Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Świst na zimnym silniku po wymianie rozrządu 1.6 tdci 90 KM


SZY 33234
03-09-2020, 13:28
Witam,
Po wymianie rozrządu 1.6 tdci 90 KM kompletu pompy, napinacze i rolki i przejechaniu ok 200 km pojawił się świst na zimnym silniku, świst ten narasta wraz ze 2zrostem obrotów i całkowicie zanika wtedy kiedy silnik osiągnie temperaturę roboczą, byłem u mechanika który wymieniał rozrząd i on twierdzi że to początek końca koła pasowego z tym że ja chcąc to sprawdzić wrzuciłem pasek wieloklinowy i stwierdziłem że świst również jest na ściągniętym pasku wieloklinowym i teraz pytanie czy to normalne że taki świst występuje świeżo po wymianie rozrządu bo gdzieś czytałem że niby na nowym pasku może tak być przez ok 1000km 300km za nim się on ułoży ale ja już w tym momencie mam przejechanie na nim ok 3 tys KM i dalej świszczy?

luckyboy
03-09-2020, 13:30
Jakiej firmy pasek rozrządu??

U mnie jęczał na gorącym silniku jak było ciepło, teraz zrobiło się chłodniej i wilgotniej to uciszył się.

SZY 33234
03-09-2020, 13:46
Cały komplet INA

SZY 33234
03-09-2020, 17:26
Czy ten pasek jak jest za mocno zaciągnięty i świszczy może się rozciągnąć po jakimś czasie i przestać świszczeć??

rav 75
04-09-2020, 04:52
Miałem (w tym samym silniku) założony rozrząd INA,mam ori,zarówno w jednym jak i drugim przypadku nie dochodziły żadne dziwne odgłosy. Tak czy inaczej rozrząd do ponownej weryfikacji przez wykonawcę usługi. Po to jest napinacz by utrzymywał stałe naprężenie paska w całym jego okresie użytkowania. W moim przekonaniu im szybciej zweryfikujesz tym lepiej.

Fulara
04-09-2020, 06:47
jak świszczy to jest za mocno napięty abstra***ąc od tego czy się da czy nie da w tym modelu "naciągnąć"

ewentualnie pompa wody na tym pasku
w każdym razie, matematycznie odpowiadając 0-1 wo jest źle

SZY 33234
04-09-2020, 08:41
Macie rację z tym że ten pseudo mechanik twierdzì że gdyby pasek był za mocno napięty to by hałasował przez cały czas a nie tylko na zimnym silniku, i co teraz zrobić? Jechać do innego mechanika i poprosić o regulacje? Jak myślicie ile taka regulacja może kosztować?

Fulara
04-09-2020, 09:37
Właśnie kiedyś widziałem przypadek że pasek nie swiszczal na zimnym a na ciepłym. Jak się wszystko rozgrzało to się naprezalo. Naciąg paska ma być taki jak w instrukcji montazu napinacza.

SZY 33234
04-09-2020, 11:12
To co robić?

Fulara
04-09-2020, 12:23
Nie wiem jaki masz tam system napinania ale ja bym lekko poluzował napinacz. Jeśli ucichnie to masz przyczynę

SZY 33234
05-09-2020, 07:15
Mechanik twierdzi że automatyczny ale mi się wydaje że wstępne ustawienie rolki napinajacej należy do mechanika chyba prawda? Jest jeszcze jedna dziwna rzecz, że ten świst tylko występuje na zimnym silniku rano, jak już pojeździe przez dzień postawię go temperatura silnika spadnie do 60 stopni i odpale go świstu nie ma , sam już nie wiem czy rzeczywiście nie sprz3giełko alternatora, powiedzcie czy alternator da się jakoś przeczyscic nie ściągając to z auta bo zauważyłem że jest dość mocno zabrudzony? Benzyna ekstrakcyjna pędzelek i sprężone powietrze czy jakiś środek do czyszczenia styków czy po prostu zmywacz do hamulcy?

rav 75
05-09-2020, 08:38
Widzisz,ciężko tak na odległość,bez filmu,bardziej jest to zgadywanie. Jeśli chodzi o alternator sprawdzałeś napięcie ładowania? Akumlator stary czy nowy ? Jaka pojemność? Sprawdzany ostatnio pod obciążeniem?
Pytam bo miałem podobny hałas z alternatora,jak odpaliłem przy dodatnich temperaturach do osiągnięcia wspomnianych przez Ciebie 60 st.C coś było słychać,później nie. Akumlator 8 letni z 720ah po naładowaniu miał 340ah napięcie 12.6v. Zrobiłoby się zimno nie odpaliłbym wcale. Wymiana aku na nowy załatwiła sprawę.
Może nie w temacie ale jakaś wskazówka...

SZY 33234
05-09-2020, 12:23
Akumulator wymieniany 3 lata temu na nowy bosch, napięcia nie sprawdzałem bo nigdy w nim nie miałem problemów z elektryką, w linku video

https://youtu.be/5aJnkMF5yU8

luckyboy
05-09-2020, 12:59
Cały komplet INATo mój komplet Ina:

https://youtu.be/iWDSFGltz68

Za chwilę zmieniła się pogoda: zrobiło się chłodniej i wilgotniej.

https://youtu.be/0eArQIoKejQ

U mnie hałasował po rozgrzaniu silnika.

SZY 33234
05-09-2020, 14:08
U mnie jest świst u Ciebie bardziej klekot, RAV 75 jakiś pomysł?

Vultar
05-09-2020, 15:17
luckyboy u Ciebie napinacz pracuje podobnie jak na tym filmiku:

https://youtu.be/P8nQb7etQW4

Przy wymianie rozrządu jest zdejmowane koło pasowe i chyba powinna być dawana nowa śruba.

rav 75
05-09-2020, 19:10
U mnie jest świst u Ciebie bardziej klekot, RAV 75 jakiś pomysł?

Ewidentnie jakaś rolka. Nie potrafię powiedzieć która. Może prowadząca od rozrządu, odgłos jakby z przodu.

Fulara
05-09-2020, 21:24
luckyboy u Ciebie napinacz pracuje podobnie jak na tym filmiku:

https://youtu.be/P8nQb7etQW4

Przy wymianie rozrządu jest zdejmowane koło pasowe i chyba powinna być dawana nowa śruba.

napinacz lata jak kij we wiadrze jest coś nie tak

luckyboy
05-09-2020, 23:33
luckyboy u Ciebie napinacz pracuje podobnie jak na tym filmiku:

https://youtu.be/P8nQb7etQW4

Przy wymianie rozrządu jest zdejmowane koło pasowe i chyba powinna być dawana nowa śruba.Podobnie owszem, bo w tej samej płaszczyźnie, tak został zaprojektowany, ale nie pracuje tak samo [emoji38]

SZY 33234
06-09-2020, 07:56
Który SZY czy luckyboy napinacz tak lata?

Fulara
06-09-2020, 08:58
jeszcze raz napiszę, praca paska ma być dla oka niewidoczna jeśli chodzi o drgania czy przemieszczanie się w poprzek.

owszem, napinacz może delikatnie pracować ale ma być to niezauważalnie. tu napinacz zaraz padnie.

albo napinacz jest wadliwy albo któreś koło bije i jest do wymiany bo w cały układ wprowadza drgania

SZY 33234
06-09-2020, 09:35
Czyli mój napinacz paska wielorowkowego jest na wykończeniu ale nie wykluczając przy tym koła pasowego tak? Czyli może spróbować od wymiany napinacz paska wielorowkowego bo co najdziwniejsze mam historię napraw tego auta i w pierwszych 5 latach użytkowania tego auta (duży koncern ) był wymieniany aż 3 razy, ostatni raz w 2015 przy przebiegu ok 150tys w tym momencie 217 tys

Fulara
06-09-2020, 10:06
no widzisz.
był wymieniany 3 razy bo nie została wyeliminowana przyczyna tylko skutek. padał napinacz to wymieniali napinacz. ale co z tego, jak nowy też będzie tak skakał ?

na moje oko bije pewnie koło pasowe

SZY 33234
06-09-2020, 10:44
To teraz wypadałoby wymienić napinacz i koło pasowe? Orientujesz się ile wymiana takiego koła pasowego( samą robocizna)?

Fulara
06-09-2020, 11:21
trzeba sprawdzić co bije
na filmie co wkleiliście sprzęgiełko alternatora było walnięte

SZY 33234
06-09-2020, 13:40
A gdybym to spróbował tzn alternator przeczyścić zmywaczem do hamulców bez rozbierania to nie zaszkodze alternatorowi?

Fulara
06-09-2020, 13:56
ale co chcesz tam wyczyścić i co chcesz tym naprawić

SZY 33234
06-09-2020, 16:30
Masz rację to nic nie pomoże, mi się wydaje że to jednak koło pasowe ponieważ oprócz tego świstu na zimnym dochodzi jeszcze do buczenia przy ruszania zwłaszcza pod wzniesienie, jak poleje dłużej to ten świst jest cichcszy , a koło pasowe składa się również z gumy prawda?

Fulara
06-09-2020, 17:03
trzeba to zweryfikować nie wiem jak twoje koło pasowe wygląda

SZY 33234
08-09-2020, 17:55
Cześć
Wracam do tematu ponieważ odwiedziłem mechanika który ściągnął pasek wieloklinowy i stwierdził że to nie koło pasowe, stwierdził że sam nie wie skasował 20 zł i tyle w temacie dlatego ja postanowiłem że kupiec z napinacz dayco i spróbuje to wymienić sam ponieważ pasek w zeszłym roku wymieniłem sam, rolka napinajaca wydaje się być podejrzana raz że jest strasznie elastyczna dwa pasek między rolka napinajaca a sprzęglem klimatyzacji dziwnie podskakuje tak jakby był za mało napięty przez napinacz

gibaj
08-09-2020, 17:58
zmień mechanika skoro on nie widzi że pasek lata

Fulara
08-09-2020, 19:10
wymiana napinacza to likwidacja skutku a nie przyczyny

SZY 33234
09-09-2020, 07:59
Prawdziwi mechanicy już wymarli niestety, pojechałem do tego co wymieniał pasek rozrząd ale on będąc właścicielem serwisu od 1996 twierdzi że mechanikiem nie jest a że mechanik który pracuje u niego ściągając pasek wielorowkowy stwierdził że wszystko jest w porządku i że jak by miał taki świst u siebie w aucie to by nawet na to nie zwrócił uwagę robiąc że mnie debila, dziś rano jak odpaliłem auto *7stopni Celsjusza zauważyłem że pasek aż podskoczył jak to zakreciłem po 2 sekundach wyrównał pracę ale świst był aż do momentu kiedy silnik się zagrzał

Fulara
09-09-2020, 09:29
Bo dziś każdy chce szybko kasa i do domu. Pięknie pokazuje klimatyzacja. W Polsce 90 procent to nabijacze. O azocie nie mieli pojęcia do dziś