Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wyłączona kontrolka check engine


zgonia
02-06-2020, 15:56
Witam wszystkich,
mam prośbę czy mógłby ktoś nakierować mnie, jak włączyć MIL. Oddałem auto do mechanika i zamiast odebrać naprawione jak się okazało odebrałem z wyłączoną kontrolką. Mam viakana v3 i proscan w pełnej wersji. Podejrzewam że trzeba to zrobić w module IPC ale nie, wiem jaki kod na jaki zamienić. Usterkę juz usunąłem i chciałbym żeby wszystko działało tak jak trzeba.

kln1920
02-06-2020, 17:02
Zażądaj od niego, żeby włączył

zgonia
03-06-2020, 06:42
Wolę już mu auta nie zostawiać.

madamsz
03-06-2020, 07:59
Hym, ..ukryta kamera

PS.
"MIL - Malfunction Indicator Light - co to jest? Kontrolka sygnalizująca usterki; zapalająca się kontrolka wskazuje na wykrycie poważnej usterki przez jednostkę nadzorującą, której kod zostaje zapisany w pamięci sterownika"

zgonia
03-06-2020, 12:07
Miałem nadzieję że się czegoś dowiem, ale wychodzi na to że albo nikt nie wie albo nie ma się ochoty dzielić swoją wiedzą.

technik08
03-06-2020, 13:11
Czy w teście zegarów MIL się zapala ?

madamsz
03-06-2020, 19:09
A czego chciałeś się dowiedzieć ? wszystko masz. Do czego jest kontrolka MIL/CHECK ?
Jak nie ma błędu to nie ma prawa świecić - poczytaj trochę.

AdoKrycha007
03-06-2020, 19:57
tak to jest jak sie u mietków w blaszanej budzie naprawia auta..

tedi_k
03-06-2020, 20:16
...jak włączyć MIL. ...

Wystarczy z serwerów Forda pobrać AS BUILD swojego samochodu i załadować go do IPC. Flga włączenia MIL jest w bloku 720-11, ale wcale nie jestem przekonany, że ta kontrolka jest "wyłączalna" w ten sposób...

BTW - jakoś tak nie chce mi się wierzyć, że "Janusz w stodole" umiał wyłączyć kontrolkę w liczniku...:roll:
Już bardziej obstawiał bym standardowy numer - kawałek czarnej taśmy izolacyjnej naklejony z drugiej strony tarczy licznika w miejscu kontrolki...
Bo by mu się chciało diodę wylutować (to z kolei metoda "zaawansowanych Januszy"...) to też nie wierzę - bo trzeba do tego mieć lutownicę ciut lepszą niż transformatorowa...

technik08
04-06-2020, 08:04
A czego chciałeś się dowiedzieć ? wszystko masz. Do czego jest kontrolka MIL/CHECK ?
Jak nie ma błędu to nie ma prawa świecić - poczytaj trochę.
Czytaj ze zrozumieniem . Pytałem o test w którym mają się zapalić wszystkie sprawne i nie zaklejone kontrolki

Andrzej_K
04-06-2020, 09:01
Czy w teście zegarów MIL się zapala ?

Czytaj ze zrozumieniem .(...)

Może gdybyś napisał "poprawnie" czyli teściowie zamiast teście to by załapał? :lol:

zgonia
04-06-2020, 10:08
Kontrolka nie zapala się w teście zegarów. W Forscan nie pokazuje żadnych błędów. Odłączyłem kostkę od egr i odpaliłem forscan. Rezultat taki ze forscan pokazuje że kontrolka świeci a na desce nie świeci.

Bump: Wystarczy z serwerów Forda pobrać AS BUILD swojego samochodu i załadować go do IPC. Flga włączenia MIL jest w bloku 720-11, ale wcale nie jestem przekonany, że ta kontrolka jest "wyłączalna" w ten sposób...

BTW - jakoś tak nie chce mi się wierzyć, że "Janusz w stodole" umiał wyłączyć kontrolkę w liczniku...:roll:
Już bardziej obstawiał bym standardowy numer - kawałek czarnej taśmy izolacyjnej naklejony z drugiej strony tarczy licznika w miejscu kontrolki...
Bo by mu się chciało diodę wylutować (to z kolei metoda "zaawansowanych Januszy"...) to też nie wierzę - bo trzeba do tego mieć lutownicę ciut lepszą niż transformatorowa...

Przy odbieraniu auta zauważyłem że nie działa kontrolka i przeprowadziłem z nim rozmowę w której poinformował mnie, że nie dało się tego inaczej zrobić więc wgrał program i wyłączył kontrolkę bo zawór egr to 1000 zł kosztuje

madamsz
04-06-2020, 10:46
Czytaj ze zrozumieniem
Akurat nie wiedzieć czemu, Twoja odpowiedź pojawiła się pomiędzy moją a "zgonia" bo akurat do tego użytkownika była odpowiedź :)
kawałek czarnej taśmy izolacyjnej naklejony z drugiej strony tarczy licznika
albo silikonem zaklejone - i tak się też spotyka :( - najszybsza naprawa "handlarzy"

Bump: Przy odbieraniu auta zauważyłem że nie działa kontrolka i przeprowadziłem z nim rozmowę w której poinformował mnie, że nie dało się tego inaczej zrobić więc wgrał program i wyłączył kontrolkę

teraz juz zrozumiany jest bardziej początek posta :)
Tak jak radzi Tadeusz, sprawdź czy w zegarach nie jest zaklejona fizycznie czymś.
Z drugiej strony jeżeli nie ma błędów w systemie nie powinna świecić i Forscan też nie powinien jej pokazywać jako włączoną

zgonia
04-06-2020, 11:02
teraz juz zrozumiany jest bardziej początek posta :)
Tak jak radzi Tadeusz, sprawdź czy w zegarach nie jest zaklejona fizycznie czymś.
Z drugiej strony jeżeli nie ma błędów w systemie nie powinna świecić i Forscan też nie powinien jej pokazywać jako włączoną[/QUOTE]

Ale powinna się zapalić przed odpaleniem silnika i przy teście kontrolek i w momencie kiedy odłączyłem na chwilę egr, a się nie zaświeciła.

Bump: Wystarczy z serwerów Forda pobrać AS BUILD swojego samochodu i załadować go do IPC. Flga włączenia MIL jest w bloku 720-11, ale wcale nie jestem przekonany, że ta kontrolka jest "wyłączalna" w ten sposób...

BTW - jakoś tak nie chce mi się wierzyć, że "Janusz w stodole" umiał wyłączyć kontrolkę w liczniku...:roll:
Już bardziej obstawiał bym standardowy numer - kawałek czarnej taśmy izolacyjnej naklejony z drugiej strony tarczy licznika w miejscu kontrolki...
Bo by mu się chciało diodę wylutować (to z kolei metoda "zaawansowanych Januszy"...) to też nie wierzę - bo trzeba do tego mieć lutownicę ciut lepszą niż transformatorowa...

Dzięki, sprawdzę tą taśmę, ale najpierw spróbuję pobrać ustawienia z CCC (centralna konfiguracja samochodu). W Forscan widzę jedynie blok do 720-08 więc chyba tego nie przestawię.

tedi_k
04-06-2020, 16:34
...najpierw spróbuję pobrać ustawienia z CCC (centralna konfiguracja samochodu)....

Centralna konfiguracja ma do tego nic. "Wgrywanie programu" może dotyczyć wyprogramowania np. EGR ze sterownika silnika. Tyle, że w takiej sytuacji kontrolka MIL zachowuje się normalnie a jedynie sterownik silnika nie zgłasza błędu np. od EGR.

zgonia
04-06-2020, 17:17
Centralna konfiguracja ma do tego nic. "Wgrywanie programu" może dotyczyć wyprogramowania np. EGR ze sterownika silnika. Tyle, że w takiej sytuacji kontrolka MIL zachowuje się normalnie a jedynie sterownik silnika nie zgłasza błędu np. od EGR.

Myślałem że dzięki temu pobiorę ustawienia fabryczne dla danego modułu. Tak czy inaczej dzięki za wszystkie podpowiedzi faktycznie miałem wepchany ręcznik na kontrolkę. Wyciągnąłem ręcznik kontrolka świeci jak jest przekręcony zapłon a jak odpalę to gaśnie. O to mi chodziło także dziękuję wszystkim za podpowiedzi i sugestie, problem rozwiązany. Pozdrawiam

Bump: Tak z ciekawości może mi ktoś wytłumaczyć po co wgrywa się takie skrypty

function GetRequiredPids()
{
Obdii.AddRequiredPid("SAE.LAMBDA");
Obdii.AddRequiredPid("SAE.MAF");
Obdii.AddRequiredPid("SAE.VSS");
}

var AirFuelRatio = 14.64; // For gasoline vehicles
var FuelDensityGramsPerLiter = 720; // For gasoline vehicles

var CommandedEquivalenceRatio = Obdii.GetPidValueEnglish("SAE.LAMBDA");

if (CommandedEquivalenceRatio != null)
{
AirFuelRatio *= CommandedEquivalenceRatio;
}

var FuelFlowGramsPerSecond = Obdii.GetPidValueMetric("SAE.MAF") / AirFuelRatio;
var FuelFlowLitersPerSecond = FuelFlowGramsPerSecond / FuelDensityGramsPerLiter;
var FuelFlowGallonsPerSecond = FuelFlowLitersPerSecond * 0.26417;

var FuelFlowGallonsPerHour = FuelFlowGallonsPerSecond * 3600; // Convert to gallons per hour
var FuelFlowLitersPerHour = FuelFlowLitersPerSecond * 3600; // Convert to liters per hour

if (FuelFlowLitersPerHour == 0 || FuelFlowGallonsPerHour == 0)
{
Obdii.PidValue.Metric = "N/A";
Obdii.PidValue.English = "N/A";
}
else
{
Obdii.PidValue.Metric = Obdii.GetPidValueMetric("SAE.VSS") / FuelFlowLitersPerHour;
Obdii.PidValue.English = Obdii.GetPidValueEnglish("SAE.VSS") / FuelFlowGallonsPerHour;
}

tedi_k
04-06-2020, 18:20
...i faktycznie miałem wepchany ręcznik na kontrolkę. ...

Taki poziom "popeliny", że jeszcze nie słyszałem...:shock::shock:
Żeby nawet nie chciało się użyć taśmy izolacyjnej - "pełen profesjonalizm stodoły z Januszem"...:569:

...po co wgrywa się takie skrypty
....

Może najpierw dowiedzmy się "do czego się wgrywa" a potem ustalimy "po co"...8)

zgonia
05-06-2020, 06:40
Taki poziom "popeliny", że jeszcze nie słyszałem...:shock::shock:
Żeby nawet nie chciało się użyć taśmy izolacyjnej - "pełen profesjonalizm stodoły z Januszem"...:569:



Może najpierw dowiedzmy się "do czego się wgrywa" a potem ustalimy "po co"...8)

Odpaliłem program skanXl połączyłem się z pojazdem i w narzędziach jest coś takiego jak menager skryptów i tam miałem wgrane trzy skrypty, na jednym z nich dałem edycję skryptów i pojawiły się dane ktore wrzuciłem wyżej.

tedi_k
05-06-2020, 08:09
Odpaliłem program skanXl ....

W różnych tego typu wynalazkach jak SkanXL jednym z istotnych problemów jest możliwość zdefiniowania PIDów (identyfikatorów diagnostyki) charakterystycznych dla różnych producentów. Najwyraźniej Kolega zaczął "grzebać" w tym obszarze.
Nie ma tego w narzędziach dedykowanych jak FORScan - bo one są "dedykowane" i "znają PIDy" danego producenta...

zgonia
06-06-2020, 19:56
Dzięki za pomoc.

Bump: W różnych tego typu wynalazkach jak SkanXL jednym z istotnych problemów jest możliwość zdefiniowania PIDów (identyfikatorów diagnostyki) charakterystycznych dla różnych producentów. Najwyraźniej Kolega zaczął "grzebać" w tym obszarze.
Nie ma tego w narzędziach dedykowanych jak FORScan - bo one są "dedykowane" i "znają PIDy" danego producenta...

Dzięki za wyjaśnienie i pomoc.