Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Lekkie zamulenie 2.0 tdci


Chmielum2222
14-10-2020, 18:46
Witam Was.
Kilka miesięcy temu stałem się posiadaczem kolejnego forda tym razem mondeo mk4 2.0 tdci 140 dw10c. Ostatnio przełączyłem softa na 163KM i wg mnie ten samochod tylu nie ma. A o Nm nie wspomnę. Mam porównanie bo mam s-maxa 2.0 tdci 130KM.(jest bardziej zrywny)
W mondeo wymienione filtry oleje. Problemu z dpf nie ma wypala co 300-400km, błędów brak. Co może być przyczyną takiego zamulenia? Egr? Ogólnie prędkość rośnie ale brakuje tego kopa w plecy;D

Mariusz.S
14-10-2020, 20:43
Witaj Chmielum2222 , to jest nas już dwóch z tą "przypadłością".
Również mam porównanie do S-Maxów DW10 140KM, są zrywniejsze .
Przejrzałem dolot - czysty .DPF - OK. Profilaktycznie umyłem choć i tak były czyste: intercooler, przepływomierz, czujnik DPF i ciśnienia doładowania oraz filterek elektrozaworu sterowania turbiną. Dałem nowe lepsze przewody podciśnienia. Przed wymianą oleju konkretne płukanie LM 2662 (https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Line-Engine-Flush-500ml/98), nowy filtr paliwa zalany LM 20458 (https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Plyn-do-napelniania-filtra-paliwa-diesel-500ml/424) i co 3 tankowania LM 2185 (https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-Common-Rail/20)
V max licznikowo 200 km/h.
Zapomniałem wspomnieć, mam Forscana Full od wielu lat tak więc parametry jak ciśnienie doładowania , przepływka czy korekty wtryskiwaczy sprawdzane i jest wzorowo Panowie.

gibaj
15-10-2020, 06:38
mierzyliście ciśnienie doładowania? podczas jazdy?

bartecki92
15-10-2020, 06:43
Jak poprzednik - ciśnienie to raz. Nawet jeśli jest odpowiednie to przy luzach na geometrii może turbo później wstawać a dwa, że różnica między 140 a 163 programowymi to jest tak na dobrą sprawę tylko przy wyższych zakresach obrotowych.

Chmielum2222
15-10-2020, 09:22
Wyczytałem że winowajca może być egr. Ktoś go wyczyścił i samochód zaczął w końcu jeździć.

atari
15-10-2020, 16:30
wez drugiego kierowce i porownaj przyspieszenia

Chmielum2222
11-11-2020, 10:02
Zauważyłem że dpf_load pokazuje 60%. Po wypalaniu dpf jakby samochód odzyskał troche wigoru.
Przebieg to 280k. Być może dpf go trzyma🤔

atari
11-11-2020, 10:12
Nie

Chmielum2222
13-11-2020, 15:32
Jutro będę czyścił egr i zobaczę czy będzie różnica. Jak dalej nie będzie oczekiwanego efektu to będę szukał dalej albo pojadę na hamownie i zobaczę ile wypluje.

Mariusz.S
13-11-2020, 19:05
A Ja od dziś zaczynam profilaktykę.
Dziś do paliwa poszedł dodatek K2 do wspomagania wypalania DPF.
Jutro "wypsikam" turbo i dolot EGR Cleanerem.
Za ok 2 tygodnie zapodam do DPFa preparat do jego czyszczenia.
Wrzuce screeny z Forscana przed i po zastosowaniu DPF Cleanera.

Chmielum2222
14-11-2020, 20:07
Egr wyczyszczony. Egr nie był raczej przyczyna bo szczelnie zamykał. Przyczyną była krótka rura która wchodzi od spodu kolektora ssącego była tak zawalona sądzą że blokowała wlot z IC. Teraz można jeździć. ;)
Panie Mariusz S

Bump: "Jutro "wypsikam" turbo i dolot EGR Cleanerem."

Jak napryskasz tego syfu (EGR Cleaner)w dolot to DPF na 100% bedziesz miał do czyszczenia. To było dobre do starego 1.9 tdi sam stosowałem ;p
Egr lepiej zdemontować i wyczyścić bo na te środki do czyszczenia egr/turbo to szkoda kasy (czasami bez skrobania nie ma szans)
Kolejną sprawą jest czyszczenie geometrii turbiny. Taki środek do turbiny trzeba zapodać od strony wydechowej/gorącej od strony dolotu jest bez sensu.
DPF też sam demontowalem i czyściłem tylko że w smaxie. 3 godz i po robocie.

Bump: .

Bump:

Bump:

szneider
14-11-2020, 22:18
Do tego dojdzie jeszcze zasyfienie katalizatora po takim czyszczeniu cleanerem. Najlepiej jednak zdemontować EGR i jeśli faktycznie jest zasyfiony to moim zdaniem z praktyki wiem, że powinno się zdemontować kolektor dolotowy co jest często pomijane. Winowajcą to może być również przepływomierz, czujnik doładowania, czujnik kopiowania turbiny, kierownice turbiny, dolot, zawór podciśnienia turbo itp. Można sobie tak gdybać, dopóki się nie zrobi porządnej diagnozy. Z mojego doświadczenia wynika, że najczęstszą usterką braku pełnej mocy w dieslu był błąd wskazań przepływomierza, następnie kierownice turbo (dojechana turbina), następnie jakiś czujnik lub zawór sterujący, zatkane kanały dolotowe. EGR tez może powodować dziwne objawy w pracy silnika, ale zazwyczaj nie do tego stopnia żeby ograniczał drastycznie moc pomimo, że będzie zapchany, pojawia sie wtedy dymienie, dławienie, szarpanie ale nie ma większego wpływyu na moc.
Teraz przydałoby sobie zadać pytanie, co było przyczyną zatkania tej rury? Bo na razie to usunąłeś chyba skutek, nie przyczynę.

Chmielum2222
15-11-2020, 07:39
Teraz przydałoby sobie zadać pytanie, co było przyczyną zatkania tej rury? Bo na razie to usunąłeś chyba skutek, nie przyczynę.

Wydaje mi się że to raczej normalne w tym miejscu (olej z odmy + spaliny z egr). Pożyjemy zobaczymy.

Mariusz.S
15-11-2020, 15:08
"Egr wyczyszczony. Egr nie był raczej przyczyna bo szczelnie zamykał. Przyczyną była krótka rura która wchodzi od spodu kolektora ssącego była tak zawalona sądzą że blokowała wlot z IC. Teraz można jeździć. ;)
Panie Mariusz S"

Dziękuje za odpowiedź , już podejrzałem gdzie ta rurka

EGR Cleaner zaaplikowałem do dolotu w piątek , spaliny były duszące. O pracy silnika i odczuciach z dupohamowni nie wspominam bo dzień wcześniej do paliwa dodałem depresator i tu pozytywne wrażenia.
W sobotę zrobiłem trasę i na powrocie wypalił się DPF, skorzystałem z okazji i zapodałem do filrta DPF Cleaner. Na zdjęciu pierwszym od lewej parametry z przed aplikacji DPF Cleanera.
Potem silnik pracował 15 min na wolnych obrotach i półgodzinna przejażdżka utrzymując obroty ok 3000 obr/min. Parametry po czyszczeniu na drugim zdjęciu.
"Trochę" lipny ten czyścik , ok rozumiem że po "psikaniu" do dolotu Cleanerem ten rozpuszczony syf ląduje przez jakiś czas na katalizatorach czy DPFie. Ale 10% skok DPF Load? Oceńcie sami.

Chmielum2222
29-12-2020, 06:37
Witam. Nie chce zakładać nowego tematu. Po resecie wtryskiwaczy na zimnym z rana strasznie stukaja wtryski. Po nagrzaniu problem znika. Jeżdżę już tak ok 2 mies i dalej a nawet gorzej. Macie jakies pomysł? Może spróbować dodatku do paliwa?

atari
30-12-2020, 18:28
co dokladnie resetowales?

Chmielum2222
30-12-2020, 18:37
Wszystko. Egr, wyuczone wartości wtryskiwaczy, turbiny itd
Teraz zanim się rozgrzeje to przy dodawania gazu w czasie jazdy wtryski klepią jak w traktorze.

atari
30-12-2020, 18:40
sciagnij najnowsza wersje forscan i ten skasuj jeszcze raz dawke pilotazowa i mdp

Mario1988r
16-01-2021, 18:06
Witam moje mondeo 2.0tdci 140km nie rozwija pełnej mocy. Przejechałem sie kolegi Mondeo tez 140km i dużo lepiej ciągnie. Błędów brak czujniki sprawdzone doladowanie w normie, wrruski po regeneracji. Przeplywka podmieniona, egr sprawny. Co to moze byc?

grande1970
16-01-2021, 18:27
jesteś pewny że na pewno masz 140km ? lub czy kolega ma tylko 140 km ?

Mario1988r
16-01-2021, 18:36
103kw