Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Stuki przy zmianie biegów


Darek1984
22-01-2020, 19:35
Witam,

Od jakiegoś czasu zauważyłem lekkie stuknięcia przy zmianie biegów z 1 na 2. Jeżeli bardzo delikatnie zmieniałem biegi to udawało się bez stuknięcia. Dzisiaj z kolei (po dłuższej trasie ok 200km) bez względu jak bardzo się starałem zawsze było słychać stuknięcie i to mam wrażenie, że głośniejsze. Zauważyliście u siebie też coś takiego? Obecnie mam 7 tys. km przejechanych, manual 1.5eb 150KM.

Pozdrawiam
Darek

Fulara
22-01-2020, 20:20
stuku być nie powinno

aso

zawisza96
22-01-2020, 22:19
wszyscy chyba to mają [emoji23]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jaworrr
23-01-2020, 06:47
U mnie z 1 na 2 czasami nie wchodzi gładko, tak jakby lewarek o coś delikatnie haczył.
Stukania nie ma, ale jest basowe puk przy wbijaniu biegów.

Pierwszego w ASO nie udało mi się wywołać, a drugie to ponoć normalna praca mechanizmu skrzyni.

Fulara
23-01-2020, 07:24
jeśli macie nową jakość to ok

za chwile wmówicie mi, że koła mają być kwadratowe

no ale jakość nie wybiera
ja mam auta po 16-25 lat i stuków nie ma

tryhp3
23-01-2020, 08:10
Na to mamy dwie osoby ze stukaniem w 1.5 benzynie.
U mnie w dieslu 1.5, skrzynia działa bardzo precyzyjnie.

mlp1
23-01-2020, 08:23
Witam
Ja mam Volvo V50 2011r z tym samym napędem co Wy w fordach, silnik 1.6 D2 (TDCI) (ostatnia wersja 8 zaworowa moc 114KM) skrzynia B6 czyli 6 biegów. Na zimnym silniku cisza po rozgrzaniu pojawiają się stuki przy zmianie biegów, czyli 1 rozpędzam sprzęgło i czasami już przy wysprzęglaniu słychać stuk potem jak przełączam na 2 znowu stuk. Na zimnym tego nie ma. Kombinowałem z półosiami (luz na przegubach wewnętrznych) poduszki nowe, koło dwumasowe ze sprzęgłem, dociskiem, wysprzęglikiem - nowe. W skrzyni firma BCS wymieniła wszystkie łożyska, dyferencjał i stuki dalej pozostały. Więc wymieniłem skrzynie i jak myślicie ....stuki jak były tak są. Podmieniałem półosie GSP, DriveShaft, SKF, ERA BENELUX oczywiście nowe, nic to nie pomogło, łącznie z wklejaniem wieloklina przegubu zewnętrznego w piastę (klej do gwintów). Sprawdzałem wykręcałem wszystkie elementy zawieszenia, ponownie przykręcone kluczem dynamometrycznym, sanki, wahacze - nic to nie dało, zawieszenie na dziurach nie stuka. Koncepcje mi się skończyły.
Nowa półoś z SKF ma taki luz (https://photos.app.goo.gl/2AGsF5QP78FAmYRD7)
półoś z V40 2013r (ten sam napęd) po 63 tyś km tłukła nawet na zimnym przy przełączaniu na każdym biegu Taki (https://photos.app.goo.gl/U6FjeaUWLpvdYDbr9)
Sprawdźcie te luzy u siebie. Nowa fabryczna prawa półoś kosztuje 2200zł może do forda jest tańsz.

Jednak jest jakaś szansa na pozbycie się uciążliwych stuków. Spróbujcie odkręcić (popuścić) śruby trzymające półoś w piaście, to jest taka śruba na klucz 13mm. Można ją minimalnie odkręcić i lekko wbić wieloklin przegubu półosi, żeby łożysko nie dotykało przegubu. I przejedź cie się, u mnie stuki zniknęły.

Ostatecznie u siebie wyciąłem podkładkę gumową z dętki i podłożyłem pomiędzy przegub zewnętrzny a łożysko piasty, tam gdzie to się opiera o łożysko, wieloklin posmarowałem lekko smarem i stuków prawie nie ma, co śmieszniejsze wystarczyło podłożyć tą podkładkę gumową tylko z prawej strony. Pod śruby skręcające półoś z piastą tzn. pod tą dużą podkładkę też podłożyłem kółeczko z dętki i lekko przykręciłem, smarując gwint śruby klejem do gwintów.


Może ktoś zna ten problem i coś więcej o nim opowie, czy winę za te stuki ponoszą półosie ?

Jaworrr
23-01-2020, 08:23
Uściślę, u mnie tego niskiego puk w ogóle nie czuć. Jest to ciche basowe puknięcie w momencie kiedy lewarek dobija na pozycję właściwą dla danego biegu.

Zobaczcie u siebie na postoju przeskakując kolejno po biegach.
Nie twierdzę, że to jest ok, ale też nie brzmi to na usterkę. Samochód nie ma 3k przejechanych, jeżdżę obserwuję a za jakiś czas na kontrolę uwag do aso i tyle.

mlp1
23-01-2020, 08:56
Jak się zagrzeję silnik i występują te stuki to stojąc i przekładając kolejno biegi poprzedzone puszczeniem sprzęgła (żeby wałki w skrzyni się obróciły) to czasami stuki słychać. Najbardziej je można wywołać jadąc na trójce i pulsacyjnie wciskam i puszczam sprzęgło, przy puszczaniu sprzęgła jak napęd zabiera słychać pukanie. Podczas jazdy dodaję i ujmuję gaz raczej nie ma stuków. Tak jest przynajmniej u mnie.

bidżej
23-01-2020, 09:50
Od jakiegoś czasu zauważyłem lekkie stuknięcia przy zmianie biegów z 1 na 2.typowe, nie tylko dla Focusa MK4, to samo miałem w MK3.5 i ostatnio w zastępczej Kudze. ASO pewnie powie, że TTTM. Cóż, pozostaje się tylko cieszyć, że nie masz automatu A8, bo to jest dopiero kibel g:D

yataz
23-01-2020, 10:18
Wygląda na to, że Ten Typ Tak Ma. Ten zestaw skrzynia+sprzęgło sprawiają ogólnie wrażenie, jakby nie dawało go się w 100% wysprzęglić i czasami faktycznie wrażenie przy zmianie biegów 1-2 jest takie, jakby sprzęgło całkowicie nie było wciśnięte, podczas gdy wciśnięte do końca jest.
Jeśli nie będzie to skutkować w przyszłości awariami, to da się z tym żyć i jest to tylko denerwująca rzecz psująca nieco komfort użytkowania tej poza tym bardzo dobrej skrzyni (praca drążka zmiany biegów, precyzja, zestopniowanie).

mlp1
23-01-2020, 11:03
Wygląda na to, że Ten Tym Tak Ma. Ten zestaw skrzynia+sprzęgło sprawiają ogólnie wrażenie, jakby nie dawało go się w 100% wysprzęglić i czasami faktycznie wrażenie przy zmianie biegów 1-2 jest takie, jakby sprzęgło całkowicie nie było wciśnięte, podczas gdy wciśnięte do końca jest.
Jeśli nie będzie to skutkować w przyszłości awariami, to da się z tym żyć i jest to tylko denerwująca rzecz psująca nieco komfort użytkowania tej poza tym bardzo dobrej skrzyni (praca drążka zmiany biegów, precyzja, zestopniowanie).

Dokładnie takie wrażenie jakby nie do końca się wysprzęglał, tylko czemu to się objawia po zagrzaniu na zimnym ja tego nie mam. Rozumiem, że problem dotyczy zestawu ze skrzynią Getrag B6 czyli 6 biegową.

bidżej
23-01-2020, 11:11
tylko czemu to się objawia po zagrzaniu na zimnym ja tego nie mamprawdopodobnie dlatego, że po zagrzaniu nie wysprzęgla do końca. Podobny problem miał Civic Type-R IX i X generacji, gdzie to prowadziło do rozwalenia skrzyni - w przypadku Focusa może nie będzie tak źle, bo jednak nie jest to 300+KM do przeniesienia na koła.

CHARONSKI
23-01-2020, 16:34
Nie dociskajcie sprzęgła do podłogi i zobaczie wówczas,rzeczywiście w lecie jest znacznie gorzej

mlp1
23-01-2020, 17:27
Nie dociskajcie sprzęgła do podłogi i zobaczie wówczas,rzeczywiście w lecie jest znacznie gorzej

Spróbuję jeszcze sprzęgło odpowietrzyć, ale moim zdaniem to są przeguby wewnętrzne.
One mają luz po zagrzaniu jeszcze większy, tak jak pisałem powyżej podłożenie podkładki gumowej między półoś a łożysko koła znacznie zmniejsza te stuki.

MarcinUj
23-01-2020, 18:46
Hehe i to jest własnie ford - technika 21 wieku - wibracje i stuki w nowym aucie.
Też mam te głuche basowe stuki.
Zawsze jak podczas jazdy odpuszczam gazu jest stuk.
I czasem jak wciskam sprzęgło z zamiarem włączenia biegu.

Fulara
23-01-2020, 18:52
jesteście dupy wołowe poklepujące się po plecach że tttm

zamiast się zorganizować i forda za dupę złapać prawnikami

płacicie po 100 000 zł za badziewie, które stuka przy zmianie biegów, więc zachęcam do kupna aut 20 letnich, tam nic nie stuka.

Darek1984
23-01-2020, 19:50
Kiedyś miałem volvo s60 i podobny problem (z tym że tam zdecydowanie głośniej waliło, także po rozgrzaniu), masę czasu próbowałem coś z tym zrobić ale bez skutku. Ktoś polecał żeby półosie wymienić na nowe, ale już odpuściłem temat ze względu na koszty i sprzedałem samochód.
Mój poprzedni samochód to focus MK3 1.5eb i tam nie było żadnych stuków. Skrzynia była może troche mniej precyzyjna ale działała cicho (btw. też tęsknie już za 4-cylindrowym silnikiem...)
Tak jak pisze Fulara, w nowym aucie za 100k takie rzeczy nie powinny mieć miejsca. Nie byłem jeszcze w ASO, ale jestem ciekaw jak podejdą do tematu. Ciekawe też jaka jest skala tego problemu. Bo jeżeli 8 aut na 10 ma ten problem to coś jest nie tak.

yataz
23-01-2020, 20:40
Chyba każdy 1.5 ma tak pracującą skrzynię, nie wiem jak 1.0 (tam jest inna). Na niemieckim forum Focusa była na ten temat większa dyskusja i wynika z niej, że TTTM :).

Aha, i nie mówimy tu (przynajmniej ja) o jakichś donośnych stukach, tylko o głuchym puknięciu przy wkładaniu biegu. Przypomina to dokładnie niezupełne wysprzęglenie i wbicie się biegu przez to z niewielkim oporem.

potraff
24-01-2020, 08:31
1,0 nic nie stuka. Usłyszałbym :)

mlp1
26-01-2020, 08:17
1,0 nic nie stuka. Usłyszałbym :)

U mnie to są głuche trochę metaliczne stuknięcia, tylko po rozgrzaniu.
Daje się je usłyszeć jadąc np. na trójce wciskam i puszczam sprzęgło (powstają lekkie szarpnięcia i ten stuk). Więc raczej nie jest to wina wysprzęglania. Raczej półosie taki dźwięk wydają, te przeguby wewnętrzne są dosyć luźno spasowane. Ich konstrukcja jest inna niż do tej pory, łożyska nie trzymają się ciasno na tripodzie tylko ruszają się we wszystkich kierunkach.

lookmal
29-01-2020, 17:34
U mnie to są głuche trochę metaliczne stuknięcia, tylko po rozgrzaniu.
Daje się je usłyszeć jadąc np. na trójce wciskam i puszczam sprzęgło (powstają lekkie szarpnięcia i ten stuk). Więc raczej nie jest to wina wysprzęglania. Raczej półosie taki dźwięk wydają, te przeguby wewnętrzne są dosyć luźno spasowane. Ich konstrukcja jest inna niż do tej pory, łożyska nie trzymają się ciasno na tripodzie tylko ruszają się we wszystkich kierunkach.

Cześć,
mam dokładnie takie same odczucia - luźne spasowanie przegubów wewnętrznych. Potęguje to miękkie zawieszenie silnika. Ja myślałem, że to uszkodzona poduszka (łapa) reakcyjna pod skrzynią..... Pacjent 1.0 125KM. Zgłaszane w ASO - TTM. :D
Od tamtej pory blisko 30 tysięcy km przejechane, nic się w tym temacie nie zmienia.:D

Pozdro

mlp1
29-01-2020, 19:10
Cześć,
mam dokładnie takie same odczucia - luźne spasowanie przegubów wewnętrznych. Potęguje to miękkie zawieszenie silnika. Ja myślałem, że to uszkodzona poduszka (łapa) reakcyjna pod skrzynią..... Pacjent 1.0 125KM. Zgłaszane w ASO - TTM. :D
Od tamtej pory blisko 30 tysięcy km przejechane, nic się w tym temacie nie zmienia.:D

Pozdro

No dobra ale nie przeszkadza Ci takie stukanie, przecież to można zwariować.
Stuka Ci na zimnym i na rozgrzanym czy tylko jak się zagrzeje ?

Basra
29-01-2020, 19:19
Witam

Ten stuk wynika z luzu sumarycznego w ukł.napędowym.Nic z tym nie zrobicie.

pozdrawiam

mlp1
29-01-2020, 20:34
Witam

Ten stuk wynika z luzu sumarycznego w ukł.napędowym.Nic z tym nie zrobicie.

pozdrawiam



Ale podłożenie podkładki gumowej (wyciętej z dętki) między przegub zewnętrzny a łożysko w piaście praktycznie u mnie wyciszyło całkowicie te stuki.
Śruba łącząca półoś z piastą też ma podkładkę gumową i jest lekko przykręcona.

Lukasz2525
30-01-2020, 15:05
A pukanie w mk2 ktoś miał i rozwiązał? Głuche puknięcie przy wrzucaniu biegu.

CHARONSKI
30-01-2020, 16:26
W Mk 2 to ,żadnych stuków w 3 egzemplarzach nie miałem

Rogrin
31-01-2020, 00:17
Pisałem o tym chyba w maju. ASO dało mi na piśmie, że tak ma być.

mlp1
01-02-2020, 17:43
Pisałem o tym chyba w maju. ASO dało mi na piśmie, że tak ma być.

Nie prawda nie ma tak być, napęd nie może stukać, to jest bubel. Każdy rzeczoznawca Wam to powie.

W starych samochodach nie było takich problemów nawet grubo powyżej 200 tyś km.
W moim escorcie 1.8 TD nie było żadnych stuków przy rozpędzaniu i zmianie biegów !

A tu raz stuknie raz zazgrzyta co to ma być ?

Najlepsze jest to, że stuki powstają po rozgrzaniu i to nie za każdym razem.

Rogrin
07-02-2020, 21:29
Nie prawda nie ma tak być, napęd nie może stukać, to jest bubel. Każdy rzeczoznawca Wam to powie.


Zgadzam się, ale nie wiele mogę z tym zrobić. Dlatego wziąłem to na piśmie i czekam aż się rozpadnie...

RSBN4N
07-02-2020, 22:34
Nie wiem jaka jest skrzynia w Mk4, ale w moim Mk3FL wszelkiego rodzaju stuki ustały po wymianie skrzyni na nową. A wcześniej też był stuk 1-2 i wrażenie niepełnego wysprzęglenia. Polecam pocisnąć ASO.

lookmal
11-02-2020, 19:25
No dobra ale nie przeszkadza Ci takie stukanie, przecież to można zwariować.
Stuka Ci na zimnym i na rozgrzanym czy tylko jak się zagrzeje ?

No powiem tak - może mnie trochę drażni ale słyszę go tylko jak mam wyłączone radio a to się często nie zdarza :D Na ciepło, zimno, bez znaczenia. Miękkie zawieszenie trzycylindrówki plus luźne spasowanie przegubów - luz się sumuje jak napisał BASRA. Poza tym to jest bardziej głuche puknięcie niż stuk. Ponad 31 tysięcy km i nic się nie zmienia.
:!!::!!: OFFTOP: dziś jestem po aktualizacji oprogramowania PCM - pozbyłem się drgań przy odłączaniu cylindra - tzn. za namową kolegi MARCINUJ zmusiłem ASO (z małą pomocą Centrali FP) do wgrania nowego softu. Potwierdzam - w trybie SPORT w ogóle nie odłącza cylindra, w pozostałych trybach odłącza - ale sposób odłączania jest mniej gwałtowny i drgania spadły do ledwo wyczuwalnego poziomu. Nareszcie jest jak być powinno od początku.

bidżej
11-02-2020, 19:39
dziś jestem po aktualizacji oprogramowania PCM - pozbyłem się drgań przy odłączaniu cylindrawrzuć tą informację tutaj: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=294774&page=165

gucio770920
17-05-2020, 21:44
Na to mamy dwie osoby ze stukaniem w 1.5 benzynie.
U mnie w dieslu 1.5, skrzynia działa bardzo precyzyjnie.

U mnie przełączanie biegów jest ok, ale za to na jałowym coś stuka w skrzyni i to jest podobno jakiś bardziej masowy problem z tego co się dowiedziałem.

samarin
30-06-2020, 09:04
Dopiero co odebrałem auto a też już zauważyłem takie stuki. Mam wrażenie, że ma to miejsce już po przesunięcie skrzyni na pozycję 2, przed puszczeniem sprzęgła. Zauważyłem dopiero na trasie (jechałem ok. 100km), jak następnego dnia przejechałem się do sklepu to nie słyszałem stukania. U mnie objawia się to przez 1 ew. 2 metaliczne stuknięcia.

wojtek-ef
11-10-2020, 10:39
Na to mamy dwie osoby ze stukaniem w 1.5 benzynie.
U mnie w dieslu 1.5, skrzynia działa bardzo precyzyjnie.

Mam Focusa 1.5 diesel. Stukanie jest słyszalne przy zmianie biegów z 1 na 2.

wojtek-ef
07-11-2020, 13:03
Samochód był w niezależnym serwisie.
Mechanik orzekł, że winne są półosie, a konkretnie jedna z nich.
Jest luz na łożysku.
Powiedział, że jest to waga wrodzona tych Focusów.
Rozwiązaniem jest wymiana półosi na nową oryginalną - spokój na kolejne 80.000 km.
Koszt dość wysoki.
Wymiana na zamiennik nic nie da, bo po 2 miesiącach zacznie znowu pukać.
Póki nie czuć wibracji podczas jazdy, to można jeździć i przyzwyczaić się do tego.

bidżej
07-11-2020, 13:59
rzecz w tym, że one od nowości potrafią tak pukać, więc "nowość" półosi raczej nie ma za wiele wspólnego. Co najwyżej sposób montażu półosi może mieć tu znaczenie.

EDIT:

w tym wątku jeszcze tego nie pisałem, ale rozmawiałem swego czasu z mistrzem lokalnego serwisu i on stwierdził, że ten problem rozwiązuje się wymianą jakiejś śruby na dłuższą i dodaniem dodatkowego zabezpieczenia przed odkręcaniem.

CHARONSKI
07-11-2020, 15:21
Czekamy,czekamy czekamy....na tą śrubę:)

dafca
07-11-2020, 15:58
Mam Focusa 1.5 diesel. Stukanie jest słyszalne przy zmianie biegów z 1 na 2.

Ja mam Ecoblue 2.0 i mam to stukanie. Zauważyłem je przy przebiegu 12 tys i trwa do dziś 86 tys. Słychać to przy wrzucaniu 1 biegu, przy zmianie na 2, 3 i 4. Nie pogorszyło się jakoś mocno przez te 70 tys. ale denerwuje. Skrzynia chodzi lekko ale słychać takie a'la gumowe "bum" prawie za każdą zmianą biegu. Będę miał auto zastępcze to pojadę na naprawę, mam nadzieję gwarancyjną.

Bump: rzecz w tym, że one od nowości potrafią tak pukać, więc "nowość" półosi raczej nie ma za wiele wspólnego. Co najwyżej sposób montażu półosi może mieć tu znaczenie.

EDIT:

w tym wątku jeszcze tego nie pisałem, ale rozmawiałem swego czasu z mistrzem lokalnego serwisu i on stwierdził, że ten problem rozwiązuje się wymianą jakiejś śruby na dłuższą i dodaniem dodatkowego zabezpieczenia przed odkręcaniem.

Mam wrażenie, że właśnie ten dzwięk był wcześniej, niż przy tych 12 tys km (w ciągu 2 mcy) ale jako, że kupiłem auto nowe to byłem cały czas pod wrażeniem zakupu i nie wychwyciłem tego wcześniej. Dodam, że zachowuje się teżtak, że na postoju, bez zaciągniętych hamulców przy wrzucaniu jedynki kiedy słychać owe "bum" autem bujnie. Jakby nie wysprzęgliło i zabrało lekko. Nie wiem, czy to ta rzeczona przez kolegów wcześniej półoś, czy coś innego.

Deathclaw1906
07-11-2020, 18:46
jeśli macie nową jakość to ok

za chwile wmówicie mi, że koła mają być kwadratowe

no ale jakość nie wybiera
ja mam auta po 16-25 lat i stuków nie ma

Stuki się wytarły i nie słychać :lol:

Bump: jeśli macie nową jakość to ok

za chwile wmówicie mi, że koła mają być kwadratowe

no ale jakość nie wybiera
ja mam auta po 16-25 lat i stuków nie ma

Stuki się wytarły i nie słychać :lol:

bidżej
18-11-2020, 10:57
rzecz w tym, że one od nowości potrafią tak pukać, więc "nowość" półosi raczej nie ma za wiele wspólnego. Co najwyżej sposób montażu półosi może mieć tu znaczenie.po raz kolejny się potwierdza, że wiek auta nie ma nic do rzeczy. Dostałem dzisiaj jako samochód zastępczy EcoSporta z przebiegiem 3.6kkm i też stuka :572:

Davidoff85
10-12-2020, 15:11
typowe, nie tylko dla Focusa MK4, to samo miałem w MK3.5 i ostatnio w zastępczej Kudze. ASO pewnie powie, że TTTM. Cóż, pozostaje się tylko cieszyć, że nie masz automatu A8, bo to jest dopiero kibel g:D

Moj Focus 1.5 tdci tez to ma, wlasnie probuje znalezc cos na ten temat, bo juz sam nie wiem czy tak ma byc, czy cos sie zaczyna sypac. Najpierw myslalem, ze to sie objawia tylko przy dynamicznej jezdzie, ale dzisiaj zauwazylem, ze jak powoli odpuszczam sprzeglo tez lekkie stukniecie czuc/slychac (bardziej czuc).

Jaworrr
11-12-2020, 10:15
U mnie obserwuję, że przy niższych temperaturach, szczególnie jak samochód jest zimny, to pukanie jest dużo cichsze i bardziej punktowe. W lecie na ciepłym to słychać jak uderzenie basu w całym samochodzie. Porównałbym to do stopy z perkusji...

None
04-01-2021, 16:50
Niestety i u mnie to słychać. Wkurzające. Przez ostatnich 6 lat miałem 12 samochodów w leasingu. Ople i Peugoty. Bez takich problemów. Aso nic nie słyszy wszystko jest ok.

CHARONSKI
04-01-2021, 17:08
A nasz bidżej, po prostu nie chce skrzynki piwa,woli kupować i przez pół roku nie dowiedział się co trzeba zrobić:):):)
Może perswazją go zmobilizujemy:)

bidżej
04-01-2021, 17:36
Jak tylko będę miał okazję porozmawiać z mistrzem serwisu, a nie z doradcą (a przed tym sie mocno bronią), to dam znać. Póki co wiem tylko tyle co napisałem wcześniej:(

CHARONSKI
04-01-2021, 18:34
No,takie postanowienie Noworoczne mi się podoba,trzymamy kciuki:)

Moskito83
05-01-2021, 19:32
Stuki w skrzyni maja zwiazek z temperatura. Im zimniej tym mniejsze stuki. Przynajmniej u mnie tak jest. I dodatkowo latem zauwazylem druga zaleznosc:
Dojazd do pracy - 12 km ruch miejski stukow nie ma
Jazda autostrada - 100 km - po zjezdzie z autostrady stuki przy zmianie niegow wystepuja.
Moze to olej w skrzyni? Zima gesty i stukania brak. Im ciepkej tym olej rzadszy i stuki sa?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

CHARONSKI
05-01-2021, 20:12
Potwierdzam

Karol III
11-01-2021, 18:49
Jak tak czytam to "wmówiliście" mi, że jest problem z 1 na dwa ;-)...no wchodzi dwójka z jakimś oporem. Trzeba ją bardziej ..zaznaczyć, dokładniej wbić aby weszła dokładnie w swoje miejsce. Problem gdy trzeba to zrobić szybko...może choć nie próbowałem ..zatrzeszczeć;-/

FARORZ
17-03-2021, 08:31
Mam podobny objaw w Focusie ST MK3, skrzynia MMT6, słychać głuche puknięcie z okolic przedniej części tunelu środkowego, występuje ono tylko podczas wrzucania 1-ego biegu na postoju.
Żeby wystąpiło musze zrobić tak: zatrzymać się wrzucić luz, puścić sprzęgło następnie wcisnąć sprzęgło i szybko wrzucić jedynkę.
Nie zawsze to występuje i nie zauważyłem żeby temperatura oleju w skrzyni miała na to wpływ.
Ma wrażanie, ze efekt czasem wzmaga system podnoszenia obrotów jałowych, który ingeruje jak wciśniemy sprzęgło i puścimy hamulec, występuje wtedy czasem takie nazwijmy to „pierdniecie” z układu wydechu, które nakłada się na ww. pukniecie.
Krótko mówiąc symfonia forda :)
Drążąc temat dotarłem do wielu opinii, że to standard w wielu fordach i to efekt gwałtownego wyhamowania wałka skrzyni przy wrzuceniu 1-eg biegu na postoju.

Kundzik_
05-05-2021, 19:14
Witam wszystkich, jestem tu nowy, to mój pierwszy ford i trafiłem na to forum z owym irytującym problemem w focus mk4 1.0. Stuk głucho-metaliczny przy wrzucaniu drugiego biegu. Czy może macie jakies nowe informacje w tym temacie? Poza tym w mym fordzie problem z przestawiającą sie godziną na 2.00, zanikającym dzwiękim na 1,2 sekundy a takze hamulce ktore w koncowej fazie hamowania szorują jakby okładziny wyparowały juz ale to tematy na inne wątki. Przebieg auta 3000km

bidżej
05-05-2021, 19:19
wszystko to typowe sprawy w przypadku Focusa MK4. Oby poprawili to przy okazji liftingu...

None
07-05-2021, 12:07
Niestety nie tylko my się z tym męczymy. Gdybym wiedział wcześniej nie kupował bym.Desperaci oddawają auta.

https://www.motor-talk.de/forum/getriebegeraeusche-beim-schalten-t6594962.html?page=52

konieczko5
07-05-2021, 13:24
...

edmun
07-05-2021, 15:50
Od ludzi którzy wolą jeździć rozpadającym się autem innej marki ale nie mają do siebie dystansu aby przyznać że się z jednej padaki przesiedli się na drugą :-P

Mi wystarczy jak widziałem jak z drzwi u kolegi w jego Astrze wylewała się woda.
Drugi kupił DS3 i po dwóch latach zostala kupka złomu bo nie było sensu naprawiać silnika.
W Mini Cooperze trzeba było wymieniać akumulator pomimo przebiegu 1200km.
Ale luzik. Jak wszystkim się "zdarza" to są pojedyncze przypadki.
W Fordzie natomiast jak ktoś na forum pisze o pomoc to podpis że Ford G wart :-D
Tyle razy co mówiłem, do go*** zafundowanego przez Forda już się przyzwyczaiłem i wiem jak sobie z nim radzić.
Czasami wolę te bzdety ze musiałem wymienić antenę GPS lub oring w rurce idącej do nagrzewnicy lub że muszę znowu przykleić uszczelkę drzwi bo się odkleiła, niż w kółko jeździć do mechanika bo coś auto nie odpala czy wyskakuje check engine i nikt nie wie dlaczego.

None
07-05-2021, 17:05
Co ten post wnosi do tematu. Mam się pocieszać że są gorsze auta i nie mam kupki złomu. Nie tego się oczekuje od auta dwu letniego za ponad 100 tysiaków. Jazda po mieście tym autem to męczarnia dla duszy i ucha .

sylwesterz
07-05-2021, 18:41
Skoro masz nowe i na gwarancji to reklamuj, strasz zwrotem, wynajmij prawnika i ogólnie ciśnij jak najmocniej. Piszę serio, bo tylko widmo zwrotu gotówki działa skutecznie na korporacje.

bas13k
10-05-2021, 14:40
Udało się komuś ogarnąć może te takie stuki, klikanie przy zmianie biegów? Czy jest jakiś łatwy sposób bo na ASO nawet nie liczę.
Robi się coraz cieplej i dźwięk jest zdecydowanie gorszy na gorącym silniku.
Chociaż unikam używania start-stop to przy nagrzanym samochodzie uruchamianie silnika na światłach brzmi jak start rozklekotanego diesla. Zdecydowanie jest to skrzynia przy starcie na luźnym biegu.
Strasznie denerwujące...

None
11-05-2021, 11:32
Dokładnie mam to samo . Jest cieplej i można oszaleć. Jest cieplejej i zaczął mi SS normalnie działać wywołując efekty co u Ciebie. Ja się wybieram do Aso ale najpierw konsultacja z mechanikiem . Mi się wydaje że zaraz pod maską mi się coś rozleci.
Spróbuj włączyć np. jedynkę , nacisnąć hamulec i wtedy delikatnie puszczać sprzęgło wtedy jest dyskoteka.. Mam wrażenie że to silnik tak lata. Gdzieś czytałem na forum w Niemczech że to może być wina poduszek które pod wpływem temperatury robią się za miękkie . Nie tylko my mamy te problemy. Zanim kupiłem Focusa miałem pięć jazd testowych. W żadnym takich efektów kinowych nie było. Przecież oni latem by nie sprzedali żadnego samochodu z takimi efektami dźwiękowymi. Jestem naprawdę zdesperowany . Kupowałem auto zimą . Używkę. Nie wyłapałem tego na początku. W każdym razie nie było tak źle. Przejechane 19000km . Mam nadzieję że ludziska czytają te posty. Jeżeli ktoś ma ten problem proszę o priv. Chcę wiedzieć ilu Nas jest. Pewnie nie dużo. Auto jeszcze młode i większość z nich jeździ w flotach gdzie to mają w nosie.
Ps.To chyba siedzi jednak w skrzyni.

Moskito83
12-05-2021, 19:08
Wybaczcie za brak polskich znakow. Pisze na szybko. Mysle ze focusow z ta przypadloscia jest wiele. Sam posiadam focusa 1.0 i zima skrzynia dziala idealnie - zadnych stukow. Im cieplej oraz im dluzsza trasa tym halas ze skrzyni jest wiekszy. Zmieniam bieg z 1 na 2 i mam wrazenie ze sie to za chwile rozpadnie. Pytalem w trzech ASO o stuki. Zaden serwis nie zna tematu[emoji23].


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

77pawelkrz
12-05-2021, 20:30
Nie „wiele”, a wszystkie ze skrzynią manualną.
Wystarczy troszkę mniej „sportowo” zmieniać biegi, delikatniej/precyzyjniej obsługiwać sprzęgło i efektów specjalnych brak (a skrzyni lżej). I to wszystko przy ciągle całkiem przyjemnej, nie-dziadkowej jeździe.

tryhp3
13-05-2021, 06:43
Nie „wiele”, a wszystkie ze skrzynią manualną.
No nie. Ktoś pisał przecież, że przed zakupem miał 5 jazd testowych i nie było stuków.
U mnie też nic takiego się nie dzieje.

Jaworrr
13-05-2021, 07:29
tryhp3 problem jest chyba w benzynach. Ty masz diesla z tego co widzę w opisie.
Moskito83 aso albo nie umieją się informować, albo ściemniają, albo nie traktują tego jako problemu.
Też mi puka skrzynia przy zmianie z 1 na 2, im wyższe obroty tym głośniej.
Kiedyś w aso poinformowano mnie, że ten typ tak ma. Na dowód przejechałem się innym egzemplarzem z takim samym silnikiem i skrzynią i tam też było pukanie.
Moje aso kraków nie pomogło, jak się komuś uda coś z tym zrobić to chętnie się dowiem co.

tryhp3
13-05-2021, 09:11
A macie gdzieś nagranie tych stuków?

bas13k
13-05-2021, 13:20
A macie gdzieś nagranie tych stuków?

Postaram się wszystko nagrać w weekend, razem z dźwiękami ze start stopu.

Jaworrr
13-05-2021, 14:06
Zobaczymy co Ci się nagra. Kiedyś próbowałem i mikrofon kompletnie tego nie zarejestrował. Nie wrzucam filmu żeby potem nie był udostępniany bez kontekstu.

@trypsh3 na pewno byś usłyszał jakbyś to miał. Zmieniasz z 1 na 2 > 3 tyś. obrotów i jest basowo brzmiące PUK.

tryhp3
13-05-2021, 14:26
Sprawdzę - przy dieslu 3 tyś. obrotów to rzadko osiągam.

None
13-05-2021, 17:40
Muszę jeszcze dodać że przynajmniej u mnie występują dwa rodzaje puknięć . Taki basowy niezależny od niczego ,raz jest raz go nie ma, oraz dla mnie bardziej denerwujący metaliczny stuk jak puszczam sprzęgło i czasami jak dodaje gazu lub szarpie samochodem bo jadę na za dużym biegu . Te metaliczne stuki bardziej skondensowane dobiegają też jak załącza się silnik przy Start Stopie. Odczucia jagby coś luźnego bylo. Człowiek wtedy koncentruje się nie nad jazda tylko jak najdelikatniej bieg wrzucić . Zero przyjemności z jazdy. Ja pisałem że byłem na jazdach testowych gdzie ten problem nie występował. Częstotliwość zależy od temperatury. Robi się lato i robi się tragedia .

Moskito83
13-05-2021, 18:45
Na jezdzie probnej ciezko zarejestrowac te dzwieki. Bynajmniej ja ich nie slyszalem. U mnie gdy dojezdzam do pracy (10 km) nie slychac stukow nawet gdy jest wysoka temeratura na zewnatrz. Ale gdy juz przejade dluzszy odcinek obwodnica z wyzsza predkoscia to stuki sie pojawiaja. Styl jazdy nie ma tu nic do rzeczy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

None
13-05-2021, 19:16
Nie zgadzam się z Twoją opinią. Nikt tego auta by nie kupił z taką wadą. Auto by się nie sprzedawało . Ewentualnie tylko zimą 🤣. Mówienie w ASO że ten typ tak ma ma na celu uspokojenie klienta i zaoszczędzenie kosztów. Problem dotyczy nie wszystkich . Więc albo niechlujny montaż albo wady materiałowe za co Ford nie chce odpowiadać. Nigdy w żadnym samochodzie takiej dyskoteki nie mialem i nie jest to normą.

77pawelkrz
13-05-2021, 19:34
No nie. Ktoś pisał przecież, że przed zakupem miał 5 jazd testowych i nie było stuków.
U mnie też nic takiego się nie dzieje.


No to może właśnie jeździsz tak jak pisałem. Jak żona jedzie słychać, a jak ja to cisza…

None
14-05-2021, 01:08
No to może właśnie jeździsz tak jak pisałem. Jak żona jedzie słychać, a jak ja to cisza…

Tak , tak nie potrafię biegów wrzucać , dopiero się uczę . Szkoda że tylko w fordzie 😉 i pisałem przecież że to ja miałem te jazdy testowe.

Moskito83
14-05-2021, 11:11
Nie ma sensu sie spierac czy ktos zmienia biegi prawidlowo czy nie. Stwierdzenia ze wystarczy prawidlowo to robic sa bez sensu z dwoch powodow: raczej wszyscy tu sa doswiadczonymi kierowcami i z niejedna skrzynia biegow mieli do czynienia; nie jest to normalna sytuacja zeby trzeba bylo zwracac szczegolna uwage jak sie te biegi zmienia by nie bylo stukania i tym samym nerwow, ze ma sie do czynienia z badziewiem.

Mialem wiele aut wszystkie z manualem - z roznymi przebiegami - nigdy nic nie stukalo przy zmianie biegow. Sluzbowe Dacie Duster nie wydaja takich dzwiekow jak Focus.

Jesli ktos z posiadaczy poradzil sobie z ta przypadkoscia prosze o info.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

SaddamAZR
14-05-2021, 11:12
77pawelkrz - to nie jest problem kazdego egzemplarza, a przynajmniej nie w kazdym jest to wyraznie slyszalne. Jezdzilem ostatnio zastepcza Kuga z ASO z dokladnie tym samym silnikiem co u mnie (1.5EB) i tam jakos stukow w ogole nie bylo slychac (chyba ze bym baardzo sie postaral 'niewysprzeglic'), a i skrzynia moim zdaniem chodzila odrobine lzej. Takze nie, to nie jest problem tylko stylu jazdy, bo w moim Focusie widac roznice przy dokladnie tym samym, a nawet spokojniejszym manewrowaniu drazkiem, niz w salonowej Kudze.

Smiem twierdzic, ze to wina niedokladnego spasowania elementow w fabryce, albo wad materialowych, czego niestety nie chca poprawiac na gwarancji w ASO. Aczkolwiek w demowkach do jazd testowych jakos tego nie slychac... ;)

karloss
14-05-2021, 12:26
A czy ktoś z Was czytał o tej akcji serwisowej:
https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://australiancar.reviews/_pdfs/Ford_FocusST_Mk3_TSB-13-06-10.pdf&ved=2ahUKEwjL2vXB4sjwAhVsk4sKHVVtBBMQFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw0vfDmoRzKleRitgg6A3Q65

Temat styków w fordach to temat rzeka. Miałem takie w Mondeo mk3, w Focusie mk2 nie przypominam sobie i teraz czasem w Mk4.
Kiedyś kiedyś ktoś tutaj na forum napisał przy okazji problemów z wbijaniem 1 i wstecznego w Mondeo mk3, że z wezyka od płynu doprowadzającego płyn do wysprzeglika trzeba usunąć jakoś dlawik. Przyznam, że nie dowiedziałem się nigdy gdzie to jest, ale przypomnialem sobie o akcji serwisowej dla Focusa st i wymianie wezyka, aby zniwelować stuk od skrzyni i zapewnić szybsze wysprzeglanie. Jak to wygląda w praktyce nie wiem, ale podrzucam ten temat.
Druga sprawa to sam wybierak skrzyni dość metalalicznie pracuje, też są jakieś zestawy tulejek ale osobiście tego nie sprawdzałem więc nie wiem jak to dziala.

None
14-05-2021, 16:47
Jestem po wizycie u znajomego mechanika . Łomocze coś w skrzyni biegów . Jak się rozciepli jadę do ASO .

bas13k
07-06-2021, 11:19
Nagrałem jak to u mnie wygląda. Pierwsze grzechotanie jest po wciśnięciu sprzęgła podczas startu silnika, a następnie po zmianie na drugi bieg. Ewidentnie luźne spasowanie elementów skrzyni nasilające się przy nagrzanym aucie i wyższych temperaturach na zewnątrz.
Ktoś ma podobne "efekty"?

https://streamable.com/g65sdp

Moskito83
07-06-2021, 20:38
Mam dokładnie ten san dźwięk.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

None
08-06-2021, 17:32
Pierwszy dźwięk mam taki sam. Następne trochę nie rozpoznaje . Mnie już najbardziej wkurza że nawet jak auto jedzie ale się lekko chyłbnie to te stuki metaliczne wychodzę . Pojedyncze albo seria w takt czkawki samochodu. Wkurzające.

Davidoff85
08-06-2021, 17:34
A poduszki skrzyni/silnika sprawdzales ?

None
08-06-2021, 17:35
U Ciebie na końcu jest cała seria tych dźwięków czy to to .

bas13k
09-06-2021, 08:17
Pierwszy dźwięk mam taki sam. Następne trochę nie rozpoznaje . Mnie już najbardziej wkurza że nawet jak auto jedzie ale się lekko chyłbnie to te stuki metaliczne wychodzę . Pojedyncze albo seria w takt czkawki samochodu. Wkurzające.

Te następne dźwięki to był właśnie ten moment kiedy troche bujało autem jak to dobrze ująłeś "w takt czkawki samochodu"

A poduszki skrzyni/silnika sprawdzales ?

Nie sprawdzałem. Coś więcej możesz napisać?

None
09-06-2021, 12:56
Posłuchałem tego w domu. Mam to samo. Dramat.

Moskito83
09-06-2021, 15:37
Na moje to sa dwa rodzaje stukow. Jeden jest ze skrzyni biegow w momencie zmiany na bieg wyzszy (najbardziej slyszalny przy zmianie niskich biegow). Drugi to dzwiek tak jakby luzu na wale napedowym. Moze z przegubow albo z elementow przeniesienia napedu. Nie znam sie az tak by precyzyjnie to okreslic. Ogolnie sprawia to wszystko wrazenie jakby mialo sie zaraz rozpasc.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

None
10-06-2021, 17:16
Dzisiaj byłem w serwisie autoryzowanym Forda. Usterek nie stwierdzono. Porównywali to
podobno z innym modelem . Dla mnie totalny łomot , oni słyszą ale tak ma być. To może sprzęgło albo dwumasa hałasować . Normalna praca według serwisu. Myślę zasięgnąć opinii rzeczoznawcy .

None
01-07-2021, 10:54
ASO oraz Ford Polska nie stwierdza usterki. Stuki i klekot dobiegający z układu przeniesienia napędu jest normalną pracą układu.

None
23-08-2021, 11:18
Na grupie Facebook Focus MK4 zostały stworzone tematy i sonda w wyżej wymienionej sprawie . https://www.facebook.com/groups/mk4pl

None
24-08-2021, 14:36
Dzisiaj ASO oraz Ford Polska potwierdziło swoją poprzednią diagnozę. Stuki i klekot dobiegający z układu przeniesienia napędu jest normalną pracą układu. Poniżej przedstawiam link z moich ostatnich jazd. Ocenę zostawiam Wam.

https://drive.google.com/file/d/1B5aRoyzeTLeYoTeVzZYktHy5TyM7asd_/view?usp=drivesdk

bidżej
25-08-2021, 08:56
o kurde, to bezmi jakbyś nie potrzebował mechanika tylko egzorcysty :572:

michałek
25-08-2021, 09:33
nie potrzebował mechanika tylko egzorcysty
No i dlatego ASO się za to nie bierze, tu trzeba Wiedźmina!

A tak na serio, dogadać się ze znajomymi. Niech idą do tego dilera i kupują auto, oglądają wybierają, taka nagrzana rodzinka. Pewnego dnia zjawić się w salonie i ich zgarnąć "chodźcie zobaczyć jak potem jest jak tu kupicie", pokazać im te stuki opowiedzieć a on z wielkim hukiem oświadczą, że tu ich noga więcej nie postanie!

None
25-08-2021, 11:17
o kurde, to bezmi jakbyś nie potrzebował mechanika tylko egzorcysty :572:

Dobre:lol:
Nie chce ktoś kupić . Na gwarancji jeszcze....

Fulara
25-08-2021, 15:12
Gwarancja do bramy, a potem się nie znamy :)

mskgs
25-08-2021, 18:40
Z ciekawości. Nie śledzę tematu od początku, ale dlaczego uważacie te stuki za usterkę? Przecież ta skrzynia/cokolwiek może stukać i przez 500k km i się nie rozpaść = działać prawidłowo. Na jakiej podstawie uważacie inaczej?
Idąc tym tokiem można się przyczepić do pracy innych podzespołów, chociażby układu wtryskowego, gdzie pompa w takim 1.0 EB też nieźle sobie "klepie" i cyka, i jakoś działa i działa... i nikt się nie czepia :p

kln1920
25-08-2021, 18:45
No chyba by mnie coś strzeliło, że wydałem lekko sto tysięcy, a przy skrzyni coś nie stuka, tylko wali jakbym napęd w UAZie dołączał

None
25-08-2021, 20:48
Z ciekawości. Nie śledzę tematu od początku, ale dlaczego uważacie te stuki za usterkę? Przecież ta skrzynia/cokolwiek może stukać i przez 500k km i się nie rozpaść = działać prawidłowo. Na jakiej podstawie uważacie inaczej?
Idąc tym tokiem można się przyczepić do pracy innych podzespołów, chociażby układu wtryskowego, gdzie pompa w takim 1.0 EB też nieźle sobie "klepie" i cyka, i jakoś działa i działa... i nikt się nie czepia :p
Poważnie się pytasz ��


NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak musisz cytować .

mskgs
25-08-2021, 21:10
Tak, poważnie pytam.

Fulara
25-08-2021, 21:16
:lol:
i znów mnie zbanują :)

mskgs
25-08-2021, 21:22
Konkretne pytanie - oczekuję konkretnej odpowiedzi ;) Jaki wpływ mają te stuki na żywotność/działanie skrzyni?

kln1920
25-08-2021, 21:41
Tego nie wiem, ale na komfort przypuszczam że ogromny :)

None
26-08-2021, 05:55
Pierwszy lepszy artykuł na ten temat

https://msmskrzynie.pl/stuki-w-skrzyni-biegow/

michałek
26-08-2021, 07:51
Konkretne pytanie - oczekuję konkretnej odpowiedzi Jaki wpływ mają te stuki na żywotność/działanie skrzyni?
Zaiste, dziwne pytanie skoro nikt nie wie co jest przyczyną. Skąd mamy wiedzieć kolego? Auta przejeżdżają 15-20tyś i zaczynają stukać. Co będzie jak przejadą tak 100+tyś? Chyba nikt komu stuka nie wykręcił takiego wyniku. Wtedy odpowiemy na twoje pytanie.

Może ktoś z takim objawem powinien się wybrać do mechanika spoza ASO na diagnozę? To musi mieć jakiś konkrety powód.

TomekM_1983
26-08-2021, 08:17
Jeżeli któryś ze "stukających" jest z Poznania lub okolic, chętnie się przejadę takim egzemplarzem.
Rozumiem, że temat dotyczy tylko 1.5 EB + manual?

None
26-08-2021, 08:27
Dobra myśl , tylko trzeba by pół auta rozebrać i może przyczynę by się znalazło. Tylko co potem. Wymiana skrzyni np. kto za to koszta poniesie. U mnie sprawa dalej jest w toku . A za niedługo pewnie niestety w sądzie. Czy ja wygram nie wiem. Jedna opinie rzeczoznawcy mam na moją korzyść ale niestety bez podania głównego problemu. Być może biegły sądowy to oceni.

Bump: NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak musisz cytować .
Tak. 1.5 Manual Ecoblue i Ecoobost.

yataz
26-08-2021, 14:17
Dzisiaj ASO oraz Ford Polska potwierdziło swoją poprzednią diagnozę. Stuki i klekot dobiegający z układu przeniesienia napędu jest normalną pracą układu. Poniżej przedstawiam link z moich ostatnich jazd. Ocenę zostawiam Wam.

https://drive.google.com/file/d/1B5aRoyzeTLeYoTeVzZYktHy5TyM7asd_/view?usp=drivesdk


Jest to ewidentna usterka. U mnie nigdy czegoś takiego nie słyszałem.

None
26-08-2021, 14:59
Jest to ewidentna usterka. U mnie nigdy czegoś takiego nie słyszałem.

Można wiedzieć z jakiego jesteś regionu Polski

Fulara
26-08-2021, 15:50
jakby mi się tak działo jak koledze i ASO by mnie spławiło byliby w telewizji w trymigi

Kundzik_
26-08-2021, 18:42
Jeżeli któryś ze "stukających" jest z Poznania lub okolic, chętnie się przejadę takim egzemplarzem.
Rozumiem, że temat dotyczy tylko 1.5 EB + manual?

Nie tylko 1.5 eb ale tez 1.0 eb którego posiadam, stuk przy wrzucaniu jakby koń kopytem jeszcze dobijał, przebieg 80 tys


------------------------------------------------------------------------
poprawiłem przebieg
bo 8 000 tys, to 8.000.000 km - osiem milionów kilometrów

Arturek

tombalt
26-08-2021, 19:09
Wszędzie jest ta sama skrzynia? ecoblue i ecoboost mają chyba inne przełożenia? Jak to wygląda dla 1.0 i 1.5?

None
26-08-2021, 20:15
1,5 Ecoboost 110kw, 134kw oraz 1,5 Ecooblue 70kw oraz 88kw mają skrzynie te same B6+

https://www.motor-talk.de/bilder/getriebegeraeusche-beim-schalten-g85421891/screenshot-20210813-221340-jpg-i210251093.html

Z tego wychodzi że 1.0 ma inną. Jeździłem 1.0 Ecoobost i czasami coś słychać ale bardzo rzadko i jeszcze akceptowalnie. Ale być może są lepsze i gorsze modele. Na grupie Facebook Focus MK4 jest ankieta gdzie 25% osób narzeka na metaliczne stuki, reszta nie ma albo są tak słabe że nie zauważa. Ale widać że problem istnieje i jest poważny.

TomekM_1983
26-08-2021, 20:19
Nie tylko 1.5 eb ale tez 1.0 eb którego posiadam, stuk przy wrzucaniu jakby koń kopytem jeszcze dobijał, przebieg 8000 tys
Dlatego też zapytałem, czy to dotyczy całej linii MK4 z manualem, czy tylko konkretnych zestawów, bo przejrzałem cały wątek i żalili się właściwie wyłącznie użytkownicy półtoralitrówek...
Chętnie bym sprawdził organoleptycznie takiego stukańca, bo moje 1.0 przekroczyło 40 000 km i stukać nie chce :) A jeździłem 3 sztukami 1.0 EB i żaden nie stukał, 1.5 Ecoblue też nie, może ja jakiś wyjątkowy szczęśliwiec jestem? :)

None
26-08-2021, 20:27
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak musisz cytować .
Należysz do grupy wybrańców. :) . Ja jechałem demówką z salonu 1.0 125km.
I czasami było słychać puk. Ale mówię rzadko. Jest to niestety cecha charakterystyczna nowej linii samochodów forda.

michałek
26-08-2021, 20:56
Mam właśnie 1.5EcoBoost/150KM na szczęście problemu nie mam, ale czytam ten wątek bo to przegięcie. Na tym filmie co go tu ktoś wrzucił, to słychać strasznie, no i nie jest to dźwięk gdzieś z głębi - z zamkniętej skrzyni. To jest coś na wyprzęgniku/cięgłach bo słychać nawet przy wciskaniu sprzęgła. Coś jakby się telepało. Dźwięk jest dość płytki. Trzeba by wejść pod auto i przystawiać ucho.

Też jeździłem 1.0 i to zupełnie inna skrzynia, wsteczny jest od siebie a ja mam do siebie.
W 1.0 słychać puknięcia nawet bardziej jak u mnie ale najzupełniej w normie, nie ma na co narzekać.

Większe silniki mają kłopot z poduszką, konkretnie z poduszką dolną - skrzyni. To moja opinia. Drgania przy wyłączaniu 1-cylindra u mnie okropne. Drgania przy 140km/h silnik wpada w rezonans (to nie zawieszenie i koła, zawieszenie mam 100% inne - z ST-line i jest to samo) ale tylko kombi za to 1.5EB i 2.0EcoBlue, potwierdzone w ASO. Ktoś miał też problemy z dokręceniem tej poduszki, podobno nie było dobrze ułożona. Poduszka to tylko trop ale kto wie.

Jaworrr
27-08-2021, 06:35
Odnośnie pukania skrzyni (nie metaliczne, tylko basowe puk), u mnie jest słyszalne najbardziej przy wrzucaniu 2.
Jak się zrobi zimniej to nie będzie tego słychać(!), przy wyższych temperaturach jest to nie do pominięcia.

Metaliczne stukoty też jakieś są, ale podobne jak miałem w innych samochodach więc nie uznaję, że tego konkretnego zestawu dźwięków za problem.

yataz
27-08-2021, 09:42
Wydaje mi się, że większość przypadków pukania przy wbijaniu niskich biegów wywołują w tych autach sami użytkownicy. Są tu jednak faktycznie też przypadki wymagające weryfikacji i ich naprawy, jak w załączonym na poprzedniej stronie filmie. Mimo wszystko sugerowałbym jednak rozróżnianie tych dwóch rodzajów przypadków i nie tworzenie mitu istnienia tysięcy wadliwych skrzyń biegów.

Moim autem jeździ dwóch kierowców - ja i moja żona. Jadąc z moją żoną słychać regularnie stuki przy wbijaniu dwójki i trójki. Ja jeżdżąc natomiast nie wywołuję tego zjawiska, bo wyczułem specyfikę obsługi tej skrzyni, która jest dość specyficzna. Bardzo nisko biorące sprzęgło i krótkie drogi drążka zmiany biegów powodują, że bardzo łatwo w tym aucie wyprzedzać pracę synchronizatorów drugiego i trzeciego biegu i je wbijać z oporem oraz charakterystycznym stuknięciem układu napędowego.

To tylko moja teoria wynikająca z obserwacji mojego egzemplarza. Nie wykluczam, że mogę się mylić i przypadków gdzie nie da się uniknąć stuków pomimo poprawnego wbijania biegów jest jednak więcej. Jestem z lubuskiego i w razie potrzeby chętnie pomogę w weryfikacji/porównaniu działania mojej skrzyni biegów z kimś narzekającym na stuki przy wbijaniu 2 i 3.

robert_71
27-08-2021, 11:08
Zgadzam się kolegą yataz. W większości przypadków to może być kwestia sposobu wrzucania biegów.
Była już o tym dyskusja w innym wątku - w okolicy tego postu:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3248426&postcount=2015

Podtrzymuję to co wtedy napisałem. W moim aucie (1.5 150KM ecoboost) mam już ponad 110 tys. km i problem nie występuje - może mam szczęście :)

Pozostałe fordy w firmie (wszystkie eco blue) też OK.

To co słychać na filmie brzmi strasznie, ale raczej nie pochodzi ze skrzyni - bardziej zewnętrzny mechanizm zmiany biegów.

None
27-08-2021, 12:13
U mnie jest tak że na początku jazdy nad stukami operując odpowiednio sprzęgłem można zapanować. Ale jak na dworze jest temperatura wysoka i samochodem dość długo jeżdżę nie da się uniknąć puknięć. Pojedyncze to pół biedy . Powstają całe ich serie przy minimalnym nawet nie jednostajnym ruchu samochodu lub puszczaniu sprzęgła. Wchodzi też taki mechaniczny klekot w czasie wrzucania biegu czy też włączania sprzęgła. Na początku jazdy nigdy tego nie ma . To wychodzi po czasie jazdy . Jak temperatura na dworze powyżej 25 stopni żadne czary Mary nie pomagają. Moja żona jak jeździła bo już nie chce powodowała wieczny stukot niezależnie od temperatury. Ja jej nie obwiniam . To wina auta . W żadnym samochodzie tak nie mieliśmy. A było ich w ostatnich 6 latach 12. Miałem leasing. Na pewno sa lepsze i gorsze sztuki. Ale stuki w układzie napędowym to nie norma . Ciekawe jest to że nawet dźwięk zapalania silnika się zmienia pod wpływem temperatury. Też powstaje przez chwilę mechaniczny klekot . Ja mam cały czas wrażenie że pewne elementy robią się za luźne pod wpływem temperatury. Jedynie do głowy przychodzi mi olej w skrzyni biegów . Miałem kilka jazd testowych przed zakupem. W żadnym samochodzie takie cyrki nie miały miejsca. Nie kupił bym .

tombalt
27-08-2021, 12:29
Może faktycznie problem dotyczy szybkiej zmiany biegow oraz luźnych cięgien, które pod wpływem temperatury są bardziej miękkie i luźniej latają.... (Nie wiem jaka jest budowa mechaniczna - nie znam się na tym - moje gdybanie)

bidżej
27-08-2021, 13:01
Z cięgnami nie ma to nic wspólnego, raczej z olejem w skrzyni i smarem w przegubach.

yataz
27-08-2021, 13:34
Z cięgnami nie ma to nic wspólnego, raczej z olejem w skrzyni i smarem w przegubach.

Ewentualnie może to być jeszcze kwestia twardości gumowych poduszek skrzyni/silnika, która spada wraz ze wzrostem temperatury.

None
27-08-2021, 15:57
Nie może to być coś taniego bo Ford tego nie chce naprawiać.

tombalt
02-09-2021, 22:08
Rozmawiałem dziś z moim mechanikiem na temat tych (póki co) waszych stuków. Z filmu który oglądnął stwierdził że jemu to wygląda na błąd konstrukcyjny skrzyni, jakby projektanci źle coś policzyli...jego diagnoza i przypuszczenia (jedynie na podstawie filmu) to koło zębate wałka atakującego ma problem z prawidłowym zazębieniem...

michałek
03-09-2021, 08:00
błąd konstrukcyjny skrzyni
To by sugerowało, że wada powinna się objawiać w prawie wszystkich egzemplarzach. Moim zdaniem nie:
1) To dotyczy tylko zestawu 1.5EcoBoost Manual. Taka sama skrzynia (B6+) jest w chyba bardzo popularnym 1.5EcoBlue, tam problemu nie ma.
2) Z ankiety na FB wynika jakieś 30% tego typu aut

B4Bci4 z Bydzi
03-09-2021, 09:39
u mnie jest delikatny click przy każdym biegu, ale chyba podjadę podpytać znajomego mech co o tym sądzi

michałek
03-09-2021, 12:43
u mnie jest delikatny click przy każdym biegu
Głuche, jakby z głębi i przy niższych biegach to normalne. Luźno skręcony dyfer tak jest i już. Tak mi powiedział zaufany szef serwisu w ASO.

MariuszFF78
14-09-2021, 19:32
U mnie jest tak że na początku jazdy nad stukami operując odpowiednio sprzęgłem można zapanować. Ale jak na dworze jest temperatura wysoka i samochodem dość długo jeżdżę nie da się uniknąć puknięć. Pojedyncze to pół biedy . Powstają całe ich serie przy minimalnym nawet nie jednostajnym ruchu samochodu lub puszczaniu sprzęgła. Wchodzi też taki mechaniczny klekot w czasie wrzucania biegu czy też włączania sprzęgła. Na początku jazdy nigdy tego nie ma . To wychodzi po czasie jazdy . Jak temperatura na dworze powyżej 25 stopni żadne czary Mary nie pomagają. Moja żona jak jeździła bo już nie chce powodowała wieczny stukot niezależnie od temperatury. Ja jej nie obwiniam . To wina auta . W żadnym samochodzie tak nie mieliśmy. A było ich w ostatnich 6 latach 12. Miałem leasing. Na pewno sa lepsze i gorsze sztuki. Ale stuki w układzie napędowym to nie norma . Ciekawe jest to że nawet dźwięk zapalania silnika się zmienia pod wpływem temperatury. Też powstaje przez chwilę mechaniczny klekot . Ja mam cały czas wrażenie że pewne elementy robią się za luźne pod wpływem temperatury. Jedynie do głowy przychodzi mi olej w skrzyni biegów . Miałem kilka jazd testowych przed zakupem. W żadnym samochodzie takie cyrki nie miały miejsca. Nie kupił bym .

Mam identycznie. Jak samochod zimny, to wszystko cichutko i sprezyscie chodzi. Jak sie rozgrzeje, to stuki przy zmianie biegow, przy puszczaniu sprzegla jak sie rusza, a silnik jak sie uruchamia, to dramat.

None
14-09-2021, 20:23
Dojdzie Ci jeszcze klekot . Ford się niestety nie przyznaje do wtopy . Wysłałem Ci wiadomość na priv . Ten klekot przy zapalaniu to pewno dwumasa. Ten dźwięk jest chyba w każdym MK4 cichszy lub głośniejszy ale jest. Auto spier.... Totalnie .

Fulara
14-09-2021, 20:42
Dojdzie Ci jeszcze klekot . Ford się niestety nie przyznaje do wtopy . Wysłałem Ci wiadomość na priv . Ten klekot przy zapalaniu to pewno dwumasa. Ten dźwięk jest chyba w każdym MK4 cichszy lub głośniejszy ale jest. Auto spier.... Totalnie .

zbieraj ludzi, facebuk, fora. dlaczego nie uderzycie w hydrę zbiorowo ?

None
15-09-2021, 05:47
Temat nie umarł. Brakuje jeszcze parę osób do pozwu zbiorowego. Zbieram cały czas listę osób z tą usterka. Dużo właścicieli jest niezdecydowanych co zrobić, rozrzuconych po całej Polsce albo niewiarygodnych.

bas13k
21-09-2021, 10:52
No i robi się coraz chłodniej to i skrzynia zaczyna coraz ciszej chodzić.
Ale zaraz będzie zimno to będzie się zacinał door protect XD

None
21-09-2021, 11:39
Zgadza się. Ciekawe co jest powodem.

kokosky
07-05-2022, 16:09
U mnie jest to samo.. Wrzucanie drugiego biegu to tragedia. Dźwięki w skrzyni jak w jakimś rupieciu i szarpie. 1.5 ecoboost. Udało się komuś coś z tym zrobić?

michałek
07-05-2022, 19:34
Zgadza się. Ciekawe co jest powodem.
W ASO powiedzieli "luźno skręcony dyfer" tak niby ma być. Zimą jest ciszej bo olej gęstniejszy. Może trzeba trocin dosypać?

jarello1969
17-06-2022, 12:17
Czy te stuki przenoszą się na pedał sprzęgła tzw. chrobotanie ?

morse
03-07-2022, 19:55
W moim mk4 1.0 EcoBoost 125KM, 40 tyś. przebiegu jest dokładnie to samo - zimny silnik brak głuchego stuku przy wrzucaniu jakiegokolwiek biegu. Po 10 km pojawia się czasami stuk przy wrzucaniu jedynki, a jak się silnik w pełni nagrzeje stuk pojawia się też na 2, 3 i 4 biegu, ale nie zawsze. Co ciekawe nigdy nie mam stuku na 5 i 6 biegu... Gdzieś na forum wyczytałem, że jak się przyciśnie dłużej sprzęgło przed wrzuceniem jedynki to nie ma stuku - testowałem i rzeczywiście u mnie też tak jest. Byłem 2x w ASO w Poznaniu w Bemo (auto mam na przedłużonej gwarancji) i nie stwierdzili usterki - domyślam się, że testowali je jak było zimne... Podczas rozmowy z doradcą serwisowym napomknął on, że te te skrzynie nie wyprzęglają czasami do końca i stąd taki stuk – podobno to ich “urok”, związany z pracą sprężyn tarczy sprzęgła. Nie wiem ile jest w tym prawdy – piszę tylko to co usłyszałem osobiście w ASO. Skoro tak powiedział to znaczy, że znają temat... Testowałem różne techniki zmiany biegów i za każdym razem po pełnym nagrzaniu silnika jest to samo, a więc to nie kwestia stylu jazdy czy obchodzenia się z lewarkiem. Miałem poprzednio mk2 1.5 benzyna 100KM – przejechałem nim ponad 100 tyś. km i skrzynia ani razu nie wydała takiego stuku... a nogę mam “dość ciężką”...! Z drugiej strony nie chce się wierzyć, że jak Ford testował prototypy mk4, nie zauważył takiego problemu??? Trzeba zdać sobie sprawę, że na forum wiele osób opisuje występowanie takich stuków (szczególnie przy wrzucaniu jedynki), a więc nie jest to pojedynczy przypadek!

michałek
03-07-2022, 20:04
Trzeba zdać sobie sprawę, że na forum wiele osób opisuje występowanie takich stuków (szczególnie przy wrzucaniu jedynki), a więc nie jest to pojedynczy przypadek!
Jasne, że nie. Na wielu forach jest ten sam temat. Kilka dni temu pisałem z gościem z UK w tym temacie bo też chciał wiedzieć co to jest. Ten model to kupa ****a. Nie dziwi mnie ani trochę, że się tym nie przejęli.
Mam 1.5EcoBoost/M6 i efekt jest ten sam - inna skrzynia, inne sprzęgło a stuki dokładnie takie same. Zaprzyjaźniony człowiek w ASO powiedział, że to "luźno skręcony deyfer", tak powiedział. Podobno nie trzeba się tym przejmować, tyle że to w****ia.
U jednego gościa sytuacja była mega patologiczna, nie stuki tylko cała kakofonia, coś jak "puk - drrrr" nie mogę znaleźć jego filmiku ale był "słodki".
W automacie mają podobnie przy R-D, brzmi to dokładnie tak samo.
Zimą jak olej gęstnieje znika. Co do ch* mam tam trocin nasypać?

morse
03-07-2022, 20:25
Jasne, że nie. Na wielu forach jest ten sam temat. Kilka dni temu pisałem z gościem z UK w tym temacie bo też chciał wiedzieć co to jest. Ten model to kupa ****a. Nie dziwi mnie ani trochę, że się tym nie przejęli.

Z chęcią bym się dowiedział od jakiegokolwiek mechanika, który zajmuje się skrzyniami co to jest i dlaczego tak się dzieje - nie dlatego, żeby procesować się z Fordem, tylko dla własnego spokoju...

smokeh
04-07-2022, 14:28
Tak czytam i się zastanawiam.
Piszecie 1.0 i 1.5 Skrzynia M6 i to co łączy to Focus MK4.
Ja mam Kugę z zestawem 1.5 3cyl i M6 i po 15kkm wszystko ok. Biegi zmieniam bez problemu. Cisza, spokój. Bardziej narzekam na M5 w Focusie 3 FL z Duratec. Tak strasznie ciężko biegi się wrzuca, chociaż nie chrobocze. Może jakaś ekstra linka, mocowanie powodujące wibracje, stuki? Błąd projektowy Focusa MK4? Przydała by się jazda MK4 po FL dla porównania.

bidżej
04-07-2022, 14:53
to co łączy to Focus MK4.
nie, ten sam problem występuje w Kugach MK2 (w MK3 prawdopodobnie też), Focusach MK3.5 i MK4, Fiestach MK8

smokeh
04-07-2022, 15:02
W takim razie, trzymam kciuki, może naprawili/nie popsuli w Kudze MK3... Trzeba monitorować.

bidżej
04-07-2022, 15:03
raczej miałeś farta, albo po prostu nie zauważasz, że skrzynia Ci puka :>

smokeh
04-07-2022, 15:05
Może być, że nie słyszę. Jest pakiet X z wygłuszeniem szyb, ale są inni użytkownicy Kugi MK3 na forum z różnym wyposażeniem i nie zgłaszają narazie problemów.

morse
04-07-2022, 15:57
nie, ten sam problem występuje w Kugach MK2 (w MK3 prawdopodobnie też), Focusach MK3.5 i MK4, Fiestach MK8

Problem występuje ale nikt nie potrafi go zdiagnozować ani naprawić... Znalazłem na forum już co najmniej 5 teorii co to może być ale żadna nie jest potwierdzona ani tym bardziej naprawiona...Trochę to absurdalna sytuacja:(

bidżej
04-07-2022, 16:38
Jest pakiet X z wygłuszeniem szyb, ale są inni użytkownicy Kugi MK3 na forum z różnym wyposażeniem i nie zgłaszają narazie problemów.
Kuga MK3 to jest technicznie Focus MK4, tylko na szczudłach. Te same silniki, te same skrzynie, te same zawieszenia. To tyle w temacie jej wyjątkowości.

Problem występuje ale nikt nie potrafi go zdiagnozować ani naprawić... Znalazłem na forum już co najmniej 5 teorii co to może być ale żadna nie jest potwierdzona ani tym bardziej naprawiona...Trochę to absurdalna sytuacja

obawiam się, że to po prostu objaw zaprojektowanego po taniości napędu i rzadkich olejów/smarów.

michałek
04-07-2022, 17:11
Kuga MK3 to jest technicznie Focus MK4, tylko na szczudłach. Te same silniki, te same skrzynie, te same zawieszenia. To tyle w temacie jej wyjątkowości.
To też praktycznie Escape, TSB 20-2215 dotyczące drgań na postoju - wymiana wszystkich poduszek. A rysunki identyczne jak w FFMK4

obawiam się, że to po prostu objaw zaprojektowanego po taniości napędu i rzadkich olejów/smarów.
To może zalać to czymś porządnym? Zimą to znika. Więc albo gumy albo olej/smar.

BTW: Ktoś na facebooku poradził dla "ochłody" zobaczyć forum Megane IV, tam walczą z tym od lat.

morse
04-07-2022, 18:03
BTW: Ktoś na facebooku poradził dla "ochłody" zobaczyć forum Megane IV, tam walczą z tym od lat.

Potwierdzam: na grupie na FB "Megane 4 Polska" są wątki opisujące dokładnie takie same przypadki stuków skrzyni biegów jak w mk4. Niestety z tego co czytałem to wada fabryczna i nikt nie znalazł na to rozwiązania...:!!:

Fuxio
05-07-2022, 15:53
nie, ten sam problem występuje w Kugach MK2 (w MK3 prawdopodobnie też), Focusach MK3.5 i MK4, Fiestach MK8

Potwierdzam, u mnie w Focusie MK3.5 jest to samo, ale nie jestem przekonany że to ma związek ze skrzynią biegów.
Zróbcie eksperyment - zaparkujcie auto na dość stromej górce trzymając hamulec nożny, ręczny niezaciągnięty, puśćcie szybko hamulec i szybko go wciśnięte znów, u mnie stuknięcie w tym momencie czasem występuje, mimo że nie dotykam sprzęgła, pedału gazu ani skrzyni biegów.

Bartuś01
05-07-2022, 22:23
A czy stuka to wam w momencie odpuszczenia albo doda ia gazu np. Na 1 albo 2 biegu? Jeśli to półosie lub przeguby to właśnie zdejmując nogę z gazu bez udziało sprzęgła powinno być coś słychać... Mam Passata B8 i stuka w ten sposób jak głupi....
Współczesna motoryzacja...

timson
12-09-2022, 08:15
U mnie w 1.6 TDCI 115km C-max Mk2, 2011r występuje problem z stuknięciem na drugim biegu.

Schemat:

Wciskam sprzęgło na 1 żeby wrzucić 2-ke. Jak drążek znajduje się jeszcze w pozycji zaraz przed tym delikatnym oporem przy wrzucaniu 2-ki następuje pukniecie. Po tym puszczam sprzęgło. Przy załączaniu i puszczaniu sprzęgła nie występują stuki.

Sytuacja nie ma miejsca zazwyczaj kiedy energicznie rozpędzam się na 1-ce powyżej 2300 obr, a jeszcze mniej występuje powyżej 2500 obr. Jeżeli rozpędzam się powoli to ryzyko stuknięcia przy tych obrotach też występuje większe.

Sytuacja ma miejsce w taki sam sposób przy wrzucaniu na 3-ke, z tym ze tu pukniecie jest dużo cichsze.

Przy redukcji biegów z wyższych np. z 4 na 3 lub z 3 na 2 lub przy wrzucaniu z biegu jałowego 2-ki lub 3-ki nie występuje stuknięcie totalnie wcale.

Delikatne operowanie sprzęgłem nie pomaga, gdyż sytuacja występuje kiedy sprzęgło jest cały czas wciśnięte. A im delikatniej obchodzę się z gazem przy przyśpieszaniu na 1-ce tym dźwięk puknięcia jest głośniejszy przy wrzucaniu 2-ki.

Inną przypadłością która mnie denerwuje jest to, że przy puszczeniu gazu następuje takie chwilowe przyhamowanie i dopiero potem zwalnia samochód płynnie. To samo przy dodawaniu gazu w momencie kiedy samochód toczy się na biegu z całkowicie puszczonym pedałem gazu - następuje tak jakby sekundowe opóźnienie, po czym czuć delikatne szarpnięcie i dopiero wtedy samochód przyśpiesza płynnie.

Nie wiem czy jest to związane z skrzynią czy też może z wadliwymi wtryskami - gdyż najprawdopodobniej coś mam nie sprawne - z rana pooszarpuje silnikiem po odpaleniu.

luckyboy
12-09-2022, 12:21
Wielce prawdopodobne że to regulator ciśnienia paliwa przycina się

timson
12-09-2022, 14:01
Wielce prawdopodobne że to regulator ciśnienia paliwa przycina się

Piszesz pod kątem poszarpywania silnikiem po odpaleniu, czy też w sprawie operowania pedałem gazu? Mechanik mi chyba sprawdzał ciśnienie na listwie wtryskowej i niby parametry były ok.

morse
14-09-2022, 07:13
Obserwuję od 6 miesięcy w swojej foce "głuche stuki" i stwierdzam, iż maleją one a właściwie zanikają wraz ze spadkiem temperatury na dworze...Latem stuk przy wbijaniu jedynki jest słyszalny, jesienią go nie ma nawet jak silnik jest rozgrzany. Wynika z tego, że teoria o mięknących poduszkach silnika od temp. otoczenia może być prawdziwa...Moim zdaniem nie są to luzy na półosiach - tutaj temperatura otoczenia nie odgrywała by aż tak dużej roli? Generalnie u mnie skrzynia biegów zupełnie inaczej pracuje jesienią niż latem :shock:

michałek
14-09-2022, 07:49
zanikają wraz ze spadkiem temperatury na dworze.
No właśnie, to obserwują wszyscy.
Natomiast nie sądzę, że to poduszka. Żeby przesunąć silnik na poduszce to trzeba sporej siły, naciśnięcie sprzęgła czy wbicie biegu to chyba za mało. Zresztą, to można zobaczyć gołym okiem. Mogło by tak być, gdyby działo się to po puszczeniu sprzęgła, wtedy moment na silniku "skręca" blokiem. A tu samo wbicie biegu na wysprzęgleniu?
Gość w ASO twierdzi że to dyfer, tak jest zrobiony, olej rzednie i stuka.

Korul
14-09-2022, 09:16
Witam dołączam się do tematu u mnie w 2008 r mk2lift
Słychać to tak : link do dźwięku (https://megawrzuta.pl/download/8edbb6d2b26d3d2125b43218819ec775.html)
Tak to nagrałem telefonem słychać jak wciskam i puszczam sprzęgło, i przy zmianie biegów mam podobnie

morse
14-09-2022, 17:50
Gość w ASO twierdzi że to dyfer, tak jest zrobiony, olej rzednie i stuka.

Czyli ten typ tak ma...Moim zdaniem nie ma sensu tego "naprawiać". Po pierwsze w ASO jest do "wykrycia" tylko latem (absurd). Po drugie nawet jak to "wykryją" i wymienią półosie, to problem i tak powróci. Ludzie w poprzednich postach opisywali takie wymiany na gwarancji, włącznie z tym, że poza półosiami wymienili im sprzęgło, docisk, wyprzęglik i było to samo... Ja też byłem z tym w ASO na gwarancji i mistrz serwisu nic nie wykrył...:mrgreen:

michałek
14-09-2022, 18:34
Nie wiem, może trzeba wlać do skrzyni i dyfra najlepszy olej na świecie? Już się przekonałem, że auto nie drży tylko na "najlepszych na świecie" oponach. Ktoś wie co będzie lepsze od tego co wlewa Ford?

Fulara
14-09-2022, 19:21
czytam i nie wierze.
mielę tysiące aut rocznie i takich cudów jak ford nie doświadczyłem jeszcze nigdzie indziej.

no cóż...

bidżej
15-09-2022, 07:55
takich cudów jak ford nie doświadczyłem jeszcze nigdzie indziej.jak my wszyscy :D

Ja na prawdę chcę lubić tą markę, Ford to był mój pierwszy samochód, pracuję dużo dla Forda i znam trochę inżynierów - znacznie fajniejsi ludzie niż w VAGu czy Daimlerze... Problem w tym, że Ford potrafi odwalić taką manianę, że nie wiadomo, czy się śmiać, czy płakać...

Korul
15-09-2022, 09:47
Kurcze czemu tak straszycie xD
Ja jeździłem samymi vagami i mi się spodobał ford z uwagi na jego prowadzenie jest dużo przyjemniejsze tylko to zawieszenie ciut za sztywne gdy po "pięknych Łódzkich drogach" się jeździ, ale z tego co wiem jest trwalsze jak w vagach

timson
22-09-2022, 18:24
U mnie mechanik zdiagnozował dumas. Będę w październiku wymieniał.

jacaking
18-10-2022, 12:25
Witam,

U mnie te same objawy, przebieg 28000 km. Po przebyciu trasy (powyżej 500 km w temperaturze otoczenia około 35 stopni) i wjechaniu do miasta, skrzyżowania, ronda itp. zmiana biegów od 1 do 3 oraz operowanie sprzęgłem powoduje głośnie stuki. Po przejechaniu około 50 km w obecnych warunkach pogodowych stuki powracają jednak nie są aż tak głośnie jak po dłuższej trasie. Podczas jazdy na niedługich odcinkach wszystko ok.

Zgłosiłem do ASO. Zdiagnozowali opiłki po spuszczeniu oleju ze skrzyni.
Naprawa w ASO:
- wymiana łożyska wałka wyjściowego,
- wymiana dwumasy i sprzęgła,
- wymiana uszczelniaczy półosi.

Jak stukało tak nadal stuka.

Uzyskałem informacje, że w skrzyniach B6 plus zdarzały się problemy z łożyskiem, pewnie z tego powodu serwis je wymienił.


Może jakieś inne pomysły?

Pozdrawiam!

michałek
18-10-2022, 13:40
Może jakieś inne pomysły?
kilka dni temu rozmawiałem z mechanikiem w ASO. Oficjalnie Ford stwierdził, że tak ma być i kazał wszystkich odsyłać na drzewo.

morse
22-10-2022, 08:07
Zgłosiłem do ASO. Zdiagnozowali opiłki po spuszczeniu oleju ze skrzyni.
Naprawa w ASO:
- wymiana łożyska wałka wyjściowego,
- wymiana dwumasy i sprzęgła,
- wymiana uszczelniaczy półosi.

Jak stukało tak nadal stuka.

Jesteś kolejną osobą, której wymienili w ASO "taki pakiecik" i nic to nie dało...(zabrakło jeszcze wysprzęglika i półosi:D). Podtrzymuję teorię, że to wada konstrukcyjna, która objawia się wraz we wzrostem temperatury otoczenia. Dlaczego problem nie występuje wiosną/jesienią i zimą? Latem zaczynają się stuki/puki (przynajmniej u mnie tak jest).

Figur
22-10-2022, 20:39
mi aso w gdansku powiedziało że jest na to jakiś biuletyn forda - czegoś tam wyciszenie w skrzyni biegów. nie brzmi to zachęcająco. nie stuka u mnie jakoś bardzo żeby znowu samochód rozbierać. btw - warto żeby osoba której te stuki przeszkadzają spotkała sie inną, która tego u siebie nie zauważa aby porównać. generalnie widzę, że objawy stukania występują w wysokich temperaturach czyli najprawdopodobniej olej o mniejszej lepkości ma na to wpływ. albo jak ktoś wczesniej wspomnial - poduszki

bidżej
22-10-2022, 20:57
mi aso w gdansku powiedziało że jest na to jakiś biuletyn forda - czegoś tam wyciszenie w skrzyni biegów. oni tam podkładają jakieś pianki, żeby było ciszej. A to nic nie daje, bo te stuki są oczuwalne na pedałach i lewarku i generalnie niosą się bez mała po karoserii.

Luis Focus 2.0
08-01-2023, 19:45
To by sugerowało, że wada powinna się objawiać w prawie wszystkich egzemplarzach. Moim zdaniem nie:
1) To dotyczy tylko zestawu 1.5EcoBoost Manual. Taka sama skrzynia (B6+) jest w chyba bardzo popularnym 1.5EcoBlue, tam problemu nie ma.
2) Z ankiety na FB wynika jakieś 30% tego typu aut

W moim 2.0 ecoblue jest to samo

Marjano
19-05-2024, 13:30
Witam. Czy komuś udało się znaleźć rozwiązanie problemu stukania? Albo chociaż go złagodzić?

wysoki88
18-07-2024, 18:56
Cześć, ktoś ma jakiś update w temacie? Pozdrawiam

michałek
18-07-2024, 19:15
Stuka jak stukało, zwykle jak jest bardzo gorąco lub skrzynia rozgrzana. Wymieniłem olej na najlepsze premium jakie znalazłem, jakiś Millers. Może jest trochę lepiej ale mogę się sugerować zmianą. Jakoś mi to już nie przeszkadza.
Ostatnio słyszałem o wlewaniu Cerateca do skrzyni, sam przedstwwiciel Lquimoly to mówił. I tak się zastanawiam czy to by polepszyło czy pogorszyło. Zmniejsza tarcie więć do końca nie wiem.