Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] błąd P2279


charzo
29-09-2020, 16:02
Panowie pomocy nagle dzisiaj w trasie zapalił mi się komunikat awaria silnika natychmiast serwis, po podłączeniu FORScana wywala błąd P2279, silnik pracuje normalnie tylko komputer obciął moc i więcej niż 90km nie chce jechać. Przejrzałem cały dolot nie widać żadnych nieszczelności, gdzie szukać przyczyny ?
z góry dzięki za pomoc.

Vultar
29-09-2020, 17:02
Wymieniałeś już rozrząd u siebie?

zmulim
29-09-2020, 19:15
Jeśli nieszczelności brak to tak strzelam w ciemno - może przepływomierz szwankuje?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

charzo
29-09-2020, 19:43
rozrządu nie wymieniałem jeszcze, przepływomierz może i masz racje tylko przydało by się to jakoś sprawdzić zanim się wymieni. Wywala jeszcze mi błąd "czujnik MAF w granicach normy ale wartość niższa od oczekiwanej co to może znaczyć ?

Vultar
29-09-2020, 20:24
Zastanawia mnie dlaczego przy błędzie jest dopisek "rząd cylindrów 1"
Na forum jest parę tematów z informacją, że w tych silnikach rozrząd nie wytrzymuje 180k, sam mam kolegę któremu rozrząd nie wytrzymał nawet 150k. Przetłumacz jeszcze ten temat:
https://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=192726&c=1

Masz też chyba zaległą akcje serwisową w fordzie.

zmulim
29-09-2020, 20:28
Jak Ci taki błąd wywala to MAF to nic innego jak przepływomierz. Ja bym tutaj obstawiał problem. Zle wskazania przepływu powietrza. Dobrze by było podpiąć jakiś sprawny przepływomierz i sprawdzić czy mu przejdzie. To na dobry początek, a to co kolega sugeruje jak najbardziej wypadało by zrobić bo fakt że rozrząd może już mieć dość i potem może być za późno.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

charzo
29-09-2020, 20:39
na rozrząd muszę się umówić i wymienić ale czy rozrząd może powodować taki objaw ? i co do wymiany rozrządy słyszałem że trzeba wymienić koło pompy wtryskowej razem z rozrządem w tym silniku czy to coś skomplikowanego ? trzeba potem coś ustawiać tą pompę ? bo jak dzwoniłem do jednego mechanika jak usłyszał że trzeba koło też wymienić to powiedział że lepiej abym do ASO pojechał bo on nie ma przyrządu aby potem to ustawić prawidłowo.

Vultar
29-09-2020, 20:56
Na tym rozrządzie i tak już dużo zrobiłeś i z tego co piszą inni posiadacze Twojego silnika to w każdej chwili może się uszkodzić, w linku który Tobie podałem piszą, że błąd jest przez przedstawiony rozrząd dlatego zapytałem czy wymieniłeś go. Poszukaj jakiegoś niezależnego serwisu który zajmuje się Fordami.
Osobiście bał bym się nim teraz jeździć czy odpalać ze względu właśnie na rozrząd.

zmulim
29-09-2020, 21:40
Pierwsze słyszę o wymianie koła pompy CR. Chyba prędzej chodzi o koło zębate wałka rozrządu. Ale nawet jeśli to wymiana tego jest prosta bo wałek ma bodajże wcięcie a koło wypustkę. Wszystko sprowadza się do blokady rozrządu na kole wałka za pomocą nawet wiertła. Do tego trzeba zblokować wieniec koła zamachowego. Przy montażu nowego koła zębatego wałka, potrzebne narzędzie do „przytrzymania” koła przy dokręcaniu. Żadnej magii tam nie ma.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

charzo
29-09-2020, 21:43
Pierwsze słyszę o wymianie koła pompy CR. Chyba prędzej chodzi o koło zębate wałka rozrządu. Ale nawet jeśli to wymiana tego jest prosta bo wałek ma bodajże wcięcie a koło wypustkę. Wszystko sprowadza się do blokady rozrządu na kole wałka za pomocą nawet wiertła. Do tego trzeba zblokować wieniec koła zamachowego. Przy montażu nowego koła zębatego wałka, potrzebne narzędzie do „przytrzymania” koła przy dokręcaniu. Żadnej magii tam nie ma.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



o to koło chodzi
https://ford.sklep.pl/product-pol-20399-1-5-TDCi-kolo-zebate-pompy-wtryskowej-Ford-R-2334220.html

Vultar
29-09-2020, 21:57
A ten błąd od czujnika MAF to P1102 lub P1121?

charzo
29-09-2020, 22:02
A ten błąd od czujnika MAF to P1102 lub P1121?

tak P1102

Vultar
29-09-2020, 22:10
sprawdź pw

zmulim
29-09-2020, 22:18
Aaa o to chodzi. Nie przypuszczałem że Ford każe to zmieniać. Tak czy siak nie wygląda to na jakąś mega skomplikowaną operację - też z tego co widzę blokuje się to np wiertłem. Samo koło 100zl, nie jest źle. Zobacz na ten filmik, tam to fajnie widać: https://youtu.be/oIsqxDUjlvk


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

charzo
02-10-2020, 12:11
rozrząd wymieniony w ASO i wszystko śmiga, dodatkowo zrobiona akcja serwisowa odsiarczanie.
temat do zamknięcia

dodam jeszcze że przy wymianie rozrządu zwróćcie uwagę żeby wymienić koło pompy wtryskowej bo to ono jest winowajcą.

Vultar
02-10-2020, 18:43
Czyli błędy od przepływomierza i przepustnicy to innych czujników to rozrząd, genialnie ford to wymyślił.

Warto dodać te dwa pozostałe błędy do tytułu.

marcinks2
07-01-2021, 13:30
Witam
Rozwiązał ktoś problem z tym P2279
Przeplywomierz czy coś innego mieście

sylwesterz
07-01-2021, 13:41
Dwa posty wyżej (#15 (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3285903&postcount=15)) masz odpowiedź.

marcinks2
07-01-2021, 14:48
Ja ma 2.0 tdci bi
I nie sądzę że to będzie wina rozrządu

sylwesterz
07-01-2021, 15:00
W opisie użytkownika masz 1.8TDDi, niemniej jednak jeśli uważasz, że masz inną sytuację, to rozwiń swoje lakoniczne pytanie, bo odpowiedź na twoje "Rozwiązał ktoś problem z tym P2279" jest krótka "tak i odpowiedź masz w #15".

Vultar
07-01-2021, 20:06
Te błędy i rozrząd dotyczą silnika 1.5 TDCi. 1.6 i 2.0 TDCi to zupełnie inna bajka. marcinks2 w opisie masz 1.8 TDDi i forumowicze będą myśleć, że taki silnik posiadasz. Sprawdź układ dolotowy, może gdzieś widać ślady oleju.

Orzech12
01-05-2022, 11:22
Reasumując przy rozrządzie trzeba wymienic kolo pompy wtryskowej? Jestem po wymianie rozrządu ale bez tego koła i co jakiś czas ten błąd co w temacie

Bump: