Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wtryski - regenerować czy nowe
Witam, oddałem do naprawy 1.6 TDCi 116 km 2012. Padł wtrysk, tj przekraczał wartość maksymalna. Jest to wtrysk Siemensa, czyli piezoelektryczny jak się nie mylę. za regenerację powiedział mi 450 zł, za nowy 920 . Pytanie do Was , warto go regenerować ? Czy jest szansa że to nic nie da i za chwilę i tak będę musiał kupić nowy ?
Warto, ja płaciłem 400zł w zeszłym roku. Można wiedzieć jaki błąd Ci wyskakuje?
jak masz dojście to tylko nowe
arturmsi 22-06-2020, 11:57 Witam, oddałem do naprawy 1.6 TDCi 116 km 2012. Padł wtrysk, tj przekraczał wartość maksymalna. Jest to wtrysk Siemensa, czyli piezoelektryczny jak się nie mylę. za regenerację powiedział mi 450 zł, za nowy 920 . Pytanie do Was , warto go regenerować ? Czy jest szansa że to nic nie da i za chwilę i tak będę musiał kupić nowy ?
Po czym poznałeś że padł wtrysk? Przekraczał normę u "speca" czy sam sprawdzałeś sobie np. forscanem je?
Błąd P02CF:00-6C .3 mechaników się podlaczslo i po skasowaniu za każdym razem ten błąd wracał. Czułem też że stracił trochę mocy, czasem.3000 obrotów i nie chciał jechać. Podskoczyło mu również delikatnie spalanie mimo że cały czas tankuje tylko na jednej stacji. Miałem też taki problem, że raz na jakiś czas , najwcześniej przy hamowaniu i redukcji na mniejszy bieg przy dodawaniu gazu trafił wogole moc, a wystarczyło że puściłem gaz , dodałem i już ciagnal normalnie. Tak jakby mu turbo brakowało. Jeden stwierdził że to może być przyczyną tego wtrysku, że dostaje za dużą dawkę paliwa i go dusi. Nie wiem czy to od tego, wymienilem czujnik sterowania turbiny ale nie pomoglo. Tak czy inaczej już zdecydowałem się robić ten wtryskiwacz więc mam nadzieję że pomoze
Zdania są bardzo podzielone ale ja wolał bym sprawną używkę niż regenerowany. Proponuję ci wgłębić się w temat regeneracji a odpuścisz sobie
Zastanawiałem się nad używka ale też poczytałem trochę na forum i chyba mają rację z tym że nigdy nie masz pewności używkę z jakim przebiegiem kupisz, a piszą też że wtryskiwacze w tych silnikach lecą do 180 tys dosyć czesto
No ..., jak się czyta o tych Simensach to rozpacz, na starym silniku były Boscha wykręcony motor do 138KM najechane prawie 300tys i chodziły jak brzytwa, a tu ... loteria. Mam na swoim 199tyś i też jestem ciekaw (tfu.. tfu..) czy nie wyklęknię.
Ale raczej nie baw się w stare, czy regenerowane. Daj nowe, chyba że masz rozbitka z przebiegiem 50tyś (pewnym) to bierz :)
cezarg1410 23-06-2020, 10:07 Bosch był chyba zawsze spoko
Siemensy zawsze mają problemy z cewkami (2.0 TDCI DW10, 1.6 TDCI mk3).
A delphi zawsze było i nadal jest ****em :)
Lukasz2525 23-06-2020, 10:49 Co się dzieje jak jest problem z cewką?
ECU próbuje dopasować nastawienia(czas otwarcia wtryskiwacza) bo mierzy cały czas przyśpieszenie wału korbowego po cyklu zapłonu na każdy cylinder i przy padającej cewce ten czas nie jest stały i stąd problemy. Sama końcówka wtrysku czy to siemens czy delphi czy nawet bosch to najmniejszy problem w układach CR a psuje się właśnie cewka sterująca czasem otwarcia wtryskiwacza .Niby regenerują je traktując jakimś napięciem czy t/p ale jest to chyba rozwiązanie doraźne a nie trwałe .
Lukasz2525 23-06-2020, 11:21 Ale jaki jest objaw? Wtryskiwacz się przycina, blokuje, auto szarpie, nie ma mocy, przelewa paliwo?
cezarg1410 23-06-2020, 11:24 ...Niby regenerują je traktując jakimś napięciem czy t/p ale jest to chyba rozwiązanie doraźne a nie trwałe .
Niektóre zakłady sprzedają regenerowane wkładając sprawne cewki używki do regenerowanego wtrysku. Rozwiązanie lepsze, ale nie wieczne.
W delphi (silniki DW10F) dodatkowo na chwilę obecna brak procedur naprawczych :D
Ogólnie Dw10C/DW10F to tak do 250 tysięcy km. Potem trzeba gonić.
BTW Dw10 miałem na Siemensie i przy przebiegu 260 kkm niby silnik działał, ale na wolnych obrotach wpadał w delikatne drgania. Rozmawiałem ze specem od Siemensów... Na 99% to był cewki :)
jeśli masz niewłaściwą dawkę to odpowiedz sobie sam bo to od nierównej pracy aż do utraty mocy
cezarg1410 23-06-2020, 11:28 Ale jaki jest objaw? Wtryskiwacz się przycina, blokuje, auto szarpie, nie ma mocy, przelewa paliwo?
Jeśli spodziewasz się odpowiedzi w stylu auto pali o 0.5 litra więcej i ma 10 koni mniej to jej nie dostaniesz.
Wtryskiwacz w dieslu to element który od a do z odpowiada w całości za prawidłową pracę silnika. Jasne jest jeszcze pompa ale ona nawet jak nie daje odpowiedniego ciśnienia to w pewnym warunkach silnik będzie pracował spoko.
Także co auto to obyczaj co usterka to zwyczaj.
Lukasz2525 23-06-2020, 11:35 Odpowiedź forumowicza EW1 mnie w całości usatysfakcjonowała.
Potwierdzam.
Jeździłem od 40 tys km z błędami w sterowniku z wszystkich cylindrów.
Przekroczone limity regulacji czy jakoś tak.
Auto chodziło według mnie bardzo dobrze.
Spalanie w normie od 4.5-6
Zero dymu.
Jedyne objawy to jak zimny pod obciążenie m potrafił klepać wtryskami.
W ostatnią sobotę założyłem nówki
Koszt prawie 800 euro.
Montaż osobisty
Nie to auto.
Od dołu mocniejszy
I nastała cisza
Zero klepania na zimnym.
Tak się zachowuje jak po lekkim tuningu.
Spalania jeszcze nie sprawdzałem.
A ja dałem na wymianę cewki oraz sprawdzenia na maszynie i śmiga tak samo miło, jak przed awarią - brak klepania w okolicach 2100 rpm, brak falowania obrotów na zimnym, wróciła pełna moc na zimnym. Od tego czasu zrobiłem 17 tys. km.
Gdzie te cewki można wymienić/zregenerować.
Coś muszę z tymi wtryskami starymi zrobić.
Ile kosztuje regeneracja?
regeneracja jest tyle warta ile poranne bułki
Co ty pierniczysz? W Siemensach pada część elektryczna (cewka), jeżeli padnie część mechaniczna (wtryskowa) to wtrysk do wymiany bo nikt w to się nie bawi, cewkę się wymienia i jeździmy dalej.
Daaro - w tym temacie napisałem ile płaciłem, robiłem tu:
https://www.pkt.pl/firma/best-diesel-przemyslaw-bohdan-3585439
robert101979 23-06-2020, 21:09 panowie powoli
90 % to czyszczenie i nadanie nowych kodów
10% to kosz
Bump: i nikt cewek w piezoelektrykach nie wymienia chyba że na używane,,
Nie wiem na jaką mi wymienili, uszkodzoną mi oddali - śmiga od 17 tys. km. Żadnych nowych kodów mi nie nadawali. Pan powiedział, że kod się nie zmienił, mogę zakładać i jeździć. Zrobiłem tylko przyuczenie wtrysków, Forscan potwierdził przyuczenie i jeździ.
robert101979 23-06-2020, 21:33 jak zrobi fachowiec
i odpowiednia maszyna nada nowe kody ,, to musi jężdzić
Bump: jeździć
przepraszam
Bump: a kody powinny być inne
Bump: http://wtryskiwacz.com.pl/wtryskiwacze_pompowtryskiwacze_naprawa_i_regenerac ja_wtryskiwaczy_common_rail_siemens_vdo_continenta l_1.4_tdci_hdi_peugeot_citroen_volvo_2.0_vw_1.6_fo rd_1.8.html
Jeżeli kod by się nie zgadzał to jakieś objawy powinienem zauważyć? Bo nic się nie dzieje, pracuje normalnie.
Lukasz2525 23-06-2020, 22:16 Ja u siebie też miałem regenerowane bez kodów :027:
Ja swoje autko oddałem do serwisu ze względu na głośną pracę silnika rano i wibracje na zimnym przy niespełna 1000 obrotów. Serwis stwierdził że 3 wtryski do regeneracji. Od tej pory już dwa razy reklamowałem, bo jest ciągle tak samo. I za każdym razem dostaję wydruk z innymi kodami. Nie mam pojęcia, o co chodzi i co dolega mojemu silnikowi.
Aha, ta "zabawa" kosztowała mnie 1200 pln. Gdzieś na alledrogo widziałem rzekomo nowe po niespełna 800 pln. I zastanawiam się, czy nie lepiej było taki kupić zamiast się teraz bujać z serwisem
nowe nowe nowe
ale to musicie sami do tego dojść
mimo1975 26-06-2020, 04:42 https://ford.7zap.com/en/car/53/code.by,6.1112/17/1553/15427/67101/#9F593
Która z dwóch , 1791017 vs 1812616 ?
Zawsze się zastanawiam jaki jest sens grzebania we wtryskiwaczach skoro samochód: nie dymi, nie szarpie, nie gaśnie, nie pali więcej niż normalnie, normalnie przyspiesza?
Zawsze się zastanawiam jaki jest sens grzebania we wtryskiwaczach skoro samochód: nie dymi, nie szarpie, nie gaśnie, nie pali więcej niż normalnie, normalnie przyspiesza?
Jedyny sens to chyba nadgorliwośc i chęć pozbycia się kasy.
Jedyny sens to chyba nadgorliwośc i chęć pozbycia się kasy.
może nie zawsze. U mnie jak pisałem raczej można mówić o nieświadomości i naciągnięciu przez serwis
może nie zawsze. U mnie jak pisałem raczej można mówić o nieświadomości i naciągnięciu przez serwis
Oczywiście masz rację i to jest zrozumiałe - Ty coś zgłaszasz i serwis, który powinien się znać, stawia błędną diagnozę. Niestety często też sami użytkownicy stwierdzają, że pewnie czas na regenerację wtrysków, bo coś im wibruje, silnik zaczął głośniej pracować, albo po swojemu zinterpretują korekty na wtryskiwaczach. :)
luckyboy 28-06-2020, 08:15 Moje wtryskiwacze grały powyżej 3000obr/min przy pełnym obciążeniu, silnik szarpał poniżej 1700obr/min.
Wyjeździłem butelkę Archoil AR6900D-MAX i silnik pracuje teraz jak nowy przy przebiegu 285.000km [emoji108]
Porządne czyszczenie i smarowanie układu wtryskowego czyni cuda.
Mówisz o escorcie z twojego profilu?
luckyboy 28-06-2020, 18:59 Mówisz o escorcie z twojego profilu?Nie, 308 1.6 HDi
idiotoodporna jednostka, tu nie ma czego porównywać
to tak jakbyś porównywał passata 2.0 TDI z 2008 roku do saxo 1.5D
cezarg1410 29-06-2020, 07:15 idiotoodporna jednostka, tu nie ma czego porównywać
to tak jakbyś porównywał passata 2.0 TDI z 2008 roku do saxo 1.5D
Że co?
Jak to nowsze 308 to tam są dokładnie te same silniki do w focusie
nowe nowe nowe
ale to musicie sami do tego dojść
no to ja już chyba do tego doszedłem. Zapłaciłem za regenerację 3 sztuk 1200 pln, auto cały czas tak samo się źle zachowuje. Oddałem do innego serwisu i się okazuje że 2 leją, dwa nie dolewają. Pytałem w innym zakładzie o regenerację, to mi gość wytłumaczył, że tych wtrysków się nie da zregenerować zgodnie z zasadami. Po prostu podobno producent nie udostępnia części, a "regeneracja" to kombinowanie i nic więcej. Jedynie co się dowiedziałem, to w serwisie FORD mają wtryski po regeneracji fabrycznej z nowymi bebechami i cewką i dwa lata gwarancji na to.
idiotoodporna jednostka, tu nie ma czego porównywać
to tak jakbyś porównywał passata 2.0 TDI z 2008 roku do saxo 1.5D
Przecież to jest to samo jak już wspomniał kolega Cezarq1410 :)
W innym temacie pisałem o tych wtryskach po regeneracji z ASO. Kolega kupił używane i oddał następnego dnia. Z tego co mu serwis mówił padają cewki i zamiennika brak. Po kupnie tych z ASO nie to auto.
Fosgen jak chcesz to napisz na PW vin. Sprawdzę za ile mogę je mieć po moich zniżkach w Aso.
Podpowiedzcie mi proszę, na co może wskazywać taka informacja?
Wyrówn.podaw.wtryskiwaczy cyl.1 - 1,04mm.sześć.
cyl.2 - 0,88mm.sześć.
cyl.3 - 0,85mm.sześć.
cyl.4 - 1,23mm.sześć
Nie mogę rozszyfrować "Wyrówn.podaw.wtryskiwaczy" a i te wartości to dla mnie magia
mniemam że korekta ?
pewnie tak, ale pewien nie jestem. Możesz coś więcej powiedzieć?
jeśli to są korekty to do 1-max 1.5 do przeżycia. bardziej do 1. powyżej wtryski do wymiany bo będą lały
Czyli 2i3 leją, tak?
I pewnie DPF też na ich działaniu cierpi....
4 zaczyna lać
do 1.0 jest ok. raz w życiu widziałem wywalony tłok ale wtryskiwacz lał 6.5 także nie bój żaby
dpf to osobna bajka
Tylko widzisz, moje wtryskiwacze są po "regeneracji"... .
Auto odpala z hałasem, podczas jazdy dopóki się nie zagrzeje słychać jakiś odgłos niby terkotanie. I boję się, żeby się coś nie okociło gorszego. Dlatego zapewne będę zmieniał na nowe.
cezarg1410 14-07-2020, 10:12 Moim zdaniem to nie jest korekta tylko dawka na cykl na wtrysku.
Korekta to cyl_bal.
Okej da się to przełożyć na korekty jakoś tam, ale nie wiesz jaka winna być dawka referencyjna. Może jeden z wtrysków wcale nie leje tylko komp go tak steruje bo inny niedomaga
to właśnie jak cyka terkocze i tak "stuka" to walą wtryski albo wtrysk
jak korekty są wysokie to słychać takie metaliczne walenie jakby kowal podkowę kuł
a co do regeneracji - ja się wypowiadałem już ile ona warta i tutaj nie pomogę. ja uznaje tylko nowe albo oryginalne zdrowe ale nie regenerowane
Tylko widzisz, moje wtryskiwacze są po "regeneracji"... .
Auto odpala z hałasem, podczas jazdy dopóki się nie zagrzeje słychać jakiś odgłos niby terkotanie. I boję się, żeby się coś nie okociło gorszego. Dlatego zapewne będę zmieniał na nowe.
Po tej operacji przyuczyłeś wtryskiwacze?
Poszukaj na forum. Dokładnie wg wskazówek
Ja chciałem się dowiedzieć czy Ty zrobiłeś to właśnie zgodnie z tymi wskazówkami. ;)
Sokółłł, masz dziwną manierę - zadajesz pytania, ale unikasz odpowiedzi na pytania do Ciebie. Powiedz mi, czego chcesz dokonać w tym wątku, to postaram się Tobie pomóc.
Tak, a czemu pytasz?
Wielkie nieporozumienie.
Wymiana wtrysków =zakodowanie w sterowniku nowych kodów+reset wyuczonej dawki(czy jakoś tak).
I basta.
Reszta się sama wyuczy/przyuczyć po kilkunastu km
Reszta się sama wyuczy/przyuczyć po kilkunastu km
hmm, twierdzenie niezgodne z kanonami, ale po reklamacji wtryskiwaczy po rzekomej regeneracji podłączyłem się forscanem i dwa wtryski były douczone na 7, a dwa na 5. Po chyba 3 dniach gdzie nie miałem czasu się nigdzie wybrać na "doszkalanie" podłączyłem lapka i wszystkie miały 7. Ale może sposób przyuczania jednak ma tu znaczenie,bo raczej nie bez powodu wszyscy zwracają na to uwagę.
Czeka mnie wymiana wtrysków jest mi bliżej do nowych ale gdzie kupić nowe, macie jakieś sprawdzone sklepy, bo tak szukam po necie i nie mogę znaleźć. nr wtrysku to EMBR00101D, na allegro widziałem, pisze że nowe, https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-e-peugeot-embr00101d-9686191080-szt-4-9417000665 ale to chyba nie jest oryginał?? jest jakiś sklep delphi?? czy tylko przez pośredników i ewentualnie serwisy
Ja zakupiłem na autodoc.
Auto mi jeździło więc czekałem cierpliwie na dobre promocje i kupiłem na 800 euro za 4.
Ja zakupiłem na autodoc.
Auto mi jeździło więc czekałem cierpliwie na dobre promocje i kupiłem na 800 euro za 4.
Kupowałeś na niemieckim autodoc?? Ogólnie mało dostępne te części, a wiecie jak wyglądają ceny przez ASO, pewnie kosmos.
no jak delphi 800 zł za sztukę to w aso 8800 zł za sztukę
a wiecie jak wyglądają ceny przez ASO, pewnie kosmos.
Regenerowane w ASO 900zl szt.
Kupowałeś na niemieckim autodoc?? Ogólnie mało dostępne te części, a wiecie jak wyglądają ceny przez ASO, pewnie kosmos.
Kupowałem przez aplikację na telefonie.
Czy niemieckie czy radzieckie nie wiem
Dobre czasem ceny części tam mają.
A i wtryski do 1,6
Nie wiem jak do 2.0
|
|