Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] 2.0TDCI Przybywa oleju / wysokie spalanie


mefiu0504
28-09-2019, 09:25
Parę dni temu kupiłem focusa mk2 lift 2.0 tdci 136km 2009, po zakupie wydawałoby się ze jest zbyt wysoki poziom oleju. W drodze powrotnej zauważyłem ze temperatura silnika w trasie oscylowała w granicach 75-80 stopni i spalanie wedle komputera około 9l (z dystrybutora wyszło 7.2l). Po wymianie oleju termostatu i płynu chłodniczego pojechałem w trasę około 300km. Przez pierwsze 100km spalanie pokazywało około 5.8l. Po wyprzedzeniu tira (przez chwile trzymałem obroty powyżej 3000) spalanie zaczęło cały czas rosnąć o 0.1 az do poziomu 7.7 po przejechaniu łącznie 300km. Po dojechaniu do celu okazało się, ze poziom oleju znowu jest za wysoki. Dwa dni przed wyjazdem byłem na komputerze i różnice ciśnień na dpf przy wolnych obrotach pokazywało w granicach 3mbar. I moje pytanie brzmi czym może być spowodowany wzrost oleju po tak krótkiej trasie. Auto moc ma i nie kopci. Dziękuje wszystkim za odpowiedz

luckyboy
28-09-2019, 09:50
Płyn chłodzący zmienił poziom? Jeżeli do oleju nie idzie płyn to idzie ropa - leje wtrysk/wtryskiwacze. Innej możliwości nie widzę.

mefiu0504
28-09-2019, 10:48
Płynu trochę ubyło ale dopiero co był wymieniany, wiec może gdzie zbyło jeszcze trochę powietrza. Mocno wzrosło spalanie tak jakby się dpf wypalał ale przez 200km spalanie tylko rosło. W oleju nie ma płynu raczej, korek jest czysty (nie widać „masła”). Jest opcja ze dpf się próbował przez tyle czasu wypalić i nie mógł skończyć wypalania?

Lukasz2525
28-09-2019, 17:04
Bardzo szybko Ci urosło, ale raczej tak, dpf się wypala albo w ogóle jest uszkodzony i będzie ciągle się wypalał. Musisz obserwować czy olej nie wyjdzie Ci ponad max na bagnecie.

mefiu0504
15-10-2019, 11:37
witam ponownie, przed powrotem do domu wymieniłem olej i filtr oleju na nowy. Przez pierwsze 80km podróży spalanie średnie i chwilowe cały czas były wysokie (ok 8l/100km i 0.7-0.9 na wolnych obrotach). Przy parkowaniu pod centrum handlowym zauważyłem jak "błysnęły" zegary, sprawdziłem spalanie chwilowe i okazało się, że wróciło do wartości ok 0.5l na wolnych obrotach). Przez te 80km oleju przybyło może z 1-2mm na miarce. Przez następne 200km powrotu do domu spalanie oscylowało w granicach 5.7-6l/100km. Nagle 70km od domu zaczęło znowu rosnąc aż do 8l i tak zostało do samego domu. Oleju jakoś specjalnie nie przybyło przez tą podróż. Od tamtego momentu (dwa tygodnie) jeździłem tym samochodem normalnie po mieście (zrobiłem koło 200km), spalanie średnie i chwilowe cały czas były ok (8l/100 w cyklu miejskim i 0.5l na wolnych obrotach, oleju nic nie przybyło przez ten czas). Zamówiłem kabel od Viakena i pojechałem wczoraj sprawdzić, czy usterka znowu powróci. I po przejechaniu około 40km (ok 2500obr/min, prędkość ok 140km/h) znowu spalanie zaczęło rosnąć. Przejechałem tak jeszcze z 80km i spalanie cały czas rosło. Wieczorem sprawdziłem poziom oleju i znowu ponad stan. Podczas jazdy zauważyłem, że w momencie w którym zaczęło to się dziać wzrosła temp przed i za dpf, włączyły się świece żarowe oraz paramtery EGR przestały się zmieniać. Wiecie może czym jest spowodowany aż tak duży wzrost oleju? Podejrzewam, że to przez "wypalanie" DPF, tylko pytanie czemu prze ok 80km nie był w stanie się wypalić. W złączniku printscreeny z forscana.
pierwsze zdjęcie (2) kiedy spalanie było ok, drugie (5) moment załączenia świec żarowych (mniej więcej w podobnym czasie zaczęło rosnąć spalanie), trzecie zrobione jakąś chwilę po załączeniu świec (7) i ostatnie (8) podczas "wypalania" przy jeździe z tą samą prędkością ale z wciśniętym sprzęgłem, żeby sprawdzić korekcję wtryskiwaczy. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź od czego zacząć.

luckyboy
15-10-2019, 11:39
Mogą lać wtryskiwacze i zapychać DPF

mefiu0504
15-10-2019, 11:43
ok, można jakoś te wtryskiwacze sprawdzić (piezo siemensa), dodam, że auto ma moc i nie kopci (dymi), zauważyłem również, że bardziej szarpie tym silnikiem (tak jakby łapał kangura) do 2000obr/min, a przez te dwa tygodnie jak było ok spalanie nie zauważyłem takiego szarpania

luckyboy
15-10-2019, 11:47
Nie dymi bo cały dym idzie w DPF.

mefiu0504
15-10-2019, 11:55
Czy w takim razie wtryski mogą lać tylko podczas wypalania dpf’a a poza tym działać ok? Np wracając do domu ok 200km cały czas było ok, a następnym razem po przejechaniu kawałka (tak jak teraz 40km) zaczynaja lać?

hindus
15-10-2019, 12:06
One nie mogą tylko leją w trakcie wypalania DPF :)

mefiu0504
15-10-2019, 12:08
I rozumiem to, ze leją to nie jest normalne tylko wynika z ich uszkodzenia?

luckyboy
15-10-2019, 12:10
Wtryskiwacze leją z powodu zużycia. Najlepiej ocenić odkręcając DPF i wtedy wystarczy przegazowac. Poza tym lejące wtryskiwacze mogą wypalić tłok.

mefiu0504
15-10-2019, 12:15
co do lania przez to, że są uszkodzone to oczywiście się zgadzam, chodzi mi tylko o to, czemu przy jeździe po mieście ok 200km oleju nic nie przybyło, zdarza się, że podczas trasy 200km jest ok i nagle coś mu "odbija" i zaczyna lać paliwo do oleju. Może nie jest w stanie wypalić dpf i stąd ten problem? Czy nie ma takiej możliwości?

hindus
15-10-2019, 12:29
Procedura wypalania DPF polega na zwiększeniu temperatury wewnątrz filtra co jest realizowane przez zwiększenie dawki paliwa. Nadmiar paliwa miesza się jednak z olejem i rośnie spalanie oraz podnosi się stan paliwa. Ja bym celował w tę stronę.

mefiu0504
15-10-2019, 12:31
Procedura wypalania DPF polega na zwiększeniu temperatury wewnątrz filtra co jest realizowane przez zwiększenie dawki paliwa. Nadmiar paliwa miesza się jednak z olejem i rośnie spalanie oraz podnosi się stan paliwa. Ja bym celował w tę stronę.

Czyli najlepiej zacząć od wyjęcia wtryskiwaczy i wysłania do sprawdzenia. Zastanawia mnie tylko, że nawet podczas "wypalania" korekcje wtryskiwaczy są ok.

hindus
15-10-2019, 12:43
Nie nie nie! To niekoniecznie jest wina wtryskiwaczy tylko częstotliwości procedury wypalania! Ich "lanie" może być poprawnym działaniem a problem leżeć po stronie np. czujników ciśnienia DPF.

luckyboy
15-10-2019, 12:44
Zacznij od rozpięcia układu wydechowego przed DPF to najtańsza opcja. Albo leją wtryskiwacze albo zapchany DPF albo jedno i drugie.

Zawsze możesz zwrócić pojazd z wadą sprzedawcy.

EW1
15-10-2019, 13:03
Daj wtryskiwacze do sprawdzenia ale odradzam odpięcie DPF bo przy niesprawnej turbinie możesz rozbiec silnik i dokonać dzieła zniszczeń . Sprawdź turbinę po stronie gorącej czy nie jest mokra bo zapcha bądź już zapycha ci DPF powodując coraz częstszą procedurę wypalania tak jak wspomina kolega hindus nie koniecznie wtryski . Przy lejących wtryskach spodziewaj się dziur bądź dopiero nadpaleń denka w tłokach a i zawsze istotny jest stan świec żarowych bo przy problemach ECU wchodzi w tryb awaryjny i stąd często jest szarpanie powyżej 2000 obr
Poziom oleju rośnie przy niedokończonej procedurze wypalania bo gdzieś musi spływać nadmiar i miesza się olej napędowy z silnikowym

mefiu0504
15-10-2019, 18:54
Co do ECU to nie zauważyłem żeby przechodził w tryb awaryjny (brak spadku mocy ani kontrolki check). Jak pisałem jeździłem tym autem teraz normalnie przez dwa tygodnie po mieście i wszystko ok, a tylko jak przejechałem kawałek po autostradzie (40km) znowu powrócił wzrost spalania i podniósł się poziom oleju. Auto odpala na zimnym bez problemu. Zdejmę jutro przewód od turbiny i zobaczę czy coś w nim jest. Wiecie może jaka powinna być temperatura przed i za dpf podczas wypalania a jaka podczas normalnej jazdy? Zauważyłem tez ze podczas „wypalania” temperatury te u mnie mocno się zmieniały. Czy może to oznaczać ze procedura wypalania na odcinku ok 80km była z jakiegoś powodu przerywana i rozpoczynana od nowa? Bo z 3/4 stanu oleju po przejechaniu tych 80km zrobiło mi się ponad stan oleju.

EW1
15-10-2019, 21:20
Check nie wywali ale do 2000 obr auto idzie w miarę ale jak przekraczasz tę prędkość obr to zaczynają się szarpania . Coś przekłamuje różnicę ciśnień DPF skoro takie problemy z wypalaniem albo sam DPF czas wymienić bo ma za dużo popiołów . U mnie na wolnych obrotach różnica ciśnień DPF nie przekracza 0.5 0.7 kPa .Co jeszcze mogę dodać to uważaj na zimnym silniku po nocy np jak odpalasz to czy nie ma białego dymu z wydechu który się uspokaja po rozgrzaniu silnika . To objaw dostawania się oleju silnikowego do wydechu (uszczelniacz turbiny) i to on zapycha DPF tak że regeneracja jest coraz częściej .Za rosnący poziom oleju to jak pisałem wcześniej odpowiada przerywana regeneracja DPF

luckyboy
15-10-2019, 21:29
Weź zwróć tego Focusa bo to mina.

yaris1
16-10-2019, 12:02
To jest moja odpowiedź z innego tematu dotycząca Kugi
"Co do częstego wypalania wiem że mamy inne silniki i różne warunki jazdy ale może spróbuj mi to pomogło zacznę od początku. A więc
U mnie jeszcze pół roku temu dopalanie odbywało się co 500/600km z czasem zaczęło spadać, czujnik różnicy ciśnienia na biegu jałowym odkąd zaczęłam sprawdzać nigdy nie pokazywał 0 nawet gdzieś o tym pisałem. Wdałem się kiedyś w dyskusję na temat wypalania DPF i jeden gość zabił mnie odpowiedzią. Ja mu pisałem że gdy zapala mi się kontrolka wrzucam 6 i jadę powyżej 2000 obrotów . A on mi na to że ten silnik najlepiej dopala na 4-ce przy 2000 obrotow. Bo jak twierdzi Na 6-ce ma za duże obciążenie i zadymienie ( ile w tym prawdy ???) Ale mówię sprawdzę, odwożąc syna na studia w drodze powrotnej bach zapaliła się kontrolka więc zwalniam redukcja do czwórki mówię do zjazdu jeszcze 20 kilometrów więc jadę 2000 obrotów nie więcej ( wstyd jak byk jakby był rower na autostradzie to by mnie wyprzedzil ) ale uparcie jadę przejechałem mój zjazd następny ( myślę coś nie tak ale jadę dalej) mijają trzeci zjazd bach kontrolka gaśnie i w momencie gdy zgasła szarpało samochodem jakbym na nitro przełączył dopalanie trwało w sumie 47 kilometrów. Gdy dojechałem do domu zatrzymałem samochód patrzę na forscan a tu niespodzianka czujnik różnicy ciśnienia pokazuje 0. Od tej miałem dopiero dwa razy wypalanie ale po przejechaniu powyżej 500 Kilometrów. Też wypalam na 4-ce ale trwa to góra 10 minut.
Szczerze mówiąc nie wiem czy powodem tak długiego wypalania był jakiś błąd czy gość miał rację. U mnie to zadziałało dla wszystkich którzy posiadają silnik DW10 i nie mają na czujniki 0 , spróbujcie"

danielkoz
05-05-2020, 18:56
Dzień dobry

Panowie i Panie mam problem z autkiem. Na początek problem:
Przybywa oleju w misce w szybkim tempie i przy tym wysokie spalanie 8.8-9,2 l/100km

Po kolej.
Kupiłem focusa i wykonałem wymianę filtrów. oleju itp
Po kilku kursach miasto trasa ok 120 km zapaliła się kontrolka oleju.
Okazało się, że poziom oleju jest powyżej maximum.
Udałem się do mechanika, który orzekł że DPF jest do wymiany.
Wymieniłem DPF (zamiennik ok 1200 zł)
Po odbiorze auta spalanie w trasie 120 km wyszło ok 6,5 l/100 km
Jednak z każdym kilometrem spalanie rosło i doszło do 9,5L w trybie mieszanym i niestety poziom oleju doszedł powyżej maxa.

A i w żadnym z ww. przypadkach nie zaświeciło się chec engine ;/


Mechanik próbował ustalić przyczynę i nie udało się.

Moje próby - kupiłem kabel interfejsu i pokasowałem błędy. Okazuje się że pozostał 1 problem z głośnikiem w radio 1 nie działa.
Poza tym wszystko ok.
Nieprawdopodobnie brzmi iż po sprawdzeniu wtrysków na maszynie ciśnienie wychodzi -ok .

Przy temperaturze poniżej 0 po odpaleniu na zimnym silnikiem chodził nierówno przez chwile i później wracało wszystko do ładu.

Pytanie czy ktoś się spodlał z tym.

Opinie, z którymi się spodlałem
1. Uszkodzone wtryski - leją za dużo paliwa i wpada do oleju. tłumaczyło by to wysokie spalanie i wzrost poziomu oleju jednak po wymianie DPF spalanie było na poziomie 6 L
2. zwarcie w instalacji i błąd wypalania dpf - tylko jak to sprawdzić
3. Czy można wyłączyć wypalanie dpfa x poziomu interfejdu aby wykluczyć lub potwierdzić problem z ciągłym wypalaniem dpf.

Ogólnie proszę o pomoc

Lukasz2525
05-05-2020, 19:09
Wysokie spalanie xD, mi ten silnik pali 12,5.

Żadnych innych błędów? Ja wtryskiwacze zrobiłem i tylko wydałem niepotrzebnie pieniądze, zostaw to na koniec. Jaki masz przebieg? Wyłączenie dpf'u w warsztacie zajmującym się chiptuningiem kosztuje +-800 złotych. Dziwne że nie masz żadnego błędu. Założyli Ci nowe gumowe rurki od dpf'u? Na pewno potrzeba człowieka z komputerem i niech szuka, sprawdzi różnicę ciśnień itp. Może to być też wina tego filtra, ludzi piszą że zamienniki się ciągle dopalają i trzeba wymienić na używany oryginał. Ciężka sprawa ogólnie, mało danych.

Bump: Ale może to być też inna usterka przypadkowo w tym samym czasie.

hindus
05-05-2020, 22:13
Dziwne że nie masz żadnego błędu.
Może czyta takim interfejsem co nie pokazuje 3/4 modułów ;)

danielkoz
06-05-2020, 06:34
Przebieg to 300 tys - dużo / niedużo. Auto jeździ żwawo, nie dymi.
Gumy na dpf wyglądają na nowe.
Do komputera używam FORscana oraz ELMCConfig 0.2.17c

Interface pozwala na dość sporo mi. wypalanie statyczne dpf. a ELM pozwala na grzebanie w ustawieniach i kompie.
Czy możecie Polecić sprawdzone źródło interfejsu np do oryginału
jakieś pomysły

Bump: Czy znajdę gdzieś informacje na co zwrócić uwagę albo co porównać w programie diagnostycznym.
Chodzi mi jak czytać np ciśnienie na wtrskach, ciśnienie w dpf itp Mam dane jednak nie wiem czy są prawidłowe bo takiej wiedzy nie mam ;/

hindus
06-05-2020, 07:09
Pokaż jaki masz interfejs :) bo może jednak właściwy

danielkoz
06-05-2020, 08:09
https://zapodaj.net/ee1e69db2c0d4.png.html

hindus
06-05-2020, 08:46
Popraw link na: https://zapodaj.net/images/ee1e69db2c0d4.png

STN2120 czyli Viaken V4?

danielkoz
06-05-2020, 09:30
STN1170 ELM327 v3 MSCAN Ford USB

hindus
06-05-2020, 10:12
Zatem właściwy :)

N7h4k4lr
06-05-2020, 11:48
Popraw link na: https://zapodaj.net/images/ee1e69db2c0d4.png

STN2120 czyli Viaken V4?
2120 jest niewłaściwy ?

hindus
06-05-2020, 12:06
Czasami sprawia problemy, z tego co kojarzę.

danielkoz
06-05-2020, 12:57
To teraz mając dobry interfejs jak mogę zdiagnozować problem. Jakich parametrów szukać i z czym porównać?

Dariusz_B
07-05-2020, 12:53
Przede wszystkim nie napisałeś czy po wymianie DPF został przeprowadzony jego reset. Zakładam, że tak, ale od oczywistości się zaczyna....

Jeśli reset się odbył, to wrzuć logi pokazujące: CylBal_1, CylBal_2, CylBal_3, CylBal_4, DP_DPF, GLOW_PLUG, EGR_VR (powinien być jeszcze jeden parametr EGR, nie pamiętam nazwy), RPM, TORQUE, VSS, EGT_Pre, EGT_Post. Logi niech pokrywają przynajmniej 10-15 minut jazdy.

danielkoz
12-05-2020, 20:08
Witam

W moim autku dzieją się trochę dziwne rzeczy wysokie spalanie i prawdopodobnie ropa w misce olejowej. Poziom oleju rośnie.

A nie świeci się check engine czy możliwe że ktoś przeprogramował auto czyli wyłączył check engine z poziomu softu? Jak można to sprawdzić?

Lukasz2525
12-05-2020, 20:42
Jakie spalanie i jaki stan oleju? Obserwuj.

Od ciągłego wypalania bez przerwy nie będzie checka, przerabiałem to, wysokie spalanie i rosnący stan oleju. Mi żłopał paliwo, puszczał czarną chmurę w dpf, filtr się ciągle wypalał, oleju przybywało, ale filtr był sprawny i tylko wypalał sadzę, przyczyna wysokiego spalania była w silniku.

danielkoz
03-07-2020, 15:01
https://zapodaj.net/dc79eade87028.jpg.html
Czy można coś wyczytać z tych parametrów?

Bump: https://zapodaj.net/517231f68c6b5.jpg.html

Bump: https://zapodaj.net/517231f68c6b5.jpg.html

Bump: https://zapodaj.net/bd4273b7d9a39.jpg.html

EW1
04-07-2020, 20:58
Co mogę powiedzieć to EGR działa i udział w balansie cylindrów też prawidłowy na obrotach, ilość powietrza w gramach na suw też raczej świadczy o swobodnym przepływie. Może ktoś wypowie się na temat szerokości impulsu otwarcia wtryskiwacza i ciśnieniu na szynie paliwowej ...???

burzaq1
02-11-2021, 09:54
Witam.

Od dłuższego czasu walczę z moim Focusem 2.0 tdci 2009 r. przebieg ok 280 tys. km i nie mogę nic poradzić... Ponad rok temu w trasie zapalił mi się check engine, auto zgasło ale po chwili udało się odpalić. Po powrocie do domu i podpięciu do komputera pokazał się komunikat - zbyt niski poziom dodatku do paliwa oraz zauważyłem podniesiony poziom oleju. Dodatek eolys został uzupełniony(weszło go tylko niecały litr, więc musiał jeszcze być), w komputerze wpisane uzupełnienie, olej zmieniony. Po wizycie w warsztacie kontrolowałem poziom oleju i niestety sukcesywnie go przybywało - wymiana oleju już po 5 tys km. Do tego spalanie z 6/100(robiłem do 1000 km na baku) wzrosło do 9-10/100 km(teraz robię max 550). Znowu warsztat i diagnoza - zatkany DPF. DPF został wyczyszczony. Odebrałem auto i było wszystko ok, olej w normie, spalanie znowu w granicach 6/100 km. Po 2 miesiącach(ok. 4 tys km) jednak spalanie znowu 9-10/100 km, oleju znowu przybywa... Czytałem dużo tematów odnośnie FAP/DPF ale nigdzie nie ma takiego konkretnego przypadku. Odczyty z Forscana pokazują, że DPF nie jest zapchany - ciśnienie różnicowe na biegu jałowym 1,5 kpa, podczas przyspieszania zaobserwowałem max 8 kpa. Jedyne co zauważyłem to poziom dodatku do paliwa, który był dolewany do pełna jakieś 20 tys km temu, a pokazuje ciągle 1,8L i 100%. Momentu wypalania filtra też nie mogę zauważyć. Jedyny błąd jaki udaje się odczytać to P0184-61 -sygnał przerwany w obwodzie czujnika temperatury powietrza A. Może ktoś miał podobny przypadek i rozwiązał problem ?

Fulara
02-11-2021, 13:26
Jeśli przybywa oleju to próbuje wypalić DPF i nie wypala

krzys1968
02-11-2021, 15:02
Czyszczenie Dpf jest na krotka mete , jezeli zapchany to sie wymienia na nowy

jerzu
02-11-2021, 15:04
Dodam że dpf, gdzie stosowany jest dodatek do paliwa, nie da się skutecznie wyczyścić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kamilowy77
01-04-2025, 18:11
Dzień dobry wszystkim. Mam taki problem w ford focus mk2 2.0 tdci 136km 2010 rok, otóż rosnący poziom oleju, nie jest to płyn chłodniczy, ponieważ posprawdzałem i tego nie ubywa. Do tej pory zauważyłem wiele objawów, znacznie podwyższone spalanie w granicach 8,6-8,8 l/100km, delikatne szarpanie w granicach 1700-1900 obrotów silnika, ale głównie, gdy silnik jest rozgrzany, na zimnym nie ma tego problemu. Spalanie na biegu jałowym to 0,8-1l/godzinę... Sprawdzałem go komputerem to różnica ciśnień przed i za dpf to praktycznie 0 (~0,013 bara). Miałem jednak jedną sytuację, która nie była dotychczas opisana. Mianowicie, próbowałem włączyć mu dopalanie komputerem na postoju, auto stało i trzymało 3000 obrotów, jednak po jakichś 3-4 minutach obroty weszły na maksymalne i nie dało się tego w żaden sposób zahamować. Samochodu nie dało się zgasić, więc musiałem "brutalnie" wbić 5 i puścić sprzęgło. Domyślam się, że zdrowe to nie było, ale auto zgasło, a z wylotu rury wydechowej wydostawał się ogień, który łatwo zagasiłem. Po 2 godzinach stania, auto odpaliło bez problemu, ale przez ok 10 km jazdy dość mocno kopciło szarym dymem. Kiedyś myślałem, że rosnący poziom oleju jest spowodowany nieszczelną membraną pompy wysokiego ciśnienia i ją wymieniłem na nową (nie regenerowaną) jednak to nie pomogło. Z tego co czytałem, chyba spróbuję sprawdzić stan turbiny i ją ewentualnie zregenerować, albo wyciąć i wyprogramować dpf. Mechanik zarzeka się, że to nie wina wtrysków, korekcje są ok.
Macie może jakieś sugestie? Chętnie poczytam jakieś rady.

rajman
01-04-2025, 19:00
Bolączka dw10, samochód z jakiegoś powodu myśli że masz zapchany dpf i próbuje się ciągle wypalać.

Ogień i dym z wydechu to niezłe jaja, albo tam jest tak nalane ropy że się od temperatury zajęła albo masz jednak benzynę ;)

Łysy__!
01-04-2025, 19:07
Wtrysków nie sprawdza się na korekty tylko testem przelewowym. Silnik Ci się po prostu rozbiegł. Jakbyś nie zgasił to wyciągnął by cały olej z silnika. Turbo do wymiany, ale nie polecam regeneracji, kup używkę tak abyś mógł ją pomacać. Najlepiej z kolektorem wtedy jakąś większa szansa że auto jeździło do końca i wyjęte z rozbitka. Jakie ciśnienia pokazują czujniki ciśnienia DPF na postoju?

Patryk730
02-04-2025, 08:30
Rosnący poziom oleju w Twoim Focusie MK2 2.0 TDCi może być spowodowany przedostawaniem się niespalonego paliwa do oleju podczas regeneracji filtra DPF. W przypadku gdy proces wypalania DPF nie kończy się prawidłowo, paliwo może mieszać się z olejem, podnosząc jego poziom.


Aby odnieść do tego tematu przychód, należy go regularnie sprawdzać w poziomie oleju oraz obserwować częstotliwość DPF regeneracji. W przypadku niezawarcia problemu zalecana jest diagnostyka wtryskiwaczy i DPF systemu, gdyż zaburzone wtryski mogą doprowadzić do niedopalenia paliwa. :) (https://remontowanie.waw.pl)

Bump: Rosnący poziom oleju w Twoim Focusie MK2 2.0 TDCi może być spowodowany przedostawaniem się niespalonego paliwa do oleju podczas regeneracji filtra DPF. W przypadku gdy proces wypalania DPF nie kończy się prawidłowo, paliwo może mieszać się z olejem, podnosząc jego poziom.


Aby odnieść do tego tematu przychód, należy go regularnie sprawdzać w poziomie oleju oraz obserwować częstotliwość DPF regeneracji. W przypadku niezawarcia problemu zalecana jest diagnostyka wtryskiwaczy i DPF systemu, gdyż zaburzone wtryski mogą doprowadzić do niedopalenia paliwa. :) (https://remontowanie.waw.pl)