Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] 2.0 TDCI. Zmiana mocy ze 150 na 180 km Forscanem


cezarg1410
04-06-2020, 19:50
Hej,
Wszyscy wiemy od dawna, że zmiana mocy w silnikach DW10C w wariantach 120/140/163 KM oraz DW10F w wariantach 150/180 KM odbywa się tylko i wyłącznie przez przełączenie mapy silnika w PCM ze słabszej na mocniejszą.
W platformach Mondeo MK5/S-MAX MK2 zmiana jest prosta i od dawna wszystkim znana dzięki przeróżnym informacjom i na forum i na YT.
Niestety W Kudze mk2 oraz Focusie mk3, w silnikach DW10F nie da się tak łatwo wyklikać mocy. Z jakiegoś powodu, Forscan udostępnia tylko i wyłącznie konfigurację AsBuilt dla modułu PCM.
Oczywiście, na forum jest sporo osób, które wiedzę jak moc w Kudze/Focusie przestawić, ale niestety nie chcą się nią podzielić.
Toteż wspólnie z kolegą xxx postanowiliśmy wziąć na warsztat sprawę i spróbować wydumać jak to zrobić.

A więc pomocne były.
1. Program AsBuiltExplorer
2. Strona https://www.motorcraftservice.com/AsBuilt/ - po wprowadzeniu dowolnego numeru VIN pobieramy konfigurację AsBuilt dla danego auta.
3. Temat http://www.2gfusions.net/showthread.php?tid=4573 - kopalnia wiedzy generalnie.
3. Strona otomoto.pl - co by miec jakąś bazę numerów VIN do porównania konfiguracji PCM.

Tak więc pobraliśmy sobie ładną bazę konfiguracji AsBuilt i przystąpiliśmy do roboty.
Aha byłbym zapomniał: W całej zabawie były ważne dwie sprawy:
- znaleziona tutaj na forum informacja (bodajże tedi_k), że we wszystkich DW10F moc zmienia się tak samo,
- że w silnikach DW10F (i DW10C) zmiana mocy nie następuje przez wgranie nowej mapy, tylko zmianę konfiguracji PCM - obydwie mapy już tam fabrycznie są.

Tak więc na tej amerykanckiej stronie dało się wyczytać, że config PCM to adresy 7E0-*.

Przy pomocy AsBuiltExplorera porównaliśmy masę numerów VIN w autach: Focus mk3 fl, Mondeo Mk5, Kuga mk2. Okazało się, że oprócz różnic we wsadach, których w żaden sposób nie da się powiązać z wersją mocową, istnieje bardzo wyraźna zależność tylko w jednym bloku. W załączniku zrzut różnic w bloku, który według nas odpowiadał za wybór mocy (w czerwonej ramce wersje 180KM) dla wybranych 4 sztuk Focusa Mk3FL.
Jak widać z obrazka występuje prosta zależność jeśli chodzi o wersje mocowe:
Blok 7E0-01-08.
Wersje 150KM: 01B4
Wersje 180KM: 01B7

Po analizie wsadów z Mondeo i Kugi okazało się, że jest niemal identycznie. Tylko tam ta komórka przyjmuje wartości 01B6 (wersje 150KM) lub 01B7 (wersje 180KM).

Tak więc wypiłem piwo na odwagę, laptop z forscanem i viakenem w dłoń i do dzieła.
Najpierw oczywiście Backup (dwukrotny na dwóch różnych odczytach) konfiguracji PCM.
W bloku 7E0-01-08 zmieniłem wartość z 01B4 na 01B7.
W polu sumy kontrolnej podbiłem ją o 3 (bo 7-4 = 3). Czyli w systemie szesnastkowym zmieniło się to z 01B7 na 01BA.
Po wszystkim wdusiłem Pisz. Całość trwała kilka sekund. Następnie wybrałem z opcji konfiguracyjnych "Relearn PCM". Czy potrzebnie? Niestety nie wiem. Przewijały się tu i ówdzie takie informacje więc to zrobiłem. (Następnie według mojej obecnej wiedzy raczej należy użyć procedury Reset PCM).

Efekt: zero błędów w PCM, auto odpaliło jak gdyby nigdy nic. To już był pierwszy sukces.
Drugi na drodze. Auto jest zauważalnie żwawsze. Nie będę pisał jaki vmax osiągnąłem Focusem na tej mapie, bo w Niemczech nie mieszkam, prędkość była bardzo duża i zaraz będzie płacz, że jak Ty jeździsz :)

W Mondeo mk5 i Smax mk2 dla wersji 180 KM wykonuje się zmianę również w module ABS. Według nas w Focusach się tego nie robi - w konfiguracji AsBuilt nie znaleźliśmy absolutnie żadnej zależności jeśli chodzi o moduły ABS dla wersji 150 i 180 KM.

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.

wasi69
04-06-2020, 20:11
Brawo i gratki za temat i odwagę :) Szkoda, że w EB nie ma tak łatwo :)

slawek-kali
04-06-2020, 20:16
ale niestety nie chcą się nią podzielić.
a niby czemu? kazdy ktory prowadzi dzialalnosc musial kupic sprzet lub licencje zeby takie rzeczy robic, do tego dochodzi wiedza i odpowiedzialność za usluge.
Wierz mi ze takiego skompikowanego procesu nie potrzeba, ale sprzet juz tak.

Takie wpisy mozesz robic na kazdym rynku uslug.. slusarz to, mechanik itd..

Marek
04-06-2020, 20:26
Super.
Brawo dla takich osób jak cezarg10.

cezarg1410
04-06-2020, 20:57
a niby czemu? kazdy ktory prowadzi dzialalnosc musial kupic sprzet lub licencje zeby takie rzeczy robic, do tego dochodzi wiedza i odpowiedzialność za usluge.
Wierz mi ze takiego skompikowanego procesu nie potrzeba, ale sprzet juz tak.

Takie wpisy mozesz robic na kazdym rynku uslug.. slusarz to, mechanik itd..

Nie rozumiem Twojej zaczepki. Co ja takiego złego napisałem? Użyłem słowa "niestety", bo dla mnie, jako przeciętnego użytkownika forum, jest to niestety.
A to, że ktoś na tego typu wiedzy zarabia to jego sprawa i mnie nic do tego.

Super.
Brawo dla takich osób jak cezarg10.
Dzięki bardzo, ale ja odpowiadam za ten "sukces" w 50% :)

slawek-kali
04-06-2020, 21:01
ja nie mam nic.. gratuluje ze sie udało, odpowiedziałem tylko na wpis " nie chca sie podzielić"
Niech ludzie próbują.

cezarg1410
04-06-2020, 21:22
Ah i jeszcze jedno!
Nie zdążyłem za bardzo sprawdzić ile pali wersja 150km, ale zdążyłem ile pali po zmianie.
Szoku nie ma, auto dalej potrafi być oszczędne. Wygląda na to, że to jedyna słuszna mapa do tego silnika ;)

tedi_k
04-06-2020, 21:27
...Wygląda na to, że to jedyna słuszna mapa do tego silnika ;)

180KM/400Nm to jest "naturalne" (konstrukcyjne) ustawienie silnika 2.0TDCi w wersji DW10F.
Wersje 120/150KM to wersje "okaleczone" na żądanie działów handlowych Ford Europe w celu umożliwienia uzyskania "dodatkowego funduszu premiowego"...;):D

Lukasz2525
05-06-2020, 07:20
A powiedzcie czy to jest do zrobienia przez osobę, która jako tako zna się na komputerach i obsłudze różnych programów (chociaż nie takich typowo do samochodów) czy trzeba być dosyć zaawansowanym w tych rzeczach?

cezarg1410
05-06-2020, 07:58
Ja myślę, że to jest do zrobienia przez osobę, która ogarnia Forscana, wie co klika i czym to grozi - każda tego typu operacja może skutkować autem - roślinką, które potem trzeba "jakoś" przywrócić do życia.

180KM/400Nm to jest "naturalne" (konstrukcyjne) ustawienie silnika 2.0TDCi w wersji DW10F.
Wersje 120/150KM to wersje "okaleczone" na żądanie działów handlowych Ford Europe w celu umożliwienia uzyskania "dodatkowego funduszu premiowego"...;):D
To by się zgadzało z moimi odczuciami. Plus fakt (nie wiem jak jest w Mondeo), że w Focusie skrzynia biegów w tym silniku jest wręcz absurdalnie długa - silnik musi mieć trochę niuta żeby tym zakręcić.

Ah i jeszcze jedno:
Pojawiają się głosy, że wersja 150KM przestawiona na 180 KM bez zmiany IC puchnie w upalne dni. Tak więc sprawdziliśmy pojemność ICków w poszczególnych wersjach i wygląda to tak:
- Focus 150KM/180KM (ST), Mondeo 150 KM - takie same ICki. Coś koło 4,11L pojemności
- Mondeo 180KM - znacznie większy IC - około 6,62L pojemności.

Ciekawe, że w Focusach nawet w wersjach 180, IC był taki sam jak w wersji 150.
Chyba księgowi Forda mocno macali paluszki w Fokach... :)

tedi_k
05-06-2020, 08:14
...
Pojawiają się głosy, że wersja 150KM przestawiona na 180 KM bez zmiany IC puchnie w upalne dni. ...

Niewątpliwie. Jak przy temperaturze 35st. C na zewnątrz mknie się przez 5 godzin 220km/h po górzystym terenie...
Czyli - poproszę o relację kogokolwiek, komu coś "spuchło" z dokładną informacją o "warunkach w jakich spuchło"...:568:

Lukasz2525
05-06-2020, 10:01
A powiedzcie mi jeszcze taką rzecz, która była opisywana w innym wątku, najpierw była łączone z wyłączeniem auto start stop, później ze zmianą mocy na 180 - a mianowicie przestaje działać asystent parkowania. Ktoś już to miał, interesował się tym? Tam nie zostało to w końcu wyjaśnione.

cezarg1410
05-06-2020, 10:21
Jeśli masz na myśli wątek w dziale Kugi to wszystkie informacje tam są i jest tak:
- tam była propozycja zmiany mocy poprzez BCMii - to skutkuje podobno wyłączeniem ASS i asystenta parkowania
- sporo osób (bodajże tedi_k, mayak, leszcz) wypowiedziało się, że zmiana poprzez BCMii nie ma w DW10F nic wspólnego ze zmianą mocy,
- po poprawnym przestawieniu mapy nie ma żadnych efektów ubocznych typu nie działający ASS czy asystent parkowania.

Bump: Niewątpliwie. Jak przy temperaturze 35st. C na zewnątrz mknie się przez 5 godzin 220km/h po górzystym terenie...
Czyli - poproszę o relację kogokolwiek, komu coś "spuchło" z dokładną informacją o "warunkach w jakich spuchło"...:568:

Być może. Nie omieszkam poobserwować temperatury w dolocie jak się zrobi ciepło :)

Lukasz2525
05-06-2020, 10:30
Ogólnie chciałbym się pouczyć tego forscana i innych programów, niestety popełniłem ten błąd, że to auto mam 4 lata, inne fordy wcześniej w rodzinie, a nie kupiłem sobie kabla do tej pory. Teraz kupuję mk3fl właśnie z tym silnikiem w prawie pełnym wyposażeniu i chciałbym już trochę przy tym pogrzebać i kupić w końcu viakena. W aucie brakuje tylko elektrycznych foteli, asystenta pasa ruchu, aktywnego tempomatu i czytania znaków i chodzi mi po głowie dokładanie tego co się tanio da i oczywiście zmiana mocy. No zobaczymy jak odbiorę auto w kolejnych tygodniach.

Bump: A P.S. jeszcze, o jakim Focusie mk3 180km mówicie? Były w temacie porównania Focusa 150 i 180, a ja focus mk3fl 180 km nie mogę znaleźć, ST w diesel'u ma 185 km. To jest dokładnie ten sam silnik co w zwykłym czy są różnice?

cezarg1410
05-06-2020, 21:52
Zrobiłem jeszcze taki mały teścik Forscanem w celu sprawdzenia wyliczonego przez PCM momentu silnika w czasie jazdy. Wprawdzie Forscan nie podaje tego wprost, ale jest parametr TQ_REF (jakaś stała) i TQ_ACT - % tej stałej. Więc można sobie przeliczyć.
Na 4 biegu w zakresie 2200-3600 pojawiało się ponad 400Nm momentu. W peeku było 423 Nm.
Tak więc jest wszystko git ;)

Specjalistą nie jestem w kwestii tych silników, ale wydaje mi się, że w Focusie 185km i w Mondeo 180 to to samo tylko z jakiegoś dziwnego powodu Ford podaje to inaczej.

cezarg1410
23-06-2020, 11:14
Dodam jeszcze, że ostatnio sporo sprawdzałem odczyty z IAT żeby popatrzeć czy ten IC daje radę czy nie...

Ciekawa sprawa. Praktycznie IAT pokazuje mi maks 1-2 stopnie więcej niż jest na zewnątrz. Chyba, że stoję w korku to trochę rośnie, ale jak ruszę i złapię te 80-90kmh to jest prawie to samo co na zewnątrz...

Czy ten czujnik IAT jest po prostu na samym wlocie i ja to źle sprawdzam czy może coś tam jest nie tak? Nie ma opcji żeby temperatura w dolocie nie rosła przy pałowaniu.

kiklop1
24-06-2020, 09:35
Z wyliczaniem momentu na podstawie parametru TQ_REF i TQ_ACT, to tak raczej z przymrużeniem oka. Bo jak wytłumaczyć u mnie przy parametrze TQ_REF =350, TQ_ACT=123. Zmiana mapy UCDS z 150 na 180.

cezarg1410
24-06-2020, 09:39
Jasne, że z przymrużeniem oka. Ale jeśli jest wyraźnie ponad 400Nm to według mnie znaczy to zaginięcie ogranicznika momentu czyli udane uruchomienie mapy 180

zmulim
24-06-2020, 12:33
Oczywiście myślę że to koledzy na pewno wiedzą że TQ_ACT wyraża procentowy przybliżony współczynnik momentu obrotowego względem bazowego 350Nm. U mnie na odczytach też jest nie raz ponad 120% zakładanego. U kolegi w przypadku 123% wynika że w tym zakresie obrotów, moment wynosi nawet 430Nm. Oczywiście istnieje jeszcze coś takiego jak moc na kołach itp itd. Najpewniejsza była by hamownia by rozwiać wątpliwości.

bossmen
25-06-2020, 18:19
A powiedzcie czy to jest do zrobienia przez osobę, która jako tako zna się na komputerach i obsłudze różnych programów (chociaż nie takich typowo do samochodów) czy trzeba być dosyć zaawansowanym w tych rzeczach?
Ja wcześniej nie miałem styczności z FORSCAN-em a dałem radę,padły pytania z mojej strony ale dostałem jasne odpowiedzi i wszystko działa,ogólnie jest na tym forum opisane jak to zrobić.

1endzi
01-08-2020, 22:48
dzięki koledze cezarg1410 i jego wskazówkami zmieniłem ustawienia PCM w focusie 2.0 tdci oraz skrzynia powershift, odczyt TQ_ACT 124%

DjLeo
01-08-2020, 23:06
cezarg1410 Świetny wpis, dzięki za podzielenie się wiedzą. Oby więcej osób chciało się dzielić takimi informacjami. No i propsy za te rozkminy, jak to ogarnąć!

Benlatak
13-10-2020, 17:57
Hej,
Wszyscy wiemy od dawna, że zmiana mocy w silnikach DW10C w wariantach 120/140/163 KM oraz DW10F w wariantach 150/180 KM odbywa się tylko i wyłącznie przez przełączenie mapy silnika w PCM ze słabszej na mocniejszą.
W platformach Mondeo MK5/S-MAX MK2 zmiana jest prosta i od dawna wszystkim znana dzięki przeróżnym informacjom i na forum i na YT.
Niestety W Kudze mk2 oraz Focusie mk3, w silnikach DW10F nie da się tak łatwo wyklikać mocy. Z jakiegoś powodu, Forscan udostępnia tylko i wyłącznie konfigurację AsBuilt dla modułu PCM.
Oczywiście, na forum jest sporo osób, które wiedzę jak moc w Kudze/Focusie przestawić, ale niestety nie chcą się nią podzielić.
Toteż wspólnie z kolegą xxx postanowiliśmy wziąć na warsztat sprawę i spróbować wydumać jak to zrobić.

A więc pomocne były.
1. Program AsBuiltExplorer
2. Strona https://www.motorcraftservice.com/AsBuilt/ - po wprowadzeniu dowolnego numeru VIN pobieramy konfigurację AsBuilt dla danego auta.
3. Temat http://www.2gfusions.net/showthread.php?tid=4573 - kopalnia wiedzy generalnie.
3. Strona otomoto.pl - co by miec jakąś bazę numerów VIN do porównania konfiguracji PCM.

Tak więc pobraliśmy sobie ładną bazę konfiguracji AsBuilt i przystąpiliśmy do roboty.
Aha byłbym zapomniał: W całej zabawie były ważne dwie sprawy:
- znaleziona tutaj na forum informacja (bodajże tedi_k), że we wszystkich DW10F moc zmienia się tak samo,
- że w silnikach DW10F (i DW10C) zmiana mocy nie następuje przez wgranie nowej mapy, tylko zmianę konfiguracji PCM - obydwie mapy już tam fabrycznie są.

Tak więc na tej amerykanckiej stronie dało się wyczytać, że config PCM to adresy 7E0-*.

Przy pomocy AsBuiltExplorera porównaliśmy masę numerów VIN w autach: Focus mk3 fl, Mondeo Mk5, Kuga mk2. Okazało się, że oprócz różnic we wsadach, których w żaden sposób nie da się powiązać z wersją mocową, istnieje bardzo wyraźna zależność tylko w jednym bloku. W załączniku zrzut różnic w bloku, który według nas odpowiadał za wybór mocy (w czerwonej ramce wersje 180KM) dla wybranych 4 sztuk Focusa Mk3FL.
Jak widać z obrazka występuje prosta zależność jeśli chodzi o wersje mocowe:
Blok 7E0-01-08.
Wersje 150KM: 01B4
Wersje 180KM: 01B7

Po analizie wsadów z Mondeo i Kugi okazało się, że jest niemal identycznie. Tylko tam ta komórka przyjmuje wartości 01B6 (wersje 150KM) lub 01B7 (wersje 180KM).

Tak więc wypiłem piwo na odwagę, laptop z forscanem i viakenem w dłoń i do dzieła.
Najpierw oczywiście Backup (dwukrotny na dwóch różnych odczytach) konfiguracji PCM.
W bloku 7E0-01-08 zmieniłem wartość z 01B4 na 01B7.
W polu sumy kontrolnej podbiłem ją o 3 (bo 7-4 = 3). Czyli w systemie szesnastkowym zmieniło się to z 01B7 na 01BA.
Po wszystkim wdusiłem Pisz. Całość trwała sekund. Następnie wybrałem z opcji konfiguracyjnych "Relearn PCM". Czy potrzebnie? Niestety nie wiem. Przewijały się tu i ówdzie takie informacje więc to zrobiłem.

Efekt: zero błędów w PCM, auto odpaliło jak gdyby nigdy nic. To już był pierwszy sukces.
Drugi na drodze. Auto jest zauważalnie żwawsze. Nie będę pisał jaki vmax osiągnąłem Focusem na tej mapie, bo w Niemczech nie mieszkam, prędkość była bardzo duża i zaraz będzie płacz, że jak Ty jeździsz :)

W Mondeo mk5 i Smax mk2 dla wersji 180 KM wykonuje się zmianę również w module ABS. Według nas w Focusach się tego nie robi - w konfiguracji AsBuilt nie znaleźliśmy absolutnie żadnej zależności jeśli chodzi o moduły ABS dla wersji 150 i 180 KM.

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.


And in FOCUS ST185, it is 02B7...

cezarg1410
13-10-2020, 18:32
And in FOCUS ST185, it is 02B7...


Where did You find, such an information?
As far as i know (i checked few VINs from ST Diesel version), st diesel also has 01B7 value in that cell.

Benlatak
14-10-2020, 07:52
Hello. With a VIN from a Focus ST185 manual gears.
I can send to you, here ou in MP.

chloras
23-10-2020, 09:10
Ktoś z mazowieckiego pomoże przestawić mapę?

Jakub
25-11-2020, 22:02
Pomacam jutro forscanem swój nowy nabytek. Mam nadzieję że się uda te 180 kucy obudzić. Domyślam się że w Kudze tak samo jak w Focusie się to klika?

cezarg1410
27-11-2020, 11:53
JakubPodobno nie ma opcji "Relearn" dla PCMa. Poza tym tak samo (z tym, że jeśli masz fabrycznie 150 koni to nie będziesz miał inicjalnie wpisu 01B4 tylko 01B6).
Czy ten relearn jest na pewno potrzebny? Nie wiem :) Zawsze można wykonać po prostu Reset PCM co sugerują ludzie na forum forscana.

Powodzenia!

dg.
06-01-2021, 07:01
Hej zmienilem na 01b7... wywalil komunikat ze jest jakis blad w wpisie kontrolnym ale dalo sie go przeklikac. Zapisalem.. i jest ok. Moc w gore. Po jezdzie probnej zero bledow. O co chodzi z tym wpisem kontrolnym? Ze cos na 7 trseba zmienic?

cezarg1410
07-01-2021, 09:00
No trzeba by przeczytać pierwszy post ze zrozumieniem i byłoby jasne.
Forscan "na szczęście" przelicza sumę kontrolną samodzielnie (jeśli się nie zgadza), więc tym sposobem nic nie popsułeś i wszystko jest ok.
Na przyszłość to radzę nie klikać na zasadzie "kliknę i zobaczę co się stanie" tylko podchodzić do zmian w aucie bardziej na chłodno :)

dg.
07-01-2021, 09:48
Dzięki Cezar ;).

Mintaa
07-01-2021, 18:28
Hej,
Wszyscy wiemy od dawna, że zmiana mocy w silnikach DW10C w wariantach 120/140/163 KM oraz DW10F w wariantach 150/180 KM odbywa się tylko i wyłącznie przez przełączenie mapy silnika w PCM ze słabszej na mocniejszą.
.

Hej, wiesz może jak to wygląda w przypadku Kugi mk1? Oryginalnie w aucie było 140km, niestety ukradziono komputer a jedyny jaki udało mi się dostać (o tych samych numerach) był od wersji 163km. Auto chodzi jeździ niestety Delphi wywala mi błędy

P02FA
P02E9
P0235
P003A

Czy to może być spowodowane tym że auto ma inną mapę?

zmulim
07-01-2021, 19:16
W silniku DW10C a o takim mówimy, zmianę mapy silnika robi się inaczej - nie w PCM lecz w BCMii. Jeśli kolega wymienił sterownik, nie zmieniając niczego w BCM, możliwe że krzyczy błędami - wymienione wyżej dotyczą przepustnicy, oraz czujnika ciśnienia turbo. Ja bym na początek spróbował w BCMii ustawić mu właściwie mapę, potem ponowna kalibracja PCM i kasowanie błędów. Jak będą wracać, trzeba szukać dalej.

mayak
07-01-2021, 22:42
w kudzie mk1 nie ma BCMa, tylko GEM, a GEMie nie ma zapisane info o mocy, bo ustawienie mocy jest w PCM

po wymianie PCMa w Kuga1 dw10c to oprócz zrobienia immo pewno trzeba przyjrzeć się konfiguracji PCM (np VIN)

OneClick
05-02-2021, 21:25
Coraz bardziej podoba mi się to auto pomimo tego że ma pewne dość krytyczne wady.. Ale jak to jeździ za te pieniądze ;-) Dzięki za info!

miles19
28-02-2021, 16:53
Taki mały offtopic: do większości funkcji w Forscanie potrzebne jest Main menu, a te wymaga wgrania Second Boot Loadera - Forscan proponuje pobranie go ze strony i instalację - robił to już ktoś?

zmulim
01-03-2021, 06:07
Nie main menu i nie większość funkcji a dokładniej konfiguracja BCMii. Bez sbl nie zrobisz nic, można zdać się na forscana albo jeszcze lepiej samemu sobie pobrać odpowiedni plik i wrzucić do foldera CalibrationFiles. Z resztą, polecam lekturę oficjalnego forum forscana, gdzie jest dokładny tutorial jak to się robi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

matti393
01-03-2021, 13:54
Taki mały offtopic: do większości funkcji w Forscanie potrzebne jest Main menu, a te wymaga wgrania Second Boot Loadera - Forscan proponuje pobranie go ze strony i instalację - robił to już ktoś?

Ja robiłem tylko oczywiście trzeba mieć połączenie z internetem i pojawia się nowe menu cos jak w Focccusie (program) tylko nie ponumerowane...

zmulim
01-03-2021, 14:36
Nie trzeba mieć połączenia z internetem jeśli się przed grzebaniem w centralnej konfiguracji odpowiednio przygotuje plik second boot loadera. Wbrew pozorom takie klikanie w ciemno po omacku często kończy się uwaleniem auta...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

januszcm
30-04-2021, 16:20
.


Jak widać z obrazka występuje prosta zależność jeśli chodzi o wersje mocowe:
Blok 7E0-01-08.
Wersje 150KM: 01B4
Wersje 180KM: 01B7


Tak więc wypiłem piwo na odwagę, laptop z forscanem i viakenem w dłoń i do dzieła.
Najpierw oczywiście Backup (dwukrotny na dwóch różnych odczytach) konfiguracji PCM.
W bloku 7E0-01-08 zmieniłem wartość z 01B4 na 01B7.
W polu sumy kontrolnej podbiłem ją o 3 (bo 7-4 = 3). Czyli w systemie szesnastkowym zmieniło się to z 01B7 na 01BA.
Po wszystkim wdusiłem Pisz.

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.

u mnie w bloku 7E0-01-09 widnieje coś takiego jak w załączniku czy może ktoś podpowie co mam zmienić w ostatnim bloku ?

z góry dziękuję

kln1920
30-04-2021, 17:38
Ja bym po prostu pozwolił Forscanowi przeliczyć sumę kontrolną, albo tak jak Cezar napisał podbić ją o 3

januszcm
01-05-2021, 20:29
zmiany poczynione - Foczka śmiga na mapie 180km - 0-100km 8,4s ...

cezarg1410
01-05-2021, 21:10
Czyli kolejny powershift który nie potrzebuje zmian w TCM i śmiga bez problemu.
Gratki sprawniejszego auta :)

januszcm
02-05-2021, 11:38
Czyli kolejny powershift który nie potrzebuje zmian w TCM i śmiga bez problemu.
Gratki sprawniejszego auta :)

cezar - duże piweczko za rozpracowanie ;)
pierwsze wrażenia to "aksamitniejsza" praca silniki w niższym zakresie, zobaczymy jak ze spalaniem i codzienną eksploatacją.

a tak przy okazji - piszesz coś o zamianach w module TCM - czy powerschifta też "należy oświecić" ze ma więcej mocy do dyspozycji?

FokaL
02-05-2021, 11:38
Rozumiem, że problem z brakiem asystenta parkowania, który wystąpił po zmianie mocy ze 150-ciu na 189 (bo tyle podał wykres z hamowni) jest przyczyną źle przeprowadzonej zmiany forscan-em.
Mam, zatem pytanie czy ktoś może to zrobić poprawnie, bo nie ukrywam, że cieszę się ze zmiany mocy, po którym auto odżyło, lecz chciałbym się też cieszyć funkcją automatycznego parkowania.

zmulim
02-05-2021, 11:39
Brak asystenta parkowania to efekt zmiany „nie tam gdzie trzeba” czyli bcmii zamiast PCM.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

FokaL
02-05-2021, 12:07
pierwsze wrażenia to "aksamitniejsza" praca silniki w niższym zakresie, zobaczymy jak ze spalaniem i codzienną eksploatacją.

Nie wiem jak będzie w twoim przypadku, bo jest to uwarunkowane kilkoma aspektami jak np. stylem jazdy, warunkami na drodze lub pogodowymi (deszcz, śnieg, upał – włączona klima). W moim przypadku średnie spalanie nieznacznie, ale jednak zmalało. Nie mówię tu pokazywanym przez komputer pokładowy, ale realnym zużyciem wyliczonym po 5-ciu tysiącach. Zresztą urealnienie średniego wskazania jest moim kolejnym celem do wykonania.

cezarg1410
02-05-2021, 17:16
Rozumiem, że problem z brakiem asystenta parkowania, który wystąpił po zmianie mocy ze 150-ciu na 189 (bo tyle podał wykres z hamowni) jest przyczyną źle przeprowadzonej zmiany forscan-em.
Mam, zatem pytanie czy ktoś może to zrobić poprawnie, bo nie ukrywam, że cieszę się ze zmiany mocy, po którym auto odżyło, lecz chciałbym się też cieszyć funkcją automatycznego parkowania.

Z tego co wiem to nie ma opcji zmiany mocy w ten sposób co uczynił kolega więc albo grube placebo albo jestem głupi :)

FokaL
02-05-2021, 18:45
Z tego co wiem to nie ma opcji zmiany mocy w ten sposób co uczynił kolega więc albo grube placebo albo jestem głupi :)

Ja zmiany mocy nie robiłem samodzielnie tylko ją zleciłem osobie, która się zna na obsłudze forscana. Inaczej to wygląda w Mondeo niż Focusie. Zresztą pierwsza próba nie przyniosła żadnego efektu i dopiero drugie a właściwie trzecie podejście dało autu kopa w postaci wzrostu mocy i momentu obrotowego. Niestety po miesiącu zauważyłem brak asystenta parkowania (którego używałem sporadycznie), ale nie powiązałem tego faktu ze zmianą mocy. Dlatego też moje pytanie dotyczyło pomocy w rozwiązaniu problemu w obrębie 200km od Katowic.

cezarg1410
02-05-2021, 21:25
Zdaje sobie sprawę z tego że to działa inaczej w mondeo niż w focusie i głównie z tego powodu napisałem pierwszy post w tym temacie....

zmulim
02-05-2021, 23:05
Jeszcze raz powtórzę, że na pewno ktoś koledze zmienił info w bcmii o tym, że silnik jest 180KM, co spowodowało zaprzestanie działania czujników parkowania. Jednocześnie nie powoduje to wyczekiwanej zmiany mocy. Już wiele razy było o tym na forum.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

FokaL
03-05-2021, 07:26
Zdaje sobie sprawę z tego że to działa inaczej w mondeo niż w focusie i głównie z tego powodu napisałem pierwszy post w tym temacie....
Dziękuje bardzo kolego, że podjąłeś temat. Widać to po twoich wpisach, że jesteś pasjonatem tego samochodu i masz wiedzę, którą chcesz się podzielić z innymi, a to, czego jeszcze o nim nie wiesz chciałbyś dowiedzieć na forum (chyba tak to powinno wyglądać i na tym polegać, czyż nie ?) . Zresztą po pierwszej nieudanej próbie podniesienia mocy podesłałem twój temat osobie, która się tego podjęła. Jeszcze raz dzięki za wytrwałość w tym, co robisz.

Bump: Jeszcze raz powtórzę, że na pewno ktoś koledze zmienił info w bcmii o tym, że silnik jest 180KM, co spowodowało zaprzestanie działania czujników parkowania. Jednocześnie nie powoduje to wyczekiwanej zmiany mocy. Już wiele razy było o tym na forum.

Nie wiem, co dokładnie zostało zmienione w parametrach, bo tak jak pisałem druga próba też nie przyniosła zmian i dopiero za trzecim razem, gdy zostały zastosowane razem zmiany z pierwszej i drugiej próby auto przejrzało na oczy. Ja się nie znam na obsłudze forscana i zaczynam mieć coraz większe obawy czy dokonane zmiany wyjdą na zdrowie mojej foce. Natomiast wykres z hamowni, który był następnego dnia zrobiony w innym miejscu niż zmiany parametrów zamieszczam poniżej. Poprawa mocy jest odczuwalna podczas codziennej jazdy a średnie spalanie zmalało z 5,8 na 5,6l/100km. Jedno i drugie wyliczone po przejechaniu ok. 5.000km przed zmianą mocy i kolejnych 5-ciu po zmianie.
https://drive.google.com/file/d/1hOK5auwgcdYUhP4Js29p_jWAHKElb5A4/view?usp=sharing

Bump: https://drive.google.com/file/d/1hOK5auwgcdYUhP4Js29p_jWAHKElb5A4/view?usp=sharing

FokaL
06-05-2021, 18:05
Sytuacja opanowana.
Asystent parkowania znów na pokładzie, choć zapewne będzie używany bardzo sporadycznie to mimo wszystko jak był to ma być.

DarkoC
06-05-2021, 19:54
Witam. Jest ktoś z Poznania chętny na pomoc w zmianie 150/180 focus mk3 2015

SzczepanGd
22-06-2021, 16:42
Kurde forscana chyba mam, pytanie tylko czy nie popsuje nic :) chyba że jest ktoś w Gdańsku kto by się podjął odpłatnie zrobić to dobrze...

cezarg1410
22-06-2021, 18:15
Kolega totek zdaje się ma obecnie podpis że nie odbiera PW i jest poza zasięgiem.

SzczepanGd
23-06-2021, 16:46
No niestety dokładnie tak jest jak piszesz...

kicaj73
23-06-2021, 19:04
Czy w automacie jest dokładnie taka sama procedura zmiany mocy, czy jeszcze trzeba gdzieś coś przestawić?

cezarg1410
24-06-2021, 09:45
Świetne pytanie.
Otóż nie wiem :)
Jeśli dobrze kojarzę. Chińskiego ucds to w module TCM jest opcja wyboru wersji silnikowej (150/180 km, 150/180km eu5, 150/180 km eu).
Według info na forum forscana ( wprawdzie dotyczy mondeo ) taką zmianę trzeba zrobić również w module skrzyni: https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=16&t=11287&sid=d6fb1ddd30d5138d8b71ea27428d818e&start=160

Gdybym miał powershifta to już dawno zrobiłbym eksperyment że zmianą ale niestety nie mam.
Opcje mamy trzy
1. Najbardziej realna: ktoś spróbuje zmienić w swoim aucie i sprawdzi co się stanie
2. Srednio realna: dorwiemy Vin focusa który fabrycznie miał 180 koni i powershifta.
3. Nierealna: ktoś z forum kto ma na ten temat wiedzę się nią podzieli.

Bump: Właśnie widzę że user fordsmax471 ( bardzo ogarnięty koleś ) napisal w poście z 23 mają że zmiana w skrzyni "not required".
Prawdopodobnie więc możesz na luzie zmienić moc w samym pcm, potem dać reset pcm i cieszyć się jazdą :)

kicaj73
24-06-2021, 10:03
Problem w tym ze jak zapisuję do PCM to mi wyskakuje błąd ,,Zapis się nie powiódł, niepoprawna konfiguracja,,.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

cezarg1410
24-06-2021, 10:04
O cię panie.
A co dokładnie tam zmieniasz ? Coś czuje że nie tylko 01b4 na 01b7?

kicaj73
24-06-2021, 10:05
No właśnie tylko to

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

cezarg1410
24-06-2021, 10:07
Jaka wersja forscana? Jaki kabel?
Pierwsze widzę takie rzeczy

kicaj73
24-06-2021, 10:15
Kabel dedykowany do Forscana, ODBLink MX Adapter usb, prosto z USA, wersja Forscana nie najnowsza ale któraś z ostatnich, sprawdzę wieczorem.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

kln1920
24-06-2021, 10:29
Spróbowałes też zmienić sumę kontrolną, a nie zdawać się w tym temacie na forscana?

kicaj73
24-06-2021, 10:33
Tak, na 01BA.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

kln1920
24-06-2021, 10:37
Wcześniej było 01B7?

cezarg1410
24-06-2021, 10:39
Tak, na 01BA.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Błąd...
Masz mieć inną sumę kontrolną bo masz automata.

kicaj73
24-06-2021, 10:43
W polu sumy kontrolnej nie było 01B7, teraz nie pamiętam jaka była wartość,
Zmieniłem z 01B4 na 01B7 w pierwszym wierszu, nie zmieniając nic dalej klik na pisz i błąd, później pierwszy wiersz 01B7 i suma kontrolna 01BA i znowu błąd.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

kln1920
24-06-2021, 10:45
To źle, skoro była inna wartość, a wpisałeś 01BA. Chyba dobrze by było, jakbyś zobaczył w backupie co tam wcześniej było, albo daj VIN

kicaj73
24-06-2021, 10:52
Dzisiaj sprawdzę jaka była. Jak samemu obliczyć sumę kontrolną jeżeli Forscan jej nie zmieni?

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

kln1920
24-06-2021, 10:54
Daj VIN

kicaj73
24-06-2021, 11:00
WF06XXGCC6EG61191 proszę.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

kln1920
24-06-2021, 11:08
7E0-01-08 01B4 0803 01B1
Czyli zmieniasz 01B4 na 01B7 i 01B1 na 01B4

kicaj73
24-06-2021, 11:16
Dziękuję bardzo, dzisiaj zrobię podejście i dam znać jak mi poszło.[emoji106][emoji16] No i teraz jak popatrzyłem na ten zapis, odrazu mi się przypomniał pierwszy post ,,podbijam sumę kontrolną o 3,, a nie jak baran przepisuję to co napisane w poście. Ale pamiętam jak pierwszym razem wpisałem tylko 01B7 i tez wyskoczył błąd.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

tedi_k
24-06-2021, 12:24
... Jak samemu obliczyć sumę kontrolną ...

Po raz n-ty: A PO CO?????
Suma kontrolna nie ma dokładnie żadnego znaczenia i służy jedynie do kontroli przez program (tu FORScan, ale podobnie też jest w IDS...) czy we wpisywanej linii CZŁOWIEK nie popełnił literówki... Jeśli jest się pewnym, że nie - to można w sumie kontrolnej sobie wpisywać dowolne wartości i jedynie dalej potwierdzać FORSCanowi, że ma to zapisywać do modułu i "nie marudzić"...:568::569:
Suma kontrolna NIE JEST WPISYWANA DO MODUŁU!!!

kln1920
24-06-2021, 13:06
No tak, to zrozumiałe, natomiast czy jeśli ręcznie wpiszę w Forscanie złą sumę kontrolną to czy program nie zablokuje wprowadzenia zmian?
Edit: teraz widzę, że Kicaj bez zmiany sumy też próbował

tedi_k
24-06-2021, 13:08
... czy program nie zablokuje wprowadzenia zmian?

Moim zdaniem POWINIEN - każdemu, kto ma jakiś problem z przeczytaniem ze zrozumieniem co jest napisane na ekranie...8)

cezarg1410
24-06-2021, 13:30
Moim zdaniem POWINIEN
Lepiej powiedz czemu zapis się nie chce udać.

tedi_k
24-06-2021, 16:34
... czemu zapis się nie chce udać.

Jak nie chce to widocznie NIE POWINIEN... A co do reszty - ostatnio nerwowy jestem i wyrzuciłem swoją szklaną kulę, bo ciągle taki zamazany obraz był...:569:

kicaj73
24-06-2021, 17:12
Wypróbowałem metody podane powyżej, niestety bezskutecznie. Forscan zaktualizowany, kabel też. Z logów wynika ze niezgodna jest konfiguracja w bloku 9? Zdjecie nr3 obrazuje stan po nieudanym zapisie.Przepraszam za ostatnie nieobrócone zdjęcie.

cezarg1410
24-06-2021, 20:45
Porównałem zawartość asbuilt z fotek i tego co masz mieć fabrycznie i wszystko się zgadza.
Nie mam bladego pojęcia dlaczego tak się dzieje.
Spróbuj jeszcze tutaj wejść:
%AppData%\FORScan\log
i z pliku FORScan.log (najpierw radzę go wyczyścić bo będzie duży) wykopiować tutaj interesującą zawartość (tam gdzie są jakieś errory).
Pewnie nic to nie powie, ale może jednak...

kicaj73
24-06-2021, 21:23
z pliku FORScan.log (najpierw radzę go wyczyścić bo będzie duży) wykopiować tutaj interesującą zawartość (tam gdzie są jakieś errory).
Pewnie nic to nie powie, ale może jednak...
Obawiam się ze nic ciekawego nie ma, log jest od 2017r i w większości taki jak na zdjęciu( to tylko kawałeczek z dzisiaj), brak błędów.

cezarg1410
25-06-2021, 07:49
Konfigurowales jakoś ten kabel ? Na forum forscana są jakieś poradniki.
Jak odpalasz forscan to jakie opóźnienia na kablu ci pokazuje ? To info bodajże wyskakuje na samym początku.

kicaj73
25-06-2021, 09:51
Mam jeszcze Viakena 1170 usb i jest to samo, OBD Link za każdym razem pyta czy zoptymalizować prędkość przesyłu, klikam że tak, kabla nie konfigurowałem, z tymi opóźnieniami to nie pamiętam teraz.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

cezarg1410
25-06-2021, 10:04
Znaczy się sprzęt ok, tylko po prostu Twoje auto jest w jakiś sposób specyficzne :/
Niestety ja więcej pomysłów nie mam.

kicaj73
25-06-2021, 10:19
Jutro jadę do PL do Łodzi, pewnie się umówię na zmianę u kogoś, pewnie okaże się jakaś pierdoła. I tak wielkie dzięki wszystkim.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

cezarg1410
25-06-2021, 12:12
Nie wiem kto tam w Łodzi ogarnia, ale w Wawie na pewno by się ktoś znalazł.

semich14
29-06-2021, 20:16
Witam ..Czy w/w procedurę można wykonać w Ford Kuga 2.0 TDCI 150 koni 2017r?

cezarg1410
29-06-2021, 20:17
Witam.
A można.
Tylko zresetuj PCM na koniec (brak opcji relearn coś tam która chyba i tak nie ma sensu).
Pozdr!

zmulim
29-06-2021, 20:18
Jasne że można.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

semich14
29-06-2021, 20:38
Podziękował [emoji106]

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

Zapomniałem dodać że to automat Powershift[emoji2954]

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

kicaj73
29-06-2021, 21:03
Kończy zapis z błędem, czy zapisuje poprawnie?

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

semich14
29-06-2021, 21:10
Jeszcze tego nie robiłem.. Dopiero się przygotowuje

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

rufik
30-06-2021, 07:14
Panowie, jakim(i) kablami się posługujecie przy takowych zmianach? Zwykły ELM327 czy też coś porządniejszego jest potrzebne?

Antej
30-06-2021, 07:33
Wystarczy zwykły kabel z prędkością 2Mb/s :619:

kicaj73
30-06-2021, 08:44
Ja napisałem juz jakie mam kable, OBD link EX usb i Viaken1170 też USB

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

kicaj73
02-07-2021, 10:56
Po wycieczce z Łodzi do Wawy do Mayaka, okazało się że mapa slinika była przez Forscan przestawiona na 180KM mimo że Forscan stwierdził że jest błąd zapisu.

Andrzej_K
02-07-2021, 10:59
No to, to żadna zmiana skoro nie odczuwałeś tej zmiany mocy.

cezarg1410
02-07-2021, 11:03
Po wycieczce z Łodzi do Wawy do Mayaka, okazało się że mapa slinika była przez Forscan przestawiona na 180KM
Nie powiem, przeszło mi to przez myśl, że jednak zapis się udał skoro błędy wyrzucał na bloku 9 a nie 8, ale... no nie przyszło mi do głowy że tego nie sprawdziłeś :P

W każdym razie jeśli nie odczuwasz żadnej zmiany to "coś jest nie tak".

zmulim
02-07-2021, 11:20
Zależy jak się kto nastawia i czego oczekuje po tym zabiegu. Bo jeśli „nagłego odrzutowca” to faktycznie może zmiany nie dostrzec. Zmiana jest raczej subtelna, bardziej odczuwalna w okolicy 4-go biegu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kicaj73
02-07-2021, 11:22
W każdym razie jeśli nie odczuwasz żadnej zmiany to "coś jest nie tak".
Z tym odczuwaniem mocy to nie do końca tak, auto jest żwawe i spokojnie da się jeździć z dużymi prędkościami, nawet jadąc szybko fajnie przyśpiesza, również z obciążeniem, a być może tego nie odczuwałem bo w NO nie mam okazji jeździć zbyt szybko i byłem do tego przyzwyczajony, BTW to nie była moja pierwsza próba zmiany mocy Forscanem i być może ta mapa była już od dawna, tylko że zapis zawsze kończył się tym samym komunikatem, a bloku 9 nie sprwadzałem nie bo mam pojęcia za co on jest odpowiedzialny, porównywałem go z innymi VINami i wygląda np tak samo jak w wersji ST.

mayak
02-07-2021, 14:59
jeśli po ponownym odczycie widać, że w danym bloku jest nowa (żądana) wartość, to znaczy że jednak zapis udał się

semich14
08-07-2021, 16:52
"Po analizie wsadów z Mondeo i Kugi okazało się, że jest niemal identycznie. Tylko tam ta komórka przyjmuje wartości 01B6 (wersje 150KM) lub 01B7 (wersje 180KM)" Czyli jak mam Kugę i wartości 01B6 to w pisuje 01B7 . W polu sumy kontrolnej trzeba podbić o 1?

semich14
08-07-2021, 17:01
Analiza mojego Vin i znalezionego na otomoto z silnikiem 180 kmhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210708/93ac3d7bdc37fe04ff1e28e8e5646a30.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210708/7260f8bc5e1fc3746e91788a57aa23b6.jpg

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

cezarg1410
08-07-2021, 17:22
Tak. Zawsze końcówka ma być B7.
Jak to już wiele razy na tym forum padło: sumę kontrolna możesz olać.

semich14
17-07-2021, 08:29
Witam ! . Udało się zgodnie z instrukcją podbić do 180 km. Zapis prawidłowy żadnych błędów na koniec reset PCM . Kabel Viaken1170 USB. Dzięki za przejrzysty poradnik .
Ciekawe ile spalanie podbije :)

cezarg1410
17-07-2021, 09:37
I elegancko :)

martinezzt
18-07-2021, 14:26
Witam dostalem odwagi i udalo sie zmienic, troche roznicy jest podziekowania cezarg1410.

SzczepanGd
11-08-2021, 17:42
No nie powiem że stresik przy rozpoczęciu zabawy był, ale jakoś poszło ;)
Do zabaw wykorzystany viaken i forscan.

Po zmianie wygląda to tak (pic 2)

Odczucie moje jest takie że na 2 biegu jedzie znacznie płynniej i go nie przymula zaraz po zmianie. 3 bieg też się zrobił mocniejszy bo czuje to po zachowaniu auta przy szybkich zmianach. co wyżej i dalej zobaczymy z czasem :) Dzięki za pomoc i fajne opisanie tematu.

misda
29-08-2021, 15:29
W moim też została zrobiona zmiana z 150 na 180 ale nie stwierdzam różnicy. Osoba która robiła zmianę nie testowała jak się jeździ przed zmianą, tylko po zmianie stwierdziła że bardzo dobrze jedzie, nie wywala błędów że jest ok. Zastanawiam się nad zrobieniem chipa. Tylko skoro nie poczułem przybycia 30 koni to pewnie nie poczuje jak teraz przybędzie jeszcze 20. Jest jeszcze jedna możliwość, poprzedni właściciel zrobił chipa i odblokowanie 180KM nic nie zmieniło. Dlatego nie czuję różnicy. Chyba trzeba pojechać na hamownie i sprawdzić ile jest. Przed zakupem jeździłem kilkoma przeważnie było podobnie w kwestii przyśpieszenia. Trafił się jeden egzemplarz że wyraźnie inaczej reagował na gaz. Jakoś tak szybciej, bez opóźnienia.

tedi_k
29-08-2021, 16:38
...Tylko skoro nie poczułem przybycia 30 koni...

"Koni" się nie wyczuwa tylko 50Nm różnicy w momencie obrotowym...
Nie ma opcji na "nie wyczucie różnicy" tych 50Nm.:569:
Albo coś źle zrobione albo wcześniej juz było, tylko "magik" "zapomniał" o tym powiedzieć...

Antej
29-08-2021, 16:42
wrzuć najwyższy bieg, ustaw tempo na 100 lub 120 km/h i zobacz o ile masz niższe obroty
Chyba że ktoś wziął kasę za wygniatanie siedzenia w aucie, a nie za robotę.

misda
29-08-2021, 20:02
Focus ma 150KM i 370Nm a po odblokowaniu 180KM i 400Nm. Różnicy jest 30Nm.
Obroty mogę sprawdzić jak jest teraz ale nie wiem ile było przed zmianą. Za szybko dokonałem przejścia na 180KM po kupnie samochodu.
Jakie powinien mieć przyspieszenie? Sprawdzałem 60-100km/h na 4 biegu i było ok 7s. Na biegu 3 ok 5s ale to głównie zależy od przyczepności.

cezarg1410
29-08-2021, 20:18
wrzuć najwyższy bieg, ustaw tempo na 100 lub 120 km/h i zobacz o ile masz niższe obroty
możesz przetłumaczyć? 10 razy czytałem i nie wiem o co chodzi. czyżby po zmianie na 180 koni skrzynia miała zmienić przełożenia?...
misda spróbuję to dzisiaj u siebie sprawdzić.
Masz forscana? Jeśli tak to sprawdź parametr TQ_ACT przy gazie w podłogę od 3 biegu wzwyż. Wartości powyżej 120% (121-124) będą świadczyć o mapie 180

kln1920
30-08-2021, 06:35
Nie no, różnicę zdecydowanie czuć. Może być tak, że albo już miałeś mapę 180KM i gość wziął kasę za poklikanie sobie, albo po prostu nie zmienił mapy (ewentualnie zmienił nie tam gdzie trzeba) i masz dalej 150 :>

tedi_k
30-08-2021, 07:41
.... czyżby po zmianie na 180 koni skrzynia miała zmienić przełożenia?...

Ależ "to oczywiste":one: - przecież silnik jest ten sam czyli miejsca tyle samo a koni jest więcej... Nie ma cudów aby w takim większym tłoku konie były w stanie się tak samo szybko kręcić...:one::619:

mariop4
17-09-2021, 10:33
a co jesli zmieniłem wartość ale nie zrobiłem resetu pcm?

po ponownym podlaczeniu auta pod kompa - wartość jest zmieniona
No i wydaje mi się ze lepiej idzie szczegolnie 3 i 4bieg - kuga

cezarg1410
18-09-2021, 16:47
A więc! Poniższy temat właśnie stracił sens :)
Nie wiem jak wersja beta ale wersja test 2.4.3 przynajmniej ta z sierpnia otrzymała w przypadku silnika dw10f dla focusa mk3 menu konfiguracyjne dla PCM. Tak więc można wyklikac moc tak samo jak w mondeo czy S-Max.

mariop4
20-09-2021, 15:08
ale w kudze nie.. mało tego- trzeba pobrać starszą wersję inaczej nie da sie zrobić resetu pcm.

SzczepanGd
25-09-2021, 15:26
Ja dzisiaj pojechałem na hamownie, żeby sprawdzić swoje wewnętrzne odczucia że jest lepiej. No i jest lepiej :D znacznie lepiej a nawet nadmuchało trochę więcej niż te 180 kunia ;)
Jakby ktoś chciał, to mogę udostępnić wykres z hamowni.

Leszekksg
01-11-2021, 17:21
Witam serdecznie. Odkopie trochę temat. Zmieniłem moc 150 na 180 koni w kuga mk2 z 2015 roku skrzynia manual. Różnica jest spora. I teraz mały problem bo kolega też jest chętny na te operacje tylko on ma skrzynie automata PS. Czy coś się zmienia więcej niż w manualu??

1endzi
02-11-2021, 11:20
Ja mam PS i nic dodatkowo nie zmieniałem

Leszekksg
03-11-2021, 18:17
Ja mam PS i nic dodatkowo nie zmieniałem

Dzięki za odpowiedz

polak2468
02-03-2022, 06:42
Potrzebuję jasnej odpowiedzi, bo mam poczucie, że coś nie gra. Byłem u mechanika, u którego robię wszystko w aucie i zawsze było elegancko. Okazało się, że też wie jak zrobić zmianę mocy 150 --> 180 (ma mondeo, w którym sobie odblokował 180). Wspominał, że proces zajął ok. 30 minut i wymaga stabilnego połączenia z internetem. U mnie po zmianie mam poczucie, że nie widzę różnicy (może to tylko odczucie, może lepiej jest przy wyższych prędkościach, albo na innych biegach - nie wiem). Natomiast do tego odczucia dochodzi jeszcze to, że zamiast loga FORD na ekranie Sync 3 mam logo RS, a pod nim napis "Ford Performance". Poza tym dotychczasowe podświetlenie aktywnych ikon z niebieskiego zmieniło się na pomarańczowe. Nie ukrywam, że tych - wizualnych zmian - nie spodziewałem się i wolałbym ich uniknąć (dalej jest sync 3 build 2024 - tym bardziej tych zmian wizualnych nie rozumiem). Czy faktycznie tak to wygląda po włączeniu mocniejszej mapy? Chciałbym zasięgnąć opinii zanim będę próbował wyjaśnienia sprawy z mechanikiem i ewentualnego cofnięcia zmian. Dołączam zdjęcia wyglądu interfejsu, o którym wyżej wspominam.

PS
Chciałem też deaktywacji Start/Stop i faktycznie przycisk jest nieaktywny kompletnie. Jak zaślepka. Tu akurat nie jestem zdziwiony. ;)

zmulim
02-03-2022, 06:50
Zmiana mocy to 5min wyklikania w Forscanie. Żadna filozofia. To po pierwsze. Żadne stabilne połączenie z internetem nie jest wymagane. Zmiana wyglądu sync3 nie ma z tym nic wspólnego… Więc bierz „fachowca” za fraki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

polak2468
02-03-2022, 06:56
Czyli tak jak czułem. Jest coś nie tak. Ciekawe czy faktycznie chociaż mapa jest zmieniona czy nie. Wiesz może co się mogło stać, że mam takie zmiany?

kln1920
02-03-2022, 07:55
Nic takiego nie powinno być. W PCM zmieniasz jedną linijkę w UCDS, ewentualnie forscanem zmieniasz kod, tak jak kolega zmulim pisał, chwila roboty, dostęp do neta też niepotrzebny. Zobacz, czy mechanior nie włączył ci też trybu st w zegarach, skoro takie tjuningi tu się odwaliły, bo wtedy straciłeś możliwość wyłączenia kontroli trakcji :D co do odczucia po zmianie- czuć, mocno te 50Nm więcej, depnij w opór na 3 biegu. Zobacz parametr TQ_ACT jak dobrze pamiętam, powinno wskazać ponad 120%

polak2468
02-03-2022, 09:32
Ok już wyjaśniłem o co biega. Przynajmniej teoretycznie. Info mam takie. Do zmiany mapy faktycznie nie potrzebował stabilnego połączenia z netem tylko kilku kliknięć. Do wyłączenia start/stop i potem dalszych zmian z tym związanych potrzebował, ponieważ ponoć jakiś plik/pliki się dociągają. Te wizualne zmiany to mi wgrał, bo pomyślał, że może mi się spodobają. Generalnie może i by mi się spodobały jakby mnie najpierw o to zapytał. Dziś się umówiłem na wyłączenie wszystkich zmian, które wprowadził, poza oczywiście mapą 180KM i wyłączonym start/stop. ;)

PS
Jestem laikiem. Nie wiem jak sprawdzić czy nie mam trybu st w zegarach i wartości parametru TQ_ACT. :) Jakby ktoś był z Wieliczki/Krakowa to mógłbym podjechać żeby sprawdził te dwie kwestie. Co do testu to faktycznie sprawdzę na 3cim biegu. Minus jest taki, że na 150KM nie testowałem pełnym ogniem na każdym biegu, a byłem świeżo po przesiadce z 1.6TDCi 115KM, więc to już dawało różnicę. Btw silnik 2.0TDCi ma 350Nm czy 370Nm? Różne wersje widziałem. Natomiast po zmianie na 180KM jest podawane już wszędzie chyba 400Nm.

kln1920
02-03-2022, 09:35
Według danych 150KM 350Nm, mapa 180KM 400Nm. Pewnie przez neta SBL zaciągał. Masz animację ST na zegarach przy włączaniu zapłonu? Albo prościej, zobacz czy możesz wyłączyć kontrolę trakcji w zegarach :)

polak2468
02-03-2022, 10:16
Nie mam animacji ST między zegarami jak włączam zapłon. Jedyna animacja to ta RS ford performance na ekranie Sync3. :) Co do wyłączenia kontroli trakcji w zegarach to muszę sprawdzić, bo w sumie nie patrzyłem tam jeszcze poza resetem dziennego licznika. :D

PS
Z ciekawości - mógłbyś odrobinę rozwinąć czym jest SBL "Pewnie przez neta SBL zaciągał." ? ;)

zmulim
02-03-2022, 10:29
Second boot loader, niezbędny do przeprowadzenia zmian w konfiguracji centralnej auta czyli w bcmii.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

polak2468
02-03-2022, 10:57
Second boot loader, niezbędny do przeprowadzenia zmian w konfiguracji centralnej auta czyli w bcmii.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Rozumiem, że w ten sposób tego Start/Stop powinien deaktywować?

Według danych 150KM 350Nm, mapa 180KM 400Nm. Pewnie przez neta SBL zaciągał. Masz animację ST na zegarach przy włączaniu zapłonu? Albo prościej, zobacz czy możesz wyłączyć kontrolę trakcji w zegarach :)

Mogę wyłączyć kontrolę trakcji w zegarach. Sprawdziłem przed chwilą.

cezarg1410
02-03-2022, 11:11
Rozumiem, że w ten sposób tego Start/Stop powinien deaktywować?
Tak

Mogę wyłączyć kontrolę trakcji w zegarach. Sprawdziłem przed chwilą.
Mi się wydaje, że ta opcja jest dostępna bez względu na tryb ST czy nie ST i ten tryb zmienia tylko i wyłącznie animację.

ewentualnie forscanem zmieniasz kod,
Od jakiegoś czasu również Forscan posiada "GUI", w którym się po prostu wybiera mapę.

Jak mechanik ogarnął wyłączenie ASS to stawiam, że raczej umiał zmienić mapę. To czy to poczujesz zależy od tego jak użytkujesz auto. Jak zmieniasz biegi jak większość ludzi, która jeździ dieslem czyli przy 2500 rpm już wbijasz wyższy bieg to zmiany nie zauważysz.

polak2468
02-03-2022, 11:26
W zasadzie od kiedy mam dziecko to 99% przypadków jeździmy wspólnie z dzieckiem i żoną. Reszta wyjazdów "samodzielnie" to jak nagła akcja związana z dzieckiem i trzeba ogarnąć. Jak coś to dziecko 10 miesięcy ma. Może jak podrośnie to wtedy będzie można pocisnąć jak do niedawna. Nieraz lubię przycisnąć, ale z rodziną już tak się nie ciśnie. Zresztą żona jest dobrym ogranicznikiem do 150km/h. Generalnie staram się jeździć płynnie, ale na tyle szybko by nie być zawalidrogą. Biegi zmieniam nieraz powyżej 3tys obr/min. Różnie. Aczkolwiek najczęściej mniej więcej między 2,5 - 3 tys.

Mnie zaniepokoiło to, że nie prosiłem się o zmiany wizualne, a jak wspomniałem wyżej, jestem laikiem. Po odebraniu auta po serwisie + odblokowanie mapy i wyłączeniu Start/Stop, do którego jak zwykle nigdy żadnych zastrzeżeń, mam na głównym ekranie "RS ford performance". Także pomyślałem na początku, że być może tak musi być, ale potem się zreflektowałem, że przecież tutaj w wątku pisaliście wielokrotnie, że owa zmiana mapy to kilka minut roboty i nikt nie wspominał, że się interfejs pozmienia. To mnie zaniepokoiło. Stąd postanowiłem najpierw zapytać tutaj zanim zadzwonię do mechanika z prośbą o wyjaśnienie. :)


PS
Przy okazji zapytam jeszcze o jedną kwestię. Jest w ustawieniach pojazdu coś takiego jak "Opóźnienie kamery cofania" (oprócz tego mam jeszcze "Zaawansowane Czujniki parkowania"). Jak długo po wyłączeniu wstecznego u Was się wyświetla podgląd z kamery cofania?

zmulim
02-03-2022, 11:37
Z tego co kojarzę, może mnie chłopaki poprawią, ale zależne jest to od prędkości pojazdu. Jak stoisz to kamera będzie aktywna, jak się rozpędzisz i osiągniesz zadaną prędkość (chyba 20km/h), kamera się wyłączy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kln1920
02-03-2022, 11:47
Mi się wydaje, że ta opcja jest dostępna bez względu na tryb ST czy nie ST
Sprawdzałem u siebie, przy włączeniu ST znika opcja z zegarów, fabrycznie ST i RS mają od tego guzik

polak2468
02-03-2022, 11:50
Z tego co kojarzę, może mnie chłopaki poprawią, ale zależne jest to od prędkości pojazdu. Jak stoisz to kamera będzie aktywna, jak się rozpędzisz i osiągniesz zadaną prędkość (chyba 20km/h), kamera się wyłączy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No właśnie u mnie mniej więcej tak to działa. Muszę dokładnie się przyjrzeć.

cezarg1410
02-03-2022, 12:01
Sprawdzałem u siebie, przy włączeniu ST znika opcja z zegarów
No proszę. Człowiek całe życie się czegoś uczy ;)

edmun
02-03-2022, 12:27
co za typ. wgrał bo myślał że Ci się spodoba.
zero pytania czy chcesz czy nie :-D
mapa. jak ktoś podał wcześniej, zmiana jednym kliknięciem w PCM.
Jeśli nie miał pliku SBL to faktycznie ciągnął plik z neta.
Ale po co mu SBL a nie vdf?
sbl to wrzucał pewnie sama paczkę z grafikami / animacja a potem zmienił co ma się wyświetlać.
tym bardziej że kolega wciąż może wyłączyć kontrolę trakcji w zegarach więc nie ma włączonego "trybu ST" a tylko ma podmieniona grafikę.
Co do kamery cofania, możesz zrobić tak że jak tylko zrzucisz bieg wsteczny to kamera cofania wyłączy się od razu, albo jak widzisz, mozesz opóźnić jej wyłączenie przez co obraz wyświetla się przez x czasu oraz do osiągnięcia prędkości (w zależności od modelu auta 15 lub 20km/h).

kln1920
02-03-2022, 12:35
SBL jest konieczny do grzebania w Mainie

polak2468
02-03-2022, 13:57
co za typ. wgrał bo myślał że Ci się spodoba.
zero pytania czy chcesz czy nie :-D
mapa. jak ktoś podał wcześniej, zmiana jednym kliknięciem w PCM.
Jeśli nie miał pliku SBL to faktycznie ciągnął plik z neta.
Ale po co mu SBL a nie vdf?
sbl to wrzucał pewnie sama paczkę z grafikami / animacja a potem zmienił co ma się wyświetlać.
tym bardziej że kolega wciąż może wyłączyć kontrolę trakcji w zegarach więc nie ma włączonego "trybu ST" a tylko ma podmieniona grafikę.
Co do kamery cofania, możesz zrobić tak że jak tylko zrzucisz bieg wsteczny to kamera cofania wyłączy się od razu, albo jak widzisz, mozesz opóźnić jej wyłączenie przez co obraz wyświetla się przez x czasu oraz do osiągnięcia prędkości (w zależności od modelu auta 15 lub 20km/h).

Ja się nie znam. Nie wiem dlaczego SBL a nie VDF. Nie wiem co to nawet jest. Co do samego interfejsu to nie skomentuję, bo różni ludzie są. Chciałem zawsze mieć dyskretne, ale szybkie auto. Na razie 180KM/400Nm, a co będzie dalej to się zobaczy. Aczkolwiek bez modyfikacji mechanicznych dalej już nie pojadę. ;) Z oficjalnej informacji od mechanika wynika, że jest mapa, nie ma start/stop, podmienione logo i kolor interfejsu. Podmieni mi to z powrotem na domyślne. Także to bym zostawił w spokoju. ;)

Wiesz jak długo trwa wspomniane przez Ciebie x czasu zanim się kamera wyłączy? W sumie zanim byłem u mechanika na zmianie mapy to opcję opóźnienia kamery miałem włączoną i od razu po włączeniu luzu lub jedynki kamera się wyłączała. Najwyraźniej teraz zaczęła poprawnie działać. :)

edmun
02-03-2022, 14:01
Wiesz jak długo trwa wspomniane przez Ciebie x czasu zanim się kamera wyłączy?
wrzuć wsteczny.
kamera się włączy.
wrzuć luz i poczekaj.
W Focusie MK3 kamera dziala chyba przez minutę po czym obraz znika.
Oczywiscie załączenie wstecznego ponownie przywraca obraz z kamery

o technikalia vbf/sbl się nie przejmuj. nikt nie wymaga żebyś musiał to wiedzieć.
ot po prostu zaskoczony jestem że spec wgrywa inne grafiki bez pytania :-)

polak2468
02-03-2022, 14:06
Jasna sprawa. Zmiana mapy wyklikana forscan, start stop sbl. Tak to zrozumiałem. ;)

zmulim
02-03-2022, 14:10
Mam wrażenie że ktoś tu nie czyta wszystkiego ze zrozumieniem ;) Do tego co zrobił ci mechanik:

1. Zmiana mocy - podłączenie forscana/ucds, zmiana parametru i reset pcm - 5min. Żadnych dodatkowych plików nie trzeba.

2. Dezaktywacja start - stop - wejście w centralną konfigurację, jest do tego potrzebny plik SBL (second boot loader).

3. Zmiana motywu na sync3 - wejście forscanem w konfig sync3 i zmiana splash screena. Nie potrzebne żadne vbf itp…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

polak2468
02-03-2022, 14:20
No i jasne wszystko. ;)

kln1920
02-03-2022, 14:30
Dokładnie edmun, vbf do zmiany splashscreenów w APIM nie są potrzebne :)

edmun
02-03-2022, 14:53
A widzisz. co grzebałem w różnych autach to zdarzało mi się że brakowało mi vbfow.
Co do sbl, kompletnie zignorowałem ten fragment że tam jeszcze było grzebane przy start stop (skupiłem się na mocy i splash screenie)

polak2468
03-03-2022, 10:53
Jest już przywrócone logo i kolory interfejsu. Mam co miałem. Co ciekawe - zaczęła poprawnie działać opcja opóźnienia kamery cofania. Działa tak jak napisaliście wyżej. Testowałem oczywiście nową mapę i pod wrażeniem jestem. Auto do 200km/h rozpędza się błyskawicznie. Zrobiłem 20km z czego mniej więcej po pół miasto (korki i głównie 1 i 2 bieg) i autostrada (od 150-200km/h). Spalanie 6.6L/100km. Aczkolwiek dziś już zacząłem jeździć jak po staremu - płynnie. Czasem tylko z gwałtowniejszym przyspieszeniem i spalanie zaczyna spadać. Obecnie 6.2L/100km.

zmulim
03-03-2022, 15:03
Hehehe :D pytałem bo biorąc pod uwagę cennik naszych mandatów, jazda z takimi prędkościami może być średnio opłacalna ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

polak2468
03-03-2022, 18:22
Jasna sprawa. Ogólnie moc w tym aucie głównie jest mi potrzebna do szybkiego wyprzedzania zawalidróg na co nie moglem sobie pozwolić [jadąc z pasażerami i bagażem] mając 1.6 115KM w poprzednim Focusie, którego zdjęcie nadal wisi na miniaturce. W sumie ten nowy jest praktycznie identyczny. Inny przód, bo to jednak polift, no i Titanium, a tamten był Trend. :)

TalRash
19-03-2022, 18:48
Hmmmm Focus 2017 2.0 150hp.
Przez forscana zmieniłem mapę w PCM o dziwo była wybrana DW10F Power rating 1. Zmieniłem na rating 3.
Zrobiłem reset pcm relearn vehicle data i relearn abs. Wszystko OK błędów nie ma.
Stały kierowca siostrzeniec nie czuje różnicy. Coś źle czy można nie czuć?
Wychodzi na to że z wersji 125koni poszliśmy na 180 i nie czuć różnicy. Trochę to dziwne.

Bradley
16-08-2022, 11:17
Czy w przypadku Focusa 1.6 EB (2011) zasada jest podobna czy wiąże się to z innymi modyfikacjami? Ktoś próbował już przełączać 150->180?

tedi_k
16-08-2022, 11:42
...w przypadku Focusa 1.6 EB (2011) zasada jest podobna...

Zupełnie inna. Trzeba wgrać cały soft PCM we właściwej wersji.

Bradley
16-08-2022, 12:03
Rozumiem że w tym wypadku Ford nie dał dwóch map które się przełącza, a trzeba wgrać cały soft z mapą na 180hp?

kln1920
16-08-2022, 12:18
Tak

cezarg1410
16-08-2022, 14:45
Dobrze rozumiesz.
Żebyś nie tracił czasu to od razu podpowiem, żebyś nie szukał tej informacji co i jak wgrać tu na forum, bo jest tylko garstka ludzi, która to wie (ja nie) i nikt z nich nie udzieli choćby jednej sylaby podpowiedzi.

zmulim
16-08-2022, 16:28
No może poza tym, że będą się chwalić że da się, że wiedzą i nawet nazwy plików ładnie podają iii…. Na tym koniec. Ogólniki, jak to coraz częściej na tym forum bywa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tedi_k
16-08-2022, 16:52
...nich nie udzieli choćby jednej sylaby podpowiedzi.

... Ogólniki, jak to coraz częściej na tym forum bywa...

A ja bardzo pomogę Kolegom włączyć się w proces przekazywania KONKRETNYCH ODPOWIEDZI - zamiast "narzekań"...:one:

Oto (niestety niepełna i do tego jedynie dla FF3 - bez C-maxa...) lista softów 1,6EB z mocą 150KM:
BV61-14C204-BHx
BV61-14C204-BKx
BV61-14C204-CXx
BV61-14C204-ASx
BV61-14C204-DYx
BV61-14C204-EKx
BV61-14C204-EMx

x może mieć wartość A albo B lub C - w zależności od ilości wersji danego softu.
ZAZWYCZAJ softy te nie są wzajemnie zamienne.

Wystarczy teraz usiąść i znaleźć dla każdej z tych wersji ODPOWIEDNI DLA NIEJ soft 180KM. "Prosta i szybka piłka"...:568:
Odpowiedniki "na 180KM" też nie są zwykle "zamienne" - dla danego softu 150KM jest konkretny odpowiednik na 180KM...

Tylko ja jestem "tak niepozbierany", że zajęło mi to kilka ładnych nocy porównywania konfiguracji aut wg setek VINów...

Kolegom zapewne pójdzie dużo szybciej - bo chociaż tabelka "tych na 150KM" już jest gotowa...:P

cezarg1410
16-08-2022, 17:40
Wystarczy teraz usiąść i znaleźć dla każdej z tych wersji ODPOWIEDNI DLA NIEJ soft 180KM. "Prosta i szybka piłka"...
Zupełnie nie interesuje mnie poszukiwanie softów do ecoboostow bo nie trudnię się działalnością z tym związaną :)
Natomiast nie dalej jak miesiąc temu zapytałem o soft do 1.6 TDCi. Nie poszedłem na lenia. Znalazłem odpowiednie viny, dobrałem soft i jedyne o co zapytałem to potwierdzenie czy mój tok rozumowania jest poprawny.
Odpowiedzi zero. Więc jak mam chęć to sobie ponarzekam.
Z mojej strony EOT.

Tomas_Polen
06-02-2023, 20:26
Jak zmienić parametr mocy w as built Explorer? W DW10F

cezarg1410
06-02-2023, 20:40
W poście nr 1 tego tematu jest napisane wszystko.
Jeśli nie rozumiesz to polecam oddać komuś do zrobienia.

kln1920
06-02-2023, 21:44
Nie wpadłbym na to, żeby zadać takie pytanie mając opisane wszystko od A do Z w pierwszym poście. Widząc pytanie o as built Explorera zacząłem się głowić, jakim cudem kolega ma Explorera z DW10F :D

Tomas_Polen
09-07-2023, 18:09
01B7 suma kontrolna podbita o 3 to będzie 01B0 ?

kln1920
09-07-2023, 18:36
10 w szesnastkowym to nie 0. Nie jest wam wstyd pisać i pytać o rzeczy, które wystarczy ze zrozumieniem przeczytać w wątku, w którym pytacie? Tutaj nawet nie ze zrozumieniem, tylko na zasadzie kopiuj wklej

pafels
05-05-2024, 19:13
Cześć. Podniosłem moc wg poradnika z pierwszego postu. Sama operacja się udała, natomiast przestał działać mi asystent parkowania. Wróciłem do fabrycznej mocy, zrobiłem relearn oraz reset pcm ale asystent parkowania nadal nie działa. Widziałem że pojawiały się tu takie problemy ale nikt nie napisał co było powodem nie działania asystenta. Czy mogę prosić o podpowiedź? :)

zmulim
05-05-2024, 20:12
Najwyraźniej kolega zmienił ale nie tam gdzie trzeba :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mayak
05-05-2024, 22:02
Czy mogę prosić o podpowiedź? :)
ciężko zgadnąć co jest pomieszane, podjedź do mnie to popatrzę

pafels
08-05-2024, 17:15
ciężko zgadnąć co jest pomieszane, podjedź do mnie to popatrzę
Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc :) mayak rozgryzł temat i przywrócił życie mojemu asystentowi :)

kln1920
08-05-2024, 18:43
I co było? :)

zmulim
08-05-2024, 20:10
Nie dowiesz się, to fragment wiedzy zakazanej ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

g23
14-05-2024, 07:55
Czy moglibyście napisać, jakim interfejsem/skanerem możliwa jest zamiana mocy? Chodzi mi głównie, czy musi być taki np. Viaken na kablu, czy może być jakiś inny? Czy takie bezprzewodowe na BT w okolicach 100 zł też zadziałają? No i czy musi być Forscan pełny, czy lite na telefon też ma opcje edycji? Pytam, bo wygodniej by było nie pchać się z kompem do auta, tylko zrobić to na komórce/tablecie bez kabla.

tomao
14-05-2024, 08:10
pchać się z kompem do auta
To jedyna droga. Forscan lite nie ma opcji programowania, BT mało bezpieczne. Viaken lub coś podobnego i laptop, Forscan wystarczy w wersji na 2 miesiące.

g23
14-05-2024, 09:49
Ok. Czy moglibyście jeszcze napisać, co w Galaxy trzeba zmienić w module ABS (bo to pewnie jak w S-maxie?)

Od siebie dodam, że dzwoniłem kiedyś do tunera i pytałem o możliwość zmiany 150/180 w aucie z automatem. Powiedział, że w PowerShifcie nic się nie zmienia, skrzynia sterowana jest silnikiem (czy parametrami silnika) i bez problemu działa po zmianie na 180.

paweuku90
16-08-2024, 09:19
3. Zmiana motywu na sync3 - wejście forscanem w konfig sync3 i zmiana splash screena. Nie potrzebne żadne vbf itp…


Da się taka metodą zmienić splash screen w Sync 2 ,czy splash screen tylko opcją w Sync 3 ? Z góry dzięki za informacje pozdrawiam zmulim

zmulim
16-08-2024, 11:56
Nie kojarzę, więc nie chcę wprowadzać Cię w błąd, ale WYDAJE MI SIĘ że splash to exlusive dla sync3. Ale lepiej gdyby ktoś potwierdził :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk