Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Automatyczne włączenie świateł mijania


MarioP-999
24-04-2020, 13:14
Witam mam taki problem w aucie,zamontowałem światła drl firmy M-tech 825 3-kable plus,masa plus postoje ,po podłączeniu do postoju ledy gasną? w pozycji zero zapalają mi się automatycznie światła mijania jak to podłączyć czy da się wyłączyć automat od świateł mijania?kuga 2012

Escap
24-04-2020, 13:24
Komputerem z programem diagnostycznym np forscan

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Antej
24-04-2020, 13:35
Wyjmij bezpiecznik F110 jeśli F113 puste to tam włóż i nie pytaj gdzie to jest (google pomoże).

MarioP-999
24-04-2020, 16:33
Jak wyjmę ten bezpiecznik to przestanie działać automat mijania,i będę mógł światła włączyć ręcznie

Antej
24-04-2020, 16:47
Jak wyjmę ten bezpiecznik to przestanie działać automat mijania,i będę mógł światła włączyć ręcznie

interpunkcja psze pana
Pytasz czy stwierdzasz?

MarioP-999
24-04-2020, 17:14
Pytam

MarioP-999
25-04-2020, 14:56
Witam wyciągnęłam bezpiecznik f110 w pozycji 0 świecą światła mijania, wyciągnęłam f113 to samo przy dwóch wyciągniętych bezpiecznika nadal świecą światła mijania

Proszę o pomoc

Antej
25-04-2020, 18:50
F110 F113 F135 te odpowiadają za światła
do tego przełącznik z funkcją Auto i przekaźnik R15

Tyle teorii.

Co z tej listy masz w aucie?
Było coś mostkowane przy przełączniku świateł?

Odepnij DRL i wtedy uporządkuj temat świateł.

MarioP-999
25-04-2020, 20:23
U mnie w aucie na włączniku świateł nie na pozycji AUT

Bump: Mostkowane nic nie było

Bump: Co zrobić z tym przekaznikiem R15

Bump: Mam inny załącznik światła byłem dziś u kolegi ten ma ten sam model auta te same światła drl M-tech825 tylko u niego jest włącznik świateł z pozycją AUT i wszystko działa jak należy co robić?

Adamus 78
26-04-2020, 06:42
Witam mam problem ze światłami dziennymi w swoim c max otóż gdy sa wlaczone w pozycij auto to po przejechaniu 2km same gasna i jade nie swiadomy tego że się nie swieca kierowcy mi mrugaja zebym włączył co moze byc tego przyczyną?

tedi_k
26-04-2020, 10:29
U mnie w aucie na włączniku świateł nie na pozycji AUT
...

I wszystko jasne...:568::568:
Wymienione bezpieczniki nie są od "świateł mijania" tylko od "ŚWAITEŁ DZIENNYCH".
Przy braku "Auto" na włączniku świateł, światła dzienne ("skandynawskie") są na pozycji "0".:569::569:
I w tej pozycji włącznika świateł należy testować czy coś "gaśnie albo nie gaśnie"...

...co moze byc tego przyczyną?
Niech zgadnę - "się popsuły"????

MarioP-999
26-04-2020, 14:09
Jak to kolego wysyłasz z SM-G965F przy użyciu Tapatalka proszę o pomoc

Bump: Światła skandynawskie działają poprawnie w pozycji 0 tylko po podłączeniu do postoju drl gasną wpozycji 0

Bump: Co mam robić

Bump: Żeby DRL działały poprawnie dodam że nie są fabryczne

Antej
26-04-2020, 16:15
F110 F113 F135 te odpowiadają za światła
do tego przełącznik z funkcją Auto i przekaźnik R15

Tyle teorii.

Co z tej listy masz w aucie?

Odepnij DRL i wtedy uporządkuj temat świateł.

Wciąż nie odpowiedziałeś.

Z fabrycznych świateł można uzyskać
"skandynawskie" - 100% na pozycji 0
"dzienne" - 70% na pozycji Auto "pod pewnymi warunkami"

wszystko to oparte jest o żarówki świateł mijania (nie pozycyjne i nie drogowe).

robienie własnych dokładek DRL oznacza że coś musisz "zepsuć"

MarioP-999
26-04-2020, 16:23
Nie mam u siebie pozycji AUTO

Antej
26-04-2020, 16:27
I całą resztę masz włożoną?
Ciężko być spokojnym jak ludzie nie potrafią czytać tekstu, tylko czytają wybiórczo.

MarioP-999
26-04-2020, 16:38
Tak reszta jest włożona

Antej
26-04-2020, 16:48
Po co masz R15 i F135 jak nie masz Auto?

MarioP-999
26-04-2020, 16:50
To jak wyłączyć te światła żeby nie świeciły w pozycji 0

Bump:

Antej
26-04-2020, 17:04
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3184431&postcount=810

https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3185122&postcount=816


https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2765587&postcount=663

ellocco
26-04-2020, 17:05
Wciąż nie odpowiedziałeś.

Z fabrycznych świateł można uzyskać
"skandynawskie" - 100% na pozycji 0
"dzienne" - 70% na pozycji Auto "pod pewnymi warunkami"

wszystko to oparte jest o żarówki świateł mijania (nie pozycyjne i nie drogowe).

robienie własnych dokładek DRL oznacza że coś musisz "zepsuć"
Światła "Skandynawskie" to fabrycznie montowane światła w pozycji 0 świecące z 70% mocy świateł mijania.

Antej
26-04-2020, 17:07
Światła "Skandynawskie" to fabrycznie montowane światła w pozycji 0 świecące z 70% mocy świateł mijania.

Nie

MarioP-999
26-04-2020, 17:24
Ok dzięki

GENI
26-04-2020, 21:27
MK 1 - aby uruchomić światła do jazdy t.z dziennej moim zdaniem, nie ma opcji w tym modelu. Zadna aktywacja itp., Auto ma to co ma . Przerabiałem ten temat .
Ostatecznie - pod światła drogowe / t .z. krótkie/ mam wpięty MODUŁ . Ustawione nasilenie światła na 30% . Na pokrętle ust. na AUTOMAT i wszystko . Jadę w dzień"" tylko "" na tych dziennych przednich 30%- a o zmroku automat załącza 100%. pozostałych . Kuga nie ma opcji świateł dziennych . I albo w dzień jedziesz jak choinka
albo moduł . koszt +- 150 -200 zl .,
To moje uwagi, praktyka i osobiste rozwiązania .

Speedo
26-04-2020, 21:35
czemu, ja miałem przez chwilę te dzienne fabryczne, powkładałem bezpieczniki, przekaźniki i było, kabel oporowy ten długi był w komplecie, zworkę tylko dokładałem, wysłałem to na drzewo po kilku niach bo mam xenon i procenty nie działają, dołożyłem ori drl pod lampy

Antej
26-04-2020, 22:01
"Kilka" Kug jakoś jednak przyjęło bez oporu po moich zabiegach te rozwiazania fabryczne Forda.

Co do xenonow to w jednej trafiła się taka przypadłość ze w trybie auto czasem tylko jeden się zapalał a czasem żaden.
Problem występuje losowo, więc trudno go diagnozować.

ellocco
27-04-2020, 06:45
Nie
Masz racje że nie 70% ale 80% co wyszło mi z pomiarów natężenia światła w pozycji O jest 80% mocy świateł mijania i jest to fabryczne ustawienie.

Antej
27-04-2020, 06:52
Nadal nie.

Auto z GEM bez kabla oporowego też będzie miało skandynawskie 0

tedi_k
27-04-2020, 08:55
Światła "Skandynawskie" to fabrycznie montowane światła w pozycji 0 świecące z 70% mocy świateł mijania.

Nie
ellocco - owszem - tak. Koledze Antej nie chciało się popatrzeć w schematy zanim napisał...

https://www.dropbox.com/s/kvq1gam4847lnjn/Focus%20FF2_MY09.pdf?dl=0

W Fordzie na platformie FF2 DTRL z obniżonym napięciem (przez kabel oporowy) dedykowane były do aut ze ZWYKŁYM włącznikiem świateł - bez Auto. Patrz strona 61 schematów...
To, że działa to (po pewnych modyfikacjach z bezpiecznikami...) z przełącznikiem z AUTO - to "extras" a nie "podstawowy zamysł konstruktorów"... Szczegóły - patrz strona 60 tychże schematów...

Tak więc wszystkie wypowiedzi kolegi Antej w tym wątku to niestety "prowadzenie w krzaki" a nie rzetelne porady...:568::569:

Antej
27-04-2020, 11:32
Przypominam tylko wpisy pewnego samozwańczego eksperta z naciskiem na


Klasyczna sytuacja. Każdemu trzeba ją tłumaczyć oddzielnie...
Za realizację "świateł skandynawskich" (świecących w pozycji 0) po lifcie odpowiadają bezpieczniki F110 i F113. Bezpieczniki te trzeba wyjąć! Cudów nie ma - światła mogą świecić w pozycji "0" tylko i wyłącznie jak jest obecny bezpiecznik F110 albo gdy ktoś dokona przeróbki wiązki włącznika i zmostkuje piny 8 i 15 wtyczki włącznika. Rodzaj włacznika (z lub bez AUTO) nie ma tu znaczenia.

Regulacja jasności oświetlenia działa tylko i wyłącznie wtedy, gdy włączone są światła mijania (także w wyniku zadziałania czujnika zmierzchu w pozycji AUTO włącznika). Bez właczonych (jakkolwiek) świateł mijania regulacja jasności nie działa.

"Światła dzienne" (nie mylić z tymi "skandynawskimi"!!!) robi się oddzielnie - przekaźnik R15 i bezpiecznik F135. Oczywiście musi być obecny przewód oporowy na pinach 1 - 26 gniazda dużego zielonego C96 w GEM.




Jeśli tak, to nie masz o co się martwić - fabryczne światła dzienne dołożone do świateł automatycznych zachowują się tak właśnie jak oczekujesz (na 0 nie świecą, na AUTO świecą i się przełaczają na mijania).
Tylko w samochodach bez pozycji AUTO na przełączniku świateł, światła dzienne świecą na pozycji 0.

Dla przypomnienia: w samochodach przedliftowych Z PRZŁĄCZNIKIEM BEZ POZYCJI AUTO w celu uruchomienia świateł dziennych trzeba dołożyć przekaźnik R15 oraz bezpiecznik 10A F71.
[POPRAWKA] - z przełacznikiem świateł z pozycją AUTO bezpiecznika tego także nie zakładamy - spowodował by on, że światła pozycyjne świeciły by się ZAWSZE
Jeśli jest założony bezpiecznik F45, to trzeba go wyjąć (steruje on zapalaniem świateł pozycyjnych w trybie świateł dziennych - a te są zbyteczne). Innych bezpieczników nie ruszamy!
Podstawowy warunek uruchomienia świateł dziennych - musi być w wiązce założony przewód oporowy (mostek) pomiędzy stykami 1 i 26 złacza C96 (dużego zielonego). Bez tego przewodu (mostka) oporowego nic nie będzie działało i nie ma po co dokładać przekaźnika i bezpiecznika.

tedi_k
27-04-2020, 13:42
Przypominam tylko wpisy ... z naciskiem na

Z 2012 i 2013 roku??? Kolega wtedy jeszcze nie pisywał???

BTW - schematy są udostępniane mniej więcej od kwietnia 2012... Trochę czasu było więcej do zapoznania się z nimi...

MarioP-999
27-04-2020, 17:21
Witam automat świateł mijania wyłączony wyjąłem bezpiecznik f110 i f135 drl świecą odbyło się bez serwisu 😀

Bump: Witam automat świateł mijania wyłączony wyjąłem bezpiecznik f110 i f135 drl świecą odbyło się bez serwisu 😀

Antej
27-04-2020, 17:52
Wyjmij bezpiecznik F110 jeśli F113 puste to tam włóż
Po co masz R15 i F135 jak nie masz Auto?
automat świateł mijania wyłączony wyjąłem bezpiecznik f110 i f135 drl świecą odbyło się bez serwisu

samozwanczemu ekspertowi ktory twierdził
wszystkie wypowiedzi kolegi @Antej w tym wątku to niestety "prowadzenie w krzaki" a nie rzetelne porady..

kolejny raz.... :p

tedi_k
27-04-2020, 18:07
....
kolejny raz.... :p

... wątek dzięki ambicjom "domorosłego fachowca" ma 4 strony zamiast skończyć się na pierwszej...
Światła - nazywane popularnie "skandynawskimi" Ford nazwał "DAYTIME RUNNING LAMPS (DTRL)". Ponownie str. 61 przywołanych powyżej schematów.

Więc zanim się zacznie aspirować, to warto najpierw "przyswoić terminologię"...

Nie wypowiadam się o sensowności nazwy lub jej braku. Nie lubię dyskusji typu "a 8 lat temu to napisałeś to albo tamto".
Odnoszę się do wpisów w tym wątku i nie interesują mnie inwektywy Kolegi. Jak spotkam jakiś sensowny wpis - nie omieszkam pochwalić. Na razie jest dość często z tym problem.

BTW - o roli bezpieczników F110, F113 i F135 forumowa "szukajka" daje sto kilkadziesiąt postów w wyniku, więc "wypinanie piersi po order za zasługi" trochę humorystyczne...

BTW2 - pytanie "po co masz R15 i F135 jak nie masz Auto" (sam Kolega siebie zacytował) dobitnie świadczy, że nie chciało się popatrzeć w schematy... O tym napisałem.

yaris1
27-04-2020, 18:40
Piękne podsumowanie .

KugAR
27-04-2020, 22:40
wątek dzięki ambicjom "domorosłego fachowca" ma 4 strony zamiast skończyć się na pierwszej..
Już nie pierwszy w jego wykonaniu - niestety.