Zobacz pełną wersję : Mondeo vs Mazda 6 vs insignia vs inne


Warmplace
20-09-2020, 14:55
Hej

Mam nadzieję że temat w dobre miejsce wrzucam. Szukam auta do ok 80k pln najchętniej 75. Ma to być w miarę odpychająca sie benzyna (elastyczna). Wcześniej sprzedałem mondka Mk4 1.6 eb i byłem bardzo zadowolony stąd pomysł na mk5 eb. Druga strona mnie mówi że może jednak coś innego dla zmiany klimatu :) i tka zaczalem oglądać insignia 2 gen, Mazda 6 2.0 (2.5 ciężko dostać w budżecie używane), Passata 1.4, nawet nowa octavie 1.5 act tsi. Oczywiście szukam bezwypadkowy kupiony w salonie w pl z przebiegami do ok 50 k. Dajcie znać co sądzicie.?

kopson
20-09-2020, 20:29
Wydaje mi się, że najłatwiej będzie ci kupić Mondka, który spełniałby założone przez ciebie warunki. Insignia drugiej generacji (od 2017) z motorem 1.6T 200KM lub 2.0T kosztuje więcej niż 75k zł (ze słabszym silnikiem tj.1.5T 165KM wg mnie nie ma sensu kupować, tak jak Mondeo 1.5EB, bo to są jednak za słabe jednostki do dużych limuzyn).
Passat 1.4? Nieporozumienie.. :D no chyba, że lubisz emerycką jadę. Ale 1.8TSI mógłby już być, podobnie jak w Octavii.
Mazda 6 to elegancka limuzyna, ale silniki w niej mnie nie przekonują (bez turbiny, wolnossący i nie dający takiej elastyczności jak inne z turbo, wyjątkiem może być 2.5l. ale sam pisałeś, że będzie trudno takiego ustrzelić)

W pierwszej kolejności szukałbym więc Mondka lub Passata, a dopiero potem Octavii, bo to jednak mniejszy prestiż i taka trochę naciągana klasa średnia.

Warmplace
20-09-2020, 22:18
Dzięki. Czasy się zmieniły :) kiedyś Passat w Tdi 1.9 robił robotę ze 110 km a teraz 165 to za mało jak na mondeo :)?powiem wam że mi te 160 km w Mk4 starczały. Coraz więcej opcji na mandat i zabranie prawka, coraz więcej obaw bo się wiezie rodzinę. Ciekawe co mówisz kopson i wcale to nie jest złośliwe z mojej strony pytanie. Jeśli mi 1.6 eb starczył do Mk4 to myślisz że 1. 5 do mk5 będzie też ok?
Tak jak mówisz też te 2.0 bez turbo będzie muliło pewnie bez krecenia wyżej w Mazdzie

kopson
20-09-2020, 22:39
Tu nie chodzi o to, że dużym i mocnym silnikiem masz szybko jeździć, ale raczej o komfort i świadomość, że masz zapas mocy gdy jej potrzebujesz.
Niejeden na forum już pisał, że 1.5EB w Mondku V to takie minimum. Jeśli ci to wystarcza, bo miałeś podobny silnik w mkIV, to takim też da się jeździć. Ale warto pamiętać, że samochody z generacji na generacji rosną i stają się coraz cięższe. Kiedyś słabsze silniki zupełnie wystarczały w klasie średniej, a dziś żeby je sprawnie napędzać potrzeba już więcej KM i Nm.

Warmplace
21-09-2020, 06:40
Racja 100% auta rosną i tyja. Mniej jak te 160 km bym nie chciał mieć. Z drugiej strony te 2.0 eb to nie był częsty wybór w PL, więc ciężko dostać a jak są to się cenią. Łatwiej chyba tego 1.8 tsi wyrwać. Co ciekawe ludzie na forum paska piszą że 1.8 tsi jeździ podobnie jak 1.4 tsi. A Twoim zdaniem lepiej brać Mundka 1.5 eb czy poszukać paska 1.8 tsi? To co mi się podoba w mondeo to moze nawet nie sama moc tylko dostępność Nm od samego dolu. 1.6 był bardzo elastycznym silnikiem jak na swoja pojemność i moc. Mam nadzieję 1.5 ma podobnie, bo wstyd ale nie jechałem jeszcze. Ostatnio w ramach testów jechałem Kia ceed 1.5 zdaje siw 140 km. Auto sporo lżejsze a moc miało dopiero od ok 3k. Mega się zawiodłem

kocur
21-09-2020, 07:59
Hej

Mam nadzieję że temat w dobre miejsce wrzucam.


Lepiej tutaj :)

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=219669&page=676

Dyskusja trwa już kilka lat.

Warmplace
21-09-2020, 09:29
Haha dzięki. Widziałem ten temat ale, przepraszam za tą opinie, z racji właśnie kilkuletniej dyskusji ten wątek na forum stał się mało zjadliwy i dużo off topocikowy :) ja w swoich poszukiwaniach, a zastanawiać się zaczalem sporo przed covid, zatoczyłem pewnie już że 3 koła kończąc zawsze na mondeo, ale chciałem się jednak finalnie utwierdzić badz finalnie zmienić zdanie :)

kopson
21-09-2020, 13:15
Co ciekawe ludzie na forum paska piszą że 1.8 tsi jeździ podobnie jak 1.4 tsi. A Twoim zdaniem lepiej brać Mundka 1.5 eb czy poszukać paska 1.8 tsi? To co mi się podoba w mondeo to moze nawet nie sama moc tylko dostępność Nm od samego dolu. 1.6 był bardzo elastycznym silnikiem jak na swoja pojemność i moc. Mam nadzieję 1.5 ma podobnie, bo wstyd ale nie jechałem jeszcze. się zawiodłem

Osiągi 1.5EB w Mondeo są jednak trochę słabsze niż 1.4TSI 150KM w Pasku, podobnie elastyczność. Najwyraźniej przełozenia skrzyni w VW przekładają się na lepsze wyniki. A w silniku 1.8TSI ta różnica będzie jeszcze większa (180KM i 320 Nm).
Różnice między osiągami 1.4 TSI i 1.8TSI też są zauważalne.Wystarczy spojrzeć na dane techniczne.

piotrek305
21-09-2020, 13:53
ogólnie TSI to bardzo dynamiczne silniki, często z giftem od fabryki.

kopson
21-09-2020, 14:09
ja w swoich poszukiwaniach, a zastanawiać się zaczalem sporo przed covid, zatoczyłem pewnie już że 3 koła kończąc zawsze na mondeo, ale chciałem się jednak finalnie utwierdzić badz finalnie zmienić zdanie :)

I Passat i Mondeo to dobre samochody, i wybór któregokolwiek z nich nie będzie zły. Czasem o zakupie tego a nie tamtego auta decydują niuanse, np. większy bagażnik, wygodniejsze fotele, lepsze osiągi czy nawet sentyment do danej marki. A ponieważ chcesz wydać na zakup sporo gotówki, poleciłbym ci przejechać się każdym z nich i porównać odczucia.

kaan1
21-09-2020, 15:33
Przy aucie używanym zwróciłbym uwagę na dostęp do dobrego serwisu - chyba że planujesz korzystać z ASO. W praktyce auta nie będą się wiele różniły, a rzeczywiste korzyści pojawią się podczas serwisu regularnego i tego niezaplanowanego.

niko123
21-09-2020, 20:52
Jeśli ktoś szuka uzywanego auta na lata to taka mazda robi po 600 tys km, byl na otomoto Mozna kupic uzywanego passata i naprada dsh juz po 160 tys km.
Awarie silnikow czy automatow w mazdach nie wystapuja wcale, nawet te rozbistki z usa Janusze kupuja i bez awari.

Warmplace
22-09-2020, 09:34
Kaan1 korzystać planuje z aso. To co w fordzie mi się podoba to gwarancja czy rodzaj ubezpieczenia Ford 12 na główne podzespoły zawsze kupowałem lękka uzywke i serwisowałem w aso i byłem zadowolony. No może poza kosztami :)
Niko123 pełna zgoda i mazda kusi tylko boję się że będzie trochę ospała w porównaniu do turbo benzyny. Ale nie mailem okazji się przejechać :(

piotrek305
22-09-2020, 09:44
kupując mazdę dolicz na wstępnie dobrą konserwację podwozia i profili za mniej więcej 1500 zł plus coroczne oględziny i uzupełnienie ubytków konserwacji.. inaczej będzie rudo ;]

kocur
22-09-2020, 11:29
Ta ruda w nowych mazdach to taki sam news że "u nas biją murzynów" a 2.0 TSI spala litr oleju na 1000km.

Stereotypy nie mające potwierdzenia w realu.

Dodatkowo śmieszy mnie to że 99% tutaj kupuje auto na firmę i zanim zacznie rdzewieć czy wcinać olej to dawno już będzie po leasingu.

Warmplace
22-09-2020, 11:40
Kupię od razu w rudym kolorze:) ... A tak serio mniej się tego obawiam niż mula 2.0 w porównaniu z elastycznością eb. Auto mi pasuje dosłownie pod każdym względem i faktycznie wolnossace jest mniej awaryjne, ale jednak obawiam się tego, że będę nieszczęśliwy z powodu tej ospalosci. W końcu Mk4 1.6 eb bardzo mi się jego dość zwawy charakter podobał.

kopson
22-09-2020, 13:16
Dodatkowo śmieszy mnie to że 99% tutaj kupuje auto na firmę...
ciekawy wniosek. Ciekawe czym to powierdzasz....

niko123
22-09-2020, 14:21
od 2012 ropku mazda wprowadzila ocynk metoda natryskowa, wszystkie marki z korei maja to samo i one daja najwiecej gwarancji 5 i 7 lat.
auto swiat rozebral mazte po 100 tys km, sa takei testy, na czesci i napisalem ze bardzo dobrze zakonserwowane podwozie a w profilach nawet zbyt wiele wosku , mam dac linka ?

Gertenlanie mazdy sa te produkowane od 2012 roku , czyli prawie 9 lat i co ? zero rdzy, zobacz w komisie jak wyglada mazda 9 letnie z 2012 roku nawet pod spodem,
Jestem ciekaw ile to jeszcze bedzie sie za mazda ciaglo.
Wszystkie tsi poja olej, ford gowno word , itp.......

Warmplace
22-09-2020, 14:23
Ale to nie ciągnie się wsrod wszystkich chyba. Ja bym mazdę brał i nie martwił się o ruda. Tak jak pisałem nie stać mnie na 2.5 w wyznaczonym roczniku i przebiegu a 2.0 będzie muliło bez turbo. Oczywiście są tacy co lubią kręcić. Miałem kiedyś Type r Honde i też lubiłem. Teraz Kubie w miarę moc z dolu :)

kaan1
22-09-2020, 15:43
kupując mazdę dolicz na wstępnie dobrą konserwację podwozia i profili

A robienie konwserwacji w wiekowym aucie ma sens? Nie powinno być zakonserwowane od nowości, bo potem przykrywanie ewentualnych ognisk konserwacją chyba nie jest właściwe?

Bump: A tak serio mniej się tego obawiam niż mula 2.0

A nie możesz wybrac się do salonu na jazdę testową i sam ocenić czy Ci to odpowiada? Weź ze sobą jeszcze z 1-2 osoby - tak abyć miał jakąś imitację obciązenia auta.

Też wahałem się między tymi dwoma markami-opcjami (przy zakupie nowego) - po jeździe próbnej żona na tylnej kanapie powiedziała, że nie ma porównania w komforcie jazdy - na korzyść Mk5 (MY2016). MAzda aby poruszać się sprawnie musiała niestety być lekko deptana co od razu przekładało się na odgłosy + zawieszenie MK5 dużo delikatniej obchodzi się z pasażerem - szczególnie na naszych drogach

niko123
22-09-2020, 17:26
Niedawno pisałem w watku mondeo vs inne auta o mazda 6.
ktoś napisal że mazda strasznie glosna a ja pisalem ze pod wzgledem jakosci kabiny, wyciszenia i hamolcow mazda zrobila wiecej jak ogromny skok.
tak mazdy przed 2012 rokiem, byly mega glosne nawet te pierwsze modele 2012-2016 ale potem to co zorbila mazda to bylo cos.
Z najglosniejszego auta w klasie D zorbil sie najlepiej wyciszone auto w klasie D nie liczac mondeo. - mowa o rocznikach 2018-2020.
Jest masa testow jak mazda wygrywa przy 130 km w wychodzeniu np z passatem itp.

Daje zdjecia najnpowszego testu i to niemeickiego, nie wiem jak ci cyganie i oszusci pozwolili sobie ze mimo wygranej bmw tak slabo wypadla.

Mazda najlepiej hamuje 33,0m to super wynik do tego najmniej spala a silnik bardziej elastyczny od turbo bmw 60-100 i 100-120.
mazda to tylko 2,0 122 ps generalnie juz zastapij go silnik 2.0 155 ps ale nejlepsze wyciszenie.
Przy 130 km, mazda lepiej wyciszona od bmw.
Wszystkie modele od ostatnich 2 lat sa mega wyciszone i mega hamuja, tylko mazda 2 i mazda cx3 to jeszcze starsze konstrukcje ale cx3 nowa 3 i nowa 6 i cx5 to super.

W tym tescie inny model mazdy bo cx5 a zdjecia wyzej to test cx30 to mazda tak samo najlepiej wyciszona w calym zakresie i najmniej spala.

https://www.auto-swiat.pl/testy/porownania-samochodow/honda-cr-v-hyundai-tucson-mazda-cx-5-subaru-forester-czy-hybrydy-naprawde-pala-mniej/lpscc7v

Moge tu wkleic test mazdy cx5 z 2012 roku , byla najglosniejsza.- taki postep zrobila mazda w wielu aspektach, Pertyn ostatnio stwierdzil ze wiele firm jak mazda, PEUGEOT zrobily ogromyn postel w jakosci auta i wyciszenia a tanie auta premium so gorzej wykonane i wyciszone ale to ze maja status premium to moga to wykozystac i naciagac ludzi.

Np. Audi nowe A4 z silnikiem 190 ps ful opcja to 310 tys zl. - cena kosmos a w srodku jakosc slabsza od poprzednika a wyciszenie tez nie lepsze - to sie nazywa biznes !!! :)



Generalnie jak widze jak bmw wypadlo tragicznie w tym tescie to sie zastanawiam jak ono wygralo, chyba musialo bo inaczej byla by afera w De. ( w tym tescie bmw najslabiej hamuje, najwiuecej spala paliwa i tylko renaut jest glosniejsze przy 130 km/h , niemcy ocelini jakosc kabiny wysoko ale jak ktos sobie sprawdzi w salonie to sam plastik fantastik jak w nowej A3. dopiero bmw 5 ma dobra jakosc kakiny.
Te tanie bmw sa slabo wyciszone i jakosc tez slaba a Janusze kupuja bo to auto premium - TA :P


https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c36376211be7.jpg (https://naforum.zapodaj.net/c36376211be7.jpg.html)

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/8a6147c3ac12.jpg (https://naforum.zapodaj.net/8a6147c3ac12.jpg.html)


Tu podaje test inego modelu mazdy cx5 i tez najlepiej wyciszona w calem zakrecie i najmniej spala.

https://www.auto-swiat.pl/testy/porownania-samochodow/honda-cr-v-hyundai-tucson-mazda-cx-5-subaru-forester-czy-hybrydy-naprawde-pala-mniej/lpscc7v

Pertyn stwierdzil ze takei auta jak mazda czy PEUGEOT zrobily ogromny postep ostatnio a marki premium te taniej wczecz odwrotnie.
Nowa A3 190 ps ful opcja to 310 tys zl a wyciszenie jak i jakosc kabiny gorsza od poprzednika, to jest biznes i wykozystywanie nazwy marki by zwabic klijeta i sprzedac auto, mimo ze nie jest wart swojej ceny wcale.

rav 75
23-09-2020, 05:31
Mam taką mazdę 6 w rodzinie,rocznik 2018 czyli ostatni polift. Silnik 2,0 165 kucy. Na minus - ryzyko kradzieży, ceny na runku wtórnym, korozja w tym aucie nie występuje ale łatka została przypięta i będzie musiało dużo czasu upłynąć żeby obiegowe opinie zostały zmienione.
Fakt,silnik wolnossący na papierku zawsze będzie przegrywał z uturbionymi,zwłaszcza w kwestii elastyczności (bo przyspieszenie porównywalne a może nawet ciut lepsze) ale skrzynia 6 biegowa (manualna) robi robotę. Prędkości autostradowe nie są dla tego auta wyzwaniem zarówno w kwestii hałasu jak i spalania,warto dodać że spalanie niewiele większe od aut zasilanych silnikiem diesla czy to w mieście czy poza nim. Spalanie mocniejszego 192 konnego 2,0 nawet minimalnie niższe od słabszego przy czym silnik trochę elastyczniejszy.
Trwałość - silniki stosowane w 6-tce są praktycznie bezawaryjne,zawieszenia skutecznie tłumią wyboje, ceny podzespołów można bezproblemowo porównać do cen Mondeo zwłaszcza MK5. Utrata wartości minimalna,dla mnie trochę przerost formy nad treścią. W określonym budżecie autor tematu może kupi rocznik '17 a najszybciej '16.

niko123
23-09-2020, 06:47
rav 75 , dziwna polityka mazdy , podobnie jak w arteonie i najlepsze wyciszenie mazdy maja w wersji full options czyli od skay passion, inaczej nie ma klejonych szyb i jakis dodatkowych wyciszeń.
Pytanie czy w rodzinie masz taka wersje.
Wersje mazdy6 2 lift czyli od 2016 sa juz na tyle poprawione ze tylko moga wystapic problemy z skaldanymi elektrycznie lusterkami i to wszystko.
Co do utraty np nowych po 3 latach.
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/6bb246974fce.png (https://naforum.zapodaj.net/6bb246974fce.png.html)

Warmplace
23-09-2020, 07:36
No właśnie a mondka kupię w roczniku 2017 lub 2018 są takie z pl salonu co mają nawet w tej cenie przebiegi po 30k wiec znikome. Poprostu musiałbym się przejechać i zobaczyć jak ta elastyczność mi odpowiada. Wiele osób pisało że jak się przejechało Mazda to jednak charakterystyka wolnoobrotowa nie odpowiadała im tak jak wyciszenienie (pewnie to była wersja z nie klejonymi szybami itd). Poza tym auto ładne w środku (design) i ładne na zewnątrz :) ciekawe że nikt nie pociągnął temat insigni. Znaczy że nie jest to dobry wybór :)

foni
23-09-2020, 07:55
Ten temat dubluje wątek, do którego koledzy już nie raz odsyłali autora. Jak kolega szuka auta aby je KUPIĆ, to wątek powinien być w innej zakładce.
Robicie koledzy bałagan i na nowo zaczynacie akademickie dyskusje. Kolega Niko123 (z tego co widzę jeżdżący Focusem) ponownie z agitacją Mazdy wkracza na pole absurdów i próbuje sobie udowodnić, czy warto kupić nową Mazdę. To nie jest o tym wątek!
Nie róbmy bałaganu.

niko123
23-09-2020, 07:56
Nie chce negowac mazdowskich 2.0 ale miedzy 2.0 a 2,5 to wielka rożnica, jesli uzywane to tylko 2,5 w mazdzie 6.

Moja fabrycznie ma 212 ps i 270 nm wiec bunus z fabryki a 2.0 maja max 165ps i 220 nm

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/b48db1aefa58.jpg (https://naforum.zapodaj.net/b48db1aefa58.jpg.html)

Najlepsze w mazdach jest spalanie.
Generalnie po miescie jak i na tempomacie np rzy 140km/h mazda 2,5 212 ps w autoamcie pali mniej o lirt od poprzedniego focusa 1.6 115 ps 2009. w manualu.

rav 75
23-09-2020, 08:14
Mazda która jest opisywana przeze mnie jest po ostatnim lifcie, czyli dokładnie ta która jest obecnie sprzedawana. Przebieg ok.70 kkm.

Woytas
23-09-2020, 09:50
Fakt,silnik wolnossący na papierku zawsze będzie przegrywał z uturbionymi,zwłaszcza w kwestii elastyczności (bo przyspieszenie porównywalne a może nawet ciut lepsze)

zgrabnie ujęte :) .. i potem przy wyprzedzeniu aby nadążyć za 3cylindrowym litrem redukcja biegami w dół ile się da i magia niskiego spalania oddala się jak wspomniany kompakcik na 5 czy 6 biegu :)

Bump: Nie chce negowac mazdowskich 2.0 ale miedzy 2.0 a 2,5 to wielka rożnica, jesli uzywane to tylko 2,5 w mazdzie 6.



2 litrowa mazda 213 Nm przy 4000 obr
.. 1.0 EB ma 200 Nm w zakresie 1400-5400 obr

to już jest żart , a wyobraź sobie kogoś kto wsiądzie przez przypadek w taką mazdę z mk5 TDCI gdzie ma 400 nitów pod stopą .... bo mi jedyne co przychodzi do głowy to kotwica rzucona za tylny zderzak :)

Warmplace
23-09-2020, 11:04
No właśnie dlatego tak jak pisałem 2 litrową Mazde raczej odrzucam a 2.5 trochę poza zasięgiem cenowym jak bym chciał jednak mniejszy przebieg i rocznik.
A co myślicie o 2.0 dieslu mondeo 180 km. Jest też taki potencjalnie na allegro, z tym że ja raczej od miasta auto szukam..
*jeśli wątek należy przenieść to oczywiście prośba o zrobienie tego. Faktycznie jest wątek co ma ponad 600 stron ale ciężko mi wszystkie przeglądnąć :(

kocur
23-09-2020, 13:20
Przejechać się i tylko przejechać.

Miałem rok temu zastępczą Mazdę 6 kilka dni - 2.0 145KM. Jak wiadomo na co dzień 220 KM do dyspozycji i ... i bardzo fajnie mi się jeździło. :)

Tutaj każdy to Kubica co wyprzedza 5 TIRów pod rząd - owszem, mając 220 KM się nie zastawiam, mając 145KM jadę grzecznie jeden za drugim ale czy przez to cierpi moje ego? Dojadę do ciotki 15 min później, świat się zawali ...

Jeżdżąc tą Mazdą po Krakowie w korkach nie przekroczyłem ani razu 9 litrów gdzie moje pokazuje 13-14 a niutki czy konie w korkach ****o dają.


Co do wygłuszenia i rdzy to już było pisane wielokrotnie. Nowa 6-tka rdzewieje jak wszystkie inne auta na rynku. Co do wygłuszenia - miałem okazję tylko kawałek na obwodnicy jechać 140 Kmh - bardzo przyjemnie odczucia - praktycznie jak moje MK4, bez różnicy.

piotrek305
23-09-2020, 13:28
kocur to jeżeli mazdę 6 i jej wygłuszenie porównujesz do mk4 to szału nie ma.. bo akurat mk4 nie jest dobrze wyciszonym autem, wiem bo miałem 2008 i polifta 2014.. mk5jest o wiele cichszy i gdybyś powiedział, że 6 jest jak mk5 to wtedy jest ok :)

niko123
23-09-2020, 17:16
Ja czekam na to.
W 2022 roku mazda wprowadza nowe silniki, ale nie wiadomo jakie beda w eurobpe dostepne.
Mazda nie ma zamairu robic wcale 1.0 3 cylindry.

SkyActiv-G 2.5 48V M Hybrid with 190 PS and 270 Nm
- SkyActiv-D 2.2 with 190 PS and 450 Nm
- SkyActiv-G 2.5T with 230 PS and 420 Nm
- SkyActiv-D 3.3 with 285 PS and 600 Nm
- SkyActiv-X 3.0 48V M Hybrid with 285 PS and 340 Nm

rav 75
23-09-2020, 17:19
zgrabnie ujęte :) .. i potem przy wyprzedzeniu aby nadążyć za 3cylindrowym litrem redukcja biegami w dół ile się da i magia niskiego spalania oddala się jak wspomniany kompakcik na 5 czy 6 biegu :)

Nie gniewaj się ale muszę napisać:
A później jedziesz w Alpy włoskie, jakąś przełęczą, i w tym oddalającym się 3 cylindrowym kompakciku zaczyna brakować mocy,momentu,pod prawą nogą wygnieciona płyta podłogowa,spalanie dwucyfrowe ,i... nic. Znam to uczucie, uwierz mi bezcenne,ta niemoc. Nie jedzie.
Doświadczenie w opisywanym przeze mnie samochodzie mówi że przy prędkościach autostradowych,"na niemieckiej autostradzie",przy 160 +vat;) w 11 się mieści co na tej wielkości auto nie jest tragedią.
I nie porównujmy 2.0 tdci z wolnossącą benzyną bo wiadome że diesel nie będzie miał sobie równych w kwestii elastyczności.

Woytas
23-09-2020, 20:51
Ja czekam na to.
W 2022 roku mazda wprowadza nowe silniki, ale nie wiadomo jakie beda w eurobpe dostepne.
Mazda nie ma zamairu robic wcale 1.0 3 cylindry.

SkyActiv-G 2.5 48V M Hybrid with 190 PS and 270 Nm
- SkyActiv-D 2.2 with 190 PS and 450 Nm
- SkyActiv-G 2.5T with 230 PS and 420 Nm
- SkyActiv-D 3.3 with 285 PS and 600 Nm
- SkyActiv-X 3.0 48V M Hybrid with 285 PS and 340 Nm

to zejdź na ziemie ford też miał w swojej ofercie 2.7 EB 325 KM i 515 Nm ... który nigdy nie dotarł do europy w postaci mondeo

niko123
24-09-2020, 07:31
Wczoraj wyczytałem że w europie nowy stinger po lifcie to bedzie tylko 3.3 v6 a 4 cylindrowce 2.0 wypadaja z cennika.

kaan1
24-09-2020, 08:42
zgrabnie ujęte :) .. i potem przy wyprzedzeniu aby nadążyć za 3cylindrowym litrem redukcja biegami w dół ile się da i magia niskiego spalania oddala się jak wspomniany kompakcik na 5 czy 6 biegu :)


Miałem 2 tygodnie temu taki przypadek na drodze. Na drodze pozamiejskiej jechałem za maruderem 80 km/h - ciągła linia. Na "plecach" ciągle siedziała mi "nerwowa" Mazda CX5. Przy najbliższej sposobności, gdy rozpoczynał się dodatkowy pas (nie był długi - około 400 m pod górkę) - zjechałem na lewo i zacząłem rozpędzać się przyspieszając na 5tce. Oczywiście CX5 trzymałą się na zderzaku i nerwowo mrugała światłami. Jak tylko wyprzedziłem marudera, zjechałem na prawy, zmieniłem z piątki na szóstkę (miałem już jakieś 110-120 km/h)i rozpędzałem się spokojnie dalej. Pan z CX5 oczywiście kontynuował "na siłę" wyprzedzanie powoli zrównując się ze mną, ale było widać, że zaczyna brakować mu miejsca i nie zdąży. Na samej górze gdy kończył się pas, był 3/4 auta przede mną i wtedy zjechał na mój pas w ostatniej chwili spychając mnie na pobocze (musiałem trochę przyhamować) i uciekając przed autami z przeciwka (mieliśmy około 130-140 km/h na zegarach 8)). Z tyłu miał oznaczenie 2.5 litra (więc był to automat) Miał jednak pecha, gdyż za chwilkę były światła i zatrzymał się na czerwonym a ja zanim. Podszedłem spokojnie, opuścił szybę (30ści parę lat) i szczerzy zęby w minie zwycięzcy - obok blada młoda żona, z tyłu dwójka dzieci w fotelikach. Zadałem mu spokojnie pytanie czy nie przesadza, jeżdżąc w ten sposób (chyba był zaskoczony bo myślał, że będę się pienił). A on na to, że to moja wina bo po wyprzedzeniu marudera, powinienem był zwolnić i dać się wyprzedzić ... Grzecznie mu odpowiadziałem, że jak chce się wyprzedzać i ścigać to trzeba mieć czym, bo ratowanie się spychaniem drugiego do rowu dobrego wrażenia nie robi. Życzyłem mu dalszej bezpiecznej jazdy i aby zawsze w przyszłości na drodze trafiał na takich co potrafią ustąpić lub uskoczyć. I takie wrażenie pozostawił na mnie silnik Mazdy 2.5 litra 190 KM w połączeniu ze skrzynią automatyczną i ambicjami większości fanów tej marki. W rzeczywistej sytuacji drogowej ten silnik, nawet wspomagany redukcją skrzyni automatycznej nie oferował więcej niż 180 KM diesla na 6tym biegu w aucie ważącym 200 kg więcej.

miro12
24-09-2020, 09:47
Miałem 2 tygodnie temu taki przypadek na drodze. Na drodze pozamiejskiej jechałem za maruderem 80 km/h - ciągła linia. Na "plecach" ciągle siedziała mi "nerwowa" Mazda CX5. Przy najbliższej sposobności, gdy rozpoczynał się dodatkowy pas (nie był długi - około 400 m pod górkę) - zjechałem na lewo i zacząłem rozpędzać się przyspieszając na 5tce. Oczywiście CX5 trzymałą się na zderzaku i nerwowo mrugała światłami. Jak tylko wyprzedziłem marudera, zjechałem na prawy, zmieniłem z piątki na szóstkę (miałem już jakieś 110-120 km/h)i rozpędzałem się spokojnie dalej. Pan z CX5 oczywiście kontynuował "na siłę" wyprzedzanie powoli zrównując się ze mną, ale było widać, że zaczyna brakować mu miejsca i nie zdąży. Na samej górze gdy kończył się pas, był 3/4 auta przede mną i wtedy zjechał na mój pas w ostatniej chwili spychając mnie na pobocze (musiałem trochę przyhamować) i uciekając przed autami z przeciwka (mieliśmy około 130-140 km/h na zegarach 8)). Z tyłu miał oznaczenie 2.5 litra (więc był to automat) Miał jednak pecha, gdyż za chwilkę były światła i zatrzymał się na czerwonym a ja zanim. Podszedłem spokojnie, opuścił szybę (30ści parę lat) i szczerzy zęby w minie zwycięzcy - obok blada młoda żona, z tyłu dwójka dzieci w fotelikach. Zadałem mu spokojnie pytanie czy nie przesadza, jeżdżąc w ten sposób (chyba był zaskoczony bo myślał, że będę się pienił). A on na to, że to moja wina bo po wyprzedzeniu marudera, powinienem był zwolnić i dać się wyprzedzić ... Grzecznie mu odpowiadziałem, że jak chce się wyprzedzać i ścigać to trzeba mieć czym, bo ratowanie się spychaniem drugiego do rowu dobrego wrażenia nie robi. Życzyłem mu dalszej bezpiecznej jazdy i aby zawsze w przyszłości na drodze trafiał na takich co potrafią ustąpić lub uskoczyć. I takie wrażenie pozostawił na mnie silnik Mazdy 2.5 litra 190 KM w połączeniu ze skrzynią automatyczną i ambicjami większości fanów tej marki. W rzeczywistej sytuacji drogowej ten silnik, nawet wspomagany redukcją skrzyni automatycznej nie oferował więcej niż 180 KM diesla na 6tym biegu w aucie ważącym 200 kg więcej.

Odskakując od tematu jak widać debili nie brakuję, którzy za wszelką cenę chcą być pierwsi.

piotrek305
24-09-2020, 09:48
powiem tak.. nie kombinuj i bierz świetne mk5 :)

siebek
24-09-2020, 16:37
Mazda ma ciekawe samochody ale dostępne silniki je niestety dyskwalifikują. Do jazdy po mieście taki silnik jest OK, ale dla osób jeżdżących sporo poza miastem przesiadka z turbo benzyny do czterocylindrowego wolnossaka niestety boli ;) Zasłanianie się bezawaryjnością silników wolnossących jest też trochę na siłę, bo kto kupuje samochód żeby zrobić nim 300 - 400kkm?

niko123
25-09-2020, 06:35
no tak jak sie ma volvo 390 ps to potem taki mazdowski 2,5 200 ps to nie jedzie.
A jak ktos sie przesiadzie z mondeo ecobust 1.5 160 ps to jest roznica.
Mondeo 160 ps 12 sec do 100. tyle co mazda 6 145 ps - waga mondeo zabija osiagi i spalanie, do tego ford ma chyba najwolniejsze autoamty na rynku.
Mazda po wcisnieciu kick dows robi redukcje momentalie nie to co dsg czy w mondeo zawachanie.
Przy automacie skrzynia sama robi redukcje i auto przyspiesza, przy manualu to fakt ale przy automacie , wciskasz gaz i taka mazda 2.0 145 odjezdza mondeo ecobust 160 ps

spalanie
mazda 2,5 194 ps spala srednio na podstaswie opini ludzi mniej od mondeo 1.5 150 ps a mazda 2,5 z pod swaitel wygrywa z mondeo 2.0 240 ps.

mazda 2,5 194 ps 260 nm srednio 0,3l m,mniej od mondeo 1.5 160 ps 240 nm.

https://www.autocentrum.pl/spalanie/ford/mondeo/v/

https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/6/iii/

Woytas
25-09-2020, 17:21
Kolego porzuć tą krucjatę przekonywania wszystkich do silników wolnossących bo świat powoli o nich zapomina pomiajają , że to NIE JEDZIE , wrzutki typu 0-100 są poprostu idiotyczne , dla kierowcy poruszającego się w normalnych warunkach istotna jest elastyczność czyli dużo Nm w maksymalnie szerokim zakresie , od jak najniższych obrotów, czego popularne wolno wozy 1.6 - 2 l nie mają .. to tak trudno zrozumieć czy dalej będziesz zawracał Wisłę :)

kaan1
25-09-2020, 17:51
Kwrzutki typu 0-100 są poprostu idiotyczne ,

Rzecz w tym że 0-100 km/h też wypada blado. 9.7 sek (2.0L) przy 165 KM w stosunkowo lekkim aucie to dużo. Podobnie dla 2.5L - Ponad 8.5 sek przy 195 KM i lekkim aucie to słaby wynik, nawet porównując 180 KM diesla w dużo cięższym Mondeo. To potem się przekłada na słabą elastyczność gdyż brakuje momentu obrotowego i nawet redukcja skrzyni automatycznej nie bardzo pomaga. W nowszych wersjach silnika Skyactive X jedzie podobno jeszcze słabiej

rav 75
25-09-2020, 19:37
To wydaje się jasna sprawa. Mondeo będzie właściwym wyborem.

Warmplace
26-09-2020, 13:24
No wczoraj oglądałem mondeo tylko pan w serwisie mnie zirytował tak że czułem się jak w ukrytej kamerze przez moment. Ktoś tu napisał że mondeo ma 12 sek do setki? Chyba jednak mniej generalnie auto fajne i chyba to będzie wlasnie wybór. Jeszcze patrzylem na talisman ale ponoć automat w benzynie tylko i jest słaby a diesla nie chce :)

Matych
27-09-2020, 20:03
Jeszcze patrzylem na talisman ale ponoć automat w benzynie tylko i jest słaby
To ciekawe 225 kucy to jest słabe? -żadne Mondeo obecnie w sprzedaży nie jest w stanie marzyć o takich osiągach.Może nam kolega to wytłumaczyć?

piotrek305
27-09-2020, 20:15
no ten 1.8 225KM kozak auto ;)

Warmplace
28-09-2020, 06:29
Hej. Skrót myślowy. Automat jest słaby ponoć i awaryjny :)

Warmplace
01-10-2020, 20:54
I w poniedziałek odbieram 1.5 eb także dziękuję za pomoc w wyborze. :)

piotrek305
01-10-2020, 21:54
i pięknie :) auto ze stocku ? duże rabaty teraz dają ?

Warmplace
02-10-2020, 11:45
Auto używane z 2018z przebiegiem 27k :) także nie ze stocku:)

Remekw
07-10-2020, 10:56
Auto używane z 2018z przebiegiem 27k :) także nie ze stocku:)

Możesz podzielić się wrażeniami z jazdy z tym silnikiem 1.5 EB 165 KM? Automat czy benzyna?

niko123
07-10-2020, 19:23
Rzecz w tym że 0-100 km/h też wypada blado. 9.7 sek (2.0L) przy 165 KM w stosunkowo lekkim aucie to dużo. Podobnie dla 2.5L - Ponad 8.5 sek przy 195 KM i lekkim aucie to słaby wynik, nawet porównując 180 KM diesla w dużo cięższym Mondeo. To potem się przekłada na słabą elastyczność gdyż brakuje momentu obrotowego i nawet redukcja skrzyni automatycznej nie bardzo pomaga. W nowszych wersjach silnika Skyactive X jedzie podobno jeszcze słabiej


7,3

https://www.youtube.com/watch?v=FJMGxuQKlqk

Warmplace
20-10-2020, 14:40
Możesz podzielić się wrażeniami z jazdy z tym silnikiem 1.5 EB 165 KM? Automat czy benzyna?
Manuał. Generalnie mam wrażenie że gorzej idzie od 1.6 eb ale narazie testowałem tylko po mieście :( ogólnie wrażenia dobre. To co mi się jeszcze wydaje to czasem lekko szarpnie na luzie tzn naprawdę czuje to tylko gdy dotykam kolanem środkowej konsoli. Na tyle mało że wskazówka się nie rusza nawet. Też tak macie? Generalnie fajne auto :) nie demon prędkości ale daje rade :)

kaan1
20-10-2020, 18:07
7,3

https://www.youtube.com/watch?v=FJMGxuQKlqk

Akurat tak to już było w 2014. Zobacz sobie jak jest teraz po zmianie norm emisji (grubo ponad 8 sek)

https://www.youtube.com/watch?v=eGeWva1jh9E

Wyraźnie widać, że teraz zmiana z 2 na 3 następuje już przed 90 km/h i 100 km/h uzyskuje się już na trójce. A to co było kiedyś (test Autocentrum) to auto dochodziło do 100 km/h praktycznie na dwójce.

Zresztą to samo jest ze 2.0 160 KM. Ten sam efekt co i u Forda 1.5 EB - efekt nowych norm

niko123
23-10-2020, 13:20
To prawda co tu pisza ?

https://autokult.pl/39090,ford-mondeo-tylko-z-dieslem-i-hybryda-wersje-benzynowe-znikaja-z-oferty

kaan1
23-10-2020, 16:01
To prawda co tu pisza ?

https://autokult.pl/39090,ford-mondeo-tylko-z-dieslem-i-hybryda-wersje-benzynowe-znikaja-z-oferty

100% prawda

zawsze zostaje diesel stanowiący jedną z najlepszych opcji dla dużego auta klasy średniej.

niko123
24-10-2020, 11:53
Niedawmo ford wprowadzil ecobosa 2.0 180 czy 190 ps i juz go wywala ? dlaczego
Normy spalin spelniam z gpefem wiec w czym problem ?
Wiele ludzi nie chce klekota i dlatego kupi inne auto z bezyniakiem a nie diezlem, jak ktos robi male przebiegi to nieopalcalny pali wiele jak jest zimny , klekocze i jest drogi w zakupie.
Ford juz powoli zamyka mondeo z sprzedazy a to sa pierwsze kroki bo prawie wszytkie firmy juz odwracaja sie od diezli w ofertach i hybrydy lub bezyniaki.

Robert 68
24-10-2020, 13:17
wiec w czym problem ?

W emisji CO2.

niko123
24-10-2020, 14:54
Silnik w mustangu 5.0 v8 ma sie dobrze z co2 a ecobust 1.5 nie ?
nie ogarniam.

Robert 68
24-10-2020, 15:46
mustangu 5.0 v8

A ile sprzedaje się tego typu samochodów w Polsce (o Europie nie wspomnę} a ile Mondeo 1.5?

foni
24-10-2020, 21:03
Niedawmo ford wprowadzil ecobosa 2.0 180 czy 190 ps i juz go wywala ? dlaczego
Normy spalin spelniam z gpefem wiec w czym problem ?
(.....)
prawie wszytkie firmy juz odwracaja sie od diezli w ofertach i hybrydy lub bezyniaki.

Jak chcesz pisać o motoryzacji, w tym szczególnie dotyczącej marki Ford, to wypadałoby być dobrze przygotowanym merytorycznie, bo podstawowe błędy w stawianych tezach bardziej śmieszą niż zachęcają do dyskusji.

kaan1
25-10-2020, 08:00
Silnik w mustangu 5.0 v8 ma sie dobrze z co2 a ecobust 1.5 nie ?
nie ogarniam.

Limity CO2 są na producenta. Jak robi dużo małych aut z małymi emisjami to może sobie pozwolić na Mustanga V8. Liczy się średnio na auto marki - Ford (lub grupy np. VW). Zresztą wciąż można robić auta wysokoemisyjne - wtedy producent płaci karę za każdy gram CO2 wyemitowanego ponad normę (coś jak opłata za korzyst ze środowiska - patrz kopalnie węgla). W praktyce producent wrzuci to do ceny. Oczywiście taki Ford, VW nie może sobie na to pozwolić aby pozostać konkurencyjny działając w sektorze aut masowych. Ale jeśli ktos robi tylko modele drogie i niszowe to mało się tym przejmuje.

Przykład. Od 2021 limit jest 95 g/km. Za pierwszy gram ponada 95 g/km producent zapłaci karę 5€, za drugi 15€, za trzeci 25€, za każdy kolejny 95€! Każdy, pojedynczy 2.0 benzyniak turbo, mając emisję CO2 ~168 g kosztowałby producenta extra:

5€+10€+25€+(168-68 )*95€ = 9540€ - tyle musiałoby podrożeć Mondeo aby producent odzyskał kasę

W praktyce producent może sobie na to pozwolić dla sprzedaży modelu niszowego (Mustang) majać dużo aut niskoemisyjnych. W ten sposób uda się sprowadzić średnią całej floty odpowiednio nisko. I "rozwodnić" kary CO2 na dużą grupę aut. Inną sprawą jest, że producencji juz od jakiegoś czasu podnosili ceny aut przygotowując nas na pokrycie tych kar.

Woytas
25-10-2020, 11:06
bo prawie wszytkie firmy juz odwracaja sie od diezli w ofertach i hybrydy lub bezyniaki.

... naoglądałeś się reklam toyoty na onecie ? :)

spójrz na klasę średnią i wyższą większość aut idzie na rynek w dieslu

niko123
30-10-2020, 11:47
Nie zmienia to faktu, że w ujęciu ogólnoeuropejskim udział diesli spada bardzo szybko.
W 2011 r. samochody z silnikami wysokoprężnymi stanowiły 55 proc. całkowitej sprzedaży. Czyli diesla wybierał co drugi Europejczyk. W 2019 r. już tylko (albo wciąż aż) co trzeci, bo według danych LMC Automotive udział rynkowy aut z silnikami wysokoprężnymi spadł do poziomu 32 proc.

Volvo juz nie ma diezli a toyota tez oficjalnie od 2022 nie sprzedaje diezlio.
Mazda od 2022 roku a wiele innych marek tak samo.

Woytas
30-10-2020, 19:33
Volvo juz nie ma diezli .

...chłopie zejdź na ziemie każde volvo od v60 kupisz w dieslu

Mazda , toyota .. oni tych silników zwyczajnie nie potrafili produkować i pod kołderką eco wycieli produkcje

kaan1
02-11-2020, 07:55
...chłopie zejdź na ziemie każde volvo od v60 kupisz w dieslu

Mazda , toyota .. oni tych silników zwyczajnie nie potrafili produkować i pod kołderką eco wycieli produkcje

Ot to to. Zainwestowali kupę kasy w napędy hybrydowe zamiast w diesla. Potem "ciężko" pracowali aby "ubić" diesla. Pomógł im VW. który wpadł na pomysł, że przekona amerykanów do tej formy ekonomicznej napędu, w sytuacji kiedy benzyna u nich była tańsza niż mleko.

Remekw
31-12-2020, 14:14
Manuał. Generalnie mam wrażenie że gorzej idzie od 1.6 eb ale narazie testowałem tylko po mieście :( ogólnie wrażenia dobre. To co mi się jeszcze wydaje to czasem lekko szarpnie na luzie tzn naprawdę czuje to tylko gdy dotykam kolanem środkowej konsoli. Na tyle mało że wskazówka się nie rusza nawet. Też tak macie? Generalnie fajne auto :) nie demon prędkości ale daje rade :)

Cześć,

i jak twoje wrażenia po dłuższym okresie? Chodzi mi o silnik / przyspieszenie (zwłaszcza porównanie do 1.6 EB, który ja mam w MK4), komfort itp. Coś Ci się podoba, coś jest sknocone?

Pozdrawiam i życzę zdrowia w Nowym Roku