Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Kontrolki niski poziom płynu do DPFa niedługo po dolaniu
tango650 19-09-2020, 16:22 Witam,
chciałbym zapytać o radę czy ktoś się spotkał z sytuacją, że niedługo po uzupełnieniu płynu Eolys pojawiły się znowu kontrolki że płynu brak (jakieś 4,000 km przejechane od uzupełnienia) ->
Ford focus mk2 1.6 2008 TDCI 109 km
Konkretnie mam błędy
P1922-60 Fuel Additive Level Circuit
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Fuel Additive Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Fuel Additive Level Circuit
If DTC P1927 or P1932 are present, resolve them before continuing.
This DTC illuminates the PCL.
This DTC may be caused by :
fuel additive tank empty or additive level too low
visually check the additive level by illuminating the tank from the side
Refill the FAT if necessary.
CAUTION: Always refill the FAT in accordance with the workshop manual instructions and then carry out the "Refill the Fuel Additive Tank" service function.
Open circuit
Short circuit to ground
FAT level sensor unserviceable
FACM unserviceable
NOTE: After configuring a new FACM always refill the FAT in accordance with the workshop manual instructions.
Make sure that DTCs are cleared from both FACM and PCM after repairs are completed.
P2585-61 Fuel Additive Control Module Warning
Additional Fault Symptom:
- Signal is Above Maximum Threshold
Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Fuel Additive Control Module Warning Lamp Request
Pierwszy raz jak się pojawiły, usunąłem je po prostu i zrobiłem 3-4 mniejsze kursy zanim się pojawiły ponownie. Teraz po usunięciu pojawiają się natychmiast po odpaleniu silnika.
Odpaliłem też na Forscanie service: Refill the Fuel Additive Tank, ale zupełnie nic to nie zmieniło.
Pewnie skończy się u mechanika, ale jeśli ktoś ma jakieś dobre rady na temat co jeszcze można spróbować to proszę o sugestie.
tango650 19-09-2020, 19:51 Ban na googlach ?
Spędziłem na googlach dobrą godzinę i nic przydatnego nie znalazłem.
Nie rozumiem z resztą nastawienia. Po co w ogóle forum jeśli wszystko można na googlach znaleźć.
Jeżeli uzupełniony został prawidłowo dodatek i w komputerze samochodu naniesiono informację o tej sytuacji, a dalej jest błąd to można podejrzewać uszkodzenie w układzie odczytu i dozowania dodatku - zbiorniczek, przewody połączeniowe.
Błędy raczej wskazują problemy z czujnikiem poziomu płynu niż z niskim poziomem. Może mechanik źle włożył wtyczkę.
Druga możliwość to ruszałeś tylną kanapę a tam jest moduł sterujący od DPF.
tango650 21-09-2020, 10:11 Błędy raczej wskazują problemy z czujnikiem poziomu płynu niż z niskim poziomem.
Czy w tych autach jest rzeczywiście coś takiego jak czujnik poziomu płynu ? Z różnych źródeł ludzie pisali że poziom płynu jest szacowany w jakiś magiczny sposób na podstawie ilości tankowań tj ilości otwarć klapki wlewu diesla.
Przeczytaj tematy cmax to nawet znajdziesz moje fotki ,że jednak jest czujnik poziomu płynu bo widzę że dalej nie korzystasz z tego co podesłałem
Z tego co kojarzę to nie wymienialny, trzeba wymienić cały zbiornik.
Sprawdź najpierw wszystkie przewody i czy jest płyn.
tango650 27-09-2020, 15:35 Hmm,
sprawdziliśmy z mechanikiem poziom płynu, zrobiliśmy dolewkę i jest max. Płynu na pewno nie brakuje.
Trzeba zacząć wymieniać komponenty, problem jest że są morderczo drogie, przynajmniej ten zbiornik.
Ma ktoś może jakieś pomysły jak zdiagnozować czy wadliwy jest zbiornik (z pompką) czy raczej moduł kontrollera ?
Niby można te rzeczy na ebayu kupić ale w ciemno zamawiać i wymieniać to trochę może być droga impreza:
https://www.ebay.co.uk/c/11019459330
https://www.ebay.co.uk/itm/FOCUS-MK2-CC-C-MAX-04-10-DPF-FUEL-ADDITIVE-TANK-3M51-9C103-AJ/264876148658?epid=1309786819&hash=item3dabd947b2:g:1-QAAOSw87xe38i~
[QUOTE=tango650;3284640]Hmm,
sprawdziliśmy z mechanikiem poziom płynu, zrobiliśmy dolewkę i jest max. Płynu na pewno nie brakuje.
Trzeba zacząć wymieniać komponenty, problem jest że są morderczo drogie, przynajmniej ten zbiornik.
Ma ktoś może jakieś pomysły jak zdiagnozować czy wadliwy jest zbiornik (z pompką) czy raczej moduł kontrollera ?
Niby można te rzeczy na ebayu kupić ale w ciemno zamawiać i wymieniać to trochę może być droga impreza:
https://www.ebay.co.uk/c/11019459330
https://www.ebay.co.uk/itm/FOCUS-MK2-CC-C-MAX-04-10-DPF-FUEL-ADDITIVE-TANK-3M51-9C103-AJ/264876148658?epid=1309786819&hash=item3dabd947b2:g:1-QAAOSw87xe38i~[/QUOTE
Cześć. Problem jest w środku zbiorniczka mało kto wie że ze poziom płynu jest sprawdzwny płytką pizo elektryczna do, której są przymocowane 3 przewody czerwony, zielony i czarny. Ale po jakimś czasie płyn Elois rozpuszcza styki które są przylutowane kabelki i dlatego wyskoczy błąd na desce rozdzielczej Usterka układu silnika. Mogę wysłać zdjęcia rozciętego zbiorniczka i jak możlia jest regeneracja tego zbiorniczka ;)
tango650 02-10-2020, 20:09 Mogę wysłać zdjęcia rozciętego zbiorniczka i jak możlia jest regeneracja tego zbiorniczka
Bardzo chętnie !
tango650 02-11-2020, 12:37 Podsumuje tylko dla potomnych. Skonczylo sie wymiana calego zbiornika na ten płyn katalityczny po czym błąd ustąpił.
Okazuje się że jest to na tyle rzadka wada że nawet sieciowe hurtownie tego nie sprzedawały. Znalazło się u sprzedawcy na allegro za niebagatela 2,600 plnów za nówke.
Wow, zawrotna kwota - nie chciałeś poszukać używki?
kolega chyba musi bardzo kochać swojego forda
Chociaż znam przypadek wymiany GEM w ASO w Kudze mk1 na kwotę ~3k PLN.
tango650 02-11-2020, 12:48 Wow, zawrotna kwota - nie chciałeś poszukać używki?
Rozważałem regenerowane ale ze względów logistycznych nie wyszło a już nie miałem ochoty tego przeciągać.
Druga sprawa - była sugestia w tym wątku że te zbiorniczki (a konkretnie piezosensory ciśnienia w środku) padają ze względu na rozpuszczanie się styków po latach zatopienia w EOLYSIE, więc uznałem, że wymiana na używke jednak może oznaczać że niedługo znowu by coś puściło.
Tylko na forum nie słychać jakoś o częstym padaniu tych czujników poziomu, stąd moje wrażenie, że naprawa musi być prosta (a brzmi to dosłownie jak - zlutowanie 3 kabelków z tego co ELOIS pisał) albo problem nie jest masowy. Albo Polacy to taki straszny naród który pierwsze co robi po sprowadzeniu auta z Zachodu to wycina i wyprogramowuje ten nieszczęsny DPF.
No ale nic to, masz zrobione jak trzeba, kolejne 12 lat pojeździ :)
tango650 02-11-2020, 13:30 a brzmi to dosłownie jak - zlutowanie 3 kabelków z tego co @ELOIS pisał
Sprawa wygląda tak, że do tego piezosensora nie ma dostępu bez rozcinania zgrzewu w plastiku zbiornika. Po rozcięciu i ewnetualnej naprawie styków, trzebaby ten plastik zgrzać z powrotem bo inaczej będzie dziura w zbiorniku. Osobiście nie wiem na ile praktyczne jest zgrzewanie/łatanie takich plastików w sytuacjiach domowych/warsztatowych ale nie na moje umiejętności taka robota.
Tylko punktów spawania plastiku jest całkiem sporo, wszędzie. Ja sam spawałem tylko zbiornik od spryskiwaczy i używałem do tego lutownicy hotair więc nie wiem na ile inny jest zbiornik na eolys.
To trochę jak z naprawą zimnych lutów w zegarach (to akurat typowa przypadłość), można kupić nowe w ASO za 2200 zł, dać całe do naprawy do elektryka samochodowego za 300 zł, można dać samą płytkę drukowaną do przelutowania w lokalnym serwisie RTV za 50 zł :)
Witam. wyładowany aku. po. odpaleniu P2585. zaraz jade na kompa. sprawdzić ilość płynu. jeżeli będzie ok co robić dalej. moduł pod siedziskiem kanapy z prawej strony??. jeżeli moduł dobry co dalej. samochód jedzie normalnie ale wku... a ta usterka silnika. dzisiaj chce wymienić turbo po regeneracji ale chyba lepiej wpierw okiełznać ten błąd
i teraz po odłączeniu modułu brak na desce usterki silnika ale nowe błędy P2584 i c118. podłączam znowu moduł i awaria silnika i błąd P2585. co robić dalej
Witam
Samochód utknął za granicą. Dyskusyjnym jest, czy opłaca się go jeszcze naprawiać. Focus 2008 r., 1.6 TDCi (109 KM), przebieg ok. 210 tys. km.
Jesienią 2020 r. wymieniony filtr cząstek stałych. Po kilkunastu tysiącach kilometrów, wiosną br., zaczął szarpać. Błąd EGR. EGR został wymieniony, błąd już nie występuje. Dalej natomiast wyświetla się "awaria silnika" i duży pomarańczowy trójkąt na środku. Twierdzą, że samochód nie ma mocy, bo uszkodzony EGR doprowadził do zapchania filtra cząstek stałych i konieczna jest jego wymiana. Rzekomo po chwilowym mechanicznym odłączeniu DPF przed jazdą próbną normalna moc/przyspieszenie wraca. Zapewnić, że wymiana filtra załatwi sprawę jednak nie mogą. Wydaje mi się to wszystko nieco podejrzane, szczególnie w kontekście błędów, które odczytałem forscanem. Nie ma faktycznie nic o EGR (jest nowy), ale nie ma też o filtrze cząstek stałych czy czujniku różnicowym ciśnienia. Jest natomiast o poziomie dodatku FAT. Nie mam doświadczenia, ale tak jak to widzę okiem laika, to P1922 - Obwód poziomu dodatku paliwa powoduje włączanie kontrolki "awaria silnika".
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc w ocenie sytuacji na podstawie odczytanych błędów. Czy to możliwe, że należałoby zacząć od uzupełnienia dodatku i wymiany świec żarowych? Jak wspomniałem, rozstrzyga się, czy jest sens jeszcze inwestować w samochód. Jeśli byłoby to w rozsądnych ramach, to dobrze, gdyby przejechał jeszcze kilkadziesiąt tysięcy km. Ale kolejna wymiana DPF to przedsięwzięcie raczej nieopłacalne.
===PCM DTC P0380-61===
Kod: P0380 - Obwód sterujący świec(y) żarowych(ej).
Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Obwód sterujący świec(y) żarowych(ej).
Ten kod DTC zostaje zapisany, gdy wystąpi jeden lub więcej z poniższych warunków.
Usterka zespolu sterowania swieca zarowa lub swiecy zarowej, usterka przekaznika, zwarcie swiecy zarowej lub nadmierne natezenie pradu.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Ocieranie się wiązki przewodów w okolicy przekładni.
Przerwa w obwodzie
Zwarcie z masą lub z akumulatorem.
Obwód sterujący świec(y) żarowych(ej).
Przekaźnik świec żarowych
Cewka przekaźnika świec żarowych zwarta z plusem akumulatora.
Cewka przekaźnika świec żarowych otwarta lub zwarta zmasą.
Niesprawne świece żarowe.
Przerwa w obwodzie świecy żarowej.
Zwarcie z masą świecy żarowej.
Skorzystaj z TSB 17/2005.
Skorzystaj z TSB 40/2005.
===END PCM DTC P0380-61===
===PCM DTC P2585-61===
Kod: P2585 - Polecenie z modułu sterującego dodatkowymi składnikami paliwa włączenia lampki ostrzegawczej
Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Polecenie z modułu sterującego dodatkowymi składnikami paliwa włączenia lampki ostrzegawczej
===END PCM DTC P2585-61===
===FACM DTC P1922-60===
Kod: P1922 - Obwód poziomu dodatku do paliwa
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy dodatkowymi skladnikami paliwa
Szczegóły kodów usterek
Obwód poziomu dodatku do paliwa
Jeżeli obecny jest DTC P1927 lub P1932, usuń jego przyczynę przed kontynuowaniem testu.
Ten DTC zapala PCL.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
zbiornik dodatku do paliwa pusty lub poziom dodatku do paliwa zbyt niski
sprawdź wzrokowo poziom dodatku do paliwa, podświetlając zbiornik z boku
Napełnij FAT w razie potrzeby.
UWAGA: Zawsze napełniaj FAT postępując zgodnie z zaleceniami w podręczniku warsztatowym, a następnie wykonuj operację napełniania FAT dostępną w menu skrzynki narzędziowej.
Przerwa w obwodzie
Zwarcie z masą.
trwale uszkodzony czujnik poziomu FAT
trwale uszkodzony FACM
WSKAZÓWKA: Po skonfigurowaniu nowego FACM zawsze napełnij FAT postępując zgodnie z zaleceniami w podręczniku warsztatowym, a następnie wykonaj operację napełniania FAT dostępną w menu skrzynki narzędziowej.
Upewnij się, że po wykonaniu napraw kody DTC zostaną wykasowane zarówno z FACM jak i PCM.
===END FACM DTC P1922-60===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC Brak===
===EPS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy
===END EPS DTC Brak===
===IC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Tablica przyrządów
===END IC DTC Brak===
Wygląda na problem z modułem dozowania dodatku albo samym zbiorniczkiem. Można zacząć od uzupełnienia, przeprowadzić procedurę po uzupełnieniu i zobaczyć co dalej.
Samochód utknął za granicą. Dyskusyjnym jest, czy opłaca się go jeszcze naprawiać.
Tego trochę nie rozumiem, przecież nie ma wysadzonego silnika, więc w czym problem?
Wygląda na problem z modułem dozowania dodatku albo samym zbiorniczkiem. Można zacząć od uzupełnienia, przeprowadzić procedurę po uzupełnieniu i zobaczyć co dalej.
Dzięki.
Tego trochę nie rozumiem, przecież nie ma wysadzonego silnika, więc w czym problem?
Samochód jest w Szwajcarii. Dotychczasowe naprawy już dawno przekroczyły wartość, za jaką można go sprzedać. Wymiana DPF czy coś podobnie grubszego to tutaj niestety kolejny koszt ponownie przewyższający wartość auta.
Ale rozumiem że mieszkasz w Szwajcarii, a nie - byłeś w Szwajcarii i tam się popsuł?
To chyba najważniejsze pytanie, które rozwiąże jego problem :D :D
tango650 30-05-2022, 23:43 Koledzy, jako OP pozwolę sobie na podlinkowanie kontynuacji tego wątku, bo temat zbiornika się tutaj niestety nie skończył.
Zachęcam tutaj jeśli ktoś ma ochotę:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=3412433
Andriu69 29-04-2023, 10:30 ...
|
|