Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Dzienne i kierunkowskazy led z aftermarketu
Siema :) wczoraj zamontowałem sobie taki uniwersalny zestaw świateł dziennych i kierunkowskazów led w jednym,jest jednak nie mały problem,gdy zapale auto i włączę światła po włączeniu kierunkowskazu nie miga on tak jak powinien tylko działa jak stroboskop z połową mocy,gdy auto zgaszę problemu nie ma,dodam że zestaw zamontowany przez przekaźnik,montowałem to kiedyś w innym aucie i nie było problemu.
Czy jest coś o czym nie wiem w tym aucie?
technik08 19-05-2020, 17:14 Wrzuć dokładną nazwę modułu lub jego opis i schemat podłączenia .
Wrzuć dokładną nazwę modułu lub jego opis i schemat podłączenia .
Instrukcja podłączenia przekaźnika do świateł DRL:
PIN nr 30 - podłączyć do plus (+) stacyjki
PIN nr 85 - podłączyć do masy
PIN nr 86 - podłączyć do plus (+) świateł mijania
PIN nr 87 - obciąć i zaizolować
PIN nr 87a - podłączyć do plus (+) świateł do jazdy dziennej
Na początku podłączyłem pin 86 pod mijania jak w opisie ale myślałem że to może być problem więc podłączyłem go pod pozycję ale nic to nie dało.
technik08 19-05-2020, 18:20 Nie bardzo rozumiem funkcje przewodów podłączonych do radiatora . Być może problemem jest elektronika sterująca kierunkowskazami . Spróbuj podłączyć żarówkę 12V5W równolegle do cokołu wkładanego w gniazdo kierunkowskazów .
Jeśli pomoże zamień żarówkę na rezystor 200ohm 2W.
Nie bardzo rozumiem funkcje przewodów podłączonych do radiatora . Być może problemem jest elektronika sterująca kierunkowskazami . Spróbuj podłączyć żarówkę 12V5W równolegle do cokołu wkładanego w gniazdo kierunkowskazów .
Jeśli pomoże zamień żarówkę na rezystor 200ohm 2W.
To nie jest tylko radiator tylko rezystor powodujący brak błędu szybkiego migania kierunkowskazu
technik08 19-05-2020, 20:41 Czyli jeśli nie jest spalony to nie powinno być stroboskopu . Jak na zdjęciu napisano - brak błędu , brak hiper błysku .
To musiały by być spalone oba bo po obu stronach jest to samo :evil:
technik08 20-05-2020, 18:51 Sprawdź omomierzem , czy mają 6 ohm.
Ale jakby były spalone to problem był by cały czas a u mnie jest tylko po odpaleniu silnika!
technik08 20-05-2020, 19:35 Czyli zapłon masz włączony , a silnik stoi ?
Tak jak włącze zapłon i silnik stoi wszystko działa bez względu czy światła mijania lub same pozycyjne są włączone,natomiast po odpaleniu auta kierunkowskazy działają poprawnie tylko gdy światła są wyłączone,natomiast jak zapale światła kierunki zaczynają działać jak stroboskop.
technik08 20-05-2020, 20:18 Przychodzi mi już tylko do głowy napięcie ładowania - albo jest większe od 14,4V , albo elektronika ledów jest wadliwa .
krakersik 20-05-2020, 20:32 Gdzieś już był o tym wątek że pod odpaleniu silnika zmienia się napięcie i dlatego ledy działają jak stoboskopy.
Ja mam u siebie dzienne/kierunki ale zrobione na przełącznik bez przekaźnika i działają.
A jest opcja że może zakłócać coś innego? mam halogeny ledowe z ringami (ringi podpięte pod pozycję) i ledowe żarówki pozycyjne,może tu jest coś co zakłóca?
tomcyg12 04-08-2021, 17:57 Kupiłem zestaw dziennych montowany w tych trójkątach w zderzaku. Jaki, że ich przekaźnik nie wyłączał ledów tylko zmniejszał siłę święcenia, podłączyłem ledy na krótko według sprawdzonych montażów przez elektryków. A mianowicie plus do plusa po stacyjce a minus do plusa z postojowych. I wtedy po włączeniu postojowych ledy gasną. I tak było do momentu odpalenia silnika. Wtedy zaczęły zażyć. I na tym skończyły swój żywot, 150 zł psu w d... Metoda niby skuteczna i bezpieczna a jak widać, po odpaleniu silnika i rozpoczęciu ładowania coś poszło nie tak. Jeszcze jedna uwaga, podłączyłem plus po stacyjce do bezpiecznika w skrzynce bezpieczników w komorze silnika od strony przodu auta. Wtedy plus na skrzynce pojawia się po otwarciu drzwi, a znika po około minucie po zamknięciu drzwi. A jest bezpiecznik od strony kabiny 5amper koło 15 Amper, który prąd dostaje po zapłonie i gaśnie od razu po wyłączeniu zapłonu.
Kupiłem i zakładałem takie dzienne (w "trójkątach") co prawda w ASO Forda - ale tak właśnie świeciły - po włączeniu świateł mijania przygasały - czego nie podważał nawet diagnosta na corocznych przeglądach rejestracyjnych w stacji badań.
Poprzedni właściciel założył ten wynalazek i też mam ten problem, chciałbym to naprawić przed przeglądem za 2 tygodnie. Co ciekawe, stałem przed samochodem, dziewczyna odpaliła, i to nie jest tak że od razu zaczynają mrugać i świecić słabiej, tylko po około 7 sekundach.
Może komuś udało się już z tym uporać? Myślę nad zamówieniem jakiegoś stabilizatora napięcia lub przetwornicy
Dobra, tu opisali co zrobić w wypadku tego efektu ale obrazek ze schematem zniknął
https://www.focusfanatics.com/threads/issue-with-pulsing-drl-leds-solved-focus-s-se-ti-2012-2013.670537/
Poczytałem jeszcze i na 99% rozwiązaniem będzie to coś
https://allegro.pl/oferta/filtr-przeciwzakloceniowy-xenon-hid-error-canbus-11741389069
Pytanie tylko, jak to podłączyć? Bo to jest stworzone żeby wstawić to między zasilanie źródła światła a samo źródło. A w przypadku tych ledów jest tak, że do klosza idzie tylko plus, o ile się nie mylę.
thesperado 10-09-2023, 21:58 Czy aby na pewno te DRL-e są zasilane PWM? Masz schemat jak są podłączone?
Z opisu na tamtym forum wynika że to żarówki są zasilane przez PWM, żeby wydłużyć ich żywotność (bo w jednostce czasu są krócej obciążone)
Druga sprawa że na szczęście nie miałem drutowania i miałem w lampach oryginalne gniazda pod żarówki. Później zauważyłem że mogę zostawiać samochód z włącznikiem ustawionym na światła mijania - myślałem że one (albo pozycyjne) nie będą gasnąć po zgaszeniu auta. A gasną. A skoro chodziło mi tylko o to żebym nie musiał za każdym razem włączać i wyłączać świateł, to dla mnie temat jest zamknięty..
|