Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Czy ktoś z Was już zakładał sobie retrofity LED


Lukaszsc11
02-11-2020, 17:14
Witam,

Posiadam Forda Focusa MK4 2018 z normalnymi światłami H7 - jako światła mijania, H1 - światła drogowe, H11 - światła przeciwmgielne (doświetlające zakręty).
Bardzo chciałbym uzyskać efekt białego światła w reflektorach wraz z dalekim polem widzenia światła. Wiem, że jest to trudne do zrobienia, gdyż przerobiłem żarówki:
1. Philips H7 White Vision - żółte światło wokół reflektora, lekko białe światło z reflektorów objawia się dopiero gdy od samochodu oddalimy się o kilkadziesiąt metrów.
2. Osram COOL BLUE INTENSE - to samo co Philips-y. Efekt nie jest zadowalający.

Sądzę, że bez retrofitów LED się nie obędzie, ale wiadomo - brak homologacji oraz problem na przeglądach.

Mimo wszystko, bardzo zastanawiam się nad tym rozwiązaniem, stąd moje pytanie: Czy ktoś z Was już zakładał sobie takie retrofity LED, albo znalazł żarówkę, która dawała naprawdę fajny efekt białego światła w reflektorze?
Na razie chciałbym znaleźć rozwiązanie dla świateł mijania, potem dla świateł drogowych i świateł doświetlające zakręty.

Pozdrawiam

TTrex
02-11-2020, 17:34
OSRAM Żarówki H7 Night Breaker Laser +150% Next

Ta co miałeś ma chyba 50%.
To nadal maja być światła mijania czyli nie oślepiać reszty nie mogą być za mocne.

Lukaszsc11
02-11-2020, 17:41
OSRAM Żarówki H7 Night Breaker Laser +150% Next

Ta co miałeś ma chyba 50%.
To nadal maja być światła mijania czyli nie oślepiać reszty nie mogą być za mocne.

Czy mógłbyś mi kiedy przy okazji zrobić zdjęcie, albo film jak wyglądają te żarówki patrząc z boku oraz z przodu reflektora? :) Obawiam się, że z boku jak i z przodu te żarówki dają światło żółte, a właśnie chciałbym znaleźć takie żarówki, które będą dawać białe światło, nie tylko w oddali, ale też z boku. :)

TTrex
02-11-2020, 17:48
Nie mam, miałem kupić, było promo u Zahara.
Światło białe to 5000 - 5500 /6000 K ale każdy też inaczej to widzi. Ja zdecydowanie wolę bliżej 5k K mniej meczy oczy niż 6,5k K.

Zdjęcia nic nie dadzą bo marca i tak swoje odczyta, soft podciągnie zdjęcia wg profilu, potem Twoje urządzenie jeśli nie jest graficzne i skalibrowane to zapewne pokaże ci bzdury.

Musisz sam zobaczyć.

Lukaszsc11
02-11-2020, 17:54
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM



Te żarówki mają dobre świecenie w dali wg parametrów, ale barwa światła niestety nadal żółta.
W każdym razie, dziękuję za poradę. Może jakiś filmik na YT mi odpowie na pytanie odnośnie tych żarówek z Osrama. :D

Andrzej_K
02-11-2020, 18:11
Te żarówki mają dobre świecenie w dali wg parametrów, ale barwa światła niestety nadal żółta.
(...)

Ja na Twoim miejscu wstawiłbym reflektory FULL LED i byłoby biało i miło.

Lukaszsc11
02-11-2020, 18:14
Ja na Twoim miejscu wstawiłbym reflektory FULL LED (...)

Pomysł dobry, ale drogi. Zapewne koszty reflektorów Full LED jak i ich założenia w serwisie nie zwróciłyby mi się nawet po paru latach. :lol:

Andrzej_K
02-11-2020, 18:17
"Przyjemności" nie muszą się zwracać bez względu na cenę. Ja gdybym mógł bym to zrobił.

Deathclaw1906
02-11-2020, 18:44
Czy ktoś próbował zmienić reflektory halogenowe na led statyczne? Ma ktoś zdjęcie gniazda ledow statycznych? Na pierwszy rzut oka poiwnny działać, z tego co widziałem na foto to elektronika zwiazana z prądem znajduje się w reflektorze.

hindus
02-11-2020, 19:23
Pomysł dobry, ale drogi.

Rzecz w tym, że to jedyny jaki sensownie zadziała.
Po prostu światło halogenowe nie jest w stanie osiągnąć wyższej temperatury barwowej - biel wynika albo ze złudzenia spowodowanego wysoką jasnością (dlatego z daleka wydają Ci się białe) albo z niebieskiego koloru bańki. A ten z kolei jest nielegalny więc takie niebieskie bańki mają tylko chińskie badziewia udające żarówki o parametrach rozjechanych w kosmos i dobrych tylko na papierze.

Jedyny sposób na prawdziwie wysoką temperaturę barwową oświetlenia to LEDy. Jeśli nie stać Cię na przerobienie instalacji na LED to niestety ale zostaje Ci tylko maksymalnie jasne H7 Night Breaker +150% (które, jeśli się nie mylę, już wyjeżdża poza skalę dopuszczalnej normy jasności) i tyle.

Lukaszsc11
02-11-2020, 19:30
Jedyny sposób na prawdziwie wysoką temperaturę barwową oświetlenia to LEDy. (...)

Tak, tu masz rację, aczkolwiek szukam alternatywy i taką alternatywą mogą być retrofity LED, które nie mają homologacji, ale dają białą, jasną i dość długą barwę. Obawiam się jednak czy montaż takich retrofitów jest trudny, gdyż potrzeba tam więcej miejsca niż na zwykłą żarówkę H7.

Może znasz kogoś kto wkładał takie LED-ówki do swojej MK4?

hindus
02-11-2020, 19:38
No właśnie to nie jest łatwa sprawa zbudować żarówkę w kształcie H7 w której na stosunkowo niewielkiej powierzchni upakujesz wystarczającą powierzchnię LED. Zresztą może nie tyle moc i powierzchnia są problemem, co chłodzenie tego - wiele reflektorów LEDowych, samochodowych, jest chłodzona aktywnie dodatkowym wiatraczkiem ponieważ LEDy są czułe na przegrzanie i bezpowrotnie tracą swoje właściwości.
Tak więc mamy parę problemów
1. Konieczność zachowania wymiarów H7
2. Konieczność tworzenia wiązki światła tak jak robi to żarówka halogenowa (dookoła - to nie jest proste w LED)
3. Skuteczne chłodzenie

Jeśli nie spełnisz warunków 1 i 2 to reflektor nie będzie pracować prawidłowo i będziesz oślepiać kierowców z naprzeciwka albo plama światła na jezdni będzie w jakiś sposób niepoprawna.
I tak najczęściej jest z chińskimi LEDowymi H7-kami. Świecą bardzo mocno ale nie tam gdzie trzeba, albo w drugą stronę - prawie nie świecą, za to efekt oślepienia pozostaje...

Stąd stosunkowo skuteczne mody przy reflektorze soczewkowym (były takie mody na LED Koito), a brak takich rozwiązań dla halogenu.

Dlaczego dopiero teraz pojawiają się pierwsze homologowane dla niektórych modeli samochodów retrofity LEDowe (np. od Osrama, https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/osram-night-breaker-led-nachruestung-kba-gutachten-legal/ za 125 euro)? Bo spełnienie trzech powyższych warunków jest cholernie trudne technologicznie, kosztowo, do tego utrzymanie powtarzalności produkcji itd. A do tego dochodzą opłaty za homologację, którą zazwyczaj odwala producent projektując reflektor pod konkretne źródło światła.

Lukaszsc11
02-11-2020, 19:46
Dlaczego dopiero teraz pojawiają się pierwsze homologowane dla niektórych modeli samochodów retrofity LEDowe (np. od Osrama, https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/osram-night-breaker-led-nachruestung-kba-gutachten-legal/ za 125 euro)?

Znalazłeś może, albo wiesz czy te LED-y od Osrama są kompatybilne z MK4? Oraz czy one są dostępne w Polsce?

Ostatnio rozglądałem się za tymi: https://www.osram.pl/ecat/LEDriving%20HL%20H7%20Gen2-%C5%9Awiat%C5%82a%20mijania%20i%20drogowe%20LED-Car%20lighting-Automotive/pl/pl/GPS01_3143582/PP_EUROPE_PL_eCat/

hindus
02-11-2020, 19:54
Nie wiem. Nie są na pewno do niego homologowane, chyba, że Osramowi udało się zdobyć homologację także dla Focusa Mk4.

Lukaszsc11
02-11-2020, 20:05
Ok, dziękuję za pomoc. Jeżeli znalazłbyś coś jeszcze odnośnie mojego zapytania to proszę, odezwij się jeszcze :)

Ktoś jeszcze z Was ma wiedzę na ten temat? :)

Deathclaw1906
02-11-2020, 21:34
Znalazłeś może, albo wiesz czy te LED-y od Osrama są kompatybilne z MK4? Oraz czy one są dostępne w Polsce?

Ostatnio rozglądałem się za tymi: https://www.osram.pl/ecat/LEDriving%20HL%20H7%20Gen2-%C5%9Awiat%C5%82a%20mijania%20i%20drogowe%20LED-Car%20lighting-Automotive/pl/pl/GPS01_3143582/PP_EUROPE_PL_eCat/

Tutaj link https://youtu.be/gmLC-ViiGDw jak autor przymierza ledy do wszystkich żarówek w 2:33 widać, że nie może dopaswac świateł mijania h1 że względu na wtyk ilość miejsca w reflektorze.

Tego typu ledy nie mieszczą się w oprawach focusa mk4. Mają dużą "paczkę" elektoniki zamiast wtyku. Przy tej cenie to raczej szukał bym statycznych refletorow ledowych z rozbitków( mają homologacje, nie mają skomplikowanego sterowania tak jak atywne). Czy da się je przełożyć sam jestem ciekawy.

36ha
02-11-2020, 22:57
Kupiłem takie https://www.osram.pl/ecat/LEDriving%20HL%20H7%20Gen2-%C5%9Awiat%C5%82a%20mijania%20i%20drogowe%20LED-Car%20lighting-Automotive/pl/pl/GPS01_3143582/PP_EUROPE_PL_eCat/
i zwróciłem .
W mk3 fl nie ma możliwości zamontowania ledów, w mk4 widzę taką samą kostkę zintegrowaną ze sprężyną więc nic z tego Jakby tego było mało to do tych reflektorów nie podejdą żadne ledy H7

Lukaszsc11
02-11-2020, 23:19
(...)
W mk3 fl nie ma możliwości zamontowania ledów, w mk4 widzę taką samą kostkę zintegrowaną ze sprężyną więc nic z tego Jakby tego było mało to do tych reflektorów nie podejdą żadne ledy H7

A zastosowanie takiego "adaptera" nie załatwia sprawy?
https://allegro.pl/oferta/h7-adapter-do-zarowek-led-ford-mondeo-focus-9697653113
O ile dobrze zrozumiałem. Widziałem na filmikach z Osrama, że takie coś dawali do MK3, więc może do MK4 to samo.

36ha
02-11-2020, 23:50
Problem w tych osram-ach jest to że składa się z dwóch elementów oprawki którą wkładamy w gniazdo klosza A następnie w nią wkładamy żarówkę i musimy obrócić o 90 st. Że względu na budowę gniazda reflektora ten obrót jest nie możliwy.
Drugi problem to sprężyna zintegrowana z kostką
Adapter raczej się nie przyda jeśli nie można obrócić żarówki o 90st aby zajęła właściwą pozycję w reflektorzel

Jaworrr
03-11-2020, 09:35
Ja dopowiem przewrotnie, że ludzkie oko lepiej rozpoznaje kształty i ocenia odległości w ciepłej (żółtej) barwie światła niż w zimnej (białej). Kiedyś jak szukałem białych halogenów trafiłem na takie informacje.
Odnośnie statycznych led z mk4 to krótko świecą, snop światła kończy się zbyt blisko. To z wrażeń wielu użytkowników z tego forum. Także jak chcesz zmieniać to lepiej na ledy dynamiczne.

TTrex
03-11-2020, 09:44
W słoneczny dzień mamy latem ok 5000-5500 K zima 4500-5000K.
Wiec 5000k jest właśnie ta najbardziej odpowiednią barwą. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201103/99103fc7c348928ebe35c48ceae8effc.jpg

Foka mk4
06-11-2020, 12:06
Witam wszystkich. Właśnie zabieram się do prac związanych z wymianą reflektorów na full led. Zakupiłem połamany ale sprawny reflektor do testów. Jeżeli reflektor świeci po podaniu do niego 12V to nie może być problemu z jego podłączeniem w samochodzie. Jedyny problem to poziomowanie, ale w razie czego to bez tego można żyć :). Drugim problemem ale do ogarnięcia może być kierunkowskaz. Komputer może nie widzieć diody LED i tym samym może wykazywać błąd żarówki. Ale w tym wypadku wystarczy rezystor i sprawa załatwiona. Jak podłącze to dam znać co i jak.

Witam,

Posiadam Forda Focusa MK4 2018 z normalnymi światłami H7 - jako światła mijania, H1 - światła drogowe, H11 - światła przeciwmgielne (doświetlające zakręty).
Bardzo chciałbym uzyskać efekt białego światła w reflektorach wraz z dalekim polem widzenia światła. Wiem, że jest to trudne do zrobienia, gdyż przerobiłem żarówki:
1. Philips H7 White Vision - żółte światło wokół reflektora, lekko białe światło z reflektorów objawia się dopiero gdy od samochodu oddalimy się o kilkadziesiąt metrów.
2. Osram COOL BLUE INTENSE - to samo co Philips-y. Efekt nie jest zadowalający.

Sądzę, że bez retrofitów LED się nie obędzie, ale wiadomo - brak homologacji oraz problem na przeglądach.

Mimo wszystko, bardzo zastanawiam się nad tym rozwiązaniem, stąd moje pytanie: Czy ktoś z Was już zakładał sobie takie retrofity LED, albo znalazł żarówkę, która dawała naprawdę fajny efekt białego światła w reflektorze?
Na razie chciałbym znaleźć rozwiązanie dla świateł mijania, potem dla świateł drogowych i świateł doświetlające zakręty.

Pozdrawiam

TTrex
06-11-2020, 12:16
Może dla kierującego bez wypoziomowania można żyć. Wypoziomowanie jest dla tych z naprzeciwka żeby ich nie oślepiać. A brak tego to mandat dla właściciela.

Foka mk4
06-11-2020, 12:39
Zgadza się ale nie do końca. Samopoziomowanie reflektorów led jest takie samo jak w światłach xenon. Te światła podczas jazy nie poziomują się. Dopiero w momencie obciążenia tyłu samochodu które to powoduje podniesienie przodu i oślepianie kierowców jadących z przeciwka, lampa obniża się po chwili by zachować ustawienia jak w aucie nieobciążonym.

TTrex
06-11-2020, 12:46
Aha czyli kierowca nie będzie obciążał tyłu, tylnych siedzeń. Ok spoko.

Pytanie co na to ubezpieczyciel? Znajdą taki moduł bez atestu lub nie sprawny i wtopa bo jak byś nie miał OC. Kierowca oślepiał innych co było przyczyną wypadku. Oszczędność 500zl? a konsekwencje?

Foka mk4
06-11-2020, 13:21
No i powiało grozą :). Proszę sobie zobaczyć fiesty z 2020 roku z full led. Pomimo świateł Led nie posiadają fabrycznie poziomowania reflektorów. Tam ustawia się ręcznie jak w zwykłych światłach. I u mnie tak samo będzie. Wykorzystam oryginalny wyłącznik ustawiania świateł.

MarcinUj
30-11-2020, 21:03
Witam,
czy któryś z kolegów posiadających static LED może powiedzieć, czy światła DRL ściemniają się jak są jednocześnie włączone światła mijania? Czy ściemniają się tylko przy kierunkowskazach?
Dzięki.

jalboss
01-12-2020, 17:47
Z moich obserwacji tylko przy kierunkowskazach.

Foka mk4
04-12-2020, 07:35
Witam ponownie.
Pytanie do osób które mają przednie lampy LED ale w wersji z oznaczeniem CC. Takie reflektory posiadają światła mijania i dzienne w technologii LED natomiast światła drogowe i kierunkowskazy ze zwykłymi żarówkami. Takie lampy w FFMK4 były montowane od połowy 2019 roku. Pytanie jest takie. Czy po włączeniu świateł mijania LED świateł dziennych się ściemnia czy świeci bez zmian?.

MarcinUj
14-12-2020, 20:53
Witam,
pracuję nad zaadaptowaniem Static LED w samochodach ze zwykłymi lampami halogenowymi.
Mam pytanie do posiadaczy Static LED:
1. czy jak załączacie światła długie to czy świecą też mijania?
2. czy jak mrugacie światłami długimi to mijania też mrugają?
Dzięki za odpowiedzi.

skrzypekps
17-12-2020, 20:21
Marcinie, i jak postępy z montażem Full Led zamiast zwykłych halogenowych ?
Rozumiem nie szalejesz z adaptacyjnymi tylko zakładasz zwykłe statyczne ?
Kostki pasują od zwykłych halogenowych ?
Światła działają normalnie tzn. dzienne, mijania, drogowe i kierunki ?
Poziomowanie z pokrętła działa ?
I czy wykazuje jakieś błędy?

MarcinUj
17-12-2020, 20:52
W tym projekcie założenia są takie:
1. przerobienie lampy static LED w taki sposób, aby nie musieć wykonywać modyfikacji w samochodzie (żadnych dodatkowych przewodów, ani konfigurowania za pomocą Forscana).
2. Modyfikacje miałyby być w obszarze samej lampy bez jej rozklejania.

W samej lampie dobrze i bez przeróbek działa tylko kierunkowskaz i światła mijania.
Z postępów:
1. załączenie DRL z sygnału jaki dostają lampy halogenowe
2. wiedza jak załączyć światła drogowe.
Jestem na etapie doboru kilku elementów elektronicznych aby światła drogowe działały na aucie. Jak to będę miał gotowe, to będzie faza testów czy lampy działają dobrze przez dłuższy okres czasu, czy się nie przegrzewają.
Jak testy będą ok to próba na samochodzie (na razie działam na zasilaczu).
W założeniach jest że lampy będą poziomowane z pokrętła, jak tradycyjne halogeny. Ford miał taką opcję przy static LED i podobno jest do tego dedykowany moduł JX7B-13B626-AG. Niestety zakładam, że będę musiał taki moduł zakupić aby poziomowanie działało. Inna niewiadoma to czy światła po uruchomieniu zapłonu będą migać. Jeśli tak, to będą potrzebne odpowiednie kondensatory.

Tyle w temacie na teraz.
Choć ponawiam pytanie, jak "blindują" światła static LED - wszystkie ledy się zaświecają czy tylko od długich?

skrzypekps
23-12-2020, 20:59
Tak więc dziś założyłem cale lampy Led+H1 zamiast H7+H1. W dzień wyglad bez różnicy, w nocy ładnie świecą białym światłem...

Lukaszsc11
23-12-2020, 22:06
Tak więc dziś założyłem cale lampy Led+H1 zamiast H7+H1.

Jakiej firmy LED założyłeś? Miałeś problem z założeniem? Musiałeś dokupić specjalny adapter? Czy światło LED-owe zamiast H7 ma prawidłowe odcięcie linii (nie oślepia)?

bidżej
24-12-2020, 10:51
Napisał przecież, że założył cale lampy. W okolicach MY2020.75 (jak dobrze kojarzę) pojawiły się LED +H1 zamiast halogenów.

Andrzej_K
24-12-2020, 11:07
Tak więc dziś założyłem cale lampy Led+H1 zamiast H7+H1. (...)
Jakie to lampy? Jakiś link?

MarcinUj
24-12-2020, 12:23
To są np. takie lampy:
https://allegro.pl/oferta/ford-focus-mk4-lampa-prawy-przod-przednia-europa-9236428537

MX7B-13e014-cc (right)
MX7B-13e015-cc (left)

skrzypekps - czy ściemniają Ci się światła DRL jak włączasz mijania?

skrzypekps
28-12-2020, 20:45
Tak, wszystko dziala jak w h1+h7. Oryginalnie nawet są w nich żarówki h1 blue osram, jednak nie dają one tak białej barwy jak led i nie wiem czy nie dac czegoś lepszego.

MarcinUj
28-12-2020, 22:46
Dzieki.
Jako H1 polecam te:
https://allegro.pl/oferta/philips-zarowki-h1-white-vision-ultra-12-55-9676417534

żywotność marna, ale jako światła długie może trochę posłużą.

pella1989
09-09-2021, 18:10
Witam serdecznie

odgrzewam...

Miałem w planie zakładanie żarówek Retrofit H7 (Osram lub Philips), niestety problem z montażem, przeglądem i wysoka cena, kompletnie mnie do tego pomysłu zniechęciła.

Związku z czym postanowiłem zakupić halogeny OSRAM NIGHT BREAKER LASER H7, +150%.

Na domiar złego okazało się, że oryginalnie w Focusie MK4 są zamontowane żarówki Osram ORIGINAL LONGLIFE H7,

Na pierwszy rzut oka, obie wersje żarówek nie różniły się specjalnie budową. Jedynie Night Breaker posiadał lekko zabarwione szło na kolor niebieski.

LONGLIFE (ORYGINALNA)
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=121474&stc=1&d=1631202159

Night breaker
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=121473&stc=1&d=1631202031

I tutaj z kolei podobnie, gdy się patrzy na samochód z przodu nie widać kompletnie żadnej różnicy.

Jednakże w czasie jazdy różnica jest zauważalna

STARA
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=121477&stc=1&d=1631203032
NOWA
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=121478&stc=1&d=1631203088

Słup światła jest obu przypadkach kompletnie inny, oczywiście na PLUS droższych halogenów. Jednak trzeba przyznać, iż podstawowe oświetlenie jest wyjątkowo dobre ( chapeau bas OSRAM ! ) :D

Gdy pojawi się w przyszłości możliwość, bezproblemowego założenia żarówek LED, nie zawaham się ich użyć !:lol:

michałek
09-09-2021, 18:19
Z tymi ledami to niestety kłopot z homologacją. Coraz więcej widzę aut z założonymi ledami w stare lampy. Mam znajomego z drogówki, nie ma litości, zabierają dowód, mandat i co tylko. Jak ma dobry humor, to przymyka oko na ledy w soczewkach. Sprawdzą oznaczenie na lampie. No i ubezpieczalnie, nie wiadomo kiedy się ktoś przypieprzy po wypadku.
Inna sprawa, jakoś tych żarówek LED jest raczej kiepska, głównie niejednorodna smuga (plamy), po takich za 250 (soczewki w nissanie) doszedłem do wniosku, że chyba 600zł za philipsy trzeba dać. To już lepiej założyć*oryginały forda: statyczne full ledy, czy led/H1 są bez stabilizacji dynamicznej, tylko pokrętło.

jalboss
09-09-2021, 19:07
Związku z czym postanowiłem zakupić halogeny OSRAM NIGHT BREAKER LASER H7, +150%.


Miałem je w SX4. Bardzo dobre żarówki, ale ich żywotność jest krótka. Jako podstawowa lampa (SX4 nie miał świateł dziennych) wymieniałem je dwa razy w roku.

michałek
09-09-2021, 19:09
ale ich żywotność jest krótka.
A w foce właśnie te dają radę. Wymieniam raz w roku dla pewności. Nigdy mi się nie spaliły ale wziąć trzeba pod uwagę, że nie robią za dzienne!

michałek
05-10-2021, 12:03
No to się czegoś nauczyłem.

Mam dwa reflektory z poziomowaniem statycznym. Poziomowanie od pokrętła działa. Zrobiłem okablowanie do HCM. Nie robię poziomowania dymamicznego bo nie trzeba.

I tak:

Problem #1 który wszyscy mają i jak na razie nikt go elegancko nie rozwiązał: migotanie drogowych po włączeniu silnika.
To akurat nie jest zagadką, regulacja PWM służy stabilizacji napięcia, żeby żarówki nie migały i dłużej działały. Tyle że, nie idzie tego wyłączyć!
Mam konfiguracje do trzech aut z LEDami statycznymi:
BCM:
JUST-14B476-BCE (2018, STline, AutoHighBeam, LED dymaniczne)
JUST-14B476-BCE (2018, bez AutoHighBeam, LED dymaniczne)
JUST-14B476-BCJ (2019, bez AutoHighBeam, LED bez poziomowania dynamicznego)
JUST-14B476-BCH (2018, halogeny)

To, że do ledów jest inny BCM mnie nie dziwi, w LEDach linia HighBeam służy za zasilanie (to drugi problem) a światła drogowe nie dostarczają prądu (jak w halogenach) tylko służą za sygnał napięciowy załączający światła czym zajmuje się drajwer w reflektorze, praktycznie nie płynie tam prąd (może 100mA) więc znając Forda przyoszczędzą na FETcie dużej mocy. Stąd różnica w BCM.
Problem w tym, że ten mój BCM ma gdzieś parametr "Frequency Selection" i zawsze podaje to samo na światła drogowe - 102Hz PWM. Dlatego światła drogowe mrugają. Bułka z masłem to wygładzić ale nie tak jak na jednym forum, gdzie ktoś podłączał ogromne kondensatory. To idiotyzm.


Problem #2 Brak działania "długich"
Założyłem HCM o symbolu JX7B-14D063-AF. Zaczęło działać ale tylko wciśnięcie "na chwilę" czyli dźwignie do siebie :( Cóż, pomyślałem sobie, pewnie to ustawione jest na AutoHighBeam (są inne komunikaty po CAN-ie chyba bo nawet w kolumnie kierowniczej jest inna konfiguracja). Ale zanim zająłem się przestawieniem na AHB całego auta pomyślałem sobie, że może trzeba pogrzebać w HCM. No i to był błąd, bo nawet po przywróceniu oryginalnej konfiguracji to co działało przestało -#smutek
W necie i forscanie nie ma dekodowania do HCM, nie ma też procedury kalibracji (może w UCDS?)
Co się uszkodziło? HCM czy kontrolery w LEDach? Sprawdzę jak kupię duplikaty. Jeden ważny wniosek:
Najprawdopodobniej, HCM jest inny z AHB i bez AHB. Dziwne bo tu nic nie oszczędzają ale bardzo podobne auta z tego samego okresu HCM:

JX7B-14D063-AF (2018, STline, AHB, LED dymaniczne)
JX7B-14D063-AG (2018, bez AHB, LED dymaniczne)

Moduły HCM mają też inną konfigurację, a próba wgrania tej innej kończy się błędem niekompatybilności.
Dostaję sporo błędów z HCM odnośnie silniczków i poziomowania dynamicznego.

Vito2m
11-02-2024, 03:09
Witam , Mam pytanie odnosnie lamp przednich do Focusa MK4 , jaka jest roznica w lampach MX7B-13E014-CD a lampa JX7B-!3E030 CE ? Czy pierwsza lampa jest pol LED ?Co on posiada innego aniezeli lampa w oznaczeniu JX7B ? Tyle co zauwazylem jedna i druga posiada sterownik tzw jezyka ? Bardzo prosze o pomoc rozszyfrowaniu zagadki , Jezeli fabrycznie byly zwykle lampy , czy mozna zalozyc lampy Full Led , nalezy zrobic jakies przerobki , wtyczka , komputer aby lampy dzialaly ?

awierone
12-02-2024, 15:39
O ile dobrze kojarzę ta wymieniona jako druga to ta najzwyklejsza lampa w F4 a ta pierwsza ma mijania LED świecący do góry w odbłyśnik. Te zamienisz 1:1 p&p. Do zmiany na jeszcze wyższe trzeba chyba coś dorabiać wiązkę i moduł hcm

michałek
12-02-2024, 17:06
trzeba chyba coś dorabiać wiązkę i moduł hcm
Statyczne LED:
Co kto lubi. Opcja dla wytrwałych to HCM, czujniki poziomowania i kable. Opcja dla leniwych, lampy bez automatycznego poziomowania tylko kable i programowanie.

ochkarol
12-02-2024, 18:10
Żeby legalnie jeździć w PL z retrofitami w zwykłych lampach trzeba przyjechać swoim samochodem do Instytutu Transportu Samochodowego, gdzie zbadają parametry reflektorów po zmianie źródła światła. Następnie rzeczoznawca wystawi ocenę techniczną, która potwierdzi, że rozsył światła i inne parametry po zainstalowaniu retrofitów mieszczą się w tolerancjach określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Z takim pismem udać się na stację kontroli pojazdów, gdzie uzyska się dopuszczenie retrofitów.
Odpowiednie "kwitki" najlepiej wozić ze sobą w aucie.
--
Pozdrawiam
Karol