sznikers23
18-07-2020, 14:24
Witam.
Rok temu kupilem Kuge z uszkodzonym filtrem DPF (nadtopione sitko w srodku). Zanim ustalilem przyczyne, to kilkukrotnie wymienialem olej z powodu podnoszacego sie jego stanu.
DPF zostal wymieniony w listopadzie ubr, mam teraz zamontowany DPF jako zamiennik - firma BM Catalyst. Z nim tez jest klopot, poniewaz wielokrotna proba wypalenia filtra nawet podczas jednej trasy (o czym informuje mnie dioda zamontowana do lusterka zewnetrznego) powoduje tez podnoszenie sie oleju.
Dowiedzialem sie, ze przyczyna jest sam filtr DPF, poniewaz ma o 1/4 mniejsza przepustowosc, niz byc powinna. W srodku DPF jest czysty, jednak wywala mi kontrolka „silnik usterka” i znow podnosi sie olej.
Dodam, ze auto robi glownie trasy i filtr ma sprzyjajace warunki do jego wypalenia. Nie zgaszam tez auta podczas chwilowego wyzszego spalania paliwa.
Pytanie, czy faktycznie mogl byc zalozony nieprawidlowy filtr? Czy wszystkie zamienniki maja takie problemy? Jezeli zamowiony przez mechanika filtr byl dedykowany do mojej Kugi, to moze miec o 1/4 mniejsza przepustowosc, niz byc powinna? To uslyszalem od niezaleznego elektromechanika, ktory komputerowo sprawdzal DPF - mowil ze filtr jest czysty, ale ma o 1/4 mniejsza przepustowosc, niz powinna byc - dlatego problem.
W razie potrzebnych dodatkowych informacji, to prosze o kontakt.
Bylbym wdzieczny za jakakolwiek informacje zwrotna.
Pozdrawiam.
Rok temu kupilem Kuge z uszkodzonym filtrem DPF (nadtopione sitko w srodku). Zanim ustalilem przyczyne, to kilkukrotnie wymienialem olej z powodu podnoszacego sie jego stanu.
DPF zostal wymieniony w listopadzie ubr, mam teraz zamontowany DPF jako zamiennik - firma BM Catalyst. Z nim tez jest klopot, poniewaz wielokrotna proba wypalenia filtra nawet podczas jednej trasy (o czym informuje mnie dioda zamontowana do lusterka zewnetrznego) powoduje tez podnoszenie sie oleju.
Dowiedzialem sie, ze przyczyna jest sam filtr DPF, poniewaz ma o 1/4 mniejsza przepustowosc, niz byc powinna. W srodku DPF jest czysty, jednak wywala mi kontrolka „silnik usterka” i znow podnosi sie olej.
Dodam, ze auto robi glownie trasy i filtr ma sprzyjajace warunki do jego wypalenia. Nie zgaszam tez auta podczas chwilowego wyzszego spalania paliwa.
Pytanie, czy faktycznie mogl byc zalozony nieprawidlowy filtr? Czy wszystkie zamienniki maja takie problemy? Jezeli zamowiony przez mechanika filtr byl dedykowany do mojej Kugi, to moze miec o 1/4 mniejsza przepustowosc, niz byc powinna? To uslyszalem od niezaleznego elektromechanika, ktory komputerowo sprawdzal DPF - mowil ze filtr jest czysty, ale ma o 1/4 mniejsza przepustowosc, niz powinna byc - dlatego problem.
W razie potrzebnych dodatkowych informacji, to prosze o kontakt.
Bylbym wdzieczny za jakakolwiek informacje zwrotna.
Pozdrawiam.