Zobacz pełną wersję : Focus Mk3 1.6 Ecoboost z komisu


to_Osiek
02-08-2020, 10:30
Witam,

mam prośbę o sprawdzenie Focusa z poniższego ogłoszenia.

KLIK (https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-1-6-ecobost-150km-12-13r-serwis-klimatr-pdc-alu-ID6DcsQH.html)

VIN
WF0LXXGCBLCS06809

Wygląda nie najgorzej, ale przebieg jakoś podejrzanie niski, chociaż sam komis ma nawet dobre opinie.

grundi_bdg
02-08-2020, 10:38
Focus 2011-2015, 1.6L EcoBoost SCTi (150PS), Panther Black Metalik
Numer VIN: WF0LXXGCBLCS06809
Numer rejestracyjny: PAEF888 (07.01.2013)
Data pierwszej rejestracji: 07.01.2013
Kraj zarejestrowania: DE

Zmień wybrany pojazd
Główne funkcje
Data produkcji: 30.11.2012
Model pojazdu: Focus 2011-2015
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 40
Silnik: 1.6L EcoBoost SCTi (150PS)
Przekładnia: 6-bieg.przekl.mechan. - B6
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 3.82
Norma emisji spalin: Emisja Etapu V
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"D"
Lakier: Panther Black Metalik
Materiał we wnętrzu: Pur/Luxury Soft Charcoal

to_Osiek
03-08-2020, 09:31
Dzięki, ktoś jeszcze może podać jakieś dokładniejsze informacje, szczególnie o przebiegu?

Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie mk3?

to_Osiek
04-08-2020, 14:50
Czy najdzie się ktoś, kto mógłby sprawdzić ten egzemplarz?

Klik (https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-1-6benzyna-150km-rok-gwarancji-w-cenie-titanium-nawi-alu-bezwypadek-ID6Df5Wo.html#gallery-grid)

bolek-tarnow
05-08-2020, 12:58
Główne funkcje
Data produkcji: 23.11.2011
Model pojazdu: Focus 2011-2015
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 40
Silnik: 1.6L EcoBoost SCTi (150PS)
Przekładnia: 6-bieg.przekl.mechan. - B6
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 3.82
Norma emisji spalin: Emisja Etapu V
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"D"
Lakier: Lunar Sky
Materiał we wnętrzu: Pur/Luxury Soft Charcoal

slawek-kali
06-08-2020, 19:47
WF0LXXGCBLCS06809
10/2018 ok. 108.000km

to_Osiek
06-08-2020, 21:32
10/2018 ok. 108.000km

Tak też ma wbite w książce serwisowej, teraz 115.000 km, jest ok, czy raczej podejrzany?

to_Osiek
10-08-2020, 18:47
Ktoś ma jakieś sugestie? ��

slawek-kali
10-08-2020, 18:50
malo troche chyba.. ale jest mozliwe ze byl uszkodzony silnik , tak odkupili zrobili i do zyda..

grundi_bdg
11-08-2020, 06:23
Tak mi się przypomniało odnośnie uszkodzenia silnika "i do żyda"
Znajomy mechanik kupił dla swojej Pani astrę H w dieslu, silnik po remoncie, widać śladu na głowicy że nowa uszczelka itp, po kilku tygodniach auto zgasło i nie chciało odpalić. Jak je rozebrał to się okazało że panewka się obróciła ale najlepsze znalazł na górze, jeden inny tłok i do tego żeby pasował podstawa doszlifowana szlifierką normalnie. Tak właśnie wygląda składanie silnika "do żyda" druciarstwo i prowizorka, żeby jak najtaniej :-) to tak tylko w ramach ostrzeżenia.

to_Osiek
11-08-2020, 08:12
Panowie teraz to mnie lekko zmroziło.. rozumiem, że to jest wersja najmniej optymistyczna, czytaj czarny scenariusz. Gość nie wygląda na "Żyda" ma może z 15 samochodów. Myslicie, że jak w 2018 roku miał akcje serwisowa na układ chłodzenia, to zaraz potem by się silnik posypał?
Pytam, bo w czwartek jedzie na sprawdzenie do mechaników, którzy specjalizują się w fordach żeby zrobili przegląd

slawek-kali
11-08-2020, 14:42
niech jedzie.. inaczej sie nie dowiesz co to za auto.

to_Osiek
14-08-2020, 17:32
Auto spradzone, do wymiany hamulce i opony, poza tym gosc powiedział mi, ze auto bardzo fajne. Po przeczytaniu tematu o awariach 1.6 ecoboost, najważniejsze, że silnik jest suchy, rowno pracuje.

kopson
14-08-2020, 22:58
Po przeczytaniu tematu o awariach 1.6 ecoboost, najważniejsze, że silnik jest suchy, rowno pracuje.
zupełnie nie rozumiem tego zdania ....
chyba czytałeś nie o tym silniku.
Zeby sprecyzować: co wspólnego ma równa praca silnika i że jest on suchy z awariami ecoboosta? w ten sposób pobieżnie można oceniać każdy inny motor.

to_Osiek
15-08-2020, 06:32
zupełnie nie rozumiem tego zdania ....
chyba czytałeś nie o tym silniku.
Zeby sprecyzować: co wspólnego ma równa praca silnika i że jest on suchy z awariami ecoboosta? w ten sposób pobieżnie można oceniać każdy inny motor.


Może i napisałem to w zbyt dużym skrócie myślowym, chodziło mi o to, że nie ma śladów wycieków płynu chłodniczego, ale masz racje. W przyszłym tygodniu pojadę do aso żeby sprawdzili czy głowica jest cała, ewentualnie zrobię test szczelnościi na obecność co2, oczywiscie nie sam.

to_Osiek
15-08-2020, 15:58
Czy ktoś się orientuje, czy w ASO sprawdzą mi czy głowica albo uszczelka nie są uszkodzone? Albo polecacie kogoś w Krakowie kto zrobi ten test ?

TOMAS
15-08-2020, 16:30
Bez problemu, mi taki test robili

to_Osiek
16-08-2020, 15:04
Dzięki za odpowiedź, zobaczę jutro ile sobie zaśpiewają za taką usługę.
A polecacie jakiś warsztat w Krakowie, który sobie poradzi z taką akcją?

TOMAS
16-08-2020, 15:26
Za test szczelności cylindrów poza ASO płaciłem 200zl, w ASO na zawartość CO2 było w ramach dopuszczenia auta na G12

to_Osiek
17-08-2020, 09:15
Jestem umówiony na jutro, za sprawdzenie glowicy plus podpiecie do komputera prawie 350zl. No nic, lepsze to niż remont silnika za kilka tysięcy..

Marek
17-08-2020, 11:53
Jeżeli go już kupiles to nie wiesz czy 350 czy 16.000. Wyjdzie po teście...

to_Osiek
17-08-2020, 12:19
Jeżeli go już kupiles to nie wiesz czy 350 czy 16.000. Wyjdzie po teście...

Jeszcze nie kupiłem 😉

to_Osiek
18-08-2020, 15:29
Auto sprawdzone w ASO, test nie wykazał obecności co2 w układzie chłodzenia, głowica nieuszkodzona. Także wygląda na to, że nikt nie przegrzał silnika. Akcja serwisowa wykonana, panowie zapewniali, że po niej nie zdarzało się przegrzanie, a w konsekwencji uszkodzenie silnika.
Auto nie ma żaluzji chłodnicy, ale o tym już wiedziałem, właściciel powiedział od razu, że zderzak byl lakierowany. Jakaś stłuczka na parkingu, prawdopodobnie zrobili zderzak, a żaluzji już nie kupili, bo jest stosunkowo droga.
W ASO powiedzieli, że jej brak nie jest problemem.
Prawdopodobnie w tym tygodniu jade podpisać umowę..