Zobacz pełną wersję : [Edge 2015- ] Działanie układu aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Control)
Witam,
Chciałbym zapytać Was o system aktywnej redukcji hałasu w Edgu. Szczególnie interesuje mnie działanie systemu w europejskiej wersji Edga z silnikiem o mocy 210km. Oglądałem kilka testów Edga na Youtube i tam testujący mówiąc o systemie twierdzą, że z głośników jest emitowany "basowy" odgłos silnika mający na celu zagłuszenie zamontowanego silnika diesla.
U mnie w aucie nic nie słyszę i nie wiem czy tak ma być, czy system jest u mnie nieaktywny. Czytałem na zagranicznych forach, że można go wyłączyć za pomocą komputera.
Proszę Was o informację i podzielenie się doświadczeniem związanym z tym systemem.
Dzięki i pozdrawiam
Hej, To nie jest tak, że ten system emituje jakiś "basowy" dźwięk. Ten system redukuje też takie hałasy jak hałas toczenia, czy hałas aerodynamiczny. W samochodzie masz kilka mikrofonów w podsufitce zbierających hałas z wnętrza i ten system po prostu odpowiednio go modyfikuje ( w dużym skrócie myślowym "odwraca go w fazie") i emituje z głośników odpowiednich. Ty siedząc w samochodzie nie powinieneś słyszeć tego dźwięku z głośników jako osobnego dźwięku. Nie sprawdzałem, ale przychodzi mi do głowy taki pomysł, żeby zatkać te mikrofony (np plastelina itp - generalnie czymś masywniejszym niż sama taśma klejąca - ale dającym się potem usunąć bez niszczenia podsufitki i samych mikrofonów :) ) - wtedy system będzie działał niepoprawnie i powinna dać się słyszeć różnica.
Jeżeli ktoś wiedziałby jak wyłączyć go z poziomu komputera - to chętnie też się dowiem :)
Cześć, ten system ma dwie funkcje:
1. Podbicie dźwięku silnika, abyśmy się podniecali, jaki to mamy super silnik :) coś jak grupa VW, tylko zamiast głośnika w wydechu, który pierdzi, miły basowy pomruk z głośników. Po wyłączeniu przekonałem się, że ta funkcja jest minimalnie słyszalna tylko przy niskich obrotach i przy ruszaniu, potem się wyłącza, bo silnik i tak swoje wywarczy :).
2. ANC, po wyłączeniu tego usłyszałem różnicę przy wyższych prędkościach, było minilamnie głośniej od jakichś 140 na godzinę i wyżej. Tutaj tęż nie spodziewaj się wodotrysków, przeciw-fala jest bardzo delikatna i dzieci wrzeszczących za Twoimi plecami nie wyciszy niestety.
Przetestowane organoleptyczne :)
1. Podbicie dźwięku silnika, abyśmy się podniecali, jaki to mamy super silnik :) coś jak grupa VW, tylko zamiast głośnika w wydechu, który pierdzi, miły basowy pomruk z głośników. Po wyłączeniu przekonałem się, że ta funkcja jest minimalnie słyszalna tylko przy niskich obrotach i przy ruszaniu, potem się wyłącza, bo silnik i tak swoje wywarczy :).
Dzięki za informację. Czy ten dźwięk o którym piszesz jest wyraźnie słyszalny czy ciężko jest się go dosłuchać?
Dzięki za informację. Czy ten dźwięk o którym piszesz jest wyraźnie słyszalny czy ciężko jest się go dosłuchać?
Praktycznie niesłyszalny, po wyłączeniu, włączeniu, wyłączeniu i ponownym włączeniu upewniłem się, że jest różnica. Bardzo "subtelna" :)
A jak można ten ANC wyłączyć lub włączyć ponownie ?
Czy występuje on w silnikach 2.0 czxy tylko w niektórych wersjach silnika czy wyposażenia >
A jak można ten ANC wyłączyć lub włączyć ponownie ?
Czy występuje on w silnikach 2.0, czy tylko w niektórych wersjach silnika, czy wyposażenia >
Jest zależny od wersji wyposażenia, mam złącze diagnostyczne, dzięki któremu znalazłem tę funkcję i mogłem zobaczyć, jak działa.
Działa dobrze lecz wszystkiego nie wygłuszy . Gdy z czasem doszły nowe odgłosy np luźnej osłony podwozia huk uszkodzonych piast kół tylnych to były tak dokładnie słyszalne, że można było określić , która piasta głośniej huczy . W serwisie uwierzyli jak ich przewiozłem , potem na podnośniku przyciągnęli wózek z kołem napędzanym silnikiem elektrycznym i po przyłożeniu rozpędzali koła dopiero wtedy było słychać huczenie łożysk . Teraz mam znowu cicho , można słuchać Mozarta , ogólnie auto z tym wyposażeniem jest dla melomanów .:)
Nags1981 01-10-2020, 14:30 Działa dobrze lecz wszystkiego nie wygłuszy . Gdy z czasem doszły nowe odgłosy np luźnej osłony podwozia huk uszkodzonych piast kół tylnych to były tak dokładnie słyszalne, że można było określić , która piasta głośniej huczy . W serwisie uwierzyli jak ich przewiozłem , potem na podnośniku przyciągnęli wózek z kołem napędzanym silnikiem elektrycznym i po przyłożeniu rozpędzali koła dopiero wtedy było słychać huczenie łożysk . Teraz mam znowu cicho , można słuchać Mozarta , ogólnie auto z tym wyposażeniem jest dla melomanów .:)
A możesz się podzielić wiedzą jak znaleźć ta funkcje? Forscanem da radę?
Wydaje mi się, że w wersjach z radiem SONY i podwójnymi klejonymi szybami , chyba od wersji tytanium wzwyż , powinien być ten system ANC. Ja mam wersję titanum szyby oryginalne te podwójne, i jak żona mawia w aucie jak w górach tylko szum we włosach świszczy :) g:)
A możesz się podzielić wiedzą jak znaleźć ta funkcje? Forscanem da radę? Niczego nie wyłączałem po prostu system wygłusz szumy i tylko niektóre dźwięki , przez co pozostałe , a szczególnie nieregularne , są dużo lepiej słyszalne a czasami irytujące np rzeczy luźno wrzucone do przegródek w bagażniku
Dzięki za wszystkie informacje. Cały czas mam wątpliwość czy u mnie działa ten system.
Czy jest ktoś z Was z Krakowa lub okolic i chciałby się spotkać i organoleptycznie pokazać mi działanie tego układu.
Odpowiadając na pytanie, Forscan poradzi sobie doskonale, ja ćwiczyłem właśnie na Forscan. W Krakowie nie pomogę :)
cheslavv 23-03-2022, 22:27 Mam w aucie ANC. W podsufitce są mikrofony. Mam możliwość włączania/wyłączania go przez Forscan w module DAMC. Przy włączaniu/wyłączaniu słyszę jednokrotny wyraźny dźwięk z głośników - ewidentnie coś się przełącza.
Niestety nie zauważam żadnej różnicy. W aucie jest tak samo głośno przy włączonym i wyłączonym ANC.
Czy ktoś ma podobne doświadczenia? Lub odwrotnie - czy ktoś zauważa wyraźną różnicę po włączeniu/wyłączeniu ANC?
Różnicę można podobno sprawdzić lekko otwierając drzwi przy włączonym silniku (nadal przytulone do uszczelki, ale z sygnalizacją otwarcia) - wtedy ANC się wyłącza. U mnie nie ma żadnej różnicy.
pawelolszewski 04-02-2024, 09:46 Ja słyszę różnice,ostatnio musiałem wyłączyć redukcję szumów i silnika. Zbudowałem sobie audio od podstaw i system zgłupiał całkowicie. I teraz moje pytanie, czy można go jakoś przyuczyć do nowego systemu nagłośnienia czy musi pozostać wyłączony?
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Cześć, a co modyfikowałeś w audio? Ja również przymierzam się do zmian w audio w S-max vignale. Chcę założyć głośniki odseparowane z zwrotnica i trochę się obawiam jak na to zareaguje ANC.
pawelolszewski 08-03-2024, 08:57 Hej, no ja zrobiłem komplet. Pełne wygłuszenie , wymiana głośniki przód tył, zabudowa suba w bagażniku w podłodze aby nie tracić miejsca i 8 kanałowy wzmacniacz z DSP i podpięte wszystkie głośniki łącznie z centralnym i satelitami z tylu plus monoblock do suba.
Wyłączyłem ANC i było ok jakie czas, coś mam teraz znowu szumy z jednej satelity ale zajrzę do tego w weekend forscanem raz jeszcze bo było już dobrze [emoji2960]
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Cześć, a co modyfikowałeś w audio? Ja również przymierzam się do zmian w audio w S-max vignale. Chcę założyć głośniki odseparowane z zwrotnica i trochę się obawiam jak na to zareaguje ANC.
|
|