Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] mimo wciśniętego pedału hamulca hamuje ale nadal jedzie.


jakoturysta
27-07-2020, 12:22
Witam, mam problem z którym nie mogę sobie poradzić,
mianowicie od pewnego czasu mój Focus mimo wciśniętego pedału hamulca
hamuje ale nadal jedzie.
Klocki są ok, tarcze ok. Przeszedł pozytywnie test hamowania.
Powiedziano mi żebym kupił zawór zwrotny do serwo i jego wymiana powinna pomóc.
Problem w tym, że albo źle coś wpisuje albo nie wiem, bo nie mogę znaleźć takiej części do Focusa Mk2 1.8TDCi.
Mechanik u którego wszystko robię przebywa na urlopie.
Co może być przyczyną?

fantozzi
27-07-2020, 12:37
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zawor-pompy-podcisnienia-Vacum-2.0-TDCi-oryginalny-FORD/4793

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

jakoturysta
27-07-2020, 12:55
nie będzie żadnego problemu, że ten który wysłałeś jest do 2.0 TDCi?

fantozzi
27-07-2020, 12:56
Zapytaj w sklepie.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

margov
27-07-2020, 13:37
Tylko 2.0 D

U siebie w 1.8tdci mam po wymianie serwo problem ze pedał dość głęboko wg mnie zostaje wciśnięty zanim zacznie skutecznie hamować.
Układ odpowietrzony kloxki tarcze jeszcze sporo przejadą. Ktoś coś może da się to jakoś wyregulować. Jak lekko wciśnie się pedał parę mm dosłownie to na prostej jak auto sir toczy zwalnia, inna sprawa że stop tylny wtedy nie zapala się a dopiero jak głębiej się wciśnie pedał hamulca.

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka

DjLeo
27-07-2020, 14:14
jakoturysta a sprawdzałeś na kompie, czy nie ma jakiś błędów?

jakoturysta
27-07-2020, 14:27
nie sprawdzałem, niedawno przechodziłem przegląd i wszystko było ok. przy przyspieszeniu i gwałtownym hamowaniu auto po prostu nie ma siły hamowania. kola się obracają.

DjLeo
27-07-2020, 22:59
nie sprawdzałem, niedawno przechodziłem przegląd i wszystko było ok. przy przyspieszeniu i gwałtownym hamowaniu auto po prostu nie ma siły hamowania. kola się obracają.

Kurczę za sterowanie mocą hamowanie jest odpowiedzialne właśnie Serwo. Więc jeżeli przy gwałtownym naciśnięciu pedału hamulca, nie masz wyraźnego efektu hamowania, to może być właśnie serwo, no ale mówisz, że przeszedł test hamowania, to trochę nie rozumiem. Jedno drugie wyklucza.

Niezależnie od tego przychodzą mi do głowy jeszcze 2 rzeczy. Problem z korektorem siły hamowania. Może jest tak, że masz nie do końca sprawny korektor i np. równo rozłożoną siłę hamowania na przednią i tylną oś. Działający korektor powinien dawać większe hamowanie na przód. Co podczas jazdy może skutkować właśnie takim efektem, hamujesz auto jedzie. Dodatkowo to by mogło tłumaczyć pozytywny test hamowania. Ponieważ regulator nie ma dużego zastosowania w rolkach na stacji diagnostycznej, kiedy auto stoi i nie działają na nie siły inne niż te w układzie hamulcowym. Kiedy auto się porusza podczas gwałtownego hamowania przód się dociska, źle działający regulator nie wyrównuje siły tak aby przód dostawał więcej hamowania, przez to efekt może być taki jak masz.

To oczywiście jedna z hipotez, ale zawsze jakiś dodatkowy punkt zaczepienia. Przy czym podpiął bym do kompa auto i tak. Może a raczej powinno coś wyjść, jeżeli ma to związek z układem hamowania.

Pozostaje kwestia EBA (System wspomagania awaryjnego hamowania), może tutaj też coś nie gra. Nie mam zbyt dużej wiedzy w kwestii tego systemu, ale jest on składową ABS i to właśnie on jest odpowiedzialny za to, aby do hamować auto jak użyjesz hamulca (mniej pewnie, podczas gwałtownego hamowania).

Gdybyś bezpiecznie rozpędził auto do powiedzmy 70km/h i wykonał gwałtowne hamowanie z pedałem z całej siły wciśniętym to wtedy byłoby wiadomo o co chodzi. W takiej sytuacji powinny zadziałać wszystkie systemy.

Tak czy siak musisz posprawdzać co się da.

Qzynrally
28-07-2020, 07:57
Działający korektor powinien dawać większe hamowanie na przód. Co podczas jazdy może skutkować właśnie takim efektem, hamujesz auto jedzie. Dodatkowo to by mogło tłumaczyć pozytywny test hamowania. Ponieważ regulator nie ma dużego zastosowania w rolkach na stacji diagnostycznej, kiedy auto stoi i nie działają na nie siły inne niż te w układzie hamulcowym. Kiedy auto się porusza podczas gwałtownego hamowania przód się dociska, źle działający regulator nie wyrównuje siły tak aby przód dostawał więcej hamowania, przez to efekt może być taki jak masz.

Na serio w naszych focusach korektory tak działają? Kurde było by to pierwsze auto które znam, że korektor ma jakikolwiek wpływ na przednią oś. We wszystkich w ktorych dotychczas grzebałem korektor jedynie mniej lub bardziej ograniczał siłę hamowania tylnej osi i tym sposobem zmieniał rozkład sił przód tył. A sam przód zawsze hamuje 100% "tego co nacisniesz"

DjLeo
28-07-2020, 08:48
Na serio w naszych focusach korektory tak działają? Kurde było by to pierwsze auto które znam, że korektor ma jakikolwiek wpływ na przednią oś. We wszystkich w ktorych dotychczas grzebałem korektor jedynie mniej lub bardziej ograniczał siłę hamowania tylnej osi i tym sposobem zmieniał rozkład sił przód tył. A sam przód zawsze hamuje 100% "tego co nacisniesz"

Tak to prawda, jedno słowo do zamiany, z przód na tył i reszta się zgadza. Inna kwestia nie jestem pewien czy korektor występuje w ogolę w tym modelu. Także zwracam honor.

konieczko5
28-07-2020, 13:37
...

hindus
28-07-2020, 13:38
To co w takim razie mierzą jak diagnosta każe nacisnąć mocno na pedał hamulca? :) Jak sobie wyobrażasz dopuszczenie do ruchu pojazdu bez sprawnych hamulców?

konieczko5
28-07-2020, 18:46
...

technik08
28-07-2020, 19:15
Kolego konieczko5 - jesteś w błędzie . Mierzą siłę hamowania w niutonach .

swampshark
28-07-2020, 19:38
Kiedyś w moim w201 miałem tak, że jeden przewód hamulcowy się rozwarstwił i zatkał się. Pedał był normalnie twardy, przewody na zewnątrz w stanie dobrym a hamulców nie było. Dopiero po odkręceniu od zacisku okazało się, że płyn po prostu przez niego nie przepływa. Po wymianie kompletu hamulce żyleta.

rav 75
28-07-2020, 19:56
Nie masz korektora siły hamowania

Myślałem że mamy go w pompie ABS stąd przy większym nacisku na tylną oś hamulce tylne działają skuteczniej.

konieczko5
28-07-2020, 22:03
...

hindus
28-07-2020, 23:54
Przecież diagnosta nie będzie wiedział ile ma być N w każdym modelu* samochodu
Zna masę samochodu, reszta jest ze wzoru. Poczytaj :) https://www.prawo.pl/akty/dz-u-1999-81-917,16852745.html

Ocena skuteczności hamowania, §*4.

konieczko5
29-07-2020, 07:57
...

Juzek
29-07-2020, 08:05
Kiedy był wymieniany plyn hamulcowy?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

hindus
29-07-2020, 08:06
konieczko5 Jak masz SKP w którym nie muszą auta oglądać żeby podbić przegląd no to wiesz :D Ja mam zgoła inne doświadczenie, do tego stopnia, że musiałem powtarzać pomiar hamulca ręcznego "bo za słabo wyszło, chyba pan mało używa - jeszcze raz i proszę na maksa dźwignię pociągnąć jak pan tylko będzie w stanie".

konieczko5
29-07-2020, 08:09
...

technik08
29-07-2020, 17:26
Zajmij się ręcznym, bo różnica to ok 15% (tak, wiem, że przepisy dopuszczają 30%).
Ręcznego używam tylko na postoju i tylko na wzniesieniu . Jeżdżę spokojnie , więc awaryjne użycie ręcznego jest mało prawdopodobne i spełnienie normy mnie zadowala . Przed pomiarem diagnostyka wprowadza do komputera dane auta i system sam ocenia wynik testu negatywny / pozytywny .

konieczko5
29-07-2020, 18:14
...

luckyboy
29-07-2020, 20:46
Nie znasz dnia, ani godziny, kiedy przewód elastyczny strzeli. Mi się zdarzyło raz. U kilku znajomych też.Układ hamulcowy jest dwuobwodowy.

konieczko5
29-07-2020, 21:09
...

pankrakus
29-07-2020, 21:17
Witam

Na tym polega układ dwuobwodowy, że w razie uszkodzenia jednego obwodu,
drugi dalej działa

Ponieważ obwody są niezależne, to płyn może wyciec tylko z jednego

Tak, wiem - jest jeden zbiorniczek płynu => ale pompa ma 2 obwody => płyn dolewasz jednym wlewem, a potem się rozdziela w pompie

pozdrawiam
pankrakus

konieczko5
29-07-2020, 21:31
...

tonik
30-07-2020, 13:22
W benzynie podciśnienie do serwa idzie z kolektora ssącego, w dizlu jest dodatkowa wakumpompa. Sprawdź czy ona działa.