Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] wyciekający płyn chłodniczy Wersja Skandynawska


master866
25-01-2020, 20:36
Witam i proszę o poradę, pomoc
Pacjent : Ford Mondeo MK4 2.0 Flexifuell Benzyna+Gaz ( Instalacja Fordowska)
Jak wersja mówi skandynawska mam " podgrzewanie silnika" za pomocą wtyczki w przedniej osłonie.... ale nie na tym sprawa.
Ucieka mi płyn do chłodnicy, ostatnio to zlokalizowałem i oddając auto na wymianę świec znaleźliśmy wyciek. Tj wiemy że cieknie gdzieś na łączeniu tej " podgrzewającej" instalacji z wyjściem ze zbiorniczka....
Moje pytanie brzmi czy ktoś miał kiedyś podobny problem lub słyszał o czymś takim?
Czy da się to wymontować? Mechanik stwierdził że nie ma pewności jak to wymontować czy może odkręcić jakiś element czy musi odkręcać całość.....:?::?::?::?:
Proszę o pomoc i podpowiedzi :?:
Dziękuję

koszka
25-01-2020, 22:20
Instalacja fordowska lpg tak samo mozliwe jak lądowanie kosmitow na palacu kultury. Ford nie zalace a wrecz zabrania montowania montowania lpg do swoich silników.

pgrob
25-01-2020, 23:27
Ford nie zalace a wrecz zabrania montowania montowania lpg do swoich silników.
Gdzie to wyczytałeś? Możesz podać jakieś wiarygodne źródło?

Instalacja fordowska lpg tak samo mozliwe jak lądowanie kosmitow na palacu kultury.
A jednak. Ford oczywiście nie produkuje instalacji LPG, ale korzysta z zewnętrznych dostawców. W przypadku LPG jest to BRC. Numery poszczególnych części są dostępne w Etisie. Silniki Duratec Flexifuel są przystosowane do spalania bioetanolu, który podobnie jak LPG ma wyższą temperaturę spalania, dlatego głowice w tych silnikach mają utwardzone gniazda zaworowe, których wypalanie jest podstawową bolączką zwykłych Durateców.

Parch
25-01-2020, 23:50
Na oryginalnych schematach fordowskich to chyba jest nawet lpg uwzględnione dla Mondeo mk4. Tak mnie się coś kojarzy.

radkor
26-01-2020, 02:34
Instalacja fordowska lpg tak samo mozliwe jak lądowanie kosmitow na palacu kultury. Ford nie zalace a wrecz zabrania montowania montowania lpg do swoich silników.
No widzisz, a jednak. ;)
W przedlifcie z Duratekiem 2.0 była opcja FlexFuel. Nie tyle była to fabryczna instalacja co przystosowanie silnika pod instalację LPG: wyżej umieszczona plastikowa osłona silnika aby było miejsce na szynę, i odsunięty kolektor dolotowy w celu montażu w nim wtrysków.
Gniazda zaworowe i zawory ssące również zostały wzmocnione. Zakładaniem samej instalacji zajmowały się zakłady współpracujące w ASO.

Podsumowując. Mondeo Mk4 NIE miało fabrycznej instalacji LPG, ale było przystosowane do jej montażu u dealerów.

https://i.imgur.com/zYuyyd6.png
https://i.imgur.com/RNCSFIO.png

koszka
26-01-2020, 08:52
Gdzie to wyczytałeś? Możesz podać jakieś wiarygodne źródło?


A jednak. Ford oczywiście nie produkuje instalacji LPG, ale korzysta z zewnętrznych dostawców. W przypadku LPG jest to BRC. Numery poszczególnych części są dostępne w Etisie. Silniki Duratec Flexifuel są przystosowane do spalania bioetanolu, który podobnie jak LPG ma wyższą temperaturę spalania, dlatego głowice w tych silnikach mają utwardzone gniazda zaworowe, których wypalanie jest podstawową bolączką zwykłych Durateców.

Flexuifuel ( bioetanol) to nie LPG/
Takze przystosowanie durateca , a wiec konstrukcji juz leciwej do bioetanolu nie oznacza ze był przystosowany do LPG. Tak kiedyś ford zapatrywał sie na ekologię. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/technologia-flexifuel-dla-kolejnych-trzech-modeli-forda/nz9qtbx
taki stary dosć artykuł.
A to że instalacja była zakładana w zakładzie współpracujacym z fordem to nie znaczy , że była fabryczna. Ale mniejsza z tym . Też mam durateca wspaniale współpracującego z lpg.

master866
26-01-2020, 09:15
Dobrze może źle się wyraziłem, że to nie wyszło spod młotka Forda. Ale fabrycznie nowego MK4 można było kupić z instalacją LPG gdzie Ford dawał na nią gwarancję itp...
Wracając do głównego wątku... ktoś coś słyszał w temacie

klocolus
26-01-2020, 17:15
Używasz tego podgrzewania? Jeżeli nie to ja bym całość zdemontował, parę lat temu tak zrobiłem w mk3 z identycznym silnikiem bo ciekło akurat z grzałki (tam był system Defa, zerknij co masz u siebie).

master866
27-01-2020, 07:42
Używasz tego podgrzewania? Jeżeli nie to ja bym całość zdemontował, parę lat temu tak zrobiłem w mk3 z identycznym silnikiem bo ciekło akurat z grzałki (tam był system Defa, zerknij co masz u siebie).

Nie używam nawet nie mam zasilacza, miałem po niego jechac do Pana co mi auto sprzedawał bo nie wiedział gdzie jest w dniu zakupu ale nie pojechałem...:mad:
Jak moge zdiagnozować jaki to jest jak Piszesz?
Mechanik prosił podpytać czy da się go wykręcić bez demontażu innych części czy nie bo pierwszy raz się z takim czymś spotyka, zresztą ja też.
I czym później zaślepić otwory ?
Dzięki i bez hejtu proszę dla mnie to coś nowego:)
Pozdrawiam

radkor
27-01-2020, 18:20
Kolega master866 ma wersję z możliwością zasilania Etanolem (a nie gazem). Stąd ta grzałka o której pisze.

Tutaj info z Etis:
https://i.imgur.com/preiLbT.png

Grzałka zamontowana jest za kolektorem wydechowym. Aby ją wykręcić trzeba niestety zrzucić kolektor.
Instalacja ta nie ma żadnych dodatkowych węży z płynem chłodzącym. Jest to zwykła grzałka elektryczna wkręcana w blok:
https://i.imgur.com/gvtnRcC.png

master866
28-01-2020, 11:01
Dziękuję Ci bardzo kolego.8)8)8)8)
Teraz kwestia tylko czym to zaslepic i będzie po sprawie :)

master866
28-01-2020, 12:19
Dogadane z kolegą mechanikiem. Jutro drukuje mu Twój schemat itp.... Raczej to ogarniemy
Dziekuję jeszcze raz za pomoc,
Prosze o nie zamykanie tematu, odezwę się jak już będzie po sprawie. Może coś dla innych się przyda.....

klocolus
28-01-2020, 18:54
Dogadane z kolegą mechanikiem. Jutro drukuje mu Twój schemat itp.... Raczej to ogarniemy
Dziekuję jeszcze raz za pomoc,
Prosze o nie zamykanie tematu, odezwę się jak już będzie po sprawie. Może coś dla innych się przyda.....

Wydaje mi się, że ja miałem w mk3 grzałkę Defa w dokładnie tym samym miejscu i dało radę to zrobić bez zrzucania kolektora (chociaż był słaby dostęp) Do zaslepienia Użyłem mosieżnej zaślepki rury ze sklepu budowlanego, miała identyczny gwint natomiast nie pamiętam niestety jaki byl rozmiar. Po prostu wykręciłem grzałkę, zmierzyłem i pojechałem do sklepu kupić. Wkręciłem w blok najmocniej jak się dało w tym niewygodnym miejscu i po sprawie. Tak jak u mnie mosiądz i aluminium szybko się "sklei" na zawsze jak gwinty będą czyste ale zaślepka może byc też z innego materiału, ja akurat miałem te zaślepki w budowlanym pod ręką.

radkor
28-01-2020, 21:44
O ile dobrze widzę, to jest dostępny oryginalny korek: https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Cylinder-Block-Plugs-Engine-Plug-1357401-/272375410841
https://i.imgur.com/Xxv4TMk.jpg

Koszt w ASO ok 20zł. Nr FINIS 1357401.
W Ecat opisany jest jako "3/4 x 14mm, Korek Gwintowany"

PS. Jakbyś dawał zaślepkę z budowlanego to użyj też kleju do gwintów. Dodatkowo uszczelni połączenie.

PPS. Tak to wygląda gdy nie ma grzałki (otwór zaślepiony fabrycznie):
https://media.ffclub.ru/up128509-podogrev_2.jpg

https://www.raceline.co.uk/uploads/product_images/Duratecbaseengine2000-1.jpg

klocolus
29-01-2020, 18:16
PPS. Tak to wygląda gdy nie ma grzałki (otwór zaślepiony fabrycznie):

To na 100% ten sam otwór co ja zaślepiałem w mk3. Szkoda, że nie wiedziałem o fabrycznej zaślepce (myślałem, że ktoś wybił brok i nagwintował otwór pod grzałkę konkretnie Defa).

U mnie po takiej https://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akcesoria-doprowadzenia-wody/zlaczki-mosiezne-i-chromowane/korek-3-4-mosiadz-equation,p474624,l1812.html nic więcej nie ciekło.

Smerw4
26-03-2021, 19:13
Witam . Mam ten sam problem u siebie ale nigdzie nie mogę znaleźć tego korka do zaślepienia byłem w aso gostek ze ździwieniem powiedział że nie słyszał o czymś takim macie może jakiś namiar na taki korek ?

klocolus
26-03-2021, 23:30
Witam . Mam ten sam problem u siebie ale nigdzie nie mogę znaleźć tego korka do zaślepienia byłem w aso gostek ze ździwieniem powiedział że nie słyszał o czymś takim macie może jakiś namiar na taki korek ?

Masz numer katalogowy w linku z ebaya 1357401, ja zamontowałem https://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akcesoria-doprowadzenia-wody/zlaczki-mosiezne-i-chromowane/korek-3-4-mosiadz-equation,p474624,l1812.html i była cyk fuch robota :one:

Smerw4
27-03-2021, 09:05
Spoko zadzwoniłem znowu do aso tylko innego podałem numer z ebaya i znalazł mi po numerze we wtorek będe miał koszt 28zł dzięki pozdrawiam

Smerw4
28-03-2021, 18:25
jeszcze jedno pytanie przed wykręcaniem grzałki spuszczaliście płyn z układu? bo nie wiem czy będzie leciało z tego otworu jak wykręcę

klocolus
28-03-2021, 19:25
Bedzie leciec

Smerw4
28-03-2021, 19:36
ok dzięki