Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] 1,6 tdci pęknięta rura intercoolera


Gocgacluk
23-01-2020, 16:50
Witam. Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu co to za część z osprzętu, zakleiłem rurę taśmą ale niestety nic to nie dało. Rura jest pęknięta i tryska olejem pod maską. Zdjęcie w załączniku.
Dziękuję za pomoc.

Lukasz2525
23-01-2020, 17:28
To jest przewód intercoolera (turbosprężarki, doładowania, doloru, turbo rura, różnie nazywają), tam idzie powietrze z turbosprężarki przez intercooler do silnika, jest tam wyższe ciśnienie powietrza i będzie wyrzucać olej, którym chlapie turbosprężarka, klejenie tych przewodów nic nie daje, bo ciśnienie i tak rozerwie, do tego jest tłusty od oleju. Z dziurą auto może być słabsze i dymić. Nie znam tego silnika, musisz wejść na schematy i znaleźć lub dobrać na allegro po kształcie, na przykład był sklep turbo-rury bodajże, gdzie mieli tańsze zamienniki.

Gocgacluk
23-01-2020, 17:30
Kolego, dzięki bardzo za szybką odpowiedź. To nie jest ta rura którą widać jak się otworzy maskę tylko ta poniżej, koło bagnetu. Czy o tej rurze piszesz? Pozdrawiam

Bump:

Bump:

Bump: Po lewej stronie widać tą rurę z taśma.

Lukasz2525
23-01-2020, 17:42
Tak jak napisałem, nie znam tego silnika i nie wiem, który to konkretnie przewód, żeby wskazać aukcję, ale ogólnie to jest to przewód intercoolera. Na turborurach są schematy na aukcjach, znajdź dla focusa mk2, porównaj po kształcie i na schemacie i sobie znajdziesz.

https://allegro.pl/uzytkownik/TURBORURY?string=Ford%201.6%20tdci&order=p&bmatch=baseline-cl-dict43-aut-1-3-1127

Gocgacluk
23-01-2020, 17:54
Dzięki! Pozdrawiam

krzys1968
23-01-2020, 17:58
Po lewej stronie widać tą rurę z taśma.

Numer rury 6M51-6K863-HA i 6M51-6K863-HB

majtol88
23-01-2020, 17:58
To jest ten przewód:

https://allegro.pl/oferta/przewod-intercoolera-ford-focus-ii-mk2-1-6-tdci-7363254635?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Fulara
23-01-2020, 18:39
Witam. Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu co to za część z osprzętu, zakleiłem rurę taśmą ale niestety nic to nie dało. Rura jest pęknięta i tryska olejem pod maską. Zdjęcie w załączniku.
Dziękuję za pomoc.

rurę oczywiście wymień ale ja bym się przyjrzał turbo bo możesz mieć niebawem niemiłe rozbieganie i nie pomoże ani kluczyk stacyjki, ani wypinanie "świec"
a korba będzie krzyczeć, mózg się gotować i... będziesz szukać silnika

Lukasz2525
23-01-2020, 18:43
Czym jest wypinanie "świec" w dieselu?

Fulara
23-01-2020, 18:48
świec, wtrysków, wszystko jedno
kluczykiem też manewrowali
przewody paliwa też wypinali

a silnik biega i biega :) bez ropy :)

generalnie, radzę się zainteresować tematem jak tam jest już przewód nie z powietrzem a z olejem

Gocgacluk
24-01-2020, 16:25
Czyli już myśleć nad wymianą turbo? Nie gwiżdże, chodzi normalnie.

Bump: Czyli już myśleć o zmianie turbiny?

Lukasz2525
24-01-2020, 16:54
Nie wiadomo jaki masz przebieg, ale sprawdź chociaż ile jest oleju w tym przewodzie, pęknieciem zawsze będzie wypychać olej, jak w środku jest wilgotny czy trochę mokry to standard i tak zawsze będzie. Ale jak kałuża oleju stoi, to już trzeba zacząć coś robić.

luckyboy
24-01-2020, 17:14
W tych silnikach zawsze jest dużo oleju przez odmę, która pluje olejem. Mokre turbo od strony dolotu mają nawet samochody z przebiegiem 60.000km

Gocgacluk
24-01-2020, 17:48
340 tys przebieg, ale olej nie pojawił się ns rurze tylko wokoło w zasięgu tego pęknięcia,np na przewodzie od klimy czy na zabudowie amortyzatora.

Lukasz2525
24-01-2020, 18:13
No tak, bo wyrzuca olejem pęknięciem w przewodzie.

majtol88
24-01-2020, 18:18
Jak nie masz objawów padającego turbo to bez sensu wymieniać bo i tak nic to nie da. Jak ja miałem pęknięcie w tej rurze to tez miałem zachlapane przewody od klimy. Gdyby Ci się rozbiegal tak jak ktoś pisze wyżej to wrzucasz czwórkę, trzymasz hamulec i strzelasz ze sprzęgła.

Fulara
24-01-2020, 18:51
Jak nie masz objawów padającego turbo to bez sensu wymieniać bo i tak nic to nie da. Jak ja miałem pęknięcie w tej rurze to tez miałem zachlapane przewody od klimy. Gdyby Ci się rozbiegal tak jak ktoś pisze wyżej to wrzucasz czwórkę, trzymasz hamulec i strzelasz ze sprzęgła.

a nie prościej poprostu zregenerować turbo ?

Lukasz2525
24-01-2020, 19:00
A po co regenerować dobre turbo?

Fulara
24-01-2020, 19:02
trzeba sprawdzić, nikt nie powiedział że turbo jest be

trzeba sprawdzić, jeśli dolot pływa w oleju

majtol88
24-01-2020, 19:03
Moim zdaniem nie. Po co sobie robic koszta i wydawać 2000zł jak olej i tak się pojawi przez wadliwa odme. Ja od 31 grudnia jeżdżę codzienne, a mam uszkodzona turbinę ( ma luz na wirniku, gwiżdże i samochód nie ma mocy) i jeszcze się nie rozbiegal. Pocila się już i olej był w przewodzie jak kupowałem, czyli 60tys. temu. Narazie przydałoby się wymyć przewody, kupić nowy ten co dziurawy i jeździć.

Lukasz2525
24-01-2020, 19:05
Lepsze bywa wrogiem dobrego, wiele razy ktoś pisał że zregenerował i ma problemy, bo coś poszło nie tak. Jak nie ma objawów, to nie ma co ruszać.

Fulara
24-01-2020, 19:08
wasza sprawa, ja tam wole mieć pod maską sucho ale widocznie kopciuchy mogą mieć mokro i jest to norma :)

PiotrB72
24-01-2020, 19:42
Miałem identyczną usterkę, olej i wiek robią swoje, 265 k km. Sparciała guma przepuszcza zaolejone powietrze, zawsze brudno, słabsze osiągi. Kilka przewodów przymierzalem, lecz ten był odpowiedni, co do średnicy. Zestaw z opaskami, cena około 100,Sasic 3336004, idealna średnica, opaski, montaż 15 minut. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200124/2898eadf30294c7fc2c72adefef1525e.jpg

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka