lemon
10-02-2020, 18:19
Szkoda że PHEV dostępny tylko w Fusionie bo w pewnych warunkach można jeździć za darmo. https://youtu.be/o8GkfpDqBrE
Zobacz pełną wersję : [Fusion - Mondeo USA] PHEV lepszy od hybrydy ale niedostępny lemon 10-02-2020, 18:19 Szkoda że PHEV dostępny tylko w Fusionie bo w pewnych warunkach można jeździć za darmo. https://youtu.be/o8GkfpDqBrE @zenek 10-02-2020, 18:42 Na bateriach 30-35 kilometrów to jakaś porażka, zasięg na batiarach powinien wynosić 100 Wolę swój :D 2.5 + LPG też jeżdżę za połowę kosztów :D lemon 10-02-2020, 18:45 Masz rację. Właściciel tego egzemplarza ma 7km do pracy i darmowe ładowanie. Taniej się nie da :D Poza tym bagażnik jest chyba w Fieście większy. Coś za coś. tedi_k 10-02-2020, 19:16 Szkoda że PHEV dostępny tylko w Fusionie ... Mnie tam nie szkoda...:one: https://images86.fotosik.pl/764/a534e485619f6044gen.jpg (https://images86.fotosik.pl/764/a534e485619f6044.jpg) "Ciut" mam ładniej... :diabel2: https://images85.fotosik.pl/765/80fa41a6e39fe9dbgen.jpg (https://images85.fotosik.pl/765/80fa41a6e39fe9db.jpg) Na bateriach 30-35 kilometrów to jakaś porażka, ... Obliczono, iż średni Europejczyk dziennie przejeżdża mniej niż 40km. Nie wiem gdzie jest tu "porażka"??? Moja żona jeżdżąc C-maxem Energi z tym samym napędem na stację benzynową w celu zatankowania paliwa do zbiornika jeździ średnio raz na kwartał... Crick 10-02-2020, 19:22 tedi_k masz pełną skórę (w sensie na desce rozdzielczej itd.) jak w EU Vignale, czy mi się wydaje? tedi_k 10-02-2020, 19:25 ... masz pełną skórę ... Skóra w amerykańskim Platinium jest lepszej jakości niż w Vignale. Skóra jest na desce i podłokietnikach na tapicerce drzwi oraz taka sama na kierownicy (ta brązowa). No i oczywiście ta jasna na siedzeniach i boczkach. Serio - lepsza od włoskiej. Sam byłem zdziwiony, ze Amerykanie jak chcą - to "dają radę" z jakością wykończenia... lemon 10-02-2020, 19:26 Ładna maszyna. Wersja Platinum? Ja też dziennie robię max 40km. Tylko mikro bagażnik jak dla mnie nie do przejścia chyba że jako 2gie auto to tak. Crick 10-02-2020, 19:28 Dzięki za info. W ogóle Mondeo w Vignale to całkiem inne auto w odczuciu wnętrza niż zwykłe, a skoro jest tak jak mówisz to w ogóle kosmos w tym Platinium, nice! Jeden plus EU nad US: składane lusterka :D tedi_k 10-02-2020, 19:29 Ładna maszyna. .... Potwierdzam:one: Wersja Platinium z tempomatem aktywnym Stop&Go i wszelkimi innymi "dodatkami". Jest "wszystkomająca"... ...składane lusterka :D Fakt. Nie chciało mi się tego zmieniać - choć mógłbym. W Edgu, którym jeździ już kolega Adam też nie zmieniłem... lemon 10-02-2020, 19:39 Jaka pojemność baterii, oraz spalanie również prądu? ;-) tedi_k 10-02-2020, 20:20 Jaka pojemność baterii, oraz spalanie również prądu? ;-) Moja wersja (przed drugim liftem w USA) ma baterię ok. 7,5kWh - 6kWh dla "elektrycznego" i 1,5kWh dla trybu hybrydowego. Z gniazda ładuje się "obie partycje" baterii - czyli w porywach na 1 ładowanie potrafi wejść więcej niż 6,5kWh "z sieci energetycznej". Ja mam tego pełen podgląd, bo jako "znany gadżetolog stosowany" powiesiłem sobie ładowarkę z pełnymi statystykami oraz podłączeniem do internetu... :one: https://images84.fotosik.pl/1085/f7ef28ad374554cdgen.jpg (https://images84.fotosik.pl/1085/f7ef28ad374554cd.jpg) Partycja "hybrydowa" jest ładowana i używana w trybie hybrydowym. W jeździe hybrydowej partycja "elektryczna" nie jest doładowywana wcale. Tylko się zużywa. Tak jak było powiedziane - jedno ładowanie (owe ok. 6kWh za mniej więcej 3,50zł) pozwala przejechać 25-35km w zależności od pory roku i trasy. Czyli na prądzie będzie jakieś 15zł na 100km. Benzyna spala się jedynie jeśli musi... Liczone jest spalanie średnie - u mnie pokazywane jest mniej więcej 3l/100km. Oznacza to, że zbiornik paliwa (w zaokrągleniu 60l) wystarcza średnio na przejechanie 2.000km. Czyli łącznie to będzie 300zł za benzynę + jakieś 220zł za prąd = 520zł na 2.000km. Srednio jak widać wychodzi mniej więcej na poziomie 25-27 zł na 100km. @zenek 10-02-2020, 20:30 Jest też kombi :D https://www.youtube.com/watch?v=73gt6yWbISw tedi_k 10-02-2020, 20:31 Jest też kombi :D ... Ale to jest europeejski HEV - nie ma w Europie PHEV wcale, w żadnym nadwoziu. A dopiero PHEV ma moim zdaniem sens. lemon 10-02-2020, 20:32 Taniej niż przy LPG w 2.0eb. Tylko ten mikro bagażnik. Ale jak to mawiają coś za coś. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka tedi_k 10-02-2020, 20:35 Taniej niż przy LPG w 2.0eb.... Istotnie taniej niż przy dowolnym LPG. Oczywiście nie mówimy o trasach "nad morze i z powrotem". Mówimy o dojeździe do "pobliskiej pracy oraz na zakupy". Auto nie nadaje się w żaden sposób do wyjazdu "4-osobową rodziną z psem na wakacje"... To jest auto służbowo-reprezentacyjne i "dla żony na zakupy". Na wakacje trzeba mieć innego Edge.:one: @zenek 10-02-2020, 20:44 Taniej niż przy LPG w 2.0eb. Tylko ten mikro bagażnik. Moje średnie spalanie po przeliczeniu na benzynę to 4,8L a zasięg 450 kilometrów :D tedi_k 10-02-2020, 20:50 ... zasięg 450 kilometrów :D Każdy operator "kuchenki gazowej" chwali swoją. Ja to doceniam.:one: Jednakowoż ja osobiście toleruję gaz jedynie w moim 2-funkcyjnym piecu CWU-CO...:D lemon 10-02-2020, 20:59 Zobacz pod filmem komentarz odnośnie LPG w hybrydzie[emoji38] Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka @zenek 10-02-2020, 21:00 Jednakowoż ja osobiście toleruję gaz jedynie w moim 2-funkcyjnym piecu CWU-CO...:D Nie widziałem domowego pieca zasilanego gazem :D chyba że, to huta https://g.forsal.pl/p/_wspolne/pliki/4268000/4268236-huta.jpg W domu mam kocił gazowy :D Zobacz pod filmem komentarz odnośnie LPG w hybrydzie[emoji38] fakt te silniki nie bardzo znoszą instalację LPG Najlepszy do LPG to 2,5L :) Yakac 10-02-2020, 21:02 Ale planowany chyba też w Kudze. A ciekawe jak z S-maxem? lemon 10-02-2020, 21:04 Mondo, smax, galaxy i kuga są ponoć planowane w PHEV. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Matych 10-02-2020, 21:22 Rozumiem i doceniam postęp ale mam raczej we krwi benzynę niż prąd-focus st dał mi nadzieję na następny,ale jeśli miałbym się przełamać to PHEV to najlepsza opcja. tedi_k 10-02-2020, 21:28 ...planowane w PHEV. ... Planowane, nowe PHEV mają mieć zasięg na samym prądzie rzędu 50km. Bateria ma być powiększona do ok. 15kWh i inaczej rozmieszczona - praktycznie bez straty powierzchni bagażowej. Co ciekawe w Stanach ma być też Edge PHEV:one: lemon 10-02-2020, 21:31 Taki Edek PHEV to byłaby świetna opcja również w Europie. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka mayak 11-02-2020, 08:45 Planowane, nowe PHEV mają mieć zasięg na samym prądzie rzędu 50km. Bateria ma być powiększona do ok. 15kWh i inaczej rozmieszczona - praktycznie bez straty powierzchni bagażowej. Co ciekawe w Stanach ma być też Edge PHEV:one: Kuga/Escape PHEV ma (mieć) baterię chyba 14kWh i z lekką stratą pow. bagażnika, ale o plugin'owych Smaxach i Edkach to nigdzie nic nie ma Fiesta Mk8 ST Line 11-02-2020, 11:35 Czyli łącznie to będzie 300zł za benzynę + jakieś 220zł za prąd = 520zł na 2.000km. Srednio jak widać wychodzi mniej więcej na poziomie 25-27 zł na 100km. Wybaczcie, ale ja w takim razie nie pojmuję sensu korzystania z PHEV. Myślałem że koszty przejechania 100km są znacznie niższe. To raptem 7zł na 100km mniej niż średnia w mocnym dieslu. A przecież tracimy sporą część przestrzeni bagażowej. No chyba że takie auto jest sporo tańsze od diesla w tym samym roczniku i wyposażeniu? Nie wiem. A 2.0 wolnossące ze wspomagaczem elektrycznym to chyba nie jest jakieś wow dla odczuć kierowcy? Mogę się mylić, nigdy nie jeździłem PHEV, jeździłem HEV i bardzo daleki jestem od zachwytów, zwłaszcza jeżeli chodzi o skrzynię i dźwięk przy przyspieszaniu. Czym różni się PHEV od HEV poza tym że można kawałek przejechać się na prądzie? Jak to chodzi w trybie hybrydowym, czy skrzynia jest taka sama? Jak z dynamiką na trasie? Ile kosztuje takie auto w porównaniu do mocnej benzyny lub mocnego diesla? Bez urazy, jestem po prostu ciekawy i mało wiem w temacie. mayak 11-02-2020, 11:55 IMO ma największy sens jako "hulajnoga" wokół komina - sprawdza się idealnie :) to nie jest idealne auto na autostradę Rejuvenate 11-02-2020, 20:26 Mi zwykła hybryda (HEV) nie przekracza Średnio 6 litrów a jeżdżę i w trasie i po mieście... W takiej hybrydzie wbrew pozorom jest mniej rzeczy do naprawy i wpuszczą cie do każdego miasta oczywiście jak ktoś robi długie trasy po 1000 km to nie ma nic lepszego od diesla karoolpl 12-02-2020, 09:00 Od kilku dni też jestem posiadaczem hybrydy, z polskiego salonu więc zwykły HEV. Przesiadłem się z mk4 2.0 gnojówka :) Zrobiłbym to ponownie bez żadnego zastanowienia, większość mojej jazdy jest po mieście, jak i czasem jakaś trasa. Zdążyłem już i chwile pokręcić się po mieście i po trasie, i te 2 główne argumenty i zarzutu względem hybrydy nie do końca do Mnie trafiają, zanim odebrałem auto to przeczytałem chyba wszystkie możliwe artykuły o Mondo hybrid, jak i chyba wszystkie filmiki na youtube. O ile jeszcze argument za bagażnikiem to faktycznie jak ktoś potrzebuje olbrzymiej przestrzeni bagażowej to zgadzam się, względem hatchbacka to nawet nie ma co porównywać, ale tak szczerze to ile osób potrzebuje tak wielkiego kufra, nawet jadać na wakacje z rodziną czy znajomymi (zakładam max 4 osoby w aucie dla pełnego komfortu jazdy z tyłu) to moim zdaniem spokojnie idzie się spakować. Jako że mam małą Purchlaczkę w domu, to wożę często jeszcze wózek (stelaż + gondola) zmieścił się spokojnie w bagażaniku, musiałem odpiąć jedynie koła ze stelaża, ale stelaż wszedł, obok w skrzyneczce na tej całej "półce" kółka, i cała gondola. Więc jak na moje do takiego przeciętnego wykorzystania bagażnik wystarczy, no chyba że potrzebujesz przestrzeni bagażowej i bardzo często ją wykorzystujesz to faktycznie, tu przyznaje rację osobom którym takie rozwiązanie nie odpowiada. Dźwięk to hmmm, dużo osób przeciwnych powtarza o tym "wyciu" które dyskwalifikuje i wkurza, to nie wiem, albo ja mam jakiś inny model albo to takie mocno czepialskie jest. Okej jak wcisnę pedał w podłogę to obroty lecą na 6k i silnik słychać, ale słychać go jak w każdym innym samochodzie który będziemy kręcić, a w połączeniu z wyciszeniem hybrydy które bardzo robi robotę, to jak dla Mnie argument o wyciu upada, no ale wiadomo, każdy może mieć własne zdanie i decydować o tym co potrzebuje i jakim autem jeździ. Jedyne co faktycznie mogłoby być fajniej rozwiązane to reakcja na wciśnięcie gazu w podłogę, każdy automat ma lekką zwłokę, ale w hybrydzie trzeba manewr zaplanować jeszcze szybciej. Co do osiągów to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, zbiera się o wiele lepiej niż poprzedni 2.0 tdci 143 KM, a do tego spalanie jest mega zadowalające. Póki co udało się osiągnąć troszkę ponad 5l na 100 km przy spokojnej jeździe w mieście. Przy dynamicznej kręci się około 8 (taka przy której często pedał siedzi w podłodzę), również trasa 145 km/h średnie spalanie 7.8, porównując znów z mk4 to tam też powyżej 140 wciągał spokojnie ponad 7 litrów gnojówki. Póki co hybryda bardzo na plus :) Python013 12-02-2020, 09:17 Wybaczcie, ale ja w takim razie nie pojmuję sensu korzystania z PHEV. Jakiś czas temu widziałem materiał gdzie kilku uczonych na podstawie danych statystycznych obalało sens ekonomiczny zakupu elektryka, a i hybrydzie się oberwało. Główne argumenty to różnica cenowa gdzie zakup benzyniaka czy diesla jest tańszy średnio o 20000zł (w tym samym modelu lub segmencie) i to że człowieki średnio 3-5 lat trzymają blaszaka potem zmiana. Przeliczono ile średnio ludzie prywatnie jeżdżą i ile paliwa można kupić za tą różnicę cenową. W moim przypadku zmiana blaszaka następuje co 4 lata (nie kupuję samochodów na kredyt), a ta różnica cenowa nie zdążyła by mi się zwrócić nawet doliczając coroczne wymiany olei, płynów i klocków hamulcowych. W tym wypadku to ja bym jeździł taniej niż elektryczni :D Bump: Co do osiągów to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, zbiera się o wiele lepiej niż poprzedni 2.0 tdci 143 KM, a do tego spalanie jest mega zadowalające. Popatrz kolego na najnowszą Hondę NSX w hybrydzie i co robi z na torze z konkurentami. Japończycy nie bawią się w elektryki bo są mądrzejsi i wiedzą iż to utopijny kierunek, ale hybrydy mają opanowane :wink: karoolpl 12-02-2020, 09:50 Osiągi właśnie są bardzo zaskakujące, tym bardziej patrząc na wielkość auta i moment obrotowy (175NM), wiadomo to benzyna więc moment też ma się troszkę inaczej jak w gnojówce, jednak to jest chyba plus skrzyni ecvt że przy pełnym przyśpieszeniu ciągle jest się w maksymalnym zakresie mocy. Bardzo mi się podoba wszystko póki co. Mondeo jest hbrydą nastawiona na oszczędzanie, a z takich ciekawostek hybrydowych to podobnie porsche panamera nowa ma, beznyna która ma tyle samo mocy to każda inna + elektryk który dokłada jej kolejne KM, co w ostateczności przekłada się na to że do 100 schodzi poniżej 4s :D lemon 15-02-2020, 16:36 Część 2ga to m in. porównanie osiągów Fusiona PHEV vs Mondeo MK5 2.0 Ecoboost 240KM. https://youtu.be/3B2hirPlsQs tedi_k 15-02-2020, 19:01 Coś nie tak w linku powyżej... Podaję więc ja: https://www.youtube.com/watch?v=3B2hirPlsQs karoolpl 18-02-2020, 12:18 Pytanie do posiadaczy phev/hev, udało Wam się uruchomić jakieś inne featury na licznikach? Głównie chodzi o np. prędkośc cyfrowo i odczyt danych z tpms i wyświetlanie wartości? Tak szukam po necie i znajduje informację że niestety, ale może jestem w błędzie? Dodatkowo czy można mieć więcej ekranów Myview niż tylko 1? @zenek 19-02-2020, 09:37 ... udało Wam się uruchomić jakieś inne featury na licznikach? Głównie chodzi o np. prędkośc cyfrowo i odczyt danych z tpms i wyświetlanie wartości? ... Temat >> Modyfikacje, konfiguracje co można << (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=230697) https://www.youtube.com/watch?v=rExtJE1c6VI https://www.youtube.com/watch?v=WZfyoKoph2M&t=70s https://www.youtube.com/watch?v=2xEri9DdO64 https://youtu.be/QxLuBjElat0?t=153 karoolpl 19-02-2020, 22:40 @zenek dzięki za chęć pomocy, ale chyba Mnie nie zrozumiałeś. Ja to co wkleiłeś to już wszystko wiem, nawet ustawiałem tak, ale problem jest tego typu że prawdopodobnie w Mondeo Hybrydowym oprogramowanie nie ma takich opcji co do wyświetlania prędkości cyfrowo i ciśnienia liczbowo, stąd moje pytanie w tym wątku, bo jednak większe prawdopodobieństwo że ludzie mający phev/hev spojrzą w ten temat i podzielą się Swoim doświadczeniem w tym temacie :) mayak 19-02-2020, 22:47 w moim phev wyświetla karoolpl 20-02-2020, 22:48 U Mnie mimo ustawień lipa, wątek będę kontynuował w wątku Modyfikacji, konfiguracji. tedi_k 20-02-2020, 22:54 U Mnie mimo ustawień lipa.... Stary soft = "lipa". Nie ma co "kontynuować" gdy potrzebna aktualizacja softu. Ważne jest oczywiści z którego roku ta hybryda i jakie ma zegary. VIN wszystko powie. karoolpl 20-02-2020, 23:07 tedi_k 2016, modelowo pokazuje się 2017: VIN WF0DXXWPCHGL39168 w sumie już w innym wątku mi go przeskanowałeś :d |