Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] Aktywacja systemu zapobiegania kolizjom


Gabik20
02-11-2020, 15:15
Witam.
Czy w S-max mk2 posiadającym adaptacyjny tempomat (z radarem w zderzaku), który hamuje do 20km/h ,potem się wyłącza i trzeba samemu zahamować, czy jak aktywuję w forscanie "łagodzenie zderzenia przez hamowanie" to czy będzie się zatrzymywać do zera? W tej chwili mam wartość "brak". Po kliknięciu w to, wyskakują mi takie opcje jak na zdjęciu. Wiadomo, zawsze można włączyć i sprawdzić, no ale boję się aby mi się nie sknocił tempomat.

tombalt
02-11-2020, 16:44
Nie, nic to nie da

tedi_k
02-11-2020, 17:44
..., nic to nie da

Gabik20 - no nie... Owszem - da: sporo błędów...:D:D
Owo "łagodzenie..." to mówiąc po ludzku system ACS (active city stop) - zupełnie inny system niż ACC...Ford przestał od dłuższego czasu montować ACS (czujnik laserowy na szybie obok kamery czytania znaków itp.).
ACS także nie zatrzymywał do 0 - do tego potrzebny jest ACC stop&go - dostępny dopiero w MY20.

jdkozak
06-03-2021, 11:27
Dołożyłem moduł FSDM i skonfigurowałem moduły:

ABS
UCDS: ECUConfiguration — DE01: LS CMS — Active

BCM
UCDS: - Body Features 05 — DE0C: ForwardCollisionWarning — 16
Forscan: Łagodzenie zderzenia przez hamowanie - Inteligentny układ kontroli prędkości

IPC
Forscan: city safety - enabled

PCM
Forscan: city safety - enabled

ale mam błędy w FDSM związane chyba z montażem modułu na szybie tj. kątem nachylenia.
Czy istnieje jakaś procedura auto kalibracji dla modułu FDSM pododnie jak dla CCM.
Drugie pytanie: Czym się różnią opcje "mode1" i "mode2" ustawiane w PCM.

Poniżej błędy.

U0401 - Invalid Data Received From ECM/PCM

U0401 - Invalid or Missing CAN Data From The PCM
Status: 81 - Invalid Serial Data Received
Ext.Status: 88 - Control Limit Exceeded.(DTC) Maturing - Intermittent at Time of Request.

U0415 - Invalid Data Received From ABS Control Module

U0415 - Invalid Data Received from the ABS Control Module
Status: 81 - Invalid Serial Data Received
Ext.Status: 88 - Control Limit Exceeded.(DTC) Maturing - Intermittent at Time of Request.

C1038 - Pitch Angle
Status: 78 - Alignment Or Adjustment Incorrect
Ext.Status: 88 - Control Limit Exceeded.(DTC) Maturing - Intermittent at Time of Request.

Błędy zniknęły w FDSM po zmianie w PCM na "acs mode1" (miałem mode2, bo myślałem, że mode1 jest dla skrzyni automatycznej).:one:

jdkozak
06-03-2021, 15:01
Błędy w FDSM po zmianie w PCM na "acs mode1" zniknęły.
Poniżej dla zainteresowanych schemat oraz zdjęcia z montażu:
https://images90.fotosik.pl/480/79f21e7f51aa7dcagen.jpg?t=1615043278https://images92.fotosik.pl/484/b1a8cd021b68cb0agen.jpg?t=1615732358
https://images91.fotosik.pl/483/0c2a6e652f278915gen.jpg?t=1615732407https://images90.fotosik.pl/483/cf48bea3db8f2a37gen.jpg?t=1615732452

newpolish
30-06-2021, 21:17
Poniżej dla zainteresowanych schemat oraz zdjęcia z montażu:
Masz moze liste czesci i/lub numerow?

jdkozak
01-07-2021, 20:25
Masz moze liste czesci i/lub numerow?

Jedyna część to moduł/radar: LIDAR DG9T-14F449-AG z mondeo mk5
np taki: https://allegro.pl/oferta/ford-mondeo-mk5-czujnik-radar-dg9t-14f449-ag-10797471856
i wtyczka: https://a.aliexpress.com/_ufBouP
Reszta to kabelki. Osłonę "wyrzeźbiłem" z oryginalnej osłony IPMA.

przemex157
16-04-2024, 07:42
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)

Odkopie trochę temat bo właśnie go zauwazyłem :)
Napisz proszę czy masz może wzornik tego zamalowania lub naklejenia na czarno pod LIDAR?

jdkozak
16-04-2024, 17:27
Mam