Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Jaki rozrząd do silnika 2.0 TDCi Durateq


Arkady Fiedler
11-06-2020, 20:22
Witam,
Jaki rozrząd polecacie kupić dla Mk5 2016 2.0 TDCi Durateqa? Myślałem o komplecie z Gates, wraz z pompą wody.

slawek-kali
11-06-2020, 20:31
jak myslisz tak zrob.. co to za pytanie... kazdy jest ok jesli oryginalny.

Arkady Fiedler
11-06-2020, 20:36
Pytam, bo macie zapewne sprawdzonych producentów. Czytałem, że pompa wody SFK nie daje rady. Komplet od Gates z pompą wody widzę lekko ponad 500 PLN.

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-2.0-TDCi-pompa-wody-komplet-GATES-silnik-DW10F/6034

Co myślicie o Dayco lub Contitecha? A może bezpośrednio od Forda wtedy komplet z pompą wody koło 1200 PLN.

slawek-kali
11-06-2020, 20:41
dayco i gates robili robia dla forda, jak chcesz skladac to nie skf choc pewnie juz poprawili jakosc.
Ja osobiscie tylko Gates, kazde auto jezdzi do dzis, ostatni przejechal na tym pasku 130kkm i pojechal do PL

Michau00
27-11-2020, 08:16
Zmieniałem rozrząd przy 180 tys. Załozyli mi SKF, po 18 tys od wymiany padła pompa wody i wracałem na lawecie. Tam jest plastikowy wirnik na metalowym trzpieniu który się odspaja i pompa nie działa. Unikać SKF dla pewności.
Conti to wysoka półka, można zaufać.

Mondeo MK5 2.0 150 km

gaga123
27-11-2020, 12:46
Zmieniałem rozrząd przy 180 tys. Załozyli mi SKF, po 18 tys od wymiany padła pompa wody i wracałem na lawecie. Tam jest plastikowy wirnik na metalowym trzpieniu który się odspaja i pompa nie działa. Unikać SKF dla pewności.
Conti to wysoka półka, można zaufać.

Mondeo MK5 2.0 150 km

Miałem to samo z pompą SKF 2 lata temu

Elaner
15-03-2023, 01:23
Cześć wszystkim,
w zeszłym roku staliśmy się szczęśliwymi posiadaczami Mondeo MK5 z TDCi, powoli zaczynam zastanawiać się nad wymianą rozrządu (zakładam, że mam jeszcze chwilę czasu bo na razie dopiero 4 lata i 115 000 Km przebiegu). Wiem, że orginalna FoMoCo/Peugeot/etc. ma tworzywowy wirnik. Sam mam dużo do czynienia z tworzywami sztucznymi więc sam ten fakt nie jest dla mnie żadnym problemem, natomiast w sieci trafiłem na zauważalną ilość informacji o problemach z tym konkretnym rozwiązaniem (częściowa utrata połączenia wirnika i osi skutkująca tym, że co prawda oś się ręci ale wirnik stoi w miejscu/ ślizga się po osi i nie pompuje prawidłowo).
W związku z tym zastanawiam sie nad pompą HEPU P807, której wirnik jest metalowy (chyba mosiężny). Widziałem jakieś nawiązania do tej marki w starszych postach, ale nic w związku z Mondeo MK5 i tą konkretnie wersją silnika (2.0 TDCi 150 / 180 KM).
Co myślicie, co polecacie?

zmulim
15-03-2023, 05:34
Jeśli znalazłeś nawiązania, to bardzo dobry trop. Podążaj nim, gdyż to dokładnie ten sam silnik co w Focusie, a jak mnie pamięć nie myli, kwestia rozrządu jest tam obszernie omówiona.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K@niu
15-03-2023, 13:55
Witam ja wymieniałem po 180000 km. pompa wyglądała dobrze, możliwe że problemy z pompą przy niskich przebiegach to efekt odmładzana aut z zachodu.

marcinkos
25-05-2023, 07:25
A kiedy według was najlepiej zmienić rozrząd?. W serwisie interwał określony jest na 210.000 tys. Km albo 10 lat. W jakim momencie zmienialiście u siebie

klocolus
25-05-2023, 11:56
A kiedy według was najlepiej zmienić rozrząd?. W serwisie interwał określony jest na 210.000 tys. Km albo 10 lat. W jakim momencie zmienialiście u siebie

Pierwszy można zgodnie z interwałem producenta, później szczególnie zamienniki max. po 100tys.km.

Krzak1
25-05-2023, 19:07
Nie ma na to jeden odpowiedzi. Zaraz po zakupie, jeżeli używany, czy miasto - to już przy 60-70 tyś bym robił, jeżeli to drugi, przy trasie 80 tys itd.

rajman
31-05-2023, 07:44
A najlepiej to co 40. Ludzie co z Wami. Tak ciężko przestrzegać interwałów jakie podaje producent?

Hansolo
31-05-2023, 08:29
A najlepiej to co 40

Pewniejsze jest razem z wymianą oleju ;)

koval1980
31-05-2023, 08:49
Czytam i nie wierzę jak często niektórzy zmieniają ten rozrząd. Musi być naprawdę kiepskiej jakości. W moim aucie pierwszą wymianę robił poprzednik przy chyba 210kkm, ja robiłem drugą przy 385kkm, a tylko dlatego, że się zebrało kilka innych rzeczy eksploatacyjnych. Stan rozrządu był bardzo dobry. Jeżdżę dosyć energicznie, ale nie męczę auta zapinając jak najszybciej wysoki bieg, wolę żeby się "rozhuśtał" :wink: Był zestaw Boscha, ja wstawiłem Dayco, bo tylko to miałem od ręki.