Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2010-2015] Śmierdzi spalinami wokoł auta


matipad
21-06-2020, 21:40
Walcze z problemem już długo, z 2 lata.
- EGR wyczyszczony
- Wtryski wymienione, uszczelki wymienione, sucho wokół wtrysków, nie śmierdzi po podniesieniu maski ani spalinami, ani ropą
- układ wydechowy szczelny

Odpalam auto i czuć spaliny ropy wokół auta. Wszystko w miarę jak auto pozamykane szczelnie, ale jak trochę okno otwarte to wlatują do środka spaliny. Zwłaszcza w korku.

Z klimy też dziwny zapach, metaliczny, niewielki, ale po długiej trasie daje popalić.

I ten problem ze spalinami wokół auta. Sprawdzałem inne auta z silnikiem 1.6 tdci i nie śmierdzi tak spalinami...

Co mam teraz wziąć na tapetę?
- DPF ? ale co... błędów nie ma, może trzeba go dać do serwisu?
- klima? czyszczenie, sprawdzanie szczelności?

Jakiś pomysł?

matipad
21-06-2020, 22:01
poprawione.

Jaryska
22-06-2020, 07:37
Sprawdż, lub najlepiej wymień wkład filtra powietrza, oraz sprawdż kąt wtrysku, to sprawdzi warsztat, jak potrafi.
Bo może jest złe spalanie, czyli za mały stosunek powietrza do paliwa, a jeżeli zły to zapłon następuje nie w tym momencie co powinien, i paliwo zamiast se zapalać i spalać prawidłowo, to się wędzi, i smród jest niemiłosierny, ale te objawy skutkują mniejszą mocą silnika.

cesiek
22-06-2020, 08:27
Wymień łącznik elastyczny rury wydechowej (tą plecionkę) bo tylko on może tak robić robotę jak opisujesz

Jaryska
22-06-2020, 10:09
Plecionka, to jest tylko osłona harmonijkowego kawałka rury, który może się wyginać góra/dół , lub prawo/lewo w ograniczonym stopniu, i nie ma on nic wspólnego z tą opisaną sytuacją.
Bo gdyby była przepalona lub pęknięta rura w środku tej osłony, to było by mocno słychać, a nie czuć.

matipad
22-06-2020, 20:17
- Układ wydechowy jest szczelny. Sprawdzany u różnych mechaników.
- Filtr powietrza, zamówiłem, ale nie sądzę, żeby było to takie proste
- Wtryski, wyciągane 100 razy, uszczelki nowe, teraz jest tak sucho,że nawet kropli benzyny nie ma, nie wiem czy są mechanicy co ogarniają kąty wtrysków :)
- jest tylko jeden PID do DPF, ale bieda...
- myślę, że też podjadę sprawdzić szczelność klimy

Także na tapecie:
- kontrola DPF, może katalizator już do wymiany
- kontrola szczelności klimy
- wymiana filtra powterza

Bump: BTW. Nie znalazłem, żeby ktoś miał problem z DPFem w wersjach po 2010, czyli ten suchy DPF.

Bump:

Petru23
22-06-2020, 21:07
Przewody paliwowe sprawdź.

matipad
22-06-2020, 21:16
Przewody paliwowe są ok, nie śmierdzi mi ropą w aucie, czy pod maską.
Problemem są spaliny, które wydzielają się z rury wydechowej i śmierdzi wszędzie, zwłaszcza jak cofam.
Stanąłem obok innego auta i nie czuć było w ogóle, że jest zapalone (ten sam silnik 1.6hdi)
Mówią, że diesle tak mają, no ok,ok....


Dodałem wykres DP_DPF kPa.

Auto rozgrzane.
Start od 0 do 80km/h. Powyżej kPa skacze do 14.5, poniżej są obroty. Tak dochodzą do 3700.
Jest piła, bo zmieniam biegi...

No i pytanko, czy DPF jest OK? Auto ma normalne przyśpieszenie, nie przymula, więc chyba DPF jest OK?

Ktoś robił takie testy? Ktoś się zna :)

Kwiatek6178
27-06-2020, 18:03
Z tego co slysze i widze to najwiece problemów przysparza 1.6 diesel

gamzur
03-07-2020, 18:42
A czy kopci na wolnych obrotach?

matipad
05-07-2020, 14:47
Nie kopci, nie dymi, nie telepie sie, wszystko jest suche i szczelne...
Tak, podobno te 1.6 są lewe, ale jestem juz bliski naprawy wszystkiego :)

Lukasz6
15-07-2020, 20:20
Mam obecnie benzynę. Jak nie rozwiązałeś tematu to sprawdź sobie uszczelki wokół bagażnika. Pewno w którymś miejscu jest nieszczelność, albo jest taka dziura że wlatują spaliny. Mam to jak jeżdżę z otwartym bagażnikiem. Dodatkowo ford ma to do siebie, że dosyć mocno koroduje. Szukaj nieszczelności. Silnik sam w sobie jest dosyć udaną wersją. Problemu przysparza osprzęt, filtr, egr i inne piertoły.