Zobacz pełną wersję : S-Max, Galaxy - kilka pytań do użytkowników


Yoo!
07-09-2020, 09:01
Witam. Nadszedł czas, aby zainwestować w większy samochód, wybór oczywiście padł na Forda i tu mocno zastanawiam się na S-max'em MK1 i Galaxy MK2.
Obecnie w Mondeo mam 2.0 benzynę i przy takim silniku chce zostać.
Kwota jaką chce przeznaczyć to ok 35-40k i koniecznie wersja 7 osobowa.

Mam pytanie dla posiadaczy w/w modeli na co zwracać uwagę przy zakupie. Nie chodzi mi o mechanikę pojazdu,ale o jego "wnętrze".
Dla przykładu podam moje Mondeo.
Gdy szukałem samochodu wiedziałem,że chce mieć np Converse+, duże navi i system głośnomówiący......
Czego mi np zabrakło - podgrzewanych siedzeń, modułu do streamingu bt.........to tak dla przykładu.
Oczywiscie wszystko można dołożyć,ale w przyszłości chce tego uniknąć.

S-Max 2 nie różni się zbytnio od Mondeo MK4, ale wiem już na pewno,że chce wersje po lifcie.

Może podpowiecie na co jeszcze zwracać uwagę przy S-maxie i Galaxy. Czego Wam brakuje w waszych modelach. Czy lepsza jest skrzynia manualna czy automat.
Jak pisałem na początku tylko wersja 7 osobowa.

bolek-tarnow
07-09-2020, 12:37
kieruj się w stronę manuala, automat to PS czyli ryzyko kosztownej naprawy.
W S-max FL chyba już nie było silnka 2.0 145KM, do potwierdzenia.

Deryll
07-09-2020, 13:00
W S-max FL chyba już nie było silnka 2.0 145KM, do potwierdzenia.

Jak były w mondeo mk4 FL to pewnie były i w S-maxie.

bolek-tarnow
07-09-2020, 13:26
z ciekawości zapytałem otomoto - faktycznie są, choć tylko kilka sztuk.
To przy wersji 2.0 145KM automat będzie klasyczny a nie PS.

slawek-kali
07-09-2020, 13:52
2.0 duratec ma tylko manual ;)

Yoo!
07-09-2020, 14:01
Ok, więc temat skrzyni mamy już rozwiązany.

slawek-kali
07-09-2020, 14:11
moim zdaniem budzet maly na wersje 7 osób do tego lepiej wyposażone. Poza tym ten silnik jest za słaby do auta wazacego 1800kg.

c-matix
07-09-2020, 23:06
kieruj się w stronę manuala, automat to PS czyli ryzyko kosztownej naprawy.
W S-max FL chyba już nie było silnka 2.0 145KM, do potwierdzenia.

Wiedza nie których co sie wypowiadają twardo zadziwia.:lol:
Oczywiście że w wersjach poliftowych były 2.0 16v Drutateki 145KM.

Rafał A.(antek)
08-09-2020, 08:38
kupić 2.3 automat, jeśli jeszcze po FL były

slawek-kali
08-09-2020, 08:40
nie bylo. ma do wyboru 2.0 duratec, 1.6 i 2.0 eco

Yoo!
08-09-2020, 09:05
2.0 duratec, innego nie chce [emoji6]
Sławek,a Ty dalej wozisz się swoim S-Maxem,bo widzę temat długo nie aktualizowany. Takiego to bym z otwartymi drzwiami garażu przyjął [emoji16]

bolek-tarnow
08-09-2020, 09:56
Wiedza nie których co sie wypowiadają twardo zadziwia.trzeba by było jeszcze twardo się wypowiedzieć...

Piasek80
08-09-2020, 12:29
W Galaxy od słupka B masz sporo więcej miejsca z tyłu. Po postawieniu foteli 3go rzędu istnieje jeszcze bagażnik do którego całkiem sporo można władować.
Z perspektywy użytkownika polecam motor 1.8TDCI 125KM: wystarczająco dynamiczny, mocno bezproblemowy przez fabryczny brak DPF, nieskomplikowany EGR itp.
Sprzęgnięty z 6-bieg manualem zadziwiająco oszczędny jak na kastę jaką dźwigać musi.
W koło komina okolice 7ki, w trasie litr mniej.

Yoo!
08-09-2020, 12:31
Dzięki za odpowiedź, cenne i do na temat miejsca.
Co do silnika to gustuje tylko w benzyniakach jakoś tak od początku mojej kariery kierowcy :)

slawek-kali
08-09-2020, 15:10
2.0 duratec, innego nie chce [emoji6]
Sławek,a Ty dalej wozisz się swoim S-Maxem,bo widzę temat długo nie aktualizowany. Takiego to bym z otwartymi drzwiami garażu przyjął [emoji16]

tak, no i to nie ten budzet poki co ;)

Yoo!
09-09-2020, 12:04
A ile jeśli można wiedzieć

takelek87
10-09-2020, 05:15
Witam wszystkich.
Z chęcią będę śledził Twój temat,bowiem również rozglądam się za czymś większym mniej więcej w tym samym budżecie. Tylko u mnie w grę chodzi również Opel Zafira C jak i Renault Grand Scenic.
Choć w rodzinie większość Fordów więc mam nadzieję,że trafi się jakiś fajny S-Max :)

Rafał A.(antek)
10-09-2020, 20:08
Opel Zafira C jak i Renault Grand Scenic. tylko to nie klasa s-maxa.
Ew c4 Grand Picasso

Barabashkin
13-09-2020, 20:15
Witam!
Kupiłem sobie S-Maxa, bo w Galaxy czuję się jak w autobusie. Mam 3-ke dzieci i czują wygodnie. Nawet jak jeszcze dwójkę sąsiadów z sobą zabieramy na wycieczkę. Przy pełnym załadowaniu galaktyka będzie wygodniejsza, ale na każdy dzień wybrałem S-Maxa.
Był dzień, kiedy przód i środek był zajęty dwoma chłopakami po 195 sm wzrostu, a na trzecim rzędzie córka 170 sm też czuła się normalnie.
Zafira to w ogóle klaustrofobia...

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Yoo!
14-09-2020, 09:51
Witam wszystkich.
Z chęcią będę śledził Twój temat,bowiem również rozglądam się za czymś większym mniej więcej w tym samym budżecie.

Proszę bardzo, pytać :)





Witam!
Kupiłem sobie S-Maxa, bo w Galaxy czuję się jak w autobusie. Mam 3-ke dzieci i czują wygodnie. Nawet jak jeszcze dwójkę sąsiadów z sobą zabieramy na wycieczkę. Przy pełnym załadowaniu galaktyka będzie wygodniejsza, ale na każdy dzień wybrałem S-Maxa.
Był dzień, kiedy przód i środek był zajęty dwoma chłopakami po 195 sm wzrostu, a na trzecim rzędzie córka 170 sm też czuła się normalnie.
Zafira to w ogóle klaustrofobia...

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Osobiście nie miałem przyjemności siedzieć, ani w Zafirze C, ani w S-maxie. Ale skoro uważasz,że przy wzroście 170cm na ostatnim siedzeniu ktoś nie narzeka na brak miejsca to już czuję się spokojniejszy :)
Ogólnie (nie bijcie) z zewnątrz podoba mi się bardziej Opel, w Fordzie jakoś drażnią mnie światła przeciwmgłowe. No a środek to już to samo co mój mondziak, więc nic bym nie zmienił. Ale jak na razie jest to główna dla mnie opcja.
Wiadomo,że 3 rząd traktuje jako dodatkowa opcja,żeby od czasu do czasu nie jechać na dwa samochody.

Waszym zdaniem ile trzeba realnie przeznaczyć na S-Max (nie mniej niż 2012) w benzynie 2.0 145km na 7 osób ?

Rafał A.(antek)
15-09-2020, 09:44
jeśli chodzi o 3 rząd, to między galaxy a S-max jest przepaść. W s-max są to fotele dla dzieci albo krótki dojazd, w galaxy można swobodnie jechać mając co 175 cm wzrostu.

K9Darek
03-10-2020, 11:34
A czy jest sens kupować Galaxy (od 2006) w dieslu 2.0 lub 2.2 z przebiegiem pod 300tkm czy to skarbonka zaraz będzie?

Piasek80
03-10-2020, 12:00
Wszystko zależy od stanu.
Może od 2.2 trzymał bym się dalej ale 2-litrówka jeszcze spokojnie tą stówkę przed sobą mieć będzie.
No jak chcesz pancernego osioła to szukaj 1.8TDCI bo dla nich 3 stówki to dopiero rozgrzewka.

Rafał A.(antek)
04-10-2020, 09:51
Zależy czy serwisowany czy nie, i jak serwisowany. Jak należycie, to bez obaw. Mój dochodzi właśnie do 500k a wyglada i jeździ lepiej niz niejeden co ma 230k na liczniku...

Piasek80
04-10-2020, 16:30
Z tym serwisowaniem to dzisiaj lepiej trzymać się z daleka od takich... co to na każde 100 tyś km miał 2-3x olej zmieniony - ZGODNIE Z WYTYCZNYMI SERWISU
:lol:
Niestety coraz więcej takich, zwłaszcza na zachodzie skąd przecież najwięcej aut u nas oferowanych: 170-180 tyś km na blacie, NAP itp certyfikaty a w ks. serwisowej 3, góra 4 wpisy bo serwis olejowy co 50 tyś km robili
Cała reszta to niestety ten sam scenariusz:
- 350 to on miał jak go tam sprzedali/kupili bo się "wszystko" kończyło
- u nas korekta do ostatniego wpisu z ASO albo podkładka lewej książki i korekta do "akceptowalnych 160-180 tyś km
- kastracje, kasowania itp sztuczki-magiczki
- nowemu nabywcy zostaje max miesiąc jazdy zanim zaczną wyłazić z niego wszelkie demony (niełatwej) przeszłości.

Potem taki pogląd że auto musi mieć 100 max bo jak ma pod 200 to już się sypie. Sęk w tym że tak na prawdę to on ma 2x tyle bo jak ktoś z głową eksploatował to masz jak w poście wyżej: potrafi i 500 przelecieć i jeszcze działa. Ale to już jednostkowe przypadki: większośc takich co to na zachodzie legitymuje się przebiegami w okolicy 500 w historii ma wymianę kpl silnika bo albo oryginalny wywalił się jeszcze na gwarancji (takie "dobre" dzisiaj robią) albo nie wytrzymał interwału serwisowego co 30-50 tyś km.

Marek
04-10-2020, 17:55
Ehhh... Piasek80
Ktora Marka samochodów osobowych ma serwis olejowy co 50.000km?

Piasek80
04-10-2020, 18:36
Renault, Mercedes...
Dopiero ostatnie 2-3 lata kiedy to wszystko zaczęłos ie sypać na potęgę i mało który z tych robiących 60-90 tyś/rok przeżywał gwarancję i musieli na własny koszt wymieniać silniki nakazali skrócić do 30 tyś km.
Ale tutaj mówimy o ostatnich 2-3 latach a interwały te stosowali na długo wcześniej.
Ford lepszy nie był - podobnie jak PSA czy VW.
Przecież LongLife`y od 2000r już stosowali. Tyle że jeszcze do pancernych silników konstrukcyjnie wywodzących się z lat `90tych.
Kiedy weszła "nowa inżynieria" pompowtrysków, Comon-Railów, i DPF`ów no to sami wiecie co się robiło z tymi silnikami.
Nie bez powodu mechanicy twierdzą ze najgorsze silniki ogólnie to lata 2005-2015 kiedy to księgowi z ekologami zaczęli je budować.

Dzisiejsze 30 tys km to też nic mądrego patrząc na pancernosć konsturkcji.
Ot wystarczy porównać układ korbowo-tlokowy 1.8TDCI vs. 2.0TDCI czy 1.6TDCI: każdy wymiar w/w to 1.8TDCI podzielone przez 2 i do tego 3,5L oleju w silniku zamiast 5-6 jak kiedyś

K9Darek
05-10-2020, 22:24
Dzięki za wypowiedzi. Ja mam na myśli oczywiście auto którego właściciel miał coś więcej niż 500+ w głowie. Niestety, gdybym szukał pancernego osiołka to bym Galaxy Mk1 1.9tdi szukał lub VW T4 2.5tdi. Ja jednak nie wożę kapelusza z tyłu.
A 1.8TDCI nie za słaby w tej wadze?

Piasek80
06-10-2020, 07:14
Nigdy nie odczułem aby brakowało mocy a mam tylko serie.

slawek-kali
06-10-2020, 07:24
als ty wiesz ze do do dw10c wchodzi 5.5l a do dw10f 6.1l oleju? zreszta nie bede wchodził w dyskusje z kims kto robi reklamę bo sam ujezdza taki motor.. najwspanialszy 1.8 hehhe

Piasek80
06-10-2020, 08:06
z 2.0 miałem do czynienia w latach 2006-2014 i bardzo dziękuję za ten silnik.
Do 140 tyś km od nowości było OK, potem przez następne 2 lata wiecej stał u mechaników wożony na lawecie jak u mnie pod domem.
Wszystko było OK do momentu jak się pierwszy raz EGR odezwał. Od tego momentu jedno wielkie pasmo problemów i awarii - zupełnie jakby był zaprogamowany.
Każdy plastik, plasticzek, cokolwiek dotknięte ręką zaczynało ciec, pocić się albo kruszyło w rękach przy próbie demontażu.
W tym samym czasie w rodzinie mieli salonowego Focusa 1.8TDCI w odmianie 116KM jakoś tak.
Do dziś dnia auto w rodzinie jeździ mając prawie 400 na blacie, już mocno zgnite także robi za woła na budowie ale silnika nikt nie dotykał. No tam jakieś węże przy termostacie zmurszały i sama obudowa termostatu również wymieniona została ale poza tym - działa.
Mój od nowości ledwo 140 tyś km przeleciał.
Dlatego m. in obecny jest właśnie z 1.8 a nie z 2.0TDCI.

K9Darek
06-10-2020, 19:37
Myślę że trafiłeś akurat na wredny typ. Mi się tak przydarzyło z obecnym autem. podczas gdy inni chwalą i się nie dziwię. Znajomy też ma Auto z tej samej grupy, kupił jak miał 200 tkm, przelatał 300 tkm w 5 latek i nic nie robi. Dzika staranował, sarnę i zająca. Ot, tyle problemów. Ogólnie bardziej chwalą Galaxy niż S-Max'a. Jeśli nie znajdę czegoś fajnego to starszy model kupię z pancernym silnikiem VW 1.9tdi potem wirus plus sztywniejsze zawieszenie i będzie dobrze.

Piasek80
07-10-2020, 07:44
Tyle że 1.9TDI to jest prawie 20-letnia konstrukcja. Jakby nie szukał - niżej pół miliona przelotu nie znajdziesz. Te silniki też już się kończą.
PD wcale jakoś niebywale pancerne nie były a każdy ze 3x cofany w międzyczasie.

Robi się jak na zachodzie. Przykład znajomych: kupili niedawno córce A3 z 2000r. 1.6 benzyna, przywieziony z DE, 5200zł zapłacili i tylko rejestracja została. Auto na prawdę ładne, zadbane, fajnie utrzymane, klima, na prawdę każdy z nas by to kupił, no ale trzeba parę rzeczy porobić jak pakiet startowy, jakieś wycieki, ogólnie przejrzeć to mechanicznie żeby nie było niespodzianek bo to ma dojeżdżać do pracy 25km w jedną codziennie.
Wstawili do mechanika na w/w, zrobił co ustalili + sporo jeszcze rzeczy które znalazł czy to w silniku (odma), uszczelniacze prowadnic, czy w zawieszeniu, a to jakiś tłumik zgnity, hamulce przód nowe i takie tam sprawy.
1800zł
Został zakup kpl opon bo te obecne to szmelc no i montaż gazu w okolicach 3ki wyjdzie
z 5 tyś zrobiło się 10.

K9Darek
07-10-2020, 11:25
Nie no, te 2.0tdi z CR też nie były złe w tych autach. Tylko wiadomo że diesel "musi latać". Wszystko zależy od własciciela i czasem humoru auta. Niedawno miałem spotkanie 3-go stopnia z BMW z lat 70-ych a stan jak nowy, nawet z zapachu.

Marek
07-10-2020, 16:35
Został zakup kpl opon bo te obecne to szmelc no i montaż gazu w okolicach 3ki wyjdzie
z 5 tyś zrobiło się 10
No to jeszcze niech licznik zrobią bo to bolączka A3. Robi się choinka na desce i nie odpali auta

Emilek80
19-10-2020, 11:28
Co myślicie o zakupie tego autka? teraz mam 1.8 100KM i ogólnie jestem zadowolony. czas na nowszy. Większość jeżdżę po mieście 20/30km raz w tygodniu trasa jakieś 100km czasami do lekarza 150km w jedną stronę no i jakieś wypady ze znajomymi zapakowany w 7osób :) . Czytam o tych skrzyniach PS i nie wiem już co myśleć

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-galaxy-bezwypadkowy-7-osobowy-sprowadzony-zarejestrowany-bardzo-zadbany-ID6DmraA.html#5e0da353b3

slawek-kali
19-10-2020, 14:35
a co mamy sadzic? vin nie ma, do tego skrzynia powershift i ta cena.. moim zdaniem szkoda zachodu.

Emilek80
20-10-2020, 14:02
a co mamy sadzic? Vin nie ma, do tego skrzynia powershift i ta cena.. Moim zdaniem szkoda zachodu.


wf0sxxgbwsce41247

Bump: a co mamy sadzic? vin nie ma, do tego skrzynia powershift i ta cena.. moim zdaniem szkoda zachodu.

A te skrzynie to bardzo awaryjne?

slawek-kali
20-10-2020, 16:57
wf0sxxgbwsce41247
to nie jest vin tego auta.. daj sobie spokoj.

Emilek80
20-10-2020, 17:24
to nie jest vin tego auta.. daj sobie spokoj.

Dziękuję. Chłop pisał że jutro poda bo dzisiaj jest w trasie. A za chwilę wysłał sms z vin i jakis raport
https://www.carvertical.com/pl/raport?id=4a49fbbe-0648-47f5-8560-a3f9f62f6ed2&vin=WF0SXXGBWSCE41247

slawek-kali
20-10-2020, 17:33
powtarzam to nie jest vin tego auta! chyba ze całego przemalował bo byl czarny :D

Emilek80
21-10-2020, 10:53
powtarzam to nie jest vin tego auta! chyba ze całego przemalował bo byl czarny :D

Dzisiaj wysłał właściwy

WF0MXXGBWMBJ85020