Zobacz pełną wersję : [Transit 2000-2006] Dwójka słabo wchodzi


konfederator
09-08-2020, 08:38
Od kiedy kupiłem ten egzemplarz zawsze był problem z wrzuceniem dwójki. Nie występuje to za każdym razem. Problem częściej pojawia się przy próbie szybkiej redukcji. Po dłuższym postoju problem nie występuje, dopiero po kilku/kilkunastu zmianach biegów może się pojawić. Objawia się tym że po wybraniu 2 słychać zgrzyt i trzeba biegu szukać. Podejrzewałem łącznik ale mechanik znalazł uszkodzenie poduszki pod skrzynią biegów i stwierdził, że nie jest to winą łącznika. Po wymianie poduszki poprawiło się jednak problem pozostał. Macie może jakieś doświadczenia tego typu ?

wojtekjanus
09-08-2020, 09:24
Rozumiem, że to jest Transit RWD.
Skoro zjawisko nasila się po pewnym czasie od rozpoczęcia jazdy, to wygląda mi to raczej na uszkodzony synchronizator.
Jedynka zawsze wchodzi idealnie bez oporu na postoju, nawet przy mocno nagrzanym aucie? Jeżeli nie ma z tym kłopotów - to sprzęgło masz ok i tym bardziej wskazanie jest na wypracowany synchronizator.

konfederator
09-08-2020, 10:37
Rozumiem, że to jest Transit RWD.
Skoro zjawisko nasila się po pewnym czasie od rozpoczęcia jazdy, to wygląda mi to raczej na uszkodzony synchronizator.
Jedynka zawsze wchodzi idealnie bez oporu na postoju, nawet przy mocno nagrzanym aucie? Jeżeli nie ma z tym kłopotów - to sprzęgło masz ok i tym bardziej wskazanie jest na wypracowany synchronizator.
Przepraszam za brak precyzji :) To FWD
Jedynka zawsze idealnie wchodzi
Dwójka też o ile wrzucam spokojnie bez pośpiechu, ona po prostu czasami jest jakby w innym miejscu

eMWuGSM
09-08-2020, 11:23
100PS bez dwumasy lub TDCi i zmienione na sztywne koło...

Niestety ta skrzynia nie lubi momentu i dwumasa to jednak nie jest taki najgorszy wynalazek w typ przypadku.

Znany problem, u mnie też niestety występuje okazjonalnie. Sam się zastanawiam nad zmianą skrzyni, w moim przypadku na dłuższą 4.24 z TDCi, mimo wszystko dłuższa od 4.54 (w teorii powinno być plug and play, bo wg VIN te same półosie, linki etc. etc. i wałek sprzęgłowy ten sam) lub na 6 z 2.2 (tu nie wiem jak kwestia wieloklinów półosi, na pewno zmiana łapy skrzyni, nie wiem jak z końcówkami linek i wałkiem sprzęgłowym).

Zmiana oleju (bo wymieniałem uszczelniacze półosi) nic nie pomogła.

wojtekjanus
09-08-2020, 12:35
Skrzynia VXT75 ma skomplikowane, bo dwustopniowe synchronizatory pierwszego i drugiego biegu. Ja miałem kłopoty z dwójka choć inne, dostałem w warsztacie na czas rozebrania i weryfikacji mojej skrzyni ich własną, świeżo zrobioną. Z początku było ok, ale już po tygodniu dwójka zgrzytała tak jak w twoim opisie.
Moja też okazało się, że jest tak skatowana, że naprawa byłaby nieopłacalna (doszedł wypracowany dyfer z dużymi luzami) - więc ryzyko naprawy oraz koszty spowodowały, ze skończyło się na zakupie dobrej używki. Kupowałem z rozbitka po przebiegu ok. 200 kkm, moja skrzynia miała 350 kkm.

Czyli - albo jeździć aż będzie całkiem źle i wtedy szukać używki, albo już teraz podjąć decyzję. Naprawa jest ryzykowna, bo mogą wyjść dodatkowe rzeczy...

konfederator
09-08-2020, 16:15
100PS bez dwumasy Jasnowidz ? :)

lub na 6 z 2.2 (tu nie wiem jak kwestia wieloklinów półosi, na pewno zmiana łapy skrzyni, nie wiem jak z końcówkami linek i wałkiem sprzęgłowym). Rozważam też taką opcję, wałek to nie problem - można zmienić tarczę, linki zostawiłbym z 6 razem z lewarkiem (zawsze mi się to marzyło :) )
Najważniejsze czy obrys skrzyni i mocowanie łapy są takie same ? No i wieloklin półosi ?

Czyli - albo jeździć aż będzie całkiem źle i wtedy szukać używki, albo już teraz podjąć decyzję
Taki też jest mój plan, jeździć tak długo aż będzie całkiem słabo
Czy oprócz tego , że umrze dwójka może się jeszcze coś przez to wysypać ?

wojtekjanus
09-08-2020, 16:39
Napisał eMWuGSM Zobacz post
100PS bez dwumasy
Jasnowidz ? Tylko na samym poczatku produkcji - do grudnia 2001 roku - Mk6 2,0 tddi 100KM miały dwumasę. Po tym terminie wszystkie modele tddi FWD miały pojedyncze koło, tylko modele tdci wśród FWD miały dwumasę.
Napisał eMWuGSM Zobacz post
lub na 6 z 2.2 (tu nie wiem jak kwestia wieloklinów półosi, na pewno zmiana łapy skrzyni, nie wiem jak z końcówkami linek i wałkiem sprzęgłowym).
Rozważam też taką opcję, wałek to nie problem - można zmienić tarczę, linki zostawiłbym z 6 razem z lewarkiem (zawsze mi się to marzyło )
Najważniejsze czy obrys skrzyni i mocowanie łapy są takie same ?
Skrzynie VXT75 w Mk6 mają impulsator do licznika, w Mk7 sygnał idzie z ABS-u. Tak przy skrzyniach VXT75 jak i VMT6. Przerabianie elektroniki w tdci - ja tego nie widzę...
Ponieważ w modelu Mk7 były i skrzynie piątki VXT75 jak i szóstki VMT6 - tu być może nie byłoby takich problemów przy zamianie skrzyni.

konfederator
09-08-2020, 17:07
Tylko na samym poczatku produkcji - do grudnia 2001 roku - Mk6 2,0 tddi 100KM miały dwumasę. Po tym terminie wszystkie modele tddi FWD miały pojedyncze koło, tylko modele tdci wśród FWD miały dwumasę.
Czyli niewykluczone, że mój ma dwumasę
moja skrzynia miała 350 kkm.
Mój ma 347 tkm więc to chyba nie przypadek
szóstki VMT6
Te skrzynie też miewają jakieś bolączki ?
Nie posiadają impulsatora ? Pobieranie sygnału prędkości z ABS nie jest równoznaczne z jego brakiem

wojtekjanus
09-08-2020, 17:40
Czyli niewykluczone, że mój ma dwumasę Przy podanym przebiegu w zasadzie na pewno już padła - pytanie co włożono...Mój ma 347 tkm więc to chyba nie przypadek No nie wiem, sporo zależy od tego gdzie i jak auto jeździ - w moim przypadku 90% to miasto.Nie posiadają impulsatora ? Pobieranie sygnału prędkości z ABS nie jest równoznaczne z jego brakiem Skoro tak uważasz...

konfederator
09-08-2020, 19:12
Cytat:
Napisał konfederator Zobacz post
Nie posiadają impulsatora ? Pobieranie sygnału prędkości z ABS nie jest równoznaczne z jego brakiem
Skoro tak uważasz...
Przykładowo w Scorpio mk2 zmieniono szybkościomierz na napędzany linką a pozostałe systemy brały sygnał z impulsatora :)
Podobne rozwiązania zdarzały się też w innych Fordach, chyba nawet w Transitach
Jesteś pewien, że w skrzyniach VMT6 nie był zamontowany impulsator ?

wojtekjanus
09-08-2020, 20:07
Jesteś pewien, że w skrzyniach VMT6 nie był zamontowany impulsator ?
Zajrzyj pod link :
http://www.catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTEyOTA5fHxjYWJicj09 R0NUOXx8dGhrPT0zfHxzdD09NjB8fHN0cz09eyIyMCI6IkV1cm 9wZSIsIjMwIjoiVHJhbnNpdCBUVDkgMjAwNi0yMDE0IiwiNDAi OiIzIFBvd2VydHJhaW4iLCI1MCI6IjMwNzAzIFBvd2VydHJhaW 4uTWFudWFsIFRyYW5zbWlzc2lvbiIsIjYwIjoiMzA3MDMwN0Eg TWFudWFsIFRyYW5zbWlzc2lvbiBFeHRlcm5hbCBDbXBudHMifX x8YWxwaGE9PTN8fGdyb3VwPT0zMDcwM3x8c2VjdD09ODUzMDE1 QkVWMkR8fHNldD09VFZNVDYzMDcwM3x8aW1nPT1HMDE3NDY2MT A3fHxmMTI9PS00Nzc5NDUyNTkrMTMz
Tam są pokazane zewnętrzne komponenty skrzyni VMT6, na rysunku są pokazane dwa czujniki.
Jeden oznaczony 12K073 ma numer fordowski 1747932 ( BK3R-7J066-ACB), Jest to czujnik biegu jałowego, zresztą nie występuje zawsze we wszystkich wykonaniach.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/ford-kuga-czujnik-biegu-jalowego-bk3r-7j066-acb-i7922635376.html
Drugi czujnik - na rysunku 15520 to czujnik świateł biegu wstecznego, ma fordowski numer 1444282 _ 3S7T-15520-AB plus jeszcze drugi nr finis.
https://www.fordoriginalparts.pl/product-pol-7889-WLACZNIK-SWIATLA-COFANIA-_-1444282-_-3S7T-15520-AB.html
https://www.kbitbiz.com/index.php?main_page=product_info&products_id=214079


Więcej czujników nie ma.

konfederator
09-08-2020, 20:41
Więcej czujników nie ma.
Dziękuję za pomoc :)
Dopiero uczę się Transita

bobas_81
12-08-2020, 07:27
U mnie w tranzystorze tyle, że grudzień 2000r, fabrycznie 75KM przy takich samych objawach z dwójką winna była zatarta linka i wybierak. Ford ma teraz przejechane 425k a awaria nastąpiła przy ok 320k. Ja osobiście nie czekałem do samego końca, od stwierdzeniu usterki po ok miesiąca oddałem auto do dr. Wasia. Jak narazie problem skrzyni nie istnieje.

Pozdrawiam

konfederator
17-08-2020, 22:01
Zapomniałem dopisać, że podobne objawy mam przy wrzucaniu wstecznego. Czasami trzeba celować 2/3 razy, tak jakby bieg był dalej niż wystarcza lewarka zmiany

wojtekjanus
18-08-2020, 08:48
tak jakby bieg był dalej niż wystarcza lewarka zmiany To sugeruje, że linka odpowiadająca za obrót wybieraka na skrzyni, być może wymaga przeregulowania (w gorszym przypadku - wymiany). Natomiast druga linka - poruszająca wybierak w pionie - jest ok.
Ze starego wątku załączam opis jak się reguluje linkę:


Regulacja linki (do września 2003 obydwie linki były regulowane, później tylko jedna) wygląda tak:

- od spodu auta zdejmujesz klipsy pokrywy wybieraka lewarka (4 szt.), klapę otwierasz i zdejmujesz,
- dźwignię (lewarek) ustawiasz w neutralnym położeniu,
- blokujesz ją w tym położeniu, wkładając w otwór dźwigni linki śrubę M10x30mm i lekko ją wkręcając,
- wyjmujesz z przesuwnej końcówki pancerza zabezpieczający druciany klips, następnie wyciągasz końcówkę z mocowania,
- upewniasz się, że dźwignia wybieraka na skrzyni także jest w położeniu neutralnym,
- wciskasz z powrotem końcówkę w uchwyt ustalający,
- zakładasz klips zabezpieczający,
- wykręcasz śrubę zabezpieczającą.
----------------------------------

Czyli chodzi o to, że położenie neutralne dźwigni zmiany biegów już nie jest w środku jej zakresu pracy, trzeba powrócić do tego położenia.
Jeżeli jednak końcówki linki się już wypracowały, powstały luzy lub jest zatarta - to jest ona do wymiany.
Gorzej, jeżeli sam mechanizm wybieraka ma już zbyt duże luzy.
Warto sprawdzić też, jak pracuje wybierak na skrzyni biegów - czy się nie zatarł na łożysku. Ręką sprawdza się w położeniu neutralnym, czy swobodnie chodzi w pionie. Najlepiej jest, jak się odłączy końcówki linek od jego dźwigni (bo linki stawiają opór) - wtedy można sprawdzić, jak chodzi w pionie i jak wchodzą biegi przy jego obracaniu. Chodzi o sprawdzenia jego łożyska, które czasami koroduje i zaczynają się schody z przełączaniem biegów.

Użyj szukajki forumowej, wpisz "regulacja linek", wyskoczą ci dziesiątki wątków, ale szukaj po nazwie samochodu, bo tam większość to Mondeo i inne auta. Znajdziesz z dziesięć opisów jak walczyć z tym problemem w Transicie.

eMWuGSM
18-08-2020, 10:16
Co do impulsatora i VSS, nie jetem do końca przekonany, bo ramka VSS z CAN wychodzi ze sterownika ABS/TCS (przynajmniej poliftowe FWD z BTCS).

To akurat wiem, bo sprawdzałem co "sieje"na magistrali i pakiety z prędkością do licznika nadawał moduł ABS, nie PCM (taka ciekawostka).

W przedliftowym, istotnie może być z impulsatora, bo są stare zegary bez CAN/SCP.

konfederator
18-08-2020, 15:50
Gorzej, jeżeli sam mechanizm wybieraka ma już zbyt duże luzy.
Chodzi o wybierak na skrzyni ? Jak zdiagnozować luzy na tym wybieraku i linkach ?

Skrzynie VXT75 w mk6 i mk7 są takie same ? Wybieraki na skrzyniach też ?
Od dawna chodzi mi po głowie założenie lewarka z linkami od mk7

wojtekjanus
18-08-2020, 17:27
Chodzi o wybierak na skrzyni ? Jak zdiagnozować luzy na tym wybieraku i linkach ? Luzy mogą sie pojawić wszędzie. Wybierak na skrzyni najlepiej sprawdzisz ręką - i luzy osiowe i obrotowe i ewentualne przytarcie. Luzy na lince sprawdzać najlepiej w dwie osoby: jedna rusza delikatnie dźwignią w przód-tył, druga patrzy w obydwóch wybierakach, czy końcówka linki porusza się razem z dźwignią bez luzu, czy jednak jest luz.Skrzynie VXT75 w mk6 i mk7 są takie same ? Wybieraki na skrzyniach też ?
Od dawna chodzi mi po głowie założenie lewarka z linkami od mk7 W Mk7 skrzynie nie mają impulsatora do prędkościomierza, prędkościomierz otrzymuje sygnał z ABS-u.
Daj sobie spokój z takimi pomysłami, ich realizacja to nic innego jak szukanie kłopotów.

konfederator
18-08-2020, 17:57
Daj sobie spokój z takimi pomysłami, ich realizacja to nic innego jak szukanie kłopotów.
Kupiłem mk6 ponieważ jest to moim zdaniem 1 z 3 najładniejszych Transitów. Jednak w 2007 okrutnie go zewnętrznie oszpecili. Konsola w mk7 jest znacznie ładniejsza i praktyczniejsza, o położeniu lewarka zmiany biegów nie wspominając. Więc tylko bez ciśnienia zapytałem o możliwość zaszczepienia lewarka z cięgnami z mk7 do mk6. Cała konsola pasuje p&p, nie jest to zmartwienie. Masz rację, wszelkie przeróbki to szukanie problemów - dobrze o tym wiem

wojtekjanus
18-08-2020, 18:09
Cała konsola pasuje p&p, nie jest to zmartwienie. Masz rację, wszelkie przeróbki to szukanie problemów - dobrze o tym wiem
Jeżeli chcesz tego typu informacji - jak wszczepić coś z innego modelu do Transita, to szukaj informacji na brytyjskim Forum Transita. Oni mają zdrowego hopla jeżeli chodzi o takie przeróbki, dodatkowo co roku organizują Transitmanię, gdzie zjeżdżają się zapaleńcy wszelkiego rodzaju przeróbek i startują w konkursach dla różnych modeli.
Dla Angola zbudowanie trzyosiowego sześciokołowego Transita to jest nic innego jak świetny pomysł - pstryk palcami i już jest... http://emotikona.pl/emotikony/pic/0dance3.gif (http://emotikona.pl/emotikony/code.php?n=0dance3.gif0dance3.gif)
Ja kiedy czytam czasem ich opisy przeróbek, to... coś mi pika w głowie.
Z całej Europy, a nawet świata na ich Forum ludzie zadają pytania odnośnie Transitów, nawet z Australii.
https://fordtransit.org/forum/index.php

konfederator
20-08-2020, 16:23
To sugeruje, że linka odpowiadająca za obrót wybieraka na skrzyni, być może wymaga przeregulowania (w gorszym przypadku - wymiany). Natomiast druga linka - poruszająca wybierak w pionie - jest ok.
Dzięki za wskazówki, dzisiaj została zrobiona regulacja według wskazówek - wydaje się być lepiej.
Na fotce zaznaczyłem na czerwono miejsce gdzie jest wyczuwalny luz, w rejonie żółtym luzu brak

wojtekjanus
20-08-2020, 18:12
Czyli końcówka linki ma już luz na ramieniu wybieraka.
Pojeździj trochę i zobacz, czy jest do zaakceptowania to jak teraz załączane są biegi, czy nie.
Jeżeli będziesz chciał doprowadzić kilkunastoletniego Transita do idealnego stanu, to stracisz majątek...

konfederator
20-08-2020, 18:48
Czyli końcówka linki ma już luz na ramieniu wybieraka.
Pojeździj trochę i zobacz, czy jest do zaakceptowania to jak teraz załączane są biegi, czy nie.
Jeżeli będziesz chciał doprowadzić kilkunastoletniego Transita do idealnego stanu, to stracisz majątek...
Zamiennik linki kosztuje podobno ok.200 PLN więc tragedii nie ma.
Jak tylko go kupiłem to wyspawałem cały prawy przód, dałem nowe przewody hamulcowe, nowe porządne amortyzatory przód/tył, nowa szyba czołowa, nowe opony, nowe wkładki zamków i kilka innych nowych części. Pojeżdżę jak tylko uporam się z nowym problemem :)

wojtekjanus
20-08-2020, 19:13
nowe wkładki zamków Najczęściej brak możliwości otwarcia to wina kluczyka, a nie zamków.
W Warszawie jest gość, który dorabia kluczyki, ale nie kopiując ich 1:1, bo wtedy także kopiują się błędy, tylko w jakiś sposób odczytuje ich kod i na specjalnej maszynie robi kluczyk jak fabrycznie nowy. I wtedy wszystkie zamki też działają jak nowe... Ja już 30 lat temu korzystałem z usług jego ojca, ostatnio też dorobiłem u niego jeden nowy kluczyk do swojego Mk6. To kosztuje ok. 200 zł.

konfederator
20-08-2020, 19:59
U mnie była to ewidentna wina wkładek, kluczyk wyglądał bdb.
W tej kwestii mam akurat duże doświadczenie :)

Bump: Kod naszych kluczyków jest prosty :) wrzuć fotkę , podam kod :)

wojtekjanus
21-08-2020, 08:39
U mnie była to ewidentna wina wkładek, kluczyk wyglądał bdb. Mój też wyglądał bardzo dobrze. Ale nie otwierał. Patrzyłem na ten nowy i ten stary - gołym okiem nie było widać większych różnic...
Kluczyk pracuje dwustronnie, zwykle dla pracy w lewo się psuje, a dla pracy w prawo (stacyjka) jest ok. Moim zdaniem najbardziej uszkadzany jest w korku wlewu paliwa i w zamku maski silnika (otwierane w lewo).

konfederator
21-08-2020, 11:26
Mój też wyglądał bardzo dobrze. Ale nie otwierał. Patrzyłem na ten nowy i ten stary - gołym okiem nie było widać większych różnic...
Kluczyk pracuje dwustronnie, zwykle dla pracy w lewo się psuje, a dla pracy w prawo (stacyjka) jest ok. Moim zdaniem najbardziej uszkadzany jest w korku wlewu paliwa i w zamku maski silnika (otwierane w lewo).
Czyli jednak wkładki do wymiany lub regeneracji :)
Jedyna wkładka, której jeszcze nie wymieniłem, a która zawsze działała to ta do maski silnika
Jeżeli kluczyk wygląda dobrze i nie otwiera wkładki to zapadki we wkładce domagają się wymiany.
Ford sprzedaje zestawy zapadek do takiej naprawy :)
Zregenerowałem kilkaset wkładek lub dopasowałem je do kluczyka w ten sposób

wojtekjanus
21-08-2020, 12:50
Czyli jednak wkładki do wymiany lub regeneracji
Jednak nie - bo z nowym kluczykiem wszystkie wkładki działają jak nowe.

hugobugo
13-09-2020, 10:00
Witam kolegów , pozwolę podpiąć się pod temat . Ford Transit 2005 r 2,4 tddi 115 km na blizniakach, problem polega na tym że gdy próbuję wbić wsteczny, jest zgrzytanie nie pomaga zgaszenie i wbicie na sucho. Czasem uda się najpierw przełączyć na 2-kę i wtedy wsteczny ale nie zawsze to działa. Numer skrzyni biegów 5C1R-7003-AA. Jest to wywrotka która nie ma lekko , wożę na niej minikoparkę i urobek. Czy jest to problem z synchronizatorem ? Czy można w domowych warunkach to naprawić ?

konfederator
08-11-2020, 12:08
Czyli końcówka linki ma już luz na ramieniu wybieraka.
Pojeździj trochę i zobacz, czy jest do zaakceptowania to jak teraz załączane są biegi, czy nie.
Jeżeli będziesz chciał doprowadzić kilkunastoletniego Transita do idealnego stanu, to stracisz majątek...

Regulacja pomogła trochę, jednak zdecydowałem że linkę wymienię
Linka, którą zaznaczyłem poprzednio kolorem czerwonym na zdjęciu ma finis 1213023 czy 1213025 ?

wojtekjanus
08-11-2020, 14:42
Linka, którą zaznaczyłem poprzednio kolorem czerwonym na zdjęciu ma finis 1213023 czy 1213025 ?
Są dwie - szara i niebieska (kolor końcówki). Zaznaczyłeś szarą - 1213023 (2C1R-7E395-AA).

konfederator
10-11-2020, 23:06
Są dwie - szara i niebieska (kolor końcówki). Zaznaczyłeś szarą - 1213023 (2C1R-7E395-AA).

Dzięki, jutro zamawiam :)

RUMAK
12-03-2021, 15:51
Najczęściej brak możliwości otwarcia to wina kluczyka, a nie zamków.
W Warszawie jest gość, który dorabia kluczyki, ale nie kopiując ich 1:1, bo wtedy także kopiują się błędy, tylko w jakiś sposób odczytuje ich kod i na specjalnej maszynie robi kluczyk jak fabrycznie nowy. I wtedy wszystkie zamki też działają jak nowe... Ja już 30 lat temu korzystałem z usług jego ojca, ostatnio też dorobiłem u niego jeden nowy kluczyk do swojego Mk6. To kosztuje ok. 200 zł.

Czesc,
podepne sie pod temat.
Od jakiegos czasu uzywam tylko jednego kluczyka. drugi zaginął.
MOzesz Wojtku, podac namiar na tego speca Warszawie?

wojtekjanus
12-03-2021, 19:02
MOzesz Wojtku, podac namiar na tego speca Warszawie? Ta firma to: https://bobik.pl/
Z tym, ze jeżeli masz tylko jeden transponder (pastylkę w kluczyku), to trzeba będzie go przełożyć ze starego kluczyka do nowego - wątpię, by"dorabiał" także transpondery.

konfederator
09-05-2021, 00:48
Dzięki, jutro zamawiam :)

Zapomniałem dopisać, że po wymianie linki wszystkie biegi można włączać jednym palcem :)