Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Zawór n75


LeszekBojek
10-02-2020, 19:18
Witam Panowie. Mam pytanie , muszę wymienić dwa zawory n75 egr i sterowanie turbiną, na forum uczestnicy piszą że to 2 takie same zawory ale chcąc je wymienić mechanik mówił żeby sprawdzić oznaczenia ich bo to że są takie same to ok ale mają inne czasy parametry hmm czy to prawda??? Bo fakt numery są takie same ale parametry jedne są różne tj. 07T205 turbina i 07T226 Egr ..czy te parametey są ważne ?? Silnik Psa koncernu i nie mogę takich znaleźć w necie chyba ze ford włożył od innego modelu auta hmm ???

lucas4891
10-02-2020, 20:07
Silnik Psa koncernu i nie mogę takich znaleźć w necie chyba ze ford włożył od innego modelu auta hmm ???

Słabo kolega szukał. Mam wrażenie że nawet wcale nie szukał.
Ten elektrozawor fabrycznie dostarczał Pierburg.
Zawór sterujacy ''EGR'' to tak naprawdę zawór przepustnicy gaszącej, który pracuje jedynie w tym przypadku (w Fordzie bynajmniej).
Jeśli nie telepie silnikiem podczas gaszenia to nie ma sensu wymieniać moim zdaniem

LeszekBojek
10-02-2020, 20:39
Właśnie kolego telepie czasami ale egr to inna sprawa ten od turbo po zgaszeniu auta buczy czasami chwilę a czasami nawet minutę a ja pytam o kwestię numerów czy są ważne czy nie bo niby takie same ale jak pisałem to różnią sie końcowymi numerami wiec szukałem ale konkretów nie ma co do zaworu mi chodzi o te symbole ktore podałem bo skoro sa takie same to skąd inne numery końcowe :-)

lucas4891
11-02-2020, 16:33
Ten od sterowania turbiny jest lepszej jakości, gdyż pracuje cały czas. Jeśli nie ma zamiennika od zaworu przepustnicy to kup dwa do sterowania turbiny. Pewnie i tak będzie taniej niż ASO

LeszekBojek
11-02-2020, 18:44
Dokładnie.Tylko jaki kupić oznaczenia są takie same w jwdnym i drugim tylko różnią się tymi 07T205 a drugi 07T226 ale to nic... Mi powiedział znajomy że to są numeru jako część ale są jakieś różnice i są na nim oznaczenia czasów zamknięcia i otwarcia i to jest ważne na necie są ori zawory takie same parametry ale o co chodzi z tymi czasami gdzie te dane są na czujniku zapisane bo na przodzie to wiadomo logo ford i numery a są jakieś inne... Nie che kupić w ciemno

lucas4891
11-02-2020, 19:57
To jest zwykły elektrozawor. Jak dobrze pamiętam to cewki mają taką samą rezystancje w oby dwóch zaworach. Różnica moim zdaniem jest raczej w części pneumatycznej. O ile w ogóle jest

Bump: Nawiasem mówiąc jak przemienisz te dwa zawory to silnik funkcjonuje normalnie ( mam na myśli głównie działanie turbiny)

markiz323
14-02-2020, 10:20
Czy te zawory zawsze wyglądają identycznie?
Pytam się, bo ja jeden mam taki:
https://allegro.pl/oferta/zawor-podcisnienia-turbiny-ford-mondeo-mk4-2-0tdci-8315721110
a drugi taki:
https://allegro.pl/oferta/zawor-doladowania-ford-kuga-i-1-mondeo-iv-4-2-5-8900052735

markiz323
14-02-2020, 14:48
Wymieniłem zawór na nowy o takich oznaczeniach.
Samochód wszedł w tryb serwisowy i wywaliło bład B1A84, który nie daje się skasować.
Czy ten czujnik się jakoś adaptuje?

slawek-kali
14-02-2020, 15:44
ten blad nie moze byc od tego..zawor sie zamienia i tyle..

markiz323
14-02-2020, 16:03
Nowy zawór strasznie głośno pracował i na odpalonym silniku zdjąłem wtyczkę na chwilę i pojawił się tryb serwisowy

slawek-kali
14-02-2020, 17:05
podpiales wszystko jak bylo?

markiz323
14-02-2020, 17:10
Generalnie po wymianie błędów nie było, tylko zawór głośno pracował.
Chcąc sprawdzić który to, zdjąłem na chwile wtyczkę. I wtedy pojawił się tryb serwisowy.
Co ciekawe, błędu nie można skasować, ale check gaśnie, a na desce dalej widnieje komunikat o usterce silnika. Po 20 km, check znowu się zapalił.
Wszystko podpięte tak jak było.

gregor75
14-02-2020, 17:22
który zawór Ci szwankuje czarny czy brązowy ?

slawek-kali
14-02-2020, 17:29
załóż stary ponownie i sprawdź

markiz323
14-02-2020, 17:45
Jeden temat ogarnięty, pojawił się drugi. Zły styk we wtyczce powodował tryb serwisowy.
Nie ma już komunikatu na desce, ale auto "pulsuje" podczas przyspieszania. Jak hamuję silnikiem to też jest ten objaw
Nowy zawór jest uszkodzony?

Gural bagienny
14-02-2020, 17:49
To że jest dwa zawory to wiemy
Ale czy od EGR i turbo to dwa zupełnie inne zawory????
bo moim zdaniem niema żadnej różnicy między nimi
Jeśli się mylę to proszę mnie wyprowadzić z błędu.

markiz323
14-02-2020, 17:55
Nie wiem czy się mylisz, ale u mnie oba wyglądają inaczej. Mają również inne wtyczki. Na poprzedniej stronie linkowałem jakie mam
Jutro założę stary i zobaczę co się będzie działo

Bump: który zawór Ci szwankuje czarny czy brązowy ?
brązowy

lucas4891
14-02-2020, 18:18
auto "pulsuje" podczas przyspieszania. Jak hamuję silnikiem to też jest ten objaw
Nowy zawór jest uszkodzony?

jesli pytasz o zawor sterowania turbina, to on nie ma nic wspolnego z problemami podczas hamowania silnikiem.
Jaki masz uklad wtryskowy?

markiz323
14-02-2020, 18:36
jesli pytasz o zawor sterowania turbina, to on nie ma nic wspolnego z problemami podczas hamowania silnikiem.
Jaki masz uklad wtryskowy?

DW10C więc Delphi?!?
Zaczęło się od tego, że przy 1500 obrotach, auto okresowo szarpało.
Odstawiłem samochód do ASO, ale bez rezultatów. Podejrzany był ten brązowy zawór, więc go wymieniłem na nowy ori.
Resztę już znacie. Po zamianie jest gorzej niż było.

lucas4891
14-02-2020, 19:13
To ja bym się przejrzał wtryskom. Korekty i test przelewów w przedziale obrotów w którym występuje problem

Bump: Po zamianie jest gorzej niż było.

Zakładając, że wszystko jest dobrze podpięte układ podciśnienia szczelny a wtyczka naprawdę jest ok.
Kiedyś miałem przypadek że kable zaraz przy wtyczce były uszkodzone. Sprawdzałem miernikiem i było wszystko dobrze, ale wystarczyło lekko ruszyć kablami a zasilanie było przerwane

markiz323
14-02-2020, 19:25
To ja bym się przejrzał wtryskom. Korekty i test przelewów w przedziale obrotów w którym występuje problem
Sprawdzone i jest wszystko ok.
Obstawiam uszkodzony zawór, bo pracuje, ale strasznie "cyka". Dużo głośniej niż wtryski.

LeszekBojek
14-02-2020, 20:00
Ja wymieniłem 2 zawory tylko numery po vin i tyle myślałem że się różnią czy coś że jakieś czasy zamykania otwierania są tak mi mechanik mówił kupiłem normalny pierburga zamontowałem i cisza prędzej był objaw buczenia i metaliczny dźwięk po zgaszeniu auta. Teraz cisza błędów nie wywala czy normalnie czy pełen but więc zawór to zawór jeśli w aso po nr.vin podaja i jest jeden to nie wiem skąd te niby czasy otwierania i zamykania hehe... Ja założyłem nowe 2 pod turbinę i egr i cisza spokój auto myka... Więc ten błąd to nie wina zaworu

markiz323
15-02-2020, 07:07
Ja wymieniłem 2 zawory tylko numery po vin i tyle myślałem że się różnią czy coś że jakieś czasy zamykania otwierania są tak mi mechanik mówił kupiłem normalny pierburga zamontowałem i cisza prędzej był objaw buczenia i metaliczny dźwięk po zgaszeniu auta. Teraz cisza błędów nie wywala czy normalnie czy pełen but więc zawór to zawór jeśli w aso po nr.vin podaja i jest jeden to nie wiem skąd te niby czasy otwierania i zamykania hehe... Ja założyłem nowe 2 pod turbinę i egr i cisza spokój auto myka... Więc ten błąd to nie wina zaworu

Błąd pojawił się po zdjęciu wtyczki z zaworu na pracującym silniku. Po poprawieniu styku we wtyczce, zniknął tryb serwisowy i auto odzyskało pełna moc. Ale nowy zawór dalej głośno cyka, a auto "pulsuje" podczas jazdy.
Nowy zawór jest taki sam jak stary. Wcześniej zdarzało się, ze stary zawór cykał jeszcze na zgaszonym silniku.
Tak czy siak, po południu wstawiam stary zawór i zobaczę co się stanie.
I jeszcze chyba ważna uwaga. Patrząc na podpisy osób, które wymieniały oba zawory, można wnioskować, że w poliftowych s-maxach te oba zawory są inne, a w przedliftach takie same.

Speedo
15-02-2020, 11:43
że w poliftowych s-maxach te oba zawory są inne, a w przedliftach takie same

tak, w przedliftach 2 brązowe, w poliftach biały i czarny albo brązowy i czarny? jakoś tak

macieju
15-02-2020, 13:35
Tak inne, nawet wtyczki są inne, jedna wiesza i mniejsza więc nie są zamienne jak w przedlifcie

markiz323
15-02-2020, 22:16
Założony stary zawór i zero problemów.
Wniosek- nowy zawór do bani.