Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Zapowietrzjący sie układ chłodzienia


Bladerx23
12-05-2020, 20:08
Witam Forumowiczów :)
Mam pytanie bo mnie trafia co chwile słyszę w aucie przepływający płyn chłodniczy w okolicy nagrzewnicy tak przypuszczam. Wtedy podnosi się stan płynu chłodniczego w zbiorniczku - zapowietrza się układ chłodzenia tak mniemam. Szukał gazownik znajomy mechanik niby nie ma nieszczelności :?
Test CO2 na szczelność głowicy negatywny - teoretyczne uszczelka ok. Co ciekawe po nawet 5 godzinach od jazdy odkręcając korek od zbiornika schodzi ciśnienie.
Jak mi się stan podniesie postawie auto na górce wtedy odkręcę korek zapalę auto i z przelewu płynu i z węża który zaciąga płyn wydostają się banki powietrza.
Moje pytanie czy głowicę szlak trafia czy mam może nieszczelność nagrzewnicy ?
Dziękuję za pomoc

lsulima
13-05-2020, 00:40
Napewno bym wykluczył nieszczelność nagrzewnicy. Gdyby takowa była, to płyn by uciekał na zewnątrz. Sam stwierdziłeś, ze ciśnienie w układzie chłodzenia jest wyższe od atmosferycznego. Skoro do płynu dostają się gazy, to musi być nieszczelność z komorą, która ma wyższe ciśnienie niż te panujące w układzie chłodzenia. Ja bym raz jeszcze sprawdził czy napewno nie ma CO2 w płynie. Druga sprawa, to czy LPG ma jakiś wspólny element z chodzeniem? Raczej chyba nie, bo gaz wtryskiwany jest już bezpośrednio do cylindrów i nie stosuje się już chyba archaicznych parowników (?) a czy jak pojawia się w układzie powietrze, to ubywa płynu?
Co do uszczelki pod głowica to nie jedyne potencjalne miejsce. Może to być jeszcze chłodnica EGR, albo najgorzej głowica.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Bladerx23
13-05-2020, 01:01
Druga sprawa, to czy LPG ma jakiś wspólny element z chodzeniem? Raczej chyba nie,
Parownik jest dopięty szeregowo za nagrzewnicą jak pamiętam.

Bump: Najbardziej bym się zastanawiał nad chłodnicą EGR oby to było przyczyną :)

lsulima
13-05-2020, 01:03
Czy da się zrobić test obecności LPG w płynie? Jakby się okazało ze to gaz, to chyba to nie jest bardzo bezpieczne.

Jeżeli to chłodnica EGR, to będzie co2 w płynie. Nie wiem czy Twój silnik tak ma, ale są jeszcze intercoolery chłodzone wodą.
A co z płynem? Ubywa go?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Bladerx23
13-05-2020, 01:26
Czy da się zrobić test obecności LPG w płynie? Jakby się okazało ze to gaz, to chyba to nie jest bardzo bezpieczne.

Jeżeli to chłodnica EGR, to będzie co2 w płynie. Nie wiem czy Twój silnik tak ma, ale są jeszcze intercoolery chłodzone wodą.
A co z płynem? Ubywa go?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Od samego początku płynu ubywało ale minimalnie. W serwisie sprawdzali niby i nic wszystko ok. Odnośnie LPG w płynie powinien chyba wykazać test CO2 robiłem go z 3 tyg. te,u wyszedł ok.

lsulima
13-05-2020, 01:29
Nie byłbym taki pewny. Test co2 ma wykryć spaliny. LPG to nie co2.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

darmodziej
13-05-2020, 05:46
Odnośnie LPG w płynie powinien chyba wykazać test CO2
Spróbuj czujnikiem gazu, np takim, jaki używa się w domu.

Bladerx23
13-05-2020, 21:46
Spróbuj czujnikiem gazu, np takim, jaki używa się w domu.
Spróbuję, poza tym zastanawiałem się jak źle jeśli się mylę to poprawcie- wyłączę gaz( będę jeździł na pb ) odpowietrzę układ jeśli to z parownika to po wyłączonym lpg nie powinno się zapowietrzać ?

Bump: Jeśli ucieka przez parownik oczywiście.

darmodziej
14-05-2020, 04:49
wyłączę gazZakręć zawór na butli.

Bladerx23
14-05-2020, 19:06
Sprawa się wyjaśniła na 90% - drugi raz byłem u sąsiada na test C02 - pozytywny f.... :evil: Teraz tylko czy sama uszczelka czy też głowicę szlak trafił zobaczymy jutro

Bump: Tak się zastanawiam czy te silniki są takie delikatne, raczej wątpię że to wina gazu

Bladerx23
14-05-2020, 23:50
Jak silnik będzie rozebrany zastanawiam się na wymianą rozrządu od razu mam przejechane 90 kkm. Jak uważacie ?

darmodziej
15-05-2020, 13:56
Oczywista sprawa. Szkoda stary zakładać, zwłaszcza przy takim przebiegu.

Bladerx23
15-05-2020, 20:51
Jakbym jeszcze trochę jeździł to myślę że i dół silnika był by do naprawy

RyszardaTrzeciaWaza
16-05-2020, 05:47
zastanawiam się na wymianą rozrządu od razu mam przejechane 90 kkm
Pasek na pewno, a rolki czy są do wymiany ocenia się organoleptycznie, bo mogą być dobre przy takim przelocie.


Edycja: Zerknąłem na cenę rozrządu w tym silniku, jest tani jak barszcz więc spokojnie wymień komplet. Tam jest tylko napinacz i pompa wody. Koszt 300-400zł.

Bladerx23
16-05-2020, 11:27
[QUOTE=Edycja: Zerknąłem na cenę rozrządu w tym silniku, jest tani jak barszcz więc spokojnie wymień komplet. Tam jest tylko napinacz i pompa wody. Koszt 300-400zł.[/QUOTE]

Zgadza się cena malutka sam też sprawdzałem - będzie nowy.
Czy ktoś wie orientacyjne ceny nowej głowicy ewentualnie wzmocnionej jeśli taka jest ?
Dzwoniłem do warsztatu w Lesznie- mówią że jest to coraz częstszy przypadek
uszkodzona głowica i 1.5 ecoboost, i volvo 1.5 turbo - ten sam silnik:?
Auto 90 kkm nalatane a tu uszczelka min.

Deryll
16-05-2020, 12:28
Cena nowej głowicy powali ciebie na kolana. Trzeba szukać używki i sprawdzić.

Bladerx23
17-05-2020, 10:14
Orientujecie się może czy ten silnik ma chłodnicę spalin?

Bladerx23
18-05-2020, 18:40
Jakby ktoś mógł sprawdzić czy 1.5 ecoboost silnik UNCA ma EGR z chłodnicą. Z góry dziękuję

Bladerx23
03-06-2020, 23:35
Sprawa się powoli rozjaśnia u mnie - uszkodzony termostat gotował płyn i co za tym idzie szlak trafił uszczelkę, głowica pojechała na szczelność.
Mam pytanie byłem na oględzinach auta mam kilka zdjęć bloku i głowicy.
Mechanicy dziwili się czemu głowica ma taki nagar - wrzucę zdjęcia

Bump:

Bump: https://zapodaj.net/f04d1fc7f5e0b.jpg.html

Bump: https://zapodaj.net/4406b12de80bf.jpg.html
https://zapodaj.net/af2ef9c8b7045.jpg.html
https://zapodaj.net/d46ea1e555c48.jpg.html
https://zapodaj.net/17926af80e886.jpg.html

Bump: Nie znam się ale po zdjęciach głowica wygląda jakby miała z 250 tys. km a nie 89 tyś km.
Czy ten nagar spowodowany jest przegrzanym płynem? Olej wymieniany był średnio co 13 tyś km, ale po stanie głowicy wygląda to słabo. Czy to normalka w tych silnikach ?
Dziękuję za pomoc

Bump: Uszczelka puściła pomiędzy 2 a 3 cylindrem

rajman
04-06-2020, 06:31
taki nagar to raczej norma w silnikach z bezpośrednim wtryskiem

karloss
04-06-2020, 06:33
Trochę dziwna teoria, że uszkodzony termostat gotował płyn. Raczej bym skupił się na instalacji gazowej, czy to nie ona spowodowała ta usterkę. (wyzsza temperatura spalania gazu).

Bladerx23
04-06-2020, 09:49
Dziękuję za odpowiedź. Jeśli chodzi o termostat wezmę go do sprawdzenia.Wiecie może gdzie znajduję się - w którym miejscu czujnik płynu od chłodzenia? Płyn ubywał minimalnie od początku jazdy autem w serwisie mówili że wszystko ok. Jeśli chodzi o gaz to auto miało 8 tyś km robioną regulację luzu zaworowego.

darmodziej
04-06-2020, 19:17
Trochę dziwna teoria, że uszkodzony termostat gotował płyn.Jak myślisz, co się stanie, jak termostat będzie zamknięty, a silnik będzie pracował?

Bladerx23
04-06-2020, 21:53
Tak się zastanawiam na zdjęciach ten nagar czy to normalne na zaworach i tłoku , czy jest to przez spalanie stukowe - ewentualnie wina przegrania ?
Czy można ten nagar z bloku wyczyścić?

karloss
05-06-2020, 09:03
Jak myślisz, co się stanie, jak termostat będzie zamknięty, a silnik będzie pracował?

A myślisz że gdy termostat się zamyka to całkowicie blokuje przepływ? Minimalnie zawsze jest obieg, to jest zaprojektowane tak, że nawet w przypadku awarii termostatu układ musi pracować. Poza tym jak już najczęściej termostaty nawalaja w pozycji otwartej kiedy bimetal stracił swoje właściwości i przy nagrzewaniu cieczy przestał się rozciągać.
Z tego powodu nie wierzę że to wina termostatu. Szukalbym przyczyny w instalacji gazowej.

darmodziej
05-06-2020, 09:18
A mi termostat został w pozycji zamkniętej i płyn się zagotował. Mało jeszcze w życiu widziałeś.

Bladerx23
06-06-2020, 08:16
Czy ktoś się może orientuje gdzie znajduje się czujnik temp. od płynu chłodzącego ? Dlaczego miałem podczas jazdy autem 90 stopni więcej nie?