Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Tuning 1.5 EcoBoost 150KM / zmiana mapy na 182KM
TuneFORCE 20-03-2019, 22:46 Mamy to :D Udało nam się opracować protokoły komunikacyjne i stage1 do silnika 1.5EB 150. Nowy silnik, który montowany jest w nowym Focusie, zastąpił starsza jednostkę o podobnej pojemności oraz mocach ale ma jeden cylinder mniej. Silnik ten powoli będzie zastępował starszego brata również w innych modelach Forda.
Tutaj link do posta na FB: https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1606399972796562
W wolnej chwili wrzucę wykresy również tutaj.
Pytanie, jak to sie ma do wykresów firmy poniżej moment jest tam w granicach 370 NM i drugie pytanie o różnice pomiedzy silnikami FiST Fo 1.5 turbina w końcu inna czy ta sama. Dzięki za odpowiedz.
https://www.br-performance.lu/en-lu/chiptuning/1-cars/23-ford/1123-focus/10139-2018/10142-1-5t-ecoboost/?stage=8889
Pytanie do tuningowców!!
W moim Fordzie Kuga z 2018r również istniej silnik 1.5EB 150kM. Czy da się go zchipować do 180kM i około 300Nm.:!!:
TuneFORCE 22-03-2019, 21:42 ... różnice pomiedzy silnikami FiST Fo 1.5 turbina w końcu inna czy ta sama. Dzięki za odpowiedz.
Fiesta ST ma inną turbinę.
Pytanie do tuningowców!!
W moim Fordzie Kuga z 2018r również istniej silnik 1.5EB 150kM. Czy da się go zchipować do 180kM i około 300Nm.:!!:
Tak, tylko w Kudze jest jeszcze starszy cztero-cylindrowy motor.
Robi się go w okolice 190-205KM/300-330Nm.
Pytanie, jak to sie ma do wykresów firmy poniżej moment jest tam w granicach 370 NM i drugie pytanie o różnice pomiedzy silnikami FiST Fo 1.5 turbina w końcu inna czy ta sama. Dzięki za odpowiedz.
https://www.br-performance.lu/en-lu/chiptuning/1-cars/23-ford/1123-focus/10139-2018/10142-1-5t-ecoboost/?stage=8889
W Tuneforce robili póki co automat. Zważywszy na to, że jest on przez fabrykę zaprojektowany na przenoszenie max. 240 Nm wynik osiągnięty w tuneforce jest OK - dużo koni i stosunkowo mało niuta.
TuneFORCE 23-03-2019, 22:23 Dokładnie, to był automat i w manualu pewnie da się zrobić odrobine więcej :)
Czekamy na chętnego.
Automat powinien znieść 300Nm bez problemu, gdyby miał wytrzymywać tylko 240Nm, to już w serii byłby obciążany za mocno ;-)
Dokładnie, to był automat i w manualu pewnie da się zrobić odrobine więcej :)
Czekamy na chętnego.
Automat powinien znieść 300Nm bez problemu, gdyby miał wytrzymywać tylko 240Nm, to już w serii byłby obciążany za mocno ;-)
Zastosowany w 1.5 automat ma oznaczenie 8F24, gdzie 24 w nazwie to skrót od maksymalnego przewidzianego momentu obrotowego. Ten sam automat zastosowany jest w silniku 1.0 z momentem 170. Z kolei Diesel 1.5 z momentem obr. 300 Nm ma juz inny automat, przewidziany na 350 Nm. Silnik 2.0 Diesel ma przy momencie 370 Nm automat zaprojektowany na 400 Nm.
Tak więc przy większości silników Ford przewidział pewną rezerwę, ale nie w przypadku 1.5 benz. Dobrze więc, że więcej tych niutonów nie wyciągnęliście, a klient niech jeździ i obserwuje :D
TuneFORCE 25-03-2019, 13:06 Czekamy na manuala :)
Zastosowany w 1.5 automat ma oznaczenie 8F24, gdzie 24 w nazwie to skrót od maksymalnego przewidzianego momentu obrotowego. Ten sam automat zastosowany jest w silniku 1.0 z momentem 170. Z kolei Diesel 1.5 z momentem obr. 300 Nm ma juz inny automat, przewidziany na 350 Nm. Silnik 2.0 Diesel ma przy momencie 370 Nm automat zaprojektowany na 400 Nm.
Tak więc przy większości silników Ford przewidział pewną rezerwę, ale nie w przypadku 1.5 benz. Dobrze więc, że więcej tych niutonów nie wyciągnęliście, a klient niech jeździ i obserwuje :D
Z ciekawości - skąd masz takie informacje? Trochę się to kupy nie trzyma, bo jak widać 1.5 w serii ma już więcej niż 240 Nm. No i trzy różne automaty... brzmi dziwnie, bo wtedy np. taki Edge/S-Max 240 KM to powinien mieć jeszcze czwarty, inny automat (powyżej 400 Nm).
Z ciekawości - skąd masz takie informacje? Trochę się to kupy nie trzyma, bo jak widać 1.5 w serii ma już więcej niż 240 Nm. No i trzy różne automaty... brzmi dziwnie, bo wtedy np. taki Edge/S-Max 240 KM to powinien mieć jeszcze czwarty, inny automat (powyżej 400 Nm).
Z forum motor-talk.de, gdzie wątek skrzyń automatycznych w MK4 był omawiany. Te wartości maksymalnego momentu obrotowego należy traktować umownie. Zawsze powinna być jakaś rezerwa, tylko w przypadku nowych konstrukcji nie wiadomo jak duża ona jest.
TuneFORCE 10-04-2019, 15:27 Kolejny 1.5EB, AT
https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1633764873393405
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/56927348_1633776960058863_8873784483761881088_n.jp g?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=e3a8ad7495c8bb8f912ecc9ab85f6eb6&oe=5D418BAF
TuneFORCE 12-04-2019, 20:03 Manual 182KM:
https://images89.fotosik.pl/160/5bb2fc6fcd32e0fcmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5bb2fc6fcd32e0fc)
Seria tutaj:https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1636852999751259
Widziałem właśnie przed chwilą na FB, świetny wynik, zaczynam im zazdrościć tych 3 cylindrów ;)
grzechu913 12-04-2019, 20:20 Pieknie wychodzi jak na 3 cyl. Szkoda ze te 4cyl mniejszy maja potencjał
dario6273 13-04-2019, 10:59 Trzy cylindry mają większe wibracje na biegu jałowym więc nie wiem co to za ekobzdura :D niedługo będą miały 2 cylindry :D
Mają wibracje, bo tak się rwią do przodu te "kunie", że aż sie trzęsą z tego potencjału mocy ;-)
To Fiesta ST z tym silnikiem po chipie musi nieźle latać, tym bardziej że siedzi chyba tam trochę inne turbo
TuneFORCE 14-04-2019, 22:02 W Fieście jest inna turbina i można tam zrobić ok 235-245KM, tak więc wystarczająco jak na takie małe wozidło
wystarczająco
hehe :) Swoją drogą, to można tanio podmienić turbo w Foce jak komuś mało.
Natomiast wynik bardzo fajny, bo bez GPFu. Ciekawe o ile spadają wartości z GPF.
Fiesta Mk8 ST Line 15-04-2019, 21:21 Dlaczego bez GPFu? Nie było chyba foki Mk4 bez GPF?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
damiancd 16-04-2019, 09:18 Ktoś sobie zdemontował :)
TuneFORCE 16-04-2019, 23:22 Ktoś sobie zdemontował :)
Dokładnie :diabel2::diabel2:
Dzisiaj robiliśmy kolejną MK4kę z GPFem na pokładzie i wyszła ok 205KM alee auto było już mega zgrzane itp. bo w 1,5h wyjechałem 1/3 zbiornika paliwa :diabel2::diabel2: generalnie wychodziło ok 205-210KM...tak więc GPF zabiera jakies 10KM.
TuneFORCE 17-04-2019, 09:13 Kolejny, tym razem 150KM manual:
https://images91.fotosik.pl/164/d70a583fdd119a26med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/d70a583fdd119a26)
Seria: https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1643156195787606
skucha87 17-04-2019, 09:38 Kolejny, tym razem 150KM manual:
https://images91.fotosik.pl/164/d70a583fdd119a26med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/d70a583fdd119a26)
Seria: https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1643156195787606
Podatny skurczybyk :). Planujecie wprowadzenie Boxów (jestem chętny)? Póki mam gwarancję nie chce go chipować (foka mk4 1.5 EB 150M).
TuneFORCE 17-04-2019, 10:03 Nie ma BOXów i szybko niczego nie będzie z uwagi na ECU jaki siedzi w tych autach. W tych modelach mamy nawet opanowane blokowanie licznika odpaleń przy programowaniu OBD :p Tak więc nadal po programowaniu stan sie nie zmienia :D
skucha87 17-04-2019, 10:14 Nie ma BOXów i szybko niczego nie będzie z uwagi na ECU jaki siedzi w tych autach. W tych modelach mamy nawet opanowane blokowanie licznika odpaleń przy programowaniu OBD :p Tak więc nadal po programowaniu stan sie nie zmienia :D
Oj kusicie... Jeśli rzeczywiście brak Nm będzie na tyle irytujący, to się odezwę do Was :) Mogę prosić na priv ile (mniej więcej) taka usługa będzie kosztowała?
Czy z wersja mocniejszą, 182 km mieliście do czynienia?
damiancd 24-04-2019, 13:24 To jest identyczny silnik co 1.5 150...
Czy z wersja mocniejszą, 182 km mieliście do czynienia?
Co za ludzie, 29 postów (z moim) w temacie i nie chce się nawet przeczytać tego numer 12...
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3118153&postcount=12
Dzięki, ale buc mode ala elektroda niekonieczny.
TuneFORCE 25-04-2019, 20:55 Robiliśmy dwie foki z manualną skrzynią - jedna 150KM i druga 182KM ;-) Wykresy obydwóch są wrzucone wyżej :-) Dzisiaj mielismy kolejne dwie sztuki 150KM, tyle że z automatem :D
Zadziwiająco dużo Focusów z automatem się sprzedaje.
To jak to w końcu jest jesli chodzi o 1,5 w MK4? Czy w 150 i 182 jest ta sama turbina i różni sie tylko soft? Bo z tego co widać na wykresach 150->204 a 182->221. W salonach twierdzą że tylko soft.
Też słyszałem, że różnią sie tylko softem.
damiancd 08-05-2019, 07:00 A wystarczyło przeczytać temat, bo już ktoś pytał o ten wynik...
damiancd uważaj, bo przeczytasz o sobie "buc mode" od tych co nie potrafią przeczytać kilku zdań. Teraz każdy uważa, że trzeba mu osobiście odpisać, a najlepiej kilkanaście razy, bo kilka to za mało, aby potwierdzić.
Tylko odpowiedź, że ze 180 wyjęto GPF-a nie do końca odpowiada na pytanie, czy skrzynie w obu wersjach są identyczne. Czyli mająć GPF 150 i 182 uzyskują ok 204?
Tylko odpowiedź, że ze 180 wyjęto GPF-a nie do końca odpowiada na pytanie, czy skrzynie w obu wersjach są identyczne. Czyli mająć GPF 150 i 182 uzyskują ok 204?
Silniki są identyczne. Różnią się przełożeniem głównym skrzyni - wersja 182 ma krótsze (takie same jak Fiesta ST).
Hej,
Jako, że pierwszy post to witam wszystkich.
Prześledziłem kilka wątków i wynika z tego, że 150 vs 182 to tylko soft i nic więcej.
yataz skąd info, że skrzynia jest inna?
skąd info, że skrzynia jest inna?
A choćby z oficjalnej specyfikacji Forda dostępnej w internecie.
boncio możesz dać jakieś namiary, aby porównać te skrzynie?
Gdzieś już ktoś tu wrzucał. Chyba z Ford media.
Znalazłem takie coś na Ford media, jak na załączniku, przełożenia skrzyni 150&182Km są na poszczególnych biegach takie same, różnica jest w FDR1 i FDR2, ale ja nie wiem co to oznacza.
Znalazłem takie coś na Ford media, jak na załączniku, przełożenia skrzyni 150&182Km są na poszczególnych biegach takie same, różnica jest w FDR1 i FDR2, ale ja nie wiem co to oznacza.
FDR1 to w tym przypadku "final drive" wersji manual, czyli przełożenie główne skrzyni. Od niego zależy "długość" każdego z biegów. Wersja 150 ma dosyć długie to przełożenie, bardziej nastawione na ekonomię. Wersja 182 natomiast wyraźnie bardziej usportowione przełożenie i biegi są dzięki temu "krótsze".
Bardzo odczuwalna to może być różnica? Warto zmieniać?
Zamówiłem 150KM i miałem wgrywać mapę na 182KM ale, że jeszcze nie wszedł na produkcję to pewnie bym mógł zmienić.
Bardzo odczuwalna to może być różnica? Warto zmieniać?
Zamówiłem 150KM i miałem wgrywać mapę na 182KM ale, że jeszcze nie wszedł na produkcję to pewnie bym mógł zmienić.
Nie zaprzątałbym sobie tym głowy, jeśli nie zaliczasz się do osób, które szczególnie zwracają uwagę na zestopniowanie skrzyni. Nawet wersja 150 nie ma jakichś szczególnie długich tych biegów, choć wachlowanie drążkiem w wersji 182 na pewno nieco więcej frajdy przysparza. Zwłaszcza krótka 2-ka dodaje autu dużo dynamiki w ruchu miejskim.
Czyli z tego co piszesz to różnica zauważalna i lepsze przyspieszenie będzie.
Zastanawiam się jeszcze czy te ~0,3 dla FDR1 różnicy i ~0,4 dla FDR2 to dużo w takim przypadku.
TuneFORCE 14-05-2019, 14:49 Przecież różnicę w skrzyniach - w przełożeniach widać nawet na wykresach. Wersja 150KM przy ok 6450rpm ma jakieś 250km/h, a wersja 182KM przy tej samej prędkości obrotowej ma 235km/h :) Ja osobiście wolałbym dłuższą skrzynię i jazdę przy niższych prędkościach obrotowych. Na autostradzie może to stanowić spora różnicę jeśli chodzi o ewentualne grzanie się oleju silnikowego, czy zużycie paliwa :)
Wersja 182KM ma inny soft niż wersja 150KM i podobnie jak w starszych wersjach silnikowych różni sie tylko i wyłącznie mocą w górnym zakresie prędkości obrotowej - od ok 4500rpm. Moment jest identyczny i do 4500rpm nic sienie zmienia. Ryzyko wykrycia przez ASO jest nawet odrobinę większe niż wykrycie tuningu z uwagi na to, że po pierwsze ECU jest programowane w identyczny sposób jak przy chiptuningu, a po drugie co najważniejsze - po wgraniu softu ze 182KM do wersji 150KM zmienia się numer wersji widzianej przez urządzenie diagnostyczne, tak więc podczas sesji praktycznie od razu będzie widać, że w samochodzie jest inny soft niż powinien być dla tego VINu :)
Dzięki śliczne za wyczerpującą odpowiedź!
Zmieniłem na wersję 182KM, trochę więcej mocy zawsze się przyda no i trochę lepsze przyspieszenie.
Myślę, że to będzie dobry wątek dla wszystkich którzy się zastanawiają nad wersją silnikową i plusami/minusami z tym związanymi.
Fiesta Mk8 ST Line 15-05-2019, 17:32 Czy jest sens w takim razie zamawiać 182KM z automatem skoro do 4500 i tak jest tak samo, a automat i tak nie kręci chyba wyżej niż 5000 obrotów?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Jednak odrzucone zamówienie na 182KM. Dostałem info, że nie będzie w tym roku tego silnika więc problem się sam rozwiązał i zostaje wersja 150KM.
Zamawiałem ze skrzynią manualna.
lukasz88swc 24-05-2019, 07:38 Witam,
jestem tu nowy i mamy pytanie. Z góry przepraszam jeśli napisze głupotę:)
Czytam o tym update ze 150 na 182 km.
To się tyczy focusa III ( 4 cylindrowego), ja mam 1.5 ale 3 cylindrowy 150 km.
Też się zastanawiałem nad różnicą konstrukcyjną 150 a 182 km. Na ten moment nie wiem czy taka jest.
Czy ktoś może się wypowiedzieć czy jest? I jeśli nie to jakie są opcję podniesienia mocy na te 182 km? Oczywiście wszystko pod warunkiem by nie stracić gwarancji.
Sam znalazłem odpowiedź:)
TuneFORCE 28-05-2019, 10:37 Witam,
jestem tu nowy i mamy pytanie. Z góry przepraszam jeśli napisze głupotę:)
Czytam o tym update ze 150 na 182 km.
To się tyczy focusa III ( 4 cylindrowego), ja mam 1.5 ale 3 cylindrowy 150 km.
Też się zastanawiałem nad różnicą konstrukcyjną 150 a 182 km. Na ten moment nie wiem czy taka jest.
Czy ktoś może się wypowiedzieć czy jest? I jeśli nie to jakie są opcję podniesienia mocy na te 182 km? Oczywiście wszystko pod warunkiem by nie stracić gwarancji.
Sam znalazłem odpowiedź:)
Tylko chips wchodzi w grę :mrgreen:
Ryzyko utraty gwarancji identyczne jak przy zrobieniu upgrade'u.
Druga sprawa to nie wiem jak soft z wersji 182KM będzie chodził w wersj 150KM, gdy przełożenia skrzyni są inne g;)
TuneFORCE czy macie jakiś film z przyspieszeń/elastyczności etc. manuala i AT po chipie?
Byłbym bardzo wdzięczny. Z pewnością Wy lub właściciele coś kręciliście. :)
TuneFORCE 04-06-2019, 13:17 TuneFORCE czy macie jakiś film z przyspieszeń/elastyczności etc. manuala i AT po chipie?
Byłbym bardzo wdzięczny. Z pewnością Wy lub właściciele coś kręciliście. :)
Focusy, to są "dupowozy" i nikt się tutaj nie produkuje, żeby kręcić tym jak najlepsze czasy :D Byc może jedne z naszych klientów z forum robił pomiary ale nie znam szczegółów. Generalnie wszyscy mówią to samo, że po modzie auto zasuwa w porównaniu do serii :diabel2:
blablawla 25-06-2019, 19:32 Na swoim profilu TuneForce pisał o 1.5 EB A8 (link w pierwszym poście) a dokładniej o skrzyni która kręci się do 5500 obr/min.
Nie wiem czy Ford czegoś nie zmienił w nowym roku modelowym, ale mój 2019.75 kręci się na 100 % ponad 6000. Nie wiem dokładnie ile bo to był niezamierzony efekt wyprzedzania i ze względu na przebieg 220 km nie mam zamiaru tego w najbliższym czasie dokładnie sprawdzać.
TuneFORCE 27-06-2019, 08:44 Na swoim profilu TuneForce pisał o 1.5 EB A8 (link w pierwszym poście) a dokładniej o skrzyni która kręci się do 5500 obr/min.
Nie wiem czy Ford czegoś nie zmienił w nowym roku modelowym, ale mój 2019.75 kręci się na 100 % ponad 6000. Nie wiem dokładnie ile bo to był niezamierzony efekt wyprzedzania i ze względu na przebieg 220 km nie mam zamiaru tego w najbliższym czasie dokładnie sprawdzać.
Ja nie napisałem, że kręci sie do 5500rpm, tylko że do takich obrotów 1.5EB z AT kręci się na hamowni :mrgreen:
wujekcybul 10-07-2019, 21:04 Mountune ladnie fieste st ogarnal. W sumie za pomoca telefonu. 225KM plus zmieniony LC i dzwiek.
https://www.youtube.com/watch?v=YoUh8VARcRk
zawisza96 27-10-2019, 19:50 Hej! Ktoś próbował podnieść moc w swojej nowej foce?
Gdzie robiliście i jakie osiągi wychodzą ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Draculescu 27-10-2019, 19:55 Tu masz taki sam temat:
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fforum%2Efordclubpolska%2Eo rg%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D228063&share_tid=228063&share_fid=42379&share_type=t
zawisza96 27-10-2019, 20:29 To temat chyba o jednostce z 4 cylindrami
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
piotrekk7 28-10-2019, 09:23 dowiadywałem się ze strony https://race-chip.pl/ o podniesienie mocy
odpisali "Witam,
Może Pan wybrać 1.5 ecoboost 150Km z poprzedniej wersji Focusa... Na tą
chwilę po wyjęciu racechipa przed wizytą w serwisie - niema problemów z
gwarancją.
--
Pozdrawiam / Best Regards"
"RaceChip GTS
+ 43KM
Silnika + 72Nm
moment obrotowy"
Tutaj jest od dawna temat o R3: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=293825
AleksChuck 25-12-2019, 15:12 Robił już ktoś jakąś mapę do Fiesty ST mk8? Ciekawi mnie jaka moc by była do osiągnięcia z GPFem i bez GPFu bo raczej ekologiczne wynalazki bym usunął. W UK robią podobno około 250 km.
TuneFORCE 27-12-2019, 11:54 Zrobiłem kilkanaście nowych 1.5EB 3cyl. bez GPFu wyjdzie z 10KM więcej :)
AleksChuck 27-12-2019, 20:48 Ale można w Fieście ST z usuniętym GPFem + przykładowo z Milltekiem uzyskać te około 250km? Czy coś więcej trzeba by było modyfikować?
TuneFORCE 28-12-2019, 19:01 Ale można w Fieście ST z usuniętym GPFem + przykładowo z Milltekiem uzyskać te około 250km? Czy coś więcej trzeba by było modyfikować?
Na seryjnej sprężarce może być ciężko
AleksChuck 28-12-2019, 23:41 Czyli co, w UK jakoś inaczej liczą tą moc? Bo tam rekord chyba 262km Revo zrobiło.
Nie znam się dlatego zapytam. W focusie mam 5 trybów jazdy. Czipowanie jest na wybranym?
Tymon E30 25-01-2020, 06:53 Czy wgrywając softa podnoszącego moc, zmienia się też oprogramowanie skrzyni biegów?
nie i z tego co wiem, nikt nigdy nie bawił się programowaniem tych skrzyń
Nie znam się dlatego zapytam. W focusie mam 5 trybów jazdy. Czipowanie jest na wybranym?
up :)
IMHO zdecydowanie nie - w silniku masz jeden program w sterowniku a tryby jazdy modyfikują "na wyjściu" to co jest w sterowniku zadane ...
TuneFORCE 02-02-2020, 21:26 Czyli co, w UK jakoś inaczej liczą tą moc? Bo tam rekord chyba 262km Revo zrobiło.
:D:D:D
Lepiej tego ująć nie można...inaczej liczą moc...
Czy ktoś mi może powiedzieć czy są już możliwe modyfikacje silnik 1.5 EcoBoost 150KM / 240 Nm (3 cylindry) montowany między innymi w Focusie MK4?
a) Czy da się zmienić mapę z 150KM/240Nm na fabryczną mapę 182KM/240Nm?
b) Czy po zmianie mapy z 150KM na 182KM trzeba jeździć na PB98?
c) Czy ktoś już chipował ten silnik i może przedstawić wykresy? Czy może jeszcze nie jest to możliwe?
d) Czy po chipie trzeba jeździć latem na PB98 a zimą można na PB95? Przy jakiej temperaturze trzeba jeździć na PB98 przy powyżej 20 stopni C?
Słyszałem, że na PB98 silnik 1.5EB (4 cyl.) montowany w poprzedniku mniej pali niż na PB95. Czy to prawda?
Ad.1 modyfikacje tak
Ad.2 zmiana mapy tak
Ad.3 po zmianie mapy > PB98, wg mnie nie
Ad.4 program tak, o chipie nie słyszałem, wykresy są na forum (@TuneFORCE)
Ad.5 pierwsze słyszę
Ad.6 nie wypowiem się na temat poprzedniego silnika
Ad.1 tak
Ad.2 tak
Ad.3 program tak, o chipie nie słyszałem
Ad.4 tylko program jest o tym na forum
Ad 5 wg mnie nie
Dziękuję za informacje.
Gdzie jest jakiś wątek o zmianie programu 1.5 EB (3 cyl.) z 150KM na 182KM?
Czy po chip tuningu trzeba lać paliwo Pb98 w 1.5 EB 3 cyl.? Czy mierzone moce na hamowni w serii i po chipie były na Pb95?
Czy po chip tuningu trzeba lać paliwo Pb98 w 1.5 EB 3 cyl.?
Zdecydowanie tak. Choćby przez to, że to silnik o bardzo wysokim stopniu sprężania jak na turbo benzynę (11:1).
Jak wygląda spraw z boxami, jest coś sensownego?
Jak wygląda spraw z boxami, jest coś sensownego?
Na rynku są co najmniej dwa - CPA Chiptuning i Racechip. Boxa od CPA mam u siebie od ok. miesiąca - działa, brak problemów. Racechip będę testował w najbliższym czasie.
Na rynku są co najmniej dwa - CPA Chiptuning i Racechip. Boxa od CPA mam u siebie od ok. miesiąca - działa, brak problemów. Racechip będę testował w najbliższym czasie.
To daj znać jak to się sprawuje.
Podobno 1.5 Ecoboost ma być wycofane z palety Focusa.
Pitterek 15-05-2020, 14:34 Tak, już wycofują definitywnie.
Z benzyn zostaną wyłącznie 1.0 + 1.0 z miękką hybrydą.
Na serio?
Masakra jakaś...
Na serio?
Masakra jakaś...
Znika 1.5 manual. Automat zostaje.
Pitterek 18-05-2020, 11:24 Myślę, że to już tylko kwestia czasu niestety.
Draculescu 07-07-2020, 15:10 Tak, już wycofują definitywnie.
Z benzyn zostaną wyłącznie 1.0 + 1.0 z miękką hybrydą.Tak to będzie wyglądać:https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200707/19250f3ac228e214edb0306fcc9a83f2.jpg
Macekmacek 09-07-2020, 13:19 Hej,
szukam jakiegoś Magika na terenie Białegostoku lub Warszawy, który zmieni mapę ze 150 na 182km w Focusie 1,5.
ale to trochę sztuka dla sztuki
150 ma zawsze ok. 175-177KM
182KM niewiele więcej :D
I mój Focus MK4 1.5 150 KM gotowy (na hamowni wyszło ok 152 KM)
Zmiana mapy na wersję 182 KM przeszła bez problemu. Pojeździłem trochę i w GCS Tuning założony został box. Finalnie 200 KM i 300 Nm. Dzięki heko!
ale to trochę sztuka dla sztuki
150 ma zawsze ok. 175-177KM
182KM niewiele więcej :D
ok, kunie kuńmi ale jaka różnica w Nm ??? to one robią robotę
a jak wiemy nie zawsze kunie idą w parze z niutkami ...
dawaj tu wiedzę jak to wygląda :D to ci powiem czy to robi różnicę :lol:
Przejscie ze 150 na 182 KM, nic nie zmienia w Nm.
Przejscie ze 150 na 182 KM, nic nie zmienia w Nm.
wiesz to z opowieści czy z hamowni ?
bo jak z hamowni, to dawaj screen'a bo aż mi się nie chce wierzyć ...
przecież obiecują po 340Nm z 240Nm seryjnych... i chcą za to walizkę pieniędzy.
Nie wiem jakie masz, czy też macie doświadczenie jeśli chodzi o zmianę map, ale uzyskanie 30Nm więcej jest już odczuwalne a jak ktoś obiecuje 100Nm to naprawdę jest przepaść w stosunku do serii.
Mówimy tu o poruszaniu się na fabrycznych mapach, i nie trzeba jezdzic do hamowni, aby to wiedziec, wystarczy poczytac specyfikacje auta przy kazdej wersji. Ewentualne bonusy to marginalna sprawa.
TuneFORCE 12-10-2020, 07:30 wiesz to z opowieści czy z hamowni ?
Różnicy nie ma żadnej jeśli chodzi o moment obrotowy :)
Bo nie może z racji tej niewielkiej różnicy w sofcie 150KM vs 182KM.
Różnica jest tylko w mocy i to powyżej ok 5k rpm.
W tym zakresie prędkości obrotowej naturalnie będzie więcej momentu obrotowego ale to jest góra więc jest to tylko odczuwalne jak latamy przy wysokim rpm :)
Średnia wartość momentu obrotowego wzrośnie może o ok 5-7Nm...co jest nieodczuwalne :) Ale maksymalna wartość nie zmieni się :)
Mówimy tu o poruszaniu się na fabrycznych mapach
masz gdzieś pod ręką specyfikacje dot. modelu 1.5eb i 2.0eb ?
chętnie bym zobaczył te różnice. A może ktoś ma wykresy takie jak z hamowni dla poglądu?
Czyli z Tego co pisze kolega "TuneFORCE" zyskamy około 30KM ale silnik nam je odda powyżej 5tys obrotów ... No ale pytanie czy ktoś z was może to porównać do różnicy w poszczególnych mapach jak w silnikach diesla? Jakie odczucie jest tego... czy będzie czuć wyraźną poprawę podczas wyprzedzania na trasie na drogach krajowych? W dieslu jak poprawiny o 30Nm jest już efekt namacalny - jak to jest w benzynach nie wiem, to mój pierwszy benzyniak w życiu.
No i w końcu czy warto to robić czy nie?
TuneFORCE 14-10-2020, 10:24 masz gdzieś pod ręką specyfikacje dot. modelu 1.5eb i 2.0eb ?
chętnie bym zobaczył te różnice. A może ktoś ma wykresy takie jak z hamowni dla poglądu?
Czyli z Tego co pisze kolega "TuneFORCE" zyskamy około 30KM ale silnik nam je odda powyżej 5tys obrotów ... No ale pytanie czy ktoś z was może to porównać do różnicy w poszczególnych mapach jak w silnikach diesla? Jakie odczucie jest tego... czy będzie czuć wyraźną poprawę podczas wyprzedzania na trasie na drogach krajowych? W dieslu jak poprawiny o 30Nm jest już efekt namacalny - jak to jest w benzynach nie wiem, to mój pierwszy benzyniak w życiu.
No i w końcu czy warto to robić czy nie?
W realu jest tak, że wersje 150KM pokazują na rolkach ok 160-170KM, a wersje 182KM ok 170-180KM...jak sie porówna słabą 150ke do mocnej 180ki to różnica zapewne będzie, no bo 30KM nawet u góry zrobi różnicę - przynajmniej w odczuciu, bo nie wiem jaką w czasach.
Ale jak się weźmie pod uwagę przeciętną 150ke i 180kę to IMO ciężko będzie wychwycić różnicę.
Temat dotyczy tylko silnika 1.5 EB 3 cylindr., a nie 2.0 EB.
Jest opcja zmiany fabrycznej mapy na mocniejszą , a nie milion pytań i pisanie elabaratow z wykresami itp. To nie jest modyfikacja za tysiace zlotych zeby sie nad tym spuszczac przez kilka stron tematu. A tak merytorycznie, to wg mnie warto zmienic na mocniejsza mape.
Temat dotyczy tylko silnika 1.5 EB 3 cylindr., a nie 2.0 EB.
ok, to wyjaśniłeś, bo ja cały czas myślałem o silniku 1.5eb 160KM 118kw
a temat jest o 1.5eb 150KM 110kw (szczerze nie wiedziałem nawet, że takie 3cylidrowce są w obiegu)
to widzę przy 118kw szału nie ma :/ (obiecują przyrost 12KM i 24Nm),
ale przy 110kw już jest nad czym myśleć ( obiecują 31KM i 54Nm)
konieczko5 22-10-2020, 12:59 ...
Na rynku są co najmniej dwa - CPA Chiptuning i Racechip. Boxa od CPA mam u siebie od ok. miesiąca - działa, brak problemów. Racechip będę testował w najbliższym czasie.
Witam kolegę, czy może testujesz lub testowałeś już Racechip?
Mam zamiar nabyć w wersji GTS i nie wiem czy warto.
Witam kolegę, czy może testujesz lub testowałeś już Racechip?
Mam zamiar nabyć w wersji GTS i nie wiem czy warto.
naprawdę nie warto przepłacać, ani box za 1500, ani za 3000 nic lepiej nie jest w stanie zrobić w tym silniku, niż taki za 1000 i to ze strojeniem na hamowni :)
Witam kolegę, czy może testujesz lub testowałeś już Racechip?
Mam zamiar nabyć w wersji GTS i nie wiem czy warto.
Tak, jeżdżę już pół roku z boxem Racechip i jestem bardzo zadowolony z efektów. Racechip ma nieco ostrzejsze nastawy od wcześniej używanego CPA i wyraźniej poprawia boost w dolnych partiach obrotów w przeciwieństwie do bardziej lajtowego boxa z CPA, który boost podbijał jednakowo w całym zakresie obrotów (ok. +10% momentu w całym zakresie).
PS Box z CPA Chiptuning do silnika 1.5 leży u mnie na półce i gdyby go ktoś chciał takowy kupić, to proszę na priv - odsprzedam za pół ceny zakupu (kosztował 299 EUR).
Czy da się zmienić mapę z 150KM/240Nm na fabryczną mapę 182KM/240Nm?
da się zrobić upgrade mocy do fabrycznej wersji 1.5eb 180 - np. w Warszawie:)
Odświeżę trochę temat, jest możliwość podniesienia mocy w MK4 1.5 150km na 182? Jeżeli tak to czy przez modyfikację softu czy tylko box?
Tak na początek to warto się przywitać a potem zadawać pytania:
Odświeżę trochę temat, jest możliwość podniesienia mocy w MK4 1.5 150km na 182? Jeżeli tak to czy przez modyfikację softu czy tylko box?
Takie rozwiązanie jest możliwe za pomocą zmiany programu w sofcie silnika które jest dostępne i można to zrobić bezproblemowo np w w zaprzyjaźnionym ASO
bez problemu można zrobić upgrade mocy FF4 1.5eb 150 (zarówno manual jak i automat A8) do fabrycznej wersji 182
bez problemu można zrobić upgrade mocy FF4 1.5eb 150 (zarówno manual jak i automat A8) do fabrycznej wersji 182
W salonie w Białymstoku nie chcą podnieść, a gość którego znajomy polecił powiedział że w roczniku 2020 jest to niemożliwe. Polecisz kogoś kto mógłby pomóc w tej sprawie?
robiłem takie zmiany w roczniku 2020 - podeślij VIN na priv to popatrzę czy jest problem
a gość którego znajomy polecił powiedział że w roczniku 2020 jest to niemożliwe.
podaj VIN też popatrzę ;)
potwierdzam, że w egzemplarzach z takim softem robiłem zmianę na 182 a efekt był bardziej odczuwalny niż w FF3 1.5eb :)
analyzator 18-10-2021, 18:21 Koledzy jeżdżę sobie już 4lata 1.5 150 podgrzanym na 182 i z boxem od heko
Boksa zdejmuje tylko raz w roku jak lecę do aso na serwis.
Jest istotna różnica na plus bez boxa. Bez boksa mam idealnie równe gładkie wolne obroty. Z boxem szczególnie na zimno nieduże skaczą ale czuć coś ala drobne wibracje.
Czy któryś z użytkowników ma podobną obserwację? heko czy może być to wada boxa?
...na wolnych obr. box nie ingeruje, wiec raczej nie
konieczko5 20-10-2021, 10:27 ...
Ja zaś dzisiaj byłem na hamowni lecz automatyczna skrzynia wbijała kolejny bieg i nie dało się uzyskać wyższych obrotów niż jakieś 4600.
Tylko moment obrotowy znam. :(
Czy jest jakieś obejście tego problemu?
Jak go poprawnie hamować?
Mam mk4 z 1.5 182 w automacie.
konieczko5 08-11-2021, 11:21 ...
Czy jest jakieś obejście tego problemu?
ręczny tryb skrzyni?
Ponoć też był testowany i zmieniało mimo to.
Wiem tylko jaki mam moment obrotowy z racechipem zaś moc nie zmierzona.
328Nm przy 2800rpm.
Ciekawi mnie tam moc ale dochodzi jak pisałem do tych 4600 i bam.
Dodatkowo wywala błędy ABS 3 sztuki.
Niby logiczne bo przednia oś się kręci.
na którym biegu hamowane?
Tego mi nie powiedział pan z Best Performance.
Może powiesz mi na którym i jak trzeba a ja do nich uderzę i op zrobię i dowiemy się ile mocy będzie. :D
Skrzynia A8 z łopatkami.
Jaki był moment fabrycznie?
Wedle papierów 240 zaś wedle hamowania z filtrem K&N 291.
Ja zaś dzisiaj byłem na hamowni lecz automatyczna skrzynia wbijała kolejny bieg i nie dało się uzyskać wyższych obrotów niż jakieś 4600.
Tylko moment obrotowy znam. :(
Czy jest jakieś obejście tego problemu?
Jak go poprawnie hamować?
Mam mk4 z 1.5 182 w automacie.
Te obroty chyba zostały źle sczytane, bo 4600 to przesada. Zawyżone wyniki momentu obrotowego też to sugerują, że z odczytem obrotów przez hamownię było coś nie halo. MK4 w automacie na wyższych biegach (od 4 wzwyż) kręci się do ok. 5500 i wbija na wyższy bieg niezależnie od trybu - czy to w automatycznym, czy manualnym.
Czy ja wiem czy takie zawyżone.
Nie wiem jak może źle sczytać hamownia a przy odcinaniu byłem z gościem i widziałem jak zmieniało przy właśnie 4000 plus na wyższy bieg w aucie.
No chyba że też źle podaje obroty w samochodzie. :D
Witam wszystkich.
Szukam w Trojmiescie, kogoś doświadczonego, ktory zrobi mi zmiane mapy z 150KM na 182KM. Chodzi mi o fabryczna zmaiane mapy 150 na 182 KM w sterowniku w moim Focusie 1.5 ecoboost 3 cylindry rocznik 2019. Bede wdzieczny na namiary na kogoś kto ma doswiadczenie i juz robil wczesniej z powodzeniem takie zmaiany.
zagadnij kolegów totek2 i mm32
ktory zrobi mi zmiane mapy z 150KM na 182KM
podaj mi VIN to sprawdze co i jak :)
Bartuś01 21-06-2022, 09:21 Panowie, minęło już trochę czasu od kiedy jeździe 1.5 EB 3cyl. Moje pytanie bać się tego motoru, i ewentualnego Chipa? Jak wygląda eksploatacjia? Bo na papierze ponad 300 NM w takiej budzie powinno fajnie dawać radę. Tylko te 3 cyl. Odstraszają... *♀️
Każdy dzień bez chipa możesz uznać za dzień stracony.
U nas jeździ 5 takich focusów, wszystkie po chipie od 2 lat, zero problemów. Dramatem jest automat, który podwyższa spalanie o dobre 2 litry w cyklu miejskim.
Jeśli masz wersję 150km to można wgrać fabryczne 182km - jest zauważalna różnica, te 3cyl dostają więcej charakterku
arek0870 20-07-2022, 07:39 Dzień dobry jestem tutaj nowy, od niedawna zona jeździ Kugą 2017r. 1,5 150 koni czy ktoś wie gdzie w okolicach Szczecina można podnieść
moc do 180 koni za pomocą mapy?
nie da się w Kudze 1.5eb tak zrobić, bo 150 to FWD, a 180 to 4x4
konieczko5 20-07-2022, 09:48 ...
Cześć,
przeczytałem kiedyś, tylko już nie wiem czy w tym temacie czy w innym od osób które zajmują się zmianą map w mk4 że te silniki po podniesieniu mocy mogą szybko się skończyć.
Chciałem zapytać jak to się ma do Fiesty ST? Z tego co wiem to silnik jest ten sam tylko turbo jest inne. Czy te silniki czymś się różnią? Nie wiem np. inne panewki, tłoki czy coś?
I jeszcze drugie pytanie bo podobno w Focusie nie da się wymienić IC, czy w Fiescie ST jest tak samo?
analyzator 01-10-2022, 09:10 Heja. Jest jakiś sensowny zestaw zmian do 1.5 4cyl Fokus MK3? 150@182+ box heko. Da się ten i ten intercooler czymś zamienić i zrobić chociaż z 20koni plus?
nie da się w Kudze 1.5eb tak zrobić
chipem więc się daje :)
chipem więc się daje
to nic nowego ;)
to nic nowego
nic odkrywczego :)
i jak wiadomo w tym przypadku się da ;)
Ktos robil moze i3 1.5 EB 182 manuala na 210-220km/330Nm i moze podzielic sie wrazeniami lub czy moze wystapily jakies problemy po dluzszym okresie uzytkowania?
Rafaello22 23-01-2023, 11:27 Witam, czy w Kuga mk3 1.5 ecoboost 3 cylindry rocznik 2021 da się wgrać mapę ze zmianą mocy z 150KM na 182KM?
Witam szanownych,
pierwszy mój post na tym forum, więc z góry przepraszam, jeśli coś nie tak ;).
Mam Focusa 2019 1,5EB 3-cylindry, 150KM.
Po przeczytaniu wątku i innych stron wnioskuję, że podmianka mapy na fabryczną 182KM to zabieg bezpieczny i prosty (nie wymaga wizyty na hamowni) i mając soft i zaufana mapę a także pojęcie o chipowaniu można to zrobić samemu, ewentualnie skorzystać z pomocy osób z takim doświadczeniem.
Jak widzę, jest to minimum, bardziej optymalne jest skorzystanie z map modyfikowanych (podobno tworzonych) przez tunerów mających doświadczenie, hamownię i takie hobby. Istnieje wówczas możliwość poprawienia parametrów w stosunku do map fabrycznych, tworzonych z uwzględnieniem trendów i przepisów forsowanych przez ekologów.
Różnice pomiędzy fabryczną mapą 182 a mapami tworzonymi przez zapaleńców są spore, co pokazywane jest na wykresach.
We Wrocku reklamują się różne warsztaty, prześcigając się w możliwych do uzyskania parametrach z tego silnika, trudno mi jednak ocenić na ile twórcy map piszą prawdę.
Proszę o info doświadczonych kolegów:
-czy warto się decydować na mapę 182KM fabryczną czy szukać czegoś bardziej optymalnego?
-czym się kierować szukając warsztatu, wykresy są podobne, podejrzewam, że spece od Tuningu wymieniają się między sobą doświadczeniami i pewnie mapami ;)?
pozdrawiam
konieczko5 20-02-2023, 06:46 ...
Przestawienie mapy zrobisz sam za darmo.
W to akurat nie wątpię, w 1999 bawiłem się w nowe możliwości Nokii 5110, później różne urządzenia, kanały na satelitach itp. Zawsze jednak opierałem się na wsadach innych autorów, nigdy nie na urządzeniu wartym tyle, ile kosztuje auto. Stąd moje obawy i pytanie. Używam Google ale nie znalazłem właściwej strony z pełnym opisem, mogę prosić o jakiś ciekawy link? Gdzie szukać pewnej i dobrej mapy?
konieczko5 20-02-2023, 13:06 ...
Myślałem, że mowa o mk3. :(
Trudno, dzięki za chęci, może ktoś inny pomoże?
dudijack 02-12-2024, 10:08 Podepnę się w tym temacie. Szukam kogokolwiek (Elbląg-Trójmiasto) kto podjąłby się zmiany oryginalnej mapy na mapę 182KM. Pacjent: FF MK4 1.5 Ecoboost Dragon
Mad(S-)Max 29-12-2024, 12:26 Dzień dobry wszystkim. Mam od nowości S-maxa 1.5 EB SIGMA 165km, 2018 rok, kupiony w 2019, po przebiegu równo 100000 pękł tłok, silnik jest po kapitalnym remoncie, tuleje sferoidalne w słupku, nowe poprawione tłoki, remont głowicy wszystkie szlify wał panewki po prostu powiedział bym że silnik przebudowany a nie wyremontowany (w Oświęcimiu) nie chcę na razie podawać nazwy firmy. Od tej naprawy przejechałem już prawie 4000 km dotarcie po 3000km, ostatnio zauważyłem ze silnik stracił na dynamice i elastyczności jako przykład jechałem A4 z Opola w kierunku Katowic i poczułem ze samochód nie chce się "odpychać" jak by miał 30-40% mniej mocy i momentu nie czuć doładowania jak do tego byłem przyzwyczajony a na podjeździe na Górę św. Anny na 6 biegu stracił prędkość ze 145kmh do 105 kmh i musiałem zredukować do 5 biegu na którym i tak ledwo zaczął przyspieszać. Sprawdziłem FORScanem nie ma żadnych błędów, czy ktoś podpowie czy mogę w FORScan sprawdzić parametry doładowania, zasysanego powietrza itp. Lub gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy jechać na hamownię do tunerów?
Mad(S-)Max 01-01-2025, 18:11 Odświeżam, pytanie jak powyższym poście, macie jakieś doświadczenie 1,5 EB SIGMA?
swampshark 06-01-2025, 18:32 Przestawienie mapy zrobisz sam za darmo.
W mk3,5 można zmienić mapę samemu vez specjalistycznej wiedzy?
Jak samemu zmienić mapę? Co potrzeba?
Jeśli jest tak samo jak w innych EB, to trzeba najpierw mieć tę mapę i czymś ją wgrać.
|