Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] jaki program i interfejs do diagnostyki
matgolab 22-06-2009, 10:35 Witam serdecznie!! Czy wie ktoś gdzie i za ile można kupić interface do c-maxa z 2004 roku?? Bo na allegro nie mogłem tego znaleźć.. najlepiej żeby w zestawie był kabel z aplikacją, ale może być sam kabel łączący autko z laptopem :) Pozdrawiam!!
Np. ja mam taki i działa :diabelek: Taki (http://www.moto.allegro.pl/item658243243_chevrolet_hyundai_ford_96_08_napraw_ sam_elm_327.html)
Joker007 22-06-2009, 20:14 kolego leonov obsługa ciezka ? bo tez mam zamiar kupic taki interfejs. Działa tylko do forda czy w innych tez sprawdzałes ?
glucosum 22-06-2009, 21:01 Też szukam kabelka do c-maxa. Przeglądałem wiele aukcji. Ceny są podobne ale te konkretne interfacy z ELM 327 służą wyłącznie do DIAGNOSTYKI. Mozna z czytać dane ale nic nie można zmienić. Ew. można wyłączyć kontrolkę Błędu silnika.
Czy ktos dysponujący większą wiedzą mógłby podpowiedzieć rozwiązanie które służyło by do czegoś więcej niż diagnostyki. Aby można pozmieniać ustawienia w komputerze. Absolutnie nie zalezy mi na tym żeby cofać licznik ale taki super okrojony WDS do podłączenia do laptopa by się przydał. :P
Z mojej wiedzy wynika że do gniazda w fordzie można podłączyć się na co najmniej 3 sposoby :
- Can
- K line
-
Co do oprogramowania to te podstawowe są darmowe i można je ściągnąć z internetu. I śa w wiekszości tak naosane że nie ma znaczenia przez jaki moduł diagnostyczny są podłączone i tak działają tak samo .....
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=72775
a pochodzi z tej strony
http://focus.korona-pl.com/TIS/index.html#top
Mi wyświetla się dodatkowo Diagnostyczne kody usterek (DTC) z numerem ale ponieważ jeszcze żadnej nie mam nie mogę stwierdzić czy to działa więc zwykły interface mnie nie urządza :>
Zalezy co kto co chce robić do samej diagnostyki jest OK ale nie powiem jak było by coś lepszego ....:diabelek:
glucosum 24-06-2009, 14:41 ale nie powiem jak było by coś lepszego
No właśnie może by ktoś coś podpowiedział.
Grzegorz PL 15-10-2009, 17:42 dziala ok, ale trzeba sie zaopatrzyc w oprogramowanie ktore troche kosztuje...
no i proste to w obsludze nie jest.
glucosum 15-10-2009, 17:56 dziala ok, ale trzeba sie zaopatrzyc w oprogramowanie ktore troche kosztuje...
no i proste to w obsludze nie jest.
Możesz podać więcej danych. Jaki kabel, jaki program i co można zmieniać?
Możesz podać więcej danych. Jaki kabel, jaki program i co można zmieniać?
Kabelek w tej cenie to tylko na LM327 i zmienić raczej się nic da do tego celu służą inne interfejsy np. Taki za ok 3000 (http://www.moto.allegro.pl/item775901832_interfejs_tester_vcm_ids_ford_rotund a_nowy_v_62.html) lub WDS za ok 7000 (http://www.moto.allegro.pl/item772845629_tester_ford_mazda_wds_pl_pl_diagnost yka_aso.html) :one:
glucosum 16-10-2009, 10:22 Gdyby tak się zrzucić, i kupić to w 30 forumowiczów to by się zwróciło.
Ale to nie jest realne. Oj na pewno nie :roll: niestety. Chyba że .......
kolopeter 16-10-2009, 10:37 pozniej zalozyc warsztat i odplatnie np. zczytywac bledy reszcie uzytkownikow. szybko sie zwroci :)
to moze isc dalej i w ogole otworzyc pelna diagnostyke. jako ze byloby nas 30 do zrzutki to kazdy by musial popracowac tylko 1 dzien w miesiacu a w lutym 2 mialoby szczescie w ogole nie pracowac hehe :)
Zapomnieli wspomnieć że do aut po 2004 trzeba się w IDS wyposażyć :wink:
mkaminski100 19-10-2009, 12:11 Też szukam kabelka do c-maxa. Przeglądałem wiele aukcji. Ceny są podobne ale te konkretne interfacy z ELM 327 służą wyłącznie do DIAGNOSTYKI. Mozna z czytać dane ale nic nie można zmienić. Ew. można wyłączyć kontrolkę Błędu silnika.
Czy ktos dysponujący większą wiedzą mógłby podpowiedzieć rozwiązanie które służyło by do czegoś więcej niż diagnostyki. Aby można pozmieniać ustawienia w komputerze. Absolutnie nie zalezy mi na tym żeby cofać licznik ale taki super okrojony WDS do podłączenia do laptopa by się przydał. :P
Z mojej wiedzy wynika że do gniazda w fordzie można podłączyć się na co najmniej 3 sposoby :
- Can
- K line
-
Co do oprogramowania to te podstawowe są darmowe i można je ściągnąć z internetu. I śa w wiekszości tak naosane że nie ma znaczenia przez jaki moduł diagnostyczny są podłączone i tak działają tak samo .....
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=72775
a pochodzi z tej strony
http://focus.korona-pl.com/TIS/index.html#top
Mi wyświetla się dodatkowo Diagnostyczne kody usterek (DTC) z numerem ale ponieważ jeszcze żadnej nie mam nie mogę stwierdzić czy to działa więc zwykły interface mnie nie urządza :>
Odgrzewanie kotleta, ale co tam:
Masz mozliwosc kupna KTSa lub innego skanera. Cena zalezna od tego co w zestawie, ale trzeba liczyc 15-20 tys zl.
Oczywiscie mozna kupic "oryginalny" VCM z Allegro - to chinski klon za ok 3000zl. Ten pozwala na czytanie jak serwis....ale...nie pozwala na kodowanie. Do 2002 jeszcze jest sposob na czekanie az sie kod wyswietli, ale z tego co wiem do aut po 2002 zostaje jedynie kupno dostepu do E-Tis online (to nie jest sam E-TIS ktory ludzie sciagaja z netu a dostep z logowaniem).
Slyszalem, ze ponoc Chinczycy to obeszli, ale wolalbym nie eksperymentowac za taka kase.
no i jezeli kupi wiecej osob to na pewno taniej (pewnie sporo taniej) bedzie to mozna kupic w Chinach lub USA.
tomtomasz 17-06-2010, 16:59 ja trochę odświeżę temat...
wszyscy piszą że ELM327 to tylko do diagnostyki... czy pod pojęciem diagnostyka mam rozumieć też kasowanie błędów?
chciałbym połączyć ELM327 z pcmscan v2.4 i zależy mi na odczycie parametrów, błędów i kasowaniu właśnie... czy to możliwe?
ja trochę odświeżę temat...
wszyscy piszą że ELM327 to tylko do diagnostyki... czy pod pojęciem diagnostyka mam rozumieć też kasowanie błędów?
chciałbym połączyć ELM327 z pcmscan v2.4 i zależy mi na odczycie parametrów, błędów i kasowaniu właśnie... czy to możliwe?
Tak błędy skasujesz i parametry pracy też powinien pokazać ! ale to zależy od programu :pomysl:
tomtomasz 17-06-2010, 17:25 no wlaśnie ty chyba masz taki... zadowolony jesteś z tego?
tak czy siak dzięki za szybką odpowiedź...
Do podstawowej diagnostyki silnika jest OK , wiadomo nie sprawdzi ABS , komfortu itp. nie zrobisz adaptacji ale ... zawsze to coś ! chociaż np. ten interfejs pozwala na kodowanie wtrysków (http://www.moto.allegro.pl/item1069325470_nowosc_interfejs_ford_z_kodowaniem_ wtryskow.html) w silniku 1.8 TDCI oprócz tego - ABS- licznik- AIRBAG przynajmniej tak pisze ;-)
tomtomasz 22-06-2010, 09:17 no to się pochwalę... nabyłem taki kabelek http://www.allegro.pl/item1074785866_elm_327_1_3a_1_5a_elm327_obd2_euros can_po_polsku.html zasadniczo w cenie jednej diagnostyki w serwisie... polecam po cichu tego sprzedawcę ponieważ oprócz samego kabla w zestawie sporo softu którego nie trzeba potem szukać jak i porządnie ze zdjęciami przygotowany manual z konfiguracją... generalnie wszystko pięknie działa od pierwszego połączenia...
generalnie wykorzystałem ten kabel do odczytu błędu i usunięcia go ponieważ wiem z czym on jest związany a płacenie za taką usługę po raz kolejny w serwisie nie jest mi na rękę... ogólnie jestem bardzo zadowolony...
Znalazłem taki Polski interfejs do pojazdów https://www.cdif2.com/ cena CDIF/2 3500 zł a CDIF/2 MINI 2500 zł według opisu możliwości ma spore !
Może by tak odświeżyć temat?
pojawiło się trochę tych kabelków, czy ktoś ostatnio kupował jakiś kabel?
szukam czegoś taniego do odczytania i kasowania błędów.
Ogólnie diagnostyka forda jest ciężka :-( najtańsza możliwość jaka znalazłem to http://www.obdtester.com/focom
mkaminski100 04-06-2011, 02:33 http://www.obdtester.com/focom
Cos na wzor FLY108, tylko, ze teoretycznie FLY to klon sprzetu Rotundy. Ten widze, ze tez nie za duzo robi i nie zdziwie sie jak to ELM237 z jakims ladnym softem.
Raczej to nie jest na LM chociaż by sadząc po tym scereenie http://www.obdtester.com/images/focom2.png
Ford c-max 1981 24-01-2013, 17:47 Witam. Odgrzeje kotleta. Potrzebuje kabel do odczytywania bledow i ich kasowania. Zadnych adaptacji zadnej wielkiej zabawy. Tylko odczyt i kasowanie. Co polecacie??
elm 327 i program ELMConfig: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=164054
witam
jeżeli kotlet już odgrzany więc trzeba go ugryźć :D
kupiłem kabelek na naszym portalu aukcyjnym
dokładnie taki http://allegro.pl/euroscan-elm327-ms-can-ford-forscan-elmconfig-pl-i2924426814.html
w związku z tym mam parę pytań, aby później nie pisać że coś padło :(
1. po co jest ten przełącznik na boku ?? czytałem temat "Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !" i wiem, ze jest on potrzebny do tego programu ale w jakiej pozycji powinien być ?
2. jaki na początek program zastosować (aby czegoś nie namieszać) do odczytania błędów,ramek i kasowania ich ??
pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość to pierwszy mój kabel do auta :)
http://s1.pokazywarka.pl/i/1692707/617403/img-20130125-131946.jpg
http://s1.pokazywarka.pl/i/1692707/186093/img-20130125-132003.jpg
a jest podpisany jakoś? jeśli nie, to spróbuj na jednym a potem na drugim :)
a jest podpisany jakoś? jeśli nie, to spróbuj na jednym a potem na drugim :)
ale ja tu pytam właśnie czego mam spróbować na początek aby nie popierdzielić czegoś
EDIT znalazłem odpowiedz na 1 pytanie :
"Odrobinę zrozumienia proszę: to Ford w swoich samochodach stosuje DWIE magistrale CAN (HS-CAN, MS-CAN). To Ford część modułów podłącza do MS-CAN a część do HS-CAN. Wynika to z pewnych założeń co do intensywności komunikowania się modułów (np. sterownik silnika PCM i sterownik ESP wymieniają się bardzo intensywnie danymi, toteż oba podłączone są do szybkiej magistrali HS-CAN).
Normalne, specjalizowane interfejsy do Forda z definicji umieją jednocześnie obsłużyć obie magistrale i nie trzeba nic przełączać (mają po prostu dwa interfejsy CAN).
ELM327 ma tylko jeden interfejs CAN i w związku z tym aby mógł obsłużyć DWIE MAGISTRALE trzeba ten jeden interfejs jakoś do nich podłączać. I to robi właśnie przełącznik.
BTW - aby trochę skomplikować podam, że w najnowszych FF3 i Grand C-max są już 3 magistrale CAN (doszła jeszcze magistrala CAN multimediów), więc za chwilę ELMem się już nie podziała"
To zapytam inaczej
jakiego programu użyć do czytania i kasowania błędów i ramek w c-maxie z silnikiem 1.6tdci - że nie współpracuje dobrze z tymi silnikami ?
dziś się odważyłem podłączyć kabel do mojego maxika :)
Na pierwszy raz uruchomiłem program scantool
wyskoczył mi jeden błąd:
P0335 "Czujnik A połoenia wału korbowego - usterka"
powiedzcie mi czy to coś poważnego ?
polsacik 22-02-2013, 13:21 Podpowiedzcie jaki polecacie kabelek do Forda, docelowo zamierzam kupić focusa c-max i chciałbym mieć możliwość sprawdzenia tego co mogę za niewielkie pieniądze samemu sprawdzić, elm 327 - na portalu aukcyjnym jest tego mnóstwo, czym się kierować wybierając takowy kabelek, ma to znaczenie ? Czy może podstawa to dobry program a kabelek najtańszy
Na przykład to
http://allegro.pl/elm-327-1-4-b-bluetooth-bezprzewodowa-obd-obd2-pl-i3017303514.html
Do tego program Torque Pro (OBD 2 & Car)
ptaq1978 30-12-2014, 00:22 witam,
zastanawiam się nad kupnem V-Scan STN1170 ELM327 v3 FORD USB na chipie STN1170 (http://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html) . Jestem już po zakupie kabla na allegro, który niestety nie podjął współpracy z moim c-maxem.
ELMconfig według opisu producenta działa na tym wyśmienicie. Miał ktoś już przyjemność testowania tego kabla?
C-MAX_Member 30-12-2014, 06:37 Ja mam ten kabelek. Na początku było spoko wszystko udawało mi się nim zrobić w zasięgu moich możliwości, nawet soft PCM-a zmieniłem na nowszy. Wczoraj niemiła niespodzianka po zmianie altka chciałem zmienić w PCM wartości i zaczeło sypać błędami. Nie mogłem wogóle zrobić odczytu z PCM nie chciał się wogóle połączyć pozostałe na HS-CAN i MS-CAN się łączyły. Błędy dotyczyły ELM-a oraz szyny CAN. Ale tak jak napisałem wcześniej byłem z niego zadowolony bo działał szybko i nie grymasił aż do wczorajszego dnia.
Wczoraj go dostałem i dzisiaj potestuję. Wybrałem go nie na palę, tylko po dłuższej lekturze i mam nadzieję, że spełni oczekiwania.
ptaq1978 30-12-2014, 08:08 Odezwij się nawet po pierwszych testach
Mieto-68 30-12-2014, 08:20 Mam właśnie ten model i jest OK. Nie trzeba nic przełączać. Była nieścisłość przy zakupie, bo najpierw napisali, że działa z Formidable a faktycznie chodzi na FORScanie.
internet.jerzy 30-12-2014, 08:49 Hej.
Mam pytanie w jakiej cenie jest ten labelek
Przecież napisane na stronce z linka - 149zł...
Zainstalowałem, podłączyłem i... działa bez zarzutu. Łączy się ze wszystkimi modułami. W konfiguracji dodałem tylko RDS, VC, telefon i PTC na zegary (strasznie uboga ta cała informacja, niestety-z USB info brak). Do tego ustawiłem angielski na stałe, bo po zaptaszkowaniu czegokolwiek przy zapisie język zegarów zmieniał się za każdym razem na fabryczny francuski i wyłączyłem automatyczne grzanie szyby po odpaleniu (irytowało mnie to i myślę, że odpierało prą dla PTC, zwłaszcza, że alternator słabiutki-105A tylko). Więcej nie robiłem, bo zimno jak diabli.
Nie mam porównania z innymi kabelkami do forda, ale ten działa o wiele szybciej niż VAG na KKL. Pewnie, z racji niedoświadczenia, nie wiem czego wymagać, ale z pierwszej próby jestem zadowolony.
I mam pytanie: czy przy podnoszeniu wersji ROM zegarów wszystkie drzwi muszą być koniecznie zamknięte? Bo zasilam laptopa z sieci (akumulator auta też) i muszę którędyś przewód poprowadzić. A jak szyba będzie uchylona, to nie zaszkodzi procesowi zapisu?
slyboots 30-12-2014, 13:43 Od pazdziernika również mam STN1170 i nie mam zastrzeżeń. Działa, używam głównie do diagnostyki i tyle wystarczy, działa szybko.
budzio18 30-12-2014, 23:25 mam ten kabelek i mam tez kabelek od Mariego... przerobiony z wylacznikiem , kabelek od viakena dziala bardzo szybko nie mam z nim problemow ale na tego z wylacznikiem tez nie narzekalem bo zmiana romu w liczniku zajela mu 11min a kabelkiem od viakena bylo by jeszcze szybciej, ogolnie kabel dziala bezproblemowo mysle ze trzeba miec aktualne sterowniki do niego
a kabelkiem od viakena bylo by jeszcze szybciej
U mnie 4 minuty.
ptaq1978 18-01-2015, 22:10 Mam właśnie ten model i jest OK. Nie trzeba nic przełączać. Była nieścisłość przy zakupie, bo najpierw napisali, że działa z Formidable a faktycznie chodzi na FORScanie.
Kto Ci napisał, że chodzi na Formidable? Panowie z Viaken.pl ???
Sądząc po Waszych pozytywnych opiniach, zdecydowałem się na zakup tego kabelka. Przesyłka dotarła do mnie bardzo szybko. Po podłączeniu do laptopa , pracuje na Windows7 64bit, kabelek został wykryty i zainstalował się w Windowsie jako FTDI na com2.
Kabelek kapryśnie łączył się programem ELMconfig 0.1.1.8b. Wywalało tysiące błędów i często program zamykał się po potwierdzeniu OK błędu. Podłączenie za pomocą programu niestety również uaktywniło mi lampkę pomarańczową silnika( nie wiem dokładnie jak się ona nazywa). Skasowałem ją FORScanem.
Wyszukałem zatem nowszą wersję ELMConfig0.2.15, lecz nie mogłem jej uruchomić, ponieważ wyskakiwał błąd MSWINSCK.OCX. Niby prosta sprawa pomyślałem, jest HowTo na internecie -niestety coś nie szło poprawnie i po dwóch dniach walki wreszcie mi się udało aktywować ten OCX. Program od razu można było uruchomić.
Nagrałem pulpit z tego podłączenia, chętnie go umieszczę tylko nie wiem dokładnie jak ? Proszę o info jak i gdzie umieszczacie filmiki.
Kabelek za to bardzo szybko i bezproblemowo łączy się za pomocą FRScan-a. Jestem w szoku,że taki dokładny diagnostyczny program jest darmowy.Jak ograne wrzucanie filmików, wstawię linka w tym poście.
Jeszcze prośba. Wiem,że to wszystko jest na necie, ale jakby ktoś miał pościągane różne wersje ELMconfig-a na dysku proszę mi przesłać , lub udostępnić.
cdn..
arturfom 18-01-2015, 22:59 Często błędy elmscan wywala przy problemie z pamięcią wirtualna
ptaq1978 19-01-2015, 01:19 jak sobie z tym radzić ?
Często błędy elmscan wywala przy problemie z pamięcią wirtualna
Wątpię czy to jest właśnie winowajca, bo na laptopie (8 GiB RAM), którego używam z tym kabelkiem viaken, mam pamięć wirtualną całkowicie wyłączoną, od zawsze.
Ale w instrukcji jest napisane, żeby nie akceptować automatyczne instalacji sterowników, tylko zainstalować ręcznie te z płyty (lub pobrane ze strony viakena). Tak zrobiłem i interfejs działa znakomicie (i szybko).
arturfom 19-01-2015, 07:53 przy 8 gb ramu winda hula, gorzej jak ktoś ma 1 czy 2 gb w lapku - ja osobiście używam hp2710p z pisakiem i mam tam 2 gb i bez wirtualki nie poszaleje, problem jest jak ktoś ustawi na sztywno za mało minimum to 1,5 x RAM lub lepiej niech system o to dba, tyle co moge podpowiedzieć najlepszym rozwiązaniem jest jak lapek ma slot na kartę pamięci - kasujemy z dysków twardych i przenosimy na kartę - mamy ciszej i szybciej a i dysk jak ma opcję usypiania to mniej pracuje
ptaq1978 19-01-2015, 11:00 u mnie sterowniki dostarczone z płytą nie działają. Windows 7 64bit zachowuje się tak jakby ich nie widział.
Widzi (też z win7 64 tego kabla używam), tylko ręcznie trzeba je zainstalować. Jest to krok po kroku pokazane w instrukcji-nie chciało ci się zajrzeć.
ptaq1978 19-01-2015, 11:24 spokojnie kolego, nie wydawaj osądów,że mi się nie chce zajrzeć.
Napisałem,że nie działają, bo czytałem instrukcje i próbowałem zainstalować. U mnie nie poszło.
O mswinsck.ocx też jest sporo FAQ i u wszystkich poszło od razu jak na filmie na YT widać jednak ja walczyłem 2 dni i nie wiedząc czemu biblioteka ściągnięta z zupełnie innego źródła dopiero poszła.
Jest wiele FAQ na internecie na temat zrobienia czegoś tam, a jednak istnieją takie fora jak TE NASZE i jak czytam to nie wszystkim od razu się wszystko udaje...
Mój kolega kupił sprzęt do VW na tej stronie i ma w nim nowsze oprogramowanie niż na stronie viaken-a pokazują, więc wiarygodność co do rzetelności ich chęci do szybkiego aktualizowania serwisu nie jest wysoka.
Nie wiem jakie maja intencje w viakenie ale kabel do vw tez od nich mam i problemow brak. I ciekawostka: dziala z laptopem starym 2 GiB ram xp 32 bez pamieci wirtualnej.
arturfom 19-01-2015, 16:30 Nie wiem jakie maja intencje w viakenie ale kabel do vw tez od nich mam i problemow brak. I ciekawostka: dziala z laptopem starym 2 GiB ram xp 32 bez pamieci wirtualnej.
Wiec powinieneś wiedzieć czemu do programów diag zalecane jest używać XP ka, najmniej problematyczny system.
Porównując wymagania samej windy widać jak Microsoft pisze swój system
XP 32 64Mb, XP 64 128Mb tyle wystarczy aby uruchomić system
Win 7 32 juz 1GB potrzebuje a Win 64 juz 2 GB ale w obu przypadkach dla komfortu pracy niezbędna jednak jest pamięć wirtualna - nie mowie tu o programie forscan czy ELM config a o takich jak IDS na XP starczy mu 1GB ale m czkawke, potem juz więcej, Autocom na XP z 1 GB tez ruszy ale z czkawką, na netbooku z intelem 2GB ramu i win 7 chodzi tak samo jak na celeronie z XP i 512 MB, a na moim gamingowym 8GB, i7, SSD i wirtualna na SD 32 GB to demony prędkości.
A o wirtualce pisze bo niektórzy manipulując parametr ręcznie zapominają ze system musi przepisać dane aby załadować program do RAM, komputer służy im do wielu rzeczy i ma kilku użytkowników w domu a każdy instaluje wszytko z netu czy z gazety i jest sieczka w kompie, nie mówiąc o braku aktualizacji a programy diagnostyczne często korzystają z bibliotek które nie są składnikiem windy - jak bym sprawdził teraz 100 komputerów domowych to na bank 90 z nich nie miało by aktualnego NETFrameworka i aktualizacji a w zamian ze 100 niepotrzebnych kodeków, wyszukiwarek, spyware i innych rzeczy a użytkownicy z pewnością by stwierdzili ze komputer juz jest za stary i nie daje rady - często dostaje takie maszynki do porzadkowania i jakoś ku zdziwieniu chodzą jak należy
A jeśli chodzi o mprogramy diagnostyczne i wszelkie połączenia USB na COM to trzeba zwracać uwagę bo np przyjmują tylko com1 do 4 albo np do 12 i jak amay wszystkie zajęte to trzeba z palca przepisać porty, szczególnie lapki bo tam jak mamy np BT to po zainstalowaniu np słuchawek na BT zajmujemy 3 x com dodajmy kilkaurzadzen i mamy juz na liście com z numerem np 15
Jak ktoś ma problem z instalacja to w wolnej chwili mogę pomóc za pośrednictwem Teamviewer pisać na priv☺
Witam
Nie mogę sobie poradzić z przeróbką Elm327 na MS-Can. Na HS śmiga elegancko a na MS pokazuje:
Incorrect response from ELM to request
''10 87''
CAN ERROR
Próbowałem różne prędkości i nic. Nawet z Hyperterminalem się nie chce połączyć. Przełącznik sprawdzałem z 10 razy czy dobrze zamontowałem.
Mój ELM to versja 1.3.
A jakiej wersji ELMconfiga użyłeś do realizacji 'Setup ... for MS-CAN"? W nowych wersjach ta funkcja nie działa! Ostatnia działająca funkcja Setup.. była chyba w 1.1.8b...
Czy problem leży w cytowanym poście, czy coś innego ?
PS: jeżeli nie wcelowałem w dobry temat proszę o przeniesienie.
ptaq1978 26-01-2015, 18:28 ELMconfig, często wywala takie błędy nawet na "oryginalnych" kablach , to chyba nie wina kabelków
Witam, właśnie nabyłem c maxa i zapaliła się kontrolka silnika najpierw pulsowała a teraz pali się ciągle, mam kabel ELM ale nie wiem jaki soft użyć żeby zdiagnozować usterkę, dodam że obroty falują, a silnik szarpie przy przyspieszaniu, proszę o pomoc, pozdr.
Miłej lektury
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=164054
Szukam prostego programu nie wiem o co chodzi z tym przełącznikiem. próbowałem łączyć się ze Skan Tool Net ale nie pokazuje błędów, pomimo że świeci się kontrolka silnika, był też podłączony pod tester u mechanika i pokazał błąd przepustnicy oraz klapek kolektora, przepustnice wyczyściłem wygląda na sprawną, siłowniki klapek chodzą ręcznie bez oporów, może teraz trzeba skasować błąd, może ma lewe powietrze itd.
Zainteresuj się programem FORSCAN i interfejsem Viakena na STN1170
Nic nie trzeba przerabiać i chodzi bardzo fajnie.
Mariusz
Z testu zegarów pokazał błędy D900, 9600, A103, E200, czy można w prosty sposób skasować kontrolkę silnika np. odłączenie akumulatora, czy ktoś miał problem z tymi klapkami lub przepustnicą
Proszę o dokładną instrukcję przerobienia ELM 327 żeby czytał forda np. na Scan Tool Net
endrius33 10-05-2015, 14:09 Ja mialem problem z przepustnica i skonczylo sie to na kupnie nowej przepustnicy i zaworu od turbiny.
Proszę o dokładną instrukcję przerobienia ELM 327
Jest tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=204800
Witam
Tak jak Lisek40 pisal cala instrukcja do korzystania z ELM327 i jak go przerobic jest pod podanym linkiem.
A nie lepiej kupic od razu gotowy od Viankena STN 1170, obsluguje MS CAN i HS CAN bez zadnych przelacznikow i w dodatku duzo szybsze lacze niz standartowy przerobiony ELM 327.
http://allegro.pl/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-i5000063562.html
Co do softu i kasowania bledow DTC ja uzywam FORSCAN i sprawuje sie bardzo dobrze, do innych rzeczy ELMconfig, ale to juz inna bajka.
W linku ponizej lista kodow DTC (po angielsku)
https://www.dropbox.com/s/qxdh8b5fjihklr0/dtc%20ford.pdf?dl=0
Pozdrawiam
Właśnie udało mi się połączyć ze Scan Tool Net zwykłym ELM, wcześniej źle był skonfigurowany port, odczytałem błędy ( P0304*, P2008, P2008*) i skasowałem je, auto odzyskało wigor, ale po nagrzaniu silnika znowu zaczął szarpać a obroty falować i powrócił błąd P2008, co dalej ?
szafarek 10-05-2015, 20:40 Właśnie udało mi się połączyć ze Scan Tool Net .... P2008, co dalej ?
Jesteś pewny co do numerów błędów ???
Błędy w Fordzie dla sekcji P kończą się na P1918.
Odczytaj forscanem (jakby nie patrzeć dedykowanym do forda) a nie jakimś g.......
Tu masz : http://forscan.org/
Bump: Znalazłem coś ...
Looknij : http://www.dieseltalk.com/support/DTC.pdf
P2008 Intake Manifold Runner Control Circuit / Open (Bank 1)
Tłumaczenie masz tu : http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.obd-codes.com/p2008&prev=search
W moim galaxy (2.0 benzyna), podobne błędy występowały przy zepsutej przepustnicy. Przy czym, nie miałem objawów, o których piszesz. Li tylko problem z odpaleniem. Podczas jazdy co najwyżej trochę opóźnioną/mało zwawa reakcje na przycisnięcie pedału gazu.
wysłane z glinianej tabliczki za pośrednictwem tapatalk
Mechanizm generowania bledow przepustnicy był najprawdopodobniej nastepujacy: podczas jazdy pompa nie była w stanie podać wystarczająco dużo paliwa -> komputer sterowal do maksymalnego otwarcia przepustnicy --> w pewnym momencie i to nie wystarczalo więc wyskakiwał błąd przepustnicy zablokowanej w pozycji max otwarta. Czasem wyskakiwał właśnie wspomniany przez Ciebie P2008.
Po wymianie pompy paliwa (wraz z wiązki - ostatnim odcinkiem przy samej pompie), brak błędów.
wysłane z glinianej tabliczki za pośrednictwem tapatalk
Problem rozwiązany, okazało się że jeden z zaworków sterujących pracą klapek był walnięty, łatwo to sprawdzić wystarczy wymontować i podłączyć do akumulatora na krótko i sprawdzić na słuch, lub zmierzyć oporność która powinna wynosić ok. 35 ohm, kupiłem podobny na szrocie za 40 pln i brak błędów. Pozdr.
Witam,
Sorry, że odświeżam temat
Czy ten moduł PL z VIAKEN.PL można podpiąć pod androida?
Wiadomo, że potrzebny jest kabelek pod miniUSB, ale czy telefon zauważy ten interfejs. Czy można prosić o taki test - oczywiście upewniając się, że taki np. telefon obsługuje uprzednio OTG.
Wersja USA obsługuje androida, ale jest na STN1110, a ta wersja PL jest na STN1170 czyli niby lepszy, który obsługje właśnie CANa w Fordzie i Oplu (info z VIAKENa, a werja STN1110 niby nie).
Oto link do wersji USA z adnotacją, że Androida łyka:
http://www.obdlink.com/support/sxusb/
Ma ktoś może sterowniki na kompie do kabla od Viakena bo ja niestety nie mam napędu CD/DVD na lapku.
krzys1968 12-05-2016, 22:00 Ma ktoś może sterowniki na kompie do kabla od Viakena bo ja niestety nie mam napędu CD/DVD na lapku.
Sciagni sobie z ich strony bezposrednio na kompa
Ten do FORD USB i Viaken STN1170 ELM327v3 czy wystarczy jeden z tych dwóch?
krzys1968 13-05-2016, 05:00 Ja sciaglem te dwa
Damian76 19-05-2016, 07:36 Czy ten moduł PL z VIAKEN.PL można podpiąć pod androida?
Wiadomo, że potrzebny jest kabelek pod miniUSB, ale czy telefon zauważy ten interfejs. Czy można prosić o taki test - oczywiście upewniając się, że taki np. telefon obsługuje uprzednio OTG.
Wersja USA obsługuje androida, ale jest na STN1110, a ta wersja PL jest na STN1170 czyli niby lepszy, który obsługje właśnie CANa w Fordzie i Oplu (info z VIAKENa, a werja STN1110 niby nie).
Oto link do wersji USA z adnotacją, że Androida łyka:
http://www.obdlink.com/support/sxusb/
Tak odpaliłem forscan w wersji na android w moim SGS4
kabelek śmiga odczytuje błędy i pozwala je usunąć tylko potrzebna przejściówka z usb na micro usb.
Jako że kilka osób zakupiło ten stn1170 vscan ford od Viakena mam pytanie, czy ten interfejs działa u was jak zwykły ELM 327 w połaczeniu z innymi programami aniżeli forscan lub elmconfig? Żaden z innych programów do obsługi OBD nie widzi tego urządzenia i nie można połaczyć z np scantoolem, pcmscanem, obd2spy, scanmasterELM, Opel Tech2. Różnie ustawiam na różnych systemach ale niestety bez skutku. Sprawdzał ktoś? Zdaje się że ten super szybki chip stn1170 jest niewidoczny dla wszystkich innych - niestety nieco inaczej od tego co w opisie produktu.:027:
Kafar1986 23-09-2018, 12:39 Witam
Chciałbym zakupić interfejs do mojego autka aby go troszkę skonfigurować.
Chciałbym się dowiedzieć czy owy interfejs:
https://www.viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html
podoła takim rzeczom jak:
-zmiana czasu doświetlenia drogi (ośw. pod lusterkami)
-zmiana ustawienia auto włączania świateł mijania
-zmiana ustawienia hamulca EPB
-aktywacja nagrzewnicy PTC
-oraz ogólna diagnostyka auta
Chyba że ktoś zna lepszy i tańszy interfejs to będę wdzięczny za podpowiedz.
viaken, ccy i els27 wszystkie sa na stn1170 i działają tak samo.
Cenowo rozpiętość jest do 2x między najdrozszym a najtanszym.
Jesli dobrze zrozumiałem to ForScan fajny program ale wszystkich adaptacji sie nie zrobi tak jak ELMConfig , czy dobrze rozumiem ???
A teraz jaki w końcu kupić kabel aby np. adaptacje nowych czujników itp?
Będę wdzięczny za poradę.
Pozdrawiam
Kable na stn1170 działają zarówno z forscan jal również z elmcofig.
A czy ELMConfig 0_2_17 będzie działał z moją Kugą mk2 2014 bo w wykazie jest tylko Kuga 1, łączy się i podstawowe info odczytuje jak VIN itp ale nic więcej nie robiłem bo mam obawy aby coś nie skopać?
Pozdrawiam
Mat3j861 12-05-2019, 16:11 Podpowie ktoś czy warto inwestować w ten wynalazek?
https://allegro.pl/oferta/polski-elm327-v3-wifi-ms-hs-can-ford-stn1170-ios-7959232445?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Jeśli chcesz wykorzystać do bardziej zaawansowanych funkcji kup kabel. Łączność bo blogu potrafi płatać figle. Ta firma jak najbardziej ok
Mat3j861 12-05-2019, 16:26 Dzięki, raczej chodzi o domowe sprawdzanie samochodu zamiast jeżdżenie i płacenie po 50 za podłączenie pod komputer. Chyba że znasz coś innego bezprzewodowego godnego polecenia?
Patriko1 22-05-2020, 11:34 Witam
Chciałbym zakupic interfejs i program do diagnostyki mojego c-maxa:),
niestety ten ktory posiadam nie moze za wiele zdziałac w temacie Forda
(carista + nakłAdka).
przegładałem rożne mozliwosci i rozwazam interfejs firmy viaken:
VSCAN STN1170 POLSKI ELM327 v3 Bluetooth na chipie STN1170
oraz program do diagnostyki
forscan
czy to połaczenie bedzie spoko niestety niemam jak sprawdzic ww. programu poniewaz nie jest kompatybilny z interfejsem caristy.
Konsultant ze sklepu viaken zapewniał ze ow interfejs jest w pełni kompatybilny z forscan-em ,ale wole podpytac moze ktoś z was kozysta z innego programu:)
z góry dzieki za odpowiedz
Viaken na kablu i program elm config.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Patriko1 22-05-2020, 11:47 własnie myslałem o czyms bardziej mobilnym :D łatwiej mi zabrac tablet czy telefon niz kompa:) teraz pytanie czy opcja kabel a bezprzewodowo rozni sie funkcjonalnoscia ?
cariste mam bezprzewodowo i byłem zadowolony
Elm config tylko przewodem pod Windows
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Patriko1 22-05-2020, 12:19 Tak zrobie lepiej zorganizowac ładowanie kompa niz sie ograniczac przez androida:)
teraz mam jeszcze pytanie odnosnie programu natrafiłem na mozliwosc sciagniecia ,lepiej kupic gdzies przez neta czy sciagnac?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170462
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170123
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Patriko1 22-05-2020, 12:42 dzieki wielkie w takim razie siadam i zamawiam:)
Wojciech81 18-11-2020, 11:34 Witam.
Który interfejs będzie lepszy, szybszy itp. do mojego auta? Czym się one różnią oprócz ceny?
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668
https://allegro.pl/oferta/stn2120-elm327-v4-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551607522
stn1170
o tym dlaczego było na forum, poszukaj sobie
mod już zadziałał
Cześć niedawno zakupiłem ford fokus c-max 2006 benzyna i zamierzam w
forscan włączyć chwilowe spalanie paliwa.
1. Czy tym elm327 https://allegro.pl/oferta/interfejs-do-ford-z-przelacznikiem-ms-hs-can-7778666468
będzie współpracował z forscan
2. Czy tym elm327 dogram dodatkowy kluczyk kupiony na Ali https://pl.aliexpress.com/item/33039039285.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.30ae5c0frgI NPN
ten 4D63
3. Jeżeli interfejs będzie dobry to czy ktoś może mi opisać krok po kroku
jak mam włączyć to spalanie i dodanie tego kluczyka w tym forscan dodam
ze wykupiłem ful wersje
zdzisław 19691118 17-12-2021, 08:47 Cześć ja ma taki interfejs i działam na forscanie - chodzi idealnie
Witam
Posiadam taki kabel:
https://shopee.pl/product/574831641/14721704363?smtt=0.754374787-1663692125.9
Szału nie ma ale obecnie tylko taki mogę mieć. Według zapewnień sprzedawcy obsługuje HS/MS-CAN.
ForScan wykrywa poprawnie kabel jako ELM327 1.5 ale nie może się połączyć z pojazdem. Wcale. Wyskakuje komunikat aby sprawdzić pozycję zapłon itd (jest włączony).
Z kolei ScanMaster łączy się bez problemu i wszystko pokazuje co ma do pokazania (błędy, dane itd)
Niestety potrzebny mi właśnie ForScan. Możecie coś poradzić?
Pozdrawiam
Kupiłem interfejs Diakena, plus Forscan z licencją n 2 mies. Próbuje dostać się do modułu BCM i ...lipa. Najpierw brakowało second boot loadera - po wielu próbach głównie ze znalezieniem sieci - udało się, potem komunikat przy włączeniu Forscana o nieaktualnej wersji - zaktualizowałem najpierw do 5.6.5, a potem do 5.7.0 , ale nadal nie mogę połączyć się z modułem- pokazuje się brak połączenia z blockiem 1/6, 5 takich prób i koniec. Ogólnie interfejs się łączy, mogłem odczytać błędy, dostać się do innych modułów, nie mogę tylko do BCM. Ma ktoś jakiś pomysł czemu ? Coś robię źle jeszcze? Będę wdzięczny za pomoc, bo mimo prób nie znalazłem na to sposobu
|
|