Zobacz pełną wersję : [Edge 2015- ] gdzie są czujniki poziomowania HCM


kolopeter
22-09-2020, 08:47
Troszke namieszalem w ustawieniach lamp i sie mi przestawily na dolną pozycje.
Chcialem zasymulowac prace czujnikow poziomowania swiatel i kurcze nie moge ich znalezc ! Leze pod autem , szukam i kicha , ani z przodu ani z tylu nie ma czujnikow przymocowanych do wahaczy.
w aucie są ledy ori usa, jest ori HCM i to wszystko. Ma ktos pomysl jak mogą byc sterowane lampy, albo gdzie sa jakies czujniki od obciazenia auta . Silniczki do podnoszenia lamp są. jestem w kropce....

no dobra , czujnikow nie ma. ani na przodzie ani na tyle. co prawda kable z hcma wychodza ,ale pewnie ostatni kawalek nie jest zamontowany , bo w koncu nie ma czujnikow. i teraz pytanie jak wymusic zmiane ustawien swiatel ? jakis pomysl ?

SRS
22-09-2020, 11:48
czujniki znajdują się z tyłu wahacza przedniego , oraz z tyłu - USA

Edge43
22-09-2020, 12:25
T
w aucie są ledy ori usa,

W wersji USA nie ma samopoziomowania... tak przynajmniej mi się wydaje.

W wersji Europejskiej FD LED ma 2 czujniki, są na wachaczach (jeden na przodzie i jeden na tyle), trudno ich nie zauważyć. Dotyczy to wersji FD LED. Wersja halogen nie ma czujników, kręci się pokrętłem z kabiny.

Dosyć popularne są przekłądki lamp z halogen na LED ... i jeśli przełoży się same lampy... to potem mogą być problemy podobne do tego co piszesz.

kolopeter
22-09-2020, 13:26
W Europie są, ja mam USA . Sprawdzone i potwierdzone że auto wyszło bez czujników. Teraz pytanie jak to zrobić , aby lampy wróciły na swoje mi3jsce. Dziwi mnie to , że auto ma ledy i nie ma zadnej mozlowosci ustawiemia lampy czy to przez czujniki , czy przez pokretlo.
Potrzebuje spisany konfig z hcm - UCDS najlepiej . Ale pełny hcm , nie z serwerów forda. Heeelp, please

Edit:
mam pomysl , aby dolozyc poziomowanie do auta. podziele sie tym, co juz wiem.
Hcm jest tam gdzie powinien byc i wychodza z niego kable do czujnikow poziomowania ,czyli 17,3 i 8 przod i na tyl 5,15,20. czyli okablowanie w jakiejs czesci jest ( tylko gdzie znalezc wtyczki - mozliwe , ze przy lewym nadkolu z tylu, a z przodu ?)
mam wrazenie , ze amerykanie robia podobny trik z lampami , co magicy z forum. czyli lampa jest na jednym poziomie i nie jest ruszana przez hcma w gore i dol . Jest jeden parametr w hcm , ktory wymusza pozycje lampy. w ameryce ustawiony jest na 0 , czyli jak lampa byla fizycznie ustawiona z jakas pozycją , to parametr 0 nie porusza lampą. Jesli zmienie ten parametr na wartosc np 125 , to po odpaleniu lampa zejdzie do zera a pozniej pojdzie na 125.
jesli parametr jest 0 , to lampa nie bedzie jezdzic, bo nie musi szukac ustawionej wartosci . musze to jeszcze raz przetestowac.
Moim "bledem" bylo to , ze wgralem ustawienia dla europy, ktora ma czujniki. lampa poszla na dol, pojechala sobie na wartosc 111 i tak zostala, bo czujnikow nie ma . mysle , ze jakby byly to lampa odrazu by wypoziomowala sie jak powinna.
dlatego potrzebuje troszke danych , bo po kablu to ciezko pojsc w tym aucie. zatem gdzie szukac wtyczek??? jak jest w originale eu ?

jak bedzie trzeba to pociagne cale kable od hcma, bo to pikuś, ale ...moze nie trzeba ...

edyta 2 :
zastanawia mnie , czy ten pomysl sprawdzilby sie z ledami
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3280110&postcount=89
pewnie nie, bo kolega bez hcma i lin

rysiula
22-09-2020, 20:17
Podłączyć lampy pod auto z samopozimowaniem, wypoziomować i podpiąć z powrotem do siebie.

A czujniki poziomowania są chyba na sankach a nie na wahaczach.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

kolopeter
22-09-2020, 20:44
Lampy opanowalem. Bez podłączenia do innego auta. Mały trick i podniosły się. Ale to auto z hcm, a ty mówisz o aucie bez.
Pytania wyżej aktualne, fajnie jakby jednak było w tym aucie jakieś Poziomowanie....

kolopeter
26-09-2020, 23:50
https://drive.google.com/file/d/1ZGq5FFx0cR-XyJlNXGQtVjzHqYFz7HmF/view
Schematy jakby ktoś potrzebował ...

artur1970
27-09-2020, 10:26
A czujniki poziomowania są chyba na sankach a nie na wahaczach.



https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=115398&d=1601198770

Faktycznie, to chyba pozostałość po czujniku.

kolopeter
02-10-2020, 21:10
Więc ....dzięki pomocy kolegi Wojt1975 udało mi się zamontować tylny czujnik. Co ciekawe w moim modelu pod podwoziem w pobliżu wydechu i tylnego zawieszenia jest sobie wtyczka z wyprowadzonymi kablami od hcma. Wiązka od mk5 była wystarczającej długości i w sumie nawet pasowała swoimi punktami montażowymi . Jedynie piny trzeba przełożyć do zaślepki instalacji , bo mk5 na wtyczkę 12 pinowa, a edge 16. Pikuś . Łatwe to było .
Pozostało mi znalezc wiązkę z przodu . Mam wielką nadzieję , że jest... Gdzieś pod akumulatorem , jak nie ...to dociagne kabelki . Tu już jest blisko i prawie nic nie trzeba rozbierac

GamonKra
02-10-2020, 22:08
Jak Ci się uda... możesz zrobić jakiś opis co dokładnie kupiłeś i gdzie ?

Czujnik na tył taki: https://allegro.pl/oferta/czujnik-poziomowania-lamp-tyl-edge-s-max-mk2-9541613372?utm_medium=app_share&utm_source=facebook ???

Wiązke na allegro znalazłeś czy Aso ?
Jakieś fotki jak to zamontować?

Chętnie też bym to zrobił u siebie.

kolopeter
02-10-2020, 23:52
-z tej aukcji kupilem czujnik z mocowaniami. 90 zl
-wiązka tyl od mk5. jakies 120 zl
-wiązka przód od smaxa 2015 w aso (100 zl) , tylna nie jest dostępna w eu.
numery wziąłem z forum z tematu> smax dokładanie fdl .
-czujnik przód z mocowaniami od smaxa mk2, tez allegro .ten chyba 150 zl .
montaż tylu poszedł w miarę szybko.
Na przegladzie przynajmniej nikt sie nie zapyta gdzie jest poziomowanie.. czujnik jest ...
bez przedniego czujnika system raczej nie ruszy , chyba ze sprobuje dolozyc rezystor :)
trzeba pewnie jeszcze przeprogramowac HCMa, ale to tez pikus. zabawy softem mam opanowane.

kolopeter
03-10-2020, 20:15
Mały problem . Lekko się zablokowałem . Nic kompletnie się nie zgadza że schematami jakie mam .
Europa 2019 mówi , że kabel idzie z hcm do wtyczki obok hcm na pozycji 38, 39 i 56 zdaje się. Niestety kable wychodza z hcm jak powinny , ale nie wiem gdzie się kończą. A dostępu do amerykańskiej wersji schematów nie mam . Może ktoś ma zdjecie przestrzeni za akumulatorem , bo tam chyba może być wtyczka do ostatniego kawałka kabla absu . Z absem powinien być kabel od hcm . A może ktoś ma schemat z wersji poliftowej instalacje wychodaca z hcma.

Edyta :
Instalacja i czujniki założone. Z jakiegoś powodu amerykance zmienili rozkład pinów i budowę instacji .
Z przodu już nie ma wtyczki dla ostatniej wiązki . Kable trzeba ciągnąć do złącza c238 . I tu niespodzianka , która mnie zblokowała . Podłączenie jest na pinach 19, 20, 21. Kolory zgadzają się itp itd.
Więc mam czujniki podłączone , instalacji podłączoną. po wgraniu konfiguracji eu nie mam już błędów z czujników , ale niestety moduł potrzebuje kalibracji której do tej pory nie miał przeprowadzonej. No szkoda , miałem nadzieję , że coś tam będzie odrazy ruszać , a tak lampy odrazy jadą na pozycję usterki.

kolopeter
05-10-2020, 11:18
Niestety poległem.. z eu konfigiem przestaje kręcić światłami i daje błąd z sccm o błędnej konfiguracji.
Lekko mnie zmęczył ten temat .
Trochę mocno poprzestawialem parametry, ale nie osiągnąłem tego , żeby lampy pojechały na jakąś inną wysokość niż zaprogramowana usterki mimo braku błędów .
Trochę namieszane jest też w ucdsie . Hcm ma krótki konfig z pierwszym softem i dłuższy z softem stosowanym w 2020 i autach europejskich . Nie wspomnę o tych skrótach , które tam zastosowali w opisach funkcji ....

GamonKra
05-10-2020, 13:54
Może jak zmieniasz config na EU to HCM w Europie ma wyjścia na innych pinach I nie dogaduje się z lampa ???

Generalnie jak ktoś zmienia lampy na EU to czytałem że zazwyczaj trzeba piny przekładać... więc może to to ???

Zgaduje oczywiście tylko... pytanie kolejne czy te lampy są "glupie" i tylko odbierają sygnały... czy może zwracają też coś do HCM'a i on to wykrywa...
Wtedy chyba zostaje tylko zmiana lamp...

Najlepiej pewnie by było zostawić config USA... tylko przestawić jakaś flagę że jest poziomowania... Ale chyba w żadnej wersji USA tego nie było... więc może się nie dac...

kolopeter
05-10-2020, 14:23
Jest zbyt dużo kombinacji . Sccm od 2019 mamy przynajmniej 3 różne serie. W USA na szybko znalazłem 2 , w eu jest jeszcze inna. Hcm . Tu Soft się pokrywa w 2020 w eu i USA ale jest wiele ustawień i mam wrażenie , że jest bałagan w ucdsie . Update starego softu do nowego powoduje rozjechanie się konfiga . Ale lampy jakoś tam nadal działają.
Jeśli jest hcm z eu softem , konfig także eu , to lampy powinny się poziomowac, ale wtedy sccm krzyczy , że niekompatybilny konfig jest. Objawem jest też że lampy tracą zdolność skręcania.
Z eu softem i konfigiem nie mam błędów od kalibracji i czujników , ale lampy świeca w dół .
I bądź tu mądry . Trzeba siedzieć w aucie i kombinować .....

kolopeter
06-10-2020, 10:16
Sukces.
Z braku laku musiałem użyć kalibracji czujnika z auta europejskiego 2020. Tu podziękowania dla tedi_k za udostępnienie pełnej konfiguracji auta.
A że miałem pewne podejrzenia co do uszkodzenia konfigu więc zrobiłem mix:
Kalibracja lampy z europy 2020, soft hcma najnowszy , konfiguracjac etis modułu hcm usa 2020 i modyfikacja 3 punktów , może 4. Dodatkowo przestawić trzeba sccm z ahbc na gfhb.
Odpiąłem czujnik i ładnie obniża lampy , także ostre przyspieszenie powoduje że lampy odrazu reagują..
Zastanawia mnie tylko jedno ustawienie , dzięki któremu podnoszę lampy na odpowiednią dla mnie wysokość. Jest on prawie 2 razy większy niż standardowe ustawienie w każdym konfigu jaki znalazłem.
Jakkolwiek lampy jak się budzą to jadą od dołu do góry i na boki. Pewnie można to zrobić inaczej , no ale cóż. .. u mnie działa:)

Edyta Jednak nie do końca jak powinno . Zbyt agresywne , oślepiam przy hamowaniu
-jednak ucds czyta stare konfigi poprawnie,czyli 2019, wiec zabawa od poczatku ...

kolopeter
13-10-2020, 18:55
Żeby nie było , że temat nie jest skończony .
Znalazłem auto że stycznia 2019 eu z lampami skrętnymi z samopoziomowaniem.
Konfig prawie identyczny. Zmieniłem w nim parametr od skręcania na boki , który w eu był ustawiony na 0. Zmieniłem offset lampy na taki , który mi odpowiadał wysokością święcenia i przywrocilem ustawienia sccm . Brak jakichkolwiek błędów , lampy skręcają na zakrętach , poziomowanie działa.
Można się pobawić także sensor offset w Lear.. . Ale tylko ucdsem jest dostęp do tego parametru i zmienić ten parametr na jakiś mniejszy . Znalazlem dwa 000000031 lub 00000005 w dwóch konfigach Jeśli parametr jest 80000000 to w błędach będzie info , że czujniki nie są skalibrowane.
Pisze może w zawiły sposób , ale jak ktoś odpali ucdsa, to zrozumie.
Co do konfigow . Ucds wyświetla dobrze tylko konfigu z softu -ag. soft wyższy , czyli ah i aj się rozjeżdża w okienkach ucdsa. Więc jeśli chcecie się bawić , to trzeba zjechać softem do najniższej wersji , aby widzieć i wiedziec co się przestawia . Konfigi z ah i aj , mimo złego wyświetlania w ucdsie , są dobrze zapisywane do pliku i modułu . Konfiga z ag nie nagramy na ah aj , odwrotnie tak samo. Może kiedyś się przyda komuś.
Mnie ciekawi ile jest typów lamp .... I które wersje USA są podobne w działaniu do EU

Bump:

WistDan
21-02-2022, 17:26
Lampy opanowalem. Bez podłączenia do innego auta. Mały trick i podniosły się. Ale to auto z hcm, a ty mówisz o aucie bez.
Pytania wyżej aktualne, fajnie jakby jednak było w tym aucie jakieś Poziomowanie....

Jak sie udalo podniesc,bo mam to samo po zamianie na Full Led i nie mam poziomowania.