Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Wibracje po wymianie prawej poduszki


r.pszczolkowski
31-08-2020, 18:43
Cześć,
byłem dzisiaj u mechanika na wymianę poduszki prawej olejowej, bo ta mi wczoraj pękła i poleciał olej. I tak od jakiegoś czasu się nosiłem z jej wymianą, bo była sparciała, więc jakoś nie zabolało. Zadowolony po kilkudziesięciu minutach odebrałem autko spodziewając się ciszy (przed wymianą też były wibracje, ale znośne), a tu na ok 3000 obrotów cały dach zaczął rezonować, światło z lamp drży i ogólnie przez całą jazdę słychać buczenie i czuć wibracje. Producent poduszki to FEBI. Silnik zrobił się bardzo jakby sztywny. Mechanik mi powiedział, że do wymiany jest jeszcze dolna poduszka, która chyba jeździ tu od nowości (270.000km). Myślicie że możliwym jest, że całe wibracje po wymianie prawej poduszki przeniosły się na dolną poduszkę, która jest wysypana i po jej wymianie objawy mogą ustąpić? Zauważyłem, że ta poduszka jest przesunięta wgłąb samochodu o około 2-3mm względem położenia starem (widać odcisk). Czy to też może powodować taki problem? A może mieliście takie coś i znacie jakieś remedium? Będę wdzięczny za każdy odzew :D

zbinek512
31-08-2020, 20:30
Dolna poduszka jet poduszką reakcyjną. Wielkiej filozofii w jej budowie nie ma (guma zalana w aluminium). Ta poduszka się zrywa. Objawy uszkodzenia, to szarpnięcie silnikiem podczas gwałtownego prze gazowania. Nie kupiłbym febi, to pakowacz. Lepszym wyborem z zamienników byłby hutchinson. Być może poduszka olejowa jest marnej jakości.

Fulara
31-08-2020, 20:33
słabej jakości zamiennik

biedny 2 razy płaci, niestety

na drugi raz będziesz wiedział, żeby kupić trw, lemfordera albo poprostu ori

jest jeszcze stara szkoła luzowania poduszki jak silnik pracuje celem jej ułożenia - czasem działa ale cudów nie będzie

r.pszczolkowski
31-08-2020, 21:30
Myślicie że Lemforder rozwiąże problem? Jeśli tak, to w przyszłym miesiącu się na niego szarpnę. W tym miesiącu dokończę tylko sprawę dolnej poduszki. Czy zaufalibyście takiej ofercie? https://allegro.pl/oferta/poduszka-silnika-ford-focus-iii-mk3-2-0-ii-mk2-2-0-9634446584 Przyznam że to o ok. 150zł mniej niż proponował mechanik za Lemfordera, ale on i hurtownia pewnie też muszą zarobić.

Antej
31-08-2020, 21:48
jakoś tutaj nikt na febi nie narzekał

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=268629
też mam założoną febi od dwóch lat i nie narzekam

kolejny temat, zasada ta sama
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=268883

zmulim
31-08-2020, 22:47
Ja swego czasu co prawda w mk1 również wymieniałem poduszki i to obie górne na Febi i było bez żadnych problemów. Pojezdziłem prawie 3 lata i sprzedałem auto bez żadnych oznak zużycia tychże poduszek. Natomiast zastosowałem tą zasadę „old school” o której pisał Fulara - dałem poduszkom się ułożyć zanim zrobiłem dokręcanie ostateczne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

r.pszczolkowski
01-09-2020, 06:44
Jzastosowałem tą zasadę „old school”
Z dolną będzie mi ciężko po wymianie, ale z górną powinienem sobie poradzić. Myślisz że taki zabieg na samej górnej może przynieść jakiś rezultat?

Fulara
01-09-2020, 07:02
ja tam z zamiennikiem pamiętam we fiacie miałem tak, że mi lusterko wsteczne chciało eksplodować a buda odlecieć

kupiłem oryginał i wreszcie było jak miało być
także ja się już nauczyłem.

r.pszczolkowski
01-09-2020, 07:55
A wiecie może w takim razie, jakiego producenta jest oryginalna poduszka? Niestety nie zwróciłem uwagi, a ta została w warsztacie. Znalazłem poduszki Corteco, ale te kosztują 1600 w górę, a to trochę dużo.

Fulara
01-09-2020, 08:06
jak wymieniałem u siebie lizaka ( środkowa poduszka ) lemfordera to był zeszlifowany znaczek forda ale tak nieudolnie, że było widać że to ford

damianisko5
01-09-2020, 09:01
jak wymieniałem u siebie lizaka ( środkowa poduszka ) lemfordera to był zeszlifowany znaczek forda ale tak nieudolnie, że było widać że to ford

O, coś jak ja, całkiem niedawno, środkową tzw. aftermarket czyli ORI z zeszlifowanym logo FORDA. Zdecydowanie widać od razu jakość i takiej szukaj r.pszczolkowski np. na alledrogo /ja tam kupiłem/.

r.pszczolkowski
01-09-2020, 09:53
Jak takie części rozpoznać na alledrogo? Co myślicie o tego typu aukcjach? https://allegro.pl/oferta/poduszka-silnika-lemforder-ford-focus-iii-2-0-tdci-9595291242?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=Nzk2ZTk4ODktZGMwYS00NDg3LTkwMjUtOTkyM2RiNGU2Z mY0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=12890c11-1228-467e-8e1b-09c8be9c8362
Nie za tanio na Lemfordera?

Fulara
01-09-2020, 13:57
Wcale tanio nie jest a że aso ma po 16 000 no to trudno

r.pszczolkowski
01-09-2020, 16:29
Chyba kupię, ale zanim to nastąpi to jeszcze spróbuję metody z układaniem jej. Ile Nm użyć do dokrecenia jej potem?

Rafał A.(antek)
08-09-2020, 09:21
A na pewno Febi a nie coś chińskiego?

grabek905
08-09-2020, 15:40
Ja kupiłem olejowo gumową swaga za 230 zyla i jest niebo a ziemnia nawet nie wiem ze silnik mam odpalony i ta cisza . zero drgań super wręcz miałem oryginalną ale juz leżała na podstawie.

Rafał A.(antek)
09-09-2020, 11:45
Tez montuje Swaga i bez problemowo

r.pszczolkowski
13-09-2020, 11:18
Cześć, wymieniłem poduszkę skrzyni na SWAG i niestety drgania nie ustąpiły. Na wszelki wypadek poluzowałem poduszkę i trochę pojeździłem, żeby się ułożyła, ale nic to nie dało. Spróbuję chyba zareklamować tą. Myślicie że jest szansa? Dopłaciłbym wtedy np 200zł do Lemfordera.

gibaj
13-09-2020, 11:39
może inna zepsuta?

Rafał A.(antek)
14-09-2020, 01:49
Jeśli jest nie sprawna, to oczywiście.

Lukasz2525
14-09-2020, 05:39
Ja wymieniłem w zeszłym tygodniu tą pod skrzynią na Corteco, razem z tuleją w skrzyni. Jest sztywniej, czuć że silnik tak nie lata, ale teraz czuć trochę takie brzęczenie/drżenie po podłodze. Ona się trochę wyrobi, rozrusza? Nie jest to na razie jakieś uciążliwe.

No chyba że ją uszkodziłem przy montażu, jeżeli to możliwe, ale wtedy to du*a, nie poduszka.

I drugie pytanie, jest jeszcze trzecia poduszka? Jedna ta mocna po boku i dwie przy skrzyni czy nie?

krzys1968
14-09-2020, 16:06
I drugie pytanie, jest jeszcze trzecia poduszka?

Tak pod obudowa aku masz jedna , olejowa i tak zwana lizak ktora wymieniles

r.pszczolkowski
17-09-2020, 20:50
Tak pod obudowa aku masz jedna , olejowa i tak zwana lizak ktora wymieniles
A jak wygląda ta pod aku?

krzys1968
18-09-2020, 07:02
A jak wygląda ta pod aku?

https://ford.sklep.pl/product-pol-19100-poduszka-zawieszenia-skrzyni-biegow-Febi.html

Grzegorz MX
18-09-2020, 10:03
Cześć, wymieniłem poduszkę skrzyni na SWAG i niestety drgania nie ustąpiły. Na wszelki wypadek poluzowałem poduszkę i trochę pojeździłem, żeby się ułożyła, ale nic to nie dało. Spróbuję chyba zareklamować tą. Myślicie że jest szansa? Dopłaciłbym wtedy np 200zł do Lemfordera.

Za 23zł kup płyn do czyszczenia wtrysków np. Eurol. Na mur beton wlej całą butelkę na pusty bak i zatankuj - i zobacz czy się poprawi.

Na bank drgania takie - u mnie wymiana poduszki i zabawy z tłumikiem nie dała rezultatu jak wyczyszczenie wtrysków, a dokładnie tego co dostawał za dużą dawkę.

Bump: Cześć, wymieniłem poduszkę skrzyni na SWAG i niestety drgania nie ustąpiły. Na wszelki wypadek poluzowałem poduszkę i trochę pojeździłem, żeby się ułożyła, ale nic to nie dało. Spróbuję chyba zareklamować tą. Myślicie że jest szansa? Dopłaciłbym wtedy np 200zł do Lemfordera.

Za 23zł kup płyn do czyszczenia wtrysków np. Eurol. Na mur beton wlej całą butelkę na pusty bak i zatankuj - i zobacz czy się poprawi.

Na bank drgania takie - u mnie wymiana poduszki i zabawy z tłumikiem nie dała rezultatu jak wyczyszczenie wtrysków, a dokładnie tego co dostawał za dużą dawkę.

r.pszczolkowski
08-11-2020, 22:40
Cześć, mały update sprawy. Zrobiłem 2 rzeczy, żeby uporać się z problemem:
- wypaliłem cały bak ze środkiem do czyszczenia wtrysków
- wymieniłem dwumasę, bo padła
Żadne z powyższych nie pomogło w temacie wibracji. Będę szukać dalej, najbliższą naprawą jaką planuje jest wymiana poduszki, od której się to zaczęło, na jakąś porządną. Dam znać po wymianie

sokol1990
09-11-2020, 08:11
Ja u siebie ostatnio rozwiązałem problem drgań na postoju. Podczas wymiany oleju mechanik powiedział, że mam uszkodzoną dolną poduszkę na skrzyni biegów. Kupiłem za około 60 zł poduszkę Kraft, po założeniu całkiem inny samochód, zero drgań w ogóle nie czuć, że jest odpalony samochód. A przed tym też myślałem, że mam coś z wtryskami, jak na światłach telepalo mi całym autem.

r.pszczolkowski
09-11-2020, 08:19
Ja niestety dolną poduszkę już wymieniałem, a ta pod akumulatorem była sprawdzana przy okazji przez mechanika i stwierdził, że jest w porządku. Mam nadzieję, że winowajcą będzie prawa olejowa, bo włożyli mi jakiś no-name i chyba jest za sztywna. Zafunduję sobie ją na święta. A jeszcze zapytam, jaki przebieg masz?

sokol1990
09-11-2020, 13:14
Ja niestety dolną poduszkę już wymieniałem, a ta pod akumulatorem była sprawdzana przy okazji przez mechanika i stwierdził, że jest w porządku. Mam nadzieję, że winowajcą będzie prawa olejowa, bo włożyli mi jakiś no-name i chyba jest za sztywna. Zafunduję sobie ją na święta. A jeszcze zapytam, jaki przebieg masz?

260k

r.pszczolkowski
14-11-2020, 12:15
Zanim uporam się z tym problemem, postanowiłem nagrać krótki filmik dający pogląd na to, jak to wygląda. Wibracje słychać przede wszystkim pod koniec filmiku, ale przez cały jego czas można usłyszeć głuche buczenie, którego powodem mam wrażenie jest zbyt sztywno połączony silnik z karoserią.
https://youtu.be/R8wm9YaY_38

Vultar
14-11-2020, 21:21
Jak dodajesz gazu masz takie buczenie/rzężenie miałem tak powyżej 3k obrotów i winna była opaska na dolocie za intercolkerem, komuś rurki od klimatyzacji obijały się o karoserię, mechanik mógł zostawić gdzieś jakiś klucz ;-) . Musisz sprawdzić czy coś nie jest luźne, najlepiej w okolicach miejsce gdzie miałeś ostatnio coś robione.

bartecki92
17-11-2020, 10:25
...głuche buczenie, którego powodem mam wrażenie jest zbyt sztywno połączony silnik z karoserią[/url]
U Ciebie jest to bardzo wyraźne i na 100% nie powinno tak być.

Mam Mondeo 4 z tym samym silnikiem i też zmagam się z buczeniem, ale trochę innym. Wymieniałem też poduszkę prawą na używkę i zauważyłem, że w obu, nawet jak dotkniesz palcem karoserię pod mocowaniem tej prawej poduszki to nie ma zupełnie żadnych drgań, poduszka wyłapuje wszystko w 100%. Jak dotknąlem stopy tej poduszki to tak jakby silnik nie był odpalony...

Otwórz maskę i dotknij miejsca gdzie prawa poduszka przykręcona jest do karoserii i zobacz czy wyczuwasz jakieś drgania. Jak dla mnie to powinieneś spróbować zamówić używany oryginał i podmienić. Jak będzie tak jak być powinno to wtedy bawić się ewentualnie w nowy oryginał jak już używka padnie.

r.pszczolkowski
18-11-2020, 10:50
Otwórz maskę i dotknij miejsca gdzie prawa poduszka przykręcona jest do karoserii i zobacz czy wyczuwasz jakieś drgania
Hej, no właśnie są wyczuwalne lekkie wibracje na tej obejmie tej takiej gruszki jakby gumowej. Trochę zaskoczyło mnie, bo nie są jakieś bardzo silne, ale takie zdecydowane, sztywne. Ciężko to określić. Jeden z forumowych kolegów napisał mi w wiadomości prywatnej, że miał tak samo jak ja (identycznie jak na filmie) i po wymianie na nową hutchinsona ustąpiło wszystko i jest jak należy. Na tej poduszce hutchinsona miał spiłowane numery seryjne, więc można podejrzewać że dostał oryginał. Planuję w styczniu taką nabyć i sprawdzimy.

bartecki92
18-11-2020, 12:49
Na tej poduszce hutchinsona miał spiłowane numery seryjne

To trochę dziwne, podejrzałem te poduszki i chyba wypuścili je niedawno lekko zmodyfikowane, bo aktualne nie wyglądają jak ORI.

Tu jest Hutchinson:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3218192020131-HU586602-poduszka-silnika.html

A tu Lemforder dla przykładu, ale reszta wygląda identycznie (oprócz Hutchinsona):
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3320213419211-LMI37728-poduszka-silnika,scr_dItems.html

r.pszczolkowski
23-11-2020, 15:32
Cześć, napotkała mnie dziś bardzo niepokojąca rzecz. Otóż w trakcie jednej jazdy wibracje, o których mówiłem, prawie zniknęły, natomiast samochód dostał zbyt dużej mocy. Ciężko było utrzymać go w jednej prędkości (60km/h na czwórce), bo przy lżejszym smyrnięciu pedału gazu przyspieszał. Na dwójce przy depnięciu mu w podłogę koła buksowały. Pojeździłem tak 10 minut, po czym wstąpiłem coś załatwić i po powrocie do auta wibracje znowu wróciły, a auto zyskało dawną, niższą moc. Mam już dość tej ku*wy, to najdziwniejsze auto jakie miałem, mechanicy w tym wibracjach nie widzą nic niepokojącego. Nie wiem już o co chodzi :/ Może znacie jakiegoś majstra od diesli w Warszawie lub okolicach?

r.pszczolkowski
17-02-2021, 16:54
Problem wibracji rozwiązany. Pomogła wymiana na hutchinson