Zobacz pełną wersję : [Transit i Tourneo Custom 2012-2023] Montaż haka holowniczego


Przemas464
15-04-2020, 16:28
Witam

Mam problem z hakiem holowniczym

Posiadam Transita 2018 roku , został zamontowany oryginalny hak holowniczy 2014 . Po montażu stwierdziłem brak sygnału na wtyczce jest tylko plus . Wizyta u dealera nie pomogła . Stwierdził ze może to być spowodowane nie oryginalnym radiem , że normalnie podpinasz i powinno działać. Jutro maja testować na innej nowej wiązce .
System CAN pokazuje że czegoś brakuje według serwisanta ?

Jak jest z tym montażem haka do oryginalnej wtyki ? Trzeba aktywować hak w kompie ?

Może lepiej kupić dedykowana wtykę i dać sobie spokój z dealerem ?

Proszę o podpowiedz . Pozdrawiam serdecznie.


Dzisiaj jadę znowu do dealera (robocze godziny lecą a diagnosta błądzi) sprawdzimy pod oryginalnym radiem i z nową wiązką . Choć po tym co widziałem w necie to potrzebna jest aktywacja w kompie. Dam znać później .

Dodano po 6 [godziny] 24 [minuty]:



Serwisant Otrzymał wiązkę dedykowaną do mojego Transita lecz jest to kompletna wiązka którą trzeba przez całe auto ciągnąć . Odpowiedz serwisu . Wiązka która mam pod autem jest montowana fabrycznie lecz prawdopodobnie nie uzbrojona w moduł i bezpieczniki. Stwierdzenie nie pewne bo nikt nie sprawdził czy taki model jest czy go niema kecz dalsze szukanie przyniosło by dodatkowe koszta. Do teraz 60 euro za nie pewną diagnozę .

Według wujka Google moduł haka jest pod osłoną progu lewa lub prawa strona . Zaraz to sprawdzę . Jak nic nie ma pozostaje zakupić wiązkę dedykowaną i podpiąć na nowo .

Dodano po 46 [minuty]:

Niestety nic pod osłonami niema ale za to pod autem z tej wiązki dochodzi wtyczka pod lewy próg również zaślepiona . Pewnie miejsce na moduł , co pewnie za tym idzie w skrzynce pewnie też brak bezpieczników do przyczepki . Wydaje mi się że trzeba będzie podciągnąć nową wiązkę

wojtekjanus
15-04-2020, 17:41
Nie jestem pewny jak to jest w modelu Mk8, ale w poprzednim do haka była dedykowana specjalna fordowska wiązka na tył auta, do wpięcia się w zespoły lampowe służyły odnogi, do lewego światła tak długa, że można ją było poprowadzić górą nad tylnym otworem nawet w modelu H3, plus moduł plus podwójna linia prądowa do montażu pod autem, idąca z komory silnika. Linia prądowa zasilała moduł, a druga (ewentualnie) przyczepę kempingową. Linie prądowe zaopatrzone były w bezpieczniki. Jedna podpięta na stałe pod +12V, druga pod +12V kontrolpwane przez stacyjkę.
To nie była tania rzecz, ponad 700 zł.

Niezależny moduł powodował, że elektronika auta nie widziała przyczepy i nie trzeba było niczego aktywować. Ale jak wspomniałem - w Mk8 mogli powymyślać jakieś nowe historie...

Przemas464
15-04-2020, 17:49
Nie jestem pewny jak to jest w modelu Mk8, ale w poprzednim do haka była dedykowana specjalna fordowska wiązka na tył auta, do wpięcia się w zespoły lampowe służyły odnogi, do lewego światła tak długa, że można ją było poprowadzić górą nad tylnym otworem nawet w modelu H3, plus moduł plus podwójna linia prądowa do montażu pod autem, idąca z komory silnika. Linia prądowa zasilała moduł, a druga (ewentualnie) przyczepę kempingową. Linie prądowe zaopatrzone były w bezpieczniki.
To nie była tania rzecz, ponad 700 zł.

Niezależny moduł powodował, że elektronika auta nie widziała przyczepy i nie trzeba było niczego aktywować. Ale jak wspomniałem - w Mk8 mogli powymyślać jakieś nowe historie...

Jest ya zwans dedykowana .

Tu coś znalazłem tańszego ale uniwersalne bez wtyczek co pewnie przy gwarancji może być problemem.

Zobacz ofertę: Wiązka 13PIN Moduł hak FORD Transit Custom 2016- https://allegro.pl/oferta/wiazka-13pin-modul-hak-ford-transit-custom-2016-8548135026?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

później już droższe 400-600 złotych .

wojtekjanus
15-04-2020, 18:10
Ta z linka nie obsługuje w pełni przyczepy kempingowej. No i faktycznie chyba trzeba się wciąć w istniejące wiązki - zamiast wyjąć wtyki z lamp i wpiąć do wiązki haka.
Pytałeś w ASO ile kosztuje oryginalna fordowska wiązka?

To najlepszy przykład jak kiedyś prostą rzecz udało się skomplikować...

Przemas464
15-04-2020, 19:48
Ta z linka nie obsługuje w pełni przyczepy kempingowej. No i faktycznie chyba trzeba się wciąć w istniejące wiązki - zamiast wyjąć wtyki z lamp i wpiąć do wiązki haka.
Pytałeś w ASO ile kosztuje oryginalna fordowska wiązka?

To najlepszy przykład jak kiedyś prostą rzecz udało się skomplikować...

Oryginalna 300 euro plus montaż.

wojtekjanus
15-04-2020, 22:27
Oryginalna 300 euro plus montaż. Hm... Montaż tej elektryki jest możliwy we własnym zakresie. Ale mimo wszystko trochę drogo.
Jest oryginalna wiązka z modułem do Customa za 250 zł - pytanie czy i jakie przeróbki wiązki byłyby konieczne, a zwłaszcza czy wtyki lampowe wymagają przeróbki. warto byłoby to wyjaśnić, bo cena chyba jest z wyprzedaży magazynowej. To jest za darmo.
https://allegro.pl/oferta/serwisowa-wiazka-haka-transit-tourneo-custom-13-9037984720
Ja swoją parę lat temu też kupiłem prawie za darmo na Allegro - 60 zł.

Matti_k
19-04-2020, 09:41
Witam panowie
W customie i Transicie mk8 jest tak iż wiązka pod hak jest pociągnięta z fabryki ale jeśli nie mamy auta wyposażonego z fabryki w hak jest ona atrapą. Do jej aktywacji potrzebne są 3 elementy: gniazdo z wiązka, moduł przyczepy oraz wiązka od modułu do skrzynki z bezpiecznikami. W rzeczach używanych nie do kupienia bo wszyscy tną wiązki nikomu się nie chce rozbierać.
Jedyne rozwiązanie jest kupić dedykowaną wiązkę do auta innego producenta np brink Westfalia i pociągnięcie jej do przodu w okolice akumulatora i potem dalej.
Mam Transita Mk8 z hakiem z fabryki i customa z dokładanym hakiem przez salon Forda. Zdjęcie mk8 z hakiem z fabryki a za parę minut dam zdjęcie customahttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200419/86209a086f9ae64276104465dcce18e9.jpg

wojtekjanus
19-04-2020, 10:36
jeśli nie mamy auta wyposażonego z fabryki w hak jest ona atrapą. Do jej aktywacji potrzebne są 3 elementy: gniazdo z wiązka, moduł przyczepy oraz wiązka od modułu do skrzynki z bezpiecznikami. Czyli nic się nie zmieniło...Nie jestem pewny jak to jest w modelu Mk8, ale w poprzednim do haka była dedykowana specjalna fordowska wiązka na tył auta, do wpięcia się w zespoły lampowe służyły odnogi, do lewego światła tak długa, że można ją było poprowadzić górą nad tylnym otworem nawet w modelu H3, plus moduł plus podwójna linia prądowa do montażu pod autem, idąca z komory silnika.

Pytanie jest - skoro masz i Mk8 i Customa - czy ta fabryczna wiązka haka do Customa, taka jak z linka https://allegro.pl/oferta/serwisowa-wiazka-haka-transit-tourneo-custom-13-9037984720 dała by się adaptować do Mk8? Myślę, że głównie chodzi o standard wtyków, umożliwiających wpięcie się w fabryczną instalację...

Matti_k
19-04-2020, 14:47
Coś podobnego mam w customie. Miałem gdzieś opakowanie z tej wiązki ale nie umie jej znaleść na szybko.

Tu obiecywane zdjęcia wiązki z customa. Jak widać idzie osobna do przodu. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200419/cb519cbd8600f31c2cec70b8f6bc2fcf.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200419/af5f596be15cb883d42de084cffa633b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200419/a6fdb418b3e2827f7cc14213ffa00261.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200419/aa6b8baac307d431f4e91981c7c67ca1.jpg

Przemas464
21-04-2020, 12:50
Witam serdecznie

Temat ogarnięty, wiązka pod samochodem jest tak zwanym wstępnym przygotowaniem i można ją jak najbardziej wykorzystać . potrzebna jest wiązka z modułem do Transita Customa od 2016 z wstępnym przygotowaniem

jager 747348

https://drive.google.com/file/d/1hAWe-GWsvRy5TA3EKGbQH41TNPn2GQ8-/view?usp=sharing

Gdyby ktoś nie miał wstępnego przgotowania (przewodu pod spodem z wtyką do haka koło koła zapasowego można użyć tej wiąski

https://drive.google.com/file/d/1hAWe-GWsvRy5TA3EKGbQH41TNPn2GQ8-/view?usp=sharing

Całość do zakupienia w firmie Adamot

https://adamot.pl/wiazki-dedykowane-ford-transit-custom-11307


Montaż bardzo prosty - temat zamykam.

Wymagane programowanie po instalacji u dealera.

Dealer proponuje montaż całej wiązki za 300 euro plus czas montażu co jest nie potrzebne ale korzystniejsze dla dealera. Koszt wiązki 450 zł i programowanie.

Bump: Witam serdecznie

Temat ogarnięty, wiązka pod samochodem jest tak zwanym wstępnym przygotowaniem i można ją jak najbardziej wykorzystać . potrzebna jest wiązka z modułem do Transita Customa od 2016 z wstępnym przygotowaniem

jager 747348

https://drive.google.com/file/d/1hAWe-GWsvRy5TA3EKGbQH41TNPn2GQ8-/view?usp=sharing

Gdyby ktoś nie miał wstępnego przgotowania (przewodu pod spodem z wtyką do haka koło koła zapasowego można użyć tej wiąski

https://drive.google.com/file/d/1hAWe-GWsvRy5TA3EKGbQH41TNPn2GQ8-/view?usp=sharing

Całość do zakupienia w firmie Adamot

https://adamot.pl/wiazki-dedykowane-ford-transit-custom-11307


Montaż bardzo prosty - temat zamykam.

Wymagane programowanie po instalacji u dealera.

Dealer proponuje montaż całej wiązki za 300 euro plus czas montażu co jest nie potrzebne ale korzystniejsze dla dealera. Koszt wiązki 450 zł i programowanie.

hoow
30-06-2021, 22:52
Dzięki Przemas464.
Aktualne na 25.06.2021.
Wiązka jager ze stałym plusem do aut ze wstępnym przygotowaniem 460 zł.
Hak westfalia 750 zł z przesyłką z allegro. Wizyta w serwisie Forda we Wrocławiu z podłączeniem do komputera 380 zł + 35 zł przegląd na stacji diagnostycznej na miejscu w ASO. Razem 1625 zł. W serwisie zaproponowali mi 3350 zł za montaż haka. Połowa została w kieszeni.

Uwaga!! Należy pamiętać o dokręcaniu kluczem dynamometrycznym! Od spodu przychodzą śruby samowiercące, które należy potraktować odpowiednią siłą. W razie pytań służę pomocą.

Ford transit Van 2019 ze wstępnym przygotowaniem.

helol
03-06-2024, 16:32
hoow
Też chcę zamontować hak do Forda Tourneo 2016. Przewody ze zdjęć wyglądają chyba tak samo jak u mnie. Czy ta wtyczka, zaznaczoną na zdjęciu, kończy wiązkę?

https://i.postimg.cc/XYSbkwKm/IMG-20240603-172549.jpg

I chętnie poznałabym szczegóły montażu, jak dla amatora, szczególnie moment siły z jaką trzeba dokręcać.