Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] 2.0 - dmucha z korka wlewu.

Mysik86
20-02-2020, 17:22
Witam.
Wczoraj kupiłem auto - Mondeo mk3 2.0 benzyna 2003r. Nie znam się na samochodach zbytnio i to chyba był błąd :( Kupiłem, pojechalem do znajomego który coś więcej się zna i pytał czy sprawdzałem przedmuch. Nie wiedziałem co to :( wytłumaczył, odpalilismy, scuagnelismy korek I dmucha olejem... nie jakoś super mocno ale rękę miałem brudną. I teraz pytanie - to normalne? Nie wiem czy bierze olej bo od wczoraj zrobiłem jakieś 100km tylko. Co teraz? Czy to poważne?
Czy czeka mnie remont? Czy mogę oddać auto? (Kupiłem od osoby prywatnej) :(

radkor
20-02-2020, 17:45
To oznacza prawdopodobnie zapieczone pierścienie na tłokach - branie oleju. Bolączka tego silnika niestety. Czeka Cię niestety remont silnika. Koszt chyba 4000-5000. Jak kupiłeś od prywatnej osoby i nie masz zapisu w umowie o wyłączeniu rękojmi to oddać możesz na podstawie rękojmi. Wada ukryta i prawdopodobnie świadomie zatajona... Można też przez sąd...

Mysik86
20-02-2020, 17:47
A jak mam w umowie standardową formułkę, że "stan jest znany i nie wnoszę zastrzeżeń" to co?
PS. Jak oddać w razie "W" ? Napisać pismo? Jak to się robi? Ile dni na to?

radkor
20-02-2020, 17:51
To łatwo podważyć. M.in. od tego masz rękojmie czyli odpowiedzialność sprzedającego za wady towaru.

Mysik86
20-02-2020, 18:00
A jak jest tak jak mówisz to są inne objawy? Nierówna praca albo coś? Bo oprócz tego przedmuchu to wygląda sprawnie. Moc jest, chodzi równo... czy bierze olej to za mały przebieg zrobilem żeby sprawdzić. I boję się że będzie problem z "reklamacją"

Jaryska
20-02-2020, 18:15
Nie przejmuj sie przedmuchem, kazdy silnik, jeden mniej, drugi wiecej ale dmucha.
Jak jezdzi, nic sie innego nie dzieje, przedmuch to nie powód, aby robic remont silnika.
Zwrócisz auto, a pózniej kupisz jeszcze gorsze.Obserwuj tylko stan oleju w silniku, abys nie przegapił braku oleju w misce, bo wtedy to dopiero problem.