Zobacz pełną wersję : [EcoSport 2017- ] modyfikacje -free entry system, remote start


kolopeter
25-02-2020, 14:27
W obecnej chwili mój ecosport dostał kilka zabawek, bo mi ich poprostu brakowalo.
Pierwsza rzeczą jaką zrobiłem było automatyczne zamykanie drzwi, ktore w sumie nie jest trudne do zrobienia jak się na ucdsa, który jest w miarę czytelny.
Druga rzecz, to wymiana sync3 bez navi na taką z navi. miałem szczęście i kosztowało mnie to jakieś 250 zl. Brakowało mi komunikatów z navi i dziś wreszcie się zmusiłem, aby poszukać przy pomocy oczywiście ucdsa, czy jest taka opcja. No jest ... 4 pozycje w liczniku i fajnie pokazuje nazwy ulic i skręty.
I teraz najciekawsze. Przy wykorzystaniu dosyć mocno rozbudowanego modułu alarmowego mam w tej chwili free hand entry (nie chce mi się dokończyć montażu sensorów w klamkach).
Działa to dosyć sprawnie . 3 metry od auta i auto sie zamyka , podchodzę 1 albo 2 metry i auto się otwiera. Dodatkowo moduł pozwala na remote start. Z aplikacji , smsem z określonego numeru, a nawet przy naciśnięciu kilkukrotnym oryginalnego kluczyka.
moduł ma wiele funkcji i co ciekawe , można pisać swoje w ograniczonym zakresie , ale opcji jest naprawdę duzo. Pozostało mi pociągnąć kable do tylnej klapy i drzwi pasażera i będę miał mniej więcej free entry jak w passacie , czy fusionie ( bo tam chyba zbliżeniowe czujniki są ). A koszt to niecałe 1000 zl. Chociaż zastanawiam się jeszcze nad sensem tych przycisków....
W każdym razie nie ma róży bez kolców, no i znalazł się taki jeden, albo i dwa . Jakis bląd w oprogramowaniu modułu. Chodziło o remote start. O ile działał z programatora czasowego , to nie zawsze można było go odpalić zdalnie. Co prawda posiadam już oprogramowanie , które jest bez tego błędu , ale nie jest przetłumaczone na angielski.
Druga sprawa to opóźnienia w obsłudze auta przez internet. nie wiem , czy to wina karty Play w module, czy samego urządzenia, bo czasami działa odrazu , a czasami 20-30 sec później. W każdym razie mam kontakt z producentem i powoli poprawiamy błędy.
Instalacja polega na wpięciu się w CAN. Z pomocą przychodzi oczywiście UCDS, chociaż i bez niego można się obejść.
Jeszcze jedna sprawa: najlepszym modelem do instalacji tego modułu jest auto z przyciskiem start, ponieważ do auta ze zwykłym kluczykiem już trzeba instalować dodatkowy moduł. Ale na upartego można kluczyk zamienić na przycisk start przy wykorzystaniu ww alarmu. Moj miał własnie przycisk odpalania silnika i tak naprawdę to do ww funkcji trzeba podlaczyc tylko 6 kabelkow. Nie pisze nazwy firmy, aby mnie nie posadzono o robienie reklamy :) jakkolwiek w PL mają przedstawiciela, choc mam wrażenie , ze dopiero co zaczęli.
Myślę, że fiesty/ecosporty z kluczykiem także by się ucieszyły z takiego dodatku. Remote start no fajny jest , ale ... czy potrzebny ? mowie o free hand entry . jest to chyba najlepsza rzecz i nie do zrobienia przez walizkę, której wszyscy się ostatnio obawiali.
Moze pozniej wrzuce jakis film i zdjecia .

marioolo
27-02-2020, 13:42
Ciekawe

kolopeter
08-04-2021, 16:06
Jeśli ktoś chciałby zamontować remote start w roczniku 2018 może doświadczyć błąd p166a. Rozwiązaniem jest udpate bcma. Nie trzeba wgrywać wszystkich części modułu. Wystarczy główny plik. Po tym remote start działa tak jak powinien . Chodzi o to , że jak był zdalnie odpalony i chciało się kontynuować pracę silnika i odjechać to po naciśnięciu przycisku wchodził błąd widoczny na liczniku.
Błąd to właśnie p166a. Niestety ucds nie ma bazy oprogramowania pod to auto. Więc pozostaje zalecany fdrs albo forscan (przydatny, aby się dowiedzieć jaki jest sbl ) pliki oprogramowania ściągnąłem i wgrałem. Zastanawiam się nad dołożeniem Ori tcu , ale nasi sprzedawcy powariowali z cenami.