Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2001-2008] Odstęp elektrod świec zapłonowych


kaku25
08-06-2020, 10:30
Witam,
Chciałbym zapytać, jaki najlepszy będzie odstęp elektrody świecy zapłonowej w Fieście 1.4 DURATEC?
Jedni piszą, że 1mm. drudzy, że 1,3mm.
Kiedy samochód mniej pali, przy większym odstępie czy przy mniejszym?

damianisko5
08-06-2020, 11:05
Witam,
Chciałbym zapytać, jaki najlepszy będzie odstęp elektrody świecy zapłonowej w Fieście 1.4 DURATEC?
Jedni piszą, że 1mm. drudzy, że 1,3mm.
Kiedy samochód mniej pali, przy większym odstępie czy przy mniejszym?
A co mówi instrukcja auta/ powinny być o tym dane. Sprawdź jakie odstępy masz w starych i daj tak samo. Chyba, że odczuwasz "niekulturalną"pracę silnika. Odstęp decyduje o wielkości iskry, nie decyduje o spalaniu.

kaku25
08-06-2020, 14:02
Jak wykręciłem miały rozjechane elektrody (no chyba, że tak musi być:?:). Pytam o spalanie, bo jak ustawiłem na 1mm. to żaczęła wiecej palić, (choć przedtem było z 0,2mm. mniej). Pare kilometrów popracowała dobrze a potem zacząłem odczuwać znów "niekulturalną" pracę...
Książka mówi o 1,3mm. mi się wydaje że to za dużo:?::572:

damianisko5
08-06-2020, 14:47
Jak wykręciłem miały rozjechane elektrody (no chyba, że tak musi być:?:). Pytam o spalanie, bo jak ustawiłem na 1mm. to żaczęła wiecej palić, (choć przedtem było z 0,2mm. mniej). Pare kilometrów popracowała dobrze a potem zacząłem odczuwać znów "niekulturalną" pracę...
Książka mówi o 1,3mm. mi się wydaje że to za dużo:?::572:
Daj więc 1,3 mm jak mówi instrukcja, cewka też "musi" się do danej przerwy dostosować a to ustalił już producent.
Dla ciekawostki - do Zeteca 1,6 16V Focusa założyłem nowe Irydy, przerwa ok. 0,9mm. Żle /nie ładnie/ ten silnik pracował, wróciłem do standardowych Motorcraftów i 1,3 mm i znów było OK.

slawomirro
08-06-2020, 18:05
Dla ciekawostki - do Zeteca 1,6 16V Focusa założyłem nowe Irydy, przerwa ok. 0,9mm. Żle /nie ładnie/ ten silnik pracował, wróciłem do standardowych Motorcraftów i 1,3 mm i znów było OK.

Ja jezdżę na NGK Laser Irydium ILTR5A-13G - bardzo dobrze silnik na nich działa.

damianisko5
08-06-2020, 18:25
Ja jezdżę na NGK Laser Irydium ILTR5A-13G - bardzo dobrze silnik na nich działa.
Nie ma reguły, nie napisałem, że to Bosch Iryd były. Może tych nie polubił mój Focus.

slawomirro
08-06-2020, 22:02
Nie ma reguły, nie napisałem, że to Bosch Iryd były. Może tych nie polubił mój Focus.

ok, zrozumiałem, że odradzasz irydowe świece, spróbuj tych co napisałem przy następnej wymianie (mamy te same silniki). Nie ma w ich specyfikacji żadnego Forda z silnikiem mniejszym niż 2,3 litra :D ale ponad 10 tys km doskonale mi się na nich jeździ. Znacznie lepiej silnik je lubi niż platynowe, srebrne, niklowe.

kaku25
09-06-2020, 10:45
Daj więc 1,3 mm jak mówi instrukcja, cewka też "musi" się do danej przerwy dostosować a to ustalił już producent.
Dla ciekawostki - do Zeteca 1,6 16V Focusa założyłem nowe Irydy, przerwa ok. 0,9mm. Żle /nie ładnie/ ten silnik pracował, wróciłem do standardowych Motorcraftów i 1,3 mm i znów było OK.
Rozumiem, że co inny rodzaj świec, to inny odstęp?:D

damianisko5
09-06-2020, 12:22
ok, zrozumiałem, że odradzasz irydowe świece, spróbuj tych co napisałem przy następnej wymianie (mamy te same silniki). Nie ma w ich specyfikacji żadnego Forda z silnikiem mniejszym niż 2,3 litra :D ale ponad 10 tys km doskonale mi się na nich jeździ. Znacznie lepiej silnik je lubi niż platynowe, srebrne, niklowe.

Chyba przy następnej okazji, bo już kupiłem nowy zestaw 4 szt. FoMoCo. W starej, jednej ze świec pękł izolator, na szczęście ten ponad gwintem. A te Irydy co miałem, trochę drogie - 45 zeta za sztukę.

Bump: Rozumiem, że co inny rodzaj świec, to inny odstęp?:D
Dokładnie tak, musisz też sprawdzać jakie jest przeznaczenie tych Irydowych. Przeważnie /jak szukałem dla siebie/ dla silników PB + LPG.

kaku25
09-06-2020, 14:45
W starej, jednej ze świec pękł izolator, na szczęście ten ponad gwintem.
Pamiętasz może, przy jakim przebiegu pękł?

Skolmi
09-06-2020, 17:48
O ciekawe, mi też kiedyś w irydach (NGK z logiem Forda) pękł izolator. Nie miały nawet 5 kkm.

damianisko5
09-06-2020, 18:04
Pamiętasz może, przy jakim przebiegu pękł?
Pamiętam, całkiem niedużym, ok. 30 tys.km. Pękniecie było ledwo zauważalne. Dopiero dokładne oględziny i próba odkręcenia górnej tulejki/nakrętki pod styki przewodu WN spowodowały rozsypanie się całej górnej porcelanki wraz z wewnętrzną elektrodą. A najwięcej stresu to praca silnika, szarpał jak przyśpieszałem a na luzie pracował OK. Nawet podłączyłem pod kompa, by odczytać błędy, ale tych nie było. Zmieniłem cewkę i przewody i dalej to samo. Odkręciłem wszystkie i jedna okazała się uszkodzona, ale tą historię już znacie. I to był powód zakupu nowych.

slawomirro
10-06-2020, 07:21
O ciekawe, mi też kiedyś w irydach (NGK z logiem Forda) pękł izolator. Nie miały nawet 5 kkm.

Jak na razie moje irydy ngk trzymają się dzielnie, silnik pracuje idealnie.

damianisko5
10-06-2020, 07:30
Jak na razie moje irydy ngk trzymają się dzielnie, silnik pracuje idealnie.

Nie wykluczone, że to jakieś chinole czyli podróbki. Trzeba cholernie uważać, bo jak z takiej popęka izolator w cylindrze to narobi szkód.
Gratki za udany zakup NGK. W Fieście mam cewkę NGK i ta sprawuje się OK.

kaku25
10-06-2020, 07:39
Wczoraj zakupiłem nowe świece, oryginalne.:)
Po wykręceniu starych, prawdopodobnie na 4 cylindrze, jest pęknięty izolator świecy.:572:
Przed wkręceniem nowych sprawdziłem odstęp elektrod i fabrycznie jest ustawione tak, że szczelinomierz wchodzi na 1,2mm. a 1,3 już nie wchodzi. Silnik pracuje na razie po przejechaniu 20km., prawidłowo.
I pytanie, rozszerzać do 1,3 czy dać sobie spokój?

damianisko5
10-06-2020, 11:22
Wczoraj zakupiłem nowe świece, oryginalne.:)
Po wykręceniu starych, prawdopodobnie na 4 cylindrze, jest pęknięty izolator świecy.:572:
Przed wkręceniem nowych sprawdziłem odstęp elektrod i fabrycznie jest ustawione tak, że szczelinomierz wchodzi na 1,2mm. a 1,3 już nie wchodzi. Silnik pracuje na razie po przejechaniu 20km., prawidłowo.
I pytanie, rozszerzać do 1,3 czy dać sobie spokój?

Zwykle oryginały były ustawiane na 1.3 mm. to raptem 0,1 mm różnicy. Proponuję jeździć i obserwować, jak wszystko będzie Ok, to nic nie ruszaj. Powodzenia, bezawaryjnej jazdy.

kaku25
12-06-2020, 07:53
Ok!!! Dzięki!