Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] 1.6tdci DTC p2454 czujnik różnicy ciśnień


BellodiNotte
12-07-2020, 10:10
Witam!

Wyskoczyła mi ulubiona kontrolka Check engine, w programie torque wyskakuje tylko błąd p2454. Czy wymiana czujnika załatwi sprawę, czy czujnik po wymianie potrzebuje adaptacji, a jeśli tak jak ją wykonać. Z góry dzięki. Mechanik u którego byłem powiedział że najpewniej ten czujnik, widzę że wymiana banalnie prosta więc mogę zrobić sam pod blokiem. Dodam że dpf wyrżnięty a egr zaślepiony.

BellodiNotte
12-07-2020, 17:53
Ktoś coś?

hindus
12-07-2020, 18:44
Skoro DPF jest wycięty to jak na moje soft też powinien zostać zmodyfikowany, więc błędu związanego z filtrem DPF w ogóle nie powinno być. Chyba, że tylko puszka jest wybebeszona, ale wtedy czujnik różnicowy powinien szybciej wyłapać, że różnica ciśnień jest zero jak na moje. Czyli może jednak coś było grzebane w sofcie - wiesz więcej w tym temacie?

Lukasz2525
12-07-2020, 19:22
Źle masz soft zrobiony albo w ogólnie nie zrobiony, jak nie masz dpf'u, to nie powinno być żadnych błędów od filtra ani płynu do wypalania, tak to jest jak robią po stodołach.

BellodiNotte
12-07-2020, 22:35
2 lata jeździłem bylo ok. Dopiero teraz cos... dpf wyciety w DE...

jack68
13-07-2020, 00:39
w DE to chyba na zlomie wycieli

Lukasz2525
13-07-2020, 01:42
Trzeba zobaczyć jakie wartości pokazuje, jak nie ma filtra to faktycznie powinno być 0,0, bo nie będzie różnicy w ciśnieniu na początku i końcu pustej puszki.

Chyba że masz sparciałe, przerwane przewody gumowe do tego czujnika i pokazuje w ogóle jakieś dziwne ciśnienie, przez co może próbować dopalać.

Czujnik można wymienić, ale nie wiem czy to ma jamiś sens, jeżeli go widzi, to nie wiadomo czy dpf'u też nie próbuje dopalać, bo ten czujnik powinien być wyłączony razem z filtrem i płynem, może się okazać że będzie to samo.

Ja bym to sprawdził najpierw porządnym interfejsem i forscanem, a nie torque'iem i wtedy bym myślał czy poprawnie wyłączyć dpf czy coś innego. Adaptację też można zrobić w forscanie.

K@mix
14-07-2020, 07:08
Nie lepiej wrzucić soft od wersji silnika bez DPF??

madamsz
14-07-2020, 10:16
Nie lepiej wrzucić soft od wersji silnika bez DPF??

Nie. Lepiej zrobić to dobrze obrabiając soft auta

K@mix
14-07-2020, 10:18
Nie. Lepiej zrobić to dobrze obrabiając soft auta

Chyba drożej tylko :)

madamsz
14-07-2020, 18:43
Hym, a czy później poprawianie, co chwile jakieś problemy, dziwne błędy nie wiadomo skąd da na końcu nie przypadkiem drożej - tu tez trzeba się zastanowić. Obrabiał mi gość soft, wyszło drożej niż u gościa który tylko "wgrywa" i co ..., a no nic 100tyś bez problemu, błędu czy pytań czego nie chodzi i co trzeba poprawić.

BellodiNotte
15-07-2020, 09:54
Zmienilem czujnik, czy trzeba wykonac adaptacje. Jesli tak to jakim programem. Nie mam forscana interfejs na bluetooth.

Lukasz2525
15-07-2020, 16:39
Należałoby. Można forscanem.

Tylko co on ma ci pokazywać, różnicę 0,0 albo 0,1, skoro puszja pusta? Nie wiem czy to nie spowoduje i tak checka za jakiś czas.

hindus
15-07-2020, 16:46
Skoro 2 lata jeździł i było ok no to najwyraźniej soft jest ruszony.

Lukasz2525
15-07-2020, 17:04
Ale najwidoczniej nie do końca poprawnie, skoro w ogóle widzi ten czujnik. Moja matka w 1.6 tdci też ma tak wycięte, że ciągle płynu woła, a forscanem nie można wykonać procedury do końca.

BellodiNotte
15-07-2020, 17:46
Wszystko smiga, jest ok. Czujnik byl trafiny. Na jakiejs niemieckiej stronie znalazlem jak zrobic bez adaptacji komputerowej. 1 wymien czujnik 2 skasowac bledy na nie odpalonym silniku 3 odpalic silnik i pozwolic nagrzac sie do 85 stopni, bez zbednego gazowania. Czynnosc powtorzyc jeszcze 2 razy. Odczekujac co najmniej 60 sek. Potem sprawdzic czy wyskakuja dtc. Nie wyskakuja wszystko smiga.


Brzmi troche jak czary jak dla mnie.... ale zadziałało.

fordfocus2
15-07-2020, 18:49
czyli ma dpf