Mrmister
12-05-2020, 13:20
Witam, rozglądam się za Mondeo po 2015 roku koniecznie w automacie i mam mały dylemat. Najłatwiej osiągalny wydaje się być TDCi od PSA ze skrzynia Powershift. Jednak o ile silnik tutaj to "podobno" (Francuzka technologia jest OK;) ?:?) dobry wybór o tyle nie wiem co z trwałością Power Shift'a. Jestem zwolennikiem skrzyń A/T hydrokinetycznych. Przeczesałem internet i zostają dwa wybory: benzynowy 2.0 240 KM Ecoboost (ale jak powszechnie wiadomo turbo żyje, turbo pije) i taki mały motor przy tej mocy może powodować pękanie głowicy...? albo 2.0 TDCi 180 KM z A/T Power Shift (dwa sprzęgła:? ) Co polecacie Wy? mogą być inne opcje silnikowe
piotrek305
12-05-2020, 14:17
to moze Peugeot 508 z tym samym silnikiem i hyrokinetykiem ? :) bardzo dobre auto.
Mrmister
12-05-2020, 14:37
to moze Peugeot 508 z tym samym silnikiem i hyrokinetykiem ? :) bardzo dobre auto.
Błagam... Ja się tutaj o silnik PSA obawiam w Fordzisku a kolega mi proponuje francuską jednostkę a co za tym idzie francuską blachę, francuskie wiązki kabli, francuskie zawieszenie, francuskie siedzenia, kierownice i deskę rozdzielczą a na koniec francuski ECU :570::570::570:
Wróćmy na ziemię ja nadal wierny Fordowi...;)
piotrek305
12-05-2020, 19:23
widać, że Twoja wiedza motoryzacyjna nie jest za bogata skoro twierdzisz, że francuz to zło :)
slawek-kali
13-05-2020, 20:53
jaki budzet? silnik juz dawno nie jest PSA.. co najwyzej przy wspolpracy, a nowe ecoblue to juz inny wynalazek. Odnosnie skrzyni to PS drugiej generacji mozna spokojnie polecic.
Odnosnie PUG sie nie wypowiadam, nie to forum.
Mrmister
14-05-2020, 11:59
jaki budzet? silnik juz dawno nie jest PSA.. co najwyzej przy wspolpracy, a nowe ecoblue to juz inny wynalazek. Odnosnie skrzyni to PS drugiej generacji mozna spokojnie polecic.
Odnosnie PUG sie nie wypowiadam, nie to forum.
Budżet to 55.000 najchętniej wersja Titanium ze względu na full LED i bajery w środku, ale mogą być też z xenonami jak się trafi dobra wersja z małym przebiegiem. Jak to dawno nie PSA? Ja poluje na 2015+ Od którego roku była druga generacja PowerShift'a?
Jeszcze pytanie jak z DPF'em i jego żywotnością przy przebiegu rzędu 120-150 tyś. km. i czy to prawda że pasek w wersji TDCI 180 km zalecają wymieniać co 200 tyś?
piotrek305
14-05-2020, 12:35
w mk5 nie ma xenonów :) albo full led albo zwykła żarówka w soczewce :)
Mrmister
14-05-2020, 12:40
w mk5 nie ma xenonów :) albo full led albo zwykła żarówka w soczewce :)
Dzięki za fachową opinie. Nie wiedziałem o tym... Straszna kicha, pozostaje szukać wersji Titanium
Podpowie ktoś po jakim czasie niedomaga DPF i od którego roku była skrzynia Power Shift drugiej generacji?
slawek-kali
14-05-2020, 19:26
modele mk5 maja "nowsza" skrzynie , o dpf nic mi nie wiadomo zeby sie psuł..