Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Jaki rozrząd polecacie1.6 TI-VCT 105PS ?
mopato10 14-09-2020, 15:20 Zbliża się czas wymiany rozrządu. Silnik wolnossąca benzyna 1,6 105KM .Jaki rozrząd możecie polecić? Trochę tego jest i to w podobnych cenach.
https://www.czesciauto24.pl/ford/focus-iii/8014/10553/zestaw-paska-rozrzadu
z góry bardzo dziękuję.
Pozdrawiam
Robisz sam?
Zlecasz komuś?
Przy okazji ile pierwszy rozrząd powinien wytrzymać, czyli przy ilu Kkm wymienić rozrząd.
Też jestem ciekawy co warte uwagi jest wg ludzi co zakładali.
mopato10 14-09-2020, 17:30 Oddaje do mechanika. Niby ma wytrzymać 160 tys km lub 8 lat.
Z tego co ja słyszałem ogólnie nie forda 10 lat 100k km ten fabryczny.
pawel182 14-09-2020, 18:10 Zbliża się czas wymiany rozrządu. Silnik wolnossąca benzyna 1,6 105KM .Jaki rozrząd możecie polecić? Trochę tego jest i to w podobnych cenach.
https://www.czesciauto24.pl/ford/focus-iii/8014/10553/zestaw-paska-rozrzadu
z góry bardzo dziękuję.
Pozdrawiam
Zdecydowanie oryginalny z Ford-a. Na zamienniku bałbym sie jeździć te interwały (160 czy tam 200tys km) które podaje Ford między wymianami.
mopato10 14-09-2020, 19:03 A jakie to są fabryczne forda? W ASO nie mam zamiaru przepłacać za robociznę.
AdoKrycha007 15-09-2020, 09:06 160 tys lub 8 lat wg ETIS dla 1,6 TiVCT.
Rozrząd w tym silniku robi się na oryginałach i u kumatych ludzi, czemu, to można poczytać na forum.
W ASO często wychodzi prawie tyle samo, co u januszów w osiedlowych garażach.
Róznice czasem są po max 150-300 zł.
Twój wybór.
160 tys lub 8 lat wg ETIS dla 1,6 TiVCT.
Rozrząd w tym silniku robi się na oryginałach i u kumatych ludzi, czemu, to można poczytać na forum.
W ASO często wychodzi prawie tyle samo, co u januszów w osiedlowych garażach.
Róznice czasem są po max 150-300 zł.
Twój wybór.Nie zależnie czy 105km czy 125km??
Pytam bo są to podobne silniki z pewnymi różnicami (zmienne fazy rozrządu).
AdoKrycha007 15-09-2020, 09:52 obydwa mają zmienne fazy rozrządu - a różnica jest przede wszsytkim taka, i to wali po kieszeni, że w 125 km masz 2 katalizatory i 4 sondy lambda, a w 105 km masz 1 katalizator i 2 sondy lambda. A to bardzo lubi padać w tych silnikach, typowa przypadłość i nie lubi zamienników.
i oczywiście rozrząd robi się w tym silniku kompletny, a nie po łebkach - czyli komplet: pasek, rolka, napinacz, pompa wody, śruby, pasek osprzętu.
wariatorów, po weryfikacji jeśli są ok, się nie tyka. jeśli nie są ok, trzeba wymienić.
mopato10 15-09-2020, 11:03 160 tys lub 8 lat wg ETIS dla 1,6 TiVCT.
Rozrząd w tym silniku robi się na oryginałach i u kumatych ludzi, czemu, to można poczytać na forum.
W ASO często wychodzi prawie tyle samo, co u januszów w osiedlowych garażach.
Róznice czasem są po max 150-300 zł.
Twój wybór.
Chyba żartujesz. W serwisie na promocji 1600 zł
U mechanika wyjdzie mnie koło 600 zł to nie jest różnica 200-300 zł
https://ford.bemo-motors.pl/Promocje/247/5/promocja-zestawow-paska-rozrzadu-wraz-z-wymiana
AdoKrycha007 15-09-2020, 12:31 poczytaj inne tematy, to zobaczysz. a te z linku to większości nie są kompletnym rozrządem.
nikt nie zabrania jechać do mechanika.
tylko potem dziwnym trafem mamy ciekawe wątki na forum że coś auto nierówno chodzi, coś błędy wyskakują a mechanik rozkłada ręce że to na 100% nie jego wina.
dziwny zbieg okoliczności że mechanik robil rozrząd, auto nie pracuje jak powinno pracować a na komputerze jak nic błędy że jest brak zgrania.
slawek-kali 15-09-2020, 16:31 600zl z robocizna? ja pier...
luckyboy 15-09-2020, 16:33 Zdecydowanie oryginalny z Ford-a. Na zamienniku bałbym sie jeździć te interwały (160 czy tam 200tys km) które podaje Ford między wymianami.Myślisz, że Ford produkuje na tyle fabryki paski i rolki z napinaczami??
To są te same części co w pudełkach Continental, Dayco, Ina, Gates.
Poza tym w oryginalnym opakowaniu Forda raz masz pasek rozrządu Continental, innym razem Dayco.
Oryginał to kwestia umysłu [emoji1787]
600zl z robocizna? ja pier...
Potem posty na forum że po wymianie rozrządu....
pawel182 15-09-2020, 19:26 Myślisz, że Ford produkuje na tyle fabryki paski i rolki z napinaczami??
To są te same części co w pudełkach Continental, Dayco, Ina, Gates.
Poza tym w oryginalnym opakowaniu Forda raz masz pasek rozrządu Continental, innym razem Dayco.
Oryginał to kwestia umysłu [emoji1787]
Oryginał to nie znaczy, że jest przez nich produkowany. DLa róznych koncernów samochodowych produkują te same firmy natomiast różnica może leżeć w kwestiach jakościowych więc nie zdziw się jak ta sama część produkowana przez ta samą firmę będzie jednak się różnić trwałością mimo, że Janusz stwierdzi że po co przepłacać skoro ta sama firma to robi...
luckyboy 15-09-2020, 19:40 Jeżeli chodzi o podzespoły fabryczne, to owszem jest różnica jakościowa. Jeżeli chodzi o aftermarket, to jedno i to samo. Części z ASO nigdy nie mają takiej żywotności jak fabryczne.
600zl z robocizna? ja pier...
Nie przesadzaj, da radę w tej cenie zrobić na prowincji. Np. Kompletny rozrząd INA kosztuje ok. 300zl.
Dwa lata temu jak miałem Focusa mk2 kupiłem taki zestaw:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-wody-1.25-1.4-1.6-16V-od-042005-%E2%86%92-komplet-oryginalny-FORD-1780142/3938
Do tego śruba walu.
Za robocizne w Wawie dałem 300zl. W sumie ok. 800zl. (Niemal połowa w ASO)
Nie róbcie z tego rozrządu wielkiego halo. To nie ecoboost, gdzie wielu zapomina o konieczności montażu przyrzadu do ustawienia koła pasowego i jest tam trochę więcej spagetti do rozebrania.
RyszardaTrzeciaWaza 16-09-2020, 05:27 Kompletny rozrząd INA kosztuje ok. 300zl.
Dokładnie tak. A cena robocizny zależy w baaardzo dużej mierze od regionu.
Rozrządów INA założyłem w życiu już sporo i wcale nie widziałem różnicy vs oryginał, więc po co płacić więcej. Jeżeli papidrak źle ustawi pasek, to najdroższe części nie pomogą i silnik złom.
Tutaj nie ma dużo rozbierania, rozrząd prosty jak drut to robocizna nie kosztuje dużo.
Jak ktoś chce mieć porównanie, to niech zobaczy ile kosztuje wymiana np w audi z silnikiem umieszczonym wzdłużnie......
AdoKrycha007 16-09-2020, 08:29 600zl z robocizna? ja pier...
no, ale Polak wie lepiej, a potem setki tych samych tematów na forum "pomóżcie" :D
mopato10 16-09-2020, 08:42 600 wg. Ciebie to za tanio bo nie rozumiem?
600 wg. Ciebie to za tanio bo nie rozumiem?
oczywiście że mało
jak ktoś się zna na rzeczy to ceni swoje umiejętności, zużycie sprzętu i czas.
jak ktoś robi sprzęgło za 150 zł to albo ma bogatą żonę, albo nie do końca umi, albo nie do końca się szanuje.
Mam 1.6 TDCi, wymieniałem u siebie rozrząd dwa razy, po przebiegu 100kkm ponieważ to co można kupić to nie jest to co idzie na pierwszy montaż. Kupowałem zawsze INA koszt do mnie z pompą wody około 350zl a za wymianę płaciłem 350-400zl w dwóch różnych warsztatach w Poznaniu.
AdoKrycha007 16-09-2020, 11:09 inny silnik i MK2 a nie MK3
mopato10 16-09-2020, 11:35 U mnie akurat ten sam silnik co w mk2.
AdoKrycha007 16-09-2020, 11:47 no nie bardzo bo pisałeś o benzynie, a tu wyżej jest diesel.
tu masz inny temat - https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=312176
mopato10 16-09-2020, 12:00 Benzyna ale ten sam silnik co w mk2.
AdoKrycha007 15-04-2022, 15:10 Pytanie do doświadczonych, co polecacie z poważniejszych rzeczy oprócz kompletnego rozrządu w MK3 1,6 TiVCT 105 km wymienić sobie od razu przy okazji tej roboty, żeby było na zaś. 8 lat, przebieg 101k km od nowości.
Myślałem o dwóch wariatorach, ale ASO powiedziało, że nie trzeba bo przebieg żaden, oni sugerują oprócz rozrządu, pompy wody, kompletu śrub, napinacza, rolki, paska osprzętu, zrobić jeszcze kompletna wymianę płynu i płukanie układu chłodzącego i tyle. U nich to jest taki "komplet pack", jak to nazwali.
Świece mają 3 lata i ok 20k przebiegu,
Cewka i kable zapłonowe od nowości nie ruszana.
Dodatkowy pasek osprzętu wymieniony rok temu wraz z pompą wspomagania.
A jakieś czujniki wałka rozrządu itp ? Może takie coś wstawić od razu nowe po 8 latach ? Może kabelki do chłodzenia skoro będzie spuszczanie płynu?
Oleje i filtry sobie wymienię gdzie indziej, zaraz po.
Autem tym chcę jeździć następne 8 lat jeśli tylko tego dożyje (mk1 wytrzymał 17 lat), a o auto dbam, tylko niestety wiedza u mnie kuleje.
A nie lepiej całe auto?żeby było na zaś.
AdoKrycha007 15-04-2022, 19:52 nie :) akurat ten czujnik wydaje mi się sensowym zapytaniem, bo dotyczy rozrządu który się wymienia po 8 latach,
więc czemu nie ten czujnik też ?
nie znam się, dlatego pytam. np. wymiany płynu chłodniczego nie wiedziałem, że się powinno wtedy zrobić, bo Etis mówi po 10 latach, a nie po 8.
Nie wymieniaj nic na zaś. Wymień tylko to co potrzeba.
ASO dało Ci listę, reszty nie ruszaj dopóki dobre.
AdoKrycha007 15-04-2022, 20:08 czyli ich lista jest ok ?
Tak, nic więcej bym nie robiłoni sugerują oprócz rozrządu, pompy wody, kompletu śrub, napinacza, rolki, paska osprzętu, zrobić jeszcze kompletna wymianę płynu i płukanie układu chłodzącego i tyle
Na resztę przyjdzie odpowiedni czas.
|
|