Zobacz pełną wersję : Ford Focus MK3 - benzyna
sathhelo 07-09-2020, 18:26 Cześć,
Planuje kupić swoje pierwsze auto i szczerze mówiąc niewiele na tym się znam. Wiem, że chcę focusa MK3 w benzynie (planuje wstawić LPG).
Z tego co wyczytałem to w Focusie do gazu nadaje się silnik 1.6 117-125KM.
Na jakie auta w zakresie 20-35k zł zwracać uwagę? Na jaki przebieg można liczyc i generalnie na co uważać?
A może są jeszcze inne silniki, które nadają się do tego, aby je wrzucić w LPG ?
Z drugiej stron może nie powinienem pchać się na siłę w gaz i warto rozważyć diesle ?
Dzięki
przy wyborze silnika zawsze warto pomyśleć jak będzie eksploatowany samochód i jakie miesięczne/roczne przebiegi planuję nim robić. Jeśli myślisz o LPG to zakładam że jeździsz sporo. Sęk w tym że benzynowe silniki Forda np (1.6 TiVCT 105 i 125KM) nie są takie bezawaryjne jak by się wydawało (polecam poczytać o tym na forum), a jesli wrzucisz do niego gaz, to problemy mogą sie nasilić.
Diesel w Focusie to akurat może być dobry wybór. Możesz poczytać.
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/co-warto-kupic/uzywany-ford-focus-iii-lepiej-postawic-na-diesla/wd84tp1?utm_source=www.auto-swiat.pl_viasg_auto-swiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2
sathhelo 08-09-2020, 09:13 Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że w takim razie przy oko 15kkm rocznie nie ma sensu pakować się w gaz i szukać po prostu silnika w benzynie bez zakładania gazu?
Jeśli tak to czy warto iść w Ecoboost? Czytałem również dużo o ich awaryjnosci.
Artykuł z linka również czytałem, ale mam wrażenie że będę jeździł zbyt mało aby brać diesla i większość trasy to miasto, gdzie nie zdąży się dobrze rozruszać.
Dodam również, że to będzie moje pierwsze auto więc nie mam zbyt dużego doświadczenia w wyborze ani jednocześnie dużych wymagań co do dynamiki itd. chce po prostu mieć bezproblemowe auto.
Po przejrzeniu OLX i OTOMOTO znalazlem 2 auta - niestety bez VIN. Czy takie powinienem od razu skreslac ?
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-titanium-serwisowany-bezwypadkowy-xenon-ledy-navi-top-ID6Di9TE.html?
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-klimatyzacja-podgrzewane-fotele-i-szyba-ID6DhkwG.html?
Ci, ktorzy założyli LPG w swoim aucie powiedzą, że gaz się zawsze opłaca. Ale przy niedużych rocznych nalotach uważam, że można sobie odpuścić montaż LPG. Ja robię w ciągu roku podobny przebieg 15kkm, a średnie spalanie u mnie (silnik 1.6EB) nie przekracza 7,5l./100.
Co do wyboru sinika, to myślę że znacznie lepiej jest postawić na ecoboosta niż na wolnossaka, przy czym bardziej mam na myśli 1.6EB niż 1.0EB. Problemy z mało wydajnym układem chłodzenia są znane w tych silnikach ale nie są nagminne. Ważne, by auto przeszło wymaganą akcję serwisową na ukł.chłodzenia, co w dużej mierze zapobiega pojawieniu się awarii.
Z 2 podanych ogłoszeń to pierwsze z czarnym Focusem 1.6EB jest ciekawe i można by się pokusic o sprawdzenie. Jesli handlarz nie podał VINu to zadzwoń do niego i zapytaj, a potem wrzuć nr na forum, a koledzy mogą go rozkminić. Poza tym warto wykupić jakiś raport typu Carfax itp, żeby sprawdzić historię wypadkową.
Jesli handlarz zacznie ściemniać z VINem to można sobie darowac takie ogłoszenie.
sathhelo 09-09-2020, 12:13 Problem z tym ecoboostem może być taki, że będzie pewnie jak wróżenie z fusów czy pomimo że jest po akcji serwisowej to czy nie było zrobione zbyt późno.
Z autami mam jedynie tyle doświadczenie że jeździłem stara astra z '98. Rozumiem że dynamika Focusa nawet w 1.6 benzyna bez ecoboosta 125km będzie dużo lepsza ?
Asymptota 09-09-2020, 13:24 Nie, nie będzie lepsza.
1. 1.6 ecoboost
2. 1.0 ecoboost
3. 1.6 zwykły
Taka kolejność. W 1.0 masz właściwie cały czas dostępny moment obrotowy jaki zwykły 1.6 ma maksymalnie.
sathhelo 09-09-2020, 13:30 Miałem bardziej na myśli to, że będzie lepsza niż tej astry starej, a nie od ecoboosta :-)
Ten ecoboosta mnie trochę przeraża bo nie chciałbym po roku robić naprawy za 10k jeśli się okaże w trakcie coś nie halo.
boruch13 09-09-2020, 20:18 Jeżeli myślisz o LPG poszukaj Fiata albo Opla 1,4
Ten ecoboosta mnie trochę przeraża bo nie chciałbym po roku robić naprawy za 10k jeśli się okaże w trakcie coś nie halo.
Nie słychać na forum, by po akcji serwisowej na chłodzenie ktoś zaliczył grubą awarię, więc Twoje obawy mogą być nieco przesadzone ;)
sathhelo 10-09-2020, 09:41 Po wszystkich postach zacząłem coraz bardziej skłaniać się w stronę diesla. Rozumiem że w tym przypadku to raczej silnik 1.6 TDCi 115km czy inne też są warte uwagi?
zarówno jeden jak i drugi diesel są ogólnie godne polecenia. Mam tu na mysli również 2.0TDCi. To udane silniki koncernu PSA. Opinii o nich na forum jest mnóstwo. W Focusie wystarczający okazuje się nawet ten 1.6. Mocy mu nie brakuje i pali niewiele.
sathhelo 10-09-2020, 16:06 Te silniki 1.6 to od 115 km się rozglądać czy wersja 105 też będzie znośna?
I widzę też że są silniki 1.5 w dieslu i podobno nie są również źle.
105KM to miała chyba wersja econetic. Ogólnie to ten sam silnik, tylko o zdławionej trochę mocy, podobno jeszcze bardziej ekonomiczny.
Natomiast 1.5 TDCi to nowsza fordowska konstrukcja (a nie PSA) i występuje w modelu po liftingu.
sathhelo 14-09-2020, 11:44 Co myślicie o poniższym focusie? https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-polift-salon-pl-serwis-tylko-w-aso-bezwypadkowy-1-5-120km-ID6DjB5E.html#4a01898b81
VIN: wf06xxgcc6gg33806
nr rej: WF4792M
data pierwszej rej: 02/06/2016
drugi focus: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-ford-focus-mk3-1-6-tdci-titanium-krajowy-niski-przebieg-ID6DjCtI.html#4a01898b81
VIN:WF0KXXGCBKBE56277
I ostatni: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-ford-focus-titanium-115km-ID6Djwey.html#4a01898b81
VIN:WF0KXXGCBKBK56368
Co myślicie o poniższym focusie? https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-polift-salon-pl-serwis-tylko-w-aso-bezwypadkowy-1-5-120km-ID6DjB5E.html#4a01898b81
VIN: wf06xxgcc6gg33806
nr rej: WF4792M
data pierwszej rej: 02/06/2016
drugi focus: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-ford-focus-mk3-1-6-tdci-titanium-krajowy-niski-przebieg-ID6DjCtI.html#4a01898b81
VIN:WF0KXXGCBKBE56277
I ostatni: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-ford-focus-titanium-115km-ID6Djwey.html#4a01898b81
VIN:WF0KXXGCBKBK56368
Ja bym zainteresował się pierwszym.
A ten trzeci: "W aucie wszystkie wymiany robione na bieżąco, olej wymieniany co 15 tys" to chyba taki slogan marketingowy. Jasne...był przy tych wszystkich wymianach.
pierwsza oferta: 2016 rok i przebieg blisko 200k km? Ja wiem, że przebieg to nie wszystko, ale taki duży nalot w młodym aucie jakoś mnie zniechęca. To pewnie typowa flotówka która jeździła w firmie i trzaskała kilometry...
Wersja wyposażenia też raczej skromna: kołpaki na kołach, brak halogenów ...
Zainteresuj się pierwszym. Przebiegu się nie bój. Mój 1.5tdci ma już 225.000 i nic mu nie jest. Oleju nie ubywa pomiędzy wymianami i silnik suchy. Też mam poflotówkę zakupioną z leasingu.
Tempomat dolozysz za 300-350zl. Wystarczy wymienić kierownicę na taką z przyciskami tempomatu ok.200zl i ktoś z forum za stówkę Ci to aktywuje.
Tunel z podłokietnikiem znajdziesz za 200-250zl. Alu 16 cali używane ładny wzór to koszt 700-1200zl.
|