Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Reset BMS po zmianie akumulatora
Cześć.
Proszę o informację jaka jest kombinacja przycisków w Focusie 3 po lifcie dla resetu BMS po wymianie akumulatora przy start stop. Próbowałem kombinacji przycisków dla Focusa 3 przed liftem (zapłon on, 10 razy przycisk świateł przeciwmgielnych tył, 10 raz przycisk awaryjnych, zapłon off, zapłon on) i lampka akumulatora mignęła tylko 2 razy (zamiast 3 razy, jak rzekomo powinno być). Czy mignięcie lampki aku 2 razy wystarczy czy oznacza nieprawidłowość resetu)?
Dzięki
Łukasz
Procedura:
- Turn on the key without running the engine
- Turn on beam lights
- Press 5x the rear fog light button [is not switched on and off 5x, just press the button 5x]
- Press 3x press 3x hazard light button [the same, just press the button 3x]
- After that the battery light on the dashboard will flash
- Done!
Wymieniłem akumulator (akurat zupełnie niepotrzebnie, bo miałem inną, drobną awarię: brak styku na przewodach rozrusznika...źle zdiagnozowaną;-() ale teraz mam nowy aku. i nie chce go zniszczyć niepotrzebnym przeładowywaniem.
Tak czy inaczej klamka zapadła bo wykonałem kombinację przycisków, tylko lampka kontrolna mignęła 2 a nie 3 razy co mnie niepokoi.
...czyli kombinacja jest inna.
Światła długie włączam dźwignią od siebie do deski rozdzielczej i tak zostawiam podczas późniejszej kombinacji przycisków ?
Chyba, że beam lights" to nie światła drogowe tylko mijania ???
Dzięki Marey
Jakie są Santiago wady resetu BMS ?
Pozdrawiam
Łukasz
>Chyba, że beam lights" to nie światła drogowe tylko mijania ???
Mijania
Nie mieszajcie tu dwóch rzeczy - to raz, a dwa, że na forum nie brakuje tematów, gdzie zostało to szczegółowo opisane. Na YT też filmów nie brakuje.
Reset BMS po wymianie (a czasem nawet pełnym naładowaniu prostownikiem - tu zdania podzielone) akumulatora to jedno. Start-stop to drugie.
Wyłączenie SS jest generalnie słuszne (choć nie brakuje miłośników, to z merytorycznego punktu widzenia SS jest złem, wymyślonym jedynie celu mieszczenia się w tabelkach emisji). Jednak nie należy namawiać do zaniechania resetu BMS po wymianie akumulatora. Inteligentne ładowanie wymaga "kalibracji". System dostosowuje napięcie do stanu akumulatora i zapisuje dane. To nie jest tylko w czasie rzeczywistym, jakie napięcie jest teraz. BMS pamięta stan akumulatora i po wymianie, bez resetu, będzie nowy akumulator traktował wyższym napięciem.
Smart Charge w Fordzie to też generalnie pomyłka. Nawet Francuzom się lepiej udało, bo można zobaczyć, że akumulator ma prawidłowe napięcie i gęstość elektrolitu. W FF Mk3 to się nie zdarza. Jak wsadzimy akumulator naładowany do pełna, to Smart Charge go celowo częściowo rozładuje, dążąc do utrzymania ~80% naładowania. Technologia akumulatorów się nie zmieniła prawie wcale (skład płyt, minimalne różnice napięć górnych, ale chemii nie oszukamy) a układ zasilania pojazdu nagle zaczął być "sprytny inaczej" i akumulatory żyją krócej, niż w starszych autach. A ASS jeszcze im dokłada do pieca.
TLDR: Reset BMS - TAK! Wyłączenie ASS kompem - warto. Ale nie resetować BMS, żeby ASS nie działał - NIE!
Sugerować nie resetowanie BMS, aby start-stop nie działał, to jak radzić jazdę na gołych felgach, żeby opon nie zużywać ;)
Edit: Przy ręcznej procedurze nie ma "długich". Wystarczą światła mijania, bo tylko w ten sposób można włączyć przeciwmgielne. A aktywność ich włącznika jest niezbędna do resetu BMS. Choć wygląda na to, że można i ten krok pominąć, skoro Mk3 ma oddzielny przycisk. Pierwszy wynik z YT: https://www.youtube.com/watch?v=IKLy5DxRdaA miga 3x po prawidłowym resecie.
Jasna sprawa. Start stop wyłączam sobie zawsze przed ruszenie i nie przeszkadza mi naciśnięcie przycisku. Chodzi mi tylko o ochronę akumulatora.
Dzięki
Łukasz
Zrobione. W Focusie 3 po lifcie działa następująca sekwencja.
Zapłon on.
5 razy nacisnąć przycisk świateł przeciwmgielnych tylnych.
3 razy nacisnąć przycisk świateł awaryjnych.
Po około 5 sekundach lampka akumulatora miga 3 razy.
Uwaga, nie trzeba włączać świateł mijania. Gdy je włączyłem przed sekwencją przycisków, nie zamigała potwierdzając lampka aku.
Dzięki
Łukasz
Być może był za długi czas między przyciśnięciami. Trzeba szybko naciskać.
https://takoto.pl/ford-s-max-jak-wymienic-akumulator-poradnik-instrukcja-manual#resetbms
Możliwe, chociaż przy każdej z prób działałem szybko. U mnie zadziałało bez włączania świateł mijania, skoro lampka aku mignęła 3 razy to procedura została zakończona pozytywnie?!
Czy BMS jest też w autach bez systemu start-stop? Czy po usterce alternatora, która skutkowała rozładowaniem aku, też trzeba resetować BMS? Dodam że aku był ładowany poza autem, pojemność ma 100%, podobnie jak sprawność.
Ok. Sprawdziłem, jest BMS. Ale robię reset wg procedury i ikona aku miga dwa razy. Robiłem zarówno z włączonymi i wyłączonymi światłami mijania.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Waterspoon 15-04-2021, 14:30 Coś robisz źle, przeczytaj dokładnie temat. Ja robiłem ostatnio i działa ten reset.
W FF 3 po lifcie działa następująca sekwencja.
Zapłon on.
5 razy nacisnąć przycisk świateł przeciwmgielnych tylnych.
3 razy nacisnąć przycisk świateł awaryjnych.
Po około 5 sekundach lampka akumulatora miga 3 razy.
Uwaga, nie trzeba włączać świateł mijania. Gdy je włączyłem przed sekwencją przycisków, nie zamigała potwierdzając lampka aku.
No właśnie robiłem kilka razy. I za każdym razem były dwa mrugnięcia kontrolki ładowania.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Waterspoon 15-04-2021, 16:45 Już nie pamiętam, ale za pierwszym razem też mi nie mrugnęło trzy razy. Chyba znaczenie ma szybkość naciskania świateł awaryjnych. Albo muszą mrugnąć raz albo nie mogą mrugnęły wcale. Próbuj bo działa na 100 % :)
- Włącz zapłon, bez uruchamiania silnika.
- Naciśnij 5 razy przycisk tylnych świateł przeciwmgielnych (poprostu 5 razy, nie włącz/wyłącz)
- Naciśnij przycisk świateł awaryjnych 3 razy (poprostu 3 razy, nie włącz/wyłącz)
- Po tym symbol akumulatora na desce rozdzielczej zacznie migać.
- Zrobione!
- Cała procedura musi zostać wykonana w ciągu 10 sekund
- link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=4-Uaf8lNcNo
Jutro spróbuję jeszcze raz.
Resetował ktoś BMS za pomocą ForScana? Znalazłem w necie procedurę:
Battery Monitoring System Reset
1. Connect USB or Bluetooth adapter to the vehicle and laptop
2. Start FORScan
3. Turn key on
4. Connect FORScan to vehicle
5. After FORSCan finds all modules, click the Wrench Icon
6. Click "BdyCM Battery Monitoring System Reset"
7. Click Play button at the bottom left red arrow
8. Follow the on screen prompts
9. When finished click Stop button green arrow
10. Check/clear any DTCs
11. Disconnect FORScan from vehicle
Bump:
- Cała procedura musi zostać wykonana w ciągu 10 sekund
- link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=4-Uaf8lNcNo
Filmów to ja się już naoglądałem sporo ;) Na żadnym procedura nie trwa 10 sekund
;)
arturmsi 15-04-2021, 21:54 Jerzu, piszesz o usterce alternatora i ładowaniu aku poza autem, ale jeśli nie zmieniłeś akumulatora, to nie resetuj bms-a.
Niektóre źródła podają ze po ładowaniu poza autem powinno się zresetować BMS.
Ten smart charging mnie wykończy [emoji23][emoji23][emoji23]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
arturmsi 16-04-2021, 10:27 Bmsa resetujesz po zmianie aku na nowy żeby zmienić charakterystykę ładowania, swój raz na jakiś czas ładuję inteligentną ładowarką bez odpinania klem, a ze dwa razy w roku po odpięciu klemy zwykłym prostownikiem i nic się nie dzieje, bo nie może ;)
Tylko ten głupi smart widząc aku naładowany na 100 prostownikiem rozładowuje go do poziomu 80% i dopiero zaczyna sobie delikatnie dalej trzymać poziom naładowania ;/
Zrobione. W Focusie 3 po lifcie działa następująca sekwencja.
Zapłon on.
5 razy nacisnąć przycisk świateł przeciwmgielnych tylnych.
3 razy nacisnąć przycisk świateł awaryjnych.
Po około 5 sekundach lampka akumulatora miga 3 razy.
Uwaga, nie trzeba włączać świateł mijania. Gdy je włączyłem przed sekwencją przycisków, nie zamigała potwierdzając lampka aku.
Dzięki
Łukasz
Odświeżę.
U mnie w EB 1.5 150 KM z 2016 roku musiałem włączyć światła, inaczej kontrolka migała dwa razy. Po włączeniu świateł zamigała 3 razy.
To tak na przyszłość, gdyby komuś nie działał powyższy sposób.
Oryginalny aku wytrzymał 6 lat skromnego jeżdżenia (48 tys. km), zawsze z wyłączonym S/S. Kupiłem Vartę 650ah, bo oryginał 900 zł.
Z ciekawości zapytałem w ASO, ile wymiana aku. 400 zł :)
clubGRANT 15-07-2022, 17:43 A czy muszę restartować BMS jeżeli mam odpiętą wtyczkę na klemie, a ładowałem aku ??? (aku ładowany podłączony do auta bez wyjmowania - ctek)
Waterspoon 15-07-2022, 17:45 Po odpięciu wtyczki BSM nie działa i aku jest ładowany stardardowo.
skorpion1159 16-07-2022, 11:04 Odświeżę.
U mnie w EB 1.5 150 KM z 2016 roku musiałem włączyć światła, inaczej kontrolka migała dwa razy. Po włączeniu świateł zamigała 3 razy.
To tak na przyszłość, gdyby komuś nie działał powyższy sposób.
Oryginalny aku wytrzymał 6 lat skromnego jeżdżenia (48 tys. km), zawsze z wyłączonym S/S. Kupiłem Vartę 650ah, bo oryginał 900 zł.
Z ciekawości zapytałem w ASO, ile wymiana aku. 400 zł :)
Wymieniałem w serwisie akumulator we wrześniu 2018 roku.Sprawdzałem fakturę-koszt robocizny 30 złotych brutto.Akumulator zakupiłem oryginalny tez w serwisie.Całość z wymianą-468 zł brutto.Może dlatego tak mało wzięli za wymianę bo u nich był aku kupowany..nie mam pojęcia,dlaczego teraz tak drogo sobie liczą...Serwis by musiał kasować 800 złotych za roboczogodzinę,bo u mnie widnieje na fakturze-pół roboczogodziny.
To teraz pytanie: odpięcie wtyczki odłączy BMS ale generuje błędy czy nie?
clubGRANT 16-07-2022, 12:02 skorpion1159 - mało wzieli bo w 2018, a teraz jest 2022.
rav 75 - tak ,ale błąd jest nie istotny - "kod U1007" - utata łączności z czujnikiem monitorowania akumulatora, tak jest u mnie.
Wymieniałem w serwisie akumulator we wrześniu 2018 roku.Sprawdzałem fakturę-koszt robocizny 30 złotych brutto.Akumulator zakupiłem oryginalny tez w serwisie.Całość z wymianą-468 zł brutto.Może dlatego tak mało wzięli za wymianę bo u nich był aku kupowany..nie mam pojęcia,dlaczego teraz tak drogo sobie liczą...Serwis by musiał kasować 800 złotych za roboczogodzinę,bo u mnie widnieje na fakturze-pół roboczogodziny.
Też byłem zdziwiony, bo jednoznacznie zaznaczałem, że aku kupuję u nich. W dwóch serwisach wrocławskich - Germaz i PGD - powiedziano mi w dziale części, że na wymianę mam się osobno umówić w recepcji serwisu i będzie to osobno płatne. Zadzwoniłem do PGD i podali mi taką cenę. Germaz akurat nie miał na stanie aku, więc tam nie pytałem, ale też nie było mowy, że będzie to w ramach zakupu. Takie czasy widać.
futrzaken 07-11-2022, 20:19 Mam pytanie, czy po ładowaniu prewencyjnym akumulatora trzeba resetować BMS? Naładowałem ostatnio akumulator i na testerze miałem 98% naładowania. Po około dwóch tygodniach poziom naładowania spadł do tego samego poziomu 65%. Trasy robię nie duże po 14km do pracy. Akumulator ładowałem poza samochodem.
czy po ładowaniu prewencyjnym akumulatora trzeba resetować BMS?
Nie resetuje się BMS-a po ładowaniu. Poziom naładowania jest taki, bo takie to "inteligentne ładowanie" mamy w naszych autach. Było już wielokrotnie wyjaśniane dlaczego tak się dzieje.
clubGRANT 08-11-2022, 11:23 futrzaken jak masz możliwość i sprzęt to zrestartuj, albo odłącz BMS.
Ja doładowałem aku w aucie (krótkie trasy) i przy podłączonym BMS to on rozładowywał mi go, mam w gnieździe zapalniczki wyświetlacz napięcia i przez jakiś czas po naładowaniu pokazywał po niżej 13v. Teraz, gdy jeźdzę z odłączonym nie ma takiej opcji.
BMS resetuje się po wymianie akumulatora na nowy, a nie po jego naładowaniu. "Odłącz BMS" to taka rada w stylu wytnij katalizator... Ja wymieniłem na Moll EFB, zresetowałem BMS i wszystko działa.
Dobra rada.
Bms off.
Jakiego byś efb nie założył to na krótkich trasach bez doładowania okresowego dużo mniej Aku pożyje
U siebie mam kilka lat odpięty bms i Aku ma już 6 lat
futrzaken 09-11-2022, 17:58 Czy wystarczy samo odpięcie wtyczki od klemy do odciecia bms?
Odpięcie BMS będzie generować błędy i nie wiem, co miałoby dać.
Czy wystarczy samo odpięcie wtyczki od klemy do odciecia bms?
Wystarczy, błąd będzie tylko po podpięciu komputera.
Cześć!
W 07.2022 kupiłem aku varta po 6 latach używania oryginału bez żadnego doładowywania, bardzo mało jeżdżąc. Dziś zauważyłem, że ta "nowa" varta, po 1,5 roku, już odłącza starta/stop :). To tyle na temat jakości nowych aku. Ciekawe czy kupiony oem w Fordzie będzie miał taką samą jakość jak ten aku z pierwszego montażu.
Muszę więc doładować aku. Pytanie, czy trzeba po doładowaniu robić procedurę BMS?
Pytam, bo tu jakoś niejasno się o tym mówi.
I o co chodzi z tym, że BMS, po doładowaniu aku, ponownie go rozładowuje do niższej wartości?
Andrzej_K 09-02-2024, 09:39 Resetujesz po wymianie akumulatora na nowy.
luckyboy 09-02-2024, 10:22 Akumulator który jest dostarczany na linię produkcyjną nie jest tym samym produktem co akumulator z ASO.
Resetujesz po wymianie akumulatora na nowy.
Dzięki!
Akumulator który jest dostarczany na linię produkcyjną nie jest tym samym produktem co akumulator z ASO.
Tego się spodziewałem. Więc pewnie są podobnej klasy co Varta czy inne marki.
krzysztofSJZ 09-02-2024, 11:11 Dziś zauważyłem, że ta "nowa" varta, po 1,5 roku, już odłącza starta/stop
wedle mojej Varty EFB (KUGA) możesz być zadowolony ja kupiłem w marcu 2023 i padła mi w końcu listopada 2023 i posiałem gdzieś gwarancję, chyba została sprzedana z Focusem mk3, i co być może wydać się śmieszne kupiłem Focusa mk4 we Wrześniu 2023 i chyba problem z aku powraca pojawiają się komunikaty o wyłączeniu zasilania w celu oszczędzania energii w połowie Stycznia doładowałem aku ale od wczoraj komunikat się pojawia, czasami jak tak sobie rozmyślam to zastanawiam się czy to moja osoba nie wpływa tak na baterie :619:
Jeszcze pytanie: czy można wyjąć akumulator na kilkanaście godzin bez obawy, że nastąpi reset ustawień? Focus 2016 rok, 1.5 EB benzyna.
Bump: wedle mojej Varty EFB (KUGA) możesz być zadowolony ja kupiłem w marcu 2023 i padła mi w końcu listopada 2023 i posiałem gdzieś gwarancję, chyba została sprzedana z Focusem mk3, i co być może wydać się śmieszne kupiłem Focusa mk4 we Wrześniu 2023 i chyba problem z aku powraca pojawiają się komunikaty o wyłączeniu zasilania w celu oszczędzania energii w połowie Stycznia doładowałem aku ale od wczoraj komunikat się pojawia, czasami jak tak sobie rozmyślam to zastanawiam się czy to moja osoba nie wpływa tak na baterie :619:
To rzeczywiście słabo. Może długo stał w sklepie?
Widzę, że chyba trzeba będzie zaopatrzyć się w prostownik albo wymieniać aku co dwa lata.
krzysztofSJZ 09-02-2024, 11:14 czy można wyjąć akumulator na kilkanaście godzin bez obawy
moja kuga tydzień stała z odpiętym + i tylko radio musiałem ustawić ale tylko pierdoły typu tapeta, stacje
Bump: Może długo stał w sklepie?
specjalnie sprawdzałem po numerze i rok produkcji był 2023 na tej stronce
https://amir.net.pl/cms/771-kod-daty-produkcji-akumulatorow-varta-bosch
Bump: kiedyś miałem zaufanie do Varty, teraz jakoś odeszło mi, kupiłem jakiś taki Żółty :619: Five star
moja kuga tydzień stała z odpiętym + i tylko radio musiałem ustawić ale tylko pierdoły typu tapeta, stacje
Bump:
specjalnie sprawdzałem po numerze i rok produkcji był 2023 na tej stronce
https://amir.net.pl/cms/771-kod-daty-produkcji-akumulatorow-varta-bosch
Bump: kiedyś miałem zaufanie do Varty, teraz jakoś odeszło mi, kupiłem jakiś taki Żółty :619: Five star
Ja kolejny też kupię innej firmy. Gdyby ford miał jakościowo oem taki jak na pierwszy montaż, to i bym dopłacił te 300 zł. A tak, to trzeba testować, może trafi się jakiś lepszy.
luckyboy 09-02-2024, 12:14 W cenie tego z ASO lepiej już kupić Banner albo Moll
W cenie tego z ASO lepiej już kupić Banner albo Moll
Widzę, że one nie są wcale takie drogie. Za Vartę dałem 600 zł, te kosztują podobnie.
Fordowski był EFB 60Ah 590A.
Jaki dobrać z tych Moll czy Banner, bo takiego nie mają?
krzysztofSJZ 09-02-2024, 16:59 Za Vartę dałem 600 zł
a to masz EFB ? czy zwykły bo jak EFB to coś tanio, u mnie jak padnie w foce ten co mam to tak sobie rozważam YUASA
coś takiego
https://sklep-baterie.com.pl/akumulatory-rozruchowe/aku-yuasa-ybx7027-efb-start--stop-60ah-600a-12v-p-w18-p54.html
Bump: oczywiście zakup stacjonarny żadne wysyłki,,ale to też czas pokaże może ten sie naprawi :mrgreen:
Sam zakupiłem YUASĘ tylko po jej zamontowaniu zgodnie z przypuszczeniem, nie nachodzi pokrywa akumulatora. Nie jest to dla mnie problem.
Dodatkowo odłączyłem BMS i przekodowałem BCM w aucie żeby nie mieć Start/Stopu.
Więcej o tym jak kupowałem:
tu (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3465215&postcount=1955) i tu (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3465357&postcount=1964)
Natomiast wątek o start/stop i BMSie:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=326185
samfisher74 10-02-2024, 06:58 Ja po zakupie nowego aku nie robiłem żadnego resetu, jeżdżę tak już miesiąc czy coś grozi akumulatorowi albo innym podzespołom ?
Przeczytałeś temat od początku?
Czytales tematy pokrewne?
samfisher74 11-02-2024, 07:41 Przeczytałeś temat od początku?
Czytales tematy pokrewne?
Tak, ten temat przeczytałem i - od razu przeproszę, ale z mojego punktu widzenia to takie bicie piany przy mało ważnym temacie. Czy samochód będzie uczył się akumulatora czy na odwrót średnio mnie interesuje, zakładam że nawet bez tego resetu nowy akumulator przetrwa 3-4 a może i 5 lat a to czas po którym i tak wymienię akumulator na nowy. A jednak nawet ja sceptyk po tym zabiegu (reset) mam zmianę w samochodzie, mianowicie zaczął działać system start stop. Wcześniej i na starym aku i na nowym system nie działał a teraz działa elegancko. Polepszyłem sobie, jako że ww. systemu nigdy nie używam przed każdą jazdą muszę wyłączyć system. Ponadto potwierdzam że procedura podana wyżej działa: zapłon, 5 x światła przeciwmgielne tył, 5 x awaryjne.
Nie cytuj całych postów zwłaszcza gdy odpowiadasz bezpośrednio na nie.
Kompletnie nie rozumiesz dzialania BMS.
Musisz czytać dalej.
Po wymianie slabego aku zawsze konieczne jest resetowanie ustawień BMS.
a to masz EFB ? czy zwykły bo jak EFB to coś tanio, u mnie jak padnie w foce ten co mam to tak sobie rozważam YUASA
coś takiego
https://sklep-baterie.com.pl/akumulatory-rozruchowe/aku-yuasa-ybx7027-efb-start--stop-60ah-600a-12v-p-w18-p54.html
Bump: oczywiście zakup stacjonarny żadne wysyłki,,ale to też czas pokaże może ten sie naprawi :mrgreen:
Wiesz, nie znam się zbytnio na tym. Na paragonie mam: Varta EFB 65Ah 650A, numer kat. 565500065.
krzysztofSJZ 11-02-2024, 14:10 Varta EFB 65Ah 650A
no to cena ok, Ja po zakupie nowego aku nie robiłem żadnego resetu
być może to błąd, u mnie jak wymieniłem ta nieszczęsną Vartę na tego Five Star sprawdziłem ładowanie ledwo 12,2V zmusiełm sie do uzycia kabla zresetowałem i ladowanie po kilku minutach podskoczyło do 14,2V przypadek?
moze tobie nie doładowuje i coś się dzieje
mnie trochę zastanawia dlaczego w Kudze przypisany mam aku 75Ah 730A a w focusie 60Ah 650A z tego co wim zawsze Diesle miały większe baterie
cezarg1410 11-02-2024, 15:30 Nie przypadek, po resecie BMS Aku jest przez chwilę ładowany do oporu, ale potem i tak zjeżdża do 80% i napięcie na nim potrafi być trzymane w okolicach 12.5V bez ładowania.
Tak więc resetując BMS umożliwiłeś wykonanie tego inicjalnego ładowania.
Ja się nie znam, ale obserwuję na bieżąco ładowanie z włączonym BMSem na nowym Aku i nie mam pojęcia skąd ten mit niesamowitej technologii i algorytmów jakie się za nią kryją. Jedyne co robi to "wyłącza" ładowanie Aku w okolicach 80% i to nie zawsze - nie potrafię znaleźć prawidłowości kiedy tak się dzieje a kiedy nie.
No i dodatkowo jak po odpaleniu wykryje że naładowanie aku spadło poniżej okolicy 75% to początkowo ładuje w niego chore prądy rzędu 30A.
Standardowy alternator i regulator napięcia też nie bije Aku do oporu za wszelką cenę. Imo cały ten BMS to piękna otoczka na shit ;)
Foka mk4 22-04-2024, 16:16 Dzień dobry. Pacjent focus mk4 1.0.
Proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu mam problem. Samochód wyłącza prąd by oszczędzać energię. Głos czujników cofania losowo jest raz w głośnikach a raz liczniku. Oświetlenie kabiny wyłącza się po 30 sek. W związku z powyższym pojechałem sprawdzić akumulator. Okazało się że jest niedoładowany ale jego kondycja jest bardzo dobra. Elektryk sprawdzał go trzy razy pod obciążeniem. Ładowanie też jest ok. Co mam zrobić z tym fantem. Proszę o pomoc.
a cóż to ma za związek z BMS w tym wątku?
Foka mk4 23-04-2024, 07:25 No właśnie szukam wszędzie. Z tego co wiem to BMS odpowiada za ładowanie akumulatora. Tak na marginesie dzisiaj było jeszcze gorzej. Brak podgrzewania siedzeń, kierownicy i otwieranie/zamykanie drzwi tylko z drzwi kierowcy. A samochód twierdzi, że dalej nie trzeba ładować akumulatora.:(
Andrzej_K 23-04-2024, 07:44 a cóż to ma za związek z BMS w tym wątku?
Może po prostu mu nie doładowuje prawidłowo akumulatora?
(...) BMS odpowiada za ładowanie akumulatora.(...)
Więc na próbę wypnij wtyczkę BMS'a. Pojeździj trochę i zobacz jak będzie.
Dłuższym śrubokrętem naciskaj 'dzyndzel' na wtyczce i z czuciem ciągnij za przewody.
Dziś byłem wymienić akumulator bo nagle pojawił się problem z odpalaniem. Zaświecił się komunikat natychmiast serwis. Miernik fachowców po wyłączeniu silnika pokazał 12,46V a tester sprawność 75%. Dziwne że ma aż 75% a odpalać nie chce. Ale fachowiec stwierdził że już się kończy. Rano w teście zegarów przed uruchomieniem silnika miałem 11,5V a po uruchomieniu silnika 14V. Dziwne bo kilka dni wcześniej było 14,6V i działał SS. Restartu BMS nie było robionego. I teraz zastanawiam się czy robić. Może lepiej nie bo jak będzie myślał że akumulator słaby to go będzie mocniej ładował i dzięki temu będzie naładowany mocniej niż 80%. Po restarcie będzie utrzymywał 80% naładowania. Chyba lepiej mieć naładowanie na 90% niż 80%.
Za 1000km i tak wyliczy sobie sam wszystkie korekty.
przed uruchomieniem silnika miałem 11,5V a po uruchomieniu silnika 14V. nic dziwnego , staży elektrycy mówią że po każdym ładowaniu czy prostownikiem czy alternatorem należy odczekać przynajmniej 30 min aby akumulator ustabilizował się a dopiero mierzyć napięcie
Po przejechaniu 15km od wymiany akumulatora napięcie podczas jazdy 13V. Zrobiłem reset BMS i na pracującym silniku jest 11,6V. Tylko podczas hamowania silnikiem wzrasta do 14V. Czy tak to powinno działać?
Tak ma być. Może te 11.6v trochę za mało ale tak to działa.
szachu_pl 05-07-2024, 22:23 Witam, wymieniłem akumulator na nowy, zrobiłem reset BMS wg. instrukcji z forum, ale z włączonymi światłami mijania (ikonka akumulatora mignęła 3 razy, bez świateł migała tylko 2 razy). Niestety Start/Stop nie działa (szara przekreślona ikona). Nie jestem fanem tej funkcji, zazwyczaj i tak wyłączam, ale zastanawiam się czy wszystko zrobiłem poprawnie? Wydaje mi się, że po wymianie akumulatora na nowy i prawidłowym resecie BMS funkcja ta powinna być dostępna od razu? Może to kwestia niedoładowanego akulatora (nie wiem ile czasu leżakował)?
konieczko5 06-07-2024, 05:28 ...
Doominik 20-11-2024, 20:59 Cześć!
Mam jed... dwa problemy z moim nowo kupionym Focusem.
Muszę wymienić akumulator, jednak technologicznie zatrzymałem się na Focusie MK2 z 2010 roku i się niemile zaskoczyłem, dowiadując się że jest coś takiego jak BMS i sama wymiana to jedno, a drugie to reset tego "systemu". Oczywiście po przeczytaniu kilku postów na forum oraz obejrzeniu kilku filmików wiem jak go zresetowac ALE czy ktoś wie, jak mogę sprawdzić czy w moim focusie takie cos również jest? Czy może jest we wszystkich? Dodam że mój model pochodzi z 2017 roku, wersja TREND 1.6 Ti-VCT 125km bez start/stop itp.
może jest we wszystkich
Tak trzeba zakładać, a potwierdzi się przy wymianie, do klemy ujemnej będzie podłączone dodatkowe złącze.
Witam, wymieniłem akumulator na nowy, zrobiłem reset BMS wg. instrukcji z forum, ale z włączonymi światłami mijania (ikonka akumulatora mignęła 3 razy, bez świateł migała tylko 2 razy). Niestety Start/Stop nie działa (szara przekreślona ikona). Nie jestem fanem tej funkcji, zazwyczaj i tak wyłączam, ale zastanawiam się czy wszystko zrobiłem poprawnie? Wydaje mi się, że po wymianie akumulatora na nowy i prawidłowym resecie BMS funkcja ta powinna być dostępna od razu? Może to kwestia niedoładowanego akulatora (nie wiem ile czasu leżakował)?
U mnie start/stop zaczął działać od razu po wymianie aku i resecie BMS.
Jeśli sam wymieniałeś to widziałeś 2 przewody dochodzące do klemy minusowej. Ten w peszlu, cieńszy jest od BMS. Chyba że zleciłeś wymianę, zdejmij górną osłonę akumulatora, wszystko widać jak na dłoni.
master_be 01-12-2024, 09:48 A podpytam tylko czy forscanem trzeba zmieniać soc w funkcjami BMS na 95% bo teraz jest na 80% czyli nigdy się nie doładuje. Akumulator mieniłem na AGM.
Ja bym spróbował ustawić na 95%.
Andrzej_K 01-12-2024, 14:29 Możesz podać dokładną ścieżkę gdzie to się zmienia?
master_be 02-12-2024, 10:39 Zmieniłem:
battery target z 80 na 95
Battery type z flooded na AGM
Oraz zainstalowany akumulator na exide 70Ah H6 Case
|
|