Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Sprężyny zawieszenia tył.
Saucerhead 04-10-2015, 23:29 Witam.
Poszukuję zamiennika do sprężyn tylnego zawieszenia w s-max'ie z systemem IVDC.
Numery części:
1509901 lub 6G91-5560-FND
Ewentualnie może ktoś ma oryginały w dobrej cenie.
Sprawdzales ceny oryginalnych sprezyn? A tak btw - u siebie wywalilem IVDC i zamontowalem zwykle amory (wersja sportowa) i sprezyny Eibacha i mam wrazenie, ze sprezyny do IVDC sa bardziej miekkie niz do zwyklej zawiechy, wiec w najgorszym przypadku mozesz zamontowac np 4 zwykle sprezyny i wtedy tylko troche usztywni ci sie auto...
Saucerhead 05-10-2015, 17:02 Sprawdzales ceny oryginalnych sprezyn? A tak btw - u siebie wywalilem IVDC i zamontowalem zwykle amory (wersja sportowa) i sprezyny Eibacha i mam wrazenie, ze sprezyny do IVDC sa bardziej miekkie niz do zwyklej zawiechy, wiec w najgorszym przypadku mozesz zamontowac np 4 zwykle sprezyny i wtedy tylko troche usztywni ci sie auto...
Tak dzwoniłem do Forda do kilku salonów i sorry ale 600 za sprężynę to lekka przesada - do tego trzeba sprowadzać z Niemiec czyli czas 6 dni.
Jak szukam po numerze oem 1509901 to nic nie mogę znaleźć oprócz rosyjskich stron gdzie pokazują się tylko oryginały. Z opisu wynika:
1509901 Spring - Rear; 21; Red / Purple / White; 5 Door SAV (S-MAX); Rear Spring Load Class A To E; With Sports Tuned Suspension; With Standard Rear Shock Absorbers
Myślałem, że znajdę coś po opisie kolorów ale też nie idzie. Nie wiem co oznacz Spring load class ponieważ dla 1509902 są zupełnie inne (montowane chyba tylko w 2.2 TDCI) :
1509902 Spring - Rear; 22; Red / Yellow / White; 5 Door SAV (S-MAX); Rear Spring Load Class F To H; With Sports Tuned Suspension; With Standard Rear Shock Absorbers
Czy im wyższa litera tym twardsza sprężyna czy na odwrót?
I tu moje pytanie czy można użyć sprężyn np Kayaba KYBRA6668 lub LESJÖFORS 4227592, które odpowiadają nr. oem 1509835:
1509835 Spring - Rear; 12; Blue / Yellow / White; 5 Door SAV (S-MAX); Rear Spring Load Class E And F; With Standard Rear Shock Absorbers; With Standard Suspension
Czy może lepiej wziąć zamiennik 1509902?
Z poszukiwań wynika mi, że najbardziej będzie pasować sprężyna Sachs 994 278 będąca zamiennikiem 1509905
1509905 Spring - Rear; 23; Red / Grey / White; 5 Door SAV (S-MAX); With Sports Tuned Suspension; Rear Spring Load Class I To T; With Standard Rear Shock Absorbers
Jedyne co mnie martwi to, że dobra do rocznika 01.2009.
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryźć to proszę o pomoc.
A na aledrogo nic w uzywkach nie ma?
Saucerhead 06-10-2015, 07:27 Chyba znalazłem jeden komplet na allegro. Nie wiem czy jest sens kupowania używanych sprężyn.
MIREKTERAZPOLSKA 07-10-2015, 11:54 K.M.E. (4227592)
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna zwojowa
Zawieszenie Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Wyposażenie pojazdu Dla pojazdów bez systemu poziomującego
Pokaż/Ukryj
Nazwa
Kod części
Producent
Zakup
Sprzedaż
Pkt.
Stan
436 082 SPREZYNY/T/S-MAX 1,8-2,0TDCI 42 275 92 K.M.E. 348,03 1,3720
K.M.E. (4227603)
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna zwojowa
Zawieszenie Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Wyposażenie pojazdu Dla pojazdów bez systemu poziomującego
Wersja wzmocniona
Pokaż/Ukryj
Nazwa
Kod części
Producent
Zakup
Sprzedaż
Pkt.
Stan
441 965 SPREZYNY/T/S-MAX 06- /WZM./ 42 276 03 K.M.E. 410,65 1,6188
K.M.E. (4227594)
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna zwojowa
Zawieszenie Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Wyposażenie pojazdu Dla pojazdów z regulacją poziomu nadwozia
Z UKL.SAMOPOZIOM.
Pokaż/Ukryj
Nazwa
Kod części
Producent
Zakup
Sprzedaż
Pkt.
Stan
436 083 SPREZYNY/T/S-MAX 1,8-2,5 ST 06- 42 275 94 K.M.E. 704,42 2,7768
przemekm81 21-11-2016, 16:51 Witam.
Mam pytanie odnośnie tylnich sprężyn. Wydaje mi się, że za nisko siedzi mi tył auta. Sprawdzałem na stacji diagnostycznej zawieszenie i niby wszystko jest OK.Amortyzatory mają po 76%. Sprężyny też nie są pęknięte. Lecz gdy żona parkuje na parkingu pod blokiem hakiem zaczepia o krawężnik( a nie jest wcale wysoki). Na moje oko to jest za niski prześwit. Czy mółby ktoś zmierzyć odległość od ziemi do początku zderzaka? Miał bym porównanie, czy jest faktycznie za niski.Zastanawiam się też nad wymianą sprężyn. Moje mają zółty znak na sprężynach. Może są wyeksploatowane lub za miękkie.
bananmin 21-11-2016, 20:18 30cm do gleby od zderzaka
Hak 5 cm niżej
Ja jak swojego TitS glebiłem to mierzyłem...ale do nadkola:
http://sites.google.com/site/latarmaxiu/smax/eibach-miara.jpg
TitS standardowo jest 15mm niższy. Po przebiegu niemal 200kkm wysokość TitS w nadkolu to 71,2 cm, po glebie miałem 70,2 cm.
Więcej tutaj:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2667223&postcount=202
Latar - żeby twoje mierzenie było adekwatne do porównania, to przemek81 musiałby podać jeszcze na jakim rozmiarze opon jeździ, bo jesli na fabrycznej 17-tce, to na samym kole będzie ponad 1cm róznicy ...
No dokładnie. Na zdjęciu 245/35R20. Dalej można sobie liczyć.
przemekm81 22-11-2016, 19:42 Smigam teraz na zimówkach 215/60/16. Pojde zaraz zmierze swoją wysokość.
Ps. dzięki za szybką pomoc.
Bump: już sprawdziłem. U mnie jest 68cm i przy 1/4 zbiornika paliwa i bez osób na pokładzie. MIerzyłem do rantu nadkola.
Cześć u mnie do nadkola jak mierzył kolega latar to 70,5cm.
Auto stoi na nowych zimówkach 215/60R16 bez osób na pokładzie, zbiornik delikatnie powyżej połowy. Mam wersje Titanium S z utwardzonymi sprężynami.
jussi Titanium S oprócz utwardzenia są 15mm niższe niż standardowe.
Nie bylem pewny ile dokladnie dlatego nie napisalem ale juz wiem. Dzieki latar za info
A czy amory sa standardowe czy tez sportowe? Z tego co kiedys czytalel to tylko sprezyny sa zmodyfikowane
Na zdjęciu 245/35R18
napewno??
Hehe, jedyny czujny.
Czytałem i nie zauważyłem....
wilczak czujny! Miałem na myśli 245/35R20.
Poprawiłem w poprzednim wpisie.
przemekm81 25-11-2016, 19:10 napewno wizualnie to pięknie wygląda ale jazda to chyba ciężka.
Teraz założyłem zimówki 235/50R18 i jazda jak pontonem.
Mam IVDC. Było nieźle dopóki wymieniając amortyzatory nie postanowiłem przyoszczędzić. Zamiast fabrycznych sprężyn wstawiłem zestaw obniżających Eibach ProKit. Zrobiło się za twardo jak dla mnie. Nawet nie tyle, że za twardo bo to mi aż tak nie przeszkadza ale to, że każdą łatę w drodze słychać. Sprężyny wypadają ale rozmiar koła na lato zostaje. I chyba przesiądę się też na 19'' na następną zimę. Niski profil i utwardzone w trybie sport zawieszenie daje niesamowitą stabilność przy dużych prędkościach i czucie w szybkich zakrętach. Nie mam VANa dlatego, że mi się podoba a dlatego, że muszę go mieć:/
przemekm81 25-11-2016, 21:27 masz fajny silnik LATAR. Byłem dziś w sklepiem motoryzacyjnym i pytałem sie o sprężyy do s-maxa. Polecił mi firmę Eibach i mówił,że jak nie mam sportowego zawieszenia z guzikiem sport to jest tylko jeden model sprężyn. Czy ktoś może się zna na tym, czy jest więcej spężynz rózną twardością i wysokością auta?
przemekm81 28-11-2016, 17:35 Dzisiaj zaglądałem pod spód auta i oglądałem sprężyny. Wygląda na to, że chyba poprzedni właściciel chciał obniżyć auto tanim kosztem bo sprężyny mają tylko 5 zwoi. Z tego co patrzyłem na zdjęciachto poinno być ich więcej.
Jutro jade zamawiać sprężyny.
przemekm81 05-12-2016, 20:10 Sprężyny wymieniłem i auto urosło o 2,5 cm czyli ma teraz 70,5cm.Nawet po zatankowaniu auta do pełna to nie widać różnicy. Na starych sprężynach po zatankowaniu auto obniżało się o 1,5 cm. Teraz jest GIT:razz:
Witam
Mam amorki z tyłu typu NIVOMAT, jeden mokry i wyraźnie czuć na "dołkach" , że tyłek ucieka. Z racji tego, że cena nowych jest ogromna a starych nikt nie regeneruje, postanowiłem wymienić na zwykłe standardowe. Wiem, że muszę też wymienić sprężyny bo te od Nivimat są ponoć dużo miększe.
Pytanie: jakich sprężyn szukać, jakie oznaczenia mieć powinny (kolorowe kropki)?
To zależy czy masz 3 rząd czy nie ma go .
Nie mam ale mógłbyś rozwinąć się nieco. Mów co wiesz :D
Barabashkin 01-02-2020, 08:06 To zależy czy masz 3 rząd czy nie ma go .To znaczy że jak mam 3 rząd, to mam te niwomaty?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
"Nivomat" to amortyzator samopoziomujący.
Posiadanie foteli 3 rzędu nie jest jednoznaczne z posiadaniem amortyzatorów samopoziomujących.
Takie kombinowanie z szukaniem odpowiednio "kropkowanych" sprężyn to może zadziałać tylko jeśli chcesz szukać ori używek, co IMHO jest bezsensem.
Lepiej kupić nówki sztuki u tego samego dostawcy co będziesz kupował amory, po to żeby ograniczyć koszta przesyłki.
Oczywiście że najlepiej nówki bo nie będą zużyte i na pewno będą trzymały wymiar.
Ale jeśli bym szukał na szrocie to wystarczyło by zerknąć z jakiego samochodu będą zdejmowane np. czy z 5 czy z 7 miejscowego i to coś już mówi za siebie co nie oznacza że mogą być już zagniecione i będzie d..a siedziała .
Panowie w takim wypadku też mam pytanie - kiedy szukałem swojego S-Maxa to przeglądałem w Etisie kilkadziesiąt samochodów.
Właśnie wtedy rzucało mi się w oczy, że fabryczne wersje 5 i 7 osobowe miały takie same oznaczenia amoryzatorów 'zwykłe amortyzatory tył' czy jakoś tak.
Zresztą wiele osób przerabia wersje 5->7 na pewno nie tykając tylnego zawiasu.
Sam jestem zainteresowany czy jest różnica w twardości sprężyn...
Właśnie wtedy rzucało mi się w oczy, że fabryczne wersje 5 i 7 osobowe miały takie same oznaczenia amoryzatorów 'zwykłe amortyzatory tył' czy jakoś tak.Bo amortyzatory tylne w przypadku aut z 5 miejscami i 7 miejscami są takie same. Oczywiście przy założeniu, że zawieszenie jest identyczne w obu samochodach. Natomiast sprężyny już są inne.
Zresztą wiele osób przerabia wersje 5->7 na pewno nie tykając tylnego zawiasu.Owszem. Jednak zgodnie ze specyfikacją powinno się także wymienić sprężyny tylne.
Parch - dzięki za wyjaśnienia
Co do tematu, nigdzie nie znalazłem informacji na temat rodzaju sprężyn do naszych S-MAXów. Czy to do wersji 5-cio czy 7-mio osobowej, jedynie, że są do wersji sport lub standard, nie wspominając o NIVOMAT czy IVDC.Znajdź coś dla siebie:
http://www.catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTExMDAxfHxjYWJicj09 R0NBMXx8dGhrPT0zfHxzdD09NjB8fHN0cz09eyIyMCI6IkV1cm 9wZSIsIjMwIjoiUy1NQVhcL0dhbGF4eSBDQTEgMjAwNi0yMDE1 IiwiNDAiOiIyIENoYXNzaXMiLCI1MCI6IjIwNDAzIENoYXNzaX MuU3ByaW5nc1wvU3RydXRzICZhbXA7IFNob2NrIEFic29yYmVy cyIsIjYwIjoiMjA0MDMxMCBSZWFyIFNwcmluZ3MgQW5kIFNob2 NrIEFic29yYmVycyJ9fHxhbHBoYT09Mnx8Z3JvdXA9PTIwNDAz fHxzZWN0PT0yMDAzQUJZfHxzZXQ9PUExMjA0MDN8fGltZz09Rz AxNDg1MTUwM3x8ZjEyPT0tMzc3NDc0MzA0KzEzMQ%3D%3D
Są nawet różowe, czyli takie jak lubisz;)
nigdzie nawet na allegro nie znalazłem sprężyn dedykowanych do wersji 5-cio czy 7-mio osobowej.Na portalach aukcyjnych handlarze wystawiają, co mają. Albo nie wiedzą dokładnie, czym handlują, albo specjalnie nie podają dokładnych danych, żeby nie zawężać sobie grona potencjalnych nabywców. Dlatego trzeba wiedzieć, czego się chce.
Może inaczej, może ktoś z was kupował nowe sprężyny na tył? Niekoniecznie z oznaczeniem kropkowym czy literowym ale jakiekolwiek, jest z nich zadowolony i szczerze może je polecić. Mowa oczywiście o wersji 5 os.
Wszędzie gdzie znalazłem sprężyny, allegro, sklepy internetowe, nie ma mowy o specyfikacji tych sprężyn. Ograniczają się jedynie do określenia czy ta sprężyna jest sportowa, standard czy do zawieszenia samopoziomującego.
No nic, widzę, że nikt nie wie z jakim oznaczeniem są sprężyny montowane w naszych autach.
W związku z powyższym uważam, że temat jest do usunięcia ponieważ nie ma sensu by ktoś inny szukając podobnych informacji tracił czas na czytanie tekstu, z którego nic nie wynika.
Jakby ci się chciało, to w katalogu, który wylinkowałem we wcześniejszym poście możesz sobie sam znaleźć, jakie fabrycznie były zamontowane podzespoły (w tym sprężyny tylne) w Twoim aucie. Wystarczy wpisać na głównej stronie VIN swojego auta i wyszukać.
Tyle że ci się nie chce i wolisz tracić czas na gorzkie żale przelewane na forum.
Jakby ci się chciało, to w katalogu, który wylinkowałem we wcześniejszym poście możesz sobie sam znaleźć, jakie fabrycznie były zamontowane podzespoły (w tym sprężyny tylne) w Twoim aucie. Wystarczy wpisać na głównej stronie VIN swojego auta i wyszukać.
Tyle że ci się nie chce i wolisz tracić czas na gorzkie żale przelewane na forum.
Ja!?
Gdyby ci się właśnie chciało przeczytać temat od początku wiedziałbyś, że mam NIVOMAT. Poco więc mam sprawdzać jakie mam u siebie sprężyny skoro wiem jakie mam.
Tak ciężko zrozumieć, że chciałbym się dowiedzieć jakie mają sprężyny posiadacze s-max'ów 5 os. w standardowym zawieszeniu? Nie wiem więc pytam! A każdy tylko się mądrzy i udaje jakie to proste a ten co nie wie to laik czekający aż mu pod nos wszystko podsuną.
Półtora roku temu miałem Tourana 2007 DSG 1.9 tdi BLS. Zapisałem się do forum "TouranKlubPolska". Nie jestem żadnym mechanikiem i moje doświadczenia motoryzacyjne ograniczały się głównie do obsługi zawieszenia ale z pomocą forum TKP porwałem się na remont silnika bo brał olej. Kupiłem trochę narzędzi, klucze dynamometryczne. Ściągnąłem głowicę i dałem ją do regeneracji, turbo też. Wymieniłem pierścienie, panewki korbowodowe i wałka rozrządu i wszystko co wymiany wymagało łącznie z wymianą rozrządu na nowy. Do pomocy miałem tylko forum TKP i telefon do "przyjaciela" mechanika, który czasem przez telefon wytłumaczył co i dlaczego gdy się lekko przyblokowałem. I nikt mi na forum TKP nie napisał, że jestem jakiś laik czy czekam na darmoche, wszyscy chętnie pomagali, pisali i wspierali, że ja chemik z wykształcenia, z zawodu mundurowy porywam się na jakiś remont silnika.
Touran ma ponad 400 tys. przebiegu, jeździ nim moja siostra do dziś, pali na widok kluczyka i nie bierze ani grama oleju od wymiany do wymiany.
A tu zwykłe pytanie o sprężyny i co czytam? w internecie jest, laik jesteś, czekasz aż pod nos ktoś podsunie. Nie to nie, ludzie poradzę sobie ale myślałem, że to forum jest po to by pomóc sobie a nie żeby się pochwalić co wiem. Znalazłeś pierwszy przede mną, podziel się jeden z drugim, a jak nie to siedź nadąsany gdzieś w dziurze i się nie wychylaj.
Podaj nr FINIS sprężyn, które masz u siebie.
BTW. Czytam uważnie Twoje posty. Skończ z tym roszczeniowym tonem, bo to zayczajnie nie działa.
Według katalogu KYB nie ma rozróżnienia miedzy wersja 5 os. a 7 os.
Wychodzi numer KYB RA6668
Według katalogu SACHS są dwie wersje zwykła i wzmocniona
Zwykła SACHS 994 273
Wzmocniona SACHS 994 274
Wszystko dla pojazdu ze standartowym zawieszeniem bez ivdc, bez samopoziomowania. Oczywiście pod twoją wersje silnikową 2.0 TDCI 163KM
Prościej się nie da 10 min roboty. Możesz wysłac piwo :D
Sachs też nie rozróżnia między wersją 5 os. a 7 os.
Np. te sprężynyZwykła SACHS 994 273 będą dobre dla standardowego zawieszenia przy 5 os. i przy 7 os.
Jakby roszczeniowemu koledze się chciało sprawdzić jakie ma fabrycznie sprężyny u siebie, to mogłoby się np. okazać, że nie musi zmieniać sprężyn przy wymianie amortyzatorów z NIVOMAT na "zwykły".
Moim zdaniem jest duże prawdopodobnieństwo że orginały mogą mieć jakieś oznaczenia kolorowymi kreskami, bo tak w c-maxach było. Ale w s-maxach jeśli jest wersja 5 osobowa to automatycznie możemy więcej bagażu zapakować a przy 7 osobach wiecej osób ale mniej bagażu . Co pewnie według producentów części jest traktowane jako to samo i produkują jedną wersje.
Podaj nr FINIS sprężyn, które masz u siebie.
Dzięki.
Nie bardzo wiem co to za nr FINIS ale wrzuciłem VIN na stronę Catcar.info
http://catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTExMDAxfHxtZmNfaWQ9 PTAxM0I0MjJCfHxjYWJicj09R0NBMXx8dGhrPT0zfHx2aW49PV dGMFNYWEdCV1NCQzUxNTg5fHxzdD09NjB8fHN0cz09eyIyMCI6 IkV1cm9wZSIsIjMwIjoiUy1NQVhcL0dhbGF4eSBDQTEgMjAwNi 0yMDE1XC8oV0YwU1hYR0JXU0JDNTE1ODkpIiwiNDAiOiIyIENo YXNzaXMiLCI1MCI6IjIwNDAzIENoYXNzaXMuU3ByaW5nc1wvU3 RydXRzICZhbXA7IFNob2NrIEFic29yYmVycyIsIjYwIjoiMjA0 MDMxMCBSZWFyIFNwcmluZ3MgQW5kIFNob2NrIEFic29yYmVycy J9fHxUPT0yVlZaSDB8fEFDPT1BQzBHMHx8QlM9PUJTTUEwfHxE Uj09RFIwQTB8fEVNPT1FTTBLMHx8RU49PUVOVFgwfHxQPT1QTk pBQjB8fFRSPT1UUkE2MHx8Vkw9PVZMQTEwfHxWUz09VlNEUDB8 fFc9PVdBRURYMHx8YnVpbGRkYXRlPT0yMDExMDEyN3x8YWxwaG E9PTJ8fGdyb3VwPT0yMDQwM3x8c2VjdD09MjAwM0FCWXx8c2V0 PT1BMTIwNDAzfHxpbWc9PUcwMTQ4NTE1MDN8fGYxMj09LTM3Nz Q3NDMwNCsxMzE%3D
i wg tej strony mam standardowe zawieszenie, albo strona źle czyta VIN albo niemiec wymieniał zawieszenie na NIVOMAT.
w s-maxach jeśli jest wersja 5 osobowa to automatycznie możemy więcej bagażu zapakować a przy 7 osobach wiecej osób ale mniej bagażu . Co pewnie według producentów części jest traktowane jako to samo i produkują jedną wersje.
Ma to sens, może właśnie dlatego w sklepach internetowych nie ma rozróżnienia na 5 os. i 7 os.
Przejadę się później do znajomego na kanał i sprawdzę jeszcze raz czy są jakieś oznaczenia na moich sprężynach ale w zeszłym tygodniu podczas wymiany łączników stab. tył, obejrzałem te sprężyny i żadnych oznaczeń nie znalazłem tylko rzuciło mi się w oczy, że moje sprężyny miały "jakby" mniej zwojów niż te prezentowane w sklepach int. Gdzieś już wyczytałem, że mniej zwojów=NIVOMAT.
Mam coś ....co wpisuje się doskonale w ten temat i bez urazy młody człowieku ......Laik uznaleś w tym przypadu za zniewagę; Sorry, rozumiem, tok myślenia.;) Po przeczytaniu
tego co napisałeś,
przyznaję; Nie jesteś laikiem . Myślę że cie to teraz zadowala i nie będzie więcej żadnej zadry.:D
teraz coś dla rozluźnienia posłuchajcie .https://youtu.be/sWoTWA8JN8A?t=168
Mam coś ....co wpisuje się doskonale w ten temat
Czekamy na to "coś".
Laik uznaleś w tym przypadu za zniewagę
Nie obrażam się ale zaszufladkowałeś mnie szybko.
Swoją drogą, wlazłem pod samochód i okazuje się, że na sprężynach nie ma żadnych oznaczeń. Obejrzałem je z każdej strony.
W związku z tym, że sprężyny podczas wymiany nie mają nic do amortyzatorów, z czasem wymienię najpierw amorki i zobaczę jak się auto będzie zachowywało na starych sprężynach. Potem, ewentualnie wymienię sprężyny na jakieś KYB'y.
-> Aha, czy przy wymianie amortyzatorów z NIVOMAT na standard należy wymienić też górne poduszki (mocowanie) tych amortyzatorów? Pytam bo podczas przeglądania amorków NIVOMAT te zawsze były w komplecie z poduszkami.
czy przy wymianie amortyzatorów z NIVOMAT na standard należy wymienić też górne poduszki (mocowanie) tych amortyzatorów? Pytam bo podczas przeglądania amorków NIVOMAT te zawsze były w komplecie z poduszkami.
lucas4891 05-02-2020, 16:34 Powinno sie wymienic tak czy siak, bez wzgledu, czy sie robi "modyfikacje" czy po prostu wymienia sie amortyzatory
czy przy wymianie amortyzatorów z NIVOMAT na standard należy wymienić też górne poduszki (mocowanie) tych amortyzatorów?Nie jestem do końca pewien, ale będziesz najprawdopodobniej musiał wymienić. Jeśli nie będzie w komplecie z amortyzatorami, to trzeba nabyć takie o nr FINIS 1437051.
A wracając do sprężyn, to również powinieneś je zmienić. Przy standardowej wersji zawieszenia (amortyzatory standardowe) i w wersji 5 os. oryginalnie występują sprężyny o nr FINIS 1509833. Jeśli będziesz szukał zamienników, to wg tego numeru.
Nie jestem do końca pewien, ale będziesz najprawdopodobniej musiał wymienić. Jeśli nie będzie w komplecie z amortyzatorami, to trzeba nabyć takie o nr FINIS 1437051.
A wracając do sprężyn, to również powinieneś je zmienić. Przy standardowej wersji zawieszenia (amortyzatory standardowe) i w wersji 5 os. oryginalnie występują sprężyny o nr FINIS 1509833. Jeśli będziesz szukał zamienników, to wg tego numeru.
Dzięki wielkie, o to mi chodziło.
Jak się tu piwo stawia? Się przyjeżdża do adresata na podwórko, wyciąga się z bagażnika i się wręcza? :one: Przyznam, że nie jeden kolega tu na forum zasługuje na taki gest za swoją pomoc ;)
Witam, to mój pierwszy post więc witam wszystkich.:)
Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi.
A więc, pękła mi sprężyna tył w moim S-maxie. Mój mechanik znalazł po Vin-ie sprężyny do mnie ale za... 850zł/szt. :? Czy jest jakiś zamiennik.
Auto to:
S-max 2.2 Tdci (175KM) 2009 r. TITANIUM S., 7 osób.
Vin: WF0SXXGBWS9U48903
Jedyna opcja jaką wymyślił mechanik, to założenie Eibach Pro-Kit ale boję się że będzie za nisko (chociaż podobno titanium S już jest niższy o 15mm?) i za twardo. I co z 7 osobami.
Liczę na jakiś pomysł z waszej strony.
Dzięki :D
kacza1982 13-09-2021, 07:34 Ja zakładałem Eibachy ale do 2.0 z gazem. Jest tak samo nisko jak na pękniętej sprężynie, więc nie ma żadnego strachu o wysokość nad ziemią. Dodatkowo jeżdżę na 18 felgach. Jest twardziej, ale moim zdaniem komfort jest w porządku no 8 wygląd jest minimalnie lepszy, bo u mnie przód usiadł i jest na równo z tyłem (wcześniej tył już siedzial)
Niewiem co to za sprężyny za 850/szt, może Aso? Mniej kosztują Eibachy za komplet
Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
lukasz_vip 13-09-2021, 08:16 Miałem to samo i kupiłem używane sprężyny. Tutaj masz trochę o kolorach sprężyn.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=308161
Tak to u mnie wygląda jest taka kropka.
lukasz_vip 13-09-2021, 11:32 Czerwona kropka to seryjne zawieszenie sportowe zakładane do wersji Titanium S. Czyli masz 2cm niżej niż normalny S-Max.
aha to już coś wiem więcej. Z przodu są trzy kropki - wrzucam zdjęcie.
Czy jest jakiś zamiennik tych tylnych z czerwoną kropka bo 850zł/szt to jest jakiś kosmos...
lukasz_vip 13-09-2021, 13:43 Masz na 100% zawias sportowy. Z zamiennika tylko Eibach albo H&R lub używki.
Tutaj gościu sprzedawał kiedyś identyczny komplet po zmianie na Eibach. Spróbuj się z nim skontaktować.
https://allegro.pl/oferta/sprezyny-kpl-przod-tyl-ford-s-max-2012r-2-2tdci-7884645606
kacza1982 13-09-2021, 16:02 Masz na 100% zawias sportowy. Z zamiennika tylko Eibach albo H&R lub używki.
Tutaj gościu sprzedawał kiedyś identyczny komplet po zmianie na Eibach. Spróbuj się z nim skontaktować.
https://allegro.pl/oferta/sprezyny-kpl-przod-tyl-ford-s-max-2012r-2-2tdci-7884645606Trzeba zapytać czy 200 zł to za komplet, bo w opcji zakup teraz jest za sztukę. Jeśli za sztukę to trochę drogo w stosunku do Eibacha, jeśli komplet to można się pokusić, jednak jestem zdania, że sprężyny lepiej kupić nowe, bo nie wiadomo ile i jak były używane i mogą za chwilę pęknąć tak samo jak nasze stare. To jednak decyzja użytkownika autka
Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
Czy te sprężyny Eibacha dużo opuszcza jeszcze auto. I jak z twardością bo nie chce z vana zrobić taczek 😜
kacza1982 15-09-2021, 05:00 Jeżeli chodzi o twardość, to każdy poczuje inaczej. U mnie na 18 felgach jest troszkę twardziej, ale na 17 zimówkach jest dobrze, twardziej niż na oryginalnym zawiasie, ale i tak dobrze. Jeżeli chodzi o obniżenie - może 3 cm niżej - u mnie z tyłu tyle samo co na pękniętej sprężynie, a z przodu także bez problemów podjeżdżam do krawężników. Weź pod uwagę, że masz fabryczne zawieszenie obniżone bodajże o 2 cm, więc zapewne różnicy nawet nie zauważysz i podejrzewam, że nawet twardość będzie bardzo zbliżona.
Osobiście polecam ten zestaw, niedrogi w stosunku do nowych sprężyn dobrej firmy, wygląda lepiej i jeździ się przyjemnie na co dzień. Jeżeli chodzi o wytrzymałość to trudno powiedzieć, w poprzedniej Zafirze jeździłem 3 lata i nie zauważyłem nic
Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
Ok, w takim razie będę zakładał Eibach-y, bo to najlepsza opcja jaka chyba istnieje :).
Dzięki wszystkim za pomoc i podpowiedzi.8)
Witam wszystkich. Posiadam Forda S-max z roku 2008 7 osób, i planuje podnieś tylne zawieszenie. Ciągnę przyczepę kempingową i zauważyłem że trochę za nisko wisi tył po podczepieniu przyczepy. Nacisk na hak jest w granicach 70kg. Są rożnego rodzaju sprężyny na rynku do tego modelu oznakowane kolorowymi kropkami i różną długością. Czy ktoś z forumowiczów przerabiał temat i potrafi dobrać twardość sprężyn po tych kropkach.
Pozdrawiam.
|
|