Zobacz pełną wersję : [Transit 2014-2019] Gaśnie, błąd P2359
Witam
Od kilku dni czyli przy mrozach po ok. - 7 mój Transit 2.2 155 KM bardzo ciężko odpala. Po długich kręceniach odpala dopiero za piątym razem. Jest tak tylko przy pierwszym odpalaniu rano. Jak już odpali to nie ma tego problemu. Aż do kolejnego poranka. Jeżdżę tylko na Vervie. Co może być przyczyną?
wojtekjanus 10-02-2018, 20:00 Może się lekko zapowietrzać. Bardzo dużych mrozów nie ma - więc to nie świece.
Trzeba podczas porannego rozruch podłączyć tester i sprawdzić ciśnienie na szynie - jeżeli nie będzie prawidłowe prawie natychmiast (ok. 350 barów) - to świadczyć to będzie o zapowietrzeniu. Układ ma tolerancję +/- 50 barów, jeżeli jest przekroczona - PCM nie pozwala na rozruch.
Bez testera można tylko zgadywać...
A miałem nadzieję, że to świece żarowe;)
Jeśli jest zapowietrzony to przez filtr paliwa? Jak to odpowietrzyc?
wojtekjanus 10-02-2018, 20:46 A miałem nadzieję, że to świece żarowe
Jeśli jest zapowietrzony to przez filtr paliwa? Jak to odpowietrzyc? Nawet zupełnie bez świec odpali zimny na mrozie, trochę dłużej trzeba kręcić, ale nie pięć razy. Może trochę kopcić na biało.
Przy dłuższym postoju paliwo cofa się do zbiornika, bo jest gdzieś nieszczelność. To nie musi być na filtrze, może być np na powrotach paliwa z wtryskiwaczy lub gdziekolwiek indziej.
Całkiem zapowietrzonego odpowietrza się najlepiej zasilając pompę grawitacyjnie lub pod lekkim ciśnieniem. Tak jak u ciebie - odpowietrza się... kręcąc pięć razy.
Trzeba wpierw podpiąć tester - nie ma sensu działać w ciemno...
Ja bym stawiał na akumulator, za mało prądu. Kręcenie, kręceniu nierówne ;-)
To raczej nie akumulator bo rozrusznik kręci aż auto podskakuje. W wózku widłowym tak miałem, że kręcił ale nie odpalił aż padł akumulator. Wymieniłem świece żarowe i akumulator i wózek pali na strzał. Chciałem dzisiaj sprawdzić ciśnienie ale nie podłączyłem się z autem. Muszę ściągnąć mechanika
wojtekjanus 11-02-2018, 20:06 To raczej nie akumulator bo rozrusznik kręci aż auto podskakuje. W wózku widłowym tak miałem, że kręcił ale nie odpalił aż padł akumulator. Wymieniłem świece żarowe i akumulator i wózek pali na strzał. Ja wiem z własnego doświadczenia - miałem spalone trzy świece, a palił po nocy na mrozie z półobrotu. Troszeczkę dymił na biało, ale krótko. Dlatego zbagatelizowałem w poście problem świec, tym bardziej, że dużych mrozów nie ma. Ale...
Po tym jak napisałeś o tym widłaku, uświadomiłem sobie, że masz silnik 155 KM po modernizacji 2011, w którym obniżono stopień sprężania ( z 17,5 do 15,5) - zajrzałem do opisu zmian i tam Ford się chwali tą modernizacją tak: "Większy stopień sprężania jest potrzebny tylko do zimnego rozruchu - ten problem rozwiązano stosując nowe, wydajniejsze świece żarowe". https://issuu.com/autotm/docs/ford str.50 (generalnie obniżyli spręż ze względu na emisję NOx)
Zaczynam mieć wątpliwości, czy nie wprowadzam ciebie w błąd. http://emotikona.pl/emotikony/pic/0what.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)
Nie wiem jaki dostęp jest u ciebie do szyny świec - spróbuj sprawdzić układ miernikiem, świece i czy dochodzi napięcie..
Whiskacz86 11-02-2018, 20:42 Żarówka kabiny nie powinna się rozjaśnić po zaprzestaniu grzania się świec?
wojtekjanus 11-02-2018, 21:47 Żarówka kabiny nie powinna się rozjaśnić po zaprzestaniu grzania się świec?
Weź pod uwagę, że świece grzeją długo po odpaleniu silnika, gdy już ładuje alternator - wtedy nic nie zobaczysz.
Trzeba by zrobić eksperyment, włączyć stacyjkę i czekając bez odpalania silnika wpatrywać się w żarówkę, aż pyknie przekaźnik świec...http://emotikona.pl/emotikony/pic/0swoon.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)
Jednak miernik jest lepszy i chyba każdy ma - a jeśli nie, to najtańszy kupisz za 25 zł.
mariusz1978 12-02-2018, 20:12 wystarczy taki wskaźnik ładowania do zapalniczki , ja mam taki wpięty i wiem do którego momentu grzeją świece , grzeją jeszcze jakieś 10 sekund po zgaszeniu kontrolki grzania świec . Przynajmniej u mnie tak jest .
Kupiłem złącze diagnostyczne (bo mechanik nadal nie ma czasu) o odczytało:
- obwód sterujący modułu świec żarowych kod P0670
- obwód świecy żarowej cylindra nr 2 kod P0672, nr 3 kod P0673 i nr 4 kod P0674
- Wydajność regulatora ciśnienia paliwa - kod P0089 - wydajność regulatora ciśnienia paliwa
- Regulator ciśnienia paliwa 1 przekroczył limity sterowania - ciśnienie zbyt niskie kod P228C
- obwód czujnika układu paliwowego po stronie niskiego ciśnienia kod P2539
wojtekjanus 05-03-2018, 13:29 W tej sytuacji, gdy tyle jest błędów, pojechałbym na IDS-a, aby się upewnić, czy rzeczywiście występują te błędy.
Już teraz można sprawdzić świece, czy nie spalone.
Natomiast wszystkie błędy związane z ciśnieniem paliwa mogą pochodzić od zapowietrzonej układu. Najczęściej zapowietrzenie powstaje na powrotach (przelewach) z wtryskiwaczy (idą do pompy). Przejrzyj dokładnie te przewody, czy gdzieś się nie przetarły. Jeżeli nie i IDS potwierdzi te błędy, trzeba będzie zając się zaworem regulacyjnym ciśnienia i/lub zaworem upustowym na szynie.
lukas_ko 17-03-2018, 20:06 Świece to jedno ponieważ miałem jedną spaloną i odrazu gorzej palił a jak są 4 sprawne pali mi na strzał.
Druga sprawa ford każe robić przeglądy co 2 lata lub 50 tyś km a te nowe silniki z 2.0 to nawet 60 tyś km.
I efekt jest taki że blokują się filtry paliwowe. Ponieważ jak ktoś dużo nie jeździ i przez 2 lata tj. dwa sezony zimy w tym filtrze potrafi się nazbierać dużo różnego syfu. Nawet samej wilgoci z zbiornika i w mrozy może się zrobić lekka kaszka w filtrze plus spalona świeca i diesel stoi.
Dlatego ja wymieniam olej i filtry po 25 a to jest optymalne zwłaszcza dla filtra paliwa.
Witam wszystkich.
Zmagam się z kolejnym problemem dotyczącym Transita. Tym razem jest to nowszy model. Tak więc...
Ford Transit 2015 2.2 74 kW
Około miesiąc temu został wymieniony filtr paliwa (Filtron), ze względu na komunikat o zawartości wody w filtrze paliwa i koniecznej wymianie. Auto zjechało na warsztat, filtr założony, układ odpowietrzony, auto odpala, brak komunikatu pojechało w trasę.
Po około 2 tygodniach i 1000 km przejechane, samochód wraca na lawecie na warsztat. Zgasło, nie odpala, kręcić można aż rozładuje akumulator. Ropa nie dochodzi do pompy wysokiego ciśnienia. Filtr paliwa wyciągnięty, sprawdzony, ponowny montaż, odpowietrzanie układu. Auto odpala, jeździ niemniej pozostaje błąd P2539, który mówi o obwodzie czujnika niskiego ciśnienia paliwa. Transit potrzebny bardzo do pracy, auto znowu wyjechało w trasę i niestety po podobnym czasie i dystansie wróciło na holu na warsztat.
Przepompowanie paliwa pod ciśnieniem pomaga, transit odpala pozostaje błąd P2539.
Gdzie szukać tego czujnika ? Czy to jest ten, który znajduje się w listwie CR ? Czy raczej nieszczelność w układzie paliwowym generuje ten problem ?
wojtekjanus 25-04-2020, 10:43 Błąd P2539 Low Pressure Fuel System Sensor Circuit to nie jest błąd czujnika niskiego ciśnienia (nie ma takiego czujnika w układzie), ale niskie ciśnienie czujnika FPS, który montowany jest na szynie CR. Błąd powstaje również gdy PCM sprawdza sygnał napięcia z czujnika w momencie włączenia stacyjki przy unieruchomionym silniku. Jeżeli napięcie jest nieprawidłowe, PCM nie pozwoli na odpalenie silnika.
Wpierw bym sprawdził czy wtedy, gdy silnik nie odpala, jest prawidłowe napięcie zasilania na czujniku (+5V). Problem polega na tym, że skoro błąd powraca po pewnym czasie, to może być uszkodzona wiązka czujnika, np. przetarta i zwiera na masę, mogą być brudne/zaśniedziałe styki na tej wiązce. Wreszcie sam czujnik FPS może być uszkodzony.
Faktem jest, że taka niestabilna czasowo awaria jest trudna do zdiagnozowania, bo ciężko coś jest zweryfikować, kiedy auto zaczyna normalnie pracować...
Jeszcze zacytuję fragment polskiej instrukcji serwisowej:
Objawy w razie usterki
--------------------------
Ciśnienie paliwa to wartość krytyczna. W razie
braku sygnału nie jest możliwy kontrolowany
wtrysk.
Zwarcie/otwarty obwód:
• W takim wypadku moduł IDM przyjmuje
ciśnienie powyżej 2000 barów. Dawka paliwa
ustalana jest wtedy na poziomie równym 0 i
silnik gaśnie lub nie daje się uruchomić.
Jeśli sygnał jest niewiarygodny dawka paliwa też
jest ustawiana na poziomie równym 0.
Diagnostyka
------------------
System monitorujący sprawdza:
• pod kątem zwarcia do masy/akumulatora i
otwartego obwodu,
• pod kątem wiarygodności (wymagane ciśnienie
z charakterystyki z rzeczywistym ciśnieniem).
------------------------------------------------------------
Jeszcze bym sprawdził dobrym testerem, jakie ciśnienie jest na szynie podczas kręcenia rozrusznikiem. Czy czujnik cokolwiek pokazuje lub czy ciśnienie jest poza zakresem. Powinno być ok. 350 barów +/- 50 barów.
Dziękuję, bardzo mi to pomogło bo już wiem w którym kierunku iść z diagnostyką.
Nie mam pomysłu w jaki sposób wygenerować powtarzalną sytuację. Auto w tym momencie odpala bez problemu, jazdy testowe nie wykazują żadnych nieprawidłowości. "Szarpanie" wiązką czujnika kompletnie nic nie zmienia.
Sprawdzałem ciśnienie paliwa w listwie ForScanem, wartości odczytane, z żądanymi pokrywały się cały czas.
(+5V) powinno być na 1 i na 3 przewodzie w wiązce ? (2 to zdaje się masa)
wojtekjanus 25-04-2020, 21:25 (+5V) powinno być na 1 i na 3 przewodzie w wiązce ? (2 to zdaje się masa) Tylko na jednym pinie ma być +5V. Drugi aktywny przewód ma zmienne napięcie w zależności od ciśnienia. Dopiero w PCM konwerter analogowo-cyfrowy zmienia napięcie na sygnał cyfrowy. No i masa.
Ale który pin jest który tutaj - nie wiem.
Nie mam pomysłu w jaki sposób wygenerować powtarzalną sytuację. No... To jest właśnie największy problem w takich chwiejnych stanach awaryjnych. Czasami wystarczy wypięcie i wpięcie wtyku na czujniku i problem znika. Może być walnięty czujnik.
Trzeba mieć trochę szczęścia aby taki przypadek w końcu zdiagnozować lub wymieniać jak leci czujnik i wiązkę...
Podczas stabilnej awarii można by się wpiąć w wiązke multimetrem i sprawdzić czy jest napięcie +5V i czy jest jakieś napięcie zwrotne. Warto też sprawdzić czy jest masa.
Jeżeli dobrze zrozumiałem to, jeżeli wiązka czujnika ciśnienia, albo sam czujnik jest uszkodzony w jakiś sposób, to może dochodzić do sytuacji, że paliwo nie będzie dochodziło do pompy wysokiego ciśnienia ?
Ps. przydałoby się zmienić może temat tych odpowiedzi. Błąd to P2539, a w temacie zrobiłem błąd i jest P2359 ;)
wojtekjanus 26-04-2020, 14:40 Jeżeli dobrze zrozumiałem to, jeżeli wiązka czujnika ciśnienia, albo sam czujnik jest uszkodzony w jakiś sposób, to może dochodzić do sytuacji, że paliwo nie będzie dochodziło do pompy wysokiego ciśnienia ? No nie, pompa wysokiego ciśnienia ma własna pompkę łopatkową która zasysa paliwo ze zbiornika poprzez filtr. Dopiero za pompką łopatkową jest zawór regulacyjny ciśnienia który reguluje ilość podawanego paliwa do sekcji wysokiego ciśnienia. Zawór regulacyjny pracuje w pętli z czujnikiem ciśnienia na listwie i z PCM.
Mnie też zastanawia to, że po podpompowaniu paliwa auto odpala. Sugeruje to zapowietrzanie się układu.
Błąd P2539 mówi o usterce obwodu czujnika, ale też może powstać gdy różnica odczytu i zadanego ciśnienia rozjeżdża się poza tolerancję.
Może wchodzić powietrze w podstawie filtra (układ zasilania pracuje na podciśnieniu), bo filtr może źle przylegać na uszczelce (zawsze przy zakładaniu powinno się zwilżyć uszczelkę olejem). Zmieniałeś filtr jeszcze raz?
Tak zawsze mi się wydawało, że ta pompa zasysa paliwo z baku, dlatego tak ważne jest, żeby układ był bardzo szczelny.
Jeszcze nie próbowałem. Zastanawiam się czy cała obudowa nie powinna zostać wymieniona. Wygląda już na mocno zużytą (chyba wcześniej przy wymianie filtra ktoś bardzo mocno się szarpał z odkręceniem dekla).
Szukałem ewentualnej nieszczelności wpompowując pod ciśnieniem paliwo w przewód zasilający od strony pompy paliwa. Wcisnąłem około 5l ropy, żadne połączenie nie zrobiło się nawet lekko mokre. Ewidentnie wszystko poszło w zbiornik.
Tak zawsze mi się wydawało, że ta pompa zasysa paliwo z baku, dlatego tak ważne jest, żeby układ był bardzo szczelny.
Jeszcze nie próbowałem. Zastanawiam się czy cała obudowa nie powinna zostać wymieniona. Wygląda już na mocno zużytą (chyba wcześniej przy wymianie filtra ktoś bardzo mocno się szarpał z odkręceniem dekla).
Szukałem ewentualnej nieszczelności wpompowując pod ciśnieniem paliwo w przewód zasilający od strony pompy paliwa. Wcisnąłem około 5l ropy, żadne połączenie nie zrobiło się nawet lekko mokre. Ewidentnie wszystko poszło w zbiornik.
Czy poradziłes sobie z tym błedem P2539? Mam ten sam problem tylko w customie 2,2 (125PS). Filtry nowe i ciągle wywala ten bład. Co prawda auto odpala normalnie i jak i jeżdzi. Tylko ta obawa, że gdzies w trasie stanie.
Wojtek czy piszac czujnik FPS masz na mysli ten:https://pl.aliexpress.com/item/32804679356.html
|
|