Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Automatyczne włączenie świateł mijania
MarioP-999 24-04-2020, 13:14 Witam mam taki problem w aucie,zamontowałem światła drl firmy M-tech 825 3-kable plus,masa plus postoje ,po podłączeniu do postoju ledy gasną? w pozycji zero zapalają mi się automatycznie światła mijania jak to podłączyć czy da się wyłączyć automat od świateł mijania?kuga 2012
Komputerem z programem diagnostycznym np forscan
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wyjmij bezpiecznik F110 jeśli F113 puste to tam włóż i nie pytaj gdzie to jest (google pomoże).
MarioP-999 24-04-2020, 16:33 Jak wyjmę ten bezpiecznik to przestanie działać automat mijania,i będę mógł światła włączyć ręcznie
Jak wyjmę ten bezpiecznik to przestanie działać automat mijania,i będę mógł światła włączyć ręcznie
interpunkcja psze pana
Pytasz czy stwierdzasz?
MarioP-999 24-04-2020, 17:14 Pytam
MarioP-999 25-04-2020, 14:56 Witam wyciągnęłam bezpiecznik f110 w pozycji 0 świecą światła mijania, wyciągnęłam f113 to samo przy dwóch wyciągniętych bezpiecznika nadal świecą światła mijania
Proszę o pomoc
F110 F113 F135 te odpowiadają za światła
do tego przełącznik z funkcją Auto i przekaźnik R15
Tyle teorii.
Co z tej listy masz w aucie?
Było coś mostkowane przy przełączniku świateł?
Odepnij DRL i wtedy uporządkuj temat świateł.
MarioP-999 25-04-2020, 20:23 U mnie w aucie na włączniku świateł nie na pozycji AUT
Bump: Mostkowane nic nie było
Bump: Co zrobić z tym przekaznikiem R15
Bump: Mam inny załącznik światła byłem dziś u kolegi ten ma ten sam model auta te same światła drl M-tech825 tylko u niego jest włącznik świateł z pozycją AUT i wszystko działa jak należy co robić?
Adamus 78 26-04-2020, 06:42 Witam mam problem ze światłami dziennymi w swoim c max otóż gdy sa wlaczone w pozycij auto to po przejechaniu 2km same gasna i jade nie swiadomy tego że się nie swieca kierowcy mi mrugaja zebym włączył co moze byc tego przyczyną?
U mnie w aucie na włączniku świateł nie na pozycji AUT
...
I wszystko jasne...:568::568:
Wymienione bezpieczniki nie są od "świateł mijania" tylko od "ŚWAITEŁ DZIENNYCH".
Przy braku "Auto" na włączniku świateł, światła dzienne ("skandynawskie") są na pozycji "0".:569::569:
I w tej pozycji włącznika świateł należy testować czy coś "gaśnie albo nie gaśnie"...
...co moze byc tego przyczyną?
Niech zgadnę - "się popsuły"????
MarioP-999 26-04-2020, 14:09 Jak to kolego wysyłasz z SM-G965F przy użyciu Tapatalka proszę o pomoc
Bump: Światła skandynawskie działają poprawnie w pozycji 0 tylko po podłączeniu do postoju drl gasną wpozycji 0
Bump: Co mam robić
Bump: Żeby DRL działały poprawnie dodam że nie są fabryczne
F110 F113 F135 te odpowiadają za światła
do tego przełącznik z funkcją Auto i przekaźnik R15
Tyle teorii.
Co z tej listy masz w aucie?
Odepnij DRL i wtedy uporządkuj temat świateł.
Wciąż nie odpowiedziałeś.
Z fabrycznych świateł można uzyskać
"skandynawskie" - 100% na pozycji 0
"dzienne" - 70% na pozycji Auto "pod pewnymi warunkami"
wszystko to oparte jest o żarówki świateł mijania (nie pozycyjne i nie drogowe).
robienie własnych dokładek DRL oznacza że coś musisz "zepsuć"
MarioP-999 26-04-2020, 16:23 Nie mam u siebie pozycji AUTO
I całą resztę masz włożoną?
Ciężko być spokojnym jak ludzie nie potrafią czytać tekstu, tylko czytają wybiórczo.
MarioP-999 26-04-2020, 16:38 Tak reszta jest włożona
Po co masz R15 i F135 jak nie masz Auto?
MarioP-999 26-04-2020, 16:50 To jak wyłączyć te światła żeby nie świeciły w pozycji 0
Bump:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3184431&postcount=810
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3185122&postcount=816
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2765587&postcount=663
Wciąż nie odpowiedziałeś.
Z fabrycznych świateł można uzyskać
"skandynawskie" - 100% na pozycji 0
"dzienne" - 70% na pozycji Auto "pod pewnymi warunkami"
wszystko to oparte jest o żarówki świateł mijania (nie pozycyjne i nie drogowe).
robienie własnych dokładek DRL oznacza że coś musisz "zepsuć"
Światła "Skandynawskie" to fabrycznie montowane światła w pozycji 0 świecące z 70% mocy świateł mijania.
Światła "Skandynawskie" to fabrycznie montowane światła w pozycji 0 świecące z 70% mocy świateł mijania.
Nie
MarioP-999 26-04-2020, 17:24 Ok dzięki
MK 1 - aby uruchomić światła do jazdy t.z dziennej moim zdaniem, nie ma opcji w tym modelu. Zadna aktywacja itp., Auto ma to co ma . Przerabiałem ten temat .
Ostatecznie - pod światła drogowe / t .z. krótkie/ mam wpięty MODUŁ . Ustawione nasilenie światła na 30% . Na pokrętle ust. na AUTOMAT i wszystko . Jadę w dzień"" tylko "" na tych dziennych przednich 30%- a o zmroku automat załącza 100%. pozostałych . Kuga nie ma opcji świateł dziennych . I albo w dzień jedziesz jak choinka
albo moduł . koszt +- 150 -200 zl .,
To moje uwagi, praktyka i osobiste rozwiązania .
czemu, ja miałem przez chwilę te dzienne fabryczne, powkładałem bezpieczniki, przekaźniki i było, kabel oporowy ten długi był w komplecie, zworkę tylko dokładałem, wysłałem to na drzewo po kilku niach bo mam xenon i procenty nie działają, dołożyłem ori drl pod lampy
"Kilka" Kug jakoś jednak przyjęło bez oporu po moich zabiegach te rozwiazania fabryczne Forda.
Co do xenonow to w jednej trafiła się taka przypadłość ze w trybie auto czasem tylko jeden się zapalał a czasem żaden.
Problem występuje losowo, więc trudno go diagnozować.
Nie
Masz racje że nie 70% ale 80% co wyszło mi z pomiarów natężenia światła w pozycji O jest 80% mocy świateł mijania i jest to fabryczne ustawienie.
Nadal nie.
Auto z GEM bez kabla oporowego też będzie miało skandynawskie 0
Światła "Skandynawskie" to fabrycznie montowane światła w pozycji 0 świecące z 70% mocy świateł mijania.
Nie
ellocco - owszem - tak. Koledze Antej nie chciało się popatrzeć w schematy zanim napisał...
https://www.dropbox.com/s/kvq1gam4847lnjn/Focus%20FF2_MY09.pdf?dl=0
W Fordzie na platformie FF2 DTRL z obniżonym napięciem (przez kabel oporowy) dedykowane były do aut ze ZWYKŁYM włącznikiem świateł - bez Auto. Patrz strona 61 schematów...
To, że działa to (po pewnych modyfikacjach z bezpiecznikami...) z przełącznikiem z AUTO - to "extras" a nie "podstawowy zamysł konstruktorów"... Szczegóły - patrz strona 60 tychże schematów...
Tak więc wszystkie wypowiedzi kolegi Antej w tym wątku to niestety "prowadzenie w krzaki" a nie rzetelne porady...:568::569:
Przypominam tylko wpisy pewnego samozwańczego eksperta z naciskiem na
Klasyczna sytuacja. Każdemu trzeba ją tłumaczyć oddzielnie...
Za realizację "świateł skandynawskich" (świecących w pozycji 0) po lifcie odpowiadają bezpieczniki F110 i F113. Bezpieczniki te trzeba wyjąć! Cudów nie ma - światła mogą świecić w pozycji "0" tylko i wyłącznie jak jest obecny bezpiecznik F110 albo gdy ktoś dokona przeróbki wiązki włącznika i zmostkuje piny 8 i 15 wtyczki włącznika. Rodzaj włacznika (z lub bez AUTO) nie ma tu znaczenia.
Regulacja jasności oświetlenia działa tylko i wyłącznie wtedy, gdy włączone są światła mijania (także w wyniku zadziałania czujnika zmierzchu w pozycji AUTO włącznika). Bez właczonych (jakkolwiek) świateł mijania regulacja jasności nie działa.
"Światła dzienne" (nie mylić z tymi "skandynawskimi"!!!) robi się oddzielnie - przekaźnik R15 i bezpiecznik F135. Oczywiście musi być obecny przewód oporowy na pinach 1 - 26 gniazda dużego zielonego C96 w GEM.
Jeśli tak, to nie masz o co się martwić - fabryczne światła dzienne dołożone do świateł automatycznych zachowują się tak właśnie jak oczekujesz (na 0 nie świecą, na AUTO świecą i się przełaczają na mijania).
Tylko w samochodach bez pozycji AUTO na przełączniku świateł, światła dzienne świecą na pozycji 0.
Dla przypomnienia: w samochodach przedliftowych Z PRZŁĄCZNIKIEM BEZ POZYCJI AUTO w celu uruchomienia świateł dziennych trzeba dołożyć przekaźnik R15 oraz bezpiecznik 10A F71.
[POPRAWKA] - z przełacznikiem świateł z pozycją AUTO bezpiecznika tego także nie zakładamy - spowodował by on, że światła pozycyjne świeciły by się ZAWSZE
Jeśli jest założony bezpiecznik F45, to trzeba go wyjąć (steruje on zapalaniem świateł pozycyjnych w trybie świateł dziennych - a te są zbyteczne). Innych bezpieczników nie ruszamy!
Podstawowy warunek uruchomienia świateł dziennych - musi być w wiązce założony przewód oporowy (mostek) pomiędzy stykami 1 i 26 złacza C96 (dużego zielonego). Bez tego przewodu (mostka) oporowego nic nie będzie działało i nie ma po co dokładać przekaźnika i bezpiecznika.
Przypominam tylko wpisy ... z naciskiem na
Z 2012 i 2013 roku??? Kolega wtedy jeszcze nie pisywał???
BTW - schematy są udostępniane mniej więcej od kwietnia 2012... Trochę czasu było więcej do zapoznania się z nimi...
MarioP-999 27-04-2020, 17:21 Witam automat świateł mijania wyłączony wyjąłem bezpiecznik f110 i f135 drl świecą odbyło się bez serwisu 😀
Bump: Witam automat świateł mijania wyłączony wyjąłem bezpiecznik f110 i f135 drl świecą odbyło się bez serwisu 😀
Wyjmij bezpiecznik F110 jeśli F113 puste to tam włóż
Po co masz R15 i F135 jak nie masz Auto?
automat świateł mijania wyłączony wyjąłem bezpiecznik f110 i f135 drl świecą odbyło się bez serwisu
samozwanczemu ekspertowi ktory twierdził
wszystkie wypowiedzi kolegi @Antej w tym wątku to niestety "prowadzenie w krzaki" a nie rzetelne porady..
kolejny raz.... :p
....
kolejny raz.... :p
... wątek dzięki ambicjom "domorosłego fachowca" ma 4 strony zamiast skończyć się na pierwszej...
Światła - nazywane popularnie "skandynawskimi" Ford nazwał "DAYTIME RUNNING LAMPS (DTRL)". Ponownie str. 61 przywołanych powyżej schematów.
Więc zanim się zacznie aspirować, to warto najpierw "przyswoić terminologię"...
Nie wypowiadam się o sensowności nazwy lub jej braku. Nie lubię dyskusji typu "a 8 lat temu to napisałeś to albo tamto".
Odnoszę się do wpisów w tym wątku i nie interesują mnie inwektywy Kolegi. Jak spotkam jakiś sensowny wpis - nie omieszkam pochwalić. Na razie jest dość często z tym problem.
BTW - o roli bezpieczników F110, F113 i F135 forumowa "szukajka" daje sto kilkadziesiąt postów w wyniku, więc "wypinanie piersi po order za zasługi" trochę humorystyczne...
BTW2 - pytanie "po co masz R15 i F135 jak nie masz Auto" (sam Kolega siebie zacytował) dobitnie świadczy, że nie chciało się popatrzeć w schematy... O tym napisałem.
wątek dzięki ambicjom "domorosłego fachowca" ma 4 strony zamiast skończyć się na pierwszej..
Już nie pierwszy w jego wykonaniu - niestety.
|