Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Silnik 2.2 TDCi 200 KM - opinie
Radek3571 04-04-2017, 20:36 Witam wszystkich,
Przymierzam się do zakupu kolejnego Mondeo do mojej firmy. Obecnie mam już Mondeo 2013 r z silnikiem 1.6 diesel econetic. Planuje kupić coś mocniejszego i mam pytanie co do silnika 2.2 tdci i skrzyni PS. Jak z awaryjnością silnika, trwałością oraz spalaniem. Rocznie samochód robiłby około 40 tyś km.
Proszę o opinie oraz rady na co uważać przy zakupie tego egzemplarza. Proszę również o zdanie użytkowników tego silnika.
Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Radek
stingerA6 04-04-2017, 20:43 2.2 tdci i skrzyni PS
Nie ma takiego zestawienia. Jest 2.2 z hydrokinetykiem. Bardzo udane zestawienie.
Radek3571 04-04-2017, 20:49 Faktycznie, przepraszam nie doczytałem. Hydrokinetyk jest chyba mniej awaryjny niż PS?
stingerA6 04-04-2017, 20:52 PS przy takim momencie obrotowym mógłby nie dać rady. W 2.2 siedzi pancerny i znany AISIN 21
Hydrokinetyk jest o wiele mniej awaryjny niż PS . Te silniki są stworzone do długich tras więc, 40kkm nie zrobi na nim wrażenia. Usterki ? Podobne do tych z 2.0 tdci tyle że, 2.2 części są droższe. Z tego co zauważyłem w 2.2 to padające sondy lambdy. Silnik bardzo udany , polecam.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Radek3571 04-04-2017, 20:56 A jak ze spalaniem ?
stingerA6 04-04-2017, 20:57 No tu jest różnica w stosunku do 2.0, tym bardziej w automacie. Około 10 litrów
Autobahn 7- 7,5 oczywiście to zależy od ciężkości nogi ;) miasto 8-8,5 . Świetny moment obrotowy. Brak turbo dziury.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
cattani75 04-04-2017, 20:59 Po mieście 8.7, po autostradzie 140 km/h jakieś 6.5.
Radek3571 04-04-2017, 21:00 O to już bardziej optymistyczne ; D
u mnie było 11 i w trasie i w mieście :)
Przy 140km masz 2.4 k obrotów :)
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Radek3571 04-04-2017, 21:04 A jak zachowuje się automat? Są wyczuwalne zmiany biegów, czy raczej robi to płynnie. Mam mętlik bo nie miałem nigdy automatu jeszcze :P
u mnie było 11 i w trasie i w mieście :)
Ciężka noga ? ;)
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
cattani75 04-04-2017, 21:06 Ja tam miałem manuala.
stingerA6 04-04-2017, 21:07 Klasyczny automat z niewyczuwalną zmianą biegów (o ile sprawny) -ważne aby dbać o niego i wymieniać olej....wbrew zaleceniom Forda
A jak zachowuje się automat? Są wyczuwalne zmiany biegów, czy raczej robi to płynnie. Mam mętlik bo nie miałem nigdy automatu jeszcze :P
Ja mam manual ale , też szukałem automatu i nie udało się , co nie znaczy że jestem zawiedziony manualem .
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Ciężka noga ?
Buty ortopedyczne :)
A tak na poważnie to miałem manuala i nie udało mi się zejść poniżej 11 w mieście.
Na trasie kiedyś zszedłem chyba nawet do 9l ale to była tylko chwila słabości :)
Radek3571 04-04-2017, 21:15 Moją uwagę zwrócił ten ford z ogłoszenia https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-1wl-aso-salon-pl-fv23-2-2-tdci-titanium-s-radar-blis-dvd-keyfree-bez-ID6yPmaz.html
totek2
No faktycznie duże spalanie. Ja przez pierwsze pół roku obliczałem spalanie i mniej więcej pokrywa się z komputerem.
Radek3571
Cena bardzo promocyjna , może być jakiś wałek.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
cattani75 04-04-2017, 21:15 To jakieś kosmiczne miałeś to spalanie. Chyba tylko moje obecne mk5 dorównuje Twoim wynikom.
może kolega latar wypowie się na temat spalania 2.2 :)
co prawda ma s-maxa ale w konkursie spalamy bajurę miał prawie 17l spalania :)
Radek3571 04-04-2017, 21:23 pasiek
Myślisz, że 57 tyś zł za 5 lat to zaniżona kwota?
cattani75
Na autostradzie tak 150-160km przeważnie , żona boi się szybciej ;) . Ale faktycznie spalanie mam takie jakie podaje. Radek3571
To Titanium S za takie pieniądze? Ja za swojego "zwykłego" Titanium dałem 13.5k eu i mój rok starszy.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
cattani75 04-04-2017, 21:24 Mój mk5 automat na benzynę ma tyle po mieście na krótkich odcinkach, a ostatnio nawet mniej. Jak Wy tym 2.2 jeździliście? Może w korkach z przyczepami? :-D
A może automaty tak dawały popalić?
Tym silnikiem można orać pole wiec ? Spalanie też duże ;)
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Radek3571 04-04-2017, 21:28 pasiek
No może faktycznie troche nisko. Niby Polski salon i po leasingu. Ciekawa sprawa.
Dziwne, po nr. Vin wychodzi seria 60 czyli, zwykłe Titanium
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
miał od nowości
Materiał we wnętrzu: Alcantara Platinum/Czerw. Gen/Ebony
Zgadza się, ale i tak dziwne , może błąd etisa. Może koledzy ze szklaną kulą coś wyczytają
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Radek3571 04-04-2017, 21:35 hmmm
slawek-kali 04-04-2017, 21:39 A prosze.. https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:JyxbyETbN3UJ:https://aukcje.efl.com.pl/Auction/Index/75170+&cd=2&hl=de&ct=clnk&gl=de&client=firefox-b#description
stingerA6 04-04-2017, 21:39 TitS jest oznaczany w Etis jako 60.
No ten egzemparz coś podcieka olejem tu i tam.
slawek-kali 04-04-2017, 21:48 UWAGA!!! Brak dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu. Posiadamy zaświadczenie wydane przez Wydział Komunikacji potwierdzające dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu.
UWAGA!!! Brak dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu. Posiadamy zaświadczenie wydane przez Wydział Komunikacji potwierdzające dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu.
to akurat nie jest problem, rejestrowałem auto odzyskane po kradzieży gdzie nie było dowodu i karty pojazdu. trochę trzeba pozałatwiać ale do ogarnięcia.
TitS jest oznaczany w Etis jako 60.
No ten egzemparz coś podcieka olejem tu i tam.
A nie ma oznaczenia 72 ? Wiem że Titanium x ma 66 , mój ma też 60. Zgupieć idzie z tymi oznaczeniami . Olej ? Te auto to jakaś puszka pandory..
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Radek3571 04-04-2017, 22:03 Auto faktycznie jakieś kombinowane ;p. Za 37 tyś + vat jak na aukcji to się i może opłacało ;p
slawek-kali 04-04-2017, 22:04 wersje 66 wycofano z ETIS w 2012/2013.. czyli tit s i tit x. Pozniej tylko 60.
Dzięki Sławek. W końcu już wiem o co chodzi z tymi seriami.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Na automat trzeba doliczyć 1-1,5l/100km. Do tego jest to hydrokinetyk więc trochę*ścina mocy.
Swoje spalanie mogę podać, ale to z S-Maxa będzie (cięższy i znaczącp większy od czoła):
min 6,92l/100km z baku na trasie krajowej Przemyśl - Warszawa, duży ruch żadnego wyprzedzania
śre 10,52l/100km ze 110kkmów, większość (90%) szybka autostrada 180+km/h
max 16,57l/100km za 107km ale to szło na rekord
Ten automat jest całkiem dobry, polecam go raczej zamiast PSa ze względu na przewidywalne koszty serwisu. Jak pisał stringerA6 wbrew zaleceniom Forda należy go serwisować (wymieniać olej) i wtedy hula jak się patrzy. Mój przejechał 210kkmów z czego 110 po chipie na 220-230KM/520Nm. Moment obrodowy mam wyższy niż max jaki podaje producent (440Nm) a skrzynia mimo ostrego traktowania dalej zmienia biegi płynnie i aksamitnie. Teraz mam już*nową ale to inna historia.
A wracając do serwisu skrzyni, kompleksowa naprawa Aisina TF81SC. Czyli wymiana jej wszystkich bebechów na nowe, zupełnie nowe, to ~8k pln z fakturą. Tyle kosztuje wymiana kompletu sprzęgieł w PS.
Jeśli chodzi o podwyższone koszty eksploatacji 2.2 w stosunku do 2.0 to więcej pali, jakiegoś litra. Automat kolejnego litra więcej. Filtr powietrza oryginał kosztuje 60pln, paliwa 180. Reszta to samo. DPF jest ok ale jest ten sam co w 2.0. Osobiście wolałbym 2.2 ale różnica w akcyzie pomiędzy 2.0 a 2.2 jest znacząca.
Różnica w osiągach pomiędzy 2.0 a 2.2 jest spora. Różnica w osiągach pomiędzy zachipowanym 2.0 a zachipowanym 2.2 to przepaść.
Wracając jeszcze do skrzyni. Właśnie przejechałem Passeratti 2.0 BiTDI z 7 biegowym DSG 9kkmów. To DSG jest konstrukcyjnie z 2014 roku. Aisin 2004 czy 2005. Osobiście wybieram starego Aisina. Przy starcie z miejsca jest wolniejszy ale do normalnej jazdy znaaacznie przyjemniejszy i aksamitniej zmienia biegi.
Radek3571 05-04-2017, 09:33 Dzięki za wszystkie Wasze odpowiedzi. :)
Teraz zostaje Ci tylko znaleźć dobre auto z silnikiem 2.2 i nie koniecznie z automatem , bo manualem z tym silnikiem też jest frajda z jazdy.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
mondeo70235 05-04-2017, 22:33 jeździ super i jest bezawaryjny a mam ciężką noge po prostu zapier........... polecam spalanie miasto 8,7
Tez polecam zdecydowanie, u mnie w cyklu mieszanym 6,5 l/100 w trasie autostradowej nie przekracza 8l nawet przy ciężkiej nodze. Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi a na krętych odcinkach dobrze sprawdza się tryb sport.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Panowie nie przesadzajcie z tymi ahami. Żaden to turbojet. Niestety nawet po chipie. Po prostu jeździ jak należy. O niebo lepiej niż 2.0TDCi.
Witam wszystkich
Potrzebuję opinii na temat silnika 2.2 TDCi 200 KM występującego w Mondeo MK4 (lift), manual, 2011/12 rocznik. Jadę oglądać mondeo właśnie z tym silnikiem i chcę wiedzieć czy warto się w to pchać. Jak wygląda eksploatacja i jej koszta, żywotność silnika.
Wiem, że ten silnik posiada filtr DPF i różne są opinie na jego temat. Słyszałem też, że niektórzy usuwają ten filtr, ale ciekawi mnie czy to nie wpływa na żywotność silnika.
Za wszelkie opinie, rady dziękuję.
N7h4k4lr 24-05-2020, 12:45 Tak usunięcie dpf i porządne wyprogramowanie może wpłynąć na żywotność silnika.
Mianowicie wydłużyć ją ponieważ silnik pracuje na czystym oleju zamiast na mieszance rozcieńczonej ON.
A czy po usunięciu dpf nie ma problemów z przeglądem czy prawem?
Na obecną chwilę nie ryzykowałbym usuwania DPF. Myślenie o rzekomych korzyściach może być złudne i krótkowzroczne. Nawet jesli wprost nie jest to jeszcze karalne, to wkrótce może się to zmienić. Temat wycinania filtrów wraca co chwilę jak bumerang i rząd już nieraz zapowiadał zmiany w prawie, które to mają wykluczyć/ograniczyć, tak jak do niedawna cofanie liczników.
Jeśli wejdą takie zmiany i np. zaostrzone zostaną przeglądy okresowe na których wyjdzie taka nielegalna przeróbka, to co wtedy z samochodem i dopuszczeniem do ruchu?
Poza tym wyjazd za granicę takim autem np. na wczasy, może skończyć się bardzo nieciekawie, bo tam, w razie kontroli i podejrzeń, nie będzie taryfy ulgowej.
No i zostaje świadomość ekologiczna. Narzekamy na coraz gorsze powietrze, smog itd a sami przykładamy do tego rękę. Chyba nikt nie chciałby jechać za autem, któremu z rury idzie piękna czarna chmurka.
Dzięki za odzew.
Co jeszcze powiecie o samym silniku 2.2 TDCi 200 KM. Spalanie, koszta eksploatacji itp
N7h4k4lr 25-05-2020, 08:53 A czy po usunięciu dpf nie ma problemów z przeglądem czy prawem?
Nie wiem jak wygląda ukłąd wydechowy w 2.2 ale w 2.0 wybijasz wkład dpf bez żadnej ingerencji w korpus filtra, więc z zewnątrz jest niewidoczna ingerencja.
Jeśli oba silniki mają taki sam dpf to możesz kupić trupa ,wybić go i wyprogramować.
Jeśli w jakiejś przyszłości ktoś się jednak przyczepi to wstawisz swój sprawny zrobisz przegląd i założysz z powrotem przelotowy.
Jak masz kanał to wymiana dpf zajmuje pół godziny.
Co do aspketów prawnych to nie wolno dokonywać ingerencji w układy ekologiczne silnika.
Bump: Dzięki za odzew.
Co jeszcze powiecie o samym silniku 2.2 TDCi 200 KM. Spalanie, koszta eksploatacji itp
Było napisane, że fajny silnik, ale na każdym etapie eksploatacji nieco droższy od 2.0 tdci (ubezpieczenie, paliwo , serwis ).
pretorian2 25-05-2020, 11:37 Miałem 2.0@ 200/400 teram mam 2.2@230/500 w automacie. W mieście pali koło 10.5 - automat zabiera ok 1.5l więcej niż manual. Eksploatacja, fakt może ubezpieczenie ciut wyższe ale nie widzę różnicy w eksploatacji codziennej- wszystko zależy co wg. Ciebie znaczy eksploatacja... Miałem problem w DPF wypalanie co 100km ale po jakimś czasie doszedłem w końcu, że winę ponosi EGR. Czyszczenie nie pomagała, zaślepianie powodowało tryb awaryjny, dopiero wyprogramowanie pomogło, teraz jest ok wypalanie w zależności od trybu jazdy to 300/400 miasto.
Chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej na temat dpf oraz jego wypalania. Czy jest to uciążliwe? Jak często się wypala? Czy jest to awaryjny układ?
Prawdopodobnie będzie to mój pierwszy samochód z filtrem dpf i chcę się wcześniej dowiedzieć o nim jak najwięcej.
Auto obecnie ma nie całe 200 tys przebiegu.
|