Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] [ROZWIAZANY]Aktywacja tempomatu Błąd odczytu PCM w ELMconfig


marriuszek
16-06-2020, 18:29
Pacjent FF duratec 1.8 benzyna 2009 (bez gazu)
Kabel: polski vscan elm 327 stn1170
ELMconfig 2.17c

Próbuje aktywowac tempomat.
Nie mogę odczytać firmware w PCM. Ciągle błąd odczytu. Próbowałem bloków 103, 128.

Pcm type wybrany prawidłowo.

UPDATE:
No więc tak. Udało się!

Program zapisał nowe PCM. Tempomat zaznaczony. Działa!

Reasumując.

Ustawienia ELMconfig: Sterownik FDTI. Baudrate auto. Tyle.

Kabel vscan STN1170 v3 (2120 v4 z ELMConfigiem nie działa!)
Firmware STN samego kabla musi być wgrany 3.3.1. (wyższy nie działa z ELMconfig)

Sterownik Windows w menedżerze urządzeń:
W zaawansowanych ustawieniach sterownika, odczyt i zapis 1024, opóźnienie 1ms.

Podczas odczytu firmware PCM w ELMconfig wielkość bloku 128

Dziękuje wszystkim za pomoc!

tedi_k
16-06-2020, 19:21
... polski vscan elm 327 stn1170
ELMconfig 2.17c
....
Zapewne standardowy problem zbyt wysokiego firmware STN1170 dla ELMconfiga...
Jeśli tak - to tak na oko 100 przypadek zgłaszany na forum bez sprawdzenia wcześniej i downgrade firmware STN1170 do wersji 3.3.1...

Antej
16-06-2020, 20:04
To może rada od kogoś z większym doświadczeniem :619:

Czytasz najpierw informacje z PCM i poprawnie ustawiasz typ PCM przed zaczytaniem?

marriuszek
16-06-2020, 20:56
To może rada od kogoś z większym doświadczeniem :619:

Czytasz najpierw informacje z PCM i poprawnie ustawiasz typ PCM przed zaczytaniem?

Najpierw zczytuje informacje PCM. Ustawiam moj typ PCM. Moj to 411/418. Potem probuje firmware PCM ale nie idzie.

Czyli reasumujac firmware kabla moze byc za wysoki? Jesli tak to zaraz sprobuje downgradu.

Musze tez zadac to pytanie.. z jakim bautrate pracuje stn1170? elmconfig i stnfinder pokazuja tylko 38400. Na tym forum wyczytalem ze niektore moduly wymagaja 11500 i wiecej. To prawda?

Nie ma co oszukiwac.. widzicie ze to moja pierwsza przygoda z elmem ale szybko sie ucze i duzo szukam. Miedzy innymi na tym forum.

Ahh i zapomnialbym. Czy konfiguracja sterownika w menedzerze urzadzen windows, tj szybkosci odczytu, zapisu, opoznienia ma jakies kluczowe znaczenie?

Za wszelakie podpowiedzi z gory dzieki.

Antej
16-06-2020, 21:17
Na print screenie masz prędkość 2Mbps więc jest dobrze.

robisz w ten sposób:

1. PCM->Configuration: Read from PCM
2. PCM->Configuration: Save to file
3. PCM->Procedures->Page 2:
Odpowiedni typ PCM ustawić z rozwijalnej listy
Read firmware from PCM do BIN-file

marriuszek
16-06-2020, 21:29
Na print screenie masz prędkość 2Mbps więc jest dobrze.

hm.. faktycznie.. bautrate mialem ustawiony na auto. Mimo to gdy teraz sprawdzam elmconfigiem i stnfinderem predkosc kabla to pokazuje mi tylko 38400 :? o co kaman?

zrobilem downgrade firmware kabla. Jutro sprobuje podpiac ponownie bo dzis juz za pozno.

Bump: Zapewne standardowy problem zbyt wysokiego firmware STN1170 dla ELMconfiga...
Jeśli tak - to tak na oko 100 przypadek zgłaszany na forum bez sprawdzenia wcześniej i downgrade firmware STN1170 do wersji 3.3.1...

Tedi czytalem w wielu watkach tutaj ze pomocny z Ciebie czlowiek. I uwierz mi.. szukalem to na forum wszystkiego co zwiazane z ELMem i PCM oraz tempomatem. Ciezko jest znalezc odpowiedz o razu. Wertuje juz ktoras godzine ten temat
https://forum.fordclubpolska.org/archive/index.php/t-170461-p-7.html
i az w oczach mi sie mieni od tych ton tekstu. Dlatego bardzo was proszę o wyrozumiałość bo to nie jest od razu takie proste.

Na elektrodzie tez o Tobie piszą Tedi.. 8)
"Co do czujnika zmierzchu jeżeli nie znajdziesz to pytaj kolegę Tedik-a z Katowic. To taki guru elektroniki w fordach."
No.. więc proszę się tu na mnie nie gniewać i nie mówić że nie szukam.

Podsumuję dotychczasowe działania:
- zmieniłem firmware kabla na 3.3.1
- sprawdziłem bautrate kabla programami stnfinder oraz samym elmconfigiem w zakładce "adapter setup" - wyszlo 38400 - to wystarczy do zczytania PCM i wgrania go ponownie? Bo czytam na forach że może być za mało. Elmconfig na górnej belce, przy ustawieniu bautrate "auto", na screenie pokazuje 200000. Nie rozumiem dlaczego.
- ustawiłem sterownik w menedzerze urzadzeń windows na 1024 odczyt/zapis oraz opóźnienie 1ms. Tak niby rekomenduje sam Viaken choć podobno ruscy piszą że lepiej 64kb/64kb. Kto ma rację? Z tego co wiem Liczby bitów na sekunde w sterowniku nie ma sensu zmieniać. Poprawcie mnie błagam jeśli się mylę.

I na koniec P.S. Nie sądziłem że to takie karkołomne. Gdybym wiedział pojechałbym chyba do jakiegoś serwisu. uffffffffffffffff

konieczko5
17-06-2020, 10:44
...

tedi_k
17-06-2020, 20:49
....- sprawdziłem bautrate kabla programami stnfinder oraz samym elmconfigiem w zakładce "adapter setup" - wyszlo 38400 - to wystarczy do zczytania PCM i wgrania go ponownie? Bo czytam na forach że może być za mało. Elmconfig na górnej belce, przy ustawieniu bautrate "auto", na screenie pokazuje 200000. ....

Kabli Viakena używa się w trybie FTDI a nie VCP. Trzeba poprawnie wybrać tryb w ELMConfigu.
W trybie FTDI ustawienia portu RS232 nie mają żadnego wpływu na transfer.

marriuszek
17-06-2020, 22:42
Temat do zamkniecia - patrz post pierwszy.

mlody056
09-12-2020, 20:21
Witajcie!
Kilka miesięcy temu, głównie za pomocą archiwalnych postów na tym forum udało mi się aktywować tempomat i kilka innych bajerów w moim Focusie z 2009 roku z silnikiem benzynowym 1.6 16v 100KM.
Nie miałem przy tym żadnych niepokojących komunikatów w ELMConfigu 0.2.17c przy użyciu kabelka Viaken v3 STN1170.
Mój kolega, który ma Focusa z 2010 roku, z tym że z silnikiem 1.6 Ti-VCT 115KM poprosił mnie, abym także u niego tempomat aktywował.
Bez problemu udało mi się włączyć tempomat w GEMie, HECu, ale przy próbie odczytu z PCM wyskakiwały notorycznie błędy, które przepiszę niżej. Co ciekawe kilka razy udał mi się odczyt tych podstawowych informacji z pierwszej tabeli "INFORMATION", ale gdy chciałem je znów odczytać potem, to już się nie udawało. Tempomat więc pozostał nieaktywowany, a ja nie mam pomysłu w czym tkwi problem.
Podłączyłem nawet kabel do swojego Focusa, aby sprawdzić czy połączę się z PCM, żeby wyeliminować możliwość problemu z komputerem, sterownikami ale u mnie wszystko gra, połączyłem się i zczytałem informacje z PCM.

Poniżej błędy które występowały przy próbie odczytu z PCM z samochodu kolegi:

Incorrect response from adapter to request "AT L0"; STOPPED

Incorrect response from adapter to request "22 09 DF": 209DF 41

Incorrect response from adapter to request "AT SH 7DF": ATSH7DF OK


Poświęciłem już sporo czasu, aby przynajmniej zlokalizować w czym tkwi problem i co mogę zrobić żeby dodać w PCM ten nieszczęsny tempomat, bo przyciski założone, a korzystać się nie da.

Z góry bardzo dziękuję, jeśli ktoś mi doradzi co mógłbym zrobić, może ktoś z was miał takie problemy i udało mu się je rozwiązać.
To wina młodszego rocznika samochodu, innego silnika, jakiejś usterki w samochodzie? Czy może coś źle robię? Ale jeśli tak, to dlaczego mój samochód łączy się bez problemu?

Pozdrawiam serdecznie!