Zobacz pełną wersję : [Transit 2006-2014] Nie odpala pogieta koronka czujnika walu
karaluch8 14-08-2020, 19:00 Witam. Zwracam sie z takim problem. Przejalem forda transita 2.4 tdci 2006r od mechanika kowala... problem byl tego typu ze nie odpalal. Okazalo sie ze pogielo zabki od czujnika walu. Po ściągnięciu rozrusznika i wyprostowaniu zabkow auto odpalilo lecz po przegazowaniu zgaslo. Urwalo zabka. No coz czułem ze moze byc srednio ze sie moze zlamac. Silnik wylecial i teraz mam dylemat. Mechanik kombinowal i kombinowal i teraz tak. Jaki tam powinien byc czujnik walu? Mam taki z plastikową podstawka gdzie przykrecam i mogę nią ruszac tylko w prawo lewo. A w tej metalowej jeszcze gora dol. Jaki powinien byc czujnik? I czy reguluje sie jakos tą podstawką kat czy cos takiego? Jak to ustawic po wymianie dwumasy by to chodzilo.
https://i.ibb.co/1f5V5N5/20200814-174046.jpg (https://ibb.co/JR4L4T4)
https://i.ibb.co/FqjHdtD/20200814-192835.jpg (https://ibb.co/VpPwk8q)
Czupa_kabras 14-08-2020, 20:35 dwumas ktoś porównywał ze starą czy maja takie same srednice?
Coś tu nie gra skoro już nowa dwumasa miała pogieta koronkę
tam za wiele nie podregulujesz
przyczyny szukaj w nowym kole
Bump:
wojtekjanus 14-08-2020, 20:54 Bardzo źle się stało, że odkręcone zostało mocowania czujnika CKP. Jego prawidłowe ustawienie jest bardzo, bardzo skomplikowane. Jest ustawiane w fabryce i jest... święte. Nie dotyka się tego, jeżeli jest to niepotrzebne.
Do powtórnego prawidłowego ustawienia między innymi potrzebny jest czujnik zegarowy, trzeba sobie zrobić i zamocować indykator przy kole, zaznaczać na kole różne pozycje, obracając je w lewo i w prawo kilka razy, aż ustawi się je w końcu w odpowiednim położeniu, w tym położeniu koła przesuwa się mocowanie czujnika z kołkiem ustalającym tak, aż kołek sam wpadnie w otwór w kole. Wtedy blokuje się mocowanie czujnika i jest ok. Masakra... Opis mam po angielsku w instrukcji Haynesa. Pomijam, że tam mogą być błędy, ale kiedyś próbowałem to zakumać i nie udało mi się. Techniczny angielski troszkę znam, ale może niewystarczająco...
Mogę to zeskanować i jakoś przesłać, ale zdjęcia są tam niezbyt wyraźne i na słabym papierze, więc skany nie byłyby dobre. Jeżeli nie znasz angielskiego, to... niedobrze.
Tłumaczenie tego tekstu to ok. dwie strony A4 maszynopisu, trochę mnie to przerasta...
Już na forum był taki przypadek jak twój, kolega ustawiał czujnik na oko, czyli w praktyce na słuch - czy silnik grzechocze (stuka) bardziej czy mniej. Nie chwalił się, co z tego wyszło w dłuższym przedziale czasowym...
Co do czujnika: pierwsze czujniki CKP z produkcji silników Puma były czarne - i bardzo wadliwe. Poprawiona wersja jest szara. Wysokość położenia reguluje się tak, by na oscyloskopie sygnał miał prawidłowy przebieg. I raczej wtedy, gdy są jakieś problemy z sygnałem. Np. można to robić IDS-em.
Coś tu nie gra skoro już nowa dwumasa miała pogieta koronkę Ja zrozumiałem, że pogięta koronkę miało stare koło i dlatego nie palił. Z nowym kołem nie ma problemu, jest problem z położeniem czujnika CKP, bo niepotrzebnie ruszyli jego mocowanie.
karaluch8 15-08-2020, 07:52 Dwumasa nie byla ruszana. Tutaj ktos kombinowal z tym czujnikiem.. znalazlem śrubke za dwumasa. Czyli ktomus wpadla i narobila bałaganu. Wiec przyczyna jest. Teraz tylko ktory ten czujnik zamontować. Z tą metalowa podstawka czy plastikowa?
wojtekjanus 15-08-2020, 09:42 Na zdjęciach które załączyłeś są dwa różne czujniki, ale razem ze wspornikiem mocującym: jeden formalnie do modelu tddi 6740816 (948F-6C315-AA), drugi do tdci 1143723 (2S7Q-6C315-AC). To co nazywasz czujnikiem, to są dwie oddzielne części. W załączonych linkach masz dedykowane czujniki i to kupujesz, kupując czujnik. Bez mocowania. Mocowania mają swoje dwa odrębne numery.
Trudno powiedzieć, czy są w pełni zamienne (elektrycznie), ale myślę, że tak. Same czujniki - tak jak piszesz - mają inne mocowanie, do tdci ma regulację w pionie. Na twoim zdjęciu ta regulacja (na wsporniku) jest ułamana?
Do tddi:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Czujnik-polozenia-walu-korbowego-Mondeo-Mk3-TDDi/3846
Do tdci:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Czujnik-polozenia-walu-korbowego-Mondeo-Mk3-Transit-TDCi/1866
Moim zdaniem twój główny problem to nie który czujnik wybrać, tylko w którym miejscu ma być zablokowane jego mocowanie.
Dwumasę masz już założoną nową? Skoro w starej urwany został ząbek?
karaluch8 15-08-2020, 09:52 Na zdjęciach które załączyłeś są dwa różne czujniki, ale razem ze wspornikiem mocującym: jeden formalnie do modelu tddi 6740816 (948F-6C315-AA), drugi do tdci 1143723 (2S7Q-6C315-AC). To co nazywasz czujnikiem, to są dwie oddzielne części. W załączonych linkach masz dedykowane czujniki i to kupujesz, kupując czujnik. Bez mocowania.
Trudno powiedzieć, czy są w pełni zamienne (elektrycznie), ale myślę, że tak. Same czujniki - tak jak piszesz - mają inne mocowanie, do tdci ma regulację w pionie. Na twoim zdjęciu ta regulacja jest ułamana?
Do tddi:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Czujnik-polozenia-walu-korbowego-Mondeo-Mk3-TDDi/3846
Do tdci:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Czujnik-polozenia-walu-korbowego-Mondeo-Mk3-Transit-TDCi/1866
Moim zdaniem twój główny problem to nie który czujnik wybrać, tylko w którym miejscu ma być zablokowane jego mocowanie.
Dwumasę masz już założoną nową? Skoro w starej urwany został ząbek?
Co sie okazalo po odkreceniu sprzegla to to ze dwumasa jest przestawiona miedzy sobą i nie da sie dojsc do srub. Śrubokręt chwila walki trzeba było ją trzymać i udalo sie odkrecic. Rozumiem ze dwumas szrot? Powiem tak ze na tym czujniku od tddi odpalil chodzil poki zęba nie urwalo. Myślę ze po prostu sila odsrodkowa go oderwala. Co radzisz kolego? Zamawiać taki czujnik jaki ma byc?
I tak u mnie te mocowanie jest pęknięte. I czujnik walu tez zjadlo i jego kawalek znalazlem za dwumasa
https://i.ibb.co/c6yRyjr/20200815-101244.jpg (https://ibb.co/2vFRFTk)
https://i.ibb.co/8g3cYRN/20200815-101848.jpg (https://ibb.co/CKd2PXm)
Edit.
Kolego jeszcze nie mam nowej dwumasy, dopiero wczoraj to rozebralem i próbuje dojsc do ladu po mechanikach. Najgorzej jak dostaniesz rozebrane auto i wez to skladaj. Jak juz mam jaja, z tym ze tu czujnik jest taki jaki nie powinien byc dlatego pytam. Chce to zrobić tak jest oryginalnie i musi chodzic.
wojtekjanus 15-08-2020, 11:01 Ja bym kupował czujnik dedykowany do tdci - tak jak sztuka nakazuje. Ale musisz tez kupić mocowanie, skoro jest zniszczone.
Podaję numery wsporników na wszelki wypadek:
do czujnika do tddi (bez regulacji pionowej) 1096224 (XS7Q-6023-AC)
do czujnika do tdci (z regulacja w pionie) 1143259 (2S7Q-6023-AB) lub późniejszy 1680028 2S7Q-6023-AC.
Nie są drogie, nowy wspornik ok. 50 zł., np. tu: https://www.transitcenter.pl/mocowanie-czujnika-polozenia-walu-ford-transit-tdci-p-3656.html
W sieci wsporniki są oferowane razem z czujnikiem jako czujnik, ale ja bym kupił też i nowy czujnik, bo nigdy nie wiadomo czy ta używka jest sprawna - trzeba mieć pewność działania w twojej sytuacji, bo wątpliwości masz aż nadto.
Co do dwumasy - z tego co wiem, do modelu 2,4 tdci nie ma zamiennie zwykłego pojedynczego koła. trzeba kupić dwumasę. Sprawdź przy okazji sprzęgło, może tarczę warto wymienić, docisk może ocaleje. Z używanym dociskiem możesz mieć problem, bo to jest samonastawne sprzęgło, przed montażem trzeba cofnąć pierścień nastawczy do położenia pierwotnego czyli naciągnąć ponownie sprężyny nastawcze.
W Auto-Was widziałem, że robią to na prasce hydraulicznej i odpowiednio dopasowaną tuleją wciskają docisk do momentu aż pierścień nastawczy można przesunąć w lewą strone. To powoduje naprężenie sprężyn nastawczych. po zwolnieniu nacisku i umozliwia montaż docisku.
Montując tak bez niczego można zniszczyć słoneczko, odkształci się na stałe i robota od nowa.
karaluch8 15-08-2020, 13:59 No wiem o co chodzi. Docisk jakos ogarne cofne go. Czujnik tez dam taki jaki powinien byc. Plan mam taki ze na tym starym polamanym czujniku są slady odbitych srub. Będę celowal tak jak byl. O efekcie napisze.
karaluch8 28-08-2020, 22:19 Mialem napisać o efekcie wiec pisze. Samochod odpalil jezdzi. Problem byl falujacych obrotow, i kangurzenia na niskich obrotach i jak się ruszalo. Odpialem egra jak ręką odjal. Nawet nie bede się bawil z nim tylko zaslepka i wyprogramowanie z ecu. Przychodze teraz z innym pytaniem. Temperatura zasysanego powietrza. Na kompie mam takie 2 pozycje. Jedno jest od przepływki bo jak odepne wtyczke wskakuje -40. Problem jest z drugim chyba tym ktory jest w map sensorze. Na zgaszonym pokazuje caly czas -40 po odpaleniu mocno skacze nieregularnie jak na temperaturę. Po wcisnieciu sprzegla i puszczeniu widac co sie dzieje na wykresie. Tylko jak odepne map sensor to i tak ta temperatura skacze. Skąd? Ktoś podpowie czy to ten czujnik o którym mysle? Troche mnie dziwi to ze jeśli pracuje i mu odlacze to powinien pokazac jakas stala wartość.. chyba ze wariuje i ecu swiruje.
https://i.ibb.co/k9YSZJZ/20200828-191338.jpg (https://ibb.co/3MtCKvK)
wojtekjanus 29-08-2020, 10:40 Czy to nie jest odczyt MAP sensora DPF-a? Niestety - nie mam doświadczenia z DPF-ami...
karaluch8 29-08-2020, 17:21 Czy to nie jest odczyt MAP sensora DPF-a? Niestety - nie mam doświadczenia z DPF-ami...
Auto nie ma dpfa
|
|