Zobacz pełną wersję : Jak to jest z tym climatronikiem?


hensel
19-09-2007, 18:03
Witam,

mam C-max z klimatronikiem i to moje pierwsze auto z tym urzadzeniem. Chciałem zapytac czy przy wyłączonej klimie ogrzewanie bedzie działało tak ze utzrymywana bedzie temp. np. 26 stopni. Czy klimatronik poprawnie działa tylko gdy a/c ON a gdy OFF to tak jak zwykłe ogrzewanie a temp. na wyswietlaczu to tylko tak dla orientacji a nie dokładne wskazanie?
Prosze o podpowiedz
Piotrek

eagent
19-09-2007, 18:52
Przyłączam się do pytania kolegi. Też jestem zamotany z climatronikiem. Może ktoś wie jak to powinno działać? :fcp6

BaRiBaL
19-09-2007, 20:24
Przyłączam się do pytania kolegi. Też jestem zamotany z climatronikiem. Może ktoś wie jak to powinno działać? :fcp6

W sumie moze macie i racje - dobrze byloby wiedziec ale z drugiej strony ja mam zawsze AC ON i sie nie przejmuje, niech sobie autko reguluje temperaturke a przy okazji do kabiny naplywa suchsze powietrze i nie ma problemu parowania szyb.

bocheno
27-09-2007, 18:15
Klimatronik będzie "prawie" normalnie działał gdy A/C będzie na OFF. To prawie oznacza tyle że nie będzie chłodził bo urządzenie klimatyzacji będzie wyłączone. Grzać będzie automatycznie podobnie jak automatycznie będzie przebiegać regulacja intensywności nawiewu i kierunku nawiewu. Jeżeli naciśniesz OFF to wyłączysz cały układ. Gdy naciśniesz A/C to tylko klimatyzacja będzie albo włączona albo wyłączona. Pozostałe funkcje działają normalnie tj. automatycznie.

tom seaman
02-10-2007, 21:41
ja mam zawsze AC ON i sie nie przejmuje, niech sobie autko reguluje temperaturke a przy okazji do kabiny naplywa suchsze powietrze i nie ma problemu parowania szyb.
w sumie masz racje ale jeżeli jest wystarczająco sucho ,że nawet bez klimy nie parują szyby i jest chłodno, że nie trzeba dochładzać, tak jak teraz jesienią...to marnujesz kilka koni, paliwo i wentylatory za chłodnicami , które chulają non stop z powodu włączonej klimy(sprężarki itd).
U siebie dodatkowo zauważyłem, że jak tak jest to opóżnia mi sie zagrzanie silnika bo te wentylatory przecież chulają zimne powietrze prosto na silnik..(oczywiście nie mówie o tym że przez chłodnicę, bo zdaje sobie sprawę że termostat otwiera wodę do chłodnicy dopiero po nagrzaniu sie...) chodzi o sam fakt że te wentylatory ( u mnie są 2 i dość mocne) tłoczą zimne powietrze w kierunku silnika nie potrzebnie...)
ale to tylko moje zdanie, i lubie sobie ustawiać mojego klimatronika różnie i go testować...

BaRiBaL
03-10-2007, 07:28
ja mam zawsze AC ON i sie nie przejmuje, niech sobie autko reguluje temperaturke a przy okazji do kabiny naplywa suchsze powietrze i nie ma problemu parowania szyb.
w sumie masz racje ale jeżeli jest wystarczająco sucho ,że nawet bez klimy nie parują szyby i jest chłodno, że nie trzeba dochładzać, tak jak teraz jesienią...to marnujesz kilka koni, paliwo i wentylatory za chłodnicami , które chulają non stop z powodu włączonej klimy(sprężarki itd).


A czy sprezarka jest takze wlaczona w momencie jak leci cieple powietrze do kabiny (oczywiscie przy wlaczonej klimie)? Wiem, ze prosto mozna to zauwazyc bo przy zalaczaniu slychac standardowe 'cyk', obroty ciutke spadaja, ale niestety jakos ostatnio nie zwracam na to uwagi.
Natomiast wczoraj gdy temp. na zewnatrz wynosila ok 15 stopni, klimatronik ustawiony na 21 wial leciutko chlodnym/letnim powietrzem ale po jego wylaczeniu po chwili zaczelo dmuchac dosc cieplym powietrzem.. Tak wiec w sumie nie wiem jak naprawde bedzie wygladala regulacja temperatury z wylaczonym klimatronikiem.

tom seaman
03-10-2007, 07:40
A czy sprezarka jest takze wlaczona w momencie jak leci cieple powietrze do kabiny
u mnie przynajmniej sie włącza, dziś zawoziłem dzieci do szkoły i było rano 8st, nastawiłem climatronik na 20st wpierw bez klimy (econ) i jak jechałem bez gazu (hamowanie silnikiem) około 1800obr specjalnie włączyłem klime na auto i natychmiast lekko "szarpneło" autkiem jakby dostał dodatkowy opór, nadodatek robi sie bardziej mulowaty na nizkich obrotach, sprawdziłem też rurki wcho i wychodzące od sprężarki i jedna ciepła, druga zimna...także sprężarka pracuje...Tak wiec w sumie nie wiem jak naprawde bedzie wygladala regulacja temperatury z wylaczonym klimatronikiem. tylko grzeje lub jeżeli jest ciepło dmucha powietrzem nie ogrzanym zewnętrznym (tak jak auto bez klimy tylę że to on bawi sie w ustawienia siły nawiewu "suwakami")
napewno przy wyłączonej klimie nie ma braku ogrzewania ale jest brak chłodzenia...(przecież to działa na tej samej/podobnej) zasadzie co lodówka tyle że w lodówce sprężarkę zasila prąd..a nie pasek klinowy....proszę mnie poprawić gdzie sie myle

QniczeQ
19-11-2007, 18:06
my tam mamy cały czas włączony a/c niech auto sobie samo dostosuje temp.

kolopeter
27-11-2007, 19:01
jeszcze raz. jesli klimat jest wylaczony to na navi pokazuje eco? jesli dziala to pokazuje ac auto?
bo kurcze daje na off to mi wylacza wszystko, daje na przycisk auto to automatycznie reguluje wiatrakami, daje na przycisk a/c( tu wlasnie zmieniam eco/i chyba auto a/c)
chyba ze daje recznie wiatrakiem i temperatura na maxa, ale wtedy i tak pokazuje mi a/c auto lub eco. wiec pytanko, jak wylaczyc to wszystko od klimy ,zeby miec tylko i wylacznie grzanie, bo juz sie sam zaplatalem :)

drjanusz
10-12-2007, 20:13
jeszcze raz. jesli klimat jest wylaczony to na navi pokazuje eco? jesli dziala to pokazuje ac auto?
bo kurcze daje na off to mi wylacza wszystko, daje na przycisk auto to automatycznie reguluje wiatrakami, daje na przycisk a/c( tu wlasnie zmieniam eco/i chyba auto a/c)
chyba ze daje recznie wiatrakiem i temperatura na maxa, ale wtedy i tak pokazuje mi a/c auto lub eco. wiec pytanko, jak wylaczyc to wszystko od klimy ,zeby miec tylko i wylacznie grzanie, bo juz sie sam zaplatalem :)

Eco to wyłączenie klimy i działanie nawiewu i ogrzewania jeśli takowe wstawisz.

bocheno
11-12-2007, 12:19
więc...
AUTO to automatyczne ustawienie wszystkich parametrów czyli co (jaka temperatura nawiewu), gdzie (którymi otworami ma te powietrze być wprowadzane), jak (intensywność tego nawiewu) - dalej naciskając A/C sterujemy włączeniem/wyłączeniem układu klimatyzacji (funkcja AUTO domyślnie ustawia A/C na włączone (ON) - co nie oznacza że musi klimatyzacja ciągle działać - to zależy od temperatury powietrza na zewnątrz i wewnątrz samochodu), ale zaznaczam że naciśnięcie A/C powoduje wyłączenie układu klimatyzacji a nie funkcji AUTO dotyczącej wymienionego wyżej co, gdzie i jak (temperatura, kierunek i intensywność nawiewu).
OFF - wyłącza wszystko
Uwaga taka - jeżeli naciśniemy AUTO - wszystkie funkcje będą sterowane automatycznie nic nie stoi na przeszkodzie np. zmienić kierunek nawiewu - często jesienią się przydaje - na szybę (zapali się kontrolka wskazująca przy przycisku ze odpowiednią strzałką). Wtedy układ automatycznie steruje intensywnością nawiewu i temperaturą wtłaczanego powietrza a sterowanie kierunku jest wskazane przez kierowcę. Ponowne naciśnięcie tego samego przycisku dotyczącego kierunku nawiewu spowoduję powrót do automatycznego doboru kierunku nawiewu.

kolopeter
20-12-2007, 14:06
teraz chyba glupie pytanie :)
w sumie zawsze myslalem ze klima 2strefowa , to jest przod strefa , tyl strefa.
a ostatnio ktos mi cos mowil ,ze w cmaxach jest lewa strona prawa strona . jak to jest. znalazlem pod przednimi fotelami nawiewyi teraz mam zagwozdke, a nie mam jakiegos elektronicznego termometra , aby sprawdzic jak z dysz leci powietrze , a i tak mysle ,ze g by to dalo

Janeczek1975
20-12-2007, 18:53
Witam .
Z tym Klimatronikiem ,to jest dokładnie tak ,jak to opoisał bocheno.
Tak podaje instrukcja . Klima dwustrefowa działa tylko na lewą stronę osobno i prawą osobno , a nie przód -tył , albo w trybie "stereo " na obie strony jednakowo . Max różnica temperatur pomiedzy tymi strefami to 4 st C . Jak dla mnie to lipa trochę .Ale w sumie po co więcej .