Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Brak mocy , tryb awaryjny max 3tyś obrotów błąd (p0299, p2196,1402)
Autko FF2 FL 1.6TDCI pojawiła się kontrolka silnika odczytane błędy to:
P0428 - Catalyst Temperature Sensor Circuit High (Bank 1, Sensor Circuit 1)
P1402 - Exhaust Gas Recirculation Metering Orifice Restricted
Troszkę poszperałem po forum i teraz mam taki plan, przeczyścić EGR i obserwować czy będzie OK. Wydaje mi się że te błędy są powiązane tzn.jeden wynika z drugiego.
Co o tym myślicie, jakie macie sugestie co do działania, dodam tylko że silnik pracuje bez zarzutu?
U mnie P1402 towarzyszyły:
P1412 - Zawieszony zawór recyrkulacji spalin
P0404 - Sterowanie położeniem zawory wydajność poza limitem lub nieprawidłowy zakres
Diagnoza mechanika - EGR do wymiany :-(
Nikt nie ma nic więcej do dodania?
Jutro jadę umówić się z mechanikiem, dam znaka co i jak dalej się działo.
Przeczyszczenie EGR jeszcze nikomu nie zaszkodziło. No czyba, że ktoś coś źle poskładał... W krańcowym przypadku (pesymistycznym) po kilkuset kilometrach objaw wracał co oznaczało EGR do wymiany.
Po czyszczeniu EGR nie zapomnij wykonać reset pamięci KAM - co oznacza ponowną adaptację EGR. Bez tego czyszczenie nic nie da, bo PCM będzie dalej myślał, że EGR ciężko chodzi...
Na szczęście reset KAM możliwy jest obecnie przez ELMconfig.
No i jestem po czyszczeniu EGR. Mechanik troszkę mnie załamał bo EGR był nawet w miarę czysty, bez oporów się zamykał i otwierał także już w kościach czułem że na czyszczeniu EGR się nie skończy. No i po dwóch dniach pojawiły się ponownie oba błędy P0428 i P1402. W opisie tych błędów przewija się czujnik temperatury spalin - szczególnie P0428 "Catalyst Temperature Sensor". Teraz pytanie czy ktoś wie gdzie dokładnie znajduję się ten czujnik, jaki ma numer części do ewentualnego zamówienia? Przypomne auto to FF 2 FL '08r 1.6TDCI 109KM z DPF.
Catalyst temperature sensor hmm... to nie czasem sonda lambda?
Chyba udało się zlokalizować czujnik:
http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=ford&t_id=4862&id_pic=12800
Jest to pierwsza pozycja z listy, na rysunku jest to czujnik który wchodzi w puchę od katalizatora i DPFu - 12b591 1313925.
Zgodne jest to z opisem błędu:
P0428 - Catalyst Temperature Sensor Circuit High (Bank 1, Sensor Circuit 1)
ale także zgodne z błędem:
P1402 - Exhaust Gas Recirculation Metering Orifice Restricted
gdzie błędne dane dotyczące temperatury są jego powodem.
Narazie szukam tańszej alternatywy ponieważ ASO w Poznaniu chce za ten czujnik 669zł :-/
jurekkalisz1988@op.pl 22-05-2013, 15:38 witam.
nie chce zaczynac nowego tematu. czy ten czujnik dpf z forda mondeo mk4 będzie pasował mk3 2006r. tdci
Uporałem się z błędem: P0428 - Catalyst Temperature Sensor Circuit High (Bank 1, Sensor Circuit 1) poprzez wymianę czujnika nr Forda 1313925. Niestety brak zamienników :-/
Niestety błąd: P1402 - Exhaust Gas Recirculation Metering Orifice Restricted ciągle jest. Kontrolka silnika już nie świeci ale błąd jest. EGR przeczyszczony wg. mechanika pracuje bez żadnych oporów, no i brak też typowych objawów padniętego EGRa. Co może być jego przyczyną? Jakieś pomysły.
Dodam tylko że po wymianie czujnika nie ma błędu:
P0428 - Catalyst Temperature Sensor Circuit High (Bank 1, Sensor Circuit 1)
ale także nie ma:
P2459 - Diesel Particulate Filter Regeneration Frequency
Co dziwne było z tym drugim że nawet nie dało rady go wykasować ani ELMconfig ani profesjonalnym sprzętem u mechanika. Po skasowaniu momentalnie pojawiał się na nowo, jeszcze przed odpaleniem auta. Teraz po wymianie czujnika już go nie ma :D
P1402 - Exhaust Gas Recirculation Metering Orifice Restricted - zdaje się że udało się go pozbyć. Narazie kilkadziesiąt kilometrów zrobione i nie pojawił się. Co zrobiłem? Przeczyściłem przepływomierz powietrza, mimo że błąd wskazywał EGR. Mam wrażenie że auto dużo lepiej się zbiera, jak po małym chipie ;) Czyściłem specyfikiem Liqui Moly do czyszczenia przpływomierzy - bez dotykania.
Dam znać jak po kilku dniach będzie to wyglądało.
No niesty błąd P1402 pozostał. Nie powoduje on zapalenia się kontrolki, auto jeżdzi OK. Czyli wszystko wskazuje raczej na awarię EGR chociaż brak typowych objawów.
Witam. Po zaświeceniu się kontrolki silnika podłączyłem auto pod komputer i ukazały się takie "wyniki"... Powiedzcie po za tymi opisami które widać z czym "to się je", tzn czego te błędy dotyczą, jakie konsekwencje i co robić?
P1412 - Zawieszony zawór recyrkulacji spalin
- obecny
P0490 - Obwód sterujący układu recyrkulacji gazów wydechowych
- wysoki sygnał obwodu
- nieciągły
P0299 - Turbosprężarka podciśnienia
- obecny
P1402 - Czujnik temperatury układu recyrkulacji spalin EGR
- nieciągły
Dzięki za pomoc.
Prawdopobnie EGR ci się zaciął - do solidnego czyszczenia/wymiany.
A koszta jakie takie średnio - czyszczenie/wymiana?
A koszta jakie takie średnio - czyszczenie/wymiana?
Koszt wymiany to około 500 zł a o czyszczeniu zobacz tu http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=63643
No ok, to jak samemu, a mechanik ile mnie skasuje za taką operację?
No ok, to jak samemu, a mechanik ile mnie skasuje za taką operację?
To już od samego mechanika zależy. Jak znajomy to 100 weźmie. Jak masz zdolności techniczne i ogólnie orientujesz się w mechanice samochodowej to rób sam.
No ok. To teraz jeszcze powiedz(cie)... gdy już uporam się z tym EGRem to chciałem zwiększyć program moc mojego Focusa. Teraz pytanie czy takie przypadki jak ten z tym EGRem eliminują moje auto z takiego "zabiegu"? Będzie to zabójstwo dla niego?
Zaślepiłem EGR... tzn nie tyle ja co mechanik... teraz z czym się spotkałem to że przez trzy dni użytkowania auta dwa razy zdarzyło się że auto odpaliłem, i po kilku sekundach pracy auto gaśnie i potem już tylko przy przekręceniu kluczyka kręci, kręci i nie może zaskoczyć - nie da się go uruchomić. Dwa razy uratował mnie Plak i psiknięcie w otwór powietrza prowadzący do silnika (takie kolanko gumowe jest z odkręcaną obejmą) ale wiem że to nie jest rozwiązanie na dłuższą metę... Jak już odpaliłem tak i zaskoczył to już jeździł ok.
Dlaczego tak się stało po zaślepieniu EGRa? Jakiś błąd w tej operacji po stronie mechanika? Czy inny powód?
Bartosz29_89 29-09-2018, 15:29 Koledzy, to mój pierwszy temat i post na forum więc proszę o wyrozumiałość. Szukałem na forum wskazówek dla rozwiązania mojej usterki ale niestety nie znalazłem podobnego schematu błędów.
Kilka miesięcy temu zacząłem borykać się z problemem „falującego”, „pulsacyjnego” przyspieszania. Oprócz tego nie działo się nic niepokojącego – auto nie szarpało, specjalnie nie kopciło, normalnie odpalało, nie było zwiększonego zużycia paliwa itd. Czytając forum postanowiłem pojechać do zaufanego mechanika na wymianę filtra paliwa. Na swoim przejechałem prawie 50 tys więc stwierdziłem, że od tego należy zacząć. Po wymianie na filtr Boscha mechanik podpiął się pod komputer, który pokazał następujące błędy:
P0704 – włącznik pedału sprzęgła – nieciągły (raczej nie związane z tematem)
P1402 – czujnik temperatury układu recyrkulacji spalin EGR – obecny
P1402 – czujnik temperatury układu recyrkulacji spalin EGR – nieciągły
Mechanik powiedział, że coś może dziać się z EGR - skasował błędy, zresetował ustawienia EGR, kazał obserwować. Po wyjechaniu od niego, jak auto się rozgrzało do 90 stopni, po kilku minutach jazdy nagle straciło moc. Czułem, że turbo nie kręci. Następnego dnia podobny schemat. Jak pojawiły się problemy zgasiłem je, odpaliłem na nowo i znów była moc ale do pierwszych świateł ;) Potem zapaliła się żółta kontrolka silnika. Pojechałem do mechanika, błędy wskazywały na EGR – zdecydowaliśmy się na jego wymianę. Kupiłem nowy EGR firmy Valeo w Inter Cars. Po wymianie nastąpiło kasowanie poprzednich błędów
P0490 - Obwód sterujący układu recyrkulacji gazów wydechowych - Wysoki sygnał obwodu - obecny
P042F - Zawór EGR zablokowany zamknięty - obecny
Czytałem, że po czyszczeniu czy wymianie należy wykonać adaptację. Nie zupełnie wiem na czym to polega, czy na skasowaniu wszystkich dotychczasowych ustawień EGR i błędów?
Niestety po wymianie problem powrócił, auto rozgrzane – brak mocy. Na drugi dzień następujące błędy:
P0490 - Obwód sterujący układu recyrkulacji gazów wydechowych - Wysoki sygnał obwodu - obecny
P042F - Zawór EGR zablokowany zamknięty - obecny
P0704 - włącznik pedału sprzęgła - nieciągły
P1412 - Zawieszony zawór recyrkulacji spalin – obecny
Błędy skasowane, reset wszystkich ustawień EGR.
Dodatkowo mechanik na komputerze (oprogramowanie chyba Delphi) zobaczył, że występują braki doładowania turbiny. Fizycznie grucha czasem chodziła a czasem nie. Pamiętając problemy innych kolegów z forum z zaworem Pierburga zdecydowaliśmy się na jego wymianę.
Po wymianie zanim samochód został odpalony - usunięcie poprzednich błędów:
P0490 - Obwód sterujący układu recyrkulacji gazów wydechowych - Wysoki sygnał obwodu - obecny
P042F - Zawór EGR zablokowany zamknięty - obecny
P0407 – czujniku kładu recyrkulacji spalin B – za niski poziom sygnału – nieciągły.
P0488 – Sterowanie położenia przepustnicy EGR – zakres pomiarowy/ wydajność – nieciągły.
Niestety wymiana Pierburga nie pomogła (nie znam nowych błędów po wymianie, bo jeszcze nie byłem w warsztacie), auto znów nie ma mocy, tak jakby w pewnym momencie coś wysyłało sygnał do turbo żeby nie działało… Oczywiście wszystko działa do momentu rozgrzania autoa, chociaż nie zawsze musi mieć 90 stopni, czasem może być chłodniejszy i te objawy sie pojawiają. Nie mamy już pomysłu, mechanik uczciwy facet powiedział, że nie ma pomysłu, co to może być i nie chce mnie narażać na koszty wymienianiem kolejnych rzeczy po kolei. Boję się postawić samochód w ASO, bo obawiam się podobnego działania a mój portfel może tego nie wytrzymać. Nie chce mi się wierzyć , że nowy EGR i Pierburg są uszkodzone. Obawiam się, że ich wymiana w ogóle była niepotrzebna. Zastanawiałem się nad turbiną ale sądzę, że gdyby było coś nie tak z nią, to w ogóle by nie ciągnęła a w tych momentach jak wszystko działa, to auto przyspiesza jak należy…
Czy ktoś miał podobny problem i udało się go rozwiązać? Będę wdzięczny za wskazówki. Dodam, że auto kombi fabrycznie bez DPF.
grundi_bdg 29-09-2018, 20:04 Podobna sytuacja męczyła auto mojej żony przez blisko kwartał. Rozwiązanie przyszło samo jak zauważyłem ze temperatura zaczęła „pływać” po wymianie termostatu objawy ustały. Blisko 1000 km po wymianie termostatu i nie faluje i odzyskał moc.
Bartosz29_89 01-10-2018, 11:30 Dzięki za odpowiedź. Też objawy pulsacyjnego przyspieszania i potem błędy EGR? Kurcze u mnie temperatura jak już samochód się nagrzeje jest stała i nie widzę żeby coś falowało ;(
Zacząłem to analizować i rozkładać na czynniki pierwsze i jeśli ktoś jest zorientowany, to prośba o potwierdzenie czy droga dedukcji jest dobra. Pierwsze błędy zanim samochód zaczął zupełnie tracić moc, zapalać się check silnika a turbo nie kręcić wskazywały jedynie jakieś problemy z czujnikiem temperatury układu recyrkulacji spalin. Moje pytanie, czy jeśli np uszkodzony był czujnik, to w wyniku jakiś błędnych komunikatów wysyłanych do komputera mógł wpływać na EGR tak, że ten nie generował błędów widocznych na komputerze ale działał trochę gorzej i stąd tylko przyspieszanie pulsacyjne?
I czy potem jak błędy zostały skasowane a ustawienia EGR zresetowane, to w wyniku błędnych komunikatów czujnika temperatury, EGR zaadoptował jakieś błędne wartości i zupełnie zaczął wariować, a generowane przez niego błędy opisane przeze mnie poprzednio mogły wskazywać na jego uszkodzenie chociaż było z nim wszystko ok? Potem pomimo wymiany EGR i resecie jego ustawień a także wymianie Pierburga dalej czujnik wysyła błędne komunikaty i EGR wariuje... Tego początkowego błędu od momentu skasowania już nie ma, są same dotyczące EGR...
Zastanawiam się, że chyba zbyt duży to zbieg okoliczności, że akurat po resecie zaczęło się wszystko chrzanić. Gdzie ewentualnie szukać owego czujnika, przy przepływomierzu?
mATEOeMBLĄG 06-03-2020, 09:10 Witam posiadam focusa mk2 polift 1.6 tdci 109km problem taki że auto długo stało , przed sprowadzeniem przez mnie pół roku stało sobie w Belgii nieużywane ..pojechałem je więc przedmuchać na autostradę i przy dodaniu gazu i prędkości około 150km/h zapaliła mi się kontrolka na komputerze (Silnik usterka ) dodam że nie zapaliła mi się kontrolka Check Engine . Auto przeszło w tryb awaryjny (max 3tyś obrotów nie zależnie od biegu ) i straciło na mocy , dodam że nie zauważyłem kłębów dymów za sobą , może lekkie dymienie na niebiesko na zimnym .podłączyłem pod kompa i wyskoczyły następujące błędy p0299 (turbocharger , upercharger underboost) sprężarka niedoładowana ?
p2196 ho2s11 not switching correctly sensor ??
i mój ulubiony
p1402 EGR SYSTEM FAULT !
Czym zająć się w pierwszej kolejności by pozbyć się awarii ?
Z góry dziękuje za pomoc ;P
Sprawdź sztangę turbo, układ sterowania turbiny.
Potem sprawdź czy EGR czysty.
mATEOeMBLĄG 06-03-2020, 11:00 Dziękuje za pomoc . Jutro się tym zajmę , Gdzie znajdę turbo , układ sterowania ? auto mam od niedawna jeszcze nie zapoznałem sie dokładnie ze wszystkim
Youtube Twoim przyjacielem :) https://www.youtube.com/watch?v=hoCwoDXlG04
krzys1968 07-03-2020, 10:45 Gdzie znajdę turbo , układ sterowania ?
Gdzie sztanga jest widac na filmiku a zaworek N-75 znajduje sie kolo pompy paliwa z tylu
mATEOeMBLĄG 09-03-2020, 20:06 Miałem za niskie ciśnienie w dolocie , zaworek n75 był do wymiany ale pytanie po wymianie przy rozbujaniu go do 170km/h i piłowaniu do 4400rphm znów usterka silnika ale moca trzyma dalej . Mieliście coś takiego ?
FiestaCiechanow 10-03-2020, 04:29 Ja na szczęście nie miałem, ale pozostając w temacie ciekawi mnie jak by wgrać mapę czyt. Chip Tuning +30km i +55Nm to o ile można spodziewać się przyrostu Vmax przy takim silniku? :)
znów usterka silnika
Jaki numer błędu?
Od dłuższego czasu (i dłuższego mam na myśli ok. 4 lata) użeram się z błędem P1402 - zatkana kapilara dozująca układu recyrkulacji spalin.
Błąd kiedyś pojawiał się po zmianie EGRu, z ori Valeo który ostatecznie padł, na nowy Hella który okazał się być trefny (oprócz P1402 rzucał też innymi błędami dotyczącymi EGR), mechanik wymienił i już było ok. No właśnie, było - bo dopóki jeździłem po okolicy z prędkościami do 120km/h nic się nie działo. Ale jeden wyjazd na wakacje i w trasie po kilkudziesięciu km jazdy z prędkością autostradową nagły brak mocy, auto zwalnia pod górkę, spalanie na 5. biegu 7 litrów / 100km i można do deski wciskać, auto nie przyspieszy (ale spalanie też nie wzrośnie, taka jakby blokada elektroniczna). Po zgaszeniu silnika i odpaleniu na nowo wszystko ok, ale problem wracał po kilkunastu kilometrach. W domu odczytałem błędy, wyszedł P1402, skasowałem go i problem rozwiązany. I znowu - do czasu. Bo okazało się, że w międzyczasie błąd powrócił ale przy jeździe okołomiejskiej on się w ogóle nie ujawniał, aż do kolejnego wyjazdu wakacyjnego gdzie ponownie "ukradł" moc. Miałem przy sobie kabel także błąd skasowałem i po problemie, chociaż wrócił w drodze powrotnej gdzie skasowałem go ponownie i znowu auto odzyskało moc.
Zabrałem Focusa do mechanika licząc, że być może problemem jest przepływomierz - zgodnie z https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=161042 . I rzeczywiście, uświniony olejem a na dodatek wskazujący dziwne wartości, także zdecydowałem się na wymianę na nowy. Po wymianie nie robiłem żadnej trasy, ale po jakimś czasie odczytałem błędy (profilaktycznie) i znowu P1402 się ujawnił. Także najwyraźniej "pudło" jeśli chodzi o przepływomierz. Stwierdziłem, że póki co i tak dalej się nie wybieram, to zanim wybebeszę pół silnika szukając efemerycznej przyczyny braku mocy (no nie będę wysyłać mechanika na mazury żeby zobaczył że rzeczywiście "to" się dzieje tylko przy dłuższej trasie) to zostawię jak jest.
Focus miał jednak inne zdanie ;) bo ostatnio jadąc do pracy brak mocy poczułem już chwilę po wyjeździe z domu. Zatrzymałem się grzecznie na parkingu, kabel, Forscan, błąd skasowany. Ruszam, ale... dalej mocy nie ma. No i tu pojawia się problem, co w takim razie jest nie tak?
Tak dla uściślenia - auto nie dymi, nie szarpie, nagrzewa się w normalnym tempie, obroty powyżej 3 tys. też osiąga, nie ma żadnej lampki MIL, nie ma trybu awaryjnego (wtedy osiągi są jeszcze gorsze - wiem bo to przeszedłem).
Moje pomysły co może być nie tak - dajcie znać czy jest jeszcze jakaś możliwość?
1. Jednak EGR - bo najwyraźniej mojemu PCM nie pasują produkty Hella, albo trafiłem na trefną serię przez co pierwsza sztuka padła po 3 tys. km, a z drugą jeżdżę sporo dłużej ale też jakieś problemy powodują wyrzucanie błędu. Rozwiązanie 1: nowy EGR Valeo, koszt 650 zł + robota. Rozwiązanie 2: zaślepienie obecnego EGR i liczenie się że błąd nie wróci. Koszt niższy
2. EGR jest sprawny, ale wiązka do niego już nie. Być może jakieś luźne złącze, może wibracje przy wyższych obrotach silnika powodują chwilową przerwę w obwodzie, przez co silnik ogranicza moc. Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie tego, czy tylko wymiana i weryfikacja czy pomogło?
3. Nowy przepływomierz jest trefny. Jakie PIDy dorzucić w Forscanie i jakich wartości powinienem się spodziewać?
4. Wiązka do przepływomierza jest trefna. Jeśli tu jest problem, pewnie wyjdzie z odczytu wartości z przepływomierza?
Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu :)
Dziś udało się rozwiązać problem (mam nadzieję, że już na stałe :) ). Miałem chwilę czasu, dzień ładny, także co zrobiłem:
1. odczytałem Forscanem błędy, został P1402 (zatkana kapilara), czyli ten co zwykle, niekasowalny
2. odpiąłem wtyczkę od EGR, odczytałem błędy, doszedł P0405 (wartość niska obwodu czujnika)
3. przejechałem się, bez zmian, mocy brak
4. usunąłem błędy, został tylko P0405
5. odczytałem wartość z przepływomierza: przy 750 rpm wyniosła ponad 9g/s (o wiele za dużo! powinno być nieco ponad 6), pomyślałem, że może EGR zablokował się w pozycji otwartej - co jednak nie do końca się zgadzało, bo wówczas powinienem mieć mocne kopcenie a tego nie było
6. przejechałem się, ale moc nie wróciła, więc zatrzymałem się, podpiąłem EGR i sprawdziłem znowu MAF: tym razem było 6.25g/s (czyli ok)
7. przejechałem się, ale dalej mocy brakowało
8. jak chciałem odpiąć EGR (bo może teraz zatrzymał się w pozycji zamkniętej) zauważyłem pusty króciec i leżący obok gumowy przewód, podłączyłem je
https://i.imgur.com/n29sL6I.png
i po skasowaniu błędów wszystko już było ok! Moc wróciła :)
I teraz zagadka, od czego on jest? Ten trójniczek / zaworek z którego spadł przewód, w stronę przodu auta idzie do pompy vacum, w drugą stronę do serwo pompy hamulcowej, więc podejrzewam, że to przewód podciśnienia - ale sterujący czym konkretnie? Dalszy ciąg przewodu idzie tu: https://imgur.com/H8NoBS5
Nieszczelność (spadanie) tego przewodu miałaby jednak sporo sensu - jak tylko wężyk zaczął się zsuwać, czasem podciśnienie musiało spaść (dostawało się tam lewe powietrze) i pojawiały się błędy i spadek mocy. Błędy dawały się skasować ale po czasie wężyk znowu trochę popuszczał i sytuacja się powtarzała. Ale jaki ma to związek z EGR czy przepływomierzem (że powodowało P1402) to nie mam pojęcia :|
Tak czy inaczej trzymajmy kciuki że problem załatwiony, dziś akurat jadę w dłuższą traskę to zobaczymy czy problemy nie powrócą :)
djjaro67 03-07-2022, 16:32 od tygodnia moja foczka straciła nagle moc. wyświetlił sie błąd silnikaa pod komputerem wyświetlił sie błąd zacięty egr. egr przeczyszczony ale momentami nadal brak mocy. wraca po chwilowym wyłączeniu i powrotnym włączeniu zapłonu w czasie jazdy ale po jakimś czasie znowu zamula
Waterspoon 03-07-2022, 17:10 Jak zamula to znaczy że zamulony jest. Mam tak samo od około dwóch lat. Wstaje rano i kompletny brak mocy. Kładę się jeszcze na godzinę, potem kawa jedna druga i nic, dalej to samo. Zadzwoniłem na teleporadę do mojego lekarza ostatniego kontaktu i doktor nic nie mógł stwierdzić przez telefon. Myślisz kolego, że mu tu ten twój przypadek też na zasadzie teleporady w trzech postach rozwiążemy ? Do mechanika jedź, taka jest rada.
Jaki numer błędu konkretnie? U mnie był brak mocy, błąd p1402 (niby od egr) ale winny był wężyk sterowania turbiny
djjaro67 03-07-2022, 18:42 p1402 i p1412 sprawdze wężyki
Do sprawdzenia też przepływomierz, ja wymieniałem na nowy
djjaro67 05-07-2022, 08:29 Problem rozwiązany. Przyczyną ciężko chodzący silnik EGR(pęknięty magnes wewnątrz silnika). Wymiana silnika i po problemie. Dzięki.
Bump: Problem rozwiązany. Przyczyną ciężko chodzący silnik EGR(pęknięty magnes wewnątrz silnika). Wymiana silnika i po problemie. Dzięki.
Klimafocus 14-03-2023, 11:55 Witam! Wczoraj podczas podróży (1050km), auto kilkukrotnie wchodziło z tryb awaryjny, lecz po wyłączeniu silnika problem na chwile ustępował, finalnie skończyło się tak ze włączył się check engine który już nie zniknął, lecz z lekką nogą udało mi się dojechał bez trybu awaryjnego. Po podłączeniu dzisiaj pod komputer wyrzuciło następujące błędy:
P2196-26, P0299-A0, P0299-C.
Turbo jest po regeneracji Turbo tec Jaworzno, i ma przejechane jakieś 40 tyś km.
Zawór n75 również niedawno wymieniany.
Ostatnio również zauważyłem ze podczas ostrego hamowania hamulec robi się twardy na kilka chwil.
Czy miał ktoś podobne doświadczania?
Z góry dziękuje za odpowiedzi ;)
Pacjent: Focus mk2 fl 1.6 tdci (109ps)
Sprawdź przewody podciśnienia, może też pompa podciśnienia szwankuje?
Po postoju hamulec jest twardy czy raz czy dwa można go wcisnąć?
Klimafocus 14-03-2023, 12:03 Można wcisnąć.
ratmed24 14-03-2023, 15:47 mam podobny problem w ff lift 2,0 tdci podejrzewam turbo bo reszta sprawdzona [emoji849]
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
|
|