Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 1.8 Tdci KKDA 115KM mokry pasek czy łańcuch?


Meniumeh
18-01-2020, 17:48
Witam.

Czy orientuje się ktoś jak to było z tymi silnikami KKDA czyli te montowane w Focus MK2 od 2004-2008 i w polift 2008-2011.

Był tam w jakiś rocznikach łańcuch na tzw dolnym rozrządzie czy zawsze mokry pasek ?


Pytam głównie dlatego, że mam Focus MK2 polift 2009r i urwal się pasek rozrządu i musze kupić silnik na wymiane. Tu rodzi sie pytanie czy jak kupie silnik z przedlift 2007r o oznaczeniu KKDA to będzie tam łańcuch na dolnym rozrządzie?

Sokółłł
18-01-2020, 18:15
Mokry był zdaje się od stycznia 2008r.

Meniumeh
18-01-2020, 19:09
W innym temacie znalazłem informacje że mokry pasek był od:

"
Mondeo mk4/S-Max/Galaxy mk3 - od 10/2007

Focus mk2 FL/C-Max - od 01/2008

Transit Connect - od 03/2008

uki145
19-01-2020, 11:59
Mój znajomy ma Focusa z mają 2008 i ma łańcuch. Bądź tu teraz mądry... Ja bym to dla 100 %, pewności rozkodował po winie w ASO.
. Bezpieczny przebieg Dla "mokrego" to max 150-160.000 km.

Pozdrawiam
Łukasz

texas
19-01-2020, 14:40
Niezależnie czy pasek czy łańcuch przy wymianie zalecane jest założenie paska( są zestawy do wymiany) , a jeśli kupisz sobie nowy( uzywany) silnik to lepiej to zrób zwłaszcza że będziesz to miał na "stole", zaoszczędzisz sobie kłopotów później. Co do okresu wymiany to w obu przypadkach jest 180 tyś. Km . Lepiej oczywiście nie czekać do samego końca.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Meniumeh
19-01-2020, 18:03
Zgadzam się ale jak kupie silnik z przedlift np 2007r i będzie tam łańcuch na dolnym rozrządzie to przecież nie będę go wymieniał, co najwyżej skontrolować wizualnie. Łancuch chyba nikt w takim przypadku nie wymienia tylko gorny pasek rozrządu z napinaczem.

uki145
19-01-2020, 18:54
Panownie, ale koledze chodzi o logike kosztową. Po co wymieniać dobry łańcuch i generować spore koszty ?!

Każdy łańcuch zaczyna najpierw hałasować, nie zrywa się od razu jak pasek. Co do zasady więc, także w tym silniku, nie widzę podstaw do profilaktycznej wymiany łańcucha na dole rozrządu, jeśli nie ma niepokojących odgłosów (grzechotanie, stuki). Dlatego ja bym nawet tam nie zaglądał ale dokłanie osłuchał zaraz po odpaleniu i na mocno rozgrzanym oleju czy z obudowy nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy.


Cały probem ze zmianą łańcucha na pasek w 1.8 sprowadza się do tego, że nieautoryzowane serwisy nie wiedzą o tej zmianie i nie sprawdzają. Mokry pasek zrywa się natomiast między powiedzmy 170-250.000 km. Jak kupujesz używane auto to przeważnie nie wiadomo czy pasek w wersji po zmianowej został wymieniony, a koszt nie jest mały.

Moim zdaniem obudowy wyglądają identycznie, może jednak ktoś wie czy są jakieś znaki rozpoznawcze (drobne różnice w obudowie czy innych elementach silnika), które pozwolą rozróżnić wersję i mieć 100 % pewności czy w danej jest pasek czy łańcuch ?



Pozdrawiam
Łukasz

Meniumeh
19-01-2020, 19:39
Jest jeszcze jedno zasadnicze pytanie. Czy pompa wtryskowa z silnika z mokrym paskiem bedzie pasować mocowaniem do silnika z łańcuchem?.

Pytam bo jak kupie silnik/goly słupek z przedlift a mam pompe z polift. Roznica w kole napedzajacym pompe wtryskowa przy kasecie z łańcuchem a z pakiem musi jakaś być.

Buton
21-01-2020, 09:17
https://youtu.be/e0_g06xpn4s
To jest film z wymiany mokrego paska na łańcuch. Wygląda na to, że pompa jest taka sama. Zmienia się tylko jej koło.

Meniumeh
26-01-2020, 20:20
Potwierdzam, że pompa z silnika na łańcuchu pasuje bez problemów do silnika z paskiem

texas
02-02-2020, 08:56
Moim zdaniem obudowy wyglądają identycznie, może jednak ktoś wie czy są jakieś znaki rozpoznawcze (drobne różnice w obudowie czy innych elementach silnika), które pozwolą rozróżnić wersję i mieć 100 % pewności czy w danej jest pasek czy łańcuch ?




Jak wykręcisz sobie bolec napinający to będziesz wiedział. Jeden jest półokrągły na końcu drugi plaski. Nie pamiętam tylko który jest od łańcucha a który od paska.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

LaLiK9504
16-06-2020, 06:48
Panownie, ale koledze chodzi o logike kosztową. Po co wymieniać dobry łańcuch i generować spore koszty ?!

Każdy łańcuch zaczyna najpierw hałasować, nie zrywa się od razu jak pasek. Co do zasady więc, także w tym silniku, nie widzę podstaw do profilaktycznej wymiany łańcucha na dole rozrządu, jeśli nie ma niepokojących odgłosów (grzechotanie, stuki). Dlatego ja bym nawet tam nie zaglądał ale dokłanie osłuchał zaraz po odpaleniu i na mocno rozgrzanym oleju czy z obudowy nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy.

(...)
Pozdrawiam
Łukasz

Nie zgodzę się. Mam Focusa z 2008 roku, książka serwisowa od początku z polskiego salonu. Auto kupione w lutym 2008 , więc wyprodukowany jeszcze przed zmianą na mokry pasek . Mój Łańcuch rozrządu nie dawał o sobie żadnych objawów, żadnego chuku, pisku NIC.
Podczas normalnej jazdy rozciągnął się i urwał kilka zębów. Zawory pogięte , walki się nie kręcą.
Generalnie silnik do kapitalnego remontu, a najlepiej wymiana słupka. - kosztorys optymistyczny: silnik 2k, wymiana 1k, rozrząd oleje uszczelki ~1,5k = ~4500zł (naprawa słupka koszt jeszcze wyższy)
Auto ma przebieg 230t.km .

Więc proszę jeśli kupiłeś niedawno Focusa i myślisz że jak masz łańcuch to masz wieczny rozrząd - mylisz się, i choćby mechanicy wmawiali Ci że tego sie nie wymienia to zrób im na przekór. Wymień ten p* łańcuch rozrządu i ciesz się Foczka następne 200t.km

main34
16-06-2020, 07:29
A z ciekawości co do mokrego paska, poprzedni właściciel u mnie wymieniał przy 200kkm w ASO, żywotność takiego paska to jak z fabryki czy skracać o parędziesiąt tyś. km?

Piasek80
16-06-2020, 08:18
Skrócić do bezpiecznych 6-7 lat lub 150-160 tyś km w zależności co nastąpi prędzej.
Pasek się nie zrywa: zaczyna gubić zęby ze starości.
W silniku z którym miałem do czynienia pasek org. fabryczny wysypał się równo po 11 latach od produkcji i 224 tyś km przebiegu.
Przyczyna: wspomniane odpadanie zębów paska, wyleciało ich pod rząd tyle że małe koło już nie załapało ani jednego i silnik zgubił synchronizację konsekwencją której było przestawienie wału względem wałka rozrządu. Ale po rozbiórce pasek nadal był na swoim miejscu.
Odnośnie wielu zapytań czy dane 1.8TDCI ma jeszcze łańcuch czy już pasek: dane od kiedy stosowano dotyczą faktycznej daty produkcji pojazdu a nie pierwszej rejestracji czy roku modelowego wynikającego z VIN.

MIREKTERAZPOLSKA
16-06-2020, 12:33
Skrócić do bezpiecznych 6-7 lat lub 150-160 tyś km w zależności co nastąpi prędzej.
Pasek się nie zrywa: zaczyna gubić zęby ze starości.
W silniku z którym miałem do czynienia pasek org. fabryczny wysypał się równo po 11 latach od produkcji i 224 tyś km przebiegu.
Przyczyna: wspomniane odpadanie zębów paska, wyleciało ich pod rząd tyle że małe koło już nie załapało ani jednego i silnik zgubił synchronizację konsekwencją której było przestawienie wału względem wałka rozrządu. Ale po rozbiórce pasek nadal był na swoim miejscu.
Odnośnie wielu zapytań czy dane 1.8TDCI ma jeszcze łańcuch czy już pasek: dane od kiedy stosowano dotyczą faktycznej daty produkcji pojazdu a nie pierwszej rejestracji czy roku modelowego wynikającego z VIN.

Mam pytanie który producent pasków daje taką gwarancję, ewentualnie skąd to bezpieczeństwo 150-160 tyś km???

Piasek80
16-06-2020, 12:47
Ford.
Zalecał wymianę co 10 lat lub 200 tyś km co się okazało dość ryzykownym terminem bo cześć silników nie dojeżdżała do takiego przebiegu.
Z drugiej jest jednak sporo aut/użytkowników którzy mocno przeciągnęli ponad te zalecane 200 i mimo to wytrzymał.
Zatem jak widać bardziej szkodzi im czas niż przebieg.
Skrócenie o te 20% interwału wymian wydaje mi się wystarczające
Wiadomo że i tak indywidualny charakter użytkowania ma na to decydujący wpływ. Jak chociażby przeważający użytek miejski gdzie rozrządy nalezy zmieniac znacznie wcześniej bo tam przebiegu nie ma ale motogodziny silnik swoje wykręcił klepiąc w korkach.

MIREKTERAZPOLSKA
16-06-2020, 13:27
Proszę Pana
Silniki w fabryce-ustawienia robi robot z bardzo dokładną precyzją ustawienia.
W warsztacie jest to nie do wykonania.
Większość producentów daje gwarancję wytrzymałości paska na 90 000km.
Pana 150 000 jest grubo przesadzone, a wypowiedz o bezpieczeństwie jak rozumiem jest tylko Pana przemyśleniami, a nie poparta techniczną informacją?

AgeDee
18-06-2020, 22:04
Ja mam KKDA z 2008 roku i mam mokry pasek. Przy 200kkm pękł więc polecam wymieniać zanim pęknie bo jest dużo taniej.

Qzynrally
19-06-2020, 10:09
U mnie po 12 latach i 280 tysiacach pasek powiedzial dziękuję.

Piasek80
19-06-2020, 10:15
To zapewne zasługa robota który składał Twój silnik. Całej reszcie której pękł przy 220-240 czy jak poprzednikowi przy 200 ... akurat był serwis robota i ludzie ręcznie składali silnik.
Ale to w fabryce. Jak wymieni to ASO albo zwykły mechanik to już tylko 90 tyś wytrzyma bo robota nawet na stanie nie mają, chyba że tego sprzątającego z ALI za 400zł no to 150 przeleci:D

Zauważcie jedną prawidłowość: każdemu trzaska po przekroczeniu 10 lat, 12, u mnie 11. Czyli poniekąd potwierdza się pogląd że to nie przebieg zabija te paski a wiek i czas. Obstawiam że znalazłby i przypadki gdzie paski te trzaskały przy dużo niższych przebiegach ale podobnym wieku.

Frodo1410
24-11-2021, 23:43
Nie zgodzę się. Mam Focusa z 2008 roku, książka serwisowa od początku z polskiego salonu. Auto kupione w lutym 2008 , więc wyprodukowany jeszcze przed zmianą na mokry pasek . Mój Łańcuch rozrządu nie dawał o sobie żadnych objawów, żadnego chuku, pisku NIC.
Podczas normalnej jazdy rozciągnął się i urwał kilka zębów. Zawory pogięte , walki się nie kręcą.
Generalnie silnik do kapitalnego remontu, a najlepiej wymiana słupka. - kosztorys optymistyczny: silnik 2k, wymiana 1k, rozrząd oleje uszczelki ~1,5k = ~4500zł (naprawa słupka koszt jeszcze wyższy)
Auto ma przebieg 230t.km .

Więc proszę jeśli kupiłeś niedawno Focusa i myślisz że jak masz łańcuch to masz wieczny rozrząd - mylisz się, i choćby mechanicy wmawiali Ci że tego sie nie wymienia to zrób im na przekór. Wymień ten p* łańcuch rozrządu i ciesz się Foczka następne 200t.km
I w jakiej kwocie się zamknałeś z naprawą?