Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Niskie ciśnienie w układzie paliwa błędy P02FA P228C P0251


kaczor99
22-07-2019, 07:57
Kod: P228C - Regulator ciśnienia paliwa 1 przekroczył limity sterowania - ciśnienie zbyt niskie

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 2039962 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 164166.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 13.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-OUTTMP: 30 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
-PWR_MODE_KEY: Key Out - Stan kluczyka w trybie zasilania
-PWR_MODE_QF: Power Mode Undefined - Współczynnik jakości w trybie zasilania
-LOAD: 95.29 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 99 °C - Czujnik temperatury cieczy ch_odz_cej
-MAP: 252.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 2332 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 128.0 km/h - Prędkość pojazdu
-IAT: 34 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 96.80 g/s - Przep_ywomierz masowy powietrza
-MIL_DIST: 0.0 km - Odległość przebyta od czasu włączenia MIL.
-FRP: 137400.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR
-FLI: 11.37 % - Poziom paliwa
-CATEMP11: 512 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-CATEMP12: 454 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 2
-VPWR: 13.32 V - Napięcie modułu sterującego
-AAT: 30 °C - Temperatura powietrza otoczenia
===END PCM DTC P228C:00-68===

Filtr paliwa wymieniłem , szukam innej przyczyny jest ich kilka więc pytanie :

Ma ktoś z kolegów dojście do biuletynu serwisowego opisujący ten błąd

msowi
22-07-2019, 12:03
Błąd pokazał się po wymianie filtra?

Zbyniu123
22-07-2019, 12:07
Z tego co widze to byl but w podloge i wyskoczyl check, jak dla mnie to wtryski, zrob probe przelewowa

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

kaczor99
22-07-2019, 16:14
Błąd pokazał się po wymianie filtra?

Wymieniłem oczywiście przed , myśląc że się skończył lecz ponownie wyskoczył.

Bump: Z tego co widze to byl but w podloge i wyskoczyl check, jak dla mnie to wtryski, zrob probe przelewowa

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Tak się jedzie na S-ce koło 130. obroty 2300 i 123 km to racze nie była podłoga.


Znalazłem biuletyn po francusku i dotyczył mk4 , domyślam że też może być dla mk5
Teoretycznie do wymiany regulator ciśnienia paliwa , ale wolę popytać zanim go wymienię ,
cena to około 300 zł i tak taniej niż samo podłączenie do kompa w serwisie.
Możliwie że coś jeszcze , więc pytam.

Zbyniu123
22-07-2019, 17:52
Podepnij jakis sprzet diegnostyczny i prownaj cisnienie zadane z cisnieniem aktualnym i jak bedzie duzo sie roznilo to mozesz na probe podmienic regulator.
Ja niestety stawiam wtryskiwacze, poprostu juz nie trzymaja cisnienia i tyle, dla tego proba przelewowa tez powinna byc zrobiona

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

lucas4891
22-07-2019, 18:46
Jak kolega wyzej radzi. Ja bym jeszcze sprawdzil czy nie ma czegos na sitku regulatora w pompie CR. Znaczy sie opilkow z pompy niskiego cisnienia

truszczu
15-08-2019, 11:57
No to i mnie dopadło z P228C. Cudowne uczucie jak auto zdycha w trakcie wyprzedzania...
Najdziwniejsze, że występuje on tylko podczas specyficznych warunków, przyspieszania na 5 biegu w zakresie 90-120km. Z tego co zaobserwowałem w forscanie obciążenie jest 99%, ciśnienie paliwa jest w zakresie 1500-1700 barów. Przy 111km/h, 2200obr/min zaczyna być widać różnice. Ciśnienie wymagane ok. 1680, u mnie ok. 1400 i w tym momencie chyba jest już błąd ponieważ obliczone obciążenie spada do 0%, ciśnienie leci w dół i auto gaśnie.
Tu pierwsze pytanie jakie jest prawidłowe ciśnienie paliwa w tych silnikach ? Na jałowym mam ok. 250bar, przyspieszenie 1600-1700bar ?
Pomyślałem, skoro spada ciśnienie to może jakaś nieszczelność ? Nic nie widać gołym okiem, po skasowaniu błędu można pędzić bez problemu, trzeba uważać by nie przyspieszać mocno z niskich obrotów (to nie pierwszy raz jak wyskoczył mi ten błąd ale tym razem miałem logi z forscana). Ciśnienie bez problemu utrzymuje się i nie ma jakiś dużych wahnięć.
Zrobiłem próbę przelewową wtrysków i po 4 min pracy mam takie wyniki:
1 - 35ml
2 - 90ml
3 - 50ml
4 - 83ml
Widać, że 2 i 4 pchają się do wymiany, zastanawiam się czy wymieniać też 3 ?
Czy takie wyniki mogą spowodować taki spadek ciśnienia i ten błąd?
Z tego co znalazłem to jak lały wtryski i był spadek ciśnienia występowały błędy P0251 i P0087.
A i filtr paliwa oryginalny fordowski zmieniony ok. 3000km temu (ma ze 2 miesięce) .

lucas4891
15-08-2019, 13:38
Za spadek cisnienia sa odpowiedzialne wtryskiwacze, w Twoim przypadku.
Ja bym robil wszystkie cztery na raz, nie ma co swirowac z pojedyncza wymiana, bo z doswiadczenia powiem, ze to tylko rozkladanie wymiany w czasie

kaczor99
15-08-2019, 14:10
Po wymianie czujnika ciśnienia paliwa zamontowanego na listwie, 96.633.054.80
który kupiłem u maifrendów za około 17euro, na razie spokój.
https://pl.aliexpress.com/item/32667224232.html?spm=a2g0o.cart.0.0.48443c004Q0AXF

Wczoraj przejechałem dynamicznie:) ze 300 km i żadnych objawów gaśnięcia czy utraty mocy nie było.
Błędów w ForscanLite nie ma, jutro podłącze komputer z pecetową wersją i to zweryfikuje.

Próby przelewowej nie robiłem, zobaczę może, to wystarczy.

Zbyniu123
15-08-2019, 21:02
No to i mnie dopadło z P228C. Cudowne uczucie jak auto zdycha w trakcie wyprzedzania...
Najdziwniejsze, że występuje on tylko podczas specyficznych warunków, przyspieszania na 5 biegu w zakresie 90-120km. Z tego co zaobserwowałem w forscanie obciążenie jest 99%, ciśnienie paliwa jest w zakresie 1500-1700 barów. Przy 111km/h, 2200obr/min zaczyna być widać różnice. Ciśnienie wymagane ok. 1680, u mnie ok. 1400 i w tym momencie chyba jest już błąd ponieważ obliczone obciążenie spada do 0%, ciśnienie leci w dół i auto gaśnie.
Tu pierwsze pytanie jakie jest prawidłowe ciśnienie paliwa w tych silnikach ? Na jałowym mam ok. 250bar, przyspieszenie 1600-1700bar ?
Pomyślałem, skoro spada ciśnienie to może jakaś nieszczelność ? Nic nie widać gołym okiem, po skasowaniu błędu można pędzić bez problemu, trzeba uważać by nie przyspieszać mocno z niskich obrotów (to nie pierwszy raz jak wyskoczył mi ten błąd ale tym razem miałem logi z forscana). Ciśnienie bez problemu utrzymuje się i nie ma jakiś dużych wahnięć.
Zrobiłem próbę przelewową wtrysków i po 4 min pracy mam takie wyniki:
1 - 35ml
2 - 90ml
3 - 50ml
4 - 83ml
Widać, że 2 i 4 pchają się do wymiany, zastanawiam się czy wymieniać też 3 ?
Czy takie wyniki mogą spowodować taki spadek ciśnienia i ten błąd?
Z tego co znalazłem to jak lały wtryski i był spadek ciśnienia występowały błędy P0251 i P0087.
A i filtr paliwa oryginalny fordowski zmieniony ok. 3000km temu (ma ze 2 miesięce) .3 wtryski masz padaczke, mozesz jeszcze kupic liqui moly diesel purge i wlac do zbiornika zeby sie troche wyczyscily.
Jezeli juz bedziesz chcial wymieniac to ja nie polecam regeneracji bo jest z tym wiecej problemow, lepiej nowki zamowic i kupe lat posmigaja

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

truszczu
15-08-2019, 23:51
Po wymianie czujnika ciśnienia paliwa zamontowanego na listwie
Ja chyba jeszcze chwilowo zostawię ten czujnik w spokoju, ponieważ te 2 wtryski ewidentnie podlewają. Choć cenowo dużo lepsza opcja niż wtryski :)
A tak z ciekawości czym go uszczelniałeś ? Jest tam jakaś uszczelka ?

mozesz jeszcze kupic liqui moly diesel purge
Wyniki są po próbach ze środkami od LM oraz Amsoil.

nie polecam regeneracji
Jakieś złe doświadczenia ? Cenowo spora różnica prawie 2x tyle za nowe. Po regeneracji to ~550-650zł, nowe ~1100zł.
Może ktoś zna zaufane zakłady robiące regenerację (lub mające tanio nowe :) ) ?

Przebieg prawdziwy 170000km i wtryski do wymiany, słabo oj słabo te silniki wypadają. W Mk4 nie było takich problemów, a sporo po chipie przelatały.

Zbyniu123
16-08-2019, 08:17
Za kazdym razem byly problemy po regeneracji, kiedys w 1.5 dci wypalilo dziure w tloku a wtryski po regeneracji.
Jak chcesz zaplacic mniej to mozesz poszukac uzywek od wiarygodnego sprzedawcy, ale warunek jest tylko jeden aby te wtryski byly wciaz w silniku poniewaz nawet jak je wyciagniesz i poleza troche otwarte to juz beda do wywalenia.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

kaczor99
16-08-2019, 12:27
Ja chyba jeszcze chwilowo zostawię ten czujnik w spokoju, ponieważ te 2 wtryski ewidentnie podlewają. Choć cenowo dużo lepsza opcja niż wtryski :)
A tak z ciekawości czym go uszczelniałeś ? Jest tam jakaś uszczelka ?


W komplecie jest uszczelka gumowa i miedziana.

truszczu
16-08-2019, 14:32
Dla zainteresowanych regeneracją wtrysków w dw10f, dostałem odpowiedź od renomowanego serwisu w mojej okolicy, brzmiącą strasznie niepokojąco, ponieważ w sieci jest mnóstwo regenerowanych wtryskiwaczy, gdzie zaznaczają ludzie iż użyli oryginalnych części:
"Na tą chwilę nie ma możliwości naprawy wtryskiwaczy do tego modelu (wtryskiwacze Delphi) ze względu na brak oryginalnych części i planu testowego uwzględniającego nadanie nowego kodu kalibracyjnego."

No to miło kosztowo się zapowiada po 1000-1100zł/szt.

lucas4891
16-08-2019, 18:41
No to miło kosztowo się zapowiada po 1000-1100zł/szt.

Jesli tyle wolaja za nowki nie smigane, to moim zdaniem cena przystepna w porownaniu z wtryskami innych producentow

bizon82
09-08-2020, 22:03
Witam. Auto od jakiegoś czasu podczas mocnego przyspieszania na wyższych biegach wyrzuca błąd. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu auto jedzie normalnie dalej. Filtr paliwa wymieniony. Nie przyniosło poprawy. Czy to może być wina czujnika ciśnienia paliwa? Gdzie szukać przyczyny?

Garbojad
09-08-2020, 22:07
Klasyka umierającego układu paliwowego TDCi

bizon82
09-08-2020, 22:09
Klasyka umierającego układu paliwowego TDCi

A konkretniej? Auto ma 4 lata i 200 k nalotu. Focusem 1.6 TDCi zrobiłem 400k. Już by zdychał Mondziak?

Garbojad
09-08-2020, 22:17
O jakim samochodzie piszesz bo trochę to niejasne

bizon82
09-08-2020, 22:24
O jakim samochodzie piszesz bo trochę to niejasne

Mondeo mk5 2.0 tdci

Matych
10-08-2020, 00:28
Czy to może być wina czujnika ciśnienia paliwa? Gdzie szukać przyczyny?

Przyczyny szukać w dokładnej diagnostyce-jakie błędy?Nit kt tu nie ma szklanej kuli ,a odpowiedz kolegi o klasyce - płaczę ze śmiechu jak czytam takie teksty.Może kolega nas oświeci, co to znaczy klasyka umierającego układu paliwowego TDCI ,bo tak samo można napisać klasyka umierającego czegoś w samochodzie.

bizon82
10-08-2020, 07:54
Przyczyny szukać w dokładnej diagnostyce-jakie błędy?Nit kt tu nie ma szklanej kuli ,a odpowiedz kolegi o klasyce - płaczę ze śmiechu jak czytam takie teksty.Może kolega nas oświeci, co to znaczy klasyka umierającego układu paliwowego TDCI ,bo tak samo można napisać klasyka umierającego czegoś w samochodzie.

Postaram się wstawić kod błędu. Mam nadzieję że to tylko któryś z czujników.

bizon82
10-08-2020, 10:33
Błędy to P0170, P228C, P0093, P0094.

Garbojad
10-08-2020, 10:56
Zacznij od czujnika ciśnienia i jak jest przepływomierz to do wyczyszczenia

bizon82
10-08-2020, 11:07
Zacznij od czujnika ciśnienia i jak jest przepływomierz to do wyczyszczenia

Czujnik na listwie masz na myśli? Czy na pompie?

Garbojad
10-08-2020, 11:12
Na pompie

Matych
10-08-2020, 11:29
Wszystkie te błędy sugerują spadek ciśnienia za pompą,może być padnięty czujnik,selenoid (zawór regulator ciśnienia paliwa) może też być nieszczelność na przewodach czy wytryskach-podkładki,uszczelki.Sprawdz czy gdzieś nie leci paliwo i czy nie miesza się z olejem.

bizon82
10-08-2020, 21:15
Wszystkie te błędy sugerują spadek ciśnienia za pompą,może być padnięty czujnik,selenoid (zawór regulator ciśnienia paliwa) może też być nieszczelność na przewodach czy wytryskach-podkładki,uszczelki.Sprawdz czy gdzieś nie leci paliwo i czy nie miesza się z olejem.

Sprawdziłem. Wszystko suche. Zero wycieków. Zamówiłem liqui moli. Sproboje tym przepalić. Jedyne co mi przychodzi do głowy to wymiana tych dwóch czujników o których pisałeś. Ale to totalnie na pałę. A jak sprawdzić te czujniki nie mając na podmianę?

kivlov
06-10-2020, 09:50
Cześć,
OD jakiegoś czasu walczę z błędami podczas jazdy w Mondeo MK5 2.0 TDCI 150KM 2015r.
Podczas wyprzedzania, albo podczas dodawania gazu o ostrą górkę - raz na jakiś czas włącza się tryb awaryjny tzn. Wyskakuje kluczyk i nie mogę dodać gazu. Musze zjechać na poboczę wy łączyć zapłon i wtedy odpala i jest ok. Prędzej robiło mi to raz na miesiąc, później raz na tydzień, a ostatnio jak jechałem w góry załadowany po sam dach to 5 razy podczas jazdy w jedna stronę mi zrobiło.
Miałem to samo rok temu, ale okazało się, że były to wtryski i wymieniłem. Teraz myślałem, że to także to samo i zmieniłem na nowe i nic się nie zmieniło. Dodatkowo wymieniłem czujnik przepływu powietrza. Wyskakują następujące błędy:

1. Sterowanie regulacją paliwa pompy wtryskowej A (Aktywny ATT)
2. Przekroczenie limitów kontroli regulatora cisnienia paliwa 1 - zbyt niskie ciśnienie (Aktywny ATT)
3. Minimum/Maksiumum skuteczności zatrzymania czujnika pozycji przepływu powietrza wlocie diesel (Aktywny ATT)

Czyli błędy
P02FA
P228C
P0251

Macie jakieś pomysły?

bakutyl
10-10-2020, 10:30
Na 90 % wtryskiwacze. Zrób próbę przelewową jeśli ktorys leje więcej nic 40 ml to już śmietnik
Pozdrawiam

rajman
10-10-2020, 10:53
Chyba raczej pompa a nie wtryski.

kivlov
19-11-2020, 12:13
No to już nie wiem,
Dwa razy robiłem wsyztskie nowe wtryski,
Kolega mówi, że komputer - sterownik, ale pompa nie sprawdozna bo dużo roboty z wymianą. Może to być pompa?

kivlov
22-12-2020, 10:07
Dzisiaj auto na serwisie - pojeździliśmy autem pod kompem. Wszystkie parametry ma bardzo dobre podczas jazdy, ale prawdopodobnie te błędy mogą wynikać z jakiegoś regulatora pompy. Zobaczymy co to będzie.

kivlov
22-12-2020, 14:26
Aktualizacja - nowy wtryk do wymiany jednak - no to jakaś porażka!

Matych
22-12-2020, 20:01
Co to znaczy nowy wtrysk ? nowy znaczy kupiony nowy fabryczny taki jak idzie w fabryce do silnika?

Silpelit
31-12-2020, 12:57
Cześć, mam identyczną sytuację, te same objawy. Wczoraj sprawdziłem i mam dwa błędy P02FA i P0251. W przyszłym tygodniu będę u mechanika. Czy przyczyną nie może być EGR?

kivlov
05-01-2021, 16:07
U mnie okazały się wtryski - kombinowałem ze wszystkim, ale niestety....Tak nowy fabryczny wtrysk .

CARISMA
06-01-2021, 10:07
...to jakaś porażka....Ford zrobił krok w tył. Miał sprawdzone i dobre wtryskiwacze piezoelektryczne to wprowadził Delphi elektromagnetyczne, które padają jak muchy.....szkoda bo raz już sparzył do siebie fanów Forda ...pamiętamy problemy w MK3 ..W MK4 odbudował zaufanie, teraz znów zaliczył wpadkę, ludziska ponownie zaczną wracać do stajni wieśwagena, tym bardziej że VW ma naprawdę dobrego tego 2.0 CR.

u mnie wyskakuje błąd P262A na czterech wtryskach (nie zarejestrowano wtrysku wstępnego).
Żadnych na razie negatywnych objawów nie mam...lecz martwi mnie to.

Silpelit
06-01-2021, 13:50
Jaka jest cena kompletu fabrycznych wtrysków oraz wymiany?

Matych
06-01-2021, 14:45
u mnie wyskakuje błąd P262A na czterech wtryskach (nie zarejestrowano wtrysku wstępnego).
Żadnych na razie negatywnych objawów nie mam...lecz martwi mnie to.

Jaki przebieg?

kaan1
06-01-2021, 15:28
Na YT jest film Alana Howatt'a dt. problemów z wtryskami MK5 - chodzi o nadmierny zrzut paliwa z szyny co skutkuje problemami z utrzymaniem ciśnienia na szynie paliwowej (podobne kody błędów jak w tytule postu).

https://www.youtube.com/watch?v=cO8dG0mvfbY

Wspomina że w MK5 powinny wytrzymywać 150 tyś miles w porównaniu z Mk4 gdzie miało być 200 tyś (czyli krok w tył). Tak wynika z jego obserwacji floty taksówek MK5 którą obsługuje w UKeju. Ale wiadomo że w Euro 6 wtryskiwacz ma dużo więcej do roboty niż w Euro 5 (więcej wtrysków sekwencyjnych) i pracuje chyba przy wyższym ciśnieniu. Jeśli wtrysk rzezcywoście pada przy 150 tyś miles czyli grubo ponad 200 tyś km to chyba tragedii nie ma. Skoro są to wtryski elektromagnetyczne to pewnie można też regenerować - o ile dobrze pamiętam artykuł z AŚ to regeneracja Delphi wypadała przyzwoicie kosztowo. Tutaj z opisu usterki wynika, że odpowiedzialny może być nie sama wtrysk do silnika ale odpływ paliwa - więc usterka chyba powinna dać się efektywnie regenerować

CARISMA
06-01-2021, 15:52
Jaki przebieg?

166 tys km

mondeo70235
06-01-2021, 17:01
morał z tego prosty MK1 MK2 -gniły MK3 był super gdyby nie wtryskiwacze to żeby odbudować kupujących stworzyli MK4 SAMOCHÓD NIEZNISZCZALNY no może prócz 1,6 TDCI na siemensie ,sam zrobiłem 300 tys bez żadnego problemu sprzedałem i dalej śmiga
koniunktura musi się nakręcać i muszą zarabiać więc i podzespoły muszą padać
ostatnio robiłem przekładke silnika w 40 letnim mercedesie wszelkie śruby łącznie z wydechem odkręcone bez problemu to były samochody

CARISMA
09-01-2021, 09:35
[QUOTE=mondeo70235;3308850]morał z tego prosty MK1 MK2 -gniły MK3 był super gdyby nie wtryskiwacze to żeby odbudować kupujących stworzyli MK4 SAMOCHÓD NIEZNISZCZALNY no może prócz 1,6 TDCI na siemensie ,sam zrobiłem 300 tys bez żadnego problemu sprzedałem i dalej śmiga


Święte słowa

kaan1
09-01-2021, 09:52
stworzyli MK4 SAMOCHÓD NIEZNISZCZALNY

Święte słowa

Nie miałem zaszczytu użytkowania MK4. Ale jak patrze na liczbe tematów i postów na tym forum (również tych dotyczących napędu) to jednak to Mk4 nie wygląda tak różowo w porównaniu Mk5. A przecież Mk5 jest juz na rynku 6 lat więc w porównaniach powinno to być widać

Zresztą te samem problemy jak w temacie były i w MK4 - polecam filmik Howatt'a (cieknące do zbiornika wtryski i redukcja mocy silnika)

https://www.youtube.com/watch?v=feOpfrKeU5w

Być może problem nie jest z wtryskami ale z pompą wysokiego cisnienia .... co jest przyczyną a co skutkiem ?

CARISMA
11-01-2021, 21:02
....wiem, że jest dużo narzekania na forum na MK4. Ja opieram się na swoich doświadczeniach, mam tez dwóch bliskich przyjaciół z silnikami na piezo, zarówno ja jak i moi koledzy złego słowa na nie nie powiedzą. Poczekajmy, może jestem przewrażliwiony, ale jak mi przyjdzie wymieniać wtryski po 166 tys. km......długo to auto u mnie nie zagrzeje miejsca.
Na forum na Fb MK5 rekordziści nie przejechali nawet kilkunastu tysięcy i wymieniali wtryski- fakt na gwarancji...ale to już jest żenada.

Fiesta Mk8 ST Line
12-01-2021, 08:57
Ale te wtryski to chyba padały tak szybko w silnikach Ecoblue, a nie DW10F?

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

kaan1
12-01-2021, 13:49
A jakie wtryski ma EcoBlue?

Jak wspomniałem, większość problemów wtrysków wynika z tego że dostają się do nich opiłki metalu np. z zużywającej się pompy wysokiego ciśnienia, a nie "same od siebie". Wg Howatt'a problemy te wciąz pojawiały się na MK4 i Mk5 - więc trudno winić lub porównywać wtryskiwacze jeśli źródło problemu leży rzeczywiście w pompie.

Fiesta Mk8 ST Line
12-01-2021, 14:44
Nie wiem jakie ma wtryski, ale wiem że sporo pierwszych egzemplarzy mondeo polift wróciło do ASO na wymianę wtrysków. Niektóre po kilku kilometrach, niektóre po kilku tysiącach. Dotyczyło to pierwszej partii.

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

kaan1
12-01-2021, 17:07
“Ford has identified a number of faulty diesel fuel injectors in certain vehicles fitted to 2.0-litre EcoBlue engines built from 2 February and 6 August 2019,” said Moran. ... The issue could lead to a misfire and reduced engine performance in affected vehicles


What’s causing the Ford EcoBlue injector issue?

Further to this, we understand that supplier is Continental, and that the failure is related to a surface coating inside the injectors. On some injectors this has been found to come unstuck, which soon leads to the injector becoming blocked and preventing it operating correctly.

A tak w ogóle to Continental "wykopuje" dywizję Powertrain i dział wtryskiwaczy - pod indywidualną markę "Vitesco" która pójdzie pod młotek

A wtryski Delphi to teraz już BorgWarner

Radkowal
18-04-2021, 08:54
Witam. Mam mondeo mk5 kombi 2.0 tdci, 180 km automat. Ostatnio podczas wyprzedzania pedał spód, auto zgasło. Dopiero po wyłączeniu zapłonu odpalił. Komputer pokazał p228c. Czy ktoś potrafi zinterpretować parametry błędu i określić przyczynę? Poniżej dołączam zdjęcie błędu. Proszę o pomoc.

Styber
18-04-2021, 10:20
Przyczyna jest prosta, jak zresztą mówi błąd - niskie ciśnienie paliwa. Wtedy nie ma szans, aby silnik diesla mógł pracować, więc po prostu zgasł.
...zaś przyczyn zbyt niskiego ciśnienia na railu może być wiele i bez diagnostyki nie ma opcji wskazania winnego.
Sterownik określa takie parametry jak zadane ciśnienie paliwa i aktualnie zmierzone ciśnienie paliwa. Porównaj oba(w pełnym zakresie obrotów i obciążeń oczywiście) i to już może dać jakiś pogląd na sytuacje.

PS. Na zdjęciu nic nie widać.

Danio's
18-04-2021, 10:42
A filtr paliwa wymieniałeś?

Radkowal
18-04-2021, 13:51
WRZUCIŁEM jeszcze jedno zdjęcie z parametrów błędu. Jeżeli chodzi o filtr to wymieniłem na nowy org. W obudowie filtra na dnie było parę opiłków.Czy kolega zerknie i coś z tego co tam pokazuje potrafi podpowiedzieć co się dzieje?

Radkowal
18-04-2021, 15:38
Jak kaczor? Czujnik pomógł?

Styber
18-04-2021, 16:42
Czy kolega zerknie i coś z tego co tam pokazuje potrafi podpowiedzieć co się dzieje?
Na podstawie danych z zamrożonej ramki ciężko coś wywnioskować, bo zapisuje jedynie FRP w momencie wystąpienia błędu. Brakuje tam informacji o zadanym FRP.

Co się dzieje to napisałem w poprzednim poście - spada ciśnienie paliwa.
Oczekujesz pomocy to przynajmniej zadbaj o wstawianie normalnych zrzutów ekranu(print screenów), a nie zdjęć robionych telefonem i w dodatku do góry nogami.

Skrócona lista przyczyn Twojego błędu:
- uszkodzony regulator ciśnienia paliwa
- nieprawidłowy pomiar z czujnika ciśnienia paliwa(uszkodzony sam czujnik, bądź jego wiązka)
- uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia
- uszkodzone wtryskiwacze
- złe ustawienie rozrządu
- zabrudzony filtr paliwa
- słaba kompresja
- uszkodzony sterownik silnika

Radkowal
18-04-2021, 17:40
Dziękuję bracie, teraz wiem od czego zacząć. Wymieniłem wczoraj filtr, teraz pora na czujnik ciśnienia. Niepokoją mnie o piłki w obudowie filtra, ale auto pali z pierwszego, nie faluje. Zalałem likłi moli do paliwa.

Bump: Dziękuję bracie, teraz wiem od czego zacząć. Wymieniłem wczoraj filtr, teraz pora na czujnik ciśnienia. Niepokoją mnie o piłki w obudowie filtra, ale auto pali z pierwszego, nie faluje. Zalałem likłi moli do paliwa.

ston22
15-04-2022, 14:25
Witam na początku napisze , że wiem był poruszany ten problem ale nie doczytałem w końcu jak go rozwiązano. w moim przypadku podczas rozpedzania pojazdu zwłaszcza na tępomacie w zakresie prędkości 90-140 km/h pojazd gaśnie!!! Jest to bardzo niebezpieczne wiec bardzo proszę o pomoc, wspomne że wymieniłem już filtr paliwa następnie czujnik ciśnienia na listwie paliwowej a teraz rozważam wymiane regulatora ciśnienia paliwa, idąc tym torem pozostała pompa wysokiego ciśnienia i wtryski ewentualnie samochód :( Wiec jeżeli ktoś juz to miał bardzo proszę o pomc , z góry dziękuje.

kivlov
15-04-2022, 15:04
Przerabiałem to już chyba 4 razy, nic innego jak wtryski do wymiany. Niestety słaby element tego auta, najgorszy :(

ston22
15-04-2022, 16:35
Przerabiałem to już chyba 4 razy, nic innego jak wtryski do wymiany. Niestety słaby element tego auta, najgorszy :(

kupowałeś nowe czy regeneracja?

XDX
16-08-2022, 13:02
Podepnę się pod temat. Mi też gaśnie auto podczas jazdy a dokładnie najczęściej na autostradzie lub eskach gdy zaczynam dodawać gazu. Nadmienię że czujnik na listwie nowy, pompa CR nowa. Jeden z wtrysków wymieniony bo siał błąd P0170 i auto przez niego miało podczas przyspieszania "zajączki". Co do gaśnięcia to czy rzeczywiście reszta wtrysków może być odpowiedzialna ?

zmulim
16-08-2022, 13:17
A sprawdzałeś pozostałe wtryski?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

XDX
16-08-2022, 14:52
Nie sprawdzałem, bo wyskoczył tylko ten jeden, chociaż reszta ma nakulane 260 tys.

zmulim
16-08-2022, 22:48
Warto by było zrobić chociaż próbę przelewową, zawsze coś więcej będziesz wiedział zanim zaczniesz drążyć dalej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

GTS23
20-01-2023, 21:24
I mnie dopadł błąd P228C W Smaxie 180 PS.
Silnik zgasł mi 2 razy w tych samych warunkach, but w podłodze przy ok.125 km/h, obroty ok. 3500. W innych okolicznościach nic się nie dzieje.
Pali idealnie, nie szarpie, gdyby mi się nie zachciało sprawdzić czasu 100-150, to pewnie by to nie wyszło.
Wcześniej pompa była uszczelniana. Przy innej okazji z wyjęciem 1 wtrysku był jakiś problem i mechanik oddawał go do sprawdzenia, ale ponoć był ok.
Auto po chipie 200@440, ale nie sądzę, żeby ten niewielki przyrost na coś miał wpływ.
Czytam, żeby zacząć od wtrysków, możecie polecić jakiś rzetelny warsztat w Wwie lub okolicy?
Chciałem zweryfikować temat u jakiegoś znawcy tematu, a nie kogoś, komu się wydaje, że nim jest.
Ewentualnie możecie zasugerować, co mogę zrobić we własnym zakresie? Jak coś filtr był wymieniany, w obudowie czysto.
W którymś wątku czytałem, że wtrysków nie da się zweryfikować programowo, np. forscanem, czy to prawda? Wrzuciłem sobie podgląd, to na rozgrzanym silniku dawki dawały wynik ok. zera.

mały73
17-06-2023, 16:21
Witam
Potrzebuję zamówić zawór/regulator ciśnienia paliwa który znajduje się w pompie wysokiego ciśnienia (Mondeo MK5 2018r 2,0 diesel 150KM) i u mnie w sklepach nie potrafią tego zrobić (nie mogą namierzyć takiego samego nr części).
a takie mam nr. części.

benio
17-06-2023, 20:54
https://ford-esklep.pl/elektrozawor-cisnienia-pompy-paliwa-common-rail-2-0-tdci-dw10c-f-pompa-delphi--del,19109,6936a