Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Zapowietrzjący sie układ chłodzienia
Bladerx23 12-05-2020, 20:08 Witam Forumowiczów :)
Mam pytanie bo mnie trafia co chwile słyszę w aucie przepływający płyn chłodniczy w okolicy nagrzewnicy tak przypuszczam. Wtedy podnosi się stan płynu chłodniczego w zbiorniczku - zapowietrza się układ chłodzenia tak mniemam. Szukał gazownik znajomy mechanik niby nie ma nieszczelności :?
Test CO2 na szczelność głowicy negatywny - teoretyczne uszczelka ok. Co ciekawe po nawet 5 godzinach od jazdy odkręcając korek od zbiornika schodzi ciśnienie.
Jak mi się stan podniesie postawie auto na górce wtedy odkręcę korek zapalę auto i z przelewu płynu i z węża który zaciąga płyn wydostają się banki powietrza.
Moje pytanie czy głowicę szlak trafia czy mam może nieszczelność nagrzewnicy ?
Dziękuję za pomoc
Napewno bym wykluczył nieszczelność nagrzewnicy. Gdyby takowa była, to płyn by uciekał na zewnątrz. Sam stwierdziłeś, ze ciśnienie w układzie chłodzenia jest wyższe od atmosferycznego. Skoro do płynu dostają się gazy, to musi być nieszczelność z komorą, która ma wyższe ciśnienie niż te panujące w układzie chłodzenia. Ja bym raz jeszcze sprawdził czy napewno nie ma CO2 w płynie. Druga sprawa, to czy LPG ma jakiś wspólny element z chodzeniem? Raczej chyba nie, bo gaz wtryskiwany jest już bezpośrednio do cylindrów i nie stosuje się już chyba archaicznych parowników (?) a czy jak pojawia się w układzie powietrze, to ubywa płynu?
Co do uszczelki pod głowica to nie jedyne potencjalne miejsce. Może to być jeszcze chłodnica EGR, albo najgorzej głowica.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bladerx23 13-05-2020, 01:01 Druga sprawa, to czy LPG ma jakiś wspólny element z chodzeniem? Raczej chyba nie,
Parownik jest dopięty szeregowo za nagrzewnicą jak pamiętam.
Bump: Najbardziej bym się zastanawiał nad chłodnicą EGR oby to było przyczyną :)
Czy da się zrobić test obecności LPG w płynie? Jakby się okazało ze to gaz, to chyba to nie jest bardzo bezpieczne.
Jeżeli to chłodnica EGR, to będzie co2 w płynie. Nie wiem czy Twój silnik tak ma, ale są jeszcze intercoolery chłodzone wodą.
A co z płynem? Ubywa go?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bladerx23 13-05-2020, 01:26 Czy da się zrobić test obecności LPG w płynie? Jakby się okazało ze to gaz, to chyba to nie jest bardzo bezpieczne.
Jeżeli to chłodnica EGR, to będzie co2 w płynie. Nie wiem czy Twój silnik tak ma, ale są jeszcze intercoolery chłodzone wodą.
A co z płynem? Ubywa go?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Od samego początku płynu ubywało ale minimalnie. W serwisie sprawdzali niby i nic wszystko ok. Odnośnie LPG w płynie powinien chyba wykazać test CO2 robiłem go z 3 tyg. te,u wyszedł ok.
Nie byłbym taki pewny. Test co2 ma wykryć spaliny. LPG to nie co2.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
darmodziej 13-05-2020, 05:46 Odnośnie LPG w płynie powinien chyba wykazać test CO2
Spróbuj czujnikiem gazu, np takim, jaki używa się w domu.
Bladerx23 13-05-2020, 21:46 Spróbuj czujnikiem gazu, np takim, jaki używa się w domu.
Spróbuję, poza tym zastanawiałem się jak źle jeśli się mylę to poprawcie- wyłączę gaz( będę jeździł na pb ) odpowietrzę układ jeśli to z parownika to po wyłączonym lpg nie powinno się zapowietrzać ?
Bump: Jeśli ucieka przez parownik oczywiście.
darmodziej 14-05-2020, 04:49 wyłączę gazZakręć zawór na butli.
Bladerx23 14-05-2020, 19:06 Sprawa się wyjaśniła na 90% - drugi raz byłem u sąsiada na test C02 - pozytywny f.... :evil: Teraz tylko czy sama uszczelka czy też głowicę szlak trafił zobaczymy jutro
Bump: Tak się zastanawiam czy te silniki są takie delikatne, raczej wątpię że to wina gazu
Bladerx23 14-05-2020, 23:50 Jak silnik będzie rozebrany zastanawiam się na wymianą rozrządu od razu mam przejechane 90 kkm. Jak uważacie ?
darmodziej 15-05-2020, 13:56 Oczywista sprawa. Szkoda stary zakładać, zwłaszcza przy takim przebiegu.
Bladerx23 15-05-2020, 20:51 Jakbym jeszcze trochę jeździł to myślę że i dół silnika był by do naprawy
RyszardaTrzeciaWaza 16-05-2020, 05:47 zastanawiam się na wymianą rozrządu od razu mam przejechane 90 kkm
Pasek na pewno, a rolki czy są do wymiany ocenia się organoleptycznie, bo mogą być dobre przy takim przelocie.
Edycja: Zerknąłem na cenę rozrządu w tym silniku, jest tani jak barszcz więc spokojnie wymień komplet. Tam jest tylko napinacz i pompa wody. Koszt 300-400zł.
Bladerx23 16-05-2020, 11:27 [QUOTE=Edycja: Zerknąłem na cenę rozrządu w tym silniku, jest tani jak barszcz więc spokojnie wymień komplet. Tam jest tylko napinacz i pompa wody. Koszt 300-400zł.[/QUOTE]
Zgadza się cena malutka sam też sprawdzałem - będzie nowy.
Czy ktoś wie orientacyjne ceny nowej głowicy ewentualnie wzmocnionej jeśli taka jest ?
Dzwoniłem do warsztatu w Lesznie- mówią że jest to coraz częstszy przypadek
uszkodzona głowica i 1.5 ecoboost, i volvo 1.5 turbo - ten sam silnik:?
Auto 90 kkm nalatane a tu uszczelka min.
Cena nowej głowicy powali ciebie na kolana. Trzeba szukać używki i sprawdzić.
Bladerx23 17-05-2020, 10:14 Orientujecie się może czy ten silnik ma chłodnicę spalin?
Bladerx23 18-05-2020, 18:40 Jakby ktoś mógł sprawdzić czy 1.5 ecoboost silnik UNCA ma EGR z chłodnicą. Z góry dziękuję
Bladerx23 03-06-2020, 23:35 Sprawa się powoli rozjaśnia u mnie - uszkodzony termostat gotował płyn i co za tym idzie szlak trafił uszczelkę, głowica pojechała na szczelność.
Mam pytanie byłem na oględzinach auta mam kilka zdjęć bloku i głowicy.
Mechanicy dziwili się czemu głowica ma taki nagar - wrzucę zdjęcia
Bump:
Bump: https://zapodaj.net/f04d1fc7f5e0b.jpg.html
Bump: https://zapodaj.net/4406b12de80bf.jpg.html
https://zapodaj.net/af2ef9c8b7045.jpg.html
https://zapodaj.net/d46ea1e555c48.jpg.html
https://zapodaj.net/17926af80e886.jpg.html
Bump: Nie znam się ale po zdjęciach głowica wygląda jakby miała z 250 tys. km a nie 89 tyś km.
Czy ten nagar spowodowany jest przegrzanym płynem? Olej wymieniany był średnio co 13 tyś km, ale po stanie głowicy wygląda to słabo. Czy to normalka w tych silnikach ?
Dziękuję za pomoc
Bump: Uszczelka puściła pomiędzy 2 a 3 cylindrem
taki nagar to raczej norma w silnikach z bezpośrednim wtryskiem
Trochę dziwna teoria, że uszkodzony termostat gotował płyn. Raczej bym skupił się na instalacji gazowej, czy to nie ona spowodowała ta usterkę. (wyzsza temperatura spalania gazu).
Bladerx23 04-06-2020, 09:49 Dziękuję za odpowiedź. Jeśli chodzi o termostat wezmę go do sprawdzenia.Wiecie może gdzie znajduję się - w którym miejscu czujnik płynu od chłodzenia? Płyn ubywał minimalnie od początku jazdy autem w serwisie mówili że wszystko ok. Jeśli chodzi o gaz to auto miało 8 tyś km robioną regulację luzu zaworowego.
darmodziej 04-06-2020, 19:17 Trochę dziwna teoria, że uszkodzony termostat gotował płyn.Jak myślisz, co się stanie, jak termostat będzie zamknięty, a silnik będzie pracował?
Bladerx23 04-06-2020, 21:53 Tak się zastanawiam na zdjęciach ten nagar czy to normalne na zaworach i tłoku , czy jest to przez spalanie stukowe - ewentualnie wina przegrania ?
Czy można ten nagar z bloku wyczyścić?
Jak myślisz, co się stanie, jak termostat będzie zamknięty, a silnik będzie pracował?
A myślisz że gdy termostat się zamyka to całkowicie blokuje przepływ? Minimalnie zawsze jest obieg, to jest zaprojektowane tak, że nawet w przypadku awarii termostatu układ musi pracować. Poza tym jak już najczęściej termostaty nawalaja w pozycji otwartej kiedy bimetal stracił swoje właściwości i przy nagrzewaniu cieczy przestał się rozciągać.
Z tego powodu nie wierzę że to wina termostatu. Szukalbym przyczyny w instalacji gazowej.
darmodziej 05-06-2020, 09:18 A mi termostat został w pozycji zamkniętej i płyn się zagotował. Mało jeszcze w życiu widziałeś.
Bladerx23 06-06-2020, 08:16 Czy ktoś się może orientuje gdzie znajduje się czujnik temp. od płynu chłodzącego ? Dlaczego miałem podczas jazdy autem 90 stopni więcej nie?
|