Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] 2.0 tdci automat.Samochód traci moc. Błąd P0014.
Kamil_1991 27-02-2020, 16:45 Witam! Posiadam Mondeo 2015 rok 2.0 Tdci 150km automat. Ostatnio przy szybkiej jeździe samochód stracił moc tzn.przyśpieszał ale baaardzo wolno. Wyskoczył żółty klucz i komunikat patrz w instrukcje. Po podpięciu pod komputer wyskakuje błąd P0014 i komunikat: Regulacja faz rozrządu zaworów wydechowych, 1 rząd cylindrów- za duże wyprzedzenie. Skrzynia jak i inne podzespoły nie pokazują żadnych błędów. Za pomoc z góry dziękuje:)
Rozrząd był zmieniany albo coś grzebane przy nim,olej zmieniany często i właściwy jego stan?
Garbojad 27-02-2020, 20:52 Trzeba sprawdzić zawór od zmiennych faz rozrządu czy nie jest zapchany
miałem niedawno identyczny przypadek,klient dał ostro w palnik, auto zaczęło coś szarpać, zapaliła się usterka, zjechał na parking i zadzwonił do mnie, dojechałem i miał ten błąd p0014 od faz rozrządu, skasowałem - powrócił, silnik normalnie pracował, pomyśleliśmy że to pewnie czujnik albo zawór (jak kolega wyżej) no to trzeba do mechanika, wsiadł i w drogę, ujechał kilkadziesiąt metrów i auto zgasło. Po sholowaniu do mechanika i wymianie czujników itp pojazd dalej nie działał. Mechanik trochę porozbierał i brak połowy zębów na pasku, z tego co wiem silnik poszedł do wymiany.
Kamil_1991 28-02-2020, 13:52 Rozrząd był zmieniany albo coś grzebane przy nim,olej zmieniany często i właściwy jego stan?
Tak rozrząd był zmieniany w pazdzierniku. Olej też wymieniony może z 2/3 tys przejechane na nim i stan jest właściwy.
Bump: Trzeba sprawdzić zawór od zmiennych faz rozrządu czy nie jest zapchany
Hmm a mógłbyś podpowiedzieć gdzie go szukać? bo nie za bardzo właśnie potrafię go odszukać.
Bump: miałem niedawno identyczny przypadek,klient dał ostro w palnik, auto zaczęło coś szarpać, zapaliła się usterka, zjechał na parking i zadzwonił do mnie, dojechałem i miał ten błąd p0014 od faz rozrządu, skasowałem - powrócił, silnik normalnie pracował, pomyśleliśmy że to pewnie czujnik albo zawór (jak kolega wyżej) no to trzeba do mechanika, wsiadł i w drogę, ujechał kilkadziesiąt metrów i auto zgasło. Po sholowaniu do mechanika i wymianie czujników itp pojazd dalej nie działał. Mechanik trochę porozbierał i brak połowy zębów na pasku, z tego co wiem silnik poszedł do wymiany.
Rozrząd był wymieniony i jest ok przy normalnej jeździe. Dopiero jak mu przywale i po dłuższej jeździe to się dzieje. Gdy zgaszę samochód i znowu odpalę błąd znika i zdarza się że zrobię z 200 km i nic.
kaczor99 28-02-2020, 15:42 Trzeba sprawdzić zawór od zmiennych faz rozrządu czy nie jest zapchany
A pierwsze słyszę, że w klekocie coś takiego jest.
Kamil_1991 28-02-2020, 17:42 A pierwsze słyszę, że w klekocie coś takiego jest.
No na allegro są więc możliwe ze jest. Tylko nie potrafię go zlokalizować
slawek-kali 28-02-2020, 18:01 w benzynie.. ty masz spier.. rozrzad albo czujnik pada.. ale obstawiam raczej 1..
jaki pasek montowano kto robil robote? itd..
Kamil_1991 28-02-2020, 18:13 w benzynie.. ty masz spier.. rozrzad albo czujnik pada.. ale obstawiam raczej 1..
jaki pasek montowano kto robil robote? itd..
O jakim czujniku mówisz? Rozrząd był montowany w październiku i myslisz że dopiero teraz by to wyszło? Za każdym razem gdy ten błąd wysypuje i później na nowo odpale auto błąd gaśnie. Przy normalnej jeździe po mieście auto chodzi normalnie przyśpiesza tak jak ma. Sytuacja zdarzyla sie 3 razy gdy mocno pocisnąłem na autostradzie. Proszę o pomoc bo naprawdę nie wiem co o tym sądzić. Gdyby rozrząd był spieprzony to chyba by musiał cały czas sypać tym błędem i tracić moc nie? Od października zrobiłem trochę km i ten błąd wyskoczył dopiero w zeszłym tygodniu.Robotę robił sprawdzony mechanik. Teraz sprawdzałem na tym pasku zrobiłem już około 3 tys km. Sam przy nim nie grzebałem i chciałbym wiedzieć na co się nastawić zanim oddam go do mechanik. Z góry dziękuję za pomoc forumowicze.
Garbojad 28-02-2020, 19:15 A pierwsze słyszę, że w klekocie coś takiego jest.No widzisz, czegoś się dzisiaj dowiedziałeś [emoji16]
slawek-kali 28-02-2020, 19:44 No widzisz, czegoś się dzisiaj dowiedziałeś [emoji16]
daj mi nr katalogowy tego zaworu do 2.0tdci dw10f.. bo nie widze..
lucas4891 28-02-2020, 20:14 W Misiubisi 1.8 diesel po 2010 to jest taki wynalazek, ale tdci/HDI to pierwsze słyszę
jedrzeje 29-03-2020, 23:31 Miałem ten sam błąd w EDGE 2.0 biturbo winą był przestawiony rozrząd. Na wale jest tam koło zębate w którym jest większe wycięcie pod klin niż sam klin. W trakcie skręcania śruby wału jeżeli nie zablokujemy go przyżądem wał nie ustawi się prawidłowo. W moim przypadku poprawiłem ustawienie rozrządu i błąd dało się skasować
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
No widzisz, czegoś się dzisiaj dowiedziałeś ...
Tu jest "przykładowy" silniczek DW10F 180KM - https://allegro.pl/oferta/silnik-ford-focus-mk3-lift-st-2-0-tdci-180km-t8da-7769383985
Załączam też zdjęcie silnika "od strony rozrządu"...
Nawet z lupą nastawników zmiennych faz rozrządu w tym silniku Kolega nie znajdzie...
jedrzeje 30-03-2020, 09:33 Dokładnie nie ma zmiennych faz
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
To w takim układzie co to jest ?
Link:https://allegro.pl/oferta/zawor-zmiennych-faz-rozrzadu-ford-mondeo-v-2-0-14-9404174735?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|c&ev_adgr=|106388987489|446095758675|&utm_term=pla-461336306071||-|-20853|&utm_content=|pla|mc:141785759-p:9404174735|&gclid=CjwKCAjwjqT5BRAPEiwAJlBuBXp5kIRbrbUlonEkyZu5 AsVe3WtB6bYk6I6RZQ868xhTALIJ-kLquxoCEAUQAvD_BwE
Dodam że mam taki sam powracający błąd i raczej nic z paskiem nie jest ba silnik pracuje idealnie
Ten zawór jest do ecoboosta a nie do diesla ;)
https://archiwum.allegro.pl/oferta/ford-5146080-zawor-zmiennych-faz-rozrzadu-i8122798531.html
Ten zawór jest do ecoboosta a nie do diesla ;)
https://archiwum.allegro.pl/oferta/ford-5146080-zawor-zmiennych-faz-rozrzadu-i8122798531.html
I wszystko jasne tylko czemu komputer wywala błąd o jakiś fazach rozrządu.Mam powracający błąd jak kolega z 1 postu ,a silnik działa poprawnie.Tak mi się wydaje bo nie mam punktu odniesienia,do innego silnika.
piotrsworz 11-10-2020, 09:26 Trzeba sprawdzić zawór od zmiennych faz rozrządu czy nie jest zapchany
Kolego mam ten sam błąd dopiero co kupiłem auto i błąd był od początku
Gdzie znajduje się ten czujnik czy zawór
Mk5 2.0 tdci 180km
Przejechane 226k km
Bump: Trzeba sprawdzić zawór od zmiennych faz rozrządu czy nie jest zapchany
Kolego mam ten sam błąd dopiero co kupiłem auto i błąd był od początku
Gdzie znajduje się ten czujnik czy zawór
Mk5 2.0 tdci 180km
Przejechane 226k km
sierragn 12-12-2020, 09:38 Koledzy, czy ktoś sobie poradził z błędem P0014?
U mnie po wymianie rozrządu pojawia się błąd. Założony nowy pasek, rolki wymieniłem nawet łańcuch i błąd cały czas jest.
Sterownik od faz też wymieniony i dalej jest stały błąd.
Na desce rozdzielczej nie ma żadnych błędów, dopiero jak się podłączy komputer to widać błąd.
Samochód pracuje normalnie, jedyna oznaka to podczas uruchamiania silnika co 4-5 raz na rozgrzanym silniku minimalnie dłużej trwa rozruch silnika.
lucas4891 12-12-2020, 14:08 Sterownik od faz też wymieniony i dalej jest stały błąd.
.
Ale, że co dokładnie wymienione? W tym silniku nie ma zmiennych faz rozrządu. Albo źle zamontowany rozrząd, albo trzeba się przyjrzeć czujnikowi wałka rozrządu
Argi-Marcin 20-12-2020, 16:56 Mam ten sam błąd. Wymieniłem rozrząd i dalej był. Wymieniłem czujnik położenia walka rozrządu i niby błąd zniknął ale po około 2 tygodniach znowu się pojawił. Możliwe ze nowy czujnik był kiepski ? (Zamiennik za 80 zł ori kosztuje 210)
autostop 22-12-2020, 13:40 Marcin rozwiązałeś problem? Mam podobny kłopot w focusie 2017, p0014 i p0340, czujnik położenia wałka wymieniłem, ale na używkę i dalej mam to samo, czyżby oba popsute? Rozrząd weryfikowany i całość załozona nowa. Ustawiony na pewno dobrze.
Argi-Marcin 23-12-2020, 09:14 Walczymy dalej, dzisiaj albo jutro wymienię czujnik. Dam znać (podobno p0014 to bardzo populary błąd w mondeo )
Jak to nie zadziała mam zamiar wymienić Elektrozawór magnetyczny przepływu kontroli cisnienia oleju (czytałem na zagranicznych stronach że to drugi w top przyczynach tego błędu).
Argi-Marcin 10-01-2021, 15:05 Udało się komuś znaleść rozwiązanie ?
Patrykus005 10-01-2021, 16:33 Nie pamietam dokładnie jaki to był błąd w moim przypadku ale objawy identyczne. Wymieniony elektrozawór ciśnienia oleju (mondeo mk5)
Argi-Marcin 11-01-2021, 08:21 Sam zdiagnozowałeś jeżeli tak to jak :) ?
Też o nim myślałem i na początku będę chciał go wyczyścić (jak pomoże na chwilę to wymienię na nowy).
Patrykus005 11-01-2021, 09:26 Sam zdiagnozowałeś jeżeli tak to jak :) ?
Też o nim myślałem i na początku będę chciał go wyczyścić (jak pomoże na chwilę to wymienię na nowy).
Znlazlem tu na forum identycznie opisane objawy przez kogoś tzn. Auto gdy tylko dobiło do pew ej prędkości (u nie było to 160) nagle wyświetlała się kontrolka żółty kluczyk i straciło moc, nie chciało przyspieszać. Mechanik po kilku minutach jak odstawiłem auto stwierdził że to właśnie to. Na drugi dzień i po wymianie elektrozaworu auto wróciło do żywych. Podobno częsty problem
Argi-Marcin 11-01-2021, 09:30 ja wymieniłem kilka czujników ale to miał być kolejny trop.
Wczoraj właśnie wyszukałem informacje o tym elektrozaworze.
Jest światełko w tunelu ! :)
Chciałem robić program a z błędem nie pojadę ;p
Argi-Marcin 21-01-2021, 12:11 Wymieniłem olej z elektrozaworem i niestety nic nie dało ;/
Jesteś pewien, że rozrząd na pewno poprawnie został ustawiony? Pytam, bo znam osobiście przypadek, gdzie winowajcą miał być elektrozawór, wymiana nic nie dała, a sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu rozwiązało problem.
Argi-Marcin 26-01-2021, 05:40 W sobotę kolega zrobił mi adaptacje czujników w ucds i błędy zniknęły. Po odpaleniu nie wracają ale po jakimś czasie wraca już tylko jeden p0340 z opisem :
============1==============
P0340(07)
Raw code: 034007
ECU: Engine control unit
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction
Ford: Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
============2==============
P0340(31)
Raw code: 034031
ECU: Engine control unit
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction
Ford: Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
============3==============
P0340(07)
Raw code: 034007
ECU: Engine control unit
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction
Ford: Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
============4==============
P0340(31)
Raw code: 034031
ECU: Engine control unit
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction
Ford: Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
Co jak dobrze rozumiem oznaczać może błąd obwodu i trzeba sprawdzić kable.
Rozrząd przed wymiana miał błędy i po wymianie (po wymianie dwa razy sprawdzany na blokadach).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
sierragn 05-02-2021, 06:17 Jest ktoś z okolic Krakowa kto mógłby zrobić adaptację czujników?
Wysłane z mojego BLA-L09 przy użyciu Tapatalka
Zobaczcie filmy aby uświadomić sobie jak powinien być założony rozrząd aby silnik działał prawidłowo bez błędu 0014:
https://www.youtube.com/watch?v=5KpM59O0ln8&t=533s&ab_channel=Przemys%C5%82awSt%C4%99pie%C5%84
https://www.youtube.com/watch?v=fYQSVHLEP3I&ab_channel=Przemys%C5%82awSt%C4%99pie%C5%84
I have 2.0 TDCI 132 kW Ford S-Max, but same like in Mondeo. After cambelt change came P0014 fault. Oil change with oil decarbo - no help. New battery - no help. After faults reset, fault P0014 came immediatelly after first start.
Cold starting was OK, but warm starts were difficulty. In 50% of cases, there was 5-10 seconds of starting. It was really annoying.
With free version of FORSCAN I made:
Reset learned values of camshaft position sensor.
And now so far, so good, no fault and warm starts are all easy.
sephirose 11-04-2024, 18:41 Opisz dokładnie procedurę w Forscan proszę. Jestem po wymianie rozrządu ( Continental ), oleju ,filtrów i pojawił się ten błąd. Kasowanie nic nie daje. Auto chodzi normalnie tak zimne jak ciepłe ,moc ,odpalanie ,spalanie ,ale błąd w Forscan jest. Chcę reset zrobić.
P008A - Cisnienie w ukladzie paliwowym po stronie niskiego cisnienia
zbyt niskie
P05A1 - Dziatanie czujnika potozenia aktywnej prestony A kraty w powietrza przy zatrzymaniu w porozeniu maksimum/minimum
P0014 - Regulacja faz rozrzadu B" - zbyt duze wyprzedzenie (rzad
cylindrow 1)
Mondeo 2.0 TDCI ,2017,skrzynia manualna.
Wymieniałem rozrząd osobiście w swoim dw10f, korzystając z serwisówki Forda i żadnego błędu nie miałem. Wcześniej wymienialiśmy z moim mechanikiem razem i również zero błędów. Po prostu mechanik niewłaściwie ci go ustawił albo łańcuszek już się rozciągnął.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
sephirose 12-04-2024, 06:31 Rozrząd wraz ze wszystkim wymieniony dosłownie we wtorek. W poniedziałek ,ale i kilka dni wcześniej i przed oddaniem auta do warsztatu sprawdzałem i zero błędów. W środę rano podłączyłem Forscan i te błędy właśnie się pojawiły.
No to cyk na warsztat, niech sprawdzą na blokadach czy im się nie rozjechało… tam przecież jest prosty rozrząd.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
sephirose 12-04-2024, 09:40 Dziękuję za podpowiedź. Dużo czasu mechanikowi to zajmie ? Pytam czy po prostu muszę zostawić auto czy jest to procedura nie jakoś bardzo czasochłonna ?
Lekko problematyczne jest zdjęcie górnej osłony rozrządu przez jedną śrubę z niewielkim dostępem za poduszką silnika i ogólnie mało miejsca przez umiejscowienie PCM. Po zdjęciu tej osłony to góra 10 minut.
Plus blokada od spodu nad rozrusznikiem i będzie wszystko jasne.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
klocolus 12-04-2024, 16:49 Coś źle ustawili i przypomnij też o ustawieniu pompy bo w przeciwnym razie nowy rozrząd za długo nie pochodzi
klocolus po co ma ustawiać pompę skoro jej nie wyciągał a jedynie wymieniano mu rozrząd?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
sephirose 12-04-2024, 17:47 Dziękuję za wszystkie bardzo pomocne i potrzebne informacje. Pozwoliłem sobie pokazać je mechanikowi oraz informacje z Forscan i jestem umówiony na poprawę rozrządu.
Świetne forum oraz użytkownicy je tworzący.
Daj znać co tam się podziało :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
sephirose 12-04-2024, 18:45 Oczywiście dam znać. Najgorsze że sam z tym rozrządem wyskoczyłem ponieważ pomyślałem że 220 tys a wymieniany był przy 160 że już czas. Auto uwielbiam. Przyjemność z jazdy zatem zero oszczędzania chociażby przy częściach. Zresztą jak z każdym które posiadałem wcześniej dbanie,ale Ford bardzo mi przypadł.
klocolus 12-04-2024, 23:53 @klocolus po co ma ustawiać pompę skoro jej nie wyciągał a jedynie wymieniano mu rozrząd?
A no racja, nie pomyślałem sorry
sephirose 17-04-2024, 08:23 Witajcie. Przede wszystkim Dziękuję za celne i cenne porady.
Rozrząd był przestawiony tzn szczelina nie była równa po obu stronach tylko zsunięty w jedną stronę. Uczestniczyłem czynnie podczas całej operacji poprawy. Błąd oczywiście już nie występuje , ale mało tego moim zdaniem i ciszej silnik pracuje i jest mocniejszy. Wczoraj trasa w cyklu mieszanym ponad 200 kilometrów i auto rozgrzane od dotknięcia zapala. Zero problemów.
To to super, że ogarnięte :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Witam,
Jestem nowym uczestnikiem na forum i jak popełnię błąd to wybaczcie.
A teraz do tematu.
Mam problem z pojawiającym się błędem P0014 który tak naprawdę zaczął się wyświetlać po wymianie sprzęgła na nowe LUK(cały zestaw). Po skasowaniu błędu pojawia się on ponownie po przekroczeniu 1500 obrotów.
Dodatkowo zauważyłem że jak on się nie pojawi to znowu szarpie karoserią przy dodawaniu gazu na wyższym biegu( podobne odczucie jak przy uszkodzonej dwumasie) a została na nową wymieniona może ok 1000 km temu.
Po wstępnej diagnozie mechanika kazał sprawdzić wtryski które okazały się że leją i zostały wraz z pompą wymienione na nowe. po przejechaniu 200 km to samo.
Również zauważyłem że przy gaszeniu jest różnie. raz ładnie a niekiedy szarpnie
Ręce już mi opadają i nie wiem co robić?
Proszę o pomoc może któryś z kolegów przerabiał taki problem żeby skrzyni bez powodu nie ściągać.
Z góry dzięki za pomoc
Po wstępnej diagnozie to chyba powinien wymienić czujnik wałka rozrządu (wraz z adaptacją).
|